Olen laihduttanut 10kg toukokuusta lähtien, nyt on kyllä pahemman puoleinen jumitus pällä, mutta yritän olla masentumatta :) Mietin että kumpa on parempi liikuntamuoto laihduttajalle, kun rasvaa haluaa polttaa, reipas kävely vai hölkkä, vai onko mitään väliä? Miten määritellään kevyt- kohtalainen- tai raskas liikunta? Onko se jotenkin syke pohjalta vai ihan että miltä itsestä tuntuu? Ja sitten vielä yksi kysymys, paljonkohan kulutan kaloreita kun hölkkään puoli tuntia niin että hiki tulee ja sitten kävelen reippaasti toiset puoli tuntia? Olen 160cm ja 67,5kg, en osaa itse laskea, enkä löydä sellaista laskuriakaan netistä..
kävely
9
6488
Vastaukset
- Kraan
raskas liikunta käyttää enemmän kaloreita kuin kevyt. sitä ei vain jaksa niin kauaa.
"Ja sitten vielä yksi kysymys, paljonkohan kulutan kaloreita kun hölkkään puoli tuntia niin että hiki tulee ja sitten kävelen reippaasti toiset puoli tuntia?"
Tämä on oikein hyvä harjoitus. Jatka samaan malliin. Se laihduttaa.
Näitä kulutettuja kalorimääriä ei pysty millään järkevällä tavalla mittaamaan, koska ihmiset on niin yksilöllisiä. Liiku niin paljon kuin jaksat ja ehdit. Kunto sitä paitsi nousee, jos harjoittelee hyvin ja antaa aikaa palautumiseen. Sitten jaksaa raskaampia harjoituksia.
Syö riittävästi ennen kuntoilua ja kuntoilun jälkeen. - vipe
käy kuule sellasella sivulla kun www.energynet.fi siel on taulukot siitä mitä syöt ja paljon pitää tehdä juttui et sen kuluttaa...
- Laihduttaja
Liikunta on kunnolle tärkeätä ja terveellista, mutta se ei laihduta. Oikeat kohtuulliset ruokailutotumukset ovat homman avain.
Kuntosalilla tämä on moneen kertaan todettu- ap.
sen tiedänkin. Mutta kyllä se varmasti auttaa sitä, kun just noudattaa oikeata ruokavaliota. Ja tietysti sitä kiinteytystäkin hakee.
- ikiliikkuja
Liikunta laihduttaa ja on laihduttanut aina. Väittäisin että esim. sohvaperuna joka aloittaa reippaan liikunnan laihtuu aivan takuulla. Reippaalla liikunnalla tarkoitan esim. kävelyä 6 km/50 min/7 krt /vko. Laihtumista tietenkin tukee terveellinen vähäkalorinen ruokavalio. Meillä mualla kun ei ole kuntosaleja, niin pittää vaikka kävellä - ja silti myö mualaiset laihuttaan - niin kuin miekkiin oon aikoinaan laihtunut lähemmä 30 kg, ja olen ollut normaalipainoinen jo monta vuotta.
- kaus
Kummalliset myytit siitä, mikä "laihduttaa" tai "lihottaa" tuntuvat elävän edelleen. Mikään ruoka, liikunta tms ei yksinään "laihduta" tai ole laihduttamatta, vaan kyse on aina kokonaisuudesta. Totta hemmetissä ihminen laihtuu, jos hän polttaa päivässä esim. 500 kaloria liikunnalla ja syö muuten kuten ennen. Tämä onnistuu ylipainoiselta ihmiseltä helpostikin, ei vaadi kuin n. tunnin reipasta liikuntaa (kulutukset toki täysin yksilöllisiä). Kuntosaliharjoittelu ei ole kovin tehokasta kalorien/läskin palamisen kannalta, siinähän on kyse lihasten vahvistamisesta, eikä se yksinään riitä liikunnan muodoksi. Kaloreita ja rasvaa polttaa parhaiten aerobinen liikunta, kuten vaikka juuri lenkkeily.
500 kalorin päivävajeella ihminen laihtuu n. puoli kiloa viikossa. Tietysti itsestään selvää on, että niin isoa vajetta on hankala luoda pelkästään liikunnalla, jos ei ole himoliikkuja. Siksi on ilman muuta tehokkainta sekä laittaa ruokavalionsa uuteen uskoon että liikkua. - Kraan
kaus kirjoitti:
Kummalliset myytit siitä, mikä "laihduttaa" tai "lihottaa" tuntuvat elävän edelleen. Mikään ruoka, liikunta tms ei yksinään "laihduta" tai ole laihduttamatta, vaan kyse on aina kokonaisuudesta. Totta hemmetissä ihminen laihtuu, jos hän polttaa päivässä esim. 500 kaloria liikunnalla ja syö muuten kuten ennen. Tämä onnistuu ylipainoiselta ihmiseltä helpostikin, ei vaadi kuin n. tunnin reipasta liikuntaa (kulutukset toki täysin yksilöllisiä). Kuntosaliharjoittelu ei ole kovin tehokasta kalorien/läskin palamisen kannalta, siinähän on kyse lihasten vahvistamisesta, eikä se yksinään riitä liikunnan muodoksi. Kaloreita ja rasvaa polttaa parhaiten aerobinen liikunta, kuten vaikka juuri lenkkeily.
500 kalorin päivävajeella ihminen laihtuu n. puoli kiloa viikossa. Tietysti itsestään selvää on, että niin isoa vajetta on hankala luoda pelkästään liikunnalla, jos ei ole himoliikkuja. Siksi on ilman muuta tehokkainta sekä laittaa ruokavalionsa uuteen uskoon että liikkua.Tämä on aivan juuri näin. Liikunnan merkitys laihdutuksessa on myös se, että sen avulla pystytään ylläpitämään lihas- ja luumassaa ja kohdistamaan painonpudotus rasvaan. Lisäksi liikunta lisää aineenvaihduntaa.
Kun kalorinkulutusta lisätään, muuttuu ruokavalion suunnittelu yksinkertaisemmaksi. Jos kaloreita käytetään vähän, syördään ruokaakin vähän ja eri ravintoaineiden saanti on vaikeampi varmistaa.
Pelkällä liikunnalla pystyy laihduttamaan. Esimerkiksi kävelemällä 25 kilometriä 4 kertaa viikossa ihminen pysyy todennäköisesti melko hoikkana, vaikka ruokavalio olisi melko raskaskin.
- kyllävaan
hei meneppäs tälle sivulle www.suomi24.fi ja sieltä ota että laihdutus ja sitten selaa sitä listaa alaspäin sieltä tulee että painoindekslaskuri...ajattelin laskea painoindeksesi ja se on 26 ja olet normaali painoinen...
- J33s
Kuule, on aivan eri asia olla normaalipainoinen ja kiinteyttää kroppaa silti. Itsekin olen normaalipainoinen (painoindeksi 22), mutta sen verran kesän aikana tuli tuota makkaravyötäröä ja jenkkakahvaa, ettei enää entiset vaatteet tahdo istua mukavasti päällä. Minusta on naurettavaa tuijottaa vain jotain painoindeksiä ja sanoa ihmisille ettei ne saa laihduttaa koska painaa sopivasti. Saa kai sitä trimmata itseään, vaikka siinä paino laskeekin? Ja mikäs siinä jos ihmisillä on muuten mukavampi ja kevyempi olla, vaikka indeksi olisikin hiukan alipainoa näyttävä? Pääasia että ihminen näyttää terveeltä ja käyttäytyy sen mukaisesti.
Numerot eivät todista/kerro mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761697
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3471278- 661179
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html195940- 44898
- 69778
- 49770
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244537725- 119664
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79650