Paras karri

MasaT

- Ostin viime kesana JUHTA karrin ja olen tosi tyytyvainen. Katselin montaa muuta ja vuokrasin paria enenkuin paadyin kalleimpaan - Juhtaan! Maksoi 1390 E.
- Opin etsiessa ja kayttaessa mika karrissa on tarkeinta (kova mokkikaytto):
1. PITKA V-mallinen vetoaisa (rauhallinen vetaa) ja taytta tavaraa (EI pellista prassatty, kuten mm AKU) hitsaamalla kiinnitetty (ei pulteilla)
2. Kokohitsattu runko ja paksu pohja. Mulla 15mm filmifaneeri (monissa vain 9-10mm, hajoaa vuodessa kun aletaan propsia ja soraa heittelemaan kyytiin)
3. Takalauta irroitettava ja etulaita kaantyva (saa veneen tai pitkaa tavaraa mukaan.
4. Kippi (Ehdoton painavaa kuormaa purkaessa)
5. Jamakka rakenne (kaikki alumiini karrit heppoisia).
6. Hyva jalleenmyyntiarvo (harvoin naet JUHTAA edes myytavana...)
On jotain huonoakin: Ruma ja huolimaton galvanointi joissakin osissa. No, tuli kayttoon, ei nayttelyyn, joten annan anteeksi!

3

2806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

1. PITKA V-mallinen vetoaisa (rauhallinen vetaa) ja taytta tavaraa (EI pellista prassatty, kuten mm AKU) hitsaamalla kiinnitetty (ei pulteilla)

**
      Mulla on vuoden -96 AKU 275 jarruton telikärry. V-aisalla, joka vääntyi kuoppaisella tieosuudella, kun kyydissä oli kuormaa reilut 1600kg (betonilava mylly muuta roihnaa). Muuta vauriota kärryyn ei tullut.
      **

2. Kokohitsattu runko ja paksu pohja. Mulla 15mm filmifaneeri (monissa vain 9-10mm, hajoaa vuodessa kun aletaan propsia ja soraa heittelemaan kyytiin)

**
      Kokohitsattu runko on tässäkin ja paksua kamaa on. Pohja on laitettu uusiksi ja paksuutta en muista, mutta puhki se menee joka tapauksessa jos kärryä todellakin käytetään.
      **

3. Takalauta irroitettava ja etulaita kaantyva (saa veneen tai pitkaa tavaraa mukaan.

**
      Joo kääntyy ja irtoaa....
      **

4. Kippi (Ehdoton painavaa kuormaa purkaessa)

**
      Löytyy, mutta lukot ei kestä kunnon kuormia, joten kippi hitsattu kiinni.
      **

5. Jamakka rakenne (kaikki alumiini karrit heppoisia).

**
      Tämä tuntuu myös olevan jämäkkää tekoa ja pesee mennen tullen ainakin osan näistä nykykärryistä. Käyttö on ollut todella kovaa meneet 10 vuotta ja ainut mikä on kilahtanut on tuo aisan vääntyminen. Sekin johtui omasta tyhmyydestä.
      **

6. Hyva jalleenmyyntiarvo (harvoin naet JUHTAA edes myytavana...)

**
      No siitä en tiedä, kun en ostele kärryjä myytäviksi, vaan ihan jokapäiväiseen käyttöön.
      **

Näihin kohtiin lisäisin sen verran että minulla oli myös 1-akselinen jarruton hetken toisena kärrynä. Ero keinuteli ja 1-akselisella on kuin päivällä ja yöllä. Telin kyyti on huomattavasti tasaisempaa ja suurella kuormallakaan sen kanssa ei tule ongelmia. Ainut haittapuoli on se että käsin käsittely on vaikeampaa. Itse pidän ainuana oikeana kärrynä keinuteli versiota, mutta kevyempiin (vaikka kantavuus suurempi) mökkikamojen kuskaamiseen 1-akselinen on ok.

Olet aivan oikeassa siinä että kärryä ostaessa ei kannata säästää muutamaa satasta, koska kärryn käyttöikä on kuitekin hyvin pitkä, kovallakin käytöllä. Poislukien kaivinkone- ja metsäkoneurakoitsijat :)

• V.A

Juhta on ollut kyllä positiivinen kokemus, mutta inhottava pakettiautoilija tappoi meidän Juhdan. Sitten ostettiin uusi TE-HO 331 ja on ollut kanssa kiinnostava kokemus kun on tota pituutta lavassa, jolloin tosi tukeva vetää tyhjänäkin. Meilläkin välillä kovempaa käyttöö kun on kyydissä 800-1000kg, mutta ei kuskata kun muutama kilometri kun ottaa renkaat niin lämpöö. Tässä kärry-mallissa on hyvä kanssa se että kaikki osat rungossa ja korissa on pulttaamalla kiinni ja vaihdettavissa koska vaan jos tulee haavereita.

• Timotei

Minulla ollut muutaman vuoden KAJO (TM testivoittaja vuodelta 2000). Etsin myös tukevaa kärryä jota voisin myös tarvittaessa käyttää vanhan traktorin peräkärrynä.

Pitkä v-aisa, kippi, laidat 30 cm, mat vahv. 2 mm, lisälaidat 25 cm 1,5 mm, lehtijousissa lisälehdet, pakettiauton renkaat. Pohjavaneri 12 mm. Upottamalla galvanoitu.

Kuljetettu kaivonrenkaita 1290 kg, suurin kuorma ehkä filleriä 0,9 m3, Kadetti oli kovilla (aika varovasti piti ajella) mutta kärry selvisi urakasta aika eleettömästi.

Eli tyytyväinen olen myöskin ollut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      263
      3281
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      20
      1819
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      24
      1485
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      81
      1324
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      137
      1028
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      974
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      61
      778
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      86
      726
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      60
      658
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      50
      616
    Aihe