öiset jakelukuskit

tirppe

onko kellekkään kauppojen yöjakelijalle käynyt iloista yllätystä siinä vaiheessa kun on viemässä tavaraa sisään ja takasin autolle tultaessa huomaa ettei olekkaan enää yksin siellä?

9

3499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vammasta hommaa

      ettet koskaan ole "yksin", kahdeksan muuta persoonaasi seuraa sinua mukanaan...

      Mutta asiaan, en ole törmännyt muihinkuin yösiivoojiin, talonmiehiin ja lihalavojen purkajiin.

    • Tuolla

      n. kymmenen vuoden aikana maitoja yöllä jakaessa ilmestyi monenlaista "apulaista" pyörimään auton luo...
      Koskaan ei kyl ittellä suurempia ongelmia tullut...
      Lähinnä perjantai/lauantai yönä pyöri harmittomia känniläisiä jututtamassa...

      Kerran kun olin purkamassa yöllä Anttilaan maitoja ja tulin autolle hakemaan toista rullakkoa, niin poliisit ja vartijat olivat piirittäneet koko korttelin...
      Jostain syystä hälyt oli lauennut...
      Lähi viikkoina oli kaupungissa ollut murtoaalto tyyliin pahat pojat ja virkavalta oli valmiustilassa.
      Melko pettyneitä olivat kun olikin vain maito-auto paikalla..
      Kehuivat että paikka oli piiritetty 2 minuuttia hälytyksestä...

      Kerran muuten samassa paikassa olin jo ehtinyt jonkin aikaa touhuta, jonkun hyllyn takaa nousi varovasti pää näkyviin ja kohta toinen...
      Huojentuneet siivoojat alkoivat nauramaan, olivat luulleet et joku murtoporukka kolistelee kauppaan ja vetäneet maihin...
      On voinut olla hiukan aikaa metkat fiilikset...

    • kuli

      Mitens muuten teillä terveys ja hermot kestää yöjakelua?Itse jaksoin 2v,sitten olinkin aivan paskana.Mieluummin ammun itseäni päähän kuin menen takaisin niihin hommiin.

      • pilattu

        Kyllä ainakin PK-seudulla kaikkia omituisia hiippareita liikkuu ympäri yön. Enimmäkseen kännikaloja, jotkut on tulleet jopa juttelemaankin ja niistä eroon pääseminen vaatii joskus vähän tylyä käytöstä.

        Kerran yksi oli menossa kauppaan sisään, mutta muu seurue onneksi sai vedettyä kännisen kaverinsa pois. Kerran kontista tullessani pelästyin oikein kunnolla kun edessä seisoi joku tupakan pummija. Tupakkahan se oli annettava, että pääsi eroon tyypistä. Kerran vietiin kännykkä hytistä, kun vielä pidin ovia auki, muuten on kaikki saanut olla rauhassa.

        Omasta mielestäni yöjakelu olisi ihan mukavaa hommaa, jos ei aikatauluja olisi vedetty niin tiukoiksi. Se "lentäminen" ilman kunnollisia kaffi- ja ruokataukoja on raskasta ja jatkuva aikataulujen kanssa kamppailu käy hermoille, auto kun pitää olla aamukuskilla ajoissa.

        Itse olisin hommaa kuitenkin jatkanutkin, mutta kun hommassa täytyi ajaa viikonloppuisinkin. Sosiaaliset suhteet pääsi vähän kärsimään, kun itse oli aina töissä silloin kun muut olivat vapaalla ja olisi ollut mahdollisuus viettää aikaa kaveripiirinkin kanssa.


      • yötä ja yötä
        pilattu kirjoitti:

        Kyllä ainakin PK-seudulla kaikkia omituisia hiippareita liikkuu ympäri yön. Enimmäkseen kännikaloja, jotkut on tulleet jopa juttelemaankin ja niistä eroon pääseminen vaatii joskus vähän tylyä käytöstä.

        Kerran yksi oli menossa kauppaan sisään, mutta muu seurue onneksi sai vedettyä kännisen kaverinsa pois. Kerran kontista tullessani pelästyin oikein kunnolla kun edessä seisoi joku tupakan pummija. Tupakkahan se oli annettava, että pääsi eroon tyypistä. Kerran vietiin kännykkä hytistä, kun vielä pidin ovia auki, muuten on kaikki saanut olla rauhassa.

        Omasta mielestäni yöjakelu olisi ihan mukavaa hommaa, jos ei aikatauluja olisi vedetty niin tiukoiksi. Se "lentäminen" ilman kunnollisia kaffi- ja ruokataukoja on raskasta ja jatkuva aikataulujen kanssa kamppailu käy hermoille, auto kun pitää olla aamukuskilla ajoissa.

        Itse olisin hommaa kuitenkin jatkanutkin, mutta kun hommassa täytyi ajaa viikonloppuisinkin. Sosiaaliset suhteet pääsi vähän kärsimään, kun itse oli aina töissä silloin kun muut olivat vapaalla ja olisi ollut mahdollisuus viettää aikaa kaveripiirinkin kanssa.

        nyt päivää, yöt on kivampia, ei ole tumpelot edessä liikenteessä. eikä ruuhkia laitureilla.
        asenteesta kaikki kiinni.
        hyvin kestin tehdä yötä, vähän on totutteleminen kestämään näitä ainaisia ruuhkia liikenteessä, jonottamista ja odottamista.
        se muuten oli kivointa kun sai painaa pään tyynyyn kun naapuri raapi autonsa ikkunoita.
        herätä kun naapurit saapui kotiin. sehän on siitä kiinni miten rytmittää nukkumisensa, minä menin aamusta petiin ja illalla olin hereillä kun kaveritkin oli, sit töihin kun kaverit meni nukkumaan. kyllähän lapsetkin kotona pärjäsi hyvin nukkua keskenään. olin sitten kotona kun he tulivat koulusta, ei tarvinnut olla yksin.


      • Nimetön

        Itse ajoin ilta- ja yöjakelua n. puolen vuoden ajan. Hommasta jäi huono fiilis. Fyysisesti raskasta työtä, ylipitkiä työpäiviä, aikataulu paineita ja jatkuvaa rasitusta vuorokausirytmin vaihtelusta. Kärsin unettomuudesta ja usein saattoi käydä niin, että pitkän ja hikisen yöajon jälkeen en saanutkaan kunnolla unta päivällä. Tästähän tietysti seurasi sosiaalisen elämän vähentyminen ja harrastusten hiipuminen. Toivon mukaan noihin hommiin ei tarvitsisi enää ikinä palata.

        Yötyö olisi muuten sujunut, mutta se yhdessä kovan fyysisen rasituksen kanssa kävi ainakin meikäläisen voimille. Fiilis ei ole järin hieno, kun tulee aamulla klo 7 auringon noustessa kotiin hiestä läpimärkänä ihmettelemään, että söisikö sitä "aamupalaa" vai menisikö suihkun kautta sänkyyn.


    • maitoko

      monelta maidon jakokuski lähtee hommiin mua kiinnostaisi se kun voisin kuvitella että se on ihan mukavaa hommaa ja aikanen herätys sopii minulle tai yö herääminen

      • Laaja skaala

        Aika tarkkaan sanottuna työt voi alkaa aikaisintaan 21:00 ja viimeistään 20:00 reitistä yms. riippuen


    • turo21v

      joo, pilluu on kyl tullu useesti saatua just joltain siivooja muijilta, ja parilta vartialtakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe