Mitä mieltä olette nimestä Daniel? Meillä on tästä mieheni kanssa erilaiset mielipiteet: minun mielestäni Daniel on tosi nätti nimi, ja nimi käy hyvin Suomeenkin. No, mieheni taas pitää sitä sen verran ulkomaalaisvivahteisena ja erikoisena nimenä, että haluaisi antaa "suomalaisemman" nimen... Minä en ole tässä samaa mieltä. Minusta Daniel on täysin neutraali nimi, eli ei mikään liian erikoinen...
No, mutta mitä mieltä te olette tästä nimestä??
Se on niin ihana nimi...
8
809
Vastaukset
- proffa
Vuoden 1899 jälkeen Daniel nimiä Suomessa syntyneille on annettu poikalapsille 7443kpl; ja tyttölapsille 8 kpl.
Huippu oli vuonna 2000: 366 kpl. pojille, 0kpl tytöille.
Sukunimenä Daniel on tällähetkellä 25:llä Suomalaisella.
Ehkä tämän jo tiesit. Mutta eipä ollut minulla muuta tekemistä kun selailla väestörekisterikeskuksen sivuja!
Tilastot on kivoja!
Daniel on muuten ok nimi. En miellä sitä niin vahvasti 'ulkomaalaiseksi' nimeksi.- nimi
Daniel on tosi kiva ja yleismaailmallinen nimi. Sen osaa jokainen joka maailman kolkassa lausua. Oma mieheni pitää Daniel-nimestä eikä se ole enää niin ulkomaalaisvivahteinen kuin oli ehkä ennen.
Anna vaan lapsellesi nimeksi Daniel. Eipä ole vaaraa, jos lapsesta tulee R- tai S-vikainen!!! - utelias
nimi kirjoitti:
Daniel on tosi kiva ja yleismaailmallinen nimi. Sen osaa jokainen joka maailman kolkassa lausua. Oma mieheni pitää Daniel-nimestä eikä se ole enää niin ulkomaalaisvivahteinen kuin oli ehkä ennen.
Anna vaan lapsellesi nimeksi Daniel. Eipä ole vaaraa, jos lapsesta tulee R- tai S-vikainen!!!Mitenkä miehesi (ja sinä itse) suhtatuisitte suomalaistettuun Danieliin. Ehdotan siis nimeksi Taneli.
- kiero
utelias kirjoitti:
Mitenkä miehesi (ja sinä itse) suhtatuisitte suomalaistettuun Danieliin. Ehdotan siis nimeksi Taneli.
Mulle tulee Tanelista mieleen jonkin sortin haukkumanimi, sori vaan.. Tyyliin "ihan taneli"...!
- Tanelin sisko
kiero kirjoitti:
Mulle tulee Tanelista mieleen jonkin sortin haukkumanimi, sori vaan.. Tyyliin "ihan taneli"...!
Taneli on sen verran erikoisempi nimi, ettei kävele kokoajan vastaan. Mun pikkuveljeni nimi on Taneli. Aluksi vanhempien kertoessa nimestä vierastin sitä, mutta olen siihen tottunut. Vahvalla persoonalla on persoonallinen nimi. Ja Taneli on jo 14-vuotias. Kaverit taitavat kutsua Taneksi. :) Monesta nimestä on väännetty haukkuma tms. nimi.. onhan meillä silti monta Jormaa, Yrjöä ja pääministerinäkin on Paavo.
- E~E
Daniel on suomenruotsalainen nimi. Ulkomailla myös yleisesti käytetty. Ihan nätti ei siinä mitään, mutta rimmaako sukunimi? Ettei ole sitten Daniel Virtanen/Mäkinen/Nieminen joka kuullostaa aika karseelle. Moni unohtaa sitä miettiä miltä etu- ja sukunimi yhdessä näyttävät/kuullostavat.
- Piitu
Jos nimellä olisi vaikutusta ulkonäköön minusta tuntuisi että kaikki Danielit olisivat komeita.Ihana nimi!
- mia
Minä olisin halunnut meidän pojan nimeksi Daniel mutta mieheni ei halunnut. Noh katsotaan tulevaisuudessa jos sattuisi toinen poika putkahtamaan maailmaan...toinen vaihtoehto on Nicholas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204978Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä633996Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723574Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272067- 1241528
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495