Katseet

Lesbi@n

Kumpaako uskoisin? Katsetta, joka kertoo: Olen ihastunut sinuun, vai suuta, joka sanoo: Meillä ei voi koskaan olla mitään. Olen hetero.

12

1831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justiinsa

      MIetin aivan samaa, olen miettinyt jo kauan. Tosin hän ei ole sanonut mitään asiasta, koska ei ole otettu puheeksi. Mieli kyllä tekisi...

    • Kysymys

      Kuinka ne katseet ilmenevät? Siis mistä tiedät...

    • QueenZ

      My story:

      se katse.. Se oli ensin vilkaisu, ja tajunnan tullessa mukaan, eivät katseet enää irronneet..
      juttelin hänelle, tajusin että ihastuin häneen, sanoimme asian samaan aikaan.. Ja kumminkin, se on niin uutta.
      Tällä hetkellä tilanne on tämä. Minä olen sekaisin. Hän on sekaisin. Mistä kaikki sitten johtuu?

      Jos on koko elämänsä tiedostanut tietyt rajat, ja yleisesti hyväksytyn käyttäytymisen, mitä sitten kun löytyy sielunsisar, jota kohtaan tunteet ovatkin enemän kuin koskaan ketään muuta, mitä siis kun se toinen puolisko onkin ns.väärää sukupuolta? Mitä merkitystä sillä on? Ei sillä pitäisikään olla, mutta se on vain raja.
      Millä tavalla elämä muuttuu? Pitääkö kaikki pitää piilossa, koko suhde koko elämä..

      Siis asioita joita pään sisällä pyörii. Suurentelua myös mutta todellisia. ymmärrän häntä täysin, itseäni en, vaikka ajatukset ovat samat. Silti rakastan häntä, en ole koskaan kokenut näin tasapainoista, turvallista, vahvaa ja luotettavaa tunnetta. Ja monia tunteita olen käynyt läpi.. Nyt luotin katseeseen, luotin toiseen ihmiseen koska hän on minun ihmiseni, tapahtui mitä tapahtui..

      Asumme vielä erikaupungeissa, ja kun hän lähti hän sanoi lohduttomasti, että toivoo että löydän jonkun jota rakastaa, toivomme että tunteet muuttuisivat, vaikka kunpikin tiesi, minäkin sanoessani myöntävästi, että me puhumme asiasta jota emme taida voida muuttaa. Ja koska hän on samanlainen tiedän, että hän käy läpi sitä, elääkkö ns. helpommin yhteiskunnallisten normien mukaan, koska ei se ole mahdotonta, vai ottaakko onnen siivet selkäänsä ja voittaa tuuli alleen..

      Lohdutonta on minun kirjoittamiseni, koska olen löytänyt paikkani, ja ihmiseni ja olen samalla kohdannut rajani. Ikävää että se raja on juuri järki ja tunteet. Minun sisuksiani vääntää jatkuvasti.. Palan vain halusta jakaa elämäni hänen kanssaan mutta en siltikään tiedä olenko valmis..

      Näin ei pitänyt tapahtua.. Ei varsinkaan minulle, joka haluaa aina tietää mitä tapahtuu..
      Kaiken onnen keskellä olen onneton.

      Mutta luottakaa tunteisiinne.

      • Pir

        Luota katseeseen, tutustukaa toisiinne sillä tavoin kun tuntuu oikealta. Tiedostamisen yllättävyys, tabujen voima SAA pään sekaisin. Sehän ei asiansa hallitsevalle ihmiselle sovi, tietenkään. Ei minullekaan ensimmäisellä kerralla, valitsin väärin.

        Jos sinäkin murjot itseäsi (ja häntä) aivan tarpeettomalla tuskalla (en vähättele, mutta tarpeettomuuden huomaat myöhemmin elämässäsi) ja torjutte yhdessä tämän mahdollisuuden, niin naisenkaipuusta ette kumpikaan pääse. Koskaan.


      • QueenZ
        Pir kirjoitti:

        Luota katseeseen, tutustukaa toisiinne sillä tavoin kun tuntuu oikealta. Tiedostamisen yllättävyys, tabujen voima SAA pään sekaisin. Sehän ei asiansa hallitsevalle ihmiselle sovi, tietenkään. Ei minullekaan ensimmäisellä kerralla, valitsin väärin.

        Jos sinäkin murjot itseäsi (ja häntä) aivan tarpeettomalla tuskalla (en vähättele, mutta tarpeettomuuden huomaat myöhemmin elämässäsi) ja torjutte yhdessä tämän mahdollisuuden, niin naisenkaipuusta ette kumpikaan pääse. Koskaan.

        Luojan kiitos kuitenkin kumpainenkin olemme aivan totaalisen samalla aaltopituudella, elämää nähneitä ja siitä nauttivia ihmisiä.

        En usko että kyse on koskaan naisenkaipuusta, minä kaipaan häntä ja hän minua. Tuntuu aina niin julmalta, yleensäkin puhua vain siitä että jos nyt kävisi niin ettemme koskaan tuliskaan onnistumaan, minä tuskin NAISTA sen vuoksi kaipaisin.. Kaipaisin häntä.

        Mutta ehkä vain ymmärsin väärin. Tuntuu että tässä maailmassa lokeroidaan vain niin herkästi ja lesbot eivät ole ainoita joita lokeroidaan. Myös lesbot haluavat lokeroida.. Se on ahdistavaa.

        Mutta muutenkin tuntuu että kaikki tunteet ovat pinnassa.. *hymyilee*


      • Pir
        QueenZ kirjoitti:

        Luojan kiitos kuitenkin kumpainenkin olemme aivan totaalisen samalla aaltopituudella, elämää nähneitä ja siitä nauttivia ihmisiä.

        En usko että kyse on koskaan naisenkaipuusta, minä kaipaan häntä ja hän minua. Tuntuu aina niin julmalta, yleensäkin puhua vain siitä että jos nyt kävisi niin ettemme koskaan tuliskaan onnistumaan, minä tuskin NAISTA sen vuoksi kaipaisin.. Kaipaisin häntä.

        Mutta ehkä vain ymmärsin väärin. Tuntuu että tässä maailmassa lokeroidaan vain niin herkästi ja lesbot eivät ole ainoita joita lokeroidaan. Myös lesbot haluavat lokeroida.. Se on ahdistavaa.

        Mutta muutenkin tuntuu että kaikki tunteet ovat pinnassa.. *hymyilee*

        oikeastaan, että jos ulkopuolisten paineiden takia luovutte toisistanne, niin kaipuu jää. Se voi muuntua fiksaatioksi, jossa vuosien kuluessa alkuperäinen kohde haalistuu, mutta voimistuu halu kohdata nainen, edes kerran. Nyt sinulla on yksi ainoa, hän. Ja, hmmm ... tulevaisuudessakin on vain hän, nimi voi vaihtua.

        En usko täysheteron edes rakastuvan naiseen, mutta bi-tytöillä on varmaan jo toinen tilanne. Lesboutensa tajunnut ei miestä ajattelekaan. En ole lokeroimassa, mutta tämäntapaisesta hahmottamisesta voi olla apua, kun pohtii omaa tilannettaan.


      • QueenZ
        Pir kirjoitti:

        oikeastaan, että jos ulkopuolisten paineiden takia luovutte toisistanne, niin kaipuu jää. Se voi muuntua fiksaatioksi, jossa vuosien kuluessa alkuperäinen kohde haalistuu, mutta voimistuu halu kohdata nainen, edes kerran. Nyt sinulla on yksi ainoa, hän. Ja, hmmm ... tulevaisuudessakin on vain hän, nimi voi vaihtua.

        En usko täysheteron edes rakastuvan naiseen, mutta bi-tytöillä on varmaan jo toinen tilanne. Lesboutensa tajunnut ei miestä ajattelekaan. En ole lokeroimassa, mutta tämäntapaisesta hahmottamisesta voi olla apua, kun pohtii omaa tilannettaan.

        .. tälläinen suloinen hymy =)

        minä olen olento joka uskoo rakkauteen.. Ja kun sen olen kohdannut Ja toivon kuka tahansa kohtaa.. Sukupuolen rajat häviää..

        Haluan uskoa niin, koska haluan uskoa rakkauteen. Oikeasti, nämä ihan kummallisilta kuulostavat sanat hämmästyttävät minuakin.. Hmm olen yleensä aikamoinen skeptikko =D

        Ja sikäli mikäli pohdin omaa tilannettani niin pyrin juuri poistumaan tuosta lokeroinnista koska se kuitenkin rajoittaa sen verran asioiden ymmärtämistä. Todellakin helpottaa siis =).

        Ymmärrän ihan totaalisia lesboja tietenkin, tai siis yritän.. Mutta usein niin kiivas suhtautuminen (negatiivinen) saa minut ainakin miettimään, onko asiat pakko viedä äärirajoille asti. Hyvää keskusteluakaan on vaikea saada aikaiseksi, mikäli toinen ei kykene keskustelemaan edes asista, näkemään eri puolia ja tavallaan purkamaan asiaa pieniin säikeisiin. Itse en henkilökohtaisesti siis allekirjoita lausetta, että "lesboutensa tajunnut ei miestä ajattelekkaan", koska kysehän on hyvin pitkälti seksuaalisuudesta. Kuinka suuri asia se on, ja kuinka suuri asia sen pitää olla? Minun seksuaalisuuteni on minulle sama kuin kiehtova mieli.. Sytyn ihmisestä, joka pystyy tarjoamaan minulle jotain mitä arvostan..

        Ja tämä sekoittava olotila juuri nyt.. Se on jotain, mitä minä arvostan hänessä ja itsessäni. Koska se panee minut, ja hänet pohtimaan jokaista pienen pientä asiaa, ja vaikka välillä tuntuukin vaikealta, voi samalla löytää uusia rajoja mielestään, joita rikkoa.



        =)


      • Pir
        QueenZ kirjoitti:

        .. tälläinen suloinen hymy =)

        minä olen olento joka uskoo rakkauteen.. Ja kun sen olen kohdannut Ja toivon kuka tahansa kohtaa.. Sukupuolen rajat häviää..

        Haluan uskoa niin, koska haluan uskoa rakkauteen. Oikeasti, nämä ihan kummallisilta kuulostavat sanat hämmästyttävät minuakin.. Hmm olen yleensä aikamoinen skeptikko =D

        Ja sikäli mikäli pohdin omaa tilannettani niin pyrin juuri poistumaan tuosta lokeroinnista koska se kuitenkin rajoittaa sen verran asioiden ymmärtämistä. Todellakin helpottaa siis =).

        Ymmärrän ihan totaalisia lesboja tietenkin, tai siis yritän.. Mutta usein niin kiivas suhtautuminen (negatiivinen) saa minut ainakin miettimään, onko asiat pakko viedä äärirajoille asti. Hyvää keskusteluakaan on vaikea saada aikaiseksi, mikäli toinen ei kykene keskustelemaan edes asista, näkemään eri puolia ja tavallaan purkamaan asiaa pieniin säikeisiin. Itse en henkilökohtaisesti siis allekirjoita lausetta, että "lesboutensa tajunnut ei miestä ajattelekkaan", koska kysehän on hyvin pitkälti seksuaalisuudesta. Kuinka suuri asia se on, ja kuinka suuri asia sen pitää olla? Minun seksuaalisuuteni on minulle sama kuin kiehtova mieli.. Sytyn ihmisestä, joka pystyy tarjoamaan minulle jotain mitä arvostan..

        Ja tämä sekoittava olotila juuri nyt.. Se on jotain, mitä minä arvostan hänessä ja itsessäni. Koska se panee minut, ja hänet pohtimaan jokaista pienen pientä asiaa, ja vaikka välillä tuntuukin vaikealta, voi samalla löytää uusia rajoja mielestään, joita rikkoa.



        =)

        luullakseni, mitä haluat sanoa. Se on yhtä oikea tapa jäsentää ajatteluaan kuin jokin toinenkin tapa ilmaista sama asia eri kantilta. Jokainen puhuu oman kokemuksensa ja ideaalinsa pohjalta ja mitä näkee ympärillään. Ja mitä on lukenut. Minä myös vain.

        Tykkääpä lokeroida tai ei, niin esim. minä olen lesbo, koska en halua rakastella miehen kanssa. Olen tapaillut aivan hurmaavia miehiä, joista pidän kovasti. Jotkut ovat säilyneet hyvinä ystävinä, ne, joiden itsetuntoa ei ole kolauttanut kieltäytyminen saattokeikoista yms. Minun erotiikkani kohdistuu vain naiseen, ei siitä tarvitse kiihkoilla (varsinkin kun olen kaappilesbo). Ja naisistakin on varmaan 98% sellaisia, joihin harmikseni en innostu millään, ihan rauhassa saavat ne muut olla silmiltäni "siinä mielessä". Eli se kuuluisa "jokin" merkitsee eniten - kunhan silti on nainen.

        Niitä, joille "klick" voi tapahtua sukupuolesta riippumatta, nimitetään biseksuaaleiksi. Se on vain määritelmä, objektiivinen ja salliva, ei mitään negatiivista. Sanoisin, että heillä on aivan suurenmoinen etu verrattuna meihin lesboihin ja homoihin. Seksuaalisuutta ei pitäisi koskaan sekoittaa ismehin, ei tämä mikään oppi ole, vaikka jotkut kai käyttäytyvät siihen malliin. Negatiiviset asenteet puolin ja toisin taitavat etupäässä johtua negatiivisista kokemuksista ja joko koetusta/luulotellusta luottamuksen tai itsetunnon puutteesta.

        Täysheteroista puhuin liiankin kategorisesti. Sitä täyseyttä ei kyllä voi taata, jos kohdalle sattuu sellainen tilanne, että vetovoimainen kohde onkin omaa sukupuolta. Luulen, että on paljon kiinni sattumasta.

        Anteeksi, että olen näin utelias, mutta koetko rakastumisen tyttöön sen verran häpeällisen oloisena, että olet hämilläsi ja tapahtunutta on käytävä läpi paljon enemmän, kuin jos kyseessä olisi poika? Ja siksi lokerot ahdistavat?

        Joka tapauksessa elät ihastuttavan euforista vaihetta, onnea molemmille :))


    • Vaikeuksia

      Mutta sanokaapa. Miksi täytyy olla niin idiootti, että on palavasti rakastunut naiseen, joka selvästi on rakastunut mieheen. Miksi ei saa ihastusta loppumaan, miksi ei voi unohtaa?

    • mä vaan

      mäkään en tiedä miten suhtautua ku yks nainen katsoo mua.. oon monesti sen yllättänyt tuijottamasta.. sit se monesti hakeutuu lähelle.. ite oon lesbo.. tästä en oikeen ota selvää onko vaiko eikö.. mitä tehdä? ideoita?

      • ....

        ?


    • hejpådejvaan

      No, mun ihan rehellinen mielipide on että jos toinen sanoo olevansa hetero niin annan olla, ei kiinnosta pätkääkään kuinka tulisesti minua salaa rakastaa. Olen itse ylpeä siitä mitä olen ja joku kaappilesbo on aika massiivinen turn-off. Jokainen saa sitten omalla kohdallaan miettiä menetettyjä mahdollisuuksiaan sillä aikaa kun itse deittailen kauniita itsevarmoja queer-naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe