Sanoit eräässä viestissäsi, että kasvoit todistajaperheessä ja että sinut erotettiin n. 35 vuotta sitten. Mikä mahtoi olla erottamisperuste, jos saan kysyä?
MARKKU MEILOLLE
14
1175
Vastaukset
- Markku_Meilo
>>Mikä mahtoi olla erottamisperuste, jos saan kysyä?
Todellinen peruste on minulla enemmän arvailun varassa, eikä minulla ole enää edes tarkkaa mielikuvaa sen kirjeen sisällöstä, jolla minut erotettiin.
Oletan, että todellisuudessa taustalla oli Vt-seuran sukupuolimoraalisäännön rikkominen, mutta kirjeessä asia oli jotenkin sidottu koeaikaan ja valvovien silmien alta poistumiseen.
Joka tapauksessa minut erotettiin kirjeellä, oltuani kuukausia toisessa maanosassa. Kai tuosta Hki-eteläisen (viulisti)Matin allekirjoittamasta kirjeestä on kopio jossain kenkälaatikossa. Voisi tuota yrittää kysellä kunhan Johanneksen poika poika saa pään auki ja Tikkurilan ottamaan lusikan kauniiseen käteen.
Nyt harmittelen erottamisajankohtaani, erottaminen olisi saanut tapahtua välittömästi kasteeni jälkeen, olisin säästynyt monelta ikävyydeltä ja mieliharmilta.- Capybara
Itse asiassa minä toivon, että olisin kompuroinut kastekysymyksissä.
Sitä paitsi kastealtaan vesi oli kylmä. - Markku_Meilo
Capybara kirjoitti:
Sitä paitsi kastealtaan vesi oli kylmä.>>...kompuroinut kastekysymyksissä.
1960-luvulla mentiin yleisestä, yhteisön rakkaudellisesta 'kehotuksesta', jonoon ihan ilman kysymättä yhtään lainkaan mitään ollenkaan. - ?????
Markku_Meilo kirjoitti:
>>...kompuroinut kastekysymyksissä.
1960-luvulla mentiin yleisestä, yhteisön rakkaudellisesta 'kehotuksesta', jonoon ihan ilman kysymättä yhtään lainkaan mitään ollenkaan.yleensä menitte kasteelle, mitkä ne olivat
perusteet sille? - Markku_Meilo
????? kirjoitti:
yleensä menitte kasteelle, mitkä ne olivat
perusteet sille?>>yleensä menitte kasteelle, mitkä ne olivat
perusteet sille?
Keskenkasvuisena räkänokkana, joka oli kakarasta painostettu muottiin ja valmennettu kasteelle, ei käytösvalikoimaan oltu sisällytetty minkäänlaista riippumatonta ajattelua.
Kyseinen yhteisö hoitaa 'motivoinnin' riittävän tehokkaasti, kasteelle päätyäkseen ei keskenkasvuinen tarvitse oma-aloitteisuutta. - Capybara
????? kirjoitti:
yleensä menitte kasteelle, mitkä ne olivat
perusteet sille?Pitää ymmärtää sitä aikakautta, jota elin ja jolloin liityin jehoviin.
Korkealentoinen aatteellisuus tuhoutui lopullisesti vihreiden muuttuessa salonkivihreiksi, Neuvostoliiton romahdettua ja kun Suomeen tuli lama ja nämä oligarkit, jotka kahmovat ihmisten rahat sen kun kerkiävät.
= lopun aika oli ihan käsinkosketeltavasti ilmassa. Historijoitsijoiden mukaan olen oikeassa: maailma joka alkoi 1914 loppui 1989.
Olin nuori ja pää täynnä aatteita. Kun olin vielä yliopistossa, meillä oli sellainen vapauden henki, että me halusimme keskustella erilaisista ideologioista erilaisten ihmisten kanssa.
Minä ihailin sitä, että Jehovan todistajat tekivät jotain maailman parantamiseksi yleisen lamaannuksen ja sekasorron keskellä.
Joistakin nuorista tulee gootteja, hippejä, jotkut polttavat hasista, minusta tuli Jehovan todistaja. - Obs!
Capybara kirjoitti:
Sitä paitsi kastealtaan vesi oli kylmä.Minä olin 14 vuotias mennessäni kasteelle ts. aika nuori pojankloppi. Olen miettinyt usein sitä, että miksi menin kasteelle. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että kysymys oli hyväksytyksi tulemisen tarpeesta seurakunnan sisällä, eikä mistään muusta.No seuraava kysymys on tietysti, että nousikon minun status seurakunnan sisällä? Nix! Ainut muutos oli se, että nyt minua ja minun tekemisiäni ja tekemättäjättämisiäni seurasi noin 200 silmäparia. En päässyt lähellekkään sisäpiiriä. Halusivat pitää määräntynlaista hajurakoa. En tajunnut sitä silloin minkä takia, mutta nyt luulen tietäväni tai oikeastaan tiedän.
- Uskomaton Toivo
Et muista edes omaa historiaas. Anyway haureus on ylivoimaisesti yleisin erottamisperuste.
- miksi?
Jätitkö vaimon naisen takia?
Jätitkö vaimon miehen takia? - Markku_Meilo
miksi? kirjoitti:
Jätitkö vaimon naisen takia?
Jätitkö vaimon miehen takia?>>Jätitkö vaimon naisen takia?
>>Jätitkö vaimon miehen takia?
Hylkäsitkö ajattelun Vartiotorniseuran takia?
Hylkäsitkö ajattelun ihan muuten vaan huviksesi?
- ÄLÄ VALEHTELE.
Johan on lyhyt muisti pitääkö muistuttaa?
- ??????
Koska kasteelle mennään vasta kun Jeesus on
pessyt pois synnit. Raamattu sanoo, että kasteessa
upotetaan vanha ihminen kasteen hautaan.
Ensiksi täytyy uudestisyntyä vedestä ja hengestä,
Jumalan sana ja henki uudestisynnyttävät ihmisen.
Sitten, kun sydän on Jeesuksen verellä pesty voi
mennä kasteelle, Raamatussa on siitä monta
esimerkkiä.
Mutta teitä oli opetettu toisin ja te uskoitte
tekevänne oikein - salaisuus?
Eihän JT järjestökää muista metsään menneitä maailmanlopun ennustuksia!!!!!!!!!!!!
- yksilöllistä
salaisuus? kirjoitti:
Eihän JT järjestökää muista metsään menneitä maailmanlopun ennustuksia!!!!!!!!!!!!
Entisten todistajien palstalla H20 (sivu www.jttuki.info) on kirjoitettu tuosta erottamisesta. Jos joutuu pomon epäsuosioon, niin hän löytää syyn erottamiseen (en tiedä minkä verran käytetään sitä apuneuvoa, että käsketään jotakin/joitakin srk:ssa tehostamaan ko:n tarkkailua. lahkolaisilla on velvollisuus tarkkailla ja käräyttää toisiaan lahkojohdon määrittelemistä rikkeistä). Tuo erottamisen peruste voidaan lausua "todistajalle sopimattoman käytöksen vuoksi".
Toisaalta on kuulema mahdollista, että kun lahkon tenavat kokeilevat nurkan takana esim. tupakkia, niin pomon poika saa olla rauhassa, kun taas muut saavat aika sapiskat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64215Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1162575Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2081021- 39962
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38911- 47884
- 36856
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke121837Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35802