Jos joku on ollut töissä työllistämistuella niin olisin kiinnostunut kuulemaan paljonko tuen määrä on ollut. Netistä löysin tietoa että tuen määrä voi olla 430-770 euroa mutta ainakaan tuolla alarajalla en ala mihinkään hommiin koska se on vain muutaman kympin yli työmarkkinatuen.
Olisi tiedossa 30 tuntista työviikkoa ja työt kiinnostaisi jos ne vaan kannattaa....
työllistämistuki
28
51328
Vastaukset
- Kokemusta on
Viime vuonna olin työllistämistukitöissä ja palkka olin 1450 e /kk ja työaika 85% normaalityöajasta eli 6t ja 15 minuttia.
Työajanseurantaa ei ollut, joten en ole varma teinkö tuon ajan. Mutta olin erittäin ahkera.
Työ oli kevyttä toimistohommia, tekstinkäsittelyä ja semmosta.- paadeli
kävin työkkärissä ja ehdottivat työelämävalmennusta työllistämistuella.eli ei tule työnantajlle kuluja ja minä saan 37,60 euroa plus 8 euroa ylläpitokorvausta.kannattaakohan lähteä siihen????
- vähäntodellisuutta
Lehdenjakajan kesäsijainen saa 3000e/kk.
- jep1
vähäntodellisuutta kirjoitti:
Lehdenjakajan kesäsijainen saa 3000e/kk.
typera vitsi...
- Harhauttava ilmaus
Työllistämistuki maksetaan työnantajalle, sinun pitäisi saada suht. normaali palkka. Tietysti työnantaja yrittää palkata mahdollisimman halvalla, sehän on pelin henki. Työttömät pitäisi saada tekemään työtä pilkkahintaan ellei ilmaiseksi.
Täällä on ollut monella kirjoittajalla se henki, että työttömän tulisi tehdä työtä millä hinnalla tahansa, mutta työssäolevat eivät arvaa sahaavansa sillä omaa oksaansa. Kuka työnantaja maksaa kenellekään kunnon palkkaa enää, jos voi palkata työttömän puoli-ilmaiseksi ja saada siihen vielä yhteiskunnalta tukea.- Näinkin
Kyllä, nykyinen pakotusmentaliteetti lisää merkittävästikin oikeiden työpaikkojen katoa - kuka hullu se edes likimain oikeudenmukaista liksaa maksaisi, kun halvemmallakin ihan valtion siunauksella voi toimia.
Erityisen katala nykysysteemi on ensimmäistä työpaikkaa etsiville vastavalmistuneille. Heillä on työkokemusta omaamattomina vastassaan vaihtoehdottomasti pakotettuja, pitkänkin työkokemuksen omaavia työttömiä - ilmaiseksi tai erittäin edullisesti.
Pahiten tämä uusliberalistinen järjestelmä kolahtaa työntekijöihin estämällä oikeudenmukaiset, tuottavuuden kasvuun perustuvat palkankorotukset ja etujen, kuten työajan lyhentämisen, ajannan. Työttömyyden muuttamisella halpatyö/orjuuspakoksi poistetaan samalla kätevästi neuvotteluvara. Milläpäs duunari kyselee osaansa tuottavuuden kasvusta (teollisuustuotanto kaksinkertainen, BKT 50% suurempi, vienti kolminkertainen ja teollisuuden voitot KUUSINKERTAISIA vauraaseen 1980-lukuun verrattuna) jos vaihtoehtona on helvetti.
Kyllä siinä työnantaja muikeasti virnuilee: "parempi palkka? Paremmat työehdot? Eiköhän päinvastoin huononneta nyt molempia. Jos ei tarjous kelpaa, niin tervemenoa ja tervetuloa uudestaan firmaan sitten työ"harjoittelijana" kuudellasadalla kuussa". - näreet
Näinkin kirjoitti:
Kyllä, nykyinen pakotusmentaliteetti lisää merkittävästikin oikeiden työpaikkojen katoa - kuka hullu se edes likimain oikeudenmukaista liksaa maksaisi, kun halvemmallakin ihan valtion siunauksella voi toimia.
Erityisen katala nykysysteemi on ensimmäistä työpaikkaa etsiville vastavalmistuneille. Heillä on työkokemusta omaamattomina vastassaan vaihtoehdottomasti pakotettuja, pitkänkin työkokemuksen omaavia työttömiä - ilmaiseksi tai erittäin edullisesti.
Pahiten tämä uusliberalistinen järjestelmä kolahtaa työntekijöihin estämällä oikeudenmukaiset, tuottavuuden kasvuun perustuvat palkankorotukset ja etujen, kuten työajan lyhentämisen, ajannan. Työttömyyden muuttamisella halpatyö/orjuuspakoksi poistetaan samalla kätevästi neuvotteluvara. Milläpäs duunari kyselee osaansa tuottavuuden kasvusta (teollisuustuotanto kaksinkertainen, BKT 50% suurempi, vienti kolminkertainen ja teollisuuden voitot KUUSINKERTAISIA vauraaseen 1980-lukuun verrattuna) jos vaihtoehtona on helvetti.
Kyllä siinä työnantaja muikeasti virnuilee: "parempi palkka? Paremmat työehdot? Eiköhän päinvastoin huononneta nyt molempia. Jos ei tarjous kelpaa, niin tervemenoa ja tervetuloa uudestaan firmaan sitten työ"harjoittelijana" kuudellasadalla kuussa".Ja työntekijöiden keskusjärjestöjen ja liittojen hiljaisella siunauksella.
- ihan noin
Kuka tahansa ei saa sitä tukea, työkkäri tutkii aika tarkkaan kelle se annaetaan, el iei työnantajalle joka muutenkin on voinut palkata työntekijöitä...Useimmiten sen työllistämistuen saa esim joku yhdistys jolla ei muuten ois varaa työntekijöihin. Tuskin jollee IT alan vakavaraiselle firmalle tai Stokkalle sellasta myönnettäs.
Työllistämistukea ei voi myöskään saada jo ilmoitettuun avoinna olevaan normaaliin työsuhdepaikkaan, vaan työnantajan on jo hakuvaiheessa ilmoitettava että työ on työllistämistuki paikka...
Monimutkasta mutta työkkäri neuvoo paremmin.
Nää duunit ei kyllä leikkaa vakituisia työpaikkoj koska niitä on niin vähän ja ne on sellasia sosiaalisia töitä jotka on ihan vasiten pitkäaiaksi työttömiä varten.
Työllistämistukeen pitää muistaakseni olla 5 kk työttömänä ja yhdistelmään 500 päivää. - Motivaatio kateissa
Hei!
Työllistämistuki on ihan ok juttu, jos se palvelee tarkoitustaan. Itse olen ollut työttömänä reilu 7 kk, mutta saanut välillä pikkukeikkoja töitä. Tilanne on ollut kohtusiedettävä, koska olen saanut ansiosidonnaista ihan kivasti. Nyt työkkäri on esittänyt minut työllistämistyöhön tietämättäni, eikä tuota paikkaa voi olla ottamatta vastaan ellei halua joutua karenssiin.
Tietty työkokemus on tarpeen, mutta tiettyyn rajaan asti. Näin perheellisenä yllättävät töihin menot aiheuttavat ongelmia lasten hoitojärjestelyjen hankkimisessa. Ei siinäkään vielä mitään, sain ne järjestettyä, mutta olen minulle määrättyyn tehtävään täysin ylikoulutettu.
Nyt aloitan työn ja maksan siitä ilosta tai "kokemuksesta" noin 250 euroa / kk eli tappiota tulee ja rutkasti. Toisin sanoen ansiosidonnainen päivärahani on suunnilleen sama kuin tuo palkka, josta pitää nyt vähentää lasten pakolliset hoitomaksut ja polttoainekulut, koska työ on noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Ei juuri motivoi lähtemään aamulla töihin, kun tietää maksavansa jokaisesta päivästä. - taas työtön
ihan noin kirjoitti:
Kuka tahansa ei saa sitä tukea, työkkäri tutkii aika tarkkaan kelle se annaetaan, el iei työnantajalle joka muutenkin on voinut palkata työntekijöitä...Useimmiten sen työllistämistuen saa esim joku yhdistys jolla ei muuten ois varaa työntekijöihin. Tuskin jollee IT alan vakavaraiselle firmalle tai Stokkalle sellasta myönnettäs.
Työllistämistukea ei voi myöskään saada jo ilmoitettuun avoinna olevaan normaaliin työsuhdepaikkaan, vaan työnantajan on jo hakuvaiheessa ilmoitettava että työ on työllistämistuki paikka...
Monimutkasta mutta työkkäri neuvoo paremmin.
Nää duunit ei kyllä leikkaa vakituisia työpaikkoj koska niitä on niin vähän ja ne on sellasia sosiaalisia töitä jotka on ihan vasiten pitkäaiaksi työttömiä varten.
Työllistämistukeen pitää muistaakseni olla 5 kk työttömänä ja yhdistelmään 500 päivää.Höpö höpö, minä oli tuollaisella tuella ihan normaalissa oman ammattini työssä, josta minulle maksettiin aivan normaali palkka myös.
- ero......
Työllistämistuki ja yhdistelmätuki? Mitä niillä on eroa?
Voiko yhdistelmätuki olla niin pieni kuin 735e miinus verot?- 332 pv
Voisinko päästä töihin työllistämistuella? Vai
pitääkö olla pitkäaikaistyötön (500 pv) - mittarissa
Eli yhdistelmätukea saa työnantaja joka palkkaa työttömän joka on ollu 500 päivää työtön, et sä sitä tukea saa.
Työntekijä saa vähintään alan minimipalkkaa ja työnantaja saa ne tuet...
Kysykää työkkäristä lisää.
Olen itse ollut 2 vuotta tuki duunissa, sain palkkaa joku 1500 ja työaika oli 7 h päivässä joka sisälsi ruokiksen.
parempi mennä noihi hommiin kuin olla kokonaan työtön, niistä useimmiten poikii sitte vakituinenkin työ. - Jämä
332 pv kirjoitti:
Voisinko päästä töihin työllistämistuella? Vai
pitääkö olla pitkäaikaistyötön (500 pv)Jo vuoden työttömyyden jälkeen voi päästä tyllistämistukityöhön se on pitkäaikaistyöttömyys raja.
Minä olin 4 kk työllisyyskurssilla vuosi työttömyyttä siinä täyttyi ja niimpä työkkäri maksoi työllistämistukea työnantajalle kun sain hommattua työpaikan.
- palkkaa
se tuki on se summa minkä työnanataja saa palkatessaan työttömän, ei sun palkka.
Sulle pitää maksaa alan minimipalkkaa...jotkut työnanatjat huomioi myös työkokemuksen - tyytyväinen tukityöläinen
Kuten muutama jo totesikin, niin tuki menee työnantajalle ja työllistetylle työnantaja maksaa normaalia palkkaa.
Tuo "normaali" palkka vaihtelee kyllä suuresti. Lähtökohtana on alan TES, mutta palkkaa voi pienentää mahdollinen työajan vähentäminen, sillä 85 % normaalityöajasta takaa työnantajalle täyden työllistämistuen, ja mikäli TES.stä löytyy harjoittelijan palkka, niin sehän on luonnollisestikin pienempi (tätä käytetään ainakin kaupan alalla). Voisi sanoa, että on melkeimpä tuurista kiinni millaista palkkaa tukityöstä saa.
Yhdistyksillä palkka on yleensä hyvin pieni, suunnilleen saatujen tukien suuruinen eli sellaiset 700 euroa. Yritykset maksavat paremmin (1000 - 3000 euroa, alasta, työtehtävistä ja lisistä riippuen) ja usein palkan perusteella ei huomaakaan eroa onko työntekijä tukityöllistetty vai ei.
Kannattaa itse ottaa asioista selvää ja olla aktiivinen, kun aloittaa tukityön. Heti alussa tulee tehdä työsopimus kirjallisena. Tärkeimmät tarkistettavat kohdat: työsuhteen kesto, säännöllinen viikkotyöaika ja palkan määräytyminen. Vaikka tämä saattaa vaikuttaa pilkun viilaamiselle, niin usein juuri noissa työsopimuksen seikoissa on eniten puutteita/virheitä. Työntekijän pitäisi osata itse pitää huoli omista oikeuksistaan ja siten katsoa millaiseen työsopimukseen nimensä kirjoittaa, ettei tarvitse jälkeen päin harmitella.
Tukitöitä ei kannata missään tapauksessa väheksyä. Kun pääsee tuolla tavalla kiinni esimerkiksi johonkin kohtalaisen kokoiseen yritykseen, niin suurella todennäköisyydellä on jo lunastanut itselleen pysyvän työpaikan. Eli silloin kun tietää olevansa työllistämistukikelpoinen (varmistus työvoimaneuvojalta), kannattaa ehdottomasti yrittää hankkia itse työpaikka jostain yrityksestä markkinoimalla juuri tuota tukea, jota työnantaja voi palkkaukseen saada. Työnantajat vaikuttavat suhtautuvan tuollaiseen aktiivisuuteen erittäin positiivisesti, ja näin voi löytää huomattavasti mielenkiintoisemman työn kuin mitä vielä eräänä päivänä postiluukusta tipahtava työhön osoitus tarjoaa.
Aurinkoisia syyspäiviä ja talven odotusta kaikille työnmetsästäjille!- hah
ja usein palkan perusteella ei huomaakaan eroa onko työntekijä tukityöllistetty vai ei. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- liisu
Heippa. Työllistämistukea voidaan maksaa myös työntekijälle. Silloin puhutaan työelämävalmennuksesta,johon on oikeutettu perus- ja ansiopäivärahan piiriin kuuluva työtön työnhakija. Tässä otteita virallisista tiedotteista:
"Työelämävalmennukseen voi osallistua työmarkkinatukijärjestelmän piiriin kuuluva henkilö, joka on joko yli 25-vuotias tai jolla on ammatillinen koulutus. Valmennuksen ajalta maksetaan täysi työmarkkinatuki ja ylläpitokorvaus joko 8 tai 16 euron suuruisena."
"Lisäksi työelämävalmennukseen voi hakeutua työttömyyspäivärahajärjestelmän (perus- ja ansiopäiväraha) piiriin kuuluva työtön työnhakija. Tässä tapauksessa valmennuksessa oleva saa työllistämistukea, johon voidaan työvoimatoimiston harkinnan mukaan liittää ylläpitpokorvaus 8 tai 16 euron suuruisena."
Tuen määrää en tiedä, täytyy itsekkin ottaa asiasta vielä tarkemmin selvää, punnita työn kannattavuus, kun saa tota ansiosidonnaista kuitenkin.- SiniSimmu
Joo ennemmin mä tuohon työllistämistukihommaan alkaisin kuin tuohon työmarkkinatukihommaan, jossa teet 8h päiviä ja saat saman rahan kuin 4h päivässä tekevät.. Siis 23.50e/pvä.. Sillä oon nyt yrittänyt kituuttaa taas pari kuukautta, olin tätä ennen vuoden työttömänä ja sitä ennen samassa yrityksessä missä nytkin niin 5kk työmarkkinatuella.. Ja kaikenlisäksi teen IHAN samat hommmat kuin muutkin siellä, mut mä oon vaan se harjoittelija,kun ei sitä amiskaa tullut loppuun käytyä... kele!
Ihmeelliseksi on mennyt tämä maailman touhu!
Työllistämistuella töihin pääsy nykyiseen paikkaan olis kyllä hienoa! Siispä työkkäriin keskutelemaan asiasta...
Hauskaa ja lämmintä kesää kaikille! :) - Toope
SiniSimmu kirjoitti:
Joo ennemmin mä tuohon työllistämistukihommaan alkaisin kuin tuohon työmarkkinatukihommaan, jossa teet 8h päiviä ja saat saman rahan kuin 4h päivässä tekevät.. Siis 23.50e/pvä.. Sillä oon nyt yrittänyt kituuttaa taas pari kuukautta, olin tätä ennen vuoden työttömänä ja sitä ennen samassa yrityksessä missä nytkin niin 5kk työmarkkinatuella.. Ja kaikenlisäksi teen IHAN samat hommmat kuin muutkin siellä, mut mä oon vaan se harjoittelija,kun ei sitä amiskaa tullut loppuun käytyä... kele!
Ihmeelliseksi on mennyt tämä maailman touhu!
Työllistämistuella töihin pääsy nykyiseen paikkaan olis kyllä hienoa! Siispä työkkäriin keskutelemaan asiasta...
Hauskaa ja lämmintä kesää kaikille! :)milloinkas tämä rahan maksu päivä sitten on?? Onko se nyt vimeinen päivä vai tuo eka päivä, mulla ei ainakaan näy rahat vielä tilillä ja klo. on 6.54.
- jos olisin oikeutettu
Toope kirjoitti:
milloinkas tämä rahan maksu päivä sitten on?? Onko se nyt vimeinen päivä vai tuo eka päivä, mulla ei ainakaan näy rahat vielä tilillä ja klo. on 6.54.
Siis jos olisin oikeutettu nykylain mukaan palkkaamaan jonkun työllistämistuella töihin ja kaikki olis ok. mikä tosiaan on sen tuen maksupäivä vai tuleeko se työnantajalle ihan miten sattuu?
- maksuun.............
jos olisin oikeutettu kirjoitti:
Siis jos olisin oikeutettu nykylain mukaan palkkaamaan jonkun työllistämistuella töihin ja kaikki olis ok. mikä tosiaan on sen tuen maksupäivä vai tuleeko se työnantajalle ihan miten sattuu?
Maksetaan työnantajalle kuukauden jälkikäteen.
- liemessä
maksuun............. kirjoitti:
Maksetaan työnantajalle kuukauden jälkikäteen.
Mulla on nyt työpaikka kiinni siitä että saako kaupunki työllistämistukea siitä jos ottavat mut töihin. Virallisesti oon ollu työttömänä vasta pari viikkoa. Onko siinä joku raja että kauan pitää työntekijän olla työttömänä että työnantajalle maksetaan tukea? Maksetaanko sitä ollenkaan jos palkkaavat lyhytaikaistyöttömän? Huonosti käy jos pitää olla pitkäaikaistyötön että työnantaja on oikeutettu tukeen.
- aikansa kutakin
Työllistämistuki on oiva keino auttaa työnantajia, olin itse melkein 8v saman työnantajan palveluksessa porkkanana vakinaistaminen, näistä vuosista vain noin 2v huomioitiin eläkkeessä, vakinaistamistakaan ei tullut, on olemassa työllistämistukea, ja vastaavia 9,00 € tukipaketteja, näistä käytetään osasta nimikettä syrjäytymisen ehkäisy, kaunis ajatus myös ilmeisesti saada ihminen pois työttömyyskortistosta. Kuinkakohan moni lopulta tuen saajista hyötyy. Lapseni kokeilivat myös tukityötä ja tyttäreni sai eräässä kampaamossa lakaista hiuksia, kantaa raskaita ostoksia ym. paikka myöskään eräässä toisessa ei johtanut sen kummempaan, ammattia ei siis opittu näin. näitä työelämän valmennuksia, työelämän harjoittelu ym. jaksoja ei myöskään ilmeisesti sen kummemmin valvo kukaan. Työvoimatoimisto ilmeisesti myös antaa kyseisen tuen saajalle usein paikan josta lopulta ei edes kouluttautumismahd. ole jatkaa on vain lausuma voit kokeilla millaista työtä tämä on.
- joss7
etsin vastuuheklöitä lakialoitteeseen
vaadin työllistämistöistä työehtosopimuksen mukaista palkkaa,sekä eläke kertymää.
vetoan yk työjärjestö ilon sopimukseen jonka suomi on allekirjoittanut
sähköpostini:[email protected]
jos ketä kiinnostaa- Orjatyöt pois
Ne tukityöt laitetaan jopa viideksi tunniksi päivässä.Palkka jää pieneksi hyvä jos sama työkkäriraha kädessä kun menet.Lisäksi tulee matkakulut.Kuka järjestääkin noin tyhmiä juttuja ihmisille. Työtöntä ei pidetä edes ihmisen arvoisena.Pakotetaan lailla töihin tai saat karenssin.Hyvässälykyssä ikikarenssin.Onko tämä ihmisarvoa alentavaa miettikää sitä.
- kusetustakaikki
Niin ja asumistukea ei saa jos raja ylittyy? Tietääkö kukaan mikä se palkkaraja on asumistuessa nykyään?
- hmmmm?
Kelan sivuilla oleva laskuri tietää.
Jos jaksat, niin tee omasta laskustasi joku kooste vielä tänne..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl772167Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525