Olen nyt uusimman ihastumiseni myötä varovasti kokeillut ja luodannut miten minun uskovaiset ystäväni suhtautuisivat jos tulisikin eteen tilanne et voisin seurustella rakastamani ihmisen kanssa.Ja oikeastaan olen hyvin iloisesti "järkyttynyt"Kaikki ne joille olen asiasta kertonut (lestadiolaisia,helluntalaisiaja ihan vaa muuten luterilaisia)Ovat ottaneet tän asian aivan loistavasti vastaan.Toki hekin on sanoneet ettei se periaatteessa ole oikein eikä Raamatun mukaista.Mutta jokainen on sanonut ymmärtävänsä taisteluita joita itseni kanssa käyn tässä asiassa ja jokainen on vakuuttanut ettei se että jos kuitenkin päädyn elämään ja olemaan naisen kanssa vaikuta mitenkään meidän ystävyyteen tms...Että olen heille edelleen rakas uskon sisar siinä missä ennenkin.Ja ettei tämä asia ainakaan minusta ei uskovaista tai 2 luokan uskovaa tee heidän silmissään.Ja toki he rukoilevat mulle voimia elää uskoni todeksi seurustelen sitten taikka en.
Toki "julkisesti" en uskaltais seurakunnassa(vapaan suunnan srk) tilannetta myöntää mutta se että nyt ne jotka ovat tutuimpia ja tärkeimpiä tietävät mitä voi olla tulossa.Se helpottaa oloani todella paljon.
Onko muitten kohdalla ollut yhtä armollisia sisaria ja veljiä vai onko tullut sitä negatiivistä palautetta josta niin usein pelkästään puhutaan.
Uskovien heteroitten suhtautumisesta
6
918
Vastaukset
- zopp
En ole itseäni ilmaissut. Olen ajatellut ongelmalliseksi mahdollisen kaapista ulostulemisen, kun tilanteeni on niin keskeneräinen ja omassa käsittelyssäni vielä. Ja toisaalta, ei minulla taida olla paljon kertomistakaan. Paitsi omat vaikeuteni, pohdintani, huoleni, jotka ilman muuta sinänsä olisi hyvä myös jakaa. En kuitenkaan kenenkään läheiseni kanssa osaa kuvitella ottavani tätä asiaa esille, olkoonkin etten edes osaa yhdestäkään ystävästä puhua. Muutamalle ammattilaiselle olen tosin jo pystynyt kasvotustenkin puhumaan. Ei ole tällä hetkellä kunnollista kristittyjen yhteyttäkään.
Joskus olen ollut paikalla kuulemassa, kun kristitty tuttavani puhui melko aggressiiviseen sävyyn omista tuntemuksistaan homoja kohtaan. Eli suhtautuminen varmasti vaihtelee kovasti. Toisaalta on epärationaalista homofobiaa kovin tunneilmaisuin, ja sivu mennen lyödään Raamatulla oman sanan tehostamiseksi. Sitten on täysin liberaalia, nähdäkseni epäraamatullista suhtautumista niin uskosta osattomien kuin kristittyjenkin keskuudessa, mitä seksuaalivähemmistöihin tulee. Ja sitten vielä joukko Raamatun Sanaa ja auktoriteettia kunnioittavia, mutta rakkaudellisia ja lämpimiä siskoja ja veljiä. Näin kuvittelen.- nyt vaan
on niin, että homouden harjoittaminen on raamatun sanan mukaan yksiselitteisesti syntiä, ja synnillä ei ole sijaa kristillisessä yhteydessä! Eikö tämä nyt mene jo jakeluun? Kun ei tätä sanomaa enää yksinkertaisemmaksikaan saa, niin miten sen saisi kaikille ymmärrettävään muotoon?
Kuten viisas presidenttiehdokas Bjarne Kallis on todennut, homo saa olla, mutta homoutta ei saa harrastaa. Vaikea homma, myönnän, mutta niin se raamatun sanan mukaan on. Ja miksi emme uskoisi raamattua? - Hellariboy86
nyt vaan kirjoitti:
on niin, että homouden harjoittaminen on raamatun sanan mukaan yksiselitteisesti syntiä, ja synnillä ei ole sijaa kristillisessä yhteydessä! Eikö tämä nyt mene jo jakeluun? Kun ei tätä sanomaa enää yksinkertaisemmaksikaan saa, niin miten sen saisi kaikille ymmärrettävään muotoon?
Kuten viisas presidenttiehdokas Bjarne Kallis on todennut, homo saa olla, mutta homoutta ei saa harrastaa. Vaikea homma, myönnän, mutta niin se raamatun sanan mukaan on. Ja miksi emme uskoisi raamattua?...että me on kuultu tuo suunnilleen kolmemiljoonaa kertaa. Tuo oli kolmasmiljoonasensimmäinen. Vieläkö meinaat jatkaa?
- eipäs
nyt vaan kirjoitti:
Kuten viisas presidenttiehdokas Bjarne Kallis on todennut, homo saa olla, mutta homoutta ei saa harrastaa. Vaikea homma, myönnän, mutta niin se raamatun sanan mukaan on. Ja miksi emme uskoisi raamattua?Homouden harjoittaminen on syntiä jonkun raamatuntulkinnan mukaan. Toisen tulkinnan mukaan se ei ole. Yksiselitteistä vastausta tähän ei Raamatusta löydy, siksi joudumme väittelemään tästä asiasta maailman loppuun asti.
Kukin on tietysti oman raamatuntulkintansa takana loppuun saakka.
- hiiru
On helppoa suhtautua asiaan suvasevasti,kun asia ei ole olemassa olevaa todelisuutta...
Uskoisin reatioden oevan huomattavasti jyrkenmpiä, jos todella seurustelisit naisen kanssa, mutta onea kuitenkin ja toivon ettet pety - nallekarhu
Mietittyäni tovin ajattelin kertoa että minulla on ollut onni myötä, ainakin toistaiseksi- uskovaisena seurakunnan työntekijänä saan silti elää ja asua samaa sukupuolta olevan avopuolisoni kanssa samassa osoitteessa. Muutamat ihmiset työpaikallani tietävät suuntautumisestani,mutta en sitä nyt erityisemmin siellä toitota. Eiväthän muutkaan tee niin- levittele perhe-elämäänsä kaikkien nähtäville. Joten ei mielestäni minunkaan tarvitse.
Uskovaiset ystäväni ilmaisivat oman näkemyksensä kukin omalla tavallaan, mutta kuitenkin kääntämättä minulle selkää. Välillä toki tulee kiusallisia tilanteita esimerkiksi lukiessa Raamattua yhdessä, mutta kyllä niistä selvitään. Erilaisuuden voi myös nähdä rikkautena. Voimme olla sisaria ja veljiä Kristuksessa, vaikka joissain asioissa erimieltä olisimmekin. Ystäväni ovat sanoneet että Herra olkoon ainoa tuomari.
Etsin Jumalan tahtoa luottaen siihen että Hän sen minulle paljastaa, ja teen ratkaisuni sen perusteella. En sen perusteella mitä mieltä joku ihminen on asioista. Tiedän että voin Herran Kristuksen valtaistuimen eteen käydä luottaen siihen että Karitsan veri pelastaa.
Kol. 2:17 sanoin "Ne ovat vain sen varjoa, mikä on tulossa; todellista on Kristuksen ruumis."
Siunausta sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204978Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä633996Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723574Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732668Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272067- 1241528
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495