Marui kaikki sähköaseet ovat lähes saman tehoisia, mutta kyllähän niilä on eroavaisuuksia vähän, tai ei ehkä niin vähääkään. Kun vertaa AK-47:aa ja M733 Commandoa, niin niillä on melko paljon paljon eroa, vaikka ovat lähes saman tehoisia.
AK-47:
Large- akku
Tarkka (pitkä piippu)
Hyvä lähtönopeus (88 m/s)
Melko iso regu (70bb)
Paljon metallia
-Melko pitkä (ei sovi alle n.150cm)
-Aika painava (ei kaikille)
-Kuulemma ahdas akkutila
M733 Commando
Pieni/kätevä
Melko iso regu (68bb)
Hyvä lähtönopeus (85 m/s)
-Mini- akku
-Ei Weawer-kiskoa (kuten M4A1:ssä)
-Paljon muovia
-Hankala tähdätä suojamaskin kanssa
Kumman te valitsisitte näistä kahdesta, suht samantasoisista sähkörynnäkkö kivääreistä?
AK-47 vs M733 Commando
25
7770
Vastaukset
- Reiska
Itselläni on molemmat noista ja AK on paljon parempi.
- airso
ak-47
- alottelia
pystyykö sit ak-47:kalla tähtäämään maskin kanssa haluaisin vaa tietää
- Reiska
Ainakin SG-5:sella
- -----------------------
kyllä
- roponen
otsikko
- Taistelija 112
Sain juuri eilen Ak :n ja mun mielestä se on aivan älyttömän hyvä.. Kannattaa varmaan ostaa 2 regua jos kuluttaa kuulia... Itellä on..
- Reiska
Päivän kokemuksella toisesta aseesta vastaat?
- airsoftlover
Reiska kirjoitti:
Päivän kokemuksella toisesta aseesta vastaat?
vittu tollasii n00beja mitkä yhen päivän kokemuksella...ak47 koska coltti on iha PASKA (paitsi a2 ja car15) kannatan aakoota...jos coltti ni sit m16 a2
- Airsofttietäjä
airsoftlover kirjoitti:
vittu tollasii n00beja mitkä yhen päivän kokemuksella...ak47 koska coltti on iha PASKA (paitsi a2 ja car15) kannatan aakoota...jos coltti ni sit m16 a2
"airsoftlover", huoh. Tämähän on mielipide kysymys ja jos sinulla on kokemusta vain M16A2:ta ja CAR15:sta niin ei kannata tulla sanomaan mitään. Itse olen kokeillut Maruin AK-47 ja M733 Commando ja molemmat ihan yhtä hyviä. Ainoa ongelma on Commandon heiluva piippu, jonka saa korjattua delta ringiä pyörittämällä. M16A2 on tosiaan huonompi kuin Commando, koska se on niin pitkä. Kyllä, olen kokeillut melkein koko Maruin Colt "perhettä" ja ihan tyytyväinen olen. Jokaisella aseella on heikot kohdat, ja jokainen ase on yksilö, eli jos kokeilee esim. kymmenen vakio M4A1 niin voin lyödä hengestäni vetoa että mikään niistä ei ole täydellisesti samanlainen kuin toinen.
-Peace- - Issue JyKä
Airsofttietäjä kirjoitti:
"airsoftlover", huoh. Tämähän on mielipide kysymys ja jos sinulla on kokemusta vain M16A2:ta ja CAR15:sta niin ei kannata tulla sanomaan mitään. Itse olen kokeillut Maruin AK-47 ja M733 Commando ja molemmat ihan yhtä hyviä. Ainoa ongelma on Commandon heiluva piippu, jonka saa korjattua delta ringiä pyörittämällä. M16A2 on tosiaan huonompi kuin Commando, koska se on niin pitkä. Kyllä, olen kokeillut melkein koko Maruin Colt "perhettä" ja ihan tyytyväinen olen. Jokaisella aseella on heikot kohdat, ja jokainen ase on yksilö, eli jos kokeilee esim. kymmenen vakio M4A1 niin voin lyödä hengestäni vetoa että mikään niistä ei ole täydellisesti samanlainen kuin toinen.
-Peace-huomasin vasta nyt mistä piippua voi kiristää...kiitos hyvästä kommentista...alkoikin jo vähän tympiä toi piippu... :))))))))))
-Issue JykÄ
- "kalashiknov man"
hei kantsii ostaa ak-47 koska se on tarkka ja tehokas
- Reiska
Aiku "mul on se" on hyvä peruste.
Ja jollei oo M733:sesta kokemusta niin pitäs olla ainakin muista colteista kokemusta, muuten vastaus on vähän vajaa.
Ja ainahan se oma on paras.
- --------------------
ak-47:män olen 12 vuotias commandosta on kokemusta säädettävä tukki meni heti rikki!!!
en suosittele commandoa vaan ak-47semää!!!!! - zaku10123
mulla on toi m733 täysillä varusteilla ja pesen aina kaks ak47 hörhöö meidän sodissa=)
- Softari
Mä varmaan valitsisin sen M733:n koska se on kivan pieni ja tyylikkäämpi kuin AK, mut mä haluisin tietää onks se kestävä?
- :>>
No elikkä molemmista aseista kokemusta. (m733 commando ittellä) (aakoota testaillu monia kertoja).
Minusta molemmat aseet ovat samanvertaisia, mutta käyttäjän oma mielipide on tärkein. Itse valitsen m733 commandon sen pienyyden ja kätevyyden takia.
- himfan777
Tilasin sen eilen, olisin myös voinut tilata AK-47:n. Sitten nähdään kuinka hyvä se on.
- tkusofter
m733 commando kuula aseena mutta uikea ja aito ase ak-47... maaielman paras ase top 10 ASE VERTAILUSSA.
- Rauli simonen
Mun kamut softaa joten mullakin pitäs olla hyvä airsoft ase, mä valitsisin m733 koska se on halvempi eikä
tarttee raahaata monen kilon painosta Ak:ta pelikentällä kun oon vasta 11v ja kaveritkin on lähes saman verran ja sitäpaitsi mun kaverilla on ak ja se on tosi raskas, m733 taas on muovinen mutta se ei mua haittaa
koska se muovi on hyvälaatusta joten se muovisuus on tavallaan etu koska se ei oo painava kuten ak, mutta on ak:ookin ihan hyvä koska siinä saa mukaan large akun ja large akut ei hyydy yhtä helposti kuten mini akut joka on m733:ssa, mutta huhut ak:n ahtaasta akkutilasta pitävät valitettavasti paikkansa, miniakku sopii ak:oohon ihan hyvin mutta large akun kanssa voi tulla hankaluuksia ja ak on oikeesti aika pitkä ja painava mutta siinä on tosi laadukkaat osat jotka eivät mene helposti rikki, m733:ssakin on tosi laadukkaat osat mutta ne ovat enimmäkseen muovia, m733 ostajalle suosittelen hankkimaan aseen erikseen ja ostamaan vähän tilavamman mini akun, molemmat aseet ovat todella hyviä suosittelen näitä aseita kaikille.
HUOM! älkää ostako halpoja kiinalaisia aseita ne menee heti rikki vaikka koittasit korjata tai nikkaroida, rikkoutumisen useimmat syyt ovat tässä: huono metallilaatu eli metalli murenee helposti, kokemus on tämä ostin halvan rynkyn ja tein itsetehdyt hihnankiinnittimet ja metalli oli niin huonolaatuista että kun kiinnitin hihnan niin aseesta irtosi perä tosta noin vaan ja jouduin palauttaa aseen, toinen syy on sisä osien huono kiinnitys ja ase saattaa olla ulkopoulelta kokonaan muovia mutta silti tosi raskas, ja mulla ase rikkoontuu aina pelin aikana sen vika on yleensä aseen lipas on epäkunnossa eikä syötä kuulia tai sisäosat lonksuvat ja irtoovat itestään tai akku on niin huono että ylikuumenee jopa kertatulesta eikä toimi moneen minsaan tai metalli saatta murentua helposti ja rikkoa aseen toimintakyvyttömäks onneks palautin halpa hinta saattaa houkuttaa mutta älä osta halpaa kiinalaista! oikeestaan ehkä ottasin ak:n mutta kaverilla on joten aion ehkä ostaa m733:n ja se on kätevä ja tyylikäs. Heippa!- Partypack
Maruin AK raskas!? Minulla oli 11-vuotiaana kolmen kilon AK ja se painoi ihan sopivasti. Ei liikaa tai liian vähän.
M733:n muoviosat ovat aivan kamalat. Myös piippu alkaa heilua (piippu luultavasti korjattavissa)
AK-47 sentään näyttää edes joltain päältä päin katsottuna. Maruin aseena täysin luotettava.
M733:
Kompakti
Ihan hieno
-Tehottomuus
-Muovisuus
-Piipun heiluminen ajan kuluessa
AK-47:
Hieno
Tarkkuus
-Muovisuus
-Voi olla vaikea käsiteltävä pienemmille
-TEHOTTOMUUS joka Maruin aseet niin pitkäkestoisiksi tekeekin
Kuitenkin näistä ottaisin AK:n. Vaikka nykyään kiinalaisetkin ovat parempia. - ak-47 freak
Partypack kirjoitti:
Maruin AK raskas!? Minulla oli 11-vuotiaana kolmen kilon AK ja se painoi ihan sopivasti. Ei liikaa tai liian vähän.
M733:n muoviosat ovat aivan kamalat. Myös piippu alkaa heilua (piippu luultavasti korjattavissa)
AK-47 sentään näyttää edes joltain päältä päin katsottuna. Maruin aseena täysin luotettava.
M733:
Kompakti
Ihan hieno
-Tehottomuus
-Muovisuus
-Piipun heiluminen ajan kuluessa
AK-47:
Hieno
Tarkkuus
-Muovisuus
-Voi olla vaikea käsiteltävä pienemmille
-TEHOTTOMUUS joka Maruin aseet niin pitkäkestoisiksi tekeekin
Kuitenkin näistä ottaisin AK:n. Vaikka nykyään kiinalaisetkin ovat parempia.http://www.milgear.fi/kauppa/product_info.php?products_id=1876{6}64
onko toi hyvä ase
- puleksi555
mie tilasin ton aseen saa nähä onko hyvä(:
- onko hyvä?
meinasin ostaa tossa tän colt M5733 kylläkin käytettynä onko 100 e liikaa siitä ?
- lolzz
Oot kyllä vähän väärin arvioinut noi aseet.
Kannattaa arvioida aseita katsomalla pintaa syvemmälle.
Eli miettiä minkä version mecha, mechan kuoret, moottorin tyyppi yms. Kuulemani mukaan yli 30cm tk-piippu ei enään tuo lisä tarkkuutta. Vakio tähtäimillä nyt ei tule tähdättyä muutenkaan; ovat niin epätarkkoja, omavalinnaisen optiikan kanssa se sitten onkin aikas helppoa. Regulla tarkoitat real-cap:piä? Ei, nuo ovat mid-cap...Real-cap:pejä ovat ne, jotka omistavat saman ammusmäärän kuin esikuvansa. Eli esim. AK-47; 30 1. Ja mitä sitten jos on pieni akku tila? Kyllä ne kaikki toimii akkutilan vaatimilla akuilla, ja jos käyttää isompia; teippaa sinisellä sähkömiehen teipillä tukkiin kiinni. (AK:ssa) Ei lähes mikään vakio sähköase paina niin paljon että ei 10v poika sitä jaksaisi käyttää. Tosin ketä luovuttaa aseen 10vuotiaalle!?
Vielä sen verran että itse valitsisin AK:n
-Iso tukki; iso akkutila
-Vers 3.mecha
-Sopivan kokoinen
-Aika tarkka
-suosittu; paljon viritys- ja varaosia
-hieno? (tietenkin puuosilla ja vähän sinistä sähkömiehen teippiä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama485238Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä734237Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve803754Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.742750Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1622596Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta662428Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282345Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792219- 1461804
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko421596