AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Nakamura merkistä

Nakamura merkistä

67 Vastausta 50 404 Lukukertaa
Kertokaa rakkaat ihmiset kokemuksia, Nakamura merkistä? Tarkoitan muutaman vuoden vanhoista, niin puhutaan saman ajanjakson tehdyistä pyöristä, kun en tiedä onko merkillä ollut joskus siis parempikin maine mahdollisesti?

Itse ostin 2v sitten ko. merkin naisten 21-vaihteisen pyörän, ja helpompi olisi jo luetella ne asiat mitkä siinä toimii! Käsijarrut pelaa miten sattuu, vaihteet "ronksuu", korjaajan mukaan leviämässä ihan just (huonolaatuiset vaikkakin Shimanot!), kumit jo kertaalleen vaihdetut, pyörän mukana tullut lamppu ei enää pelaa.

Kertokaa kokemuksianne, että tiedän kärräänkö tuon kaatopaikalle, vai kannattaako korjautella sitä. Kyse kun ei pitäisi käsittääkseni olla mistään markettitason häkkyrästä ja hintaakin tuolla oli ihan riittämiin, ei pitäisi vielä levitä?

Pyörällä olen ajanut todella vähän ja nämä viat alkoivat esiintyä suunnilleen heti takuuajan päätyttyä.

Nakamura

Oli Keskon oma tavaramerkki, vähän kuin Pirkka tuotesarja on ollut. Keskihintaisia ajokkeja, ei mitään huippukisapelejä vaikka joillain parhaimmilla malleilla ajettiin seikkailukisoja, mm. Team Nokia Adventure.

Korjaaminen kannattaa jos sen voi tehdä itse. Korjaamojen työtunnit ovat niin kalliita että kannattaako? Osatkin maksavat. Jos pyörästä pitää uusia kaikki voimansiirron kuluvat osat, pyörien laakerit, ohjainlaakeri, jarruremppa ja uudet renkaat, ei taida 200 € riittää? Ja tuossa ei ollut työn hintaa mukana...

Oliko?

"Oli Keskon oma tavaramerkki..."

Tämähän siis tarkoittaa kaiketi sitä, että "Nakamura" oli Keskon rekisteröimä tavaramerkki, eikä suinkaan valmistajan markkinoima merkki. Mikäli näin oli, niin kuka valmisti fillarit?

Eiköhän ne

tullut sieltä taiwanista suuresta tehtaasta.

Taisi

olla valmistettu Vietnamissa, ellen väärin muista ! Melkoista romua-ne halvemmat painokset. Kalliimmat maastopyörät aivan kelvollisia matti meikäläisille !

Alkuperämaa

Nakista taisi tulla Taiwanista, Vietnamista, Turkista ja Italiasta, eri malleja eri paikoista. Italiassa ei kyllä tainnut olla muuta toimintaa kuin kokoonpanoa. Nakamurahan on Intersportin merkki eikä suinkaan Keskon.

Näinhän se on

Aivan. Kesko on Intersport ketjun markkinoija Suomessa. Anteeksi erheeni.

Nahkamuna

Haloo intersport on kesko ja kesko on intesport jotta plussaa maksaa saa .Ha Ha

minulla on, ja

ihan ok bike se on..

Nakamura

Intersport ketjun (Euroopan laajuudessa) ja sitä kautta tietysti myös Keskon, mutta ei vain Keskon talon merkki.

ahaa....

Itse en pysty korjaamaan, eli täytyisi korjaamolle kiikuttaa koko häkkyrä... tänä syksynä ei tapahdu mitään, mutta pohdin asiaa talven yli. En todellakaan ala mitään jarruremppaa, ohjainlaakeria tms... kaikkea laitatuttamaan. Maksaisi ihan maltaita ja jos kyseessä on tosiaan ö-luokan pyörä, ei kannata!

Pelottaa vähän ajaa sillä vielä näin loppusyksystä, kun takajarru ei pelaa! Eihän se muuten, mutta koskahan leviää etujarrukin!

Kertokaa lisää mulle kokemuksia, ihanat ihmiset...

Ostaessani ajattelin, että kun kyse ei ole ihan mistään hokkuspokkus pyörästä, niin luulisi kestävän mun vähäiset ajot. Mutta ei...

vie se sitten

heti sinne pajalle niin saat sen sieltä poiskin ajoissa. Keväällä jos viet, niin ruuhka on melkoinen.

mietintää

Taidan jättää keväälle. Jos tämä on ihan öö-luokan sykkeli, niin mitä sitä korjailemaan. Pitänee ensi keväänä mennä pyöräKAUPPAAN ja ostaa uusi, parempaa merkkiä.

Mitä tällaista rimpulaa korjailemaan, mulla menee vain rahat siihen ja taas joku paikka menee räks riks poikkikatki...

Takajarru ei pelaa?

Häh? Jos siinä on normi v-jarrut, niin johan niitä säädeltiin 10-vuotiaana nassikkana ihan itte.

vastaus

Mä en naisena kyllä nassikkana säädellyt mitään, en tiedä mikä on v-jarru. Siis tässä on käsijarrut ete ja taka, ei jalkajarrua. Takajarru yleensä ei toimi, joskus nappasee mutta yleensä ei.

Ne jarrut

on kuitenkin ihan mekaanisia ja yksinkertaisia vehkeitä. Varmasti saat säädettyä kun hiukan tutkit niitä jarruja :-)

Varsinkin kun et enää ole nassikka :-)

njaa---a

Voishan sitä ensi keväällä vähän rassailla... mitään siinä en menetäkään!

lol

No "RASSAA" kuule rauhassa

ROMUKASA!!!

Nahkamuna on PERSEESTÄÄÄÄÄÄ!!!!!!! Niin paska ku olla ja voi!!!!!!!!!!!!

Clifflite

Olet kai jokin idiootti taas?

Itsellä Nakamura Clifflite ja ostamista en ole kyllä kertaakaan pettynyt.

Pyörä on kestänyt todella hyvin, ja etuhaarukka piti vain vaihtaa, pyörä on 2 vuotta vanha. Lisäksi tietenkin jarrupaloja jotka ovat kulutustavaraa.

Lisäksi ohjaustuntuma on hyvä. Vaihteita sopivasti, ja vaihteisto toimii, jos osaa käyttää. Vaikka monet ovat nauraneet nimelle, ovat he kuitenkin aina halunneet ajaa pyörälläni, on se sentään noita "laatumerkkejä" parempi pyörä.

Nimestä saa vaikka mitä väänneltyä, mutta itsehän en todellakaan häpeä ajaa tällä laatuajokilla!

Laatupyörä

itselläni myös nakamuran maastopyörä ja hyvin skulaa!!! tietty pitää huoltaa ja pitä huolata

nakamura on laatu pyörä

ite ostin tämän vuoden puolella 700€ nakamura merkkisen maastopyörän ja kyllä on toiminut ihanteellisesti vaikka hiukan rajumpaa ajoa harrastankin

Hyvää laatua...

Ostin Nakamura Platinum hybridi pyörän -07 kesäkuun alkupuolella. Nyt mittarissa noin 1600 km, pyörä toiminut moitteettomasti, ainoat huollot ketjujen rasvaus, jarrjujen ja vaihteiden säätö (helppo tehdä itse)

oiva peli

Minun nakamura platinum on keväältä 2007.
Nyt on mittarissa 3030,5 km.Ketjut vaihdettu ja yhdet jarrupalat sekä heti alussa pistosuojatut renkaat. Toiminta on ollut moitteetonta joten en voi olla kun tyytyväinen. Muistutan että kaikki liikkuvat osat tarvivat huoltoa, myös kaikissa polkupyörässä.

nakamura toimii

Ostin Nakamura Zenith maasturin joskus 1997 tai 1998 ja ainoa vika mitä muistan on ollut etukumin puhkeaminen pari vuotta sitten. Fillarilla on ajettu paljon. Olen käyttänyt fillarin vuosihuollossa parin vuoden välein. Itse en ole suorittanut mitään ketjujen öljyämistä vaativampaa :) Pyörä on alkanut nyt tuntua aika lopulta ja suunnittelen uuden osotoa. Tämä mölkille kakkosfillariksi. On hyvä fillari ollut.
Mulla on Nakamura Highlander vuosimallia -99. Todella hyvin on toiminut ja kyytiä saanut. Niin jarrut kuin vaihteetkin on toimineet niinkuin pitääkin. Vähän ihmettelen noita mollaajia; ehkä ovat ostaneet jonkun kopion #).

Jep..

Onko patoutumia?

olen samaa mieltä

joo, mulla on kanssa nakamura kispa,ja ei todellakaan voi sanoa, että toimii...millon ei toimi vaihteet,ja ketjut tippuu ihan yhtenään.!siis koko pyörä on perseestä.

Ei se ole nakamuran vika

Ensinnäkin mikään pyörä ei pysy kunnossa, jos sitä ei huolla. Toiseksi ei kestävää pyörää saa jos ei pulita siitä vähintään tonnia. Kolmanneksi ei nakamura niitä komponentteja valmista. Se tekee vain rungon, enkä ainakaan ole kuullut, että jollain ois menny nakamuran runko poikki. Pyöriä on eri tasoisia ja vaikka pyörä olisi minkä merkkinen tahansa niin se hajoaa huonoilla osilla.
Itsellä on nakamura maastopyörä, jonka osat olivat shimano alivion ja srsuntourin tasoista kamaa. Osathan eivät kestäneet kauaa kovassa käytössä eli noin 1,5 vuotta, joka on sekin kauan. Nyt pyörässä on Fox Vanilla RL 140mm, RaceFace Ride XC - kammet, Alexrims Crostini -vanteet ym ym. Runko on edelleen nakamura ja on kestänyt hienosti enduro-tyyppisessä ajossa. Eikä runko edes paina hintaansa nähden paljoa. Nakamura tekee erilaisia runkoja, joista osa on surkeita, osa hyviä kuten useimmilla pyörämerkeillä (huom. ei kaikilla).

kokemustä pyöristä

voihan ny jos osaa käyttää pyörää nii ei siinä mitää ei se siitä pyörästä oo kiinni vaan pyöräilijästä tottakai pyärää pitää huoltaa tietyin vali ajoin käyttää oikein ei se niin käy että päivät pitkät mennään vaihteet esim.. eessä 1 takana 7 ketjut joutuu poikittäis liikkeeseen ja rasittuu ja paskoo vaihteiston ja kaikki mitäsiihen kuuluu et ei sun kannata sitä jonkun jarrujen takii heittää romujen sekaan huolla se etkä enää päästä samaa kuntoo tai onhan se silläin et ei naiset välttämättä osaa korjata ja sitten se pääsee huonoon kuntoon iha vahinjossa mut miettikää hyvät ihmiset miten käytätte pyöriä t kokemusta on ja paljo

24v

24-vaihteiset vaativat omatoimisuutta ja säätöä. Oli sitten bianchi tai nakamura.

NAKAMURA PLATINUM HYBRID?

Kertokee, onko hyvä? Siin on xt takavaihde!!!! Mul on se!!

saam ku mulla

xc. luulin etten ostaa sikaa säkissa joku filllarilehti testivoittajapari -05. hyvät osat parhaimmat shimatnot xt, deore. muistaakseni kehuttiin runkoo/ajoasentoo/näppäryyttä. eukola tunturi 300 hybridi. kyllä on ihan toista maata . 5v vanhempi eikä mikään rikki.

sitte noi. mun pyörän viat.

joustosatula hajosi alle vuodessa. sain takuuseen toisen joka sekin hajosi 2v ssa. nyt satula nousee 10cm heiluen siinä.vaihdevipu hajosi alle 2vuodessa. piti ostaa joku 40e kokonaisuus. en tiedä saiko siitä vaijeriaedes irti. olen ajanut n 15-20tkm. ketjut on paskat kai kun vaihteet ei vaihdu. huollettu säännöllisesti. pari kk pysyy vaihteet ok.

paskojahan ne on

Paskojahan nuo Nakamurat ovat. Nakamura oli aikanaan Kesportin maahantuoma markettipyörämerkki, jonka yläpään vehkeillä jopa kisattiin seikkailukisoissa. Voihan sitä kisata jossain seikkailukisassa vaikka Yosemitella, ei se vielä tee merkistä kelvollista. Nakamura ei ole koskaa ollut eikä koskaan tule olemaan kelvollinen pyörämerkki.

Minulla oli Nakamura impact-runkoon rakennettu maastopyörän irvikuva, joka hajosi lopulta allekin huollon puutteen takia. Tai no, runko ei katkennut, mutta takakiekko levisi alta, etupää jumitti kiinni ja rattaat sekä ketjut loppuivat kesken.

Nakamurassa ei tosiaan mikään oikein tuntunut pelaavan koskaan. Runko itsessään oli ihan täysi paska, vieläpä aivan karmean näköinenkin.
XT-tekniikka olisi keskimäärin ollut kelvollista, mutta en koskaan hyväksynyt v-jarruja pyörössä, enkä hyväksy sellaisia tulevaan maastopyöräänikään. Vaijerit olivat jotain ihme kuraa, joskin toimivat yleensä tai sitten eivät, riippui toisinaan ihan päivästäkin. Kiekot olivat nykymittapuulla makaronista väännetyt. Navat nyt sentään olivat STX-RC:t. Keskiölaakeri oli joku mikä lie, Nakamuran tietäen täysi paska kuitenkin. Kumit olivat Nokialaiset, maastoajokäyttöön täydet paskat.

Ohjainlaakeri oli ihan perseestä, samoin kuin tanko ja ohjainkannatin, joka vaihtui itse asiassa jonkun kerran, koskaan lopputulos ei oikein tyydyttänyt. Satulakin oli ihan lehmän perseestä peräisin, eikä ollut paljon hurraamista satulaputkessakaan. perseestä oli sekin. Joku halpa kalloy.
Kokonaisuutena arvioiden Nakamura oli perseestä, syvältä ja poikittain. Ikinä en enää hommaa Nakamuraa.

Kusin hunajaa heittäessäni Nakamuran lopulta metallin keräykseen. Vanha paska sai arvoisensa lopun.

Nakamuran korvasi noin 20 vuotta vanha DBS Intruder, joka on kaikin puolin parempi ajettava kuin Nakamura oli koskaan. Ei tosiaan tule Nakamuraa ikävä. Ei ollut mukava tuttavuus.

Nakamura kannattaa viskata sinne minne kuuluukin, eli ongelmajätteisiin. Sinne samaan myrkyllisesti säteilevään lokakasaan Yosemiten ja jokusen muunkin halpisromun kanssa.

Itse en osta enää koskaan pyörää joka maksaa alta tonnin. Maastopyörään sijoitan 1000-1500 euroa niin saa ihan jotain muuta kuin Nakamuran alle. Enkä perkele hyväksy enää ikinä v-jarruja harrastepyörään. Hydrauliset levyjarrut vaadin joka tapauksessa ja mieluiten kalleimman pään sellaiset. Enkä hyväksy mitään keulaa alta Rock Shock dart 3:n, mieluummin tietysti Reba. Vaihdetekniikka on tai päivittyy SLX-tasolle. Tulen ylipäätään vaatimaan kalleinta ja parata maastopyörääni. Samoin päivittelen maantiepyörää paremmaksi pikku hiljaa. Lopulta en hyväksy muuta kuin täyden Dura-Ace-tekniikan valmiiseen pyörään, sekä parhaat mahdolliset kiekot ja kumit, sekä laakerit ja vaijerit. Jarrutkin päivittyvät parhaiksi mahdollisiksi.

keulat

vielä jokunen viikko takaperin rock shox dart2 oli ihan kelvollinen ;D sulla vaihtui jokusen kerran ohjainkannatin. eikös se eka vaihto riittäis?
Fillari Mies -81: Vielä juuri äsken olit jossain syvällä murheen alhossa kun et rahapulassa voinut ostaa mitään kunnollista ja nyt ovat taas tonnien hintaiset pyörät hienoine osineen "varmoissa" suunnitelmissa. Herää jo sieltä omista mielikuvitusmaailmoistasi ja ala kirjoittaa jotenkin loogisesti ja johdonmukaisesti. Kukaan täällä kauemmin "roikkunut" ei enää usko mitään mitä kerrot omista pyöristäsi ja suunnitelmistasi. Kauniissa ja Rohkeissakin tapahtumat etenevät hitaammin kuin sinun pyöräasioissasi...

Anna jo olla!

Ensinäkin, kohottaako "nettipyöräily" ja oman kaluston ylistäminen jotenkin itsetuntoa? Onko omissa pyörissä jotain vikana kun niitä pitää tuoda jatkuvasti esille? Muistaakseni se "maantie"pyöräsikään ei ole mitään pro tasoa, vaan kuntoilijalle/ulkoilijalle soveltuva Tunturin fitness-hybridi levyjarruilla. Osasarjana Shimanon Tiagraa eli sitä halpissarjaa. Kannattaako tuohon nyt Dura-Acea alkaa laittelemaan kiinni? Osata ihmeessä uusi pyörä D-A:lla jos sitä haluat. Samalla saa oikeasti maantipyörän ja on kolme kiloa nykyistä kevyempi. on käyräsarvisena parempi ajaakin.

Ja ajatte muut ihmiset millä merkillä/hintaluokan vehkeellä tahansa niin pitäkää pyöristänne huolta. Säännöllinen huolto ja omatoiminen osien tarkastus estää monet viat ja rikkoutumiset. Jos nyt uutta pyörää haluaa, niin kannattaa ainakin ne ihan halvimmat jättää väliin ja katsella vähän käytettyjä kelvollisia pelejä. Monet pyöräkauppiiat ja huollot myyvät niitä etenkin keväisin kun ihmiset vaihtavat uusiin. Joukossa on edullisesti hyviäkin pyöriä. Mieluumin sellainen kun 300-500 € pyörä marketista.

riippuu pitääkö käyräsarvisesta vai ei

Minulle Tunturi F600 on maantielenkille se paras vaihtoehto, tiesin sen jo pyörää ostaessani. En kaipaa käyrää sarvea. F600 on erinomainen maantiepyöränä, mutta Tiagra vaihtuu silti Dura-aceen jossain vaiheessa. Painoa saa vähennettyä vaihtamalla kammet, siinäpä se painon säästö sitten käytännössä onkin.

1000-1500 euron hintaluokan jäykkäperäinen XC-maastopyörä minulla on ollut pitkään hankinnassa. Olen yrittänyt taikoa liki ilmaiseksi tonnin pyörää kun ei ole rahaa, mutta eipä ole vielä onnistunut. Nyt näyttää vaihteeksi töiden kannalta lupaavammalta noin säästämistä ajatellen. Se on sitten kerralla Cube LTD Pro 2009 tai vastaava paketti SLX/XT-sarjoilla, Rock shock dart 3 / reba keulalla ja hydraulisilla XT-levyjarruilla tai Avidin vastaavilla.

Jossain vaiheessa väännän sen pyörän alleni vaikka väkisin siitä huolimatta onko rahaa sen jälkeen hetkeen ruokaan vai ei. Tarvitsen harrastuksen jatkamiseen kunnon maastopyörän joka tapauksessa. Enkä todellakaan aio odotella laman loppuun asti työ- ja rahatilanteen parantumista joskus hamassa tulevaisuudessa. Säästän sitten jossain muussa mutten taatusti pyöräilyharrastuksessa.

DBS:n runko on sentään vaihtumassa parempaan, vieläpä ilmaiseen ratkaisuun tässä lähipäivinä. Sekin raami jää väliaikaiseksi, koska korvaavan rungon korvaa vielä uudelleen kromomolybdeeniteräsrunko, nimenomaisesti vanhemman Tunturi Kayapon plasmahitsattu raami. DBS:n runko lentää joka tapauksessa roskiin tässä ihan lähipäivinä, se on kilometrinsä ottanut. Köyhyydestä huolimatta raamiin on tulossa myös kaverin ylijäämävarastostosta osaa, mm Deoren vaihtajat Aceran ja Altuksen tilalle. Samoin kiekot vaihtuvat parempiin käytettyihin kiekkoihin. Aceran takapakka vaihtuu Deoreen. V-jarruille ei valitettavasti vielä voi yhtään mitään, mutta kun tilaisuus tarjoutuu niin hommaan heti hydrauliset levyjarrut myös nykyiseen "maastopyörääni", joka jää sitten kaupunkiajoon kun saan Cuben hommattua.

Marketista ei tosiaan kannata ostaa mitään. Markettien myymät polkupyörät ovat niitä halpiksia, jotka eivät sitten kestä vuotta pidempään kuitenkaan. Käytetettynä saa joskus ostettua jotain kelvollistakin. Ainakin varaosiksi.

Pelle mikä pelle!

Käyppä kuule vastaan mun lähettämiini aikasempiin viesteihin! Kirjoittelen siellä ruudun toisella puolella sellasta kuraa että huhhuh. Kaikki tämä tulee niin mutu-tuntumalla että...
Minulla on joku nakamuran täys-jousitettu runko, en tiiä missä kunnossa on ennemmin ollu kun löyvettiin lempattuna matellikeräykseen. Aikoisin tehä temppupyörän siitä siiten.
Ja sitte vielä tulee 24-renkaat, uuet kumit, levyjarrut eteen, vaihteeton ratas, uusi keskiö ja sitte uus etuhaarukka. Sitten hitsaan takajousen paikalle metallipalan.

nakamuran omistaja

ostin 2006 tai 07 kesäl platinumin. 6kk sis hajosi joustosatula sain takuuseen uuden. en tiä miten tm jafillarilehti saikehuttua pyörää onhan siinä deoren hyvät osat. seisontajalkaa sai kiristellä yhtenään kaupan jäljiltä. kunnes sain sen todellalukkoon/tiukkaan vaikka vaihtaj onkin typerästiyläpuollela ihan. lähes ympärivuoden käyttö sai aikaansen että vaihteet pitisäätää seur. keväänä jarrupalat kului alkuperäiset alle 6kk. no tää on kulumista. renkaitameni 3 kpl kuussa kunnes ostin pistot eteeen ja taakse. mikä pahinta huippulaatuiset vaihteet on vähän väliä rikki. ja kaipais säätöö. alle 2vk ikäsenä ostin 40e koko vaihdeivun vaijereineen kun niitä eisaanut erikseen.. kuten olin tottunut. ja onhan tuo ajaminen jotenkin semmosta kun ei oo puhdistellu laakereitayms vaankun ketjuu rasvannu.
Jos säätö- ja korjaustaitosi ovat yhtä korkealla tasolla kuin kirjoitustaitosi niin en yhtään ihmettele että sinulla on jatkuvia ongelmia pyörän kanssa...

nukamuna

ja jos olet tehnyt sen virheen että olet mennyt hankkimaan Vietnamissa lasten tekemän
nakamunan, niin on varmaan muitakin ongelmia
nakamunien myynti lopetettiin euroopan intersporteissa jatkuvien laatu- ym ongelmien takia
enkä yhtään ihmettele, jos katsoo tämän kevään suomen junttien tekemää "uutta" mallistoa
huhhuh johan kuluttajia vedetään vipuun.
itellä tulee kolmas kesä cliff runnerilla eteen, enkä joutunu ku kerran vaitaa jarrupalat, jotka tietääkseni kuluu joka fillarissa, jollei oo käyttämättä jarruja, kaikki fillarit tarvii huoltoa en muuta tehny ku laittanu ase öljyä liikkuviin osiin, ja luonnollisesti ilmaa renkaisiin. Nakamura on skottin jälkeen todella hyvä.
Jaa-a ostin Nakamura Furious.
Seuraavana päivänä kumit tyhjänä vaikka en ollut ajanu ku 100m sillä kodin vieressä, pumppasin täyteen ja seuraavana aamuna taas tyhjänä vaikka mitään rikkoa ei näy. 1. vaihde ei toimi vaan pomppaa samantien 2. vaiheeteeseen.
Että semmosta laatua...
Pari kysymystä logiikasta.

Jos Mersusta menee rengas, niin onko se Mersun huonoutta?
Eli eihän se ole merkistä kiinni jos rengas puhkeaa, se on huonoa tuuria.

Kannattaako huoltaa halpaa?
Jos on tunne, että esim. halvassa autossa ei kaipaa jarruja, niin ei sitä halpaa pyörääkään kannata huoltaa.

Jos taas tuntuu, että mielummin ajaa huolletuilla vehkeillä, niin sitten kannattaa huollattaa (huoltaa).

nahkamuna

tämä tuotemerkki oli huom! oli intersportin euroopan "kova" merkkipyörä.
Huonon laadan takia he luopuivat koko brändistä. Vain suomen juntit jatkavat sen myyntiä.
vaikka muu maailma on sen hylännyt.
et sillai oliks muuta kysyttävää tai lisättävää maailmankkulusta kovast brändistä.

Turkulainen hylkybrandi

Laatu on edelleenkin kuraa laidasta laitaan.

Ei kelpaa edes talon seinällä säilytettäväksi.
Nakamurastani vääntyi takavaihteet pyörän pinnojen väliin. Jos kuulen sanan Nakamura niin menetän järkeni. Pyörästä puhkeilee kumit myös koko ajan, tosin sen ongelman voi vielä ratkoa ostamalla pistosuojatut. Nakamura on varmasti kokeneelle pyörän säätäjälle ok, mutta vähällä se ei päästä.

nukamuna

joo pysykää kaukana, ei ole kuin huonoja kokemuksia
"Pyörästä puhkeilee kumit"

Tuohan onkin sen pyörän vika juuu...

Voi jeesus teitä pellejä!
Eihän täälläkään sitä enää Intersportissa kehdata myydä vaan Budgetsport-marketeissa...
Toki samaa ketjua mutta kertoo varmaan jotain suhtautumisesta merkkiin... Vai kuinka moni pyöräilystä tietävä lähtee hakemaan hyvää pyörää marketista?
Kyllä ne marketit kannattaa vilkaista! Suomenojan Intersportissa oli edellissyksynä hyvä hiilikuiturunkoinen maantiepyörä -50%. Eivät ymmärrä paljoakaan polkupyöristä ja myyvät kaiken pois suksien tieltä. Oli valitettavasti väärää kokoa.

Täytyy myöntää, etten ole vuosiin ostanut pyörää mistään marketista. Joskus nuorempana joku Tunturi tuli ostettua urheiluliikkeestä, kun en polkupyöristä mitään ymmärtänyt. Ihmettelin vain, miksi pyörä oli huonompi kuin edellinen saman merkkinen. :D

Pakko sanoo LOL...

Omassa ajatusmaailmassa perinteinen urheilukauppa ei ole marketti. Marketiksi lasken paikat joissa on esim. 2 työntekijää 3000neliön alueella ja mistä apua ei saa. Urheilukaupoissa sitä tullaan useimmiten tarjoamaan. Toista se on Prismoissa, Sittareissa, Biltemassa ynnä muissa MARKETEISSA! Esimerkiksi Intersport Joutsensilta Oulussa myy aika paljon erikoispyöriä enkä lähtisi marketiksi sanomaan. Myy näistä isoista merkeistä Gianttia ja Scottia, toki Jamista kanssa. Valikoimissa paljon aktiiviharrastajien suosimia kalliimpia malleja. Mainostaa Fillari-lehdessä aika paljon. Käsityksesi urheilukaupasta markettina lienee perua siitä että olet olettanut aikoinaan pyöristä tiedustellessa että urheilukaupan kaikki työntekijät on aktiivipyöräilijöitä? Vastaukset kun eivät olleet ihan ERIKOISliikkeen tasolla niin tuomitsit marketiksi?

Urheilukaupassa kuitenkin myyjän tietämys tuotteista on varmaan keskimäärin yli 90% parempi ko. aiheesta kuin siinä vastapuolella (Vaikka sitä h******n urheilullisia koitetaan olla niin ei voi kaikkea harrastaa. Loppuu vuorokaudesta tunnit kesken). Tähän vähemmistöön kuuluukin ne aktiiviharrastajat ja ns. Tekniikan maailman-lukijat, jotka ovat lukeneet ko. tuotteesta jotain nippelitietoa etukäteen. Esim. joka vuotiset murtsi- ja alppisuksitestit TM:ssa... Kyllä sieltä myymälästä usein joka lajin harrastajia löytyy. Esimerkiksi liikkeessä jossa työskentelen löytyy 3 aktiivipyöräilijää. Jokaisen kohdalle ei vain lajin harrastaja osu, mutta nippelitietoa haluava ihminen voi aina kysyä ystävällisesti että löytyykö vielä enemmän tietävää henkilöä tällä hetkellä paikalla.
Vielä nuista budgetin nakamurista omakohtaista pähkinöintiä:

Budjettini oli noin 450eur jolla olisi pitänyt saada "hyvä" pyörä.

No budgetin Nakamura Highlander näytti spekseissään hyvältä, olihan siinä levyt edessä ja takana sekä deore takavaihtaja ja sitten vielä lukittava keula. Samaan rahaan muilta saa pyöriä missä on acera taka vaihtaja ja levyjä ei ainkaan taakse...mutta mutta..käytyäni tarkastamassa highlanderin huomasin, että loput pyörän osat mitä ei brosyyrissä mainittu olivat ihan käsittämätöntä romumetallia. Kukahan onnellinen oli maksanut siitä joskus ovh:n +250eur. Koska tällainen tavan pulliainen ei tiedä tuon taivaallista vanteisiin ja keskiöihin ja kampiin liittyen niin tuo pyörä tuntui melkoiselta tietämättömän keskomaiselta asiakkaan kusetukselta. Polkupyörä bisnes alle 1000e:n polkupyörissä taitaa olla pimeintä bisnestä mitä voi olla. Minusta specsit pitäisi tuoda esiin kaikista osista ja kertoa kokonaispainot yms. oleelliset tiedot.

kertokaapa jos teen tuosta

3 vaihteisen tai vaihteetttoman pitääkö vaihtaa muuta kuin takavanne? ja mtiä tehdä?
Vannetta ei tarvitse vaihtaa, mutta takanapa ainakin sen 3-vaihdemuunnoksen tapauksessa tarvitsee.

Tuossa on tietoa singlespeed-muunnoksista: http://www.sheldonbrown.com/singlespeed.html

hukamura

nakamuinainein onkin muualla maailmassa jo kuopattu brandi,
laatu ym ongelmien takia
vaan budketin onnarit koittaa sitä tuputtaa ja näköjään onnistuu aina välillä
säälittävää...
eli siis ÄLÄ osta vai...?
Olen ajellut Nakamuralla nyt 6 vuotta ja ei siin ihmeempiä remontteja ole ollu.Normaalit huollot ja säädöt. Ajan siis kesät talvet ja toiminu on. Talveksi olen tosin vaijeri ja liikkuvat osat öljynnyt silikonipohjaisella öljyllä. Hyvin toimii vaikka kylmimmillään on pakkasta ollut liki -40.
Ei voi suositella, 50 v aikana p*skin fillari mitä taloudessa on nähty.
Ohjain- ja satulankannattimet petti heti. Vanteiden pinnat löystyy pahasti tai vanteet antaa periksi.
Pyörässä ei ole muuta kunnolla toimivaa kuin Shimanon vaihteet.
Ajoin SM-kisoja 90-luvulla Nakamura Summit-maastopyörällä. Siinä oli lähes täydellinen Shimano deore Xt-osasarja Suginon kammilla. Pyörä sai erittäin hyvän arvostelun Fillari-lehdessä aikoinaan. Runko oli erittäin hyvä teräsrunkoiseksi. Myös osat kesti hyvin, vain ketjuja joutui vaihtamaan vuosittain normikulumisen johdosta, samoin etu- ja takarattaat meni vaihtoon kisakuskilla. Sain pyörästä vielä ihan hyvän hinnan ja uusi omistaja kiitteli kovin hyvin huollettua pyörää. Paljon maastossa ajetteassa kaikki osat ovat kulutusosia, lopulta jopa runko. Myös säännöllinen ja ennakoiva huolto on tärkeää. Esim jarrut säädetään kun ne vielä toimii, mutta paloissa on jo kulumaa.

Naapuri osti samaan aikaan Nishikin pyörän. Jarrupalat kuluivat loppuun ja säätöyrityksissä myös jarrulänget vääntyivät. Naapuri julisti Nishikin merkkinä alimpaan helvettiin. Onneksi Colnagot yms. ns. laatumerkit on niin kalliita, ettei niiden mainetta pääse tavalliset tampiot mollaamaan omalla tunaroinnillaan :).

Pyörissä runkoon painetulla nimellä on merkitystä vain rungon kestävyyden suhteen. Kaikki muut osat tulevat komponenttivalmistajilta ja ne on myöhemmin vaihdettavissa parempiin/halvempiin/mitä nyt hakeekin. Kun siis varmistuu, että runko vastaa omaa tarkoitusta, voi kaiken vaihtaa, jos hinnalla ei ole väliä. Muussa tapauksessa ei ikinä kannata ostaa halvinta pyörää, minkä rahalla saa, vaan tavallisen tampion kannattaa ostaa laadukas pyörä. Nakamura merkkinä ei ole hyvä tai huono, vain osasarja ratkaisee suhteessa rungon painoon.

Harrastajalle hyvä optio on ostaa myös käytetty pyörä. Ostin nyt huuto.netistä vuonna -99 tehdyn Nakamura Shadow-maastopyörän. Tässä on edelleen laadukas ja suht. kevyt, mutta jämäkkä teräsrunko. Pyörä maksoi reilun 140€ ja siinä on täydellinen Shimano deore LX-osasarja kampia myöten. Vaihdoin ketjun uuteen, ajattelin kierrättää ketjuja, niin saan rattaista vielä irti ainakin pari vuotta. Samoin renkaat vaihdoin uusiin, vanhat jäi harjoitusrenkaiksi lenkkikäyttöön. Näillä muutoksilla tein pyörällä pienen lenkin Baltiassa: Liettua, Latvia ja Viro tuli kierrettyä nyt elokuussa. Aika hyvin reilun satasen pyörällä mielestäni :). Sikäläisillä teillä maastopyörä oli aivan oivallinen kulkupeli. Mukulakivillä jopa joustokeula voisi olla perusteltu.

Itse tulen aina arvostamaan Nakamuraa. Tehtailla on laatusertifikaatti, rungot on laatutyötä ja paremmissa malleissa ei ole ikinä tullut ikäviä yllätyksiä kymmenienkään vuosien käytössä.

Minulla on 5 muutakin pyörää, koska olen harrastaja, mutta Nakamura toimii nyt käyttöpyöränä työmatkoilla.

Ei minulla muuta, jatkakaa.
Sen sitkeän väärinkäsityksen vain haluaisin oikaista, että Nakamura oli kandalainen merkki, jonka Intersport-ketju osti. Ei siis ole kyse kiinanpyörästä, vaikka rungot tulevatkin nykään Taiwanista, kuten kaikissa muissakin Amerikan mantereen pyörissä (GT. Cannondale, Trek jne.)
Nakamura on iha paras! Itellä on maastopyörä ja hyvin rullaa!
Jos renkaat puhkeilee tämän tästä, niin suosittelen ulkorenkaiden vaihtamista, jonkin toisen valmistajan ulkorenkaisiin. Jos ne rengasrikot jäisivät jatkossa harvinaisemmiksi.
Mulla oli kerran, 17 vuotta sitten Nokialaisia ulkorenkaita. Niissä oli sellaista vikaa, että kulutuspintaan alkoi syntyä reikää, ja se johti siihen, että sisäkumi pullistui ulkopuolelle. Se oli hyvin pian poks. Sama paska toistui neljästi, että ne renkaat olivat ihan täyttä sekundaa, eikä se voinut millään olla sattumaa. Ilmiöhän oli kerrassaan harvinaislaatuinen, enkä ole toiste yhtä paskoihin renkaisiin törmännyt.
Varmasti Nakamurallakin kuin muillakin on halvempia malleja vähäiseen käyttöön ja parempia malleja kovaan ajoon. Ei voida yleistää että merkki on paska ja piste.

Onhan Toyotallakin halpoja auto-malleja kuten Aygo jossa pellit rämisee miten sattuu eikä voi ajaa 400tkm mittariin ja sitten jokin uusi corolla joka on erittäin laadukkaan oloinen.
 /   /  / Nakamura merkistä

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta