Kekripyörykät

raili

Mitä ovat oikeastaan kekripyörykät? Onko se jonkin maakuntaruoka? Ihan jäin vaan miettiin, koska tuo sana kekripyörykät ovat outoa minulle. Onko se jokin uudenajan ruoka vaiko jokin vanha?

17

10180

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      Taas kysytään tuota samaa, kuin ihan äskettäin. Ja silloinkin neuvottiin: kirjoita Googleen "kekripyörykät", niin saat ainakin 75 osumaa (juuri äsken) ja siis 75 vastausta kysymykseesi.

      • syksynsatoa

        Kiitos


    • kärtsy

      Hain lähinnä sitä että onko kekripyörykät joki uusi vai perinneruoka?

      • ZQW

        Sekin ilmenee niistä Google-osumista.


      • raili
        ZQW kirjoitti:

        Sekin ilmenee niistä Google-osumista.

        Kerrohan yksikin osoite josta löydän ohjeen


      • !!!
        raili kirjoitti:

        Kerrohan yksikin osoite josta löydän ohjeen

        KEKRIPYÖRYKKÄ on pakastepuolivalmiste. Se paistuu raakapakastelihapyöryköiden tavoin uunissa kotoisen oloiseksi ja näköiseksi.

        Lisätietoja:
        Saarioinen Oy
        Katriina Pellas
        puh. (03) 244 7885
        [email protected]

        Eli kekripyörykät ovat Saarioisten jippo. Ja kaikki tämä olisi sinullekin selvinnyt jos olisit vaivautunut katsomaan netistä, niin kuin me nyt jouduimme tekemään sinun laiskuutesi vuoksi.


    • pyörykät

      Niin siis haluan ohjeen jotta voin tehdä itse kekripyörykät. Ei mitään valmistuotteiden ohejeita.

      • raili

        kyllä


      • !!!

        Saarioinenpa peijakas ei paljasta keksimänsä einestuotteen tarkkaa reseptiä! Et kai sinä tosiaankaan kuvitellut että "kekripyörykät" on jokin perinneruoka?


      • raili
        !!! kirjoitti:

        Saarioinenpa peijakas ei paljasta keksimänsä einestuotteen tarkkaa reseptiä! Et kai sinä tosiaankaan kuvitellut että "kekripyörykät" on jokin perinneruoka?

        Kyllä minä niin vähän ajattelin., että ne olisivat jotain perinne ruokia. Mutta taitavat olla jotain uutta.


      • minä en ole
        raili kirjoitti:

        Kyllä minä niin vähän ajattelin., että ne olisivat jotain perinne ruokia. Mutta taitavat olla jotain uutta.

        edes ikinä kuullut moisista pyöryköistä, hyvinkin olisin voinnut kuvitella niiden olevan jokin perinneruoka tms.

        No nyt minuakin on sivistetty =)


      • aineksi

        Katso mitä aineksia niissä valmistuotteissa on ja sovella. Ei voi olla niin vaikeaa.


      • 111
        minä en ole kirjoitti:

        edes ikinä kuullut moisista pyöryköistä, hyvinkin olisin voinnut kuvitella niiden olevan jokin perinneruoka tms.

        No nyt minuakin on sivistetty =)

        Tuskin millään perinneruoalla olisi nimenään -pyörykkä. Sana on varsin uusi suomenkielessä.


    • Samaa etsinyt
    • JouMan

      Kekripyörykät

      400 g jauhelihaa
      1 tuore punajuuri
      (1 pieni pala lanttua)
      1 sipuli
      tilkka vettä
      2 munaa
      1 dl kermaa
      1 dl korppujauhoja
      suolaa
      mustapippuria

      1. Raasta punajuuri ja (lanttu) karkeaksi raasteeksi, hienonna sipuli. Hauduta niitä hetki vesitilkassa. Anna jäähtyä.
      2. Sekoita kermaan kananmunat ja korppujauho. Anna turvota.
      3. Lisää joukkoon punajuuri ja sipuli, jauheliha ja mausteet. Vaivaa kiinteäksi taikinaksi.
      4. Pyöritä pieniä lihapullia ja paista pinta paistinpannussa ruskeaksi. Laita lihapullat vielä 150-asteiseen uuniin kypsymään noin 10 minuutiksi.

    • römppäviikko

      kyllä tämä kekripyörykkä, niin hyvä kun se onkin ,
      on vain saarioisten mainosjippo . saarioinen lähettää kasapäin rekvisiittaa kouluille ja ravintoloihin, on liinoja , essuja, reseptejä,
      pöytäständejä, paperikoristeita ja siinä sivussa myy näitä keksimiään kekri ruokia vuodesta toiseen.
      kekri on vanaa aikaa ja nyt se on yrtetty elvyttää palvelemaan mainontaa.mulla on kaikki ne ohjeet jos jotain kiinnostaa , voin kyllä lähetellä.
      perinneruokia ne eivät siis ole vaan kekri on perinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      788
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe