Ostin joskus SCART -kaapelin. Nyt haluasisin tietää, että onko se täysin kytketty. Mistä sen tietää, vai pitäääkö ostaa uusi, joka on täysin kytketty?
Mistä tietää, että onko SCART -kaapeli täysin kytketty?
9
1319
Vastaukset
- sami.
en oo varma mutta luulen että sen näkee niistä "piikeistä" siinä skartin päässä. eli siinä ei pitäisi olla tyhjiä reikiä.
- Työteknikko
"eli siinä ei pitäisi olla tyhjiä reikiä"
Tämä on selvä osoitus, että kaikkia ei ole kytketty.
Toinen kysymys on se, että myynnissä on scart'eja joissa on kaikki "piikit", mutta vain osa on kytketty.
a) Parhaiten kytkennät saa selville, että ruuvaa auki scart-liittimen rungon yläpäässä olevan (jos on) rengasmutterin, jonka läpi johtimet kulkevat. Tällöin koko liitin aukeaa, ja näin on mahdollista nähdä, missä on johtimia.
b) Jos scart-liitintä ei saa auki, on ainoa keino mitata yleismittarilla, mitkä liittimet "yhdistyvät" toisen pään scart'iin.
- pinnit
Yleismittarilla. Kaikkien pinnien ei tarvitse olla kytkettynä kuvan/äänen siirtoa varten.
- Kiitosss
Ja onneksi mittarikin löytyy :D
- Prismasta
se tieto.
Tai, jos pystyt avaamaan sen liittimen niin vilkaisu liittimen sisäpuolelle selvittää tilanteen.- nääs
Niin, yleensä niissä lukee se, mutta se on monta vuotta vanha niin en oo säilytelly pakkauksia. Avasin sen ja kaikissa oli piikeissä johto. Ihmettelin vain, että kun minulla on 2 SCART -johtoa, ja molemmat olivat täysin kyktkettyjä mutta silti toinen oli ohuempi kaapeli.
- koska
nääs kirjoitti:
Niin, yleensä niissä lukee se, mutta se on monta vuotta vanha niin en oo säilytelly pakkauksia. Avasin sen ja kaikissa oli piikeissä johto. Ihmettelin vain, että kun minulla on 2 SCART -johtoa, ja molemmat olivat täysin kyktkettyjä mutta silti toinen oli ohuempi kaapeli.
Toinen johto on ohuempi luultavasti siksi, ettei siinä ole niin hyvää häiriöeristystä eli luultavasti halpa-mallia ja toinen on laadukkaampi, jossa jokainen johto on yksitellen häiriöeristetty.
- Nimetön
koska kirjoitti:
Toinen johto on ohuempi luultavasti siksi, ettei siinä ole niin hyvää häiriöeristystä eli luultavasti halpa-mallia ja toinen on laadukkaampi, jossa jokainen johto on yksitellen häiriöeristetty.
Niin se kai sitten. on kiitos vastauksista
- ----
*Ihmettelin vain, että kun minulla on 2 SCART -johtoa, ja molemmat olivat täysin kyktkettyjä mutta silti toinen oli ohuempi kaapeli.*
Tuossa paksummassa jokainen yksittäinen johto on suojattu foliolla sekä tämän lisäksi kaikilla johdoilla on yhteinen foliosuojaus.
Tuossa toisessa johdossa johtojen suojana ei ole kuin muovikuoret ja ehkä uloimpana foliosuojaus jos sitäkään.
Periaatteessa saman kuvanlaadun noilla saa, mutta tuo alimmainen ottaa häiriötä todella herkästi, ja yleensä noissa halppis kaapeleissa liittimet huonohkoja, joten sitä on hankala laittaa scarttiin ja saa huonosti kosketuksen jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762444Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2792116Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1161076Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58953- 70878
- 68809
- 71795
- 106788
- 65787
- 54784