Avensiksen viat

jt_kemppa

Kertokaas Avensiksen omistajat millaisia vikoja teidän autoissa on esiintynyt? Olen harkinnut Avensiksen ostoa, 1.6/2.0 bensakoneellista, vuosimallista -98 eteenpäin (eli vanhempi malli).Sedanina tai farkkuna. Minkälaisia kulutuksia Ave:ssa on?Onko tyyppivikoja?Ruostetta?Kallista huoltaa? Muuta?

355

107329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ave00'

      Tässäpä on minun kuluni kolmen vuoden ajalta. Auto on siis Ave -00, 1,6 koneella, ilmastointi.
      Ostohetkellä 26.2.2003 kilometrejä oli 65171 ja 24.2.2006 1378001. Ajettu on siis 72630 km, eli 24210 km/a.

      Kaikki kulut tuona aikana ovat olleet 10053€, eli 13,8 snt/km. Bensaa on mennyt 5169 litraa eli 7,12 l/100 km. Määräaikaishuollot 75, 90, 105, 120 ja 135 tkm on tehty merkkiliikkeessä. Etuiskarit jouduin vaihtamaan viime kesänä ja lokilämmittimen vastuksen helmikuussa. Kesärenkaat olen ostanut.

      Tuossa ovat mukana kaikki mahdolliset autosta tulevat kulut paitsi parkkimaksut ja lokilämmittimen viemä sähkö. Vähentävällä puolella on osuuskaupan bonus bansasta.

      • myös nämä mukaan

        pitää laskea myös, arvonaleneminen, vakuutukset, jne...niin saa todellisen snt/km


      • asasa

        Toyotalla ei tee mitään....ei ole muuta hyvää kuin moottori vanhemmissa malleissa.


      • sol 2006

        Ajan AVENSIS 1.8 sol 2006 ,ei mitään vikoja.Bensaa vain pönttöön ja menoksi kohta 100000 mittarissa ja aion
        vaihtaa uuteen piakkoin.Tule ostamaan tästä hyvä meno peli et kadu,jos käytettyä haet.


      • toyotasta enluovu
        asasa kirjoitti:

        Toyotalla ei tee mitään....ei ole muuta hyvää kuin moottori vanhemmissa malleissa.

        minulla on toyota avensis,-99,ja olen ajanut yli416000 km.
        Nyt etupään iskarit ekakerran vaihtoon.Mitään muita vikoja ei ole ollut.
        Kehrää kuin kissa edelleen. Toyota on huoleton auto,eikäjätä maantielle.
        jo toinen toyota menossa. jamuuhun merkkiin en vaihda !!!
        siru.roger


      • Paatonkiraketti
        toyotasta enluovu kirjoitti:

        minulla on toyota avensis,-99,ja olen ajanut yli416000 km.
        Nyt etupään iskarit ekakerran vaihtoon.Mitään muita vikoja ei ole ollut.
        Kehrää kuin kissa edelleen. Toyota on huoleton auto,eikäjätä maantielle.
        jo toinen toyota menossa. jamuuhun merkkiin en vaihda !!!
        siru.roger

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.


      • 20+9
        Paatonkiraketti kirjoitti:

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.

        Hinasin viime viikolla Avensiksella 140tkm nähnyttä C5:sta josta kytkin oli päättäny väsähtää kesken matkan. Eilen kävin Avensiksella antamassa kahteen volkkariin apuvirtaa kun eivät lähteneet omin voimin käyntiin. Ilmeisesti talvi tulossa...


      • fhzhfd
        toyotasta enluovu kirjoitti:

        minulla on toyota avensis,-99,ja olen ajanut yli416000 km.
        Nyt etupään iskarit ekakerran vaihtoon.Mitään muita vikoja ei ole ollut.
        Kehrää kuin kissa edelleen. Toyota on huoleton auto,eikäjätä maantielle.
        jo toinen toyota menossa. jamuuhun merkkiin en vaihda !!!
        siru.roger

        ei juma mitä pulshittiä.....kerro vaan totuus...paska ajaa ja ihan yhtä usein hajoo kuin muutkin...kukaan ei usko tollasta


      • TOJO
        asasa kirjoitti:

        Toyotalla ei tee mitään....ei ole muuta hyvää kuin moottori vanhemmissa malleissa.

        Aí! Vai ei Toyotalla tee mitään. Mulla ollut kuusi tojoa kahdestatoista
        autostani. Takana on reilusti yli miljoona kilometriä. Ne kuusi
        muuta olivat korjaamon "onneja!
        Mietihän vähän, mitä kirjoittelet!


      • Mikäpä auto ei
        myös nämä mukaan kirjoitti:

        pitää laskea myös, arvonaleneminen, vakuutukset, jne...niin saa todellisen snt/km

        laskisi arvoa, vaan Toyotalla se on minimaalista, johtuen hyvästä maineesta.


      • Ranskalaisilla
        Paatonkiraketti kirjoitti:

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.

        varmaan hyvä ajaa, vaa mite ajelet, jos ei vaunu ei edes liiku.


      • jylppy2
        Paatonkiraketti kirjoitti:

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.

        joo mutta tuhat kertaa enemmän korjaamolla aina joku vika


      • Kolmas kerta
        20+9 kirjoitti:

        Hinasin viime viikolla Avensiksella 140tkm nähnyttä C5:sta josta kytkin oli päättäny väsähtää kesken matkan. Eilen kävin Avensiksella antamassa kahteen volkkariin apuvirtaa kun eivät lähteneet omin voimin käyntiin. Ilmeisesti talvi tulossa...

        Näin kerran yhden avensiksen hinurin lavalla;oli mennyt vesipumpun remmi poikki.


      • vexi58
        Paatonkiraketti kirjoitti:

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.

        Ranskalaiset perunat on hyviä, ei ne osaa autoa suunnitella, itellä oli Renault 20TL ja huolsin sen itse niin tiedän mistä kirjoitan!


      • esa571

        No joo,enpä kai ole mikään sanomaan mielipidettäni,kun joillakin on niin vahva käsitys Avensiksen huonoudesta.15 vuoden aikana-99 mallin 2,0TD:llä ajoin 730tkm.
        Auto oli 100tkm ajettu taksi,kun sen ostin.Muutama jakohihnan vaihto,pari pyörän laakeria,ohjaustehostimen pumppu,tuulilasinpyyhkijän moottori,tuulettimen mottori,öljypumpun stefat jakohihnanvaihdon yhteydessä.Nykyisellä-06 mallin dieselfarkullani olen ajanut vasta 630tkm,ja nyt jo meni ohjaustehostimen pumppu,jo aiemmin vaihdettujen ilmastointikompuran,pyöränlaakerin ja laturin lisäksi.Olen aikonut seuraavaksi ostaa jonkun muun merkkisen;pitäisi saada hieman vähävikaisempi-ja kulutuskin saisi olla pienempi kuin 6 ltr/100km


      • 1811
        TOJO kirjoitti:

        Aí! Vai ei Toyotalla tee mitään. Mulla ollut kuusi tojoa kahdestatoista
        autostani. Takana on reilusti yli miljoona kilometriä. Ne kuusi
        muuta olivat korjaamon "onneja!
        Mietihän vähän, mitä kirjoittelet!

        Kun Tojo muuttui engelsmanniksi niin laatukin muuttui valitettavasti, Varis tehdään nykyään Ranskassa, on sama kärry kuin sitikka, mutta sitikka on parempi ajaa, Avensiksen tyyppivika on syl.kannen pulttien kierteiden pettäminen, se voi tapahtua koska vain kaupan ovella ulos ajaessa, tai ei koskaan, mutta on kallis korjattava, ja pir. vaikea, tulee usein 60000 km. jälkeen jos on tullakseen, avemaria on kehittynyt ajettavuudestaan muttei vieläkään mikään nautinto ohjauksensa takia. Tojon asiakkaat ovat merkin mainostajia, ja tuntevat muitten merkkien heikkoudet, joten kun aiot ostaa jotain kysy heiltä, ja kuulet että vain Tojo on ostamisen arvoinen.


      • Anonyymi
        fhzhfd kirjoitti:

        ei juma mitä pulshittiä.....kerro vaan totuus...paska ajaa ja ihan yhtä usein hajoo kuin muutkin...kukaan ei usko tollasta

        Kyllä. Kannattaa kokeilla uutta Alfa Romeo Giulia mallia.


      • Anonyymi
        20+9 kirjoitti:

        Hinasin viime viikolla Avensiksella 140tkm nähnyttä C5:sta josta kytkin oli päättäny väsähtää kesken matkan. Eilen kävin Avensiksella antamassa kahteen volkkariin apuvirtaa kun eivät lähteneet omin voimin käyntiin. Ilmeisesti talvi tulossa...

        E usko


      • Anonyymi
        20+9 kirjoitti:

        Hinasin viime viikolla Avensiksella 140tkm nähnyttä C5:sta josta kytkin oli päättäny väsähtää kesken matkan. Eilen kävin Avensiksella antamassa kahteen volkkariin apuvirtaa kun eivät lähteneet omin voimin käyntiin. Ilmeisesti talvi tulossa...

        En usko


      • Anonyymi
        Paatonkiraketti kirjoitti:

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.

        Kuka vaihtaa ranskalaiseen paskaa ne on yksi murheen kryyni. Ne ei kestä niin kun Toyota.


      • Anonyymi
        Paatonkiraketti kirjoitti:

        Kannattaa toki kokeilla muitakin, esim. ranskalaista. Ovat tuhat kertaa parempia ajaa.

        Miten siitä ajettavuudesta voi olla perillä kun ranskalaiset autot aina korjaamolla.. ainakin kahvia saavat juoda..


    • Buster

      -01 Avensis 1.6 farkku, ei mitään vikoja. Ajoin sillä 70000 km. -04 Avensis (uusikorinen) 1.6 sedan kärsi jarrujen vinkunasta. Ei muita vikoja. Ajoin tosin vain 30000 km ja vaihdoin 1.8 Corolla Versoon, jolla ajettu 37000 km ilman vikoja.

      • heikki

        Ajettu 29000 km, etujarrupalat vaihdettiin takuuseen 12000 km kohdalla vinkunan takia.
        Nyt alkaa taas edessä vinkua uudelleen - siis eikun Toyota-pajalle...

        Muovinen kojelauta pitää omia nitinöitään, sama juttu kuin mun entisessä Carina E :ssä.

        Muuten mainio pieniruokainen peli, alle 7 litraa sadalla. Miinuspuolena erikoinen ohjaustuntuma (= sitä ei ole) sähköisen ohjaustehostimen takia.


      • siat

        Eipä niitä vikoja pitäisi olla oikeistaan ollenkaa alle 200000km ajetussa, näin muissa merkeissä.EN tunne tojotaa.


      • perkele52
        heikki kirjoitti:

        Ajettu 29000 km, etujarrupalat vaihdettiin takuuseen 12000 km kohdalla vinkunan takia.
        Nyt alkaa taas edessä vinkua uudelleen - siis eikun Toyota-pajalle...

        Muovinen kojelauta pitää omia nitinöitään, sama juttu kuin mun entisessä Carina E :ssä.

        Muuten mainio pieniruokainen peli, alle 7 litraa sadalla. Miinuspuolena erikoinen ohjaustuntuma (= sitä ei ole) sähköisen ohjaustehostimen takia.

        ajettu 24000 ave 2.2 diesel,
        kytkin vaihdettu 11000km
        jarrulevyt 13000
        ohjausakseli 16000
        turbo 17500
        kytkin 19000
        onneksi vielä takuu jäljellä,


      • hitlerin kätyri
        siat kirjoitti:

        Eipä niitä vikoja pitäisi olla oikeistaan ollenkaa alle 200000km ajetussa, näin muissa merkeissä.EN tunne tojotaa.

        ei ole vikoja alle 200tkm muissa merkeissä-olen varmaan omistanut sitten poikkeuksen vm.2007 passatin jossa vikoja riitti enemmän kuin tarpeeksi....no olipahan viimeinen volsu taas vähään aikaan


      • reiska`
        heikki kirjoitti:

        Ajettu 29000 km, etujarrupalat vaihdettiin takuuseen 12000 km kohdalla vinkunan takia.
        Nyt alkaa taas edessä vinkua uudelleen - siis eikun Toyota-pajalle...

        Muovinen kojelauta pitää omia nitinöitään, sama juttu kuin mun entisessä Carina E :ssä.

        Muuten mainio pieniruokainen peli, alle 7 litraa sadalla. Miinuspuolena erikoinen ohjaustuntuma (= sitä ei ole) sähköisen ohjaustehostimen takia.

        johtuu saksalaisista jarrupaloista, jotka on kovat ja kestävät, mutta kahina ja kitinä kuuluu asiaa. Ei auta paloje vaihto , eikä paljoa jarrujen puhdistuskaan.


      • Tana kele Tu
        perkele52 kirjoitti:

        ajettu 24000 ave 2.2 diesel,
        kytkin vaihdettu 11000km
        jarrulevyt 13000
        ohjausakseli 16000
        turbo 17500
        kytkin 19000
        onneksi vielä takuu jäljellä,

        Valehtele! ihan selevä provo!


      • Janoinen laiska
        heikki kirjoitti:

        Ajettu 29000 km, etujarrupalat vaihdettiin takuuseen 12000 km kohdalla vinkunan takia.
        Nyt alkaa taas edessä vinkua uudelleen - siis eikun Toyota-pajalle...

        Muovinen kojelauta pitää omia nitinöitään, sama juttu kuin mun entisessä Carina E :ssä.

        Muuten mainio pieniruokainen peli, alle 7 litraa sadalla. Miinuspuolena erikoinen ohjaustuntuma (= sitä ei ole) sähköisen ohjaustehostimen takia.

        Joo, ohjaushan noissa on täysin tunnoton. Muuten 7 litraa sadalla on nykyisin aivan liikaa. Alle 6 alkaa olla tätä päivää.


      • Janoinen laiska kirjoitti:

        Joo, ohjaushan noissa on täysin tunnoton. Muuten 7 litraa sadalla on nykyisin aivan liikaa. Alle 6 alkaa olla tätä päivää.

        6,5 näytti ajotietokone keskikulutukseksi kun ajelin Pohjois-Savon mäkisiä teitä 400 km,tankki puolillaan vielä,en aivan korkkia myöten täyttänyt lähtiessä,ehkä 10 olis mahtunut.80 rajoitus oli valtaosalla matkaa.


      • äiti_
        Tana kele Tu kirjoitti:

        Valehtele! ihan selevä provo!

        äitis oli horo.


      • reiska`
        perkele52 kirjoitti:

        ajettu 24000 ave 2.2 diesel,
        kytkin vaihdettu 11000km
        jarrulevyt 13000
        ohjausakseli 16000
        turbo 17500
        kytkin 19000
        onneksi vielä takuu jäljellä,

        Perkele52 Vw-sivun provoaja, ja todennäkösesti kännissä. Jätettäköön lapselliset herjat ja höpinät omaan hänen kohdallaan.


      • Arska Vaan

        Mimmonen so Toyota Avensis oikein on ku noin pian (=30tkm) halutaan jo eroon? Ite ostin Ruotsin laivan vajaa 185tkm ajettuna, nyt on 95tkm lisää ajettuna enkä vieläkään halua siitä eroon.

        Vai oliko perhetilanteen muutos syy vaihtoon?


      • tupex
        siat kirjoitti:

        Eipä niitä vikoja pitäisi olla oikeistaan ollenkaa alle 200000km ajetussa, näin muissa merkeissä.EN tunne tojotaa.

        no minulla on nyt 200 tuhattakilometriä ajetty toyota avenssis 2.2 diisseli kun autolla oli ajettu 120 tkm autoon tuli tyyppivika eli kannen tiiviste hajosi ja autossa meni uusiksi männät kannesta kaikki ja moottorin lohko onneksi toyotan piikkiin sitten kun autolla oli ajettu 199 tkm, siinä meni vepasto rikki jätti tielle kun laturi hajosi tietokone poksi meni rikki startti meni rikki näin hyvä se toyota sitten on ilman muuta suosittelen sitä kaikille paitsi itselleni en kyllä osta enään mut täällä se olis nyt kaupan ilmanmuuta kannattaa ostaa:)


      • täyttä potaskaa
        Janoinen laiska kirjoitti:

        Joo, ohjaushan noissa on täysin tunnoton. Muuten 7 litraa sadalla on nykyisin aivan liikaa. Alle 6 alkaa olla tätä päivää.

        6 tai 7 tai 8 litraa tojotalla, riippu ajosta, iha normia. Mut tähän ei pysty edes nyky pikku bensaturbot, jotka muka 5 litralla liikkuu, tehdas ilmottaa esim.1.4tsi vaihteleva ajo kulutus yli 8 litraa.


      • Toyotakaa ei kestä
        tupex kirjoitti:

        no minulla on nyt 200 tuhattakilometriä ajetty toyota avenssis 2.2 diisseli kun autolla oli ajettu 120 tkm autoon tuli tyyppivika eli kannen tiiviste hajosi ja autossa meni uusiksi männät kannesta kaikki ja moottorin lohko onneksi toyotan piikkiin sitten kun autolla oli ajettu 199 tkm, siinä meni vepasto rikki jätti tielle kun laturi hajosi tietokone poksi meni rikki startti meni rikki näin hyvä se toyota sitten on ilman muuta suosittelen sitä kaikille paitsi itselleni en kyllä osta enään mut täällä se olis nyt kaupan ilmanmuuta kannattaa ostaa:)

        aivan villiä käyttöä, eli remppaa tulee, jos huolimaton käyttäjä. Muutenhan 2.2dsl on soiva peli.


      • kempula
        heikki kirjoitti:

        Ajettu 29000 km, etujarrupalat vaihdettiin takuuseen 12000 km kohdalla vinkunan takia.
        Nyt alkaa taas edessä vinkua uudelleen - siis eikun Toyota-pajalle...

        Muovinen kojelauta pitää omia nitinöitään, sama juttu kuin mun entisessä Carina E :ssä.

        Muuten mainio pieniruokainen peli, alle 7 litraa sadalla. Miinuspuolena erikoinen ohjaustuntuma (= sitä ei ole) sähköisen ohjaustehostimen takia.

        jep sama tuntuma avessa -07


      • kempula
        kempula kirjoitti:

        jep sama tuntuma avessa -07

        kulutus mulla 1,6:lla kaupnuki 6,8 ja matkalla (100km/h) 6,5.
        mulla oli 2,4 jonka vastaavat lukemat oli 9,5 ja 7,1.....tosin nyt ei ohitella....hehehhe.

        tosin onhan pikkuisen tehoeroa noin 60hp:)


      • ei yhtään toyotaa en
        perkele52 kirjoitti:

        ajettu 24000 ave 2.2 diesel,
        kytkin vaihdettu 11000km
        jarrulevyt 13000
        ohjausakseli 16000
        turbo 17500
        kytkin 19000
        onneksi vielä takuu jäljellä,

        miten saat kytkimen hajotettua .. mulla 405t ajettu bensa avensis verso alkuperäisellä kytkimellä eikä muutakaan vikaa ole ollut kuluvia osia esim jarrupaloja ym on joutunut uusimaan..


      • matkaileville
        siat kirjoitti:

        Eipä niitä vikoja pitäisi olla oikeistaan ollenkaa alle 200000km ajetussa, näin muissa merkeissä.EN tunne tojotaa.

        Ei pitäskää, mutta kyllä volsussa vaan on. Meillä on ave ja pakuna volsu. Kunnossapitokustannukset volsussa on olleet ihan huikeat!


      • Anonyymi
        hitlerin kätyri kirjoitti:

        ei ole vikoja alle 200tkm muissa merkeissä-olen varmaan omistanut sitten poikkeuksen vm.2007 passatin jossa vikoja riitti enemmän kuin tarpeeksi....no olipahan viimeinen volsu taas vähään aikaan

        Mulla ollut carina ja avensi garkut e i koskaan vikaa mitään.

        Nyt rav nelonen. S tyle


      • Anonyymi
        äiti_ kirjoitti:

        äitis oli horo.

        Tämän sivuston ylläpitäjälle moite! Estä paskat! Minulla on se kuuluisa 2.2D4D. Vuosien myötä näyttää että en taida enää vaihtaa. Osia löytyy eikä minun tarvitse Juhan auton huijattavaksi mennä. Ja kun tehoa tarvitaan, sitä löytyy. Aivan eri tavalla kuin esim. VW:n koneista (nuhapumpuista) sis. Skodat! Vain skeida ajaa Skodalla! (Nimittäin naapurin mutterinväännön ns. suunnittelija). Taitaa tämä "moottoriongelma" D4D-koneissa johtua siitä että mutterinvääntäjät merkkiliikeissä eivät osaa työtään.


      • Anonyymi
        tupex kirjoitti:

        no minulla on nyt 200 tuhattakilometriä ajetty toyota avenssis 2.2 diisseli kun autolla oli ajettu 120 tkm autoon tuli tyyppivika eli kannen tiiviste hajosi ja autossa meni uusiksi männät kannesta kaikki ja moottorin lohko onneksi toyotan piikkiin sitten kun autolla oli ajettu 199 tkm, siinä meni vepasto rikki jätti tielle kun laturi hajosi tietokone poksi meni rikki startti meni rikki näin hyvä se toyota sitten on ilman muuta suosittelen sitä kaikille paitsi itselleni en kyllä osta enään mut täällä se olis nyt kaupan ilmanmuuta kannattaa ostaa:)

        Taitaa Tupexilla olla lääkitys vähän pielessä! Ylläpitäjä hoi, eihän tämän pitäisi olla trollien ja mielisairaiden mellastuskenttä!


    • 2.4 STW

      Laihaseoksinen autommagi kulutti työmatka-ajossa n. 7.6L ja moottoritieajossa talvella 6.6 ja kesällä 7.2. (yleensä mittariylinoeutta 10-15km/h)

      Auto oli minulla 0km -> 130.000km
      Öljyt katsoin kaksi kertaa muutaman ekan kuukauden aikana mutta en sen jälkeen milloinkaan.

      Vikoja oli:
      - Misukat joissa 3/4 kudosvaurio-> jatkuva tärinä
      - jarrupalat alkupään sarjoissa vaihdettiin
      - penkinlämmitin (tyyppivika)

      Muitakin pikku probleemeja oli muttei tule mieleen. Täristäviä renkaita lukuunottamatta kaiken kaikkiaan paljon huolettomampi peli kuin tämä nyt alla oleva murheenkryyni.

      • asko

        ja mitä vikoja on ollut?


      • 2.4 STW
        asko kirjoitti:

        ja mitä vikoja on ollut?

        Koppa uudempi kone vähän isompi.


      • renkaita

        kudosvikaisia renkaita eksyy yllättävän paljon juuri aveen. Itsellänikin oli koko rengassarja kudovikaisia continentaleja, koska vaihdettaessa eturenkaiksi takarenkaat tärinä jatkui.


      • tahallaan sekundaa
        renkaita kirjoitti:

        kudosvikaisia renkaita eksyy yllättävän paljon juuri aveen. Itsellänikin oli koko rengassarja kudovikaisia continentaleja, koska vaihdettaessa eturenkaiksi takarenkaat tärinä jatkui.

        rengasliikkeet myyvät tahallaan sekundaa priimana. Strategiaan kuuluu, että heikot laitetaan taakse ja paremmat eteen. Olkaa todella tarkkoja kun ostatte renkaat. Jos tasapainomittari tuottaa vähänkin vapinaa, niin kyse on on jo valmiiksi rikkinäisestä renkaasta. Muutaman kuukauden kuluttua se on täydellisesti pilalla ja auto tutisee tasapainotuksista huolimatta. Homman suunnitelmallisuutta ja yleisyyttä kuvaa hyvin se, että asentajat koulutetaan laittamaan sekundat taakse. Kyse on erittäin yleisestä petoksesta.


      • jt_kemppa

        Vielä kiinnostaisi 1.8 laihaseosmoottori. Kaveri joka on myös Avensiksien kanssa ollut tekemisisssä sanoi että 1.8 laihaseosmoottoreissa on ollut ongelmia, ilmeisesti juuri laihaseoksisuuden takia (kuumeneeko se enemmän tms?) Mielellään kokemuksia 1.8 moottorilla varustetuilta Avensis-kuskeilta tähän, että onko tässä perää, onko teillä ollut ongelmia tai onko kukaan kuullut muilla olleen em. vikoja.


      • no broblem
        jt_kemppa kirjoitti:

        Vielä kiinnostaisi 1.8 laihaseosmoottori. Kaveri joka on myös Avensiksien kanssa ollut tekemisisssä sanoi että 1.8 laihaseosmoottoreissa on ollut ongelmia, ilmeisesti juuri laihaseoksisuuden takia (kuumeneeko se enemmän tms?) Mielellään kokemuksia 1.8 moottorilla varustetuilta Avensis-kuskeilta tähän, että onko tässä perää, onko teillä ollut ongelmia tai onko kukaan kuullut muilla olleen em. vikoja.

        avensis 1.8 sol elegant vm.2006 ollut uudesta asti.Ei muita ongelmia kuin ilmastointi reistailee joka kesä.Huollettu joka vuosi autoliikkeen piikkiin.Muuten en tosiaan hoksaa mitään mainittavaa


      • Moonline

        Omistamassani Avensis 2.0 4D4 matkakulutus on ollut 3,8 litraa matkakulutuksessa ja seka kulutus jossa ainoastaan kaupunkiajoa on ollut 5.3 litraa. Ei ole ollut huomattavissa mitäät vikoja lukuunottamatta japanilaisen tavan mukaista helinää ja kitinää koelaudassa ja ovissa huonokuntoisilla teillä. Käynnistys on kylmästä aika toivotonta vaikka kaikki huollonmukaan on kunnossa. Edellinen auto lähti
        käyntiin ongelmitta -30"C pakkasesta ilman moottorilämmitintä ja ave vaatii jo -10"C jälkeen lämmityksen. Aion vaihtaa takaisin vanhaan mitsun maasturiin kunhan löytyy sopiva. Ei ainakaan tarvitse selitellä sen jälkeen.


      • Miksu99
        Moonline kirjoitti:

        Omistamassani Avensis 2.0 4D4 matkakulutus on ollut 3,8 litraa matkakulutuksessa ja seka kulutus jossa ainoastaan kaupunkiajoa on ollut 5.3 litraa. Ei ole ollut huomattavissa mitäät vikoja lukuunottamatta japanilaisen tavan mukaista helinää ja kitinää koelaudassa ja ovissa huonokuntoisilla teillä. Käynnistys on kylmästä aika toivotonta vaikka kaikki huollonmukaan on kunnossa. Edellinen auto lähti
        käyntiin ongelmitta -30"C pakkasesta ilman moottorilämmitintä ja ave vaatii jo -10"C jälkeen lämmityksen. Aion vaihtaa takaisin vanhaan mitsun maasturiin kunhan löytyy sopiva. Ei ainakaan tarvitse selitellä sen jälkeen.

        Uskomattoman pieniä kulutuslukemia kerrot -itse olen yhden ainoa kerran pässyt 4,5l/100km ja keskikulutus liikkuu kuuden litran molemmin puolin.

        Itse olen käynistänyt D4D aven -20 'C:een pakkasesta ongelmitta, mutta akun pitää olla kunnossa ja koneessa oikeat öljyt!


      • Firma se
        tahallaan sekundaa kirjoitti:

        rengasliikkeet myyvät tahallaan sekundaa priimana. Strategiaan kuuluu, että heikot laitetaan taakse ja paremmat eteen. Olkaa todella tarkkoja kun ostatte renkaat. Jos tasapainomittari tuottaa vähänkin vapinaa, niin kyse on on jo valmiiksi rikkinäisestä renkaasta. Muutaman kuukauden kuluttua se on täydellisesti pilalla ja auto tutisee tasapainotuksista huolimatta. Homman suunnitelmallisuutta ja yleisyyttä kuvaa hyvin se, että asentajat koulutetaan laittamaan sekundat taakse. Kyse on erittäin yleisestä petoksesta.

        Mikäs firma sen nyt kärysikään....? Ei tullutkaan "tähtiä".... vaan risuja


      • Seat TDI
        Miksu99 kirjoitti:

        Uskomattoman pieniä kulutuslukemia kerrot -itse olen yhden ainoa kerran pässyt 4,5l/100km ja keskikulutus liikkuu kuuden litran molemmin puolin.

        Itse olen käynistänyt D4D aven -20 'C:een pakkasesta ongelmitta, mutta akun pitää olla kunnossa ja koneessa oikeat öljyt!

        Auto oli Seat Toledo 2006 1,9TDI, jota seisotin työpaikan pihalla työpäivän. Pakkasmittari oli ilmatieteen laitoksen mittari. Katsoi pomo huuli pyöreänä. Totesi, että ei pitäisi olla mahdollista.


      • reiska`
        jt_kemppa kirjoitti:

        Vielä kiinnostaisi 1.8 laihaseosmoottori. Kaveri joka on myös Avensiksien kanssa ollut tekemisisssä sanoi että 1.8 laihaseosmoottoreissa on ollut ongelmia, ilmeisesti juuri laihaseoksisuuden takia (kuumeneeko se enemmän tms?) Mielellään kokemuksia 1.8 moottorilla varustetuilta Avensis-kuskeilta tähän, että onko tässä perää, onko teillä ollut ongelmia tai onko kukaan kuullut muilla olleen em. vikoja.

        oli vanhemmissa malleissa, ennen vvt-i tuloa. Ja toiminut moitteetta, ei syytä huoleen!


      • jt_kemppa kirjoitti:

        Vielä kiinnostaisi 1.8 laihaseosmoottori. Kaveri joka on myös Avensiksien kanssa ollut tekemisisssä sanoi että 1.8 laihaseosmoottoreissa on ollut ongelmia, ilmeisesti juuri laihaseoksisuuden takia (kuumeneeko se enemmän tms?) Mielellään kokemuksia 1.8 moottorilla varustetuilta Avensis-kuskeilta tähän, että onko tässä perää, onko teillä ollut ongelmia tai onko kukaan kuullut muilla olleen em. vikoja.

        Nykiminen pintakaasulla ajettaessa,syitä voi olla monia,Kaverin autossa joku ratas jumitti vvt-i koneistossa,takuuaikana autoliike ei löytänyt vikaa,mutta asentaja perustettuaan oman huoltokorjaamon löysi vian heti,korjaus maksoi 500 e,ymmärrettävästi autoliike tai maahantuoja ei takuuaikana "löytänyt" kyseistä vikaa


      • päässäs kuumenee
        jt_kemppa kirjoitti:

        Vielä kiinnostaisi 1.8 laihaseosmoottori. Kaveri joka on myös Avensiksien kanssa ollut tekemisisssä sanoi että 1.8 laihaseosmoottoreissa on ollut ongelmia, ilmeisesti juuri laihaseoksisuuden takia (kuumeneeko se enemmän tms?) Mielellään kokemuksia 1.8 moottorilla varustetuilta Avensis-kuskeilta tähän, että onko tässä perää, onko teillä ollut ongelmia tai onko kukaan kuullut muilla olleen em. vikoja.

        koska ajelet Vw:llä. Toyota ei kuumene.


      • Huomasin heti, jotta
        reiska` kirjoitti:

        oli vanhemmissa malleissa, ennen vvt-i tuloa. Ja toiminut moitteetta, ei syytä huoleen!

        Kaikki miinukset jakajat eivät edes omista Toyotaa, vaa todennäkösesti kateellisia Klonksvagenin omistajia, joissa ei tsi:n viat lopu ikinä.


      • Lelle 6
        Moonline kirjoitti:

        Omistamassani Avensis 2.0 4D4 matkakulutus on ollut 3,8 litraa matkakulutuksessa ja seka kulutus jossa ainoastaan kaupunkiajoa on ollut 5.3 litraa. Ei ole ollut huomattavissa mitäät vikoja lukuunottamatta japanilaisen tavan mukaista helinää ja kitinää koelaudassa ja ovissa huonokuntoisilla teillä. Käynnistys on kylmästä aika toivotonta vaikka kaikki huollonmukaan on kunnossa. Edellinen auto lähti
        käyntiin ongelmitta -30"C pakkasesta ilman moottorilämmitintä ja ave vaatii jo -10"C jälkeen lämmityksen. Aion vaihtaa takaisin vanhaan mitsun maasturiin kunhan löytyy sopiva. Ei ainakaan tarvitse selitellä sen jälkeen.

        Ei ole "Moonlinen" Avensis kunnossa tai puhut muuten palturia. Avensiksen ajotietokone ainakin meillä näyttää kyllä n.puoli litraa pienempiä kulutuksia sataselle, mitä kulutus todellisuudessa on. Omamme lisäksi meillä on tuttavapiirissä useita samanlaisia diesel Avensiksia ja kaikilla kulutus liikkuu - 6 litraa sataselle. Myöskin pakkasessa lähtee Avensis käyntiin ihan moitteitta, kunhan akussa on vain potkua tarpeeksi. Tietenkin kannattaa käyttää notkeaa moottoriöljyä, jos paljon joutuu kylmänä käynnistämään. Pyrimme kyllä lämmittämään auton mahdollisuuksien mukaan lohkolämmittemellä tai webastolla lämpimäksi ennen starttia. Laitatin heti uutena omaan Avensikseen lohkolämmittemen yhteyteen ylläpitolaturin pitämään akun täydessä iskussa. Suosittelen kaikille sellaisen asentamista, ei se ole kovinkaan kallis vakuutus siitä, että akussa potku riittää.


    • ei paljo

      No mulla on -98 ollut nyt kohta vuosi.
      Ei mitään hälyttävää,pikku kitinää ja normaalia huolto jutskaa,MUTTA ajo-ominaisuudet ei kyllä vielä ole kummoiset.Vetelähkö meno ja tuuliherkkä,ei ihan meluton,ei niin suuntavakaa.
      Vanhat japsi ongelmat.
      Mulla oli ennen vanha(-92) Passatti ja oli kyllä loisto ajettava tähän verrattuna ja hiljainen.
      Tosin onhan tämä paljon nykyaikaisemman oloinen ja sisältä"valmiimman" oloinen auto.

      • jt_kemppa

        Onko Avensis omistajia jotka ovat asentaneet alustasatsin tai esim. madallusjouset autoon? onko tämä parantanut ajettavuutta?


      • Luna99
        jt_kemppa kirjoitti:

        Onko Avensis omistajia jotka ovat asentaneet alustasatsin tai esim. madallusjouset autoon? onko tämä parantanut ajettavuutta?

        Teetin iskariremontin -99 1.8 farmariin (155tkm), koska etuiskarit olivat ihan loppu. Vaihdoin myös samalla TTE iskarit alle asentajan suosituksesta. Parantavat kuulemma varsinkin farmarin ja liftbackin takapäätä. Kyllä suosittelen TTE:n madallussarjaa. Toyotan vetelä alusta muuttui huomattavasti paremmaksi.


      • jt_kemppa
        Luna99 kirjoitti:

        Teetin iskariremontin -99 1.8 farmariin (155tkm), koska etuiskarit olivat ihan loppu. Vaihdoin myös samalla TTE iskarit alle asentajan suosituksesta. Parantavat kuulemma varsinkin farmarin ja liftbackin takapäätä. Kyllä suosittelen TTE:n madallussarjaa. Toyotan vetelä alusta muuttui huomattavasti paremmaksi.

        Tuleeko TTE-sarjassa pelkät iskarit, vai myös mad.jouset?


      • reiska`

        kannattais tarkistaa rengastus, oliko priimamerkkiä ja yleensä oikeen tyyppiset, ja yleensä kulutuspintaakaan enää. Ja iskarit toinen juttu, jos jo ajokilometrejä paljon kertynyt.


      • anjovis01
        jt_kemppa kirjoitti:

        Onko Avensis omistajia jotka ovat asentaneet alustasatsin tai esim. madallusjouset autoon? onko tämä parantanut ajettavuutta?

        -01 2.0 Sedan. Myydään Toyotalla ns. russian mallin jousia ja iskareita.
        Rengaskoko matalaprof. 205 - 50 - 16 ja täysin eri auto! suosittelen. maavara tosin hieman nousee...


    • vm 1999 ajettu nyt 170000km. Normaalit määräaikaishuollot, viimeksi vaihdettu kaikki iskarit pakkastalven jälkeen, ensimmäinen remontti. Kulutus 6,8-8,5 1,6 koneella. Normaali Toyota ollut, varmaa kyytiä.

    • Aatu M

      Toyota Avensis 1.6 -98 ja
      Toyota Avensis 1.8 VVT-i -01

      - Iskunvaimentimet ei kestä todellakaan edes 100.000km. Uudet iskarit ja jämäkämmät jouset, niin ajo-ominaisuuksista tulee paremmat kuin uutena. Häviää myös se pieni ohjauksen tutina jota saatta olla Avensiksessa.

      -VVT-i söi öljyä vähän, mutta maahantuojan korjauksen jälkeen ei ole sitä tehnyt

      - Takavalojen polttimot pitää vaihtaa yhtä aikaa molemmille puolille, muuten eivät kestä

      • iivee

        TERE AATU!
        Vaik on vanha viesti mut jos satut lukeemaa tään niin vastaisitko miulle sähköpostii
        [email protected] ??Kiitos jo etukätee...
        Eli kertositko tarkemmin ohjauksen tutinasta?Itellä ave -02 1,8 vvti aj 134 th ja tutisee vain kääntyessä kesärenkailla enempi talvirenkailla vähempi riippuen lämpötilasta,pakkasella vähemmän.Lämpimäl tuntuu ratissa enempi varsinkii kesäl ja tieteyst kesärenkail ajellessa.Suoralla ei mitään ongelmaa ehkä kiihyttäessä hieman.Olisin kiitollinen lisävalaistuksesta asiaan.
        Mikä iskarimerkki jne...

        t:iivee


      • iivar1

        voitko kertoo kummassa hävis tutinat??vastaatko vaikka [email protected]
        ja oliko tutinat käännettäessä vai miten ne ilmeni


    • fck!

      D4D -00 Sedan

      Vikaa tuntuu löytyvän enemmän kuin tarpeeksi, tosin huonoa onneakin on ollut mukana. Ostin kyseisen auton, kun luotin Toyotaan merkkinä. Äidilläni oli -92 XSi Corolla, joka oli pomminvarma vehje. Hän omisti sen vuodesta -95, jolloin autolla oli ajettu n.70000 km. Viime kesänä hän vaihtoi uudempaan, kun autolla oli ajettu 260000 km. En muista että sille olisi tarvinnut tehdä määräaikaishuollon lisäksi muuta kuin startin korjaus. Ruostettakaan ei ollut, kun auto oli ikänsä Lapissa. Valitettavasti tämä oma Avensikseni ei ole aivan samaa laatua.

      Ostin auton toukokuussa, jolloin sillä oli ajettu 139000 km. Auton jarrulevyt olivat valmiiksi kierot, joten ne menivät vaihtoon. Heinäkuussa käytin auton 150:n huollossa, johon meni n. 300 euroa. Huollossa selvisi, että etuiskarit vuotavat hieman, joten iskareiden vaihto on lähitulevaisuudessa ajankohtainen. Startti tuntui alkavan oireilla etenkin kostealla säällä. Epäilimme käynnistysvaikeuksien johtuvan tulpista, joista kaksi huomattiinkin vaihdettaessa toisia hitaammiksi. Tulppien vaihdon jälkeen auto pelasi hyvin kaksi päivää. Auto uudestaan huoltoon: starttimoottori uusiksi. Olisi kuulemma tullut kalliimmaksi alkaa korjata vanhaa kuin laittaa kokonaan uusi. Seuraavana päivänä huomasin töistä lähtiessä ikkunan rappauksen yhteydessä, että ilmeisesti kiveniskun seurauksena tuulilasi oli lähtenyt halkeamaan. Soitto paikalliseen asennusfirmaan paljasti uuden hinnaksi 350 euroa.

      Rouva tuli toissa päivänä häntä koipien välissä kotiin ja arvasin välittömästi mitä oli tapahtunut. Hän oli kolhinut auton takakylkeä parkkihallin betonipylvääseen. Tuloksena komeat vauhtiraidat punaisessa maalissa ja pienehkö lommo takaovessa. Remontista tulee sen verran kallis, että täytyy laittaa Kaskon piikkiin, joten bonukset putoavat 20%. Tänään kauppaan lähtiessä auto ei inahtanutkaan ensimmäisellä käynnistyskerralla ja sama ilmiö toistui palatessa. Jokin uusi yllätys muhinee taas konepellin alla...

      Ja ylläpitokustannukset: n. 1300,- jo pelkkinä vakuutuksina ja käuttövoimaverona.

      Kai tässä saa alkaa pikkuhiljaa etsiä lähintä puuta, johon itsensä hirttää...

      • JHVA

        Olen ajanut 1.8 laihaseos Avensis sedanilla v. 1998 nyt 198 000 km. Autolla oli ajettu 98 000 km vuonna 2002 huhtikuussa, kun sen hankin.
        Huolettomampaa ajopeliä en ole aiemmin omistanut.
        Autossa on akkua myöten kaikki vielä aukuperäisiä osia. Öljynpinta pysyy ylärajalla koko vaihtovälin. Autossa on hyvä alavääntö ja sen vuoksi bensankulutus on ollut vain 6.63 litraa sadalla (100 000 km). Ainoa moite on tuuliherkkyys. Täysin ruosteeton peli.


      • Virtalukon pohja vaihtoon... ja taas starttaa.......


      • reiska`

        vieppä tojotas akkuliikkeeseen ekaks, että olikos akku kunnossa. Normaali kotioloissa akunki testaaminen on lähes mahdotonta, ja vaikuttas enempi virran puutteelta. Tojossa starttiviat ei ole kovin yleisiä.


      • turha valittajako?

        tuulilasiin kiven iskuja? kai vissiin joka auton ongelma?? Parkkihalli kolarointi? Tuleeko teidän rouva joka auton mukana?? Jos joku kysyy avensiksen vikoja niin ei kai nämä siihen kuulu? Maksa kiltisti vain korjaus kulut äläkä valita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Älä vielä! Ensin laitat sen rouvan mäkeen. Ihan vaan käsket ulos. Ja sitten opettelet erottamaan adiat toisistaan. Ja vaihda huoltofirmaa, sinua kusetetaan.


    • vikoja

      Pidin -98 1,6 bensaa 7 vuotta. Varsinaiset viat tänä aikana olivat
      - penkinlämmittimet eivät toimi
      - vasen takapyörän laakeri vaihtoon 85 000 km kohdalla. Varaosa autovahinkokeskuksesta, jossa niitä oli runsaasti, eli tästä voi päätellä että ao. osan kuluminen ei ole yleistä.
      - oikea käsijarruvaijeri poikki
      - etujarrulevyt menivät vaihtoon kun etujarrupalat ruostuivat jumiin jarrusatuloihin ja levyn sisäpinta kului koveraksi. Kumma kyllä meni katsastuksesta läpi tämä vika päällä!

      Suurin heikkous autossa on laiska moottori. Kaupunkinopeuksissa kiihtyvyyttä riittää, mutta maantienopeuksissa kuormattuna ohituskiihtyvyys on huono.

      Ruostetta on ilmestynyt vähän vasempaan takakurakaareen, muuten auto on pysynyt ruosteettomana.

      Auto on tilava ja hiljainen ja jousitus on mukana.

      Huolsin itse, eli ei ollut kallista.

      Keskimääräinen kulutus koko aikana oli 7,4 litraa/100 km.

      • lyte

        Farkku ave 00 vuodelta, 110 heppasella diesel padalla.

        200000 takana.

        Huoltojen lisäksi seuraavat jutut..

        -vetonivelien ulommat suojakumit
        -ilmastoinnin kenno keulasta (mädäntyi puhki)
        -ilmastoinnin kompura vaihdettu
        -takakopan sivuihin ilmestyy vettä vaikka asiaa tutkittu paljon ja vaihdettu poistoilmaventtiilit ja kaikki mahdollsiet tiivisteet

        -vasemman etujarrusatulan tiivisteet, eli nappasi satulan viime talvena jumiin

        -mittaristoon pari polttimoa

        Yleisesti katsottuna (varsinkin jollei jälkeen käsitelty) huomattavasti ruoste herkempi erityisesti osa pohjan saumoista.


      • avensis-

        jo vanha rotisko ei muuten parane enää vanhetessaan.


      • nykyauto
        avensis- kirjoitti:

        jo vanha rotisko ei muuten parane enää vanhetessaan.

        sitten paranee vanhetessaan...


      • Tojo-Köle
        avensis- kirjoitti:

        jo vanha rotisko ei muuten parane enää vanhetessaan.

        ....eri mieltä?

        Minulla ainakin näyttää paranevan..... nytkään ei ole olut 1,5 vuoteen taas mitään ongelmaa ( ja 479tkm mittarissa) Uusissa näyttää olevan takaisinkutsua, takuuhuoltoa ties mitä laadun menetystä?


    • Tojotakuski

      Moro

      Toimiihan se Avensis. Neljä Avensista vm 2000-2009. Ajomäärä yli 450 000 km. Eri moottoreita ja
      myös diesel.
      Vikalista kaikista:
      - moottori: ei vikoja
      - voimansiirto: ei vikoja
      - pyöränripustus: ei vikoja
      - sähköt: ei vikoja
      - elektroniikka: takuuna vakionopeus säädin (ei Toyotan oma), ja puhaltimen säädin
      - muutaman kerran nollattu vikamuisti, mutta ei vikoja
      - kori: ei vikoja, mutta farmarin takaluukku säädetty paikoilleen kerran. Kulut 0€.
      - pakoputkisto: ei vikoja
      - jarrut: kerran etupalat vaihdettu kulumisen takia
      - tuulilasit: Useampia vaihdettu kiveniskemien tekemien vaurioiden takia
      - öljyvuodot: ei öljyvuotoja
      - öljynlisäykset: 2 l diesel koneeseen ekan 30 000 km aikana, ja sen jälkeen kulutus vähäistä ja ei lisäyksiä
      - muut viat: turvavyön toppari, pieni nappi, lisätty huollossa 0 €
      - tielle jättämiset: ei kertaakaan
      - lähtö onnistunut: joka kerta ja päästy aina perille asti
      - kulutus: bensa 2.0 l noin 8 l/100km, 1.8 bensa noin 6.7 l/100km ja diesel 5,6l/100km.
      - normaalit huollot tehty Toyotalla

    • Aprikoija

      te selvinneet. Mulla ei ole Toyotaa ollenkaan, vaan ajelen ranskattarella - diesel sellaisella. Nyt on mittarissa yli 100 000 km ja vikoja on alkanut tulla solkenaan. Moottori itsessään on kyllä hyvän oloinen, mutta kaikki muu tekniikka sen ympärillä ei ole hyvällä tolalla. Täytyy sanoa, että usko näitten nykyautojen tekniseen luotettavuuteen on kovilla. Etenkin elektroniikka aiheuttaa kaikenlaista päänvaivaa - ja tulee kalliiksikin, jos korjaillaan. Olen mielessäni ajatellut juuri vaihtoa Avensiksen Diesel - farkkuun, mutta viimeaikainen Toyotan laatukeskustelu panee miettimään...Muutama työkaveri kyllä vakuuttaa, että Avet pelittävät hyvin kohusta huolimatta.

      • vikalistaa

        Avensis (1998-2003)
        Moottoriviat
        Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
        Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
        Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
        Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
        Polttoainepumppuvuotoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihteistossa laakerivikoja.
        Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
        Jarruviat
        Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
        Takajarrulevyt ruostuvat.
        Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        Käsijarruvikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
        Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Alatukivarren pallonivel on väljä.
        Iskunvaimenninvika.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
        Istuinlämmitys on rikki.
        Keskuslukituksen vikoja.
        Ruosteviat
        Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.


      • takkari
        vikalistaa kirjoitti:

        Avensis (1998-2003)
        Moottoriviat
        Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
        Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
        Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
        Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
        Polttoainepumppuvuotoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihteistossa laakerivikoja.
        Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
        Jarruviat
        Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
        Takajarrulevyt ruostuvat.
        Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        Käsijarruvikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
        Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Alatukivarren pallonivel on väljä.
        Iskunvaimenninvika.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
        Istuinlämmitys on rikki.
        Keskuslukituksen vikoja.
        Ruosteviat
        Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.

        "Avensis (1998-2003)"
        Mitä tarkoitit tuolla vuosilukuvälillä? Onko sulla ollut joku Avensis tuon ajan? Vai onko sulla ollut jokaiselta vuodelta erikseen ko. vuosimallin Avensis?

        Vai onko sulla koskaan ollutkaan Avensista? Eli silloin tuo lista ei olisi ollenkaan sinun omia kokemuksia, joita aloittaja kysyy!


      • en koskaan kysele mu

        päätätkö netikeskustelun perusteella pysyy ranskiksessa etkä vaihda tojooon


      • YrjöAVE
        en koskaan kysele mu kirjoitti:

        päätätkö netikeskustelun perusteella pysyy ranskiksessa etkä vaihda tojooon

        On ollut enemmän kuin jaksaa luetella.


      • on ollut
        vikalistaa kirjoitti:

        Avensis (1998-2003)
        Moottoriviat
        Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
        Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
        Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
        Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
        Polttoainepumppuvuotoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihteistossa laakerivikoja.
        Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
        Jarruviat
        Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
        Takajarrulevyt ruostuvat.
        Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        Käsijarruvikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
        Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Alatukivarren pallonivel on väljä.
        Iskunvaimenninvika.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
        Istuinlämmitys on rikki.
        Keskuslukituksen vikoja.
        Ruosteviat
        Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.

        kaksi Avensista kustakin korimallista vuodesta 98 eteenpäin. Nyt menossa uusi korimalli 2009. Ei vikoja tähän asti. Kutsu tuli kaasupoljin ehostukseen, mutta sehän olikin valmistettu kanadassa ja monen muunkin automerkin ongelma.

        Omat ongelmani:

        Jarruvikaa vuonna 99. Tyyppivika johtuen Opelin valmistamista jarruista. Vaihdettiin takuuseen.
        Virtalukko rikkoontui 2002.

        Siinäpä ne. Että onpas todella vikaantuvia autoja. Ainiin, yksi tuulilasi vaihdettiin kun Audi
        sylkäisi kiven lasiin...ei ollut audissa kuraläppiä vakiona vaikka on preemium...

        Kokoapas samanlainen lista vaikkapa passatista, niin voi näyttää aikas samalta, jos otetaan noinkin pitkä aikajakso kuin 10vuotta.


      • AVES
        YrjöAVE kirjoitti:

        On ollut enemmän kuin jaksaa luetella.

        Pohja ruostui puhki, moottori leikkasi kiinni.


      • vika_1
        AVES kirjoitti:

        Pohja ruostui puhki, moottori leikkasi kiinni.

        Hylkäys katsastuksessa

        Syy: Raidetanko sisäpää/nivel väljyyttä oikealla puolella.


      • reiska`
        vikalistaa kirjoitti:

        Avensis (1998-2003)
        Moottoriviat
        Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
        Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
        Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
        Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
        Polttoainepumppuvuotoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vaihteistossa laakerivikoja.
        Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
        Jarruviat
        Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
        Takajarrulevyt ruostuvat.
        Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        Käsijarruvikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
        Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Raidetangon päät ovat väljät.
        Alatukivarren pallonivel on väljä.
        Iskunvaimenninvika.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
        Istuinlämmitys on rikki.
        Keskuslukituksen vikoja.
        Ruosteviat
        Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.

        koko juttu, vikalistaha vois minkä auton tahansa. Ja kysehän on, miten yleisiä viat on, esim.vvt-i moottori voi kuluttaa öljyä, sehän on vain 1.8 bensiinimoottorin ongelma, tai on ollut, ei muissa. Ruosteviat ehkä puolta harvinaisempi vika avensiksessa verrattuna esimm. mersuun, joka nykyää tosi ruostearka. Edellisen kirjurin teksti otettava todella varauksin vastaan, varmaan joku katsastuskonttorin 10v saldo tästä merkistä, vaikka mallejakin löytyy kymmenittäin.. Unohtakaa höpinöitsijät!


      • reiska`
        takkari kirjoitti:

        "Avensis (1998-2003)"
        Mitä tarkoitit tuolla vuosilukuvälillä? Onko sulla ollut joku Avensis tuon ajan? Vai onko sulla ollut jokaiselta vuodelta erikseen ko. vuosimallin Avensis?

        Vai onko sulla koskaan ollutkaan Avensista? Eli silloin tuo lista ei olisi ollenkaan sinun omia kokemuksia, joita aloittaja kysyy!

        kun katsastusaseman hyllyttämä lista, 10v ajoilta, tästä merkistä. Voitte unohtaa nämä ympäripyöreät tarinoitsijat.


      • reiska`

        voit huoletta avensiksen ratissa jatkaa, parempaa vaihtoehtoa ei ole keksitty vielä!


      • mikkota60
        vika_1 kirjoitti:

        Hylkäys katsastuksessa

        Syy: Raidetanko sisäpää/nivel väljyyttä oikealla puolella.

        itellä -98 1.8l varmari, ohjauksessa väljää, katsastus mies sano että ei haittaa, että raidetangon sisäpään vaihtaa ni välys loppuu.
        Kysymys kuuluuki että voiko sen sisäpään vaihtaa edes?
        Miten korjasit sisäpään ?


      • Näply
        vika_1 kirjoitti:

        Hylkäys katsastuksessa

        Syy: Raidetanko sisäpää/nivel väljyyttä oikealla puolella.

        Oulussa ei hylätty katsastuksessa, vaan todettiin, että sen voisi joskus vaihtaa.


      • saabisti1
        takkari kirjoitti:

        "Avensis (1998-2003)"
        Mitä tarkoitit tuolla vuosilukuvälillä? Onko sulla ollut joku Avensis tuon ajan? Vai onko sulla ollut jokaiselta vuodelta erikseen ko. vuosimallin Avensis?

        Vai onko sulla koskaan ollutkaan Avensista? Eli silloin tuo lista ei olisi ollenkaan sinun omia kokemuksia, joita aloittaja kysyy!

        Sua ei kiinostanut yhtään toi edellinen vouhake, joka ajoi 2000-2009 neljällä eri ruttanalla 450000km, tuliko noihin yhteensä vai jokaiseen?


    • PenkkiLevis

      muuten ok

    • V8 power

      jollain tuntuu olevan vikojakin, taitaa olla osa ihan perinteisesti ratin ja penkin valissä ,huoltaakin pitäs muistaa...,, 7 tojooo pihassa ,joku kaasupoljin median sähläys ei hetkauta 1miljoona kilometria varmaa Japanilaista ajoa... starletista -Lexukseen...
      T: muita en huoli....
      Ajamisen iloa !!

      • AveToyo

        Hajos 120000 km, pohja ruostu puhki 150000 km.
        Paljon pieniä vikoja joita en viitsi luetella.


      • 16+13
        AveToyo kirjoitti:

        Hajos 120000 km, pohja ruostu puhki 150000 km.
        Paljon pieniä vikoja joita en viitsi luetella.

        Sinua. Toyotassa 15 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. . Ei mee Provo läpi ! Yritä jotain muuta.


      • leidilike
        16+13 kirjoitti:

        Sinua. Toyotassa 15 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. . Ei mee Provo läpi ! Yritä jotain muuta.

        Itselläni on avensis liftback 1.6 -98 mallia, ollut mulla muutaman vuoden ja oon ajanu 50 000 km. Nyt 200 000 mittarissa ja normihuolto. Ainoo, mitä on öljynvaihtojen ja normitarkastusten lisäksi tehty on kattovalon pohjan vaihto. Naiselle tämä auto on ollut huolettomin mitä mulla on tähän asti ollut.

        Ruostetta ei todellakaan ole, viime syksynä vaihdatin alkuperäisen akun uuteen.


      • patsu59
        16+13 kirjoitti:

        Sinua. Toyotassa 15 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. . Ei mee Provo läpi ! Yritä jotain muuta.

        ei koske jos ruoste tulee ulkopuolelta vain sisäpuolelta alkavan takuun korvaa.
        takuu voi olla vaikka 100 vuotta sitä ei korvata.
        ottakaa myyjältä todistus että korvaa takuu jos ruostuminen alkaa ulkopuolelta.
        minulla on sellainen takuu


      • vanha?
        AveToyo kirjoitti:

        Hajos 120000 km, pohja ruostu puhki 150000 km.
        Paljon pieniä vikoja joita en viitsi luetella.

        Jos se on 90-lukulainen ja ajettu jo uutena paljon sorateillä yms. sekä suojauksen ja pesun kanssa ei ole oltu huolellisia, niin tokihan tuo ehtii paikoitellen hapantumaan piloille pelleiltään.
        Ja vaihdelaatinkonkin voi saada huonolla käsittelyllä särki nopeasti, toki sattumia löytyy.


      • Aveukkeli
        vanha? kirjoitti:

        Jos se on 90-lukulainen ja ajettu jo uutena paljon sorateillä yms. sekä suojauksen ja pesun kanssa ei ole oltu huolellisia, niin tokihan tuo ehtii paikoitellen hapantumaan piloille pelleiltään.
        Ja vaihdelaatinkonkin voi saada huonolla käsittelyllä särki nopeasti, toki sattumia löytyy.

        Avensis oli todella paha pettymys , taidan vaihtaa Renaultiin.


      • matkaan!
        Aveukkeli kirjoitti:

        Avensis oli todella paha pettymys , taidan vaihtaa Renaultiin.

        Äkkiä tekeen kaupat


      • reiska`
        patsu59 kirjoitti:

        ei koske jos ruoste tulee ulkopuolelta vain sisäpuolelta alkavan takuun korvaa.
        takuu voi olla vaikka 100 vuotta sitä ei korvata.
        ottakaa myyjältä todistus että korvaa takuu jos ruostuminen alkaa ulkopuolelta.
        minulla on sellainen takuu

        voi pinnassa olla, ja joita kannattaa suojailla, mutta muita vakavampia ruosteongelmia ei hyvin pidetyssä avensiksessa löydä.


      • ari111
        Aveukkeli kirjoitti:

        Avensis oli todella paha pettymys , taidan vaihtaa Renaultiin.

        renault fiat sitroen näitä autoja ei kannattaa ihan oikeasti ostaa ei millään pahalla


    • tyhmä kärsii

      Planut kansipahvi, syyläri, ovet jäätyy talvella, jarrut lepää, iskunvaimennin vikoja....
      ja nämä kaikki koska luotin autooni ja ajoin, enkä tästä syystä huoltanut autoani.

    • Itselläni oli otsikonmukainen laite, jolla ajelin 85000 km. Vikoina oli moottoriohjainyksikön hajoaminen jossain 45000 kohdalla. Vika aiheutti neljä korjaamolla käyntiä ennen kuin koko yksikkö vaihdettiin (tehot hävisivät ja tuli muutamia sähkövikoja mm.lasinpyyhkimien toimintaan). Molemmat etuvaloumpiot täytyi vaihtaa. Joillakin se on mennyt takaisinkutsuna mutta ei valitettavasti minulla. Umpiot menettivät heijastuskykynsä ja lopuksi valokeila oli todella heikko. Koelaudassa ja kaijutinkoteloissa oli välillä kitinöitä, jotka välillä hävisivät ja välillä tulivat takaisin varsinkin pakkasilla.

      Muuten auto oli peruspertin perusauto, jolla kyllä liikkui paiasta toiseen. Polttoainetta kului kaupunkiajossa melkoisesti 14-17 litraa (tehdas ilmoitti 13,2 l) mutta pitkällä taipaleella siinä 7,5 luokkaa eli suht ok. Automaattia en suosittele japanilaiseen autoon kellekkään!!! Kun kaasun painoi pohjaan, niin kului n. 3 sekunttia ennenkuin kone ensin tukehtui, sitten heitti liian pienelle jonka jälkeen oli täysi arvoitus mitä seuraavaksi... Saksalaiset osavaat tehdä automaatteja, joilla voi ihan oikeasti ajaa!!!

      Perusauto, joka ei tarjoa mitään mutta vie sinut paikasta toiseen. Nykyään omistan saksalaisen laatuauton, enkä koskaan tule edes harkitsemaan japanilaista autoa.

      • cebbo1212

        2000 vuosimallin farkku d4dssä seuraavia vikoja tullut vastaan reilussa vuodessa ja 40 tkkm:ssä kok 380 tkm:
        Kaikki iskarit vaihtoon, jarrulevyt eteen, koiranluut, kallistuksenvakaajan runkokumet, ohjaustehostimen pumppu, toinen joustintuki etuoikeelta...
        Siinäpä nuo. muuten ei ole onglelmia ollut


      • Ave I
        cebbo1212 kirjoitti:

        2000 vuosimallin farkku d4dssä seuraavia vikoja tullut vastaan reilussa vuodessa ja 40 tkkm:ssä kok 380 tkm:
        Kaikki iskarit vaihtoon, jarrulevyt eteen, koiranluut, kallistuksenvakaajan runkokumet, ohjaustehostimen pumppu, toinen joustintuki etuoikeelta...
        Siinäpä nuo. muuten ei ole onglelmia ollut

        omatkin viat&ominaisuudet vaikka onkin melko kauan sitten aloitettu ketju.

        2001 1.8 VVT-i, ajettu 100 tkm:
        - 3. akku menossa, koska olen erehtynyt ostamaan huonolaatuisen
        - etujarrut rempattu: palat, levyt ja tiivisteet (kallista)
        - ohjausakselin booriliitosta olen rasvannut parina talvena (en viitsi tehdä kunnon korjausta, jossa liitos avataan)
        - takalasi napsuu, jos alareunaan kertyy jäätä (ei viime talvena)
        - turvatyynyn seutuvilta kuuluu joskus nakse (ei sateella), joka voi johtua kaukalon peittävästä muovistakin
        - konepelti täynnä koloja, jotka näkyvät ikävästi tummassa pinnassa
        - kuskin penkissä lievää kulumista
        - kesärenkailla uraherkkä

        Eli paria hälyääntä lukuun ottamatta mukavaa ja hiljaista kyytiä.


      • Tojo-Köle
        Ave I kirjoitti:

        omatkin viat&ominaisuudet vaikka onkin melko kauan sitten aloitettu ketju.

        2001 1.8 VVT-i, ajettu 100 tkm:
        - 3. akku menossa, koska olen erehtynyt ostamaan huonolaatuisen
        - etujarrut rempattu: palat, levyt ja tiivisteet (kallista)
        - ohjausakselin booriliitosta olen rasvannut parina talvena (en viitsi tehdä kunnon korjausta, jossa liitos avataan)
        - takalasi napsuu, jos alareunaan kertyy jäätä (ei viime talvena)
        - turvatyynyn seutuvilta kuuluu joskus nakse (ei sateella), joka voi johtua kaukalon peittävästä muovistakin
        - konepelti täynnä koloja, jotka näkyvät ikävästi tummassa pinnassa
        - kuskin penkissä lievää kulumista
        - kesärenkailla uraherkkä

        Eli paria hälyääntä lukuun ottamatta mukavaa ja hiljaista kyytiä.

        .....kirjoitat "uraherkkyydestä", mutta mahtanet tarkoittaa Aven "vetelyä urissa"/"tuuliherkkyyttä"/"huono ohjauksen keskialue" jne.......?

        - näihin Aven perusvaivoihin auttaa selkeä rengaspaineiden nosto.
        - Ave I:ssä 2,2bar on minimi suositus alle 160km/h ja 2,8bar yli 160km/h nopeuksille.
        - tuosta väliltä kun laittaa joku 2,5-2,6bar niin Aven muuttuu jo ihan eri peliksi.
        - ja nykyajan leveät, veteläreunaiset renkaat eivät kulu keskeltä, vaikka painetta lisättäisiinkin yli suosituksen.


      • ehkä vähemmällä

        Siinä on omapaino jo 1500 kg, koneena 2.2 bensa ja aut. jatkeena. Vielä 300.000 ajettunakin kulkee talvella pelkkää matkaa 7,5 ja kesällä 8.0 (kovempi keskinopeus)
        Kaupunkikulutus on kova eli kesällä 10 ja talvella 12 (asun keskustassa)
        Kaasupedaalissa on ehkä viivettä kun turbiini vispaa ensin kierroksia ja sitten vasta alkaa kulkea kun kierrokset on yli 3500 rpm. On myös totta että nelivaihteinen Aisin heittää ensin liian pienelle eli kakkoselle ja sitten kierrokset on 5-6000 ja heti perään kolmonen sisään. Hitammin pohjaan painamalla pysyy kolmosella kiihdytyksen aikana. Tässä kohdassa tulee ikävä vanhaa 225 Swingeriä (mopar), mikä kiihdytti raakasti rekkaa ohittaessa samalla vaihteella (3 eli suurin) 70-130 km/h. Siinä jäi kinnerit jalkoihin vaikka kone oli vain laiska kuutonen (3,7 l.).
        Niin, ihmettelen aven kaupunki kulutusta kun on sentää 6 vuotta tuoreempi kuin minun.
        *****
        Yleisestä osien kestävyydestä sanoisin, että tojo on ollut harmiton auto . Viisi vuotta meni ilman huoltojen ulkopuolista remonttia eli 180-280 tkm. Sen jälkeen onkin useat apulaitteet lauenneet mikä onkin 300 tkm ajetulle ihan luonnollista. 310 ajettuna ei yhtää niveltä ole mennyt !!! Eka laakeri 309 kohdalla ja koiranluut sekä kallistuksenvakaajan runkopuslat vähän ennen sitä.


      • ISO-PISU

        Etkö tiedä wv loota on JAPANILAINENvosu


      • Avetojo02

        Meillä 2,0 Avensis Verso 2002 automaatti. Neljä vuotta ollut meillä, ajettu noin 30000. Jarrupaloja vaihdeltu, jarrut laahaa päällä runsaasta kaupunkiajosta johtuen, kun jarrut ei joudu kunnolla töihin koskaan. Automaatin puolesta täysin huoleton ja toimintavarma, käytössä samoin ei muuta huomautettavaa kuin moottorin puhdittomuus ohituksissa. Nyt ensimmäinen vakava vika, moottorinvikavalo syttyi ja seuraavana päivänä auto kuoli parkkipaikalle. Huollosta ilmoittivat että startti rikki. Kummallista että startti voi hajota ilman mitään oireilua.
        Joillakin ollut virtalukon pohjan vikoja, voisikohan tämä olla sellainen? Tosin Toyota-huollon luulisi tietävän mitä tekee ja löytävän oikean viankin. Korjausarvoi 500€ josta startin osuus 400€. Ihanan kallista. Onneksi hinaus korjaamolle ei maksanut Kaskon ansiosta mitään.


    • Leviath

      Moro,

      Otsikonkaltainen Toyota Avensis. Ei mitään vikaa.

      Tavaratilan suojapeite vaihdettu myyjän piikiin - tässä l. vanhassa
      mallissa kiinnitys peitteen reunaan - ei kestä ainakaa kovakätisillä.
      Tämäkin vika korjattu uusintapainoksissa.

      Huollot 200€ 15tkm välein. Parit rengaskerrat ostettu. Polttoainetta
      kuluu maantieajossa 6.5l/100km, kaupungissa 9l.
      Verrattuna aikaisempiin autoihin: Nissan, 2xOpel, 2XVolvo, Rellu, Saab
      ehdottomasti paras hinta/laatusuhde.

      Päivitän varmaan uuteen samanlaiseen ensi vuonna.
      Jälleenmyyntiarvo alenee Toyotassa maltillisesti - mitä olen verrannut esim
      Volvo V70iin.

      Statusarvoa sitä haluaville Toyota ei tarjoa ;)

    • asasa

      Avensis (1998-2003)
      Moottoriviat
      Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
      Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
      Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
      Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
      VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
      Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
      Polttoainepumppuvuotoja.
      Vaihteiston ja voimansiirron viat
      Vaihteistossa laakerivikoja.
      Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
      Jarruviat
      Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
      Takajarrulevyt ruostuvat.
      Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
      Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
      Käsijarruvikoja.
      Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
      Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
      Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
      Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
      Raidetangon päät ovat väljät.
      Alatukivarren pallonivel on väljä.
      Iskunvaimenninvika.
      Sähköviat ja valoviat
      Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
      Istuinlämmitys on rikki.
      Keskuslukituksen vikoja.
      Ruosteviat
      Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.
      Tavaratilan kansi ruostuu alareunasta

      • xx

        Asasa, Kylläpäs avensiksessasi on esiintynyt vikoja.


      • asasa
        xx kirjoitti:

        Asasa, Kylläpäs avensiksessasi on esiintynyt vikoja.

        niinpä


      • avella vielä
        asasa kirjoitti:

        niinpä

        Vikoja
        kannentiiviste

        tehot häviää ja savutta (kolmesti jo)

        päästöt katsatuksessa



        km 100000

        ?????????????????


      • Ei enää Avensista
        avella vielä kirjoitti:

        Vikoja
        kannentiiviste

        tehot häviää ja savutta (kolmesti jo)

        päästöt katsatuksessa



        km 100000

        ?????????????????

        Minulla Avensis farmari vm-2003 (käyttöönottovuosi 2002), ostettu 2/2004, ajettu tuolloin 30 000 km

        2008- 93 000 km:
        -uusi moottori (oli syönyt öljyä huoltojen välissä jostain 60 000 km lähtien. Öjyä lisättiin useasti määräaikaishuoltojen välissä. Moottorin vaihto meni lopulta takuukorjauksen piikkiin)
        -uusi vaihdelaatikko
        -uusi kytkin
        -uusi pakoputki & katalysaattori (irtosi vaihdelaatikkoa irrotettaessa= umpiruosteessa)

        2010- 123 000 km:
        -happitunnistimen nro 1 vaihto
        -happitunnistimen nro 2 vaihto (ja lisää on ehkä tulossa)

        127 000 km:
        -Epämääräinen ulina alkanut kuulua liikkeelle lähdettäessä.
        Autoja rassannut ystävä koeajoi auton ja epäilee että oikean takapyörän laakeri
        olisi ehkä pian hajoamassa?

        Ja sitten toki muut normaalit: uudet kesä-& talvirenkaat, uusi akku, uudet jarrupalat, sulat jne.

        Edellinen auto oli Nissan eikä siinä ollut niin vian vikaa normaaleita määräaikaishuoltoja lukuunottamatta.

        Niin huono esimerkki tuo nykyinen tietyn vuosimallinen Avensis on, etten kyllä missään nimessä enää osta Avensista saatika ehkä myöskään- sori vaan Toyota-ihmiset- koko Toyotaa:(


      • Aven öljynkulutus
        Ei enää Avensista kirjoitti:

        Minulla Avensis farmari vm-2003 (käyttöönottovuosi 2002), ostettu 2/2004, ajettu tuolloin 30 000 km

        2008- 93 000 km:
        -uusi moottori (oli syönyt öljyä huoltojen välissä jostain 60 000 km lähtien. Öjyä lisättiin useasti määräaikaishuoltojen välissä. Moottorin vaihto meni lopulta takuukorjauksen piikkiin)
        -uusi vaihdelaatikko
        -uusi kytkin
        -uusi pakoputki & katalysaattori (irtosi vaihdelaatikkoa irrotettaessa= umpiruosteessa)

        2010- 123 000 km:
        -happitunnistimen nro 1 vaihto
        -happitunnistimen nro 2 vaihto (ja lisää on ehkä tulossa)

        127 000 km:
        -Epämääräinen ulina alkanut kuulua liikkeelle lähdettäessä.
        Autoja rassannut ystävä koeajoi auton ja epäilee että oikean takapyörän laakeri
        olisi ehkä pian hajoamassa?

        Ja sitten toki muut normaalit: uudet kesä-& talvirenkaat, uusi akku, uudet jarrupalat, sulat jne.

        Edellinen auto oli Nissan eikä siinä ollut niin vian vikaa normaaleita määräaikaishuoltoja lukuunottamatta.

        Niin huono esimerkki tuo nykyinen tietyn vuosimallinen Avensis on, etten kyllä missään nimessä enää osta Avensista saatika ehkä myöskään- sori vaan Toyota-ihmiset- koko Toyotaa:(

        Hyvä Ei enää Avensista, kerro ihmeessä kaikille tiedoksi - ja mikseivät muutkin saman asian läpikäyneet voisi tehdä sen - mistä moottorivika Avensiksessasi johtui ja miten onnistuit saamaan vian korjatuksi takuuseen tai kenties jopa kuluttajansuojalain mukaiseen virhevastuuseen.

        Minulla on 01-vuoden Avensis, jolla kuitenkin on ajettu vielä alle 100 000 km. Autolla on huoltohistoria ja se on ollut muuten viaton, mutta yllättävän öljynkulutuksen havaitsin n. 94000 km:ssä. Öljynkulutusseuranta osoitti kulutukseksi 0,4 l/1000 km, ts. 6 l/ öljynvaihtoväli eli 15000 km. Tätä ennen ei öljyä ollut tarvinnut vaihtoväleillä lisätä. Toyotan maahantuoja väittää, että hyväksyttävä öljynkulutus on 0,5 l/ 1000 km, joskaan huoltokirjasta en kyllä löydä tästä mitään mainintaa.

        Tiedän, että ainakin vuosina 2000-2002 valmistetuissa VVTi- moottoreissa on ollut männänrengasvikoja, jossa syynä on ollut niiden materiaali-/valmistusvika ja jotka nimenomaan ovat näyttäytyneet yllättäen lisääntyneenä öljynkulutuksena. Toyotan maahantuojakin on minulle suullisesti myöntänyt, samoin myönnetään paikallisessa Toyota -liikkeessä ja tuttavapiiristäkin tiedän, että ao. vikoja on ollut ja ne on korjattu joko rengastamalla männät uudestaan tai puolimoottorinvaihdoilla.

        Minulle Toyotan maahantuonnissa sanottiin, että autolla on ikää, joten se ei kuulu enää takuun piiriin. Virhevastuuseen kyllä mielestäni kuulu, sillä auton ostaessani oletin, että sen moottori kestää pitempään kuin alle 100 000 km ajon - vai eikö Toyotalla näin olekaan?

        Kuluttajariitalautakuntaan en voi asiaa - ainakaan vielä viedä, sillä siellä noudatetaan maahantuojan suosituksia öljynkulutuksesta. Löytyisikö asiallisia vinkkejä, miten toimia myyjäliikkeen (joka kieltäytyy yhteistyöstä) vs. maahantuojan suuntaan?


      • Ei enää Avensista
        Ei enää Avensista kirjoitti:

        Minulla Avensis farmari vm-2003 (käyttöönottovuosi 2002), ostettu 2/2004, ajettu tuolloin 30 000 km

        2008- 93 000 km:
        -uusi moottori (oli syönyt öljyä huoltojen välissä jostain 60 000 km lähtien. Öjyä lisättiin useasti määräaikaishuoltojen välissä. Moottorin vaihto meni lopulta takuukorjauksen piikkiin)
        -uusi vaihdelaatikko
        -uusi kytkin
        -uusi pakoputki & katalysaattori (irtosi vaihdelaatikkoa irrotettaessa= umpiruosteessa)

        2010- 123 000 km:
        -happitunnistimen nro 1 vaihto
        -happitunnistimen nro 2 vaihto (ja lisää on ehkä tulossa)

        127 000 km:
        -Epämääräinen ulina alkanut kuulua liikkeelle lähdettäessä.
        Autoja rassannut ystävä koeajoi auton ja epäilee että oikean takapyörän laakeri
        olisi ehkä pian hajoamassa?

        Ja sitten toki muut normaalit: uudet kesä-& talvirenkaat, uusi akku, uudet jarrupalat, sulat jne.

        Edellinen auto oli Nissan eikä siinä ollut niin vian vikaa normaaleita määräaikaishuoltoja lukuunottamatta.

        Niin huono esimerkki tuo nykyinen tietyn vuosimallinen Avensis on, etten kyllä missään nimessä enää osta Avensista saatika ehkä myöskään- sori vaan Toyota-ihmiset- koko Toyotaa:(

        Edellisten vikojen ja korjausten jälkeen Avensikessa takajarrujen levyt sekä etu- ja takajarrupalat vaihdettu. Vaihdelaatikko alkanut uudestaan huutaamaan 133000 km kohdalla, vaikka uusi vaihdelaatikko asennettu 93 000 km. Vaihdelaatikko avattu ja todettu, että laakereita hajonnut. Toyotalla todettiin, että edellisen vaihdelaatikon asennuksessa on heillä jokin osa(tulppa) jääänyt asentamatta= vaihteistoöljyt vuotaneet pihalle jne. Eli Toyotan oma moka!


      • reiska``
        Ei enää Avensista kirjoitti:

        Minulla Avensis farmari vm-2003 (käyttöönottovuosi 2002), ostettu 2/2004, ajettu tuolloin 30 000 km

        2008- 93 000 km:
        -uusi moottori (oli syönyt öljyä huoltojen välissä jostain 60 000 km lähtien. Öjyä lisättiin useasti määräaikaishuoltojen välissä. Moottorin vaihto meni lopulta takuukorjauksen piikkiin)
        -uusi vaihdelaatikko
        -uusi kytkin
        -uusi pakoputki & katalysaattori (irtosi vaihdelaatikkoa irrotettaessa= umpiruosteessa)

        2010- 123 000 km:
        -happitunnistimen nro 1 vaihto
        -happitunnistimen nro 2 vaihto (ja lisää on ehkä tulossa)

        127 000 km:
        -Epämääräinen ulina alkanut kuulua liikkeelle lähdettäessä.
        Autoja rassannut ystävä koeajoi auton ja epäilee että oikean takapyörän laakeri
        olisi ehkä pian hajoamassa?

        Ja sitten toki muut normaalit: uudet kesä-& talvirenkaat, uusi akku, uudet jarrupalat, sulat jne.

        Edellinen auto oli Nissan eikä siinä ollut niin vian vikaa normaaleita määräaikaishuoltoja lukuunottamatta.

        Niin huono esimerkki tuo nykyinen tietyn vuosimallinen Avensis on, etten kyllä missään nimessä enää osta Avensista saatika ehkä myöskään- sori vaan Toyota-ihmiset- koko Toyotaa:(

        toisinkuin muut ajaa niillä. VVt-i 1.8 moottori syö öljyä, ja se on rengastettava, muut ei. Miks ostit sen 1.8 mallin. Vaihdelaatikko vika harvinainen, luultavasti syy käyttäjässä. Kytkin ulisee, jos luistattaa reilusti, mutta ei luista, eikä vaadi sinänsä mitään remonttia kytkimen osalta. Jos tämän päivän nissania haaveilet, nii vikalista on moninkertainen, en sitä ainakaa suosittelisi.


      • reiska`
        Aven öljynkulutus kirjoitti:

        Hyvä Ei enää Avensista, kerro ihmeessä kaikille tiedoksi - ja mikseivät muutkin saman asian läpikäyneet voisi tehdä sen - mistä moottorivika Avensiksessasi johtui ja miten onnistuit saamaan vian korjatuksi takuuseen tai kenties jopa kuluttajansuojalain mukaiseen virhevastuuseen.

        Minulla on 01-vuoden Avensis, jolla kuitenkin on ajettu vielä alle 100 000 km. Autolla on huoltohistoria ja se on ollut muuten viaton, mutta yllättävän öljynkulutuksen havaitsin n. 94000 km:ssä. Öljynkulutusseuranta osoitti kulutukseksi 0,4 l/1000 km, ts. 6 l/ öljynvaihtoväli eli 15000 km. Tätä ennen ei öljyä ollut tarvinnut vaihtoväleillä lisätä. Toyotan maahantuoja väittää, että hyväksyttävä öljynkulutus on 0,5 l/ 1000 km, joskaan huoltokirjasta en kyllä löydä tästä mitään mainintaa.

        Tiedän, että ainakin vuosina 2000-2002 valmistetuissa VVTi- moottoreissa on ollut männänrengasvikoja, jossa syynä on ollut niiden materiaali-/valmistusvika ja jotka nimenomaan ovat näyttäytyneet yllättäen lisääntyneenä öljynkulutuksena. Toyotan maahantuojakin on minulle suullisesti myöntänyt, samoin myönnetään paikallisessa Toyota -liikkeessä ja tuttavapiiristäkin tiedän, että ao. vikoja on ollut ja ne on korjattu joko rengastamalla männät uudestaan tai puolimoottorinvaihdoilla.

        Minulle Toyotan maahantuonnissa sanottiin, että autolla on ikää, joten se ei kuulu enää takuun piiriin. Virhevastuuseen kyllä mielestäni kuulu, sillä auton ostaessani oletin, että sen moottori kestää pitempään kuin alle 100 000 km ajon - vai eikö Toyotalla näin olekaan?

        Kuluttajariitalautakuntaan en voi asiaa - ainakaan vielä viedä, sillä siellä noudatetaan maahantuojan suosituksia öljynkulutuksesta. Löytyisikö asiallisia vinkkejä, miten toimia myyjäliikkeen (joka kieltäytyy yhteistyöstä) vs. maahantuojan suuntaan?

        luultavasti et enää saa korjattua vikaa. 1.8 vvt-i on vikamoottori, jos männänrengastusta vaadittiin enemmin tai myöhemmin. Ei muut moottorit!


      • tyytyväinen -2003
        Ei enää Avensista kirjoitti:

        Minulla Avensis farmari vm-2003 (käyttöönottovuosi 2002), ostettu 2/2004, ajettu tuolloin 30 000 km

        2008- 93 000 km:
        -uusi moottori (oli syönyt öljyä huoltojen välissä jostain 60 000 km lähtien. Öjyä lisättiin useasti määräaikaishuoltojen välissä. Moottorin vaihto meni lopulta takuukorjauksen piikkiin)
        -uusi vaihdelaatikko
        -uusi kytkin
        -uusi pakoputki & katalysaattori (irtosi vaihdelaatikkoa irrotettaessa= umpiruosteessa)

        2010- 123 000 km:
        -happitunnistimen nro 1 vaihto
        -happitunnistimen nro 2 vaihto (ja lisää on ehkä tulossa)

        127 000 km:
        -Epämääräinen ulina alkanut kuulua liikkeelle lähdettäessä.
        Autoja rassannut ystävä koeajoi auton ja epäilee että oikean takapyörän laakeri
        olisi ehkä pian hajoamassa?

        Ja sitten toki muut normaalit: uudet kesä-& talvirenkaat, uusi akku, uudet jarrupalat, sulat jne.

        Edellinen auto oli Nissan eikä siinä ollut niin vian vikaa normaaleita määräaikaishuoltoja lukuunottamatta.

        Niin huono esimerkki tuo nykyinen tietyn vuosimallinen Avensis on, etten kyllä missään nimessä enää osta Avensista saatika ehkä myöskään- sori vaan Toyota-ihmiset- koko Toyotaa:(

        Minulla on avensisfarkku --2003 bensiini 1.6
        Autolla on ajettu jo 170000 km
        Auto ei kuluta öljyä .Ei edellä mainittuja remonttejä esiintynyt.Autoa huolettu säännöllisesti.
        Auton kanssa ei mitään ongelmaa,vaan takajarrulevyt tulisi vaihtaa .Katsastuksissa ei mitään ongelmia.
        Olen todella tyytyväinen autooni.Auto on ollut naisen käytössä.
        Tainut sinulle tulla maanantaikappale.Minulla on ollut paras auto.Muissa merkeissä on heti kolmen vuoden jälkeen tullut pientä remontoitavaa.


    • pekka v

      Ostin kun oli alajettu 245 000 km, maksoi 5400€. Ostaessa kytkimen painelaakeri piti ääntä, jonka hyväksyin, koska yleine vaiva eikä haittaa kulkemista. Toinen vika, takalasin pyyhkijä ei toiminut. Myyjäliike (Toyota) lupasi toimittaa, mutta muutaman sähköpostiviestin jälkeen lupaukseksi on jäänyt. Viest ovat tallessa, jossa myyjä toteaa, että uusi olisi maksanut 400 euroa ja käytettyjä ei saanut mistään. No viestejä tarvtaan vielä. Tähän asti ei muita vikoja, mutta nyt kun ajettu on 314000 ei suostu käynnistymään ns. kylmänä. vaatii aamuisn ns. mäkilähdön jolloin käynnistyy helposti. Välillä nykii,eikä ota aina kierroksia. Espoon Tyoyta-huolto vaihtoi Testerin perusteella virranjakajan. Ei merkitystä. Kulut noin 1000 euroa. Muita vikoja ei ole ollut aiempaa historiaa en tiedä, mutta huoltokirja on ainakin ok.

      • aswqe

        ei ne sinne vikalistaa tee.


      • tämäkin...

        "ei suostu käynnistymään ns. kylmänä. vaatii aamuisn ns. mäkilähdön jolloin käynnistyy helposti"
        Olisikos akun vaihdon aika? Startatessa jännitteet romahtaa liiaksi ja systeemi ei anna laittaa käyntiin...
        Se oli ennen se, kun auton sai käyntiin vielä, jos se edes lupasi "kev..vää..mäl...lä".


      • reiska`

        ja osta uusi akku. Typerää edes puhua, että noin vanha auto ilman uutta akkua lähtisi kylmänä käyntiin.


      • Ota toi

        Toyota kolmanneksi laadukkain.


    • Jupu12

      Ostin kärryn väliaikaiseksi kulkupeliksi 2005, jolloin mittarissa oli rapiat 100tkm. Normihuollot olen tehnyt itse, poikkeuksena jakohihnan & vesipumpun vaihto sekä raidetangon molemmat päät oikealle puolelle. Oman kokemuksen mukaan kestävä peli, johon olen em. osien lisäksi vaihtanut jarrulevyt ja palat sekä korjannut virtalukonpohjan pellinpalasella (kuluu pyöreäksi, fyysinen vika).

      Auto on aika huono ajoltaan mutta kestävä eikä ole kovin herkkä ruostumaan. Toiminut niin hyvin edellisiin autoihin verrattuna (volvo & Peugeot) etten ole kokenut tarvetta vaihtaa.

      Plussat
      kestävä ja luotettava

      Miinukset
      Laiska ja huono ajettavuus

      Ps. kesällä moottoripyörällä...

      • reiska`

        jos huono ajaa. Ja laita laatu renkaat, oikeellä koolla, nii ajettavuus säilyys. Iskaritkin voi vaikuttaa ajettavuuteen noin vanhassa autossa.


      • juputtaja 12

        Vanhat Avensikset ovat ikäisekseen hyviä ajettavia ja hiljaisia. Joko omistaja nirso tai Avensiksessa jotain vialla.


      • mäkätsy
        juputtaja 12 kirjoitti:

        Vanhat Avensikset ovat ikäisekseen hyviä ajettavia ja hiljaisia. Joko omistaja nirso tai Avensiksessa jotain vialla.

        Hyviä ajettavia ?? Verrattuna mihin ? Vanhempaan Toyotaan ? Onhan Avensiksen ajettavuus aivan toista kuin muiden...


      • jupu12
        juputtaja 12 kirjoitti:

        Vanhat Avensikset ovat ikäisekseen hyviä ajettavia ja hiljaisia. Joko omistaja nirso tai Avensiksessa jotain vialla.

        Niinpä niin, avet ovat parhaita ajaa! oletko nyt tyytyväinen? oikeesti, mistä näitä pellejä löytyy? Korsosta? vai Kontulasta?


    • 03:ssa

      oli seuraavat ei-showstopperit mutta ärsyttävät viat:
      - Tuulilasi halkesi 3 kertaa
      - Ajovalopolttimot paloivat pahimmillaan 6kk välein
      - Jarrut kiljuivat koko ajan enemmän tai vähemmän
      - Kojelauta natisi aivan helvetisti

      2,5 vuotta tätä piisasi, sitten merkki vaihtui.

      • 03:ssa

        Ressukka auton vie vaihtoon kun jarrut kiljuu, ja polttimot palaa. Erittäin todennäköistä, että seuraava merkki jättää sut tielle, ja konerikot maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Sitä se on kun ei Toyotalla aja.


      • wäöeger
        03:ssa kirjoitti:

        Ressukka auton vie vaihtoon kun jarrut kiljuu, ja polttimot palaa. Erittäin todennäköistä, että seuraava merkki jättää sut tielle, ja konerikot maksaa kymmeniä tuhansia euroja. Sitä se on kun ei Toyotalla aja.

        Vai kymmeniä tuhansia. Ehkä ostaisin uuden auton, jos noin sinun mailmassa asiat kustantaa


    • avensis vm 2010

      Terve!

      Anjoviksella on ollut muutamia pieniä vikoja, jotka on korjattu tai seurannassa:

      0- 100 km välillä airbag ja cruiseri korjattu (sähkötekniikka)

      23000 km kohdalla kierrokset häviävät 3-6 vaihteen alueella kun kierrokset ovat n.3000 kier/min alueella, testerissä ei todettu vikoja tai merkintöjä em.asiasta, cruiseri, joka on jälkiasennettu autoliikkeen toimesta, on mahdolllinen vian aiheuttaja, seuranta jatkuu huom, em.vika korjaantui itsestään eli toiminta on tällä hetkellä ok seuraavan startauksen jälkeen ...

      Moottori ja kulutus muuten ok

      • kosmomet

        Tere kaikille autoileville !! Olen nyt ajanut omalla Avensis Wagonilla 1.8 Sol Ediotionilla 10.000 km 05/2011 kaikki ok, ei vikoja, tänään kuitenkin (Su) nostin molemmat päät ylös ja suihkuttelin Tectylin ML spraytä ovien,takaluukun sekä alustan kaikkiin reikiin tectylliä !! alusta kuitenkin näytti aivan hyvältä !! Olen kuitenkin ajatellut pitää tätä autoa vähintään 8-10 vuotta.Uskomattoman hieno auto joka suhteessa !!! hyvä ajettava, hiljainen, taloudellinen,erittäin hyvän näköinen... auto ei voi tästä enää parantua, suosittelen kaikille...


    • Ostin vuosi sitten Avensiksen 2.0 sol. Kaikki on muuten hyvin, mutta kun vertaa ohjauspyörää mun entiseen Vectraan, niin Avensiksessa on paljon huonompi.
      Vectrassa oli tosi hyvä nahkapäällysteinen ohjauspyörä. Vähän paksumpi kuin tää Avensiksen keinonahka. Voikohan tohon vaihtaa ohjauspyörää, kun on radion kaukosäätö siinä?

      • Nahkaratti

        Muovia tai nahkaa noi ratin päälliset on, jos siis uudesta autosta puhut. Sol-mallissa nahkaa - ei todellakaan mitään keino- sellaista.


    • Ave1980

      Lisätään omatkin kokemukset.

      2008 mallin kohta kolme vuotias 2.2 diesel farkku ja ei mitään ylimääräistä korjattavaa, jos ei muutamaa polttimoa lasketa ja Webaston ohjaimen patteria.

      Ajettu 70 tuhatta mutta saa nähdä miten jatkossa kun kilometrejä tulee lisää.

    • 8. tojota

      vm. 03 ajettu 326tkm iliman ihme vikoja

    • ei mitään!

      Ave 1,8 sol wagon otettu uutena käytttöön syyskuussa, ajettu 3 tkm. Ei vian vikaa! Laatuvehje.

    • Ykkösmerkki

      Avensis 1,6 LB vm. -01 uudesta asti, nyt aj. 198 tkm. Ei ensimmäistäkään vikaa koko aikana, toki jotain kuluvaa, esim. jarrupalat eteen ja ohj.tehostimen remmin olen vaihtanut. Polttimoita on vielä alkuperäisiä jäljellä. Kulutus maantiellä 5.8 - 6.4, vaunun kanssa 9.5 ja kaikki n. 7litr./100km. Ranskiskuskit luulee, että valehtelen ! .... heille viat autossa on varmaan jokapäiväistä juttua. Seuraava on ehdottomasti myös Toyota !

      • ajettu 205000 tkm

        mulla myös 1.6 -01 avensis. toinen takaiskari vaihdettu,yhtään muuta alustan
        osaa ei ole tarvinnut vaihtaa. muutama polttimo vaihdettu sekä alkup. akku
        uusittu,tietenkin muutamama rengaskerta vaihdettu. jarrupalat eteen ja taakse.


      • Laajempi lista?
        ajettu 205000 tkm kirjoitti:

        mulla myös 1.6 -01 avensis. toinen takaiskari vaihdettu,yhtään muuta alustan
        osaa ei ole tarvinnut vaihtaa. muutama polttimo vaihdettu sekä alkup. akku
        uusittu,tietenkin muutamama rengaskerta vaihdettu. jarrupalat eteen ja taakse.

        Ja vielä kun muistelet, niin mitä vielä vaihdettu/korjattu?


      • Mek_aa_nikko
        ajettu 205000 tkm kirjoitti:

        mulla myös 1.6 -01 avensis. toinen takaiskari vaihdettu,yhtään muuta alustan
        osaa ei ole tarvinnut vaihtaa. muutama polttimo vaihdettu sekä alkup. akku
        uusittu,tietenkin muutamama rengaskerta vaihdettu. jarrupalat eteen ja taakse.

        "toinen takaiskari vaihdettu"
        Sairasta sniiduilua. Iskarit on aina vaihdettava pareittain.


    • apelli

      ostin 1.8 vvt-i avensiksen -01 ajettu 226 tkm. Isoin remppa tehty reilu tuhannessa kilometrissä kytkimeen. Lisäksi virtalukon pohja korjattu, muuten perusjuttuja kuten jarruja. Mielipiteitä näistä?

    • Hemmo vaan

      06 1.6 sol ajettu vasta 94tkm lähivalopolttimot 1 kierros ei muuta
      ylimääräisenä tehty kerran ilmastoinin huolto sekä vaihteiston öljynvaihto

    • jokkis

      ave -04 1.6 Terra 206tkm mittarissa. Ajovaloumpiot vaihdettu takuuseen n.35tkm kohdalla, ei muuta vikaa kuin normaalista kulumisesta johtuvaa. Jarrulevyt just vaihdoin ite. Vuosikulutus ollut n. 6,7l/100km.
      Harkinnassa vaihto 1.8 tai 2.0 sol farkkuun. Harmi että ei saa 4-vetoisena!

    • 4+13

      1.6 farmari-Ave oli 0-200tkm ajanjaksona 1998-2003, ainoa vika kuskin puolen penkinlämmitin joka korjattiin takuuseen. Vain yksi iskunvaimentimien vaihto sattui tuolle matkalle, vaikka suurin osa matkasta tuli huonokuntoisella pikkutiellä ja sorateillä. Ruostetta ei autoon tullut. Näkyy kyseinen auto olevan vieläkin liikenteessä. 2003-2006 ajossa oli 2002 farmari Corolla 1.6 VVT-i, ei vikoja ajamilleni 10tkm-115tkm. 2006 eteenpäin on ollut Avensis 2002 farmari 1.8 VVT-i, ostohetkellä 60tkm ja nyt 275tkm. Männänrengasremontti tehty 200tkm kohdalla öljynkulutuksen hillitsemiseksi, tosin vika uusiutui 260tkm kohdalla ja on jatkunut siitä asti. Varmatoiminen auto kunhan muistaa joka tankkauksen yhteydessä lisätä ½ litraa moottoriöljyä.

      • Herran pieksut!

        "2006 eteenpäin on ollut Avensis 2002 farmari 1.8 VVT-i, ostohetkellä 60tkm ja nyt 275tkm. Männänrengasremontti tehty 200tkm kohdalla öljynkulutuksen hillitsemiseksi, tosin vika uusiutui 260tkm kohdalla ja on jatkunut siitä asti. Varmatoiminen auto kunhan muistaa joka tankkauksen yhteydessä lisätä ½ litraa moottoriöljyä."
        Onpa kummallinen käsitys varmatoimisuudesta kun pitää tehdä männänrengasremonttia noin vähillä kilometreillä ja uuden tarvis heti perään. Meikäläisen autoilla pitää päästä 30tkm:n välein tehtävillä huolloilla ja öljynvaihdoilla vähintään 300tkm. Tuohon matkaan saa sisältyä korkeintaan kerran isompi (levyt ja palat) jarruremontti ja iskarien vaihto. Joku satunnainen pallonivel huollon yhteydessä on myös sallittua vaihtaa. Muuten vaihtuu automerkki. Vielä ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta autoni merkki ei olekaan Toyota. Lisäksi autollani paljon ajettunakin on h-vetin paljon parempi ajaa kuin yhdelläkään koeajamallani uudella Toyotalla.


      • 4+13
        Herran pieksut! kirjoitti:

        "2006 eteenpäin on ollut Avensis 2002 farmari 1.8 VVT-i, ostohetkellä 60tkm ja nyt 275tkm. Männänrengasremontti tehty 200tkm kohdalla öljynkulutuksen hillitsemiseksi, tosin vika uusiutui 260tkm kohdalla ja on jatkunut siitä asti. Varmatoiminen auto kunhan muistaa joka tankkauksen yhteydessä lisätä ½ litraa moottoriöljyä."
        Onpa kummallinen käsitys varmatoimisuudesta kun pitää tehdä männänrengasremonttia noin vähillä kilometreillä ja uuden tarvis heti perään. Meikäläisen autoilla pitää päästä 30tkm:n välein tehtävillä huolloilla ja öljynvaihdoilla vähintään 300tkm. Tuohon matkaan saa sisältyä korkeintaan kerran isompi (levyt ja palat) jarruremontti ja iskarien vaihto. Joku satunnainen pallonivel huollon yhteydessä on myös sallittua vaihtaa. Muuten vaihtuu automerkki. Vielä ei ole tarvinnut vaihtaa, mutta autoni merkki ei olekaan Toyota. Lisäksi autollani paljon ajettunakin on h-vetin paljon parempi ajaa kuin yhdelläkään koeajamallani uudella Toyotalla.

        Ei se männänrengasremontti ollut pakollinen, auto toimi öljynkulutusta lukuunottamatta täydellisesti. VVT-i-koneiden öljynkulutus johtuu juuri heikoista männänrenkaista, ja niiden vaihtaminen on auttanut joissain tapauksissa. Auttoi minullakin, mutta ei pysyvästi. Turhaan meni rahaa mutta tulipahan kokeiltua.


    • uusi Ave

      Toyota Avensis 1.8 bensa 2011 tosi huonosti vääntävä moottori alakierroksilla, ei minkäänlaista sitkeyttä. Auto sammuu, jos ei nosta kierroksia lähemmäs 3000. Liikkeelle lähtö aika vaikeaa, kytkinjalka täytyy olla todella tarkka. On myös tuuli- ja uraherkkä. Penkit on hyvät ja auto muuten hyvännäköinen. Ensimmäinen ja myös viimeinen Toyota.

    • Kyllä Kestää

      Avensis on todella kestävä auto, mutta ominaisuudet, ehkä laiskin tietämäni auto (tien tukko) todella huono ajaa, kyyti on hirveää(verrattuna peugeot 405 vm 89)

    • marakattila

      No nyt on ajettu viimeisimmällä avensiksella vm-01 mallilla 140tkm ja ikää alkaa olla jo 11v itse ajanut niistä 8v, mittarissa siis 220tkm tänä aika on vaihdettu autoon iskarit ja kytkin, muuten ihan normaaleja huoltoja, tosin ei niitäkään ole viimeaikoina tehty ihan säännöllisesti, paitsi öljyt on joka vuosi vaihdettu.

      Viat mitä nyt on olisi on valokytkin on vähän kulunut, joskus pientä kosketus häikkää ei vielä merkittävä riesa ja sitten vasemmalta puolelta takaa tukivarsi on vähän väljä kun pikkasen kuopissa klonksuu, pitäis vaihtaa, mutta vika on lähinna viityvyys luonteinen, alusta on muuten jämäkkä, ja se öljyn kulutus alkoi jossain vaiheessa, mutta sille ei ole tehty mitään, joskus lisään öljyä eikä se kulutus ole siitä miksikään muuttunut ajan myötä, semmonen kannun lisään vuoden aikana noin puoli litraa kerralla, tuleepa öljylle automaattista vaihtoa :-) niin vaihdoin vaan halvempaan kuitenkin laadukkaaseen öljymerkkiin, niin eipä tuo paljoa maksa, kokeilin myös hieman erillaisia öljyjä, mutta ei niillä ollut huomattavaa vaikutusta, mutta hyvin toimii ja tehoja riittää, pitkien välityseten takia voi pitää pykälää pienempää silmässä ja ojentaa kaasujalkaa syvemmälle niin hyvinhän tuo on liikkunut eikä ketään ole jäänyt taakse roikkumaan. :-)

      Peugeotissa se kyyti vasta hirveää onkin... koskaan ei tiedä millon lakkaa mittarit toimimasta ja milloin sähkölaitteet hajoaa, kyyti myös aika nuljuvaa ja vetelää, pakoputket on jossain ainakin 306 mallissa lähes kiinni puskurissa ja muovit sulaa ja vääntyy, kyllähän niillä muuten ajelee. :-)

    • Toyotaagain

      Hei edellinen kirjoittaja, onko 01-mallisi jo facelift mallia? Olen huomenna menossa autoliikkeeseen koeajamaan vuoden 2000 avensista, 1,6 ja 180tkm ajettu. Kiinnostaisi tietää onko laatu samalla tasolla kuin edellisessä toyotassani eli -99 corollassa. Nykyinen auto Opel josta on päästävä eroon..

      • Stekos

        1-koppainen ave ja 1.6 kone. Ei pitäisi olla mitään ongelmia. Yksi luotettavimpia ave-sarjan versioita. Itse asiassa juurikin tällä mallilla ave myyntimenestykset on tehty.
        Itselläni on vastaava 2.0 td ja toimii, vanhahtava diesel-tekniikka mutta vastapainona sitten varmatoimisuus.


      • marakattila

        Joo.. on sitä facelift mallia... laatu on ihan hyvä, ei mitään yllättäviä vikoja, siinä on vvt kone, aikaisemassa malissa ei, kaikkea on vähän parenneltu siihen malliin, mutta jos haluaa varmistaa sen öljyn kulutuksen niin nämä mitkä on ilman vvt konetta eivät vie niin paljoa öljyä, jos se lisäily sillontällöin nyt on joku ongelma, öljyn tarkastukset vähintää kerran vuodenajassa. Tosin taas uudemmissa vvt koneissa sitä ongelmaa ei kai ole. Nyt näyttää teboilin gold kun kokonaan vaihdettu siihen aika hyvältä kulutuksen suhteen, ainakin kylmillä ilmoilla. ja lisäksi se on edullinen öljy, hinta/laatusuhde hyvä.
        se ero koneissa on, että vvt koneessa on tasaisempi vääntö, lähinnä alavääntö, ei siinä muuta eroa ole käytön kannalta. Ja toisena on sitten se että vvt koneessa on jakoketju ja vanhemmassa hihna joka täytyy vaihtaa noin 100tkm välein, ketjussa taas ei ole tietääkseni ilmoitettu mitään vaihtoväliä.


    • ostako

      220tkm kuluttaa öljyä,voi tzeesus.mikä paska. romu toyota elkää ostako.

    • ave

      Omassa 01 avensiksessa jumi vänkärin puolen jarrusylinteri ja kulutti palat loppuun ja sitten piti vaihtaa toi vesipumppu ku vuoti nestettä (autoliike kustanti puolet rempasta) muuten pelannut hyvin eikä ihme kyllä vielä ole öljyä syönyt 115tkm ajettu.

      • marakattila

        Joo ja mulla on siis se 220tkm ajettu eikä ole tarvinnut koskea vesipumppuun lainkaan, eikä jarrusylintereihin, tosin jarrunesteet ja pakkasnesteet on vaihdettu noin säännöllisesti... öljyn kulutusta ei välttämättä näy vielä noissa sinun kilometreissä lainkaan, eikä se vanhemmitenkaan mielestäni ole mikään iso ongelma, kun se kulutuksen määrä pyörii aika samoissa kohtuullisissa lukemissa, (määrä hyväksytään moneen uuteenkin autoon) tai katotaan nyt miten vaikuttaa tuo toinen öljy, lisäksi kokeilematta on vielä näitä öljyn lisäaineita, kunhan tulee lämpimämmät kelit luulen että kokeilen niitäkin kun yksi purkki tuossa on, pikkasen tihkuu koneen tiivisteen välistäkin, että osa on sitäkin kulutusta.


    • tielle jää ave
    • tunnustakaajo

      Tuossa testissä avesta hajos vaihdelaatikko 52 819 mailin kohdalla. Uusi asennettu vaihdelaatikkokin alkoi reistaamaan! Vitonen ei enää mennyt silmään.

      Radio ei pelannut kunnolla vaan pätki.

      Auto alkoi vetää savuverhoa perässään moottoritiellä 45 859 mailissa!

      Navi lähes käyttökelvoton.

      Kori menetti ryhtinsä ja ave alkoi keikkua mutkissa.

      Kojelaudan materiaali kulahti, samoin penkkien kangas. Sisätilat vaikeat puhdistaa.

      Automaattinen tuulilasinpyyhintä hajos.

      - Testaajat kyllä yrittivät tykätä autosta ja loppujen lopuksi antoivat 3/5. Testiä kun lukee ja katsoo mitä kaikkia vaivoja on ollut niin vaikuttaa siltä että ovat säälineet sen verran että ave pääsi edes keskinkertaisille pisteille.

      Pistää kyllä miettimään miten jotkut on uskotelleet itelleen että tuollainen tuote on jotenkin korkealaatuinen?

      • uijokla

        Olisko nuo amerikkalaiset toyotat jotenkin erilaisia?


    • petave

      Eka korimallista hajoilee vaihelaatikon laakerit, ainaki 1.6 ja 1.8 moottorisista. (kokemusta on)

      • arsyttää

        menisitkö saman tien muualle provoilemaan.


      • myös muissa

        Tojo-Köllilläkin hajos 2,0D-mallissa


      • Juba 12

        No mulle on sitten sattunut hyvä yksilö kun kilsoja on melkein 300tkm ja kytkin sekä laatikko alkuperäisiä...ja matka jatkuu.


    • -autoilija-

      Onko tällä palstalla vähä vajaata porukkaa kun kaikissa asiallisissa kommenteissa on perässä n. 10 alapeukkuu ja jokaisessa provossa saman verran yläpeukkuu. Ei muuten mut sattu vaan silmään.

    • autoilija myös

      joo, monessa ketjussa on pelkästään provoja haukkumassa Toyotaa, vai lieneekö useinkin yksi ja sama idiootti "keskustelemassa" itsensä kanssa, tavallista on sekin, että vanhoja paskajuttuja kopioidaan ja aloitetaan siitä uusi jauhantaketju siinä toivossa, että tällä kertaa kukaan ei viitsi niitä oikaista ...eikä niitä sitten enää kukaan viitsikään lopulta...

      kyllä, kovin vajaata porukkaa löytyy, monilla ainoa tarkoitus kaikin tavoin haukkua Toyotaa, faktoista viis, tietysti jos on toisen merkin myyjä, niin senkin ymmärtää, muuten ei se täysjärkisten hommaa ole.

      • ranskal.ei käynnisty

        Mulla Avensis farkku 2.4 automaatti. Ajettu 105000 km. Ei mitään vikoja. Määräaikaishuollot merkkikorjaamolla, eikä muuta ole tarvinnut. Ai niin, toki polttimoita vaihdeltu.Haukkaa bensaa, ja kulkee kuin juna. Senkin kestää, koska aina käynnistyy pakkasella. Ei viittis edes vaihtaa, kun ei tiedä minkäläisen ritsan saa tilalle.


    • ave

      Onkos teillä ollut samanlaista ongelmaa. Jarrut rupes vinkuu kun vaihdoin uudet palat. Varsinkin toi vänkärin puoleinen jarru taas jumii jotenkin..lienekkö jarru sylinterit vaihdon tarpeessa vai johtuisko jostain muusta toi ongelma..

    • katkera omistaja

      Vikoja on ilmenny. Ostin nimittäin Avensiksen ja nyt avovaimo valittaa, kun mulla seisoo nykyään vähän vaihtelevalla menestyksellä. On alkanut käydä vieraissa naapuritalossa asuvan kebab-yrittäjän luona. Se ajaa Passatilla.

      • risellacar

        En kyllä ihmettele : ) Japsiautokuskit ei tunnetusti ole petipuuhissa oikein mitään, paitsi jos on nuori poika kyseessä. Sillon sillä 5cm japsikulllillakin voi tuulipuku suhisten tuntea japsiautofanikin saavansa jotain aikaiseksi.


      • Anonyymi
        risellacar kirjoitti:

        En kyllä ihmettele : ) Japsiautokuskit ei tunnetusti ole petipuuhissa oikein mitään, paitsi jos on nuori poika kyseessä. Sillon sillä 5cm japsikulllillakin voi tuulipuku suhisten tuntea japsiautofanikin saavansa jotain aikaiseksi.

        Risellacar!
        Ei kyllä tunnu tutulta. Sinulla taitaa ne vaikeudet olla. Kun häpeällisen VW-kauden (Pörhön al), jälkeen palasin Toyotaan, kaikki on pelannut. Ja ne tehtaan ilmoittamat hevosvoimat ovat löytyneet kun tarvitaan, ihan toisin kuin päästöskandaali-VW:ssä. Vaimokin syytti että olin rai......, vuosia tapahtuman jälkeen. Laitoin kävelemään. Vedä nyt se naarasihmisen sukupuolielin päähäsi ja poistu häiritsemästä meidän parempien ihmisten elämää.


    • halipats suijaa

      ave. 2001
      virtalukonpohja, purin ja lisäsin pienen palan n. 0,5 mm vahvuista peltiä. Se tiukkasi pohjan ja toimii n.120 000 km kohdalla, takaiskarit n. 150 000 km, ei ollut pakko, lapsiperhe ajattelin turvallisuutta. EI lähde peräpää elämään niin helposti. Ilma määrän tunnistin hälyytteli, otin irti ja hion kevyesti ERITTÄIN hienolla paperilla öljyn kera. Pesu brake kleenerillä; anna haihtua ja kiinni ja toimii. ainaskin mulla ajettu n.70 000km sen jälkeen eikä ole ilmoitellut mitään. Öljyä tahtoo hävittää, käytä hyviä öljyjä. Nyt 215 000km ja pelittää. kulutus matka moottori tie 8,2 lisänä mittarivirhe 10-15 km/t. 80-90km/h n. 6,2, keskikulutus oman näytön mukaan 7,2.

    • romuko

      05 2llitr ajettu 170000 nykii ja savuttaa kylmänä ei olekuulema huollon mukaann mikään onkelma vai oiskohan ihan niinkään

    • länsiautot kunniaan

      Onhan siitä toki muitakin vikoja, mutta kyllä Avensiksen pahin vika on ylivoimaisesti merkki. Jos olisi esim. Volkswagen Avensis, niin olisi jo ok.

    • ave 01

      Alkaa näyttää vähän siltä että mullakin on tuota öljyn syönti ongelmaa 01 1.6 vvti ave. öljyn vaihdon jälkeen lisäsin litran öljyä ja nyt kun tarkistin öljyt niin puolessa välissä oli. Öljyn lisäyksen jälkeen ajettu 2000tkm.

    • naisautoilija

      Avensis 1,8 2006 ajettu 89000 eikä vikoja ole ilmaantunut no pari lamppua vaihdettu jos ne nyt vikoja on. Nyt olis hyvä auto kaupan kun on tällä hetkella lähinnä kakkosautona niin riittäis joku pienempi kauppa-autoksi hinta on 14500 ekuu

    • ave 01

      Ja tällä hetkellä mittarissa 118 tkm. Soitin toyotan kahteen liikkeeseen toisessa olivat sitä mieltä että syönti ei ole hirveä että öljyä saattaa mennä 1-1,5 litraa vaihtovälillä. Toisessa vastaus syönti ei normaali ja kehottivat kokeilla eri öljyllä. Korjaus maksaisi parisen tonnii kuulemma

    • erkkiLiikavarvas

      Laskin tuossa juuri että jos öljy maksaa 5e/L ja sitä pitäisi lisätä 1L/5000km eli 3L vaihtovälillä, joka on yläkanttiin arvioitu, niin 2000 eurolla maksaisi liäykset 2 miljoonaa kilometriä matkalle. :-)
      Ellei sitten ole suurempaa vikaa, niin tuskin kannattaa pelkän tuonkaan suuruisen öljynkulutuksen takia korjata, ellei tehdä muuta remonttia samalla.

      • järki käteen

        oon hemmetin paljon samaa mieltä,kun miettii miten paljon on suurempia murheita muidein asioiden kanssa.


    • Ave02

      Itsellä on -02 vuoden avensis (siis vielä vanhaa korimallia) 1.6 vvt-i:llä ja 215tkm ajettu. Konepuoli pelittää täysin, ei katoa tai lisäänny öljyt. Etukuskin ikkunannostimen tosin jouduin vaihtamaan, koska sen hajotin talvipakkasilla työajossa, uusi nostin olisi ollut 500€, mutta romarilta löytyi vastaava hintaa 120€ (matkahuollon kuluineen).

      Kaikin puolin on kiva auto ollut, ei juurikaan vikoja ja muutamat jota on tullut voi itse korjata. Alusta on kyllä tehty jämäkäksi, vielä ei ole mitään tarvinnut vaihtaa sieltä.

      Tähän mennessä paras omistamani ajoneuvo, hinta-laatusuhde oli kyllä kohdallaan:)

    • LaMag

      2008 Avensis 2.2 D-4D ajettu noin satatuhatta ja eipä ole vikoja vastaan tullut kuin lampunpesimen muovisen suojalätkän irtoaminen. Ei mitään erikoisia kitinöitä tai huollon mainintoja vioista, se yllätti kun viimeksi totesivat huollossa että jarrujen kunto noin 80% eli voisi olettaa menevät 200 tuhatta helposti jarruilla ja tätä en ole aikaisemmilla autoilla kokenut (esim. Mazda 6 ja 80tkm meni takapalat ja jarrulevyt olisi joutunut vaihtamaan noin 150tkm kohdalla)

      Öljyn kulutus nyt niin että 15tkm välillä laskee 3-5 milliä tikussa.

    • 2006+2012

      .....miten keskustelu ketju voi jatkua yhtä jaksoisesti 6 vuotta ja kahden automallin sukupolven ajan ..en ymmärrä

      pitääkö tätä keskustelu palstaa ihan tosissaan, käykää katsomassa autolehtien sivuilta mitä vikoja tässä mallissa on ollut huom! on ollut...

      • Ave-Make

        Tämä keskusteluketju on jatkunut jo 12 vuotta.

        Eihän siinä mitään, Avensiksella voi ajella kevyesti yli 20 vuotta,,,


    • tojo no more

      Siihen sammui afrikan tähti tojomies ESSONBAARIIN lähti

      • wll srape

        Eurokinderit on hyviä, jos tykkää yllätyksistä (konevika,vaihdelaatikko,"dieseleissä lisäksi turbo ja massapöyrä vielä samassa kinderissä") noista afrikan tähdistä en tiiä mutta kun lasit ei oo kammilla autosta ei jää edes kampea ehjäksi. mun eurokinderi rollassa on lasit kammellla ja kampi onkin ainut mikä on toiminut. on ollut konevikaa kytkin iskarit kaikki nivelet harvasa vuosi autolla ajettu 173th joten ei lomamatkoja turkkiin eiä puolaan


      • reippass
        wll srape kirjoitti:

        Eurokinderit on hyviä, jos tykkää yllätyksistä (konevika,vaihdelaatikko,"dieseleissä lisäksi turbo ja massapöyrä vielä samassa kinderissä") noista afrikan tähdistä en tiiä mutta kun lasit ei oo kammilla autosta ei jää edes kampea ehjäksi. mun eurokinderi rollassa on lasit kammellla ja kampi onkin ainut mikä on toiminut. on ollut konevikaa kytkin iskarit kaikki nivelet harvasa vuosi autolla ajettu 173th joten ei lomamatkoja turkkiin eiä puolaan

        afrikantähteni sammui niin sammui aikanaan eurokinderinikin kaduttaa ihan v tusti kun otin tojon eurokinderi avesta levis kone alle 200th afrikan tähti avesta levis kone 132th surullista koska nyt hajos vaiheloota 147th. jääköhän ne kuuluisat karvanopat jälkelle tästä afrikantähdestä en haluu tietää koska kun saan auton kuntoon hävitän sen pois.


    • juujuur

      Afrikantähti maailma tarvitsee esimerkkejä TOYOTA
      Johtotähti maailma tarvitsee esikuvia MERCEDENS-BENZ

    • teurastettu 67

      On sitte viimonen auto jonka ittelleni ottasin ostin 98 156th ajetun Iisalmen autoteurastamolta. auto kilisi ja kone korkkasi 173th ÄLKÄÄ MAKSAKO KILISEVÄSTÄ AVENSIKSESTA KUIN KILOHINTA. ps kilinä voi alkaa milloin vaan.

      • europatrolli

        kilinä on raaka totuus mitä tojomiehet ei myönnä kilisevä auto hajoaa 20th päästä kilisi se kokoajan tai vaikka kilinä loppuisikin auto on perus puolalaista laatua Jalta, Bolognese ja siihen sekoitettu brittiä Leyland kaikki varmasti tietävät että näiden jatkeeksi tulee Avensis.


      • siinä on
        europatrolli kirjoitti:

        kilinä on raaka totuus mitä tojomiehet ei myönnä kilisevä auto hajoaa 20th päästä kilisi se kokoajan tai vaikka kilinä loppuisikin auto on perus puolalaista laatua Jalta, Bolognese ja siihen sekoitettu brittiä Leyland kaikki varmasti tietävät että näiden jatkeeksi tulee Avensis.

        lahja EU:lta EU-kansalaisille kun pitää Euroopassa valmistaa
        eurooppalaisista sekundaosista surkealla työmoraalilla
        Toista oli silloin kun Toyotat tehtin Japanissa. Olivat ylivoimaisia
        laadultaan vastaaviin Eurooppalaisiin verrattuna ja aina
        myyntitilaston ykkösiä. Eurostoliitto laatu on lähellä
        Neuvostoliitto laatua


    • Höpönhöpön

      Avensis on suosituin, luotettavin ja muutenkin kaikinpuolin hyvä. Antaa provo-pettereiden provota ja kirjoitella. Ovat vaan niin kateellisia, kun ei itse omista kunnon merkkiä.

      • oliskin provo

        Avensis on huonoimpia autoja mitä koskaan on tehty itse en tiedä että huonompia olisi kuin Coccomobile jos sekään Eurokinderin tunnistaa japsista konepellin laatasta jossa lukee Europe tai E. Niin jos ei jaksa kattoa pellin alle voi vilasta auton alle kyllä kinderin tunnistaa öljylammikosta


      • joulua odotellaan 2
        oliskin provo kirjoitti:

        Avensis on huonoimpia autoja mitä koskaan on tehty itse en tiedä että huonompia olisi kuin Coccomobile jos sekään Eurokinderin tunnistaa japsista konepellin laatasta jossa lukee Europe tai E. Niin jos ei jaksa kattoa pellin alle voi vilasta auton alle kyllä kinderin tunnistaa öljylammikosta

        Hei kamaan jätkät ei niin hullua ihmistä olekkaan joka ostaa turkkilais puolalaisen auton kun eihän ne voi kestää itse olen myynyt toyotaa 97-03 kyllä on vieläkin huono omatunto kun tuli petettyä niitä reppanoita jotka ostivat eurokinderin japsi auton toivossa. jos mieli halajaa Brittiautoa osta Coccomobile kun siitä hajoaa kone keräiliät maksaa raadosta mutta hei Avensiksen anjovispelti ei kelpaa sulattamoonkaan. (Avensishan on katseen kääntäjä) tojomiehet tietävät kyllä tämän kun ajelette kylillä niin kyllä saatte kuuntelevia katseita


    • niilo92

      Juu kyl se vain niin on et Avensis ei kestä ittellä oli -98 ajettu 68th kun jakopää korkkasi ja kone p skaksi kuka ottaa vastuun näin huonoista autoista ja mitä olen kuullut että nykyään Toyotat valmistetaan Afrikassa että mitä laatu on nykyään kun se on huonompaa kuin eurolaatu. Tämä on raaka totuus että jolla on Avensis on täysin AUTOTON ei sillä oikeasti tee mitään. Mutta lohdutusta sen verran tojomiehille kun menette autokaupoille että huonompaa autoa että löydä vaikka vaihdatte minkä auton.

      • kokemusta on 1+1

        On tääki mulla oli ave 99 oli ajettu 119th kun kyseinen jakopää korkkasi ja kone vaihtoon mutta mun serkulla oli ave 09 niin 19th ja kyseinen jakopää korkkasi että sillai on laatu laskenut enne ajettiin mopolla 60th ilman mitää että hei mitä avea haukuunkaan jos joku kerran tykkää ni ei siinä mitään oo. Mutta sen verran voin veisata että jos Avensis kilisee kiertäkää auto ihan oikeesti kaukaa jakopää korkaa ihan just


    • avegood

      huhhuu nyt on avohoitopotilaat päässy tietokoneen kimppuun

    • 23

      Kyllähän se niin on, että näistä suolipalstoista on tullut täyshullujen paskanjauhantapalstoja.

    • järki käteen

      Joo haukkukaa vain hulluks mutta kuka kirjoittaa ja keksii asioita joita ei ole olemassa varmaankin joku Runeberg eikä seinähullu. Mutta sen verran sanon eihän näihin kirjoituksiin kukaan perusta. mutta jolla ei ole toyotalippistä niin älkää ajatelko näitä kirjoituksia koska kaikistahan ei voi olla varma mutta ajatelkaa haluatteko puolalais- turkkilaisen auton ja voiko sellainen kestää että ottakaa järki käteen ja ajetelkaa asioita maalaisjärjellä jos olette Avensista hankkimassa. varmaa ei ole se kestääkö juuri sinun Avensis paljon tai vähän toisin kun täällä väitetään että ne ei kestä yhtään tai että niillä ajaa 700th. mutta se on varmaa että Avensis on japanissa suunniteltu ja osat ovat puolasta ja turkitsta ja lopuksi kasattu britissä. itselläni on ennakoluuloja puolalaista autoa kohtaan mutta en voi sanoa onko se hyvä vai ei. joten ajatelkaa auto ihan itse

      • höpöhöpö!

        Jo edellinen Avensis on suunniteltu kokonaan Euroopassa. Muotoilusta vastaa Etelä-Ranskassa sijaitseva Toyotan muotoilukeskus ED2.
        Paska se on silti!


    • lässyn lässyn

      Mitä v tun ajattelua siinä on puolassa ei ole ikinä tehty hyvää autoa ja piste Avensis on vain yliveto. toyota sai hyvän maineen japsina mutta kun autoista tuli eurokindereitä ei niillä tee mitään

    • dojoota

      toyota avensis 2litraanen bensa vuos mallii -99 jolla oon ajellu 70000km
      parit viat tullu vastaan mutta kaikki saanu itte korjaaltuu.

      -tulpanjohto poikki
      -lukkopesän pohja
      -lohkon vastus
      yht. aboot 200€ menny osiin

      ite en oo löytäny moitteen sanaa kyseisestä pelistä

    • lakiton

      Toyotalippiksien alla ei oo mitää paitsi isot korvat ja nekin on tullut kilinää kunnellessa, ennemmin kulkis hullupaita päällä

    • here 24/7

      onko yhelläkään puolalaisella tai britti lelulla päässyt 10th ilman moottorin hajoamista no eipä muilla kun Avensiksella kun tässä autoa kaikki haukkuvat niin voisinhan sanoa että kyllä ave menee enemmän kuin muut lelut

      • unohdettu 5

        itsellä oli ave 98 ajettu 257 autosta oli aiemmin kuulunut pientä kilinää. sitten yhtenä marraskuisena aamuna lähdin ajamaan kohti Forssaa kun auto teki stopin autoa vietiin merkkikorjaamolle ja sieltä sain kuulla hyytävän totuuden jakopää oli korkannut ja remmi pöyri tyhjää edessä oli moottorin vaihto. tuo kilinä on kuolema sanoi kuka mitä hyvänsä se kuuluu kiilahihnan osasta joka tekee loppuaan auto oli täysi p ska mutta enhän voi sanoa että kaikki ovat tämä oli minun tarinani muiden lukuisten joukkoon


      • NOlife
        unohdettu 5 kirjoitti:

        itsellä oli ave 98 ajettu 257 autosta oli aiemmin kuulunut pientä kilinää. sitten yhtenä marraskuisena aamuna lähdin ajamaan kohti Forssaa kun auto teki stopin autoa vietiin merkkikorjaamolle ja sieltä sain kuulla hyytävän totuuden jakopää oli korkannut ja remmi pöyri tyhjää edessä oli moottorin vaihto. tuo kilinä on kuolema sanoi kuka mitä hyvänsä se kuuluu kiilahihnan osasta joka tekee loppuaan auto oli täysi p ska mutta enhän voi sanoa että kaikki ovat tämä oli minun tarinani muiden lukuisten joukkoon

        tuo oli vitsi eihän sellasella p skalla voi ajaa 257 tuhatta se on varmaa. sulla täytyy on Loebin kädet, Rokan hermot, pussen selkä ja Kataisen palkka ja tuttu autopukaamossa jos moiset lukemat oot romullas hinkannut


      • ROI 33
        NOlife kirjoitti:

        tuo oli vitsi eihän sellasella p skalla voi ajaa 257 tuhatta se on varmaa. sulla täytyy on Loebin kädet, Rokan hermot, pussen selkä ja Kataisen palkka ja tuttu autopukaamossa jos moiset lukemat oot romullas hinkannut

        palaan siihen ikivihreään eli kilinään on se luojan lykky että auto kilisee hävitin juuri omani 99 ajettu 212 juuri kyseisen kilinän vuoksi. ajatelkaa jos auto ei kilisisi eihän koko Avensista huolisi kukaan mutta kun se kilisee sen tietää jokainen paitsi että kilinä voi alkaa milloin vaan ja se loppuu muutamaa tuhatta ennen moottori rikkoa JOTEN JOS ON MITÄÄN MUUTA AUTOA TARJOLLA ELKÄÄ EDES VILKASKO


    • tässä teille outoään

      varoitus mulla oli 99 1.6 ajettu 279th autosta kuului pieni kilinä tyhjäkäynnillä ja se ei hävinnyt kierrosten kasvaessa,huollossa sanottiin ei vaarallista.todellisuudessa auto venttiilikoneisto huuti hoosianna.pieni kilinä muuttui suureksi kolinaksi ja kone hajosi.291th

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      jooo
      30.5.2012 08:19
      0
      Sulje
      ittellä sama kilinä avensis 98 1.6 ajettu 290 auto kilisi noin 10th aina kylmänä seuraavana talvena kilinä muuttui suureksi kolinaksi eikä auto käynyt kaikilla 330th kysyin kone rempan hintaa yli 1100e niinpä laitoin "ihmeainetta moottoriin" ja suorinta tietä auto kaupoille.

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      am
      30.5.2012 08:24
      0
      Sulje
      avensiksen kilinä kylmänä kertoo lähestyvästä kuolemasta kilinä muuttuu seuraavana talvena kolinaksi ja sittoin venttiilikoneisto on jo mennyttä.miksi näin käy avensis ei ole hyvä talviauto niinpä talvella käynnistäessä vaikkakin lämmittimessä on moottori kuluu todella paljon. nämä venttiilikoneiston hajoamiset ovat tyypillisiä 230-320 tuhatta ajetuissa avensisksissa joten vältä turhaa ajoa talvella

      VASTAA
      Jaa viesti
      Ilmoita asiaton viesti

      gory
      30.5.2012 08:32
      0
      Sulje
      mutta avensis kilisi toissa talvena vain 2 kertaa mutta viime talvena ekoilla pakkasilla alkoi kolina ja venttilikoneisto levis autolla oli ajettu 302th se on mielestäni vähän entinen opel vectra 380th ilman ongelmia mutta onhan avensis h lvetin yliarvostettu ***** millä ei pääse 300th ilman vaihdelaatikko ja moottori remonttia. kyseinen moottori remontti olisi maksanut 1135e joten auto purkuun ja oppi rahat toyotasta

      • näin se o

        syy kilinälle venttiilien väljyys venttiilit liikkuu sivuttaiin venttiilit väljenee enemmän ja enemmän ja venttiilikoneisto särkyy avessa kilinä kertoo että venttiilikoneisto hajoaa 10-20th.ensin kilisee talvella sitten kesällä seuraavana talvena kone leviää


      • terrible2
        näin se o kirjoitti:

        syy kilinälle venttiilien väljyys venttiilit liikkuu sivuttaiin venttiilit väljenee enemmän ja enemmän ja venttiilikoneisto särkyy avessa kilinä kertoo että venttiilikoneisto hajoaa 10-20th.ensin kilisee talvella sitten kesällä seuraavana talvena kone leviää

        joo todellakin. mun naisystävä joutui ok auton teurastamaksi lähti katteleen autoi en itte kerenny mukaa. myyjä näki tilaisuutensa tulleen kun tietämätön nainen tuli autokaupoille. ja myydä pläjäytti kilisevän avensiksen se oli shokki kun näin auton sanoin vie tuo sinne mistä se tulikin en tarkoittanut brittejä,puolaa,turkkia, sun muita halpa maita vaan ok autoa. naisystäväni oli sopinut rahoituksen ja silloin kauppaa ei voinut purkaa. painajaiseni toteutui kun käynnistin auton ja heitin piene lenki. autosta kuului kilinä autolla oli ajettu 220th sanoi naisystävälleni että se on sillei että sillä ei pääse 20th ja niinhän siinä kävi auton kone korkkasi 237th auto jäi seisomaan ja myytiin varaosina. joten muistakaa älkää päästäkö naista yksin autokauppan jos ette halua löytää avensista pihasta. myyjät huomaavat naisen ja myyvät sille kilisevän avensiksen eihän kukaan mies joka tietää muutakin kuin että autossa on 4 pyörää osta avensista ja varsinkaan joka kilisee.


      • juujuuj
        terrible2 kirjoitti:

        joo todellakin. mun naisystävä joutui ok auton teurastamaksi lähti katteleen autoi en itte kerenny mukaa. myyjä näki tilaisuutensa tulleen kun tietämätön nainen tuli autokaupoille. ja myydä pläjäytti kilisevän avensiksen se oli shokki kun näin auton sanoin vie tuo sinne mistä se tulikin en tarkoittanut brittejä,puolaa,turkkia, sun muita halpa maita vaan ok autoa. naisystäväni oli sopinut rahoituksen ja silloin kauppaa ei voinut purkaa. painajaiseni toteutui kun käynnistin auton ja heitin piene lenki. autosta kuului kilinä autolla oli ajettu 220th sanoi naisystävälleni että se on sillei että sillä ei pääse 20th ja niinhän siinä kävi auton kone korkkasi 237th auto jäi seisomaan ja myytiin varaosina. joten muistakaa älkää päästäkö naista yksin autokauppan jos ette halua löytää avensista pihasta. myyjät huomaavat naisen ja myyvät sille kilisevän avensiksen eihän kukaan mies joka tietää muutakin kuin että autossa on 4 pyörää osta avensista ja varsinkaan joka kilisee.

        turha vaiva jauhaa kilinästä ei moottori kilinästä hajoa. se on yhtä varma juttu kun se että toyotalla ei pääse 300th ilman loota remppaa ja koneen korkkaamista. eli 100% faktaa. tojomiehet älkää hätääntykö kilinästä. mutta silti mitä nopeammin pääsette autoistanne eroon sen parenpi koska todellisuudessa kohta tojoa ei huoli hullukaan joka lukea osaa ja jolla on korvat päässä. hyvää kesää kaikille ja toivottasti huolettomia kilometrejä.


    • rtyv5

      ympyrä ja suppo tien tukko

    • muuten ihan perusaut

      Avensiksen suurin vika on ajettavuus, toiseksi huonoin kiihtyvyys ja heti kolmantena suuntavakaus.

    • Höpönhöpön

      Uusimman Avensiksen ajettavuus ja suuntavakavuus on ihan yhtä hyvällä tasolla, kuin eurooppalaisten kilpailijoiden. Jopa parempi.
      Kiihtyvyyttä on myös riittävästi paitsi ei ehkä pienimmällä 1.6 litran koneella.

    • jarru jumissa taas

      Viaton ave. Nonsense!!!

    • hinuri 4op

      Homojenmopot hyytyy elontiellä tojo senkun kilisee

      • toppi 47

        Vedä v tun transu käteen sata kertaa parempi Honda on kun Toyota ne ovat AITOJA japanilaisia vieläkin että sillei eikä kone laukee kokoajan toisin kuin jossain kinderissä


      • että juu 4
        toppi 47 kirjoitti:

        Vedä v tun transu käteen sata kertaa parempi Honda on kun Toyota ne ovat AITOJA japanilaisia vieläkin että sillei eikä kone laukee kokoajan toisin kuin jossain kinderissä

        mitkä sää oot kun sanot transuks sellaista joka kehuu tojotaa pikemminkin hullu tai toistaitoinen miettikää nyt ihan oikeesti jäpällä on tietokone ja netti ja silti vertaa susi paskaa avea mihinkään autoon ei edes polkuautoon. kyllä täytyy olla lukihäiriö kun ei suomen kieltä ymmärrä ps tää ei oo ainoa palsta missä totuudet tuodaan julki


    • painajainen......

      Vuoden 2011 Avensis 1.8 sol.
      Vika: Näin unta että kaveri tuli kyytiin ja sillä rupesi heti pää punottamaan kateudesta ja parin kilometrin jälkeen sen pää sitten räjähti.
      Oli vain kauhea huoli,miten sen kaiken sotkun saa siivottua...

    • jippijaijee

      ajakeehan välillä satatonnia vag kulkineella niin tuntuu toyota aika halvalta omistaa, jos joku on varmaa niin se on varmaa että toyota kestää.

    • kilinää 67li

      napurilla oli ave ja ei se kkilissyt ennnen moottoririkkoa mutta moottori rikon jäleen alkoi kilinä sitä jtkuit 2 vuotta paikallistin kilinän ja se kuului naapurin rahapussista avensis on auto jossa on kaikkia mitä autossa ei saisi olla

      • rrrrrrrooo

        avensis lähtee kuin CP vessasta, eli kaikki moottori alimitoitettuja


    • Osta siitä vaan!

      No p***** jarrut jo varmaan tiesitkin, mutta kun vain huollattaa vuosittain niin pelaa.
      Kone myös suht koht kestävää materiaalia. Osta pois!

    • hinriks3

      talvi on tullut, tienvarret täyttyy avensiksista

      • eeert

        talvi tulee ja tappaa avet konerikkoja tulee niin paljon että ei pysy teurastajat laskuissa. kannattaa hankkia toinen talvi auto koska moottorit alkaa hajoilla pikkupakkasilla


    • sieelop 2

      yhtä pska oli talvi tai kesä ei niillä mitää tee

    • Mercedes-arjalainen

      Citroen, Ford, Fiat, Rellu ja Pösökin on sentään autoja Hojohojoon verrattuna. Puhumattakaan arjalaisesta made in germany -takuulaadusta.

    • tojorisr

      kun motarin kyltti vilahtaa niin pasuunaan kolmonen lootaan kilahtaa neula 5000 näyttää ja pasuuna oikean kaistan täyttää pasuuna lähtee ave jää avesta nousee tojomiehen pää

      • wagist 45

        juu kyl se niin on että eihän suomen tiet mitään paanoja ole mutta ei avella viivalle lähetä jos tdi pasuuna on mukana kantsii päästää suosiol ohitte kosk ekä suora niin ei löyvy anjoviksesta vääntöö ja pasuuna ampuu kauaks horisonttiin. on muuten v tun huonoja nuo avet ei kestä yhtään 4afe on täysi p ska sano kuka mitä tykkää niin jos joku on varmaa niin se että jakopään korkkaamista ja kilinää saa pelätä ihan muna hiessä


      • unrit
        wagist 45 kirjoitti:

        juu kyl se niin on että eihän suomen tiet mitään paanoja ole mutta ei avella viivalle lähetä jos tdi pasuuna on mukana kantsii päästää suosiol ohitte kosk ekä suora niin ei löyvy anjoviksesta vääntöö ja pasuuna ampuu kauaks horisonttiin. on muuten v tun huonoja nuo avet ei kestä yhtään 4afe on täysi p ska sano kuka mitä tykkää niin jos joku on varmaa niin se että jakopään korkkaamista ja kilinää saa pelätä ihan muna hiessä

        täyttä paskaa kyllä avet kulkee siinä missä joku passatin lehmä. 4afe on tosi vanha kone miksi sitä käytetään ei ainakaan siksi että se olisi huono


      • eyyytt
        unrit kirjoitti:

        täyttä paskaa kyllä avet kulkee siinä missä joku passatin lehmä. 4afe on tosi vanha kone miksi sitä käytetään ei ainakaan siksi että se olisi huono

        joo kyllä täällä tojomiehet puolustelee mutta mitä järkeä. tojotat meni ajokelvottomaksi kun niistä tuli eurokindereitä (1996) mitä sitä puhumaan yksi maailman huonoimmista autoista. ja siihen että miksi konetta on käytetty kauan on se että ei ole varaa kehittää uutta konetta oli se miten huono hyvänsä


    • turie

      avensikset on tehty saksan autopaanoille ei suomen teille koska täällä ei oo tarpeeksi ohituspaikkoja moisen hitaan ajoneuvon ohittamiseen

      • williso

        ai ettei oo ohitus paikkoja sehän lähtee niin laiskasti ja väsyy mäkiin että kyllä ohitus paikkoja riittää suomen teillä kun tuuppaa kolomosta askiin. mutta suurimmat ongelmat kyseisessä autossa suomenteillä on se että linja-auto pysäkit on niin v tun lyhyitä että kun se seisoo siellä niin ei mahdu linja-auto pysäkille


      • töröööö

        paikkansa pitää, kova sana autopaanalla, saksalaisten testeissä (ADAC) Avensis on luokkansa toiseksi paras suuntavakaudeltaan ja ajoltaan MB-C:n jälkeen.
        voi sillä kaahata hyvin Suomessakin kyllä, jos ei aja tutkaan


    • "Tyttö" 47

      Oli pakko alakaa vähä kommentoimaan näitä juttuja. Ite ajelen -99 avensiksella, 1.6 moottorilla ja kilometrejä kertyny 226 tkm. Mittään vikkaa ei oo ollu, huollot on tehty, hihna ja jarrupalat vaihdettu siis normaaleja juttuja joka autolle. Ei kilise eikä kolise ja hyvin oon ohi päässy ko tarvetta on ollu. Nyt mielessä uudempi avensis, mutta näitä juttuja lukiessani taidankin pitää vanhan ja hyvän avensiksen. Ja asiahan on niin ettei maku asioista voi alakaa kiistelemään kuka tykkää mistäki sehän on jokaisen asia. Oon minä mersullaki ajellu, et silleen :)

    • infoo tytölle...

      Useimmista tämän palstan Toyota-haukkujista (provoilijoista, muiden merkkien myyjistä j.n.e.) ei kannata välittää, eivät ole koskaan Avensiksella ajaneetkaan, kaikilla tuskin on ajokorttiakaan.

      Tuolta saat varmasti asiallisempaa tietoa.
      http://www.fintoys.net/

      Uudemmat Avet ovat paljon parempia ajaa tuulisellakin moottoritiellä, vanha Ave oli ehkä hiljaisempi. Voi olla enemmän vikoja uusissa (?), mutta edelleen laadukkaita ovat.

      • työmies 566

        juu juu toyomiesten puhetta kyllähän se niin on että jos uuden avensiksen laittaa varsinkin dieselin niin on varmaa se että kone laukeaa alle 50th. 50th on aika varovainen arvio se voi olla jo liikaa vanhat kestää jollain lailla


    • hohhooo

      mene sinne esson baariin valehtelemaan, joku mopomies voi vaikka uskoa, kun tarjoat sille ensin tarpeeksikaljaa...

    • aaaaal

      itsellä oli toyota avensis 98 1.6 ajoin 25th autosta hajosi ensin katti sittemmin vaiheloota ja lopulta moottori mun ave oi todella huono autolla oli ajettu 163th kun ostin moottori hajosi niin että jakopäänkiristin petti ja kone paskakaks

      • lekuri 345

        mitä eroa on syövällä ja toyotalla- syöpä kehittyy edukseen


      • paavi 694
        lekuri 345 kirjoitti:

        mitä eroa on syövällä ja toyotalla- syöpä kehittyy edukseen

        joka pitää avensista vuoden saa varmasti taivaspaikan.on meinaan semmonen synnin pankki ettei pieni palkka riitä. auto on niin huono ettei siinä kestä mikään itte menisin h lvettiin ennenmin


      • ave00'
        paavi 694 kirjoitti:

        joka pitää avensista vuoden saa varmasti taivaspaikan.on meinaan semmonen synnin pankki ettei pieni palkka riitä. auto on niin huono ettei siinä kestä mikään itte menisin h lvettiin ennenmin

        En ole uskovainen, joten taivaspaikasta viis.

        Minulla on ollut vm. -00 1,6 Ave vuodesta 2003 lähtien, eli kohta 10 vuotta. Olen siis tienannut jo 10 taivaspaikkaa, paljonko tarjotaan. Auton viat olen luetellut tämän ketjun ensimmäisessä vastauksessa, jonka kirjoitin 28.4.2006. Sen jälkeen mitään ei ole hajonnut, polttimoita lukuunottamatta. Tällä hetkellä mittarissa karvan verran alle 300 tkm.

        Todella huoleton peli. Joka vuosi katsastuksesta läpi eka kerralla pelkästään polttimot tarkistamalla.


      • Paluu tulee vielä
        ave00' kirjoitti:

        En ole uskovainen, joten taivaspaikasta viis.

        Minulla on ollut vm. -00 1,6 Ave vuodesta 2003 lähtien, eli kohta 10 vuotta. Olen siis tienannut jo 10 taivaspaikkaa, paljonko tarjotaan. Auton viat olen luetellut tämän ketjun ensimmäisessä vastauksessa, jonka kirjoitin 28.4.2006. Sen jälkeen mitään ei ole hajonnut, polttimoita lukuunottamatta. Tällä hetkellä mittarissa karvan verran alle 300 tkm.

        Todella huoleton peli. Joka vuosi katsastuksesta läpi eka kerralla pelkästään polttimot tarkistamalla.

        Sinulla menee huonommin kuin väität. Ja luulet.


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu! Tosiasia kuitenkin on, että 1.6 4AF-E moottori on ns. vapaasti pyörivä, eli jakopään hihnan katkeaminen ei riko moottoria. Vaihdelaatikko hajoaa sen takia, kun sen öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan.


    • 876

      Paavi menee vaan vahailemaan sitä käyttämättömänä kiiltevää jatkostaan.

    • poromies 458

      toyota corolla ohi vaikka porolla

    • ddddd

      toyota mies sai 3 toivetta ensiksi hän sanoi että moottorit ketäisivät. toisena hän sanoi että ihmiset eivät nauraisi kun hän ajaa autollaan. kolmantena ja viimeisenä hän sanoi että jos saisin vielä joskus ylinopeus sakon tässäpä ne tärkeimmät herra lampunhenki tojomies sanoi

    • Samanlaisia romuja

      Toyota Avensis 2004 1.6 alkanut syömään öljyä 1l/3000km. Onko muilla samoja ongelmia?

      Ne kaverit, jotka täällä haukkuu Toyotaa jne. älkää vaivautuko. Itsellä on ja on ollut Audeja, Volkswageneita jne. ja uusia sellaisia. Ihan samanlaisia p..koja kuin muutkin nykyautot, ei eroa millään tavalla Toyotasta.

      Jos jollain on ollut sellainen huoleton auto, niin onneksi olkoon! :)

    • Iso Riisikuppi

      Toyota Avensis 2011 1.6 terra line farkku.
      Viat:
      Vaihteiston synkronointi kakkonen ei mennyt päälle ilman välikaasua.
      Tavaratilan muovit surkeat aina irtoaa kaikki, kun yhden laatikon aukaisee.
      Todella huonot istuimet.
      Ajoominaisuudet huonot, nuljahtelee kuin 1980 vuoden Taunus.
      Moottorin vääntö olematon, ylämäissä joutuu pienentämään jopa 3.vaihteelle.
      Nyt on merkki vaihtunut.

    • jouluoo

      joo itseasiassa onhan se niin että kaikki autot nykyään on huonoja ei niillä uusilla mersuilla mijoonaa paaheta mutta on tietääkseni olemassa jonkinlainen inhimillisyyden raja jos ottaa uuden toyota avensiksen dieselin niin koneremontti on varmaa alle 30th että eihän tällainen ole enää missään rajoissa. jos puhutaan avensiksesta se on susi jo syntyessään joku vertaa carinaan se on paska puhetta avensis on halpamaissa tehty jo tuotantonsa alusta alkaen joten halvalla kasaan väsätty tusinatuote. avensis on sellainen auto joita ei pitäisi kenenkään ostaa ei vanhaa eikä uutta

    • Prittiinen

      Mikäli haluaa vähän polttoainetta kuluttavan auton se on Volkswagen, on niin paljon korjaamolla ettei pääse kulumaan. Kuljettajan istuinmen "toppaukset" katosivat silti noin 20000 km kohdalla ja ovat kuluttajaviranomaisten mukaan normaalia kulumista?

    • Munaton2

      Vikalistaa parista avesta:
      1,6 -98HB Terra, omassa käytössä 52 tkm ->, nyt mittarissa 270 tkm
      Yksi raidetangon pää vaihdettu, etujarrut kesti 210 tkm, takana on vielä alkuperäiset. Polttimoita saa aina välillä vaihtaa, takalasin pyyhin on aina toiminut vaihtelevasti, kuskin penkin lämmitin on simahtanut ja keskuslukitus reistaa kuskin ovessa joskus ku pakkanen laskee alle -30 asteeseen. Takuuseen oli tehty jotain, joista on merkinnät huoltokirjassa. Toi moottori on kuminauha joo, mut sillä on pärjänny.

      2,2 D4D (150 hv) -06, omassa käytössä 67 tkm ->, nyt mittarissa 230 tkm
      Etujarrupalat ja levyt vaihdettiin 180 tk huollossa, takajarrupalat 210 tkm huollossa. Ainoa "vika" tähän mennessä oli resonointi taajamanopeuksissa moottoritilassa, joka korjatui yhdellä ruuvilla. Imuilman putsarille tuleva "putki" porattiin sillä kiinni ilmanputsarin koteloon. Todellinen keskikulutus 150 tkm ajomatkalla 5,9 l/100km ja suorityskyky kulutukseen nähden on mulle riittävä. Tuohon kulutukseen ei pääse, jos paljon kaupunkiajoa tai 120 km/h moottoritietä.

      Tossa on kymmenen vuoden autorepat. Joo, tiedän ettei tätä uskota, mut yks hailee. Mun lompakko on tykänny näistä ja se merkkaa mulle.

    • avensis ok

      Moi kaikille !! Mulla 2011/6 farkku avensis ja ajettu 65.000 tkm,kyllä on mahtavan hyvä auto varmasti ostan toistenkin.Ei mitään vikaa,ei edes polttimoita mennyt,ihmeellisitä. Huollot tehty ajallaan,kulutus parhaimmillaan kesällä matka ajossa 6.6 ja talvella 8.2, 1.8 kone. Avensishan tuli saksan katsastustilassoissa TUV 4sijalle 2-3 vuotiaissa,hyvä tulos kaikenkaikkiaan. Auto hiljainen,talvella lämmin ja minun mielestäni tosi hyvä ajettava(tosin olenkin kuljettaja sieltä paremmasta päästä) heh,heh. Voin suositella kaikille varauksetta,aina kun näen avensiksen tiellä ajattelen että jopa siinä onkin järkevä ihminen kun on valinnut noin hyvän auton!!

    • MAKE VAASASTA

      Moi !
      En kyllä ymmärrä jos auto kuluttaa öljyä ite ajelen Primeralla ja on muuten huippu peli , Eikä tarvi öljyä lisäillä ikinä muuta kuin vaihdat kerran vuodessa siinä se Ei kun antaa palaa vaan .
      Make

    • hessu 33

      kyllä ei kenenkään kannata euro autoa ostaa laatua on sen mukaista ostaa ennemmin saksalaisen laatuauton niin ei tarvii asuu autopurkaamoilla

      • heke 4

        toyota on klassikko auto sitä palvottiin japsiaikoina. mutta mitä niistä enää puhumaan sillä teollisuus muuttui 95- ja sen jälkeen toyotasta tuli kyhäilmä joka ei kestä yhtään eikä tämä kosketa vain avensista vaan kaikkia toyota merkkisiä autoja. on tietysti niitä jotka ajaa euroautoilla paljonkin mutta kyllä ne niitä huonoimpia autoja on mitä on tehty


      • kyttä 47
        heke 4 kirjoitti:

        toyota on klassikko auto sitä palvottiin japsiaikoina. mutta mitä niistä enää puhumaan sillä teollisuus muuttui 95- ja sen jälkeen toyotasta tuli kyhäilmä joka ei kestä yhtään eikä tämä kosketa vain avensista vaan kaikkia toyota merkkisiä autoja. on tietysti niitä jotka ajaa euroautoilla paljonkin mutta kyllä ne niitä huonoimpia autoja on mitä on tehty

        joo kyllä tänne toyota palstalle kirjoitetaan että on muissakin autoissa vikoja no totta v tussa on vikoja mutta onko tojomiehelle sama meneekö autosta moottori vai joku anturi jos on niin toyota on täydellinen valinta sillä koneremppaa riittää eikä vaihdelaatikollakaan ole nobelia saatu että ajatelkaa vika vikana mutta ei kukaan halua autoa jossa ei moottori kestä kuin muutaman kymmentuhatta ja avensis on tällainen auto


    • paseo 44

      euroautot=autohuolet eli jos haluut menettää yöunet auton takia osta avensis ja varsinkin diesel mutta kyllä bensallakin tulee taatusti unettomia öitä vuosimallista riippumatta

    • lqajclQAJFOÖwqhfoWCN

      Toyota on samanlainen vikaloota kun muutkin. Jarruja saa aina roplata ja huono ajatteva vielä lisäksi.

      • Kaikkien kaveri

        Papparaiset kun vaihtelevat maalla Tojoa Tojoon aina, niin eivät edes tule tietämään, mitä on hyvä ajettavuus. Mutta kirkonkylän baarissa kyllä kehuvat, että kuinka on mainio ajaa. Ja kestävä. Kaikilla vuotuisilla ajoilla, ne 1000 km.

        Tojopappa tulee metsätieltä pääväylälle ja laittaa menemään kuuttakymmppiä keskiviivassa kiinni. Ja perässä tulee koko Suomen liikenne. Ne on kaikki papan kavereina varmasti.


    • jobbar

      omat kokemukset toyota avensiksesta ovat sellaiset että itsellä ei ole ikinä ollut eikä tule olemaankaan avensista. mutta olen olen toiminut automyyjänä toiminimellä jo 15 vuotta ja minun kauttani on kulkenut auto jos toinenkin joten pidän omaa auto tuntemustani vähintään kohtuullisena. avensiksia alkoi virrata autoliikkeisiin jo ennen 2000 lukua eli lähes uusina. minun myymät autot olivat todellisia fiaskoja moottorit hajosivat yleensä muutaman kuukauden sisään kaupasta, yhdestä diesel avensiksesta hajosi kone koeajolla, ei ollut loppuun ajettu p ska. itse päätin etten ota enää avensista myyntiin vaikka saisin millä rahalla koska aina tulee hirveät valitukset ja menee maine. olen joutunut oikeuteen saakka kyseisen automerkin takia joten en todellakaan suosittele avensista kenellekkään.

      • blondi 26

        on sitten sitä EKOA mulla oli aikonaan ave diesel ja oli ajettu 93 tuhatta kun moottori poiki. Sitten kun puhuin asiasta autokorjaamoille ja muille samanlaisten autojen omistajille niin kukaan ei uskonut kaikki sanoivat niin että tyypillinen nuori blondi olikohan vielä alkuperäiset öyljyt koneessa. Ajattelin että ei väkisin jos kukaan ei usko niin so what. Mutta ihmettelen että kuinka jollain autolla voi olla niin suuri eko että korjaamollakin väitettiin että minä valehtelen ja jos olisi kyseessä ranskalainen auto niin sitten se olisi mahdollista mutta eihän avensis. Mää en tuu koskaan ottamaan avensista enkä mitään toyotaa, mutta jos jollain toyota pelaa niin antaa palaa vaan


    • buuss 43

      Mitä eroa on linja-autolla ja Avensiksella?
      - Linja-auto jättää vain tietyille pysäkeille

      • haahhaaa

        Mikä erottaa toyotan volkkarista?
        - Hinausköysi


    • ROskis 00

      ongelmajätteen virallinen lyhenne 4d4

      • Uimaari

        mitä yhteistä Toyotalla ja kylpyammeella?
        -kummastakaan ei kehtaa nousta yleisellä paikalla


      • pooll

        mitä eroa on lumiukolla ja tojomiehellä?
        -lumiukkoja seisoo tien varressa vai talvella


      • jopo 332
        pooll kirjoitti:

        mitä eroa on lumiukolla ja tojomiehellä?
        -lumiukkoja seisoo tien varressa vai talvella

        Esson baari on tojomiesten rukoushuone missä saadaan jauhaa p skaa ja kehua omaa tojoa


      • psykiaatti
        jopo 332 kirjoitti:

        Esson baari on tojomiesten rukoushuone missä saadaan jauhaa p skaa ja kehua omaa tojoa

        Mitä eroa on tojomiehellä ja hullulla?
        -hullulla on rahaa


      • elvistelläään
        Uimaari kirjoitti:

        mitä yhteistä Toyotalla ja kylpyammeella?
        -kummastakaan ei kehtaa nousta yleisellä paikalla

        Kyllä mä ainakin kehtaan nousta kummastakin, auto hinta/laatu suhteeltaan erinomainen ja kun toi oma varustuskin on kohdillaan mikäs siinä on noustessa...


    • Tonttu23

      Itellä on Toyota avensis vuosimallia 2006 kone 1.8 ketjukone tietenkin. Ajettu sillä oli pari vuotta sitten 140 000 km nyt sillä on mittarissa 220 000 km. Käsijarru on ainut mikä jostain syystä löystyy ajansaatossa, tutkinnan alla kunhan keli lämpenee, voipi olla vua kovan käytön takia rassaantunut. Jarrulevyt x 2 vaihdoin viime kesänä koska kiviä oli päässyt jarrulevyjen ja kenkin väliin ja hankasivat levyt urille. Ihme kumma ei kuulunut mitää kirskuntaa ajon aikana. Öljyn vaihdolla olen muuten ajellut tuon reippaan 80 000 2 vuoteen. Nyt suunnitellut jos tulpat, öljyt, öljyn- ja polttoaineen suodattimen vahitellisi, kenties raitisilmasuodattimen siinä samalla ja tsekkailis jarrupalat aikasa kuluksi. Akkukin on alkuperäinen ja tulppien vaihdosta ei tietoakaan joten ei meinannut talvella oikeen kunnolla lähteä käyntiin. Emännän autoon vasta vaihrettu akku ja vasta vaihdoin tulpatkin, ni läks kyl pakkasella hyvä et kerkes avaimesta kääntämään. Vaihto sekin 04 vuosimallin 1.8 anjoon, ku ihastu... ei huono ostos =D

      • tulppa ee

        avensis kiihtyy alamäessä ja kuski ylämäessä


      • pankki rrr
        tulppa ee kirjoitti:

        avensis kiihtyy alamäessä ja kuski ylämäessä

        millä tyhmää huijataan corolla


      • luottoa on

        Mulla ollut nyt 2 Avensista peräkkäin, 2003 ja 2010 mallit, korjattu kerran lämpöanturi, meni takuuseen. Kerran kutsuttu korjauskampanjan vuoksi näyttämään
        takaristituentaa, ei aihetta toimenpiteisiin.


    • poland 32

      on tää hirveetä paskan jauhantaa jos joku kehtaa väittää että turkissa ja puolassa ei osata kestävää autoa tehdä mielestäni kyllä tällainen lisenssi euroauto on todella laadukas verrattuna johonkin saksalaiseen dieseliin

      • olisipa niin

        minulla oli toyota avensis 1.6 vm -98 sillä oli ajettu 127th kun vaihdelaatikko huusi p rkelettä sen kun laitatin niin kului vain 30th kun autosta hajosi moottori. minun avensis oli kyllä niin huono että ihmetyttää todella kovasti se että miten jotkut voi ajaa niillä todella paljon ja vielä "mitään tekemättä"


      • Anonyymi
        olisipa niin kirjoitti:

        minulla oli toyota avensis 1.6 vm -98 sillä oli ajettu 127th kun vaihdelaatikko huusi p rkelettä sen kun laitatin niin kului vain 30th kun autosta hajosi moottori. minun avensis oli kyllä niin huono että ihmetyttää todella kovasti se että miten jotkut voi ajaa niillä todella paljon ja vielä "mitään tekemättä"

        Olis kannattanu aikaisemmin vaihtaa ne öljyt sinne vaihteistoon ja tuo 1.6 kone on muutenki aika jäte jos on ajettu paskoilla öljyillä ja vielä vaihtoväliä venytetty. Öljyrenkaat jumittuu ja laulu on valmis.


    • dlsfuhdhfujdlskjdld

      Tämä idiootti, joka tällä palstalla vastailee itselleen, eikä osaa alkeellisimpiakaan kirjoitussääntöjä, on joku juoppo peräkammarin poika. Asuu äitinsä kanssa, hakkaa hanskaansa -vm. 87 Kalleja lukiessaan, eikä ole omistanut koskaan autoa, eikä ajokorttiakaan. Ylläpito huomio! Poistakaa tuo imbesilli täältä.

    • aveverso

      Avensis Verson -04 2.0 VVti:n vesipumppu rupesi ääntämään (vonkuu niin, että hirvittää). Auto ollut minulla uudesta ja ajeltu sillä on 140 tkm.
      Merkkiliikkeessä ilmoittivat vaihtohinnaksi töineen 400 €. Pidin hintaa kallina, mutta sanoivat, että homaan menee 3 tuntia ja itse ei kannata ruveta vaihtamaan!
      Onko kellään asiaan parempaa tietoa ja kokemuksia ?

      • poju

        Vesipumppua suositellaan usein vaihdettavaksi jakohihnan vaihdon yhteydessä, vaikkei pumpussa olisi mitään vikaa. Se on osana niin halpa työlään vaihdon kalleuteen nähden. Suosituksella pyritään juuri tällaisen tilanteen välttämiseen. En tunne Verson moottoria, kannattaisiko siinä tehdä/teettää jotain muuta samalla, kun vesipumppu vaihdetaan?


      • aveverso
        poju kirjoitti:

        Vesipumppua suositellaan usein vaihdettavaksi jakohihnan vaihdon yhteydessä, vaikkei pumpussa olisi mitään vikaa. Se on osana niin halpa työlään vaihdon kalleuteen nähden. Suosituksella pyritään juuri tällaisen tilanteen välttämiseen. En tunne Verson moottoria, kannattaisiko siinä tehdä/teettää jotain muuta samalla, kun vesipumppu vaihdetaan?

        Ave verson 2.0 Vvti moottori on ketjukone ja vesipumppu on käyttöhihnalla. No vesipumppu tuli vaihdettua itse (poika). Pumppu maksoi 50€ ja moniurahihna n.30€.
        Aikaa meni vaihtoryössä ehkä kaikkineen 5 tuntia (mukavaa vapaa-aikaa).
        Onneksi on autotallissa monttu niin pääsi alakautta toinen auttamaan mm. remmin laitossa. Moottorin toinen kannake piti löysätä, että sai vesipumpun poistettua paikoiltaan.
        Muuten ei tarvi kuin normityökalut. Hyvän tuntipalkan siinä sai. Säästi ainakin 300€:)


      • Ave-Make
        poju kirjoitti:

        Vesipumppua suositellaan usein vaihdettavaksi jakohihnan vaihdon yhteydessä, vaikkei pumpussa olisi mitään vikaa. Se on osana niin halpa työlään vaihdon kalleuteen nähden. Suosituksella pyritään juuri tällaisen tilanteen välttämiseen. En tunne Verson moottoria, kannattaisiko siinä tehdä/teettää jotain muuta samalla, kun vesipumppu vaihdetaan?

        Suosittelen erittäin paljon vesipumpun vaihtamista aina jakohihnan vaihdon yhteydessä. Kokonainen vesipumppu maksaa alle 60 euroa.


    • awexxi

      Suurin syy autojen ongelmiin on 90% käyttäjässä.Jos et aja sisäänajoa noin 2000 km huolellisesti niin on turhaa odottaa autosta pitkäikäistä.Perinteinen automiestaito on kadonnut ajajilta. Kyllä Avesta 2011 1.8 löytyy kaikki mitä minä tarvitsen,ajettu nyt 54.000 km eikä mitään vikaa ilmennyt,ei edes lamppuja. Olihan Avensis jopa saksan TUV:n katsastustilastoissa 2-3 vuotiaat komeasti sijalla 4 !!. Hyvää kesää kaikille.

    • tele4

      Minulla on 1.8 avensis vuosimallia 98 olen tähän mennessä jo korjannut/vaihtanut

      Takaiskarit: 305 tkm 220 € ne vaihdoin itse niin tuli suht halvaksi :)
      DEFA vaihtovastus lohkon kyljestä: 310 tkm noin 65€
      Vesipuppu: 315 tkm noin 400 €
      öljynlauhdutin 320 tkm alkoin vuotamaan öljyä
      kuskin puolen etuvalon umpio kokonaan uusiksi 330 tkm sain suht halvalla Romikselta noin 50 €
      Vänkärin puolen etunivel 332 tkm noin 70€ motonetistä.
      Seuraavana olisi pakoputken vaihto ohjelmassa..

      Ja sitten tohon päälle tietysi vielä ihan normaalit huollot
      mm: Jarrupalojen vaihto, öljynvaihto, hihnan vaihto..

      Ja vasta noin 2v vuotta on auto ollut omistuksessani ostin käytettynä noin
      3500€ hintaan ja ajettu silloin oli 298 tkm..

    • The Köle

      Mikä siinä pakoputkessa on vikana?

    • brother 21

      on muuten viimosen päälle huono kärry toi toyota avensis veljeni meni kerran hairahtamaan kyseiseen autoon ja heti hävisi perhehuolet, elämään mahtui vain autohuolet siitä meni vaihdelaatikko, kannentiiviste, kansi, syyläri, molemmat vetarit ja iskarit ja taisi laittaa vielä jousetkin niistä en ole aivan varma mutta olihan siinä remonttia auto eikyllä veljelläni vanhennut täyteen vuotta mutta siitä eroon pääseminenkin oli todella vaikeaa kaupat purettiin kolme kertaa kerran sen takia kun autoon syttyi airbagin valo toisen kerran kun ostaja oli lukenut vikalistoja ja kolmannen kerran kun akku halvaantui 50 metrin päähän se olikin pahin virhe kun ei sitä skipannut jollekkin jopparille veljeni on sanonut että ei kyllä tämän jälkeen osta toyotaa ikinä olihan se sen verran opettava kokemus tu toyotan omistaminen

    • mokkari 33

      Miksi Avensiksessa on lämmitettävä takalasi?
      Talvella eivät kädet jäädy kun työnnät sitä.

    • jeps 2

      Laturi rikki 2000vm Britti laatua

      400 e laturi että silleen

    • 789797779797

      2000 mallisesta meni itsellä juuri jokin suutin. 700e kappale.

      Hiukan yli 300 tonnia ja entinen.

    • Japskirauta

      YHTÄÄn Japanilaista autoa mulal ei ole siviilissä ollu,MUTTA empä ole huonoa Japanilaista koskaan ajanu silti!
      Saksalaista kikkailua en osta mistään hinnasta Mersu,BMW Wolkkari ym ym...

    • Aven omistaja

      Jos TOYOTA on niin huono kuin yllä olevat ei sellaisen omistavat kirjoittavat, niin onko suomessa tyhmää kansaa kun niin moni sen kuitenkin ostaa ???

      • Ladaki kelpas

        Aivan ilmeisestihän on. Kyllä Suomessa on vielä isompiakin tyhmyyksiä osattu tehdä.


    • ukkilippis-tojota

      Provoja täynnä tämä ketju. Kateellisten panettelua. Vituttaa viedä skodaa ja volkkaria huoltoon joka toinen viikko. Onhan siellä huoltamon odotustiloissa aikaa kirjoitella tänne ja narista katkerana.

      -10 Avensis, ei mitään vikaa vielä tähän päivään mennessä. Kesärenkaat alkaa olla kuluneet, joutaisi vaihtaa. Pahin "vika" on ajoittainen natina kojelaudesta ajettaessa epätasaisella alustalla (esim. talvella joku tärryyttävä traktoriura). Alkuun ihmetytti auton laiskuus alhaisilla kierroksilla, mutta 98E bensaan vaihto paransi tilannetta. Muuten huoletonta ajoa ollut.

      Pitänee vaan alkaa ihan kiusallaan ajamaan hitaammin, jos peileissä näkyy audin tai bemarin valot. Hauska katsella kun nuo pellet provosoituu ja ottaa lähtöjä. Vielä kun saisi vähän enemmän hiukkaspäästöjä, niin saisivat nuuskutella pienhiukkasten hajua siellä taustalla.

    • Hinurin perässä

      Toyota Avensis diesel pahin vika on ruiskutusjärjestelmän tukkeutuminen. Merkkiliikkeessä uudet ruiskutus suuttimien hinta siis neljä kappaletta on 4700 e ovat kuulemma tietokoneohjattuja erikois pienellä ruisku reijällä varustettuja. Merkkiliikkeen mukaan dieseliinkin on lisätty vihreätä eko lisää joka aiheuttaa myös diesel malleissa suuttimien tukkeutumisen.

    • vaihtoonko

      KYSEESSÄ VM.2003 avensis bensa 1,8 koneella.
      Nyt tulee tyhmä kysymys onko tulpat,vai jokin ruisku vehje.Entä öljyn syönti ajettu
      130 000km.Katalysaattorin merkki valo palaa silloin tällöin,paljonko korjaus kustannuksia tiedossa.Joutuuko moottorin irroittaan,etä pystyy vaihtaan?
      Miten jos vaihdan liikkeessä ja merkivalo syttyisi viikon päästä,joudunko kuseen.
      Ihmettelen öljyn syöntiä onko normaalia 1l/1000km.
      Pitäisikö tästä päästä eroon.Sain juuri katsastettua oli tuuria merkkivalo ei palanut.
      Jos on perinteiset tulpat ,missä kohtaan moottoria,pitääkö paljon riisua.

      • Joku helpotus tohon

        Kumma, ettei mikään takaisinkutsu ole noita hoitanut.


      • Aven Sis

        Jos käyttövoima on muu kuin diesel niin autossa on edelleen saamani viimeisemmän tiedon mukaan sytytystulpat. 4-tahtinen ottomoottori tarvitsee myös öljyä. Moottori käy huomattavasti pidempään öljyllä. Jos öljytikussa ei näy öljyä, vaihda autoon pidempi öljytikku jostain toisesta mallista. Öljytikku ja sytytystulpat ovat konepellin alla. Öljypohja on nimensä mukaan 'pohjalla' eli moottorin alimpana osana kun tuo moottoriöjy myös tottelee gravitaatiota.

        Konepelti Avensiksessa on se keulassa oleva luukku. Vanhassa Kuplassa ja Skodassa konepelti on takana, ihan vaan tiedoksi jos joskus haet Kuplavolkkarin moottoria keulasta kun auto on jättänyt tielle. Mm. tulpat ja öljyt kannattaa toisinaan tarkistaa ja jopa vaihtaa, viimeisempi myös diesel autossa.

        Jos olit tosissasi kysymyksissäsi, suosittelen autosta luopumista tai kaikkien huoltojen teettämistä 'huoltamolla'. Itse en ollut kovin tosissani.


    • Kolmas3

      Itsellä kolmas ave menossa ja ekassa -98 1.6 ei mitään vikaa,toinen -02 2.0 D4.jarrupalat ja levyt vaihtoon n.140 t:km ja siihen mennessä vaihdoin myös kaikki happianturit 4:kpl, nyt vm.-11 2.2 CAT ja etu-iskarit vaihdettu eli kyllä kaikista autoista vikoja löytyy.

      • Aven Sis

        Tässä omia kokemuksia

        1. Avensis 1,8 B -01 Wagon. Ostettu käytettynä -03/70 tkm
        -Etupään iskarit vaihtoon 120 000 km (iskarit ovat kulutusosa)
        -keskuslukituksen kauko-ohjaus vaihtoon (on kuskin ovessa)
        -Ei syönyt öljyä nimeksikään
        -Päästöt bueno
        -Myin pois kun kahta ei yksi mies pysty ajamaan, ei tuosta paljoa saanut enää -08, mutta ei auto ole sijoitus pl keräilyharvinaisuudet

        2. Avensis 2,2D 150 hv -07,manuaali, uusi, nyt mittarissa 130 tkm
        -Tavaratilan peiton muovinasta katkesi (se osa joka 'lukitsee' peiton tavaratilan sivupaneeliin). Pelkkää muoviosaa ei saanut koko peitto 300 EUR, tee se itse korjaus 0,1 EUR ilman palkkakustannuksia
        -Syö öljyä ~1 / 30 000 km öljynvaihtoväli, vaihdan öljyt useammin. Jos söisi 1 l/ 1 000 km, olisi tämä ollut viimeinen Toyota
        -2013 katsastuksessa vihjastiin että käsijarru puoltaa ja kannattaa huoltaa ennen 2014 katsastusta
        -huollot tehty (tokkapa isoja vikoja normihuollossa löydetäänkään)

        3. Avensis 2,2 D 150 hv -14, aut, tietyt osat vielä terästehtaalla, luovutus 04/14 lopulla
        -saa nähdä kuin käy

        Tuossa omia käyttäjäkokemuksia, toisilla samalla mallilla varmasti erilaisia kokemuksia samoin eri merkillä.


      • Aven Sis

        Nykyautoissa kun on tuota tekniikkaa enemmän kuin silloin ruosteisessa nuoruudessa niin vain happianturin vaihdot (moottorinohjaukseen vaikuttava > päästöt pielessä?) itse tulkitsen viaksi. Valmistaja varmasti kertoo että noilla myös on joku elinkaari.

        Jokamiehen vaihdettavat mm. pakoputki, iskarit ja jarrupalat ovat kulutusosia, vaihtotarve riippuu ajometreistä ja tavasta.


      • Aven Sis
        Aven Sis kirjoitti:

        Tässä omia kokemuksia

        1. Avensis 1,8 B -01 Wagon. Ostettu käytettynä -03/70 tkm
        -Etupään iskarit vaihtoon 120 000 km (iskarit ovat kulutusosa)
        -keskuslukituksen kauko-ohjaus vaihtoon (on kuskin ovessa)
        -Ei syönyt öljyä nimeksikään
        -Päästöt bueno
        -Myin pois kun kahta ei yksi mies pysty ajamaan, ei tuosta paljoa saanut enää -08, mutta ei auto ole sijoitus pl keräilyharvinaisuudet

        2. Avensis 2,2D 150 hv -07,manuaali, uusi, nyt mittarissa 130 tkm
        -Tavaratilan peiton muovinasta katkesi (se osa joka 'lukitsee' peiton tavaratilan sivupaneeliin). Pelkkää muoviosaa ei saanut koko peitto 300 EUR, tee se itse korjaus 0,1 EUR ilman palkkakustannuksia
        -Syö öljyä ~1 / 30 000 km öljynvaihtoväli, vaihdan öljyt useammin. Jos söisi 1 l/ 1 000 km, olisi tämä ollut viimeinen Toyota
        -2013 katsastuksessa vihjastiin että käsijarru puoltaa ja kannattaa huoltaa ennen 2014 katsastusta
        -huollot tehty (tokkapa isoja vikoja normihuollossa löydetäänkään)

        3. Avensis 2,2 D 150 hv -14, aut, tietyt osat vielä terästehtaalla, luovutus 04/14 lopulla
        -saa nähdä kuin käy

        Tuossa omia käyttäjäkokemuksia, toisilla samalla mallilla varmasti erilaisia kokemuksia samoin eri merkillä.

        Unohdin.

        Tuohon -01 malliin lisäksi että 'söi' paljon etuvalojen polttimoita, muistaakseni lyhyiden valojen lanka paloi. Vaihtamiseen kannattaa kouluttaa mustekala.


      • C180 Kompressor
        Aven Sis kirjoitti:

        Tässä omia kokemuksia

        1. Avensis 1,8 B -01 Wagon. Ostettu käytettynä -03/70 tkm
        -Etupään iskarit vaihtoon 120 000 km (iskarit ovat kulutusosa)
        -keskuslukituksen kauko-ohjaus vaihtoon (on kuskin ovessa)
        -Ei syönyt öljyä nimeksikään
        -Päästöt bueno
        -Myin pois kun kahta ei yksi mies pysty ajamaan, ei tuosta paljoa saanut enää -08, mutta ei auto ole sijoitus pl keräilyharvinaisuudet

        2. Avensis 2,2D 150 hv -07,manuaali, uusi, nyt mittarissa 130 tkm
        -Tavaratilan peiton muovinasta katkesi (se osa joka 'lukitsee' peiton tavaratilan sivupaneeliin). Pelkkää muoviosaa ei saanut koko peitto 300 EUR, tee se itse korjaus 0,1 EUR ilman palkkakustannuksia
        -Syö öljyä ~1 / 30 000 km öljynvaihtoväli, vaihdan öljyt useammin. Jos söisi 1 l/ 1 000 km, olisi tämä ollut viimeinen Toyota
        -2013 katsastuksessa vihjastiin että käsijarru puoltaa ja kannattaa huoltaa ennen 2014 katsastusta
        -huollot tehty (tokkapa isoja vikoja normihuollossa löydetäänkään)

        3. Avensis 2,2 D 150 hv -14, aut, tietyt osat vielä terästehtaalla, luovutus 04/14 lopulla
        -saa nähdä kuin käy

        Tuossa omia käyttäjäkokemuksia, toisilla samalla mallilla varmasti erilaisia kokemuksia samoin eri merkillä.

        "-Syö öljyä ~1 / 30 000 km öljynvaihtoväli, "

        > sullahan jännä toyota on. Totuuden nimissä on kuitenkin mainittava, että toyotan öljynvaihtoväli on 15000km

        http://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto_ohjelmat.tmex


      • Aven Sis
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "-Syö öljyä ~1 / 30 000 km öljynvaihtoväli, "

        > sullahan jännä toyota on. Totuuden nimissä on kuitenkin mainittava, että toyotan öljynvaihtoväli on 15000km

        http://www.toyota.fi/omistajalle/huolto/huolto_ohjelmat.tmex

        Elämä ilman jännitystä on savolaisen elämä?


    • jorma.

      kolmas3 vittu tojotassa ei ole vikoja, tojota on viaton auto. hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyssssssssssssssssssss. meidän pitää olla vioista hiljaa. the köle. sano tojota kestää. kunnes hajoaa. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

      • -RJ-

        -11 Avensis vaihtui uuteen Opel Insigniaaan joka aivan loistava ajettava ja muutenkin laadukkaan oloinen auto, olis tarvinnut käydä ennempää kokeilemas niin olisin vaihtanut ennemmin, nyt tiedän mitä Saksalainen laatu on japseihin verraten, Onhan Saksassa autoja valmistettu jo 1800 luvulta lähtien.


      • pop098
        -RJ- kirjoitti:

        -11 Avensis vaihtui uuteen Opel Insigniaaan joka aivan loistava ajettava ja muutenkin laadukkaan oloinen auto, olis tarvinnut käydä ennempää kokeilemas niin olisin vaihtanut ennemmin, nyt tiedän mitä Saksalainen laatu on japseihin verraten, Onhan Saksassa autoja valmistettu jo 1800 luvulta lähtien.

        "-11 Avensis vaihtui uuteen Opel Insigniaaan joka aivan loistava ajettava ja muutenkin laadukkaan oloinen auto, olis tarvinnut käydä ennempää kokeilemas niin olisin vaihtanut ennemmin, nyt tiedän mitä Saksalainen laatu on japseihin verraten, Onhan Saksassa autoja valmistettu jo 1800 luvulta lähtien. "

        -paljonko oli väliraha?
        Päädyin jatkamaan samassa merkissä, kun muihin merkkeihin olis tarvinu maksaa 30%-50% enemmän välirahaa. 6000e maksoi 2011 aven päivittäminen uuteen 2014 malliin. Hyundai i40:n pyysyvät 9000e väliin.


      • Korko pääomalle
        -RJ- kirjoitti:

        -11 Avensis vaihtui uuteen Opel Insigniaaan joka aivan loistava ajettava ja muutenkin laadukkaan oloinen auto, olis tarvinnut käydä ennempää kokeilemas niin olisin vaihtanut ennemmin, nyt tiedän mitä Saksalainen laatu on japseihin verraten, Onhan Saksassa autoja valmistettu jo 1800 luvulta lähtien.

        Opel Insigniaa on kehuttu luotettavien testaajienkin toimesta. Opel varmasti kärsii edelleen saksanskoda imagosta (mielikuvasta ostajan päässä) kiitos Vectrat yms.

        Moni ostaa tuon auton pelkästään mielikuvien perusteella jolloin järki on toissijainen asia. Moni nykyisin hyvä Opel jää ostamatta tuon takia.

        Ostaja arvuuttaa mm. jälleenmyyntiarvoa. Jos autoa pitää 10 v niin paljonko on merkitystä vuonna 2024 - 1 000 EURon erolla, jos esim auton käyttökustannukset sis huolto ovat olleet moninkertaisesti tuon merkkikohtaisen jälleenmyyntihinnan ero.

        Monen siviilin kannattaisi ostaa esim Dacia kakkosautoksi (halpa, vähemmän sidottua pääomaa = omaa tai pankinjohtajan rahaa), vie sinut paikasta A paikkaan B, takapenkkille on hyvä pääsy = lapset turvaistuimissa. Tilaa on jossain malleissa reilusti ostoksille yms (tietyissä Euroopan kulmissa on Dacia takseja reilusti, kokemusta on ). Tuolla ajelee päivittäiset etelän mökkireissut.

        Suurin este suomalaisille on ulkonevan elimen lyhyys, eli se mitä naapuri sinusta ajattelee. Naapuri kun ei osaa laskea korkoa sijoitetulle pääomalle


      • ikkremimiN
        Korko pääomalle kirjoitti:

        Opel Insigniaa on kehuttu luotettavien testaajienkin toimesta. Opel varmasti kärsii edelleen saksanskoda imagosta (mielikuvasta ostajan päässä) kiitos Vectrat yms.

        Moni ostaa tuon auton pelkästään mielikuvien perusteella jolloin järki on toissijainen asia. Moni nykyisin hyvä Opel jää ostamatta tuon takia.

        Ostaja arvuuttaa mm. jälleenmyyntiarvoa. Jos autoa pitää 10 v niin paljonko on merkitystä vuonna 2024 - 1 000 EURon erolla, jos esim auton käyttökustannukset sis huolto ovat olleet moninkertaisesti tuon merkkikohtaisen jälleenmyyntihinnan ero.

        Monen siviilin kannattaisi ostaa esim Dacia kakkosautoksi (halpa, vähemmän sidottua pääomaa = omaa tai pankinjohtajan rahaa), vie sinut paikasta A paikkaan B, takapenkkille on hyvä pääsy = lapset turvaistuimissa. Tilaa on jossain malleissa reilusti ostoksille yms (tietyissä Euroopan kulmissa on Dacia takseja reilusti, kokemusta on ). Tuolla ajelee päivittäiset etelän mökkireissut.

        Suurin este suomalaisille on ulkonevan elimen lyhyys, eli se mitä naapuri sinusta ajattelee. Naapuri kun ei osaa laskea korkoa sijoitetulle pääomalle

        Auto ostetaan ajoja varten, ei investointikohteeksi. Vain idiootti miettii arvonalenemisia ja jälleenmyyntiä.


      • autokauppias_
        ikkremimiN kirjoitti:

        Auto ostetaan ajoja varten, ei investointikohteeksi. Vain idiootti miettii arvonalenemisia ja jälleenmyyntiä.

        Rahamiehen tai kovin nuoren ihmisen puheita.

        Kun painaa asuntolainat, yms elämisen kulut päälle järkevä ja fiksu ihminen ajattelee myös arvonalenemista JA jälleenmyyntiä, sekä käyttökuluja per kilometri.

        Aivot kun on tehty ajattelua varten, jotkut hoitaa homman ydinjatkeella.....


    • Sökö radio

      Jelpatkaa...

      Minulla Avensis vm. 2000 ja ongelmia radion/cd soittimen kanssa. Herjaa cd error 3, silloin tällöin. Välillä radio toimii moitteettomasti, mutta sitten taas kajarit "rätisee ja paksahtelee" eikä radiosta kuulu mitään. Tosi ärsyttävä vika, liekö kosketushäiriö vai onko cd soitin sökönä ja aiheuttaa ongelmat radion puolelle. Vaikka radio ei ole päällä, kuuluu cd soittimesta "ritinää".

    • Poskilaakerit

      Oman Avensikseni vaihdelaatikossa on kaksi poskilaakeria loppu. En kyllä yhtään tiedä mitä ne ovat. Remonttimiehen mukaan ei paha vaihtaa. Ensimmäisen kerran tämä ongelma omassa autossani. Ensi kuussa varmaan pyörähtää 600 000 mittariin.

    • anjovis 1

      2.4 L bensa aut.2004 hävittää tehot kokonaan aika ajoin moottori valo palaa missä vika bensapumppu ?

    • Onko Avensiksen 2litran kone paska? Sellaisen kuvan olen saanut nyt näistä kirjoitteluista. Olen kyllä kuolannut Toyota Avensiksen perään, mutta taitaa olla niin, että ei ne ole yhtään parempia kuin mitkään muutkaan merkit. Paras auto merkki on nykyään Hundai ja Kia. Toyota on jäänyt jälkeen ja pahasti. Mutta ottakaa hyvät autoilijat huomioon, että nyt puhutaan käytetyistä autoista joihin tulee ajan saatossa vikoja. Jopa Toyotaankin niitä tulee. Yleisesti ottaen Toyotalla on hyvä maine. Tosin ajo ominaisuudet Toyotalla eivät ole päätä hurmaavia. Meillä kaksi autoa jotka ovat :Opel Vectra A -89 2litrainen kone ja Datsun Synny 1,5 -85. Ja kyllä niitäkin on päivitetty melko paljon, mutta osat eivät ole kovinkaan kalliita verrattuna joihinkin muihin verrattuna ja kaikkein parasta on, että itse voi korjata niitä. Esimerkiksi kytkimen vaihto Opel A-Vectraanhan ei vaadi vaihdelaatikon poistoa kuten nykyautoissa kaikissa se on tehtävä. Autoilla on ajettu tosi paljon. Opelilla 460 000km ja Datsunilla 340 000km. Olenkin ihmetellyt, että miten ihmeessä autoilijoilla on varaa ylipäätänsä viedä autojaan korjattavaksi? Itse osaan korjata ja säästänyt paljon Euroja siinä sitten. Mutta kun ikää tulee niin ei enää oikein jaksa värkätä noitten autovanhuksien kanssa. Mutta hirvittää kuitenkin noiden uusien autojen suuret vikatilastot. Ne on tosi pitkät. Korjaamot eivät aina onnistu löytämään autosta vikaa ja sitten tulee sitä kuuluisaa valo hoitoa.

    • The Köle

      300. sadas viesti :-)

      Tojotan 2.0 ei ole sen vikaherkempi auto kuin muutkaan samanikäiset autot......

      Koska olen kiinnostunut yleisesti tekniikasta, kerro ihmeessä lisää kytkimenvaihdosta, jossa ei irroiteta vaihdelaatikkoa..... moottoriko siitä irroitetaan???

      • Hei2166

        Moi

        Avensis 1,6 vm 02 raitisilmasäleikön alla olevasta kaukalosta ei sadevedet lähde pois. Jotain roskia on varmaankin päässyt sinne. Missä mahtaa olla tyhjennysputki? Moottoritilan takaseinässä ? Kohta ne jäätyy sinne


      • KADETT D

      • jhbb
        Hei2166 kirjoitti:

        Moi

        Avensis 1,6 vm 02 raitisilmasäleikön alla olevasta kaukalosta ei sadevedet lähde pois. Jotain roskia on varmaankin päässyt sinne. Missä mahtaa olla tyhjennysputki? Moottoritilan takaseinässä ? Kohta ne jäätyy sinne

        Tyhjennysputket nurkissa, paineilmaa sinne ja putket auki.


    • Vika:

      2005 Avensis 2.0 lutkuttaa kaupunkiajossa bensaa 11,7 litraa satasella kun ilmastointi on päällä. Muuten 10,9. Janoinen auto.

    • Farkku vm. 2000

      .
      .
      .
      .


      Avensis 1.6 farkku vm. 2000 ja katastuksesta leima ensi yrittämällä. Kerran on mennyt uusintaan tyhjäkäyntipäästöistä ja pikahuolto, ilmamäärämittarin puhdistus ja 50€ auttoi siihen.

      Kyllä se hiukan ennakkojuttuja vaati. Tsekkasin poltimot ja ei yhtään pimeää tällä kertaa löytynyt. Samoin varoiksi olin motarilla ennalta antanut hanaa ihan päästöjen varalta kymmenkunta kilometriä, en tiedä oliko täydellistä hatävarjelun liioittelua.

      Tällä menolla taidan pitää vielä eräitä vuosia.....



      .
      .
      .

    • jompikumpi

      Moro!

      Oliskohan täällä tietoa minkävärinen takavilkkupolttimo tulee olla 1,6 avensis sedan vuosimallissa 2001, eli kirkas vai keltainen? Tässä mallissahan on vaaleankeltaiset vilkun lasit takavaloissa.

      • toyota fun forever

        kiitoksia edeltävistä kommenteista.toyotakaan ei ole tässä maailmankaikkeudessa täydellinen,mutta ottanen huomioon saksalaisen katsastusviranomaisten raporttiin niin toyota on pärjännyt erittäin hyvin viime aikojen katsastus tilaistoissa saksassa jossa katsastetaan miljooonia autoja.toyota on ollut jo pitkään hylkäämis prosenttien kärkipäässä,joten se kertoo edelleen toyotan laadusta.huolimatta missä kokoonpano suoritetaan.ja se mikä on huomioon pantavaa ,että monet maailmanlaajuiset yhtiöt ovat ottaneet toyotan tehtaiden laatu standardin ns"5s systeemin käyttöön.tässä syy miksi minäkin yhä luotan toyotaan.kiiitos toyota näistä vuosista.


    • konax

      AVENSIS 1.6 VM.2000 SAMMUI MOOTTORI HÄVISI KAIKKI PURISTUKSET.MIXI MOINEN?

      • Anonyymi

        LISÄÄ BENSAA TANKKIIN


    • dualcct

      Useemmpi Tojo jo ollu alla, amatÖÖrit tiedä mittää.
      yli mijuuna km Japsilla ja matka jatkuu, tuoppa "harratastelijlle" omat hyvät pirssisi tutkintaan...
      Valitettavasti jatkan kyseisen merkin laadun testausta..
      Tehtaankin kanssa olen ollut yhteistyössä kehttömisen suhteen... mikäs sinulla on pakoventtiilin välys ????

    • Digster1979

      meidän taloudessa oli aikaisemmat autot avensikset :
      itselläni ( mies) työajossa surullisen kuuluisa 2.2 Dcat 177hp. ennen minulle tulos vaihdettu kone takuuseen. Itselläni ei ollut 320 Tkm ( 4,5 vuotta ) aikana ollut muuta normaalia kulumaa isompaa kuin 1 ruiskusuutin. öljyt vaihdettu 10 Tkm välein. 427 Tkm jäi mittariin kun jätin autoliikeeseen , ja vm oli tässä 06 ( mutta faceliftattu malli 07 ) ( etupään laakerit meni, takaiskarit/jouset meni , ilmastoinnin kenno lahos )
      Otin alle vaggilaisen nyt 2016 vuonna.

      Vaimolla 99 avensis 1.8 bensa , 10 vuotta oli meidän taloudessa , 340 Tkm ajettu meillä ollessa. Nyt seisoo pihassa, jos joku haluaa ostaa sen halvalla. Corolla versoon 07 vaihtui. Jäähdytin hajos 370 tkm kohdalla, takaiskarit ovat risat nyt 401 tkm kohdalla.
      Öljyt vaihdettu 10 tkm välein.

    • 3463473473

      Ei ole ainuttakaan vikaa ollut 150tkm ajetussa -03 Avnesis 1.6 autossani. Jos ei hieman homehtunutta ilmastointikennoa lasketa viaksi, sekin selvisi perus desinfioinnilla.

      Avensiksella ajaessa melkein unohtaa että autossa voi olla vikoja.

      Samoja kokemuksia -00 1.4 vvt-i Corollasta, oli jotain 220tkm ajettu ja 12 vuotias kun möin pois, ei ainuttakaan vikaa ollut.

    • Culmiads

      2003 Ave Verso automaatti. Liikkeelle lähtiessä tuntuu vähän samalta kuin manuaalilootalla kytkin luistais, eli tehot menee johonkin muualle kuin renkaille. Merkkihuollon analyysi laatikko vaihtoon. Nyt vaihdettu ja sama vika jatkuu. Että mää nautin!

    • phatsinee

      miten te jaksatte aina vääntää noista kiinalaisista muovi autoista,

      • Kuinka_sinä

        Toyota-palstan trollipoju jaksat kaivaa näitä vanhoja ketjuja päivittäin esiin, varsinkin kun esim. tämä ketju on sinun kommenttejasi lukuunottamatta pelkkää mainosta Toyotalle.


    • Luottavainenko

      Itse oon ollut tyytyväinen 7 v sitten ostamaani -02 1.6 L Avensikseen. Eilen käytin katsastuksessa ja ainoastaan koiranluista tuli sanomista.
      Pohjalevyssä oli pintaruostetta mutta ei muuta. Autolla on nyt ajettu 215000 km. Itse olen ajanut tällä 110000 km.ä. Erittäin luotettava ollut aina. Toivottavasti uudemmatkin kun vaihdan tulevaisuudessa uudempaan.

    • Vaihdoin

      Ruosteita jonkun verran. Ensin pohjassa, mutta 4v. kohdalla myös korissa. Ajettavuus ja ergonomia voisi olla parempikin. Konehuolia oli mutta itselläni olikin surullisenkuuluisa diesel. Bensa on ok mutta kuluttaa turhan paljon.

    • Ave-Make

      Viihdyttävää luettavaa...

      Itsellä on Avensis 1.6 vm -98 ja ajettu 260tkm. Kymmenen vuotta ajeltu 160tkm:stä asti, alusta alkaen moottorivikavalo syttyy vedätettäessä, syynä ehkä liian herkkä nakutustunnistin, mitään ei ole tehty muuta kuin ajettu 100tkm lisää.

      Öljyä kuluttaa melkein tikullisen 7,5tkm öljynvaihtovälillä, öljyksi vaihdettu Valvoline MaxLife. Vaihdelaatikkoon on vaihdettu RedLine MTL vaihteistoöljyt.

      Normaalit huollot, jarrupalat vaihdettu kerran. Pieniä ongelmia päästä katsastuksen pakokaasupäästöistä, mutta oppinut hakemaan pakokaasuhyväksynnän korjaamolta etukäteen ennen katsastusta.

      Vesipumppu hajosi 260tkm kohdalla, joten piti tehdä myös jakohihnaremontti 10tkm etuajassa. Ehkä pitäisi tehdä jokin valitus kun ei vesipumppu kestä kuin 80tkm ja kymmenisen vuotta...

    • PEPELIINO

      MULLA MR2 1,8 2000 VARMAAN TOSI PASKA BMW MIESTEN MIELESTÄ

    • OnneksiMullaSuperb

      Uskomatonta. Tämän viestin kirjoitus hetkellä jo 328 Avensiksen omistajaa on tilittänyt autonsa vioista. Onko maailman historian vika herkin auto?

    • Anonyymi

      2017 vm. 2.0 Avensiksesta kuuluu edestä matalilla kierroksilla outo kumea ääni. Tod. näk. moottorista. Mistähän voi johtua. Huolto ei vikaa löytänyt. BMW diesel.

    • Anonyymi

      Huuveriturbosta kärähti fetit eikä flekti pyöri enää.
      Oikeastaan oma moka ja mitoitusvirhe oli vain 1600 VA invertteri.

    • Anonyymi

      Vasta 460 tuhatta ajettu 7AF-E eli 1.8 koneella varustettu 1999-mallinen Avensis ajossa. Vielä ei ole vaihteistossa ollut ongelmia eikä moottoria ole avattu kertaakaan. Normaalit huollot tehty ajallaan, ajettu Toyotan merkkiliikkeen 5W-40 öljyillä ja myös vaihteistoon on muistettu vaihtaa öljyt. Omaa ajoa tuosta määrästä on 360 tuhatta kilometriä ja 18 vuotta. Kytkin uusittiin 420000 kohdalla ja vakaajatankoon tuli uudet kumit jossain hiukan alle 300 tuhannen kohdalla. Moottoriljyä kuluu litra 10000km vaihtovälillä. Bensankulutus on 6,5litraa/100km ilmastointi päällä. Kertaakaan ei ole tien päälle jättänyt vielä toistaiseksi. Alapallonivelet on uusittu kerran - raidetangonpäät ovat vielä alkuperäiset. Huono autoko?

    • Anonyymi

      missä vika .kylmänä kierrokset heittelee 500-2200,mut lämmin ni tasanen käynti,awensis 2002

    • Anonyymi

      ei huolto sen kalliimpaa kuin muissakaan mutta 2 kertaa useammin koska huoltoväli 10-15 tuhatta.

    • Anonyymi

      Moi
      Minulla on ollut 2011 vuodesta asti sama Toyota, Avensis T25 2006, 1.8bensa, automaatti vaihteinen.
      Nyt autolla on "pörrätty" 321000 ja komeesti vielä menee, joka aamu ja iltapäivä on töihin sekä kotia päässyt, työmatkaa on 40km suunta.
      Se mitä autoon on vaihdettu öljyn ja jarrujen,tulppien, akun ja suodattimien lisäksi (normaalit kuluvat osat).
      imusarjantiiviste (alkoi tyhjäkäynnillä vaeltamaan kierrokset pakkasella)
      venttiilinkopankannen tiiviste(oli vähäinen määrä öljyä puolassa)
      alatukivarret eteen (ruostuivat mokomat)
      laakerit (vähän pientä kitinää pitivät)
      iskunvaimentimet (omasta halusta,sai vähän tukevammaksi ajaa)
      koiranluut (1oli paskana,mutta oli niin halpoja vaihtaa itte kaikki)
      takapönttö( kiinnike hajosi kun osuin isoon monttuun, oli ruostunut )

      Suurin kiitos ruostumiselle on valitettava JATKUVA suolaaminen, on tullut suolanlevitin vastaan jopa kuivalla säällä iltapäivän auringon paisteessa.
      Pohja ruostuu, auton pelleissä ei ole yhtään ruostetta, ja toivottavasti ei tulekkaan.

    • Anonyymi

      Noi tojon viat kuulostaa ihan siltä,että niiden kanssa saa vielä yöunet.Mutta ostakaapa Volvo v70 D5 koneella ja nelivedolla niin ei oo rahan sijoitus vaikeuksia.Perä hajoo sadantonnin kohdalla ja kulmavaihde alle 150tkm,seuraavaksi menee kardaanin laakerit.Perä noin 3000€, kulmavaihde saman verran,kardaani vain pari tonnii.Jos vielä automaattiloota ehjä niin älä huoli,kyllä se kohta laukee.Lopuksi moniurahihnan kiristinpyörä lyö jumiin,hihna poikki ja riekaleet jakohihnan väliin,kone paskaks.Mutta eihän Volvo maksa kun parin tojon verran.Autoni oli vielä huollettu 10tkm välein Herttoniemen Biliassa Volvon omamekaanikon toimesta!!!Liekkö jäänyt huolloissa työt tekemättä ja leima vain paperiin?

    • Anonyymi

      Avensiksen tyyppivikana on moottorin leviäminen ja korin ruostuminen puhki alta aikayksikön.

    • Anonyymi

      kaljamahavartalolle huonot penkit, automaattivaihteistolla ei alle 180 heppasta

    • Anonyymi

      Ompahan pitkä lista vikoja toijjootissa.

    • Anonyymi

      T 27 vm2011 . Olen ajellut 180 000 km. Renkaita on kulunut ja jarrulevyt ja palatkin loppunee ja bensaa palanut aika lammikko .Huollot on tehty ajallaan.Autoja ollut eri
      merkkejä useita.En osaa moittia avensista.Näin läheltä vuosia korjaamon johon tuotii saksalaista laatua hinureilla joka päivä,joskus useitakin.

      • Anonyymi

        T25 vm2008 2.23D4D farkku. Jos olisin uutena saanut, ajaisin varmaan kunnes kortin vie lääkäri. Ajo-ominaisuudetkin riittää ainakin 170kmph. Runsaat huoltokustannukset olen osin kuitannut itse tekemällä. Olivat Juhan autossa oikein kiinnostuneita. Laitoin palautetta täyslaidallisen. Ja vanhakin lähtee korpitaipaleella niin että, eikä ohitusvoima lopu. Minulta saa kansiviallisen 150hp farkun edullisesti kaksin kevytmetallivantein ja huippurenkain. Ajan joka päivä, en ole ajokelvotonta kauppaamassa. Tyttöystävä kuskaa jatkossa jos en pyörällä jaksa. Laittakaa nyt siellä Toyotan maahantuojalla käsky kulkemaan: Opetelkaa onnettomat luuserit miten 2.23D4D-moottorin kannen pultit kiristetään.


    • Anonyymi

      Avensiksen viat ovat kulutus vikoja miten pidät autoa riippuu ihan siitä .jarrut kuluu renkaat kuluu vähäisiä vikoja riippuu kilometreistä kun mielestäni paras auto mitä merkeistä on olemassa .

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe