AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Taksinkuljettajan palkka

Taksinkuljettajan palkka

26 Vastausta 23 883 Lukukertaa
Tänä päivänä asiallisen vuoronsa säännöllisesti hoitavan Taksinkuljettajan oikea palkka ajettaessa päätoimisesti pääkaupunkiseudulla taksia ns.prosenttipalkalla on vähintään 38% maksettaessa alv.0:sta + lakisääteiset lomarahat.
Se joka vielä myy itsensä "alennusmyynnissä" alle ko.prosentin on joko tyhmä tai sitten ajaa vain harrastus kun ei osaa tehdä muutakaan.

Taksikuskin

Taksirenki saa kulukorvausta, almuja elämäntapansa harrastamiseen eikä mitään palkkaa.

kuljettajan palkka

38% on kovin pieni palkka.Itse maksan kuskille 65 prossaa,ja hyvänmiehen lisänä pari kertaa vuodessa etelänmatkan.

joopajoo

joopajoo... ja lehmät lentää
kuullostaa aika hyvältä...

mites verot?

Maksaako kuljettaja vielä verot siitä ottamastaan 38:sta prossasta vai pitääkö ne kokonaan itsellään ja isäntä maksaa verot...(?)

Verot maksaa

4,88%:n tel+t.vak.lisäksi. Eli jos yksittäisen vuoron kassa alv.1 on esim.300e niin siitä alv.0 on n.278e. Kuljettajan provisiopalkka maksetaan alv.0:sta .Esim.35% provision mukaan se on n.97e.Jos olet ollut töissä esim.11tuntia(kuljettaja ei pidä ruokatunteja muualla kuin ajopäiväkirjassa) saadaksesi ko.300euron(278euron) kassan niin tuntipalkaksesi muodustuu 8.84e miinus verot ym. Mitään yö tai pyhälisiä EI makseta. Toki 11 tunnin aikana on mahdollista,että ajat jopa 500euron kassan tai jos on hiljaista niin voi jäädä jopa alle 200 euron.Eli ei kannata laskea yhdenvuoron tuntipalkkoja vaan koko kuukauden kassat yhteen ja jakaa tehdyt työtunnit niillä niin totuus paljastuu !! Kuukauden kassojen keskiarvo,kun ajat kaikkia vuoroja päivä/yö sekä myös niitä hiljaisempia arkiöitä on n.250-300euron välillä kuljettajasta riipuen.

Riippuuko

kassa teiän mielestä aina kuljettajasta? Täällä Oulussa ainakin kun silloin kun on hiljasta ei kukaan tienaa kunnolla, jos ne muutamat ainoat kyyditkin on lyhyitä.

tietoa kaikille !!!!!

lue aikaisempi keskustelu "eikö taksikuskeissa ole munaa" ja siellä otsikko "tietoa kaikille" nimim. palkanmaksaja.

Juu

kiitoksia kiitoksia, luettu on. Tosin tällä palstalla ihmetyttää meitä pohjosen poikia enempi ehkä nuo kassasummat, mitä Te Etelän kaverit saatte aikaan... Sitä niinku lähinnä tarkotin. Tämä sivustokun on näköjään enempi eteläsuomi ja Helsinki-voittoinen.Mutta me täällä pohjoisessakin tätä mielenkiinnolla luetaan, värikästä keskustelua tuntuu riittävän:)

SAITURI......

MÄ MAKSAN HYVÄLLE KUSKILLE 38 pros. alv. 0:sta, Hyvä kuski=keskimäärin 400 €/vuoro.
Jos kassa jää alle liksa on 35 pros.
Kokeilkaa, piiskaraha kyllä toimii.

Terv. Autoilja Espoosta jo 25vuoden ajan...

paperiliittokin jää toiseksi

onneksi olkooon !

Juu varsinkin joka

Heinäkuu on AINA pirsseille kulta-aikaa kaikki on lomalla, eikä pokat oo köyhii eikä kipeitä, massii tulee ovista ja ikkunoista.
Läheskään kaikki isännät eivät kuskeilleen maksa tuota 38%. Kovanen maksaa 29-30% kuskeilleen valitettavasti mikä on todella törkeää.

Ylitarjontaa?

Miksi ihmeessä joku sitten menee Kovaselle ajamaan, jos palkka on noin huono?
Tämähän viittaisi siihen, että alalla on ylitarjontaa kuljettajista, jos tuolla palkalla Kovanen saa kuskeja.
Takapenkillä olen kyllä kuullut kuljettajilta ennemminkin juttuja päinvastaisesta tilanteesta.

Kyllä tienaa

Siellä vasta tienaa, kun on osaava kuljettaja ,niin taksirenkinä tienaa 4-5 tuhannen euron palkkoja brutto, täytyy tietysti ajaa, eikä istua kahvilla ja tupakalla, mutta 10 tunnin päivillä ja 15 vuoroa kuukaudessa hankkii kyllä helposti tuon summan.
Ps- ei ne isännätkään autoa vaihda huvikseen kahden vuoden välein, kyllä rahaa tulee heillekin.

Jaahas...

Jopa selvisi miksi suomessa taksilla matkustaminen on niin helvetin kallista! Boikottiin taksit!
Kovasella itsekin ,ajanut aloittelijana. Heillä tienaa enemmän kuin ns toppaapinana ,kun heillä paljon etukäteis tilauksia.Oikeasti tuo ei ole tosi.
Heillä ajaessani tienestit tai paremmin kassat olivat noin 300 eu luokkaa jopa alle .
Nykyään kassani ovat noin 380 -450 / vuoro,kun hinnoittelu on kuljettaja ystävällinen eikä isäntä vie válistä . Siellä myös usein tilaukset jaettiin pärst¨kertoimen mukaan . Myöskään kuljettajia ei arvosteta .
Myönnän et se on hyvä aloituspaikka uusille kuljettajille ,ja toivon heille kaikkea hyvää .
Ent kovasen kuljettaja
Maalla työskennellessäni taksirenkinä saan provikkapalkan, eli viikonlopun hinta taksin kassaan oli 570e josta renkinä sain 200e Taksissa kiinni oltuna 49h ja sit vielä oli La ehtookin niin rauhallinen ettei paikallisesta ravintolasta tullut kuin 8 kyytiä jotka sit jaettiin kolleegan kanssa 7 h aikana. Eipä siinä oikein ollut muuta kuin kopilla oleskelua ja ainaku rupes väsyttää niin joku onnellinen senkin vaistos jolloin tarvittiin kyyti ja taas pirtein mieli ajamaan tien päälle 3 kilsan lenkki
luulin että kovasella saa muiden etujen lisäksi rahhaa 3000e
No toki! Eikö muualla muka saa? Tuossakin yllä kerrottiin, että 15 kymmenen tunnin vuorolla kuukaudessa saa 4-5 tuhannen bruttoja. Eihän se ole kuin 30 euroa tunnissa eli prosentin ollessa 32 % niin kassaa 94 euroa tunnissa. Tulee helposti kun käy vaikka purkamassa länsisatamasta botskin. Siinä saa ajaa kytkinlevy punaisena edes-takas sataman ja keskustan väliä ja kevyesti tulee heitettyä tuntiin sellainen 7-8 keikkaa à 15 euroa. Vaikka välillä onkin hiljaisempia tunteja, esim. ajaa vain pari lentokenttävetoa keskustasta, niin laivat ja aamuruuhka kyllä tasaavat tilanteen. Yleensä kassa on sen n. 1000 euroa kymmenen tunnin päivävuorossa. Yöllä sitten tietenkin paljon parempi eli päivästä riippuen 1500-3000 euroa vuorossa.
Niin vuonna 2009 minulle tarjottiin Kovaselta työpaikkaa ja tarjolla oli 30% ..lisäksi hankala työmatka , vuorojen jälkeen tarkka siistiminen joka vie aikaa sekä vuorottomat vuorot. Ei kiitos!

Kun tarjolla talli max. kilometrin päässä, parempi provikka, joustavuus vuorojen vaihdossa niin KYLLÄ kiitos päädyin huomattavasti parempaan duunipaikkaan.
Ohhoh, mustaa valkoisella kiinnostaisi nähdä noilta, jotka väittävät yli tonnin kassaa yhdessä 10h vuorossa ajavansa. Keskiverrosti tolpilla jonottavilla 250-400 euroa, hyvän intuition omaavilla ja aktiivisemmilla 400-750 euroa. En usko että yli 800 euron kassoja kukaan ajaa. Noh, kerran ajoin itse lähelle 900 euroa, mutta ylitöiden puolelle meni tuntuvasti.
Eiköhän kyseessä ole huumori. Jos oikeasti olet taksinkuljettaja tajuat, että se on mahdotonta. Hiljaisena tuntina "vain pari lentokenttävetoa" ja kiireisenä tuntina 7 keikkaa satamasta keskustaan. Kuulostaako noin ammattilaisen korvaan realismilta, vai olisiko kuitenkin kyseessä satiiri?
Vaikea uskoa, että 750€:ntäkään onnistuisi 10h vuorossa keltään muuten kuin vappuna tai muina aivan poikkeuksellisina juhlaÖINÄ ja taidon lisäksi tarvitaan roimasti onnea. Päivävuoroissa ei välttämättä ole onnistunut ikinä keneltäkään, ellei sitten puhuta hyvistä tilausajoista, joita nyt ei oikein voi vertailuun ottaa, kun niissä niin suuria tapaus- ja talokohtaisia eroja.

Ja tuo minimi 250€ romahtaa huonommalla tuurilla ja hiljaisena arkiyönä tai päivänäkin joskus alle 200€.

400€:kin epäilen parhaidenkaan kuskien osalta minimiksi jos kyse päivävuoroista. Öistä, etenkin viikonloppuöistä sen nyt ajaa keskinkertaisempikin kuski 10 tunnissa. Tosin arkiöistä se ei ole mikään takuuminimi edes parhaille.
No ei todellakaan mahdolliselta vaikuttanut, vaan on noita kentällä muitakin ihan tosissaan mahdottomista kassoista vakuuttelevia. "700 euroa Vantaalla laiskana yönä jne". Tuollaisiahan ne kassat ovat kuten tätä edeltävä kuvailee, tosin jos alle 200€ useamminkin menee, sit alan vaihto alkais ainakin mua kiinnostamaan. Ja nuo kassat mitä kuvailin sisälsivät v*tut juoksusta asenteen, jaettuja käyntikortteja, liikkeellä pysymistä miltei koko ajan eikä mitään tolppajumituksia.
""700 euroa Vantaalla laiskana yönä jne". Tuollaisiahan ne kassat ovat kuten tätä edeltävä kuvailee, tosin jos alle 200€ useamminkin menee, sit alan vaihto alkais ainakin mua kiinnostamaan."

Homma täällä taksialalla toimii kausissa ja sykleissä. Kesäkuu, elokuu ja joulukuu tuovat piikkinsä ja nostavat autojen kassoja ainakin pääkaupunkiseudulla. Satunnaisia, vilkkaampia viikkoja on noiden mainittujen aikojen ulkopuolellakin. Kuitekin 2,5 kk vuodesta on lyhyt aika. Loput 9,5kk suuri osa vuoroista on sitä rasittavaa tökkimistä ja jonottamista, jolloin 320 euron päiväkassan kanssa mennään nöyrän iloisena tallille.

Vilkkaasta ajosta puheenollen normi taksikuski ei ole myöskään tottunut koviin ajomääriin, joten 4-5 tunnin jatkuvan ajon jälkeen aletaan helposti tekemään virhesiirtoja ja pysähtymään lentokentän keräilyssä yms. Ajatellaan, että keikkaa saa nyt sitten mistä vaan... mutta pikku vinkki realisteille: vuoden aikana on kyllä PKS-alueella muutamia päivävuoroja, joissa saa 500 euroa/10,5 tunnille, jos ei tee mitään virheitä. :D
 /   /  / Taksinkuljettajan palkka

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta