Mitä maksaa hyvätasoinen luuppi? Suurennuskerroin saisi olla siinä x8 tai x10...ei mitään muoviluuppia vaan linssin/linssien pitäisi olla lasia ja sen pitäisi olla malliltaan samanlainen mitä yleensä kellosepätkin käyttää eli pyöreä ja putkimainen, ei siis Bilteman kokoontaitettavaa huteraa kehikkoluuppia. Tulisi negatiivien tarkasteluun.
Ja missä noita luuppeja PK-seudulla voisi ostaa?
Luuppi
10
14738
Vastaukset
- Nikon*
Tällaisilla Peak 10x ja Nikon 8x on tullut dioja räpellettyä.
Kyllä niitä ainakin vanhaan hyvään aikaan sai valokuvausliikkeistä - ihanmitävaa
Minäkin unohtaisin rautakaupat ja halpahallit ja keskittyisin kyselemään valokuvaustarvikkeita valokuvausliikkeesstä.
Siellä valokuvausalan ammattilaiset vastaavat valokuvaustarvikkeita kyselevien. valokuvaukseen liittyviin valokuvausaiheisiin kysymyksiin ammattitaidolla.- Luupittaja
Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.
Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.
Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on. - luupittaja (pienellä p:llä)
Luupittaja kirjoitti:
Olen ostanut halpoja parin euron 8x muoviluuppeja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Vaimo tuuppaa siirtelemään niitä piiloihin ja joudun välillä ostamaan uusia.
Ostin kerran 100 markalla Tallinnasta venäläistä laatuoptiikkaa olevan 4x luupin (90-luvun alussa). Vetää vertoja monta kertaa enemmän maksavalle länsiluupille.
Suurin osa valokuvausliikkeiden ammattilaisista on vain töissä siellä. Turha kysellä juuri mitään. Kokemusta on.En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.
- luupittaja pienellä l:llä
luupittaja (pienellä p:llä) kirjoitti:
En mä suoraa päätä ostaisi muoviluuppeja, tahtovat olla herkkiä naarmuille. Siksi toisekseen kun tarkoitus ei ole vain katsella äkkipäätää että onko mikä ruutu se josta pitäisi tehdä esim. skannauksia vaan tarkoitus on kyllä vaativampaan käyttöön. En vaan luota muoviluuppeihin. Ja jos hyvän luupin löytää niin kerran siitä vain maksetaan, sitä pidetään hyvin säilössä kun ei käytetä.
Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D
- Luupittaja isolla ällällä
luupittaja pienellä l:llä kirjoitti:
Mikälie ajatusvirhe, ei paljoa paina mutta häiritsee, eihän mun pitänyt kirjoittaa nikkiini että pienellä p:llä vaan pienellä l:llä. :D
Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"
Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
http://medfmt.8k.com/mf/loupe.html - Luupittaja isolla ällällä
Luupittaja isolla ällällä kirjoitti:
Enpä huomannut, että tuli käytettyä samaa nikkiä...
Säilytän muoviluuppini myyntipakkauksessa, niin säilyvät naarmuitta ja pölyttä. Siinä venäläisessä luupissa lukee "Horizon 4x by KMZ"
Tuolta löytyy jotain infoa luupeista:
http://medfmt.8k.com/mf/loupe.htmltuo vaativampi käyttö?
- mallari
Luupittaja isolla ällällä kirjoitti:
tuo vaativampi käyttö?
Tässä yksi osoite josta voit katsoa toivottavasti tästä sivustosta on apua
http://www.sar-machine.fi/Luupit.pdf
- Make
olis ainakin luuppia, hinnoista en kyllä osaa sanoa
http://www.schneideroptics.com/loupes/
muistaakseni schneideria tuo maahan ainakin lahtelainen Fototekniset - Wrauuuuu
kikkeliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761767
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471308- 671207
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html228986- 46930
- 58849
- 69798
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244539754- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660