Olen kiinnostunut Venton tai Passatin hankkimisesta? Millaisia tyyppivikoja? Kuinka paljon ja mihin hintaan täytyy korjata? Miinuksia ja plussia, ihan millaisia kokemuksia tahansa odottelee 11 000 - 13 000 €:n autoa harkitseva - nykyinen Nissanisti.
Käyttökokemuksia VW Ventosta/Passatista
18
2275
Vastaukset
- Vento 2.0
Osta vento vaan. pirun kestävä peli. mulla on 2 litranen. eipä oo ollu mitään vikaa
- golf
molemmat hyviä, mutta tiloissa onkin sitte eroja. vento on enempi niinkus poikamiehen auto, mutta passatti onki sitte jättitilava. ja luulen, et vento on käytettynä suhteellisesti kallihimpi.
- Sam
Passatista en tiedä, itelläni on kokemusta vain Ventosta. Ainoa huoli mikä meikäläisellä on ollut on reistailevat lukot talvella. Tällä palstalla on kuitenkin vinkkejä miten niistä voi päästä eroon. Jos haluat luotettavan pelin niin osta Vento. Tolla rahalla saa jo uudehkon, vähän ajetun. Lisäksi tavaratila on mahtavan kokoinen.
- J.A.K
Mulla on tällä hetkellä kolmas passat eka oli vm. 97 siinä oli vikoja tosi paljon, ilmeisesti kun malli vaihtui juuri silloin, niin niitä lastentauteja varmaan. Kuulemma uudemmissa vähemmän vikoja.
- tapsa
Terve !
Kyllä ainakin 1,9l ekotd on ollut luotettava peli. Minulla on toinen Vento (vm. 97)
menossa. Ensimmäinen oli vm.95. Olen ajanut näillä n.300 000 km eikä mitään tyyppivikoja ole ollut. Hehkutulppia olen vaihtanut pari kpl ja kerran iskunvaimentimet ympäriinsä vaikka nekin olivat vielä ihan kohtalaiset vaimennintesteissä.(ajettu silloin tällä nykyisellä n.250 000 km!)
Ihmettelenkin tälläkin palstalla olleita juttuja
esim. eturipustuksen nivelistä. Ei ole ollut minkäänlaisia merkkejä väljyyksistä vaikka ajan paljon metsäautoteitä täällä Lapissa. Myöskään mitään jäätymisongelmia lukoissa tms. ei ole ollut.Autoahan pitää HUOLTAA !
Parasta Ventossa on sen nopea lämpeneminen ja lämmön riittävyys mikä taitaa olla nykymalleissa jopa heikompi.Tätä pidän hyvin tärkeänä täällä napa-alueella, jossa on 6 kk talvea.
Huono puoli ettei kori ole vielä kokonaan sinkkipeltiä ettei tämäkään kai mikään ikuinen auto liene.- Tappi
Minun VW VENTO EKO -97 TD ABS(OLI SILLOIN LISÄVARUSTE)
AJETTU 183,OOOKM
TÄSSÄ MINUN RAPORTTI:
ALAPALLO 1KPL
HEHKUTULPAT 4KPL
ETUJARRUPALAT
2KERTAA JAKOPÄÄN HIHNAT KIRISTIN(HUOLTO)
AKKU KESTI 3V
ÖLJYT JA SUODATIN 10000KM VÄLEIN
TULEVAT KORJAUKSET 2003
TAKAISKARIT
VESIPUMPPU
ERIKOISEN HYVÄÄ AUTOSSA ON LÄMMIN -30C JA SITÄ
RIITTÄÄ - vento td-ic
Tappi kirjoitti:
Minun VW VENTO EKO -97 TD ABS(OLI SILLOIN LISÄVARUSTE)
AJETTU 183,OOOKM
TÄSSÄ MINUN RAPORTTI:
ALAPALLO 1KPL
HEHKUTULPAT 4KPL
ETUJARRUPALAT
2KERTAA JAKOPÄÄN HIHNAT KIRISTIN(HUOLTO)
AKKU KESTI 3V
ÖLJYT JA SUODATIN 10000KM VÄLEIN
TULEVAT KORJAUKSET 2003
TAKAISKARIT
VESIPUMPPU
ERIKOISEN HYVÄÄ AUTOSSA ON LÄMMIN -30C JA SITÄ
RIITTÄÄminulla on Vento ekoTD-"IC-jälkiasennettu"
ajettu n.193000km on vaihdettu jakohihna ja kiristin pyörä pariin kertaan.. ja kerran taka-akselin puslat eli venton ns. heikoin lenkki..
iskarit meni takaa pariin kertaan juuri puslien takia mutta virheistään oppii.. nykyään madallettu..
muuten luotettava käyttöpeli ei ole ollut moitteita.. kannattaa harkita ventoa..
- tapsa
Terve !
Kyllä ainakin 1,9l ekotd on ollut luotettava peli. Minulla on toinen Vento (vm. 97)
menossa. Ensimmäinen oli vm.95. Olen ajanut näillä n.300 000 km eikä mitään tyyppivikoja ole ollut. Hehkutulppia olen vaihtanut pari kpl ja kerran iskunvaimentimet ympäriinsä vaikka nekin olivat vielä ihan kohtalaiset vaimennintesteissä.(ajettu silloin tällä nykyisellä n.250 000 km!)
Ihmettelenkin tälläkin palstalla olleita juttuja
esim. eturipustuksen nivelistä. Ei ole ollut minkäänlaisia merkkejä väljyyksistä vaikka ajan paljon metsäautoteitä täällä Lapissa. Myöskään mitään jäätymisongelmia lukoissa tms. ei ole ollut.Autoahan pitää HUOLTAA !
Parasta Ventossa on sen nopea lämpeneminen ja lämmön riittävyys mikä taitaa olla nykymalleissa jopa heikompi.Tätä pidän hyvin tärkeänä täällä napa-alueella, jossa on 6 kk talvea.
Huono puoli ettei kori ole vielä kokonaan sinkkipeltiä ettei tämäkään kai mikään ikuinen auto liene. - Osta ihmeessä!!
Olen entinen ranskalaisen omistaja ja päätin vaihtaa merkkiä, kun kypsyin korjaan ranskalaista missä ilmeni vaikka minkälaista vikaa suht uudessa autossa. Ventoon vaihdoin, kun otin selvää eri merkeistä ja ajo-ominaisuudet miellytti eniten Ventossa ja mahtava tavaratila. Vajaan puolen vuoden kokemuksella ei ole mitään moitittavaa autossa ja kehuvat tälläkin palstalla Ventoa parhaaksi Volkkariksi toimivuudeltaan. Voin todellakin suositella Ventoa ja tuolla summalla saa viimeisimmän Venton vuosimallin (97)/ vähän ajetun. Saat rahoillesi vastinetta ja erittäin luotettavan auton!!!
- ostaisinko?
Kiitos paljon kaikille vastanneille! Olen nyt kallistumassa sen Venton puolelle, mutta en missään nimessä siihen muovinpunaiseen :)
- Vento 1.8i 66kW
Oma (tai vaimon oma ;) Vento on vm. 93 ja ajettu 185 tkm.
Plussaa:
- Tilaa on, esim. Volvo V40 ahdisti koe-istua Venton jälkeen. Takakontti on "valtava" ;)
- Ohjaus tarkka/hyvä/sopiva. Kehuivat TM:ssä joskus 92-93 vertailutestin parhaaksi.
- Ei juurikaan ongelmia, yksi alapallo vaihdettu muttei muuta tule mieleen, normaaleja huoltoja ja kuluvien osien vaihtoja. Seuraavaksi menee (alkup.?) takaiskunvaimentimet vaihtoon. Lukot jäätyivät konepesun jälkeen, olisi pitänyt rasvata ennakkoon.
- Jämäkän oloisesti rakennettu
- Ajoasento hyvä myös normaalille (188 cm) suomalaismiehelle
Miinusta:
- Melua on moottoritiellä ajaessa hieman liikaa, moottori kiertää kesärenkailla n. 3100-3200 kierrosta satasen vauhdissa, talvirenkailla (hieman isommat) pikkuisen vähemmän. Matalahko vakiorengasprofiili (185/60-14) saattaa lisätä melua.
Eli siis kaikenkaikkiaan todellinen järki-käyttöauto, hyvä ostos vaikka hinnat ovatkin pysyneet aika korkealla (johtuen juuri kovasta kysynnästä kun ostajat ovat tiedostaneet hyvä laadun?).
HUOM! Älä osta 75 hv mallia 1.8:sta vaan ärhäkämpi 90 hv versio, hinnoissa ei ole juuri eroa!- Hese
2,0 koneen yhteydessä pidemmät välitykset. 3000rpm/min ja 115km/h mittarissa. 2,0 vie bensiiniä saman verran, kuin 1,8 90hv. Isommalla koneella olevat ovat yleensä enemmän ajettuja ja niitä on vähemmän ja 2,0 levyjarrut takana vaativat käyttöä tai ryytyvät. Isomman koneen taka-akselissa on kallistuksenvaikain ja muutenkin vakio alusta on jämäkämpi.
- 1.8 55 Kw
Hese kirjoitti:
2,0 koneen yhteydessä pidemmät välitykset. 3000rpm/min ja 115km/h mittarissa. 2,0 vie bensiiniä saman verran, kuin 1,8 90hv. Isommalla koneella olevat ovat yleensä enemmän ajettuja ja niitä on vähemmän ja 2,0 levyjarrut takana vaativat käyttöä tai ryytyvät. Isomman koneen taka-akselissa on kallistuksenvaikain ja muutenkin vakio alusta on jämäkämpi.
Mulla on Golf Variant 1.8 55 Kw (75 hv) koneella ja olen kyllä sitä mieltä, että tämä kone on kätännön suorituskyvyltään lähes sama kuin 66 Kw versio. Mun autossa on jonkin verran harvempi välitys kuin kaverin 66 Kw:ssa (n. 40km/h 1000 r/min) joten kulutus on matka-ajossa jotain 0,5 l/100 km pienempi. Myös melutaso on alempi.
- Vento 1.8i 66kW
Miinuksia vielä sen verran, että näkyvyys taakse saisi olla parempi. Koria/laseja on tietysti jälkikäteen hankala muokata, mutta jos edes taustapeili olisi hieman isompi..
Sivupeilit ovat kyllä hyvät.
- Ventoman
Morot,
Mikä on asiantuntijoiden mielestä -95 mallisen 66kW:sen, 170tkm ajetun siistin ja hyvin pidetyn Venton oikea markkina-arvo? Ois meinaa tarjolla.- SO
VW-piirimyyjä tarjosi viikko sitten vaihdossa omasta Ventostani -95 66kW Atlantic, jolla on ajettu vain 70tkm. (todelliset kilometrit) vaihdossa uuteen Passatin 2.0 sedaniin 7500e. Eipä tullut mieleenkään tehdä kauppaa. Vaihdossa saat suorastaan surkeasti, suoraan myymällä ehkä hiukan paremmin ainakin, jos katselee pyyntihintoja. 170 tkm. ei ole sekään paha määrä kilometrejä. Taivalta on vielä edessä ....
- ..
Jos kattelet autoa pohjoisesta (Kajaanin yläpuolelta), noista pyydetään ja varmaan maksetaankin helposti 8000-9000 euroa. Etelässä arvo on vähintään 2000 euroa alempi.
- Artsi
Minulla on -92vm Vento 1,8 90hv ,ajettu 250tkm,eipä ole isompia murheita ollut.Ainoa mikä tuo harmaita hiuksia niin on ovien lukkojen jäätyminen.Eikä ole herkkä peli ruostumaan jos hiukankaan viitsii koria ja alustaa hoitaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381903Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431476Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61411- 171408
Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,131384Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11375Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21347Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11280Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21220Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51207