spiritismin vaarat?

tietämätön

Spiritismistä liikkuu paljon huhuja. Ensinnäkin haluaisin tietää, onko fakta että se toimii? Sen kuvan olen saanut, aika outoa ettei siitä ns.suurissa medioissa puhuta enempää, todistaahan se siinä tapauksessa "tuonpuoleisen" elämän olemassaolon. Jos jollakin on omakohtaisia kokemuksia tästä pelistä, olisi kiva lukea niistä. Onko joku todella nähnyt Saatanan tämän pelin seurauksena, kuten jotkut huhut kertovat? Ollaanko spiritismissä tekemisissä nimenomaan pahojen henkien kanssa?

Ja itse pelistä: minkälainen on tämä "lauta" jota siinä käytetään? Paljonko tarvitaan ihmisiä, että se toimii? Ja lopuksi, olen aikuinen ihminen, enkä varmaankaan aio kokeilla tätä itse, joten EN kaipaa niitä lässynlässyjä joissa kehotetaan pysymään erossa tästä tms.

35

6782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spiritual

      Pari kertaa on tullut kokeiltua kaverin kanssa, eikä siinä mitään tapahtunut.
      Piirrettiin itse lauta.
      Keskelle kärjelleen viisisakarainen tähti, sen ylä ja alapuolelle kirjaimet.

      Piirrettiin tähti vapaalla kädellä ja kirjaimet lasin avulla tehtyihin ympyröihin.

      Tähden keskelle sitten laitettiin lasi ja heiluriksi otettiin kaulakoru ja sormus.

      Kaksi sormea laitettiin melkein koskemaan lasia, siis siihen lsin yläpuolelle.
      Mentiin pimeään huoneeseen, neljä kynttilää "laudan reunoihin".

      Jotta saatiin edes hieman aiheeseen kuuluva tunnelma, niin katsottin pari leffaa. (Noita piiri, blair witch project..)

      Oli meillä yritystä, joitakin ihme naksahteluja kuului (oltiin kahdestaan kaverin luona), mutta niille saatiin järkiselitykset..
      Lopulta mua rupesi vaan hillittömästi naurattamaan, kun mietin, että joku "saatana" tulisi..
      Kun jotkut oli puhuneet, että uunitiiletkin liikkuu..Meillä tosiaan oli vaan e naksahdukset, joista ensimmäsen kohdalla olimme ihan taju säikähtäneitä!

      Lopuksi poltimme laudan..


      Siinä se...

      Ihan huuhaata...
      Ehkä pitäisi olla ihan se mmusta raamattu ja oikea mahonki lauta mukana, niin olisi oikean tuntua siinä "pelissä"..

      Mielestäni koko touhu kuuluu vähän niinkuin rajojen kokeiluun..Ei media siitä ole kiinnostunut koska mitään ei ole voitu todistaa okeasti, niinkuin esim. Aaveet ja muutkin on ainakin toistaiseksi ihan tuntemattomia käsitteitä valtaväestölle.

      Mutta voithan sitä kokeilla...En usko, että joudut pöpilään....;)

      • Pia

        Lautaa ei mielestäni polteta, vaan lasista poltetaan ns. paha henki pois...
        Olen kuullut siskoni kertomana, että saatana oli suuttunut ja kirjoja oli lentänyt pois kirja hyllystä. Siskoni ei suostunut puhumaan asiasta enempää, kielsi vain kokeilemasta spiritismiä...No, minä en tietenkään uskonut...


      • ÄÄRI-VAARALLISTA
        Pia kirjoitti:

        Lautaa ei mielestäni polteta, vaan lasista poltetaan ns. paha henki pois...
        Olen kuullut siskoni kertomana, että saatana oli suuttunut ja kirjoja oli lentänyt pois kirja hyllystä. Siskoni ei suostunut puhumaan asiasta enempää, kielsi vain kokeilemasta spiritismiä...No, minä en tietenkään uskonut...

        Ollut joskus äärettömän vaaeallisia ja pahoja seurauksia- ei pidä koskaan sallia moista.

        Lue Raamattua koko ajan, evankeliumia ja rukoile Jeesusta koko ajan aina


      • Anonyymi
        Pia kirjoitti:

        Lautaa ei mielestäni polteta, vaan lasista poltetaan ns. paha henki pois...
        Olen kuullut siskoni kertomana, että saatana oli suuttunut ja kirjoja oli lentänyt pois kirja hyllystä. Siskoni ei suostunut puhumaan asiasta enempää, kielsi vain kokeilemasta spiritismiä...No, minä en tietenkään uskonut...

        Voi, kyllä se laita vain poltetaan, ja lasi hajoitetaan


    • minä vaan

      Olen jutellut henkien kanssa useaankin otteeseen spiritismin välityksellä. Meillä on myös ollut itse tehty lauta mutta ei mitään ihmeellisiä heilureita (?!). Lasi vaan pöydälle ja sormenpäät koskettamaan lasin pohjaa kevyesti, toisinaan pitää odottaa pitkäänkin ennenkuin lasi liikkuu. En ainakaan itse ole koskaan joutunut tekemisiin "pirun" tai "saatanan" kanssa vaan ihan tavallisten, ystävällisten henkien kanssa. Voivathan he tietysti olla jotakin muuta mitä sanovat olevansa. Paljon olen kuullut erilaisia kauhutarinoita ja on meillekin sattunut kummallisia juttuja, muttei koskaan mitään vaaralllista. Spiritismi toimii yksinäänkin, mutta olen huomannut että paremmin lasi liikkuu kahden tai kolmen henkilön kanssa, useamman henkilön kanssa saattaa olla aika sählinkiä.

      • tietäjä

        on.on tehty mustan raamatun(paskaa)oppien mukaan laudat,loitsut yms.mukana ollut tosiuskovia kavereita(oltiin nuoria).mitään ei koskaan tapahtunut eli täyttä huuhaata koko spiritismi ja muut henkimaailman jutut.


      • oscar

        Kun pääset pitemmälle myös pahat tulevat mukaan.Molemmat ovat pahoja,mutta toiset esittävät puolustajaasi.


      • spiritisminharrastaj

        spiritismissä ollaan tekemisissä vain pahojen henkien kanssa!


      • perunankuorenjämät

        kuulkapa rakkaat ystävät kun tämän pelin jälkee saattaa joutaa pöpilää.

        (ei tosin aina)

        mut mun pointti on siis että pelkotiloja jää todella helposti henkisesti vahvimmillekkii ihmisille


      • Koookoos

        Spiritismi ei toimi ellei henkiin usko!


      • Joku333

        Olen samaa mieltä....


    • Hese

      Ite en omien kokemuksien pohjalta usko sillä laudalla olevan muuta ku selventävää merkitystä.

      Ollaan pari kertaa kavereiden kanssa koitettu ja joka kerta on onnistunu, eka kerralla meinattiin luovuttaa ku puoli tuntia oltiin turhaan istuttu. Sitten kaverit on koittanu ilman mua mutta ne ei oo onnistunu. Elikkä uskon sen olevan kiinni enemmään henkilöstä; jos henget ei vaikka tykkää puhua kuin tietyille tai sitten kaikilla ei oo tiettyjä "kykyjä".

      Mut useampi henkilö tuntuu kiinnittävän henkien huomion. Mutta siis lauta olis vaan väline jolla henget "puhuis", muu olis kiinni henkilöstä.

      Mutta se on vain teoria.

    • mä...

      no mä oon koittanu eikä musta siin oo mitää vaaroi...en oo nähny saatanaa peilistä.....
      spiritismissä pitää olla 2 tai yli "pelaajaa"

      • dying fetus

        kertokaa mulle tarkat ohjeet spiritismille..


      • spiritisminharrastaj

        joojoo spiritismin pelaamiseen ei tarvita useita henkilöitä yksinkin voi pelata!


    • Usva

      Hei!
      Seurasin teidän juttuja spiritismistä.
      Minäkin olen aikanaan joskus kokeillut, mutta ei oikein näy toimivan.
      Kerran tosin tuli muutama kirjain, kun laitoin silmät kiinni, enkä voinut vaikuttaa itse sisältöön ja tuli yksi sana "sika". Muutama kaveri seurasi vieressä.
      Tiedän, että spirismin kautta avautuu yhteys henkimaailmaan ja kokematomana ja uteliaana, voi tietämättään saada yhteyden myös ns.pahoihin henkiin, kun ei osaa itse vaikuttaa siihen minkälaisiin saa yhteyden.
      Uskoisin spiritismin vaarallisuuden liittyvän juuri tietämättömyyteen ja kokemattomuuteen ja siksi suosittelisin, ettei yksin tai taitamattomien kanssa aloita pelaamisen, vaan kannattaa mukana olla sellainen joka todella tietää henkimaailman asioista jotakin ja joka tarpeen vaatiessa voi saada tilanteen hallintaan, jos se karkaa käsistä. Mukana olisi sellainen, jolla on valta käskeä henkiä ja jota ne tottelevat riippumatta siitä minkä uskonnon keinoja tai menetelmiä hän käyttää esim.kristinusko, new age tai pakanauskonnon maagisia keinoja ja menetelmiä.

    • huoh

      Jos joku näkee spiritistisen istunnon seurauksena jonkun henkiolennon, mistä hitosta hän tietää sen olevan juuri "saatana" - miksei jokin muu henki? Ei kaikkea varmaan kannata purematta niellä.

      • APUA!

        Kokeiltiin joskus 12 vuotiaina tätä ja ei mitään tapahtunu,mutt ku kaverin pikkuveli tuli sillo sinne huoneesee... Ni kaikki alkoo huutaa ja kiljuu! Sitte meni päiviä,ku yritettii ettii kaikkialta parannuskeinoja mielenterveyteen,ku hirveitä varjoja ja ei uskallettu mennä pimeeseen... Ja mielessä pyöri vaa jotai henkiolentoja jne.


      • Anonyymi
        APUA! kirjoitti:

        Kokeiltiin joskus 12 vuotiaina tätä ja ei mitään tapahtunu,mutt ku kaverin pikkuveli tuli sillo sinne huoneesee... Ni kaikki alkoo huutaa ja kiljuu! Sitte meni päiviä,ku yritettii ettii kaikkialta parannuskeinoja mielenterveyteen,ku hirveitä varjoja ja ei uskallettu mennä pimeeseen... Ja mielessä pyöri vaa jotai henkiolentoja jne.

        Oon koittanut jotain charlie charlie ta mut on kerran vaa toiminu ihan hitusen ja sen jälkee oon vaa miettiny et koska mää nään peilistä jonku ploody Maryn tai et sängyn alla on joku tosin osa siitä on kyll ihan kauhutarinoiden syytä. Aion koittaa vielä yhteyttä henkiin koska haluan puhua niiden kanssa osaksi pelkästä uteliaisuudesta


    • Hkelukka

      Ensimäiseksikin. Kaikki jota tänne kirjoitan on faktaa uskot siihen tai et, en jaksa kuunnella uskonnollisten tai (ateisti) kiihkouskovaisten horinoita.

      Toiseksi. Niinsanottu paholainen on niin ison luokan olento että jos se todellakin jollekkin ei valmistautuneellee ilmestyy niin häntä ei tulla enään näkemään.

      Kolmanneksi hyvin hyvin harvoin "paha" pelottelee turhantakia. paljon paljon todenäkösempää on että silmät ja varjot ja muut semmoset on joko A, hyper actiivista mielikuvitusta, B luonnon henki jolla on hauskaa leikkiä teidän kanssa C, Henkisillä asiolla leikkivän henkilön vastaus hyvältä hengeltä jonka tämä kyseinen henkilö näkee "pahana" koska hän ei todellakaan ole valmis jos joutuu edes kysymään että "onko henkiä olemassa"

      Neljänneksi, Jos itse olet niin tyhmä että manaat esim paholaisen/pahan hengen paikalle ja kuolet senjälkeen auto onnettomuudessa. Niin hyvää matkaa vaan. Ei kannata mennä leikkimään.

      Viidenneksi, vaikka leluaseitakin myydään ei se tarkota että aidoilla aseilla ei saa pahaa aikaan, ja musta raamattu on niin täynä paskaa ku voi kirja vaan ikinä olla.

      Kuudenneksi. Spiritismillä on yhtäpaljon tekemistä "saatanan" kanssa ku kusella käymisellä on lisääntymisen kanssa. spiritismi toimii suunnilleen samalla lailla kuin puhelin, ei puhelin itsessään ole paha, ei spiritismi itsessään ole paha sen enempää kun rukouskaan on. voit rukoilla jumalaa tai saatanaa tai vaikka pyhää intialaista lehmää. silti rukoilet, sama pätee meditaatioihin ja mantroihin YMS, ne ovat vain tapa keskittää ajatuksesi tiettyyn asiaan.

      Jos todella haluat kokeilla jotain etkä suoraan uskalla spiritismiä hyvä paikka aloittaa olisi reikin opiskelu tai kirilian valokuvauksen tutkiminen jos tieteellisempi puoli kiinostaa, tai tutki itse aihetta mutta JOS kuitenkin pelaat spiritismiä älä kysy itseesi keskittyviä kysymyksiä. kysy kysymyksiä josta on hyötyä muillekkin. esim (miksi kaverillani mikolla on syöpä ja miten häntä voisi auttaa) ja jos sinulla käy todella hyvä tuuri saa yhteyden hyvään "spirittiin" joka saattaa jopa vaivautua auttamaan.

      Niin ja jos jotain sattuu viellä kiinostamaan. Se miksi joillakin ihmisillä meditaatiossa/yoogassa näkyy kaikkea pahaa on se että kun pään sisällä on hiljaista on helpompi huomata paha ympärillä. Useat panikoivat ja iskevät päänsä pensaaseen ja mumisevat "ei ole pahaa, ei ole pahaa ei ole pahaa." ... noo.. kaippa se joillekkin toimii

    • Souffi123

      Voiko joku nyt vaa kertoo spiritismin kaikki vaarat? Haluun pelata kamu melki pakottaa mut en uskalla niin halun tietää siitä jtn. Voitteko pliiis auttaa mua? Miks siitä kuolis ja mitä ei saa olla ja miks ei saa kattoo peiliin...? Kertokaa kaikki mitä ikinä tiedättä :)

      • ------

        Eiköhän siinä ole samat vaarat kuin kristinuskossakin.


      • Maybe or not

        No siis tarujen tai tarinoiden mukaan saat tehä mitä vaan,mutt jos käytät puhelinta tai jotain sinnepäin,nise ei kuulema toimi. Peiliin saa kattoo,mutta voi nähä takanaan jotain iha randomii... Jonkahan siis pitäs olla vaa mielikuvitust ;)


    • älkää kokeilko !

      En suosittele mutta luin yheltä sivulta ohjeita ja muutama jäi mieleen peilit pitää kääntää nurin ja kynttilöitä ei saa olla parillinen määrä eikä saa kysyä millon kuolen tai tyhmiä kysymyksiä esim. onko lohi kala ? Tämän asian kanssa ei kannata ruvet "leikkimään" koska tämä peli on suora tie helvettiin kaverini on kokeillut ja hän oli puhunut paholaisen kanssa hän oli kysynyt milloin kuolee mitä ei todellakaan saa kysyä ja hän sai vastaukseksi 14 no hän jatkoi sitten hän kysyi kuka olet henki vastasi saatana no kaveri lopetti ja muistakaa kysyä lupaa lopettamaan ja rikkokaa lasi kaveri kuule joka yö että nainen laulaa komerossa mikm on hänen huoneessaan hän on myös huommannut että joka aamu hän löytää hanmasharjansa pöydältä vaikka on jättänyt sen illalla vessaan.

    • Spirituell

      Spiritismi on täysin luonnollista puhumista henkien kanssa joita me kaikki olemme, vainajat jotka ovat ympärillämme haluavat jättää sanomansa.

      • luonnonuskoinen

        Komppaan. Eikä siihen tarvita pimeää kellaria ja kynttilöitä. Kun vaan rauhottuu itsekseen, voi oppia huomaamaan, kuinka väki antaa kulkuohjeita meille tällä hetkellä eläville.


    • kokeiltuon

      Ei ole toiminut.

    • sgiggeböy

      Mä oon entinen ateisti, pähteiden sekakäyttäjä, ja kokeiltiin spiritismiä melkein 20v sitten. Saatiin vastaus, joka sai ihon kananlihalle ym. Oon mielisairaanhoitaja nykyisin ja Jeesukseen Kristukseen uskova. TIedän että saatana, persoonallinen paha on todellinen. Jos joku evoluutiouskova sönköttää jotain apinasta polveutumisesta, googleta Pekka Reinikainen. Hyvää yötä, Siunausta & valitkaa Hyvä :)

      • Anonyymi

        Sanoo sekakäyttäjä


    • Harkitse.vielä

      Tunsin kerran naisen, joka oli tuttavansa kanssa pelannut spiritismiä. Alkuillasta miehet naureskelivat asialle, mutta sitä mukaa kun vastauksia tuli, alkoivat hymyt hyytyä.
      Oli tuttavani mm kysynyt, tuleeko koskaan saamaan lasta. Vastaus"Yhden saat, mutta vaikeaa on". Tämän minulle kertoessaan naisen poika oli jo kauan ollut Helsingissä ison firman johtotehtävissä. Synnytyksen yhteydessä sen vaikeuden syykin selvisi.
      Sitten tuttavani kokeili kotonaan, liikkuisiko se lasi yksin hänellä. Sehän liikkui vaikka ei pitäisi! Kysyi syytä ja vastaus oli: "Kun sinä olet päästänyt minut itseesi".
      Siihen loppui spiritismikokeilut. Sanoi, että kun kuuleekin asiasta jotakin, niin heti tulee hirveitä pelkotiloja. Vaikka tapahtumasta oli jo vuosikymmeniä.
      Ei se Saatana sitä lasia liikuta vaan pienemmät pirut, jotka tekeytyvät kuka miksikin. Ja tietävät varsinkin menneisyydestä vähän enemmän kuin sinä.
      Ja minun lapseni joutui mielisairaalaan touhuttuaan äitinsä kanssa näissä piireissä. Ei ole parantunut vieläkään, vaikka tapahtumasta on yli kymmenen vuotta.

    • Hellofromthe

      Spirismissä on myös hyviä henkiä

      • Anonyymi

        Ei ole kaikki spiritismissä esiintyvät hengetön ovat pahoja,jotkut vaan teeskentelee hyviä!


    • Nki

      Pelassin yksin puhelimela ja ain tuli saama sana run ja hellp mee en tiedä mitä se meinaa

    • Anonyymi

      Spiritismissä on kyse otta henkiin yhteyttä hyvään sekä pahaan tai kuolleisiin mutta spiritismiin ei saa otta kuva mulaan tai se henki joka oli yhteydessä jää seuraamaan sinua aina ja syö sielusi koska on vastannut kutsuusi mutta aina ei käy noin mutta ei saa häpäistä henkiä tai henkeä tai koko peliä olkaa kilttejä hengille ku pelaatte olen puhunut

    • Anonyymi

      Spiritismiä voi kokeilla esim Pekka Siitoinin ohjeilla. Löytyvät Kerosen kirjasta "Pekka Siitoin" teoriassa ja käytännössä".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe