Luuppi

luupittaja..

Mitä maksaa hyvätasoinen luuppi? Suurennuskerroin saisi olla siinä x8 tai x10...ei mitään muoviluuppia vaan linssin/linssien pitäisi olla lasia ja sen pitäisi olla malliltaan samanlainen mitä yleensä kellosepätkin käyttää eli pyöreä ja putkimainen, ei siis Bilteman kokoontaitettavaa huteraa kehikkoluuppia. Tulisi negatiivien tarkasteluun.
Ja missä noita luuppeja PK-seudulla voisi ostaa?

10

14738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon*

      Tällaisilla Peak 10x ja Nikon 8x on tullut dioja räpellettyä.
      Kyllä niitä ainakin vanhaan hyvään aikaan sai valokuvausliikkeistä

    • ihanmitävaa

      Minäkin unohtaisin rautakaupat ja halpahallit ja keskittyisin kyselemään valokuvaustarvikkeita valokuvausliikkeesstä.
      Siellä valokuvausalan ammattilaiset vastaavat valokuvaustarvikkeita kyselevien. valokuvaukseen liittyviin valokuvausaiheisiin kysymyksiin ammattitaidolla.

      • Luupittaja

        Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.

        Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.

        Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on.


      • luupittaja (pienellä p:llä)
        Luupittaja kirjoitti:

        Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.

        Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.

        Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on.

        En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.


      • luupittaja pienellä l:llä
        luupittaja (pienellä p:llä) kirjoitti:

        En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.

        Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D


      • Luupittaja isolla ällällä
        luupittaja pienellä l:llä kirjoitti:

        Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D

        Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
        Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"

        Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
        http://medfmt.8k.com/mf/loupe.html


      • Luupittaja isolla ällällä
        Luupittaja isolla ällällä kirjoitti:

        Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
        Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"

        Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
        http://medfmt.8k.com/mf/loupe.html

        tuo vaativampi käyttö?


      • mallari

    • Make
    • Wrauuuuu

      kikkeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1767
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      228
      986
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      930
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      39
      754
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe