Onko Tampereella samanlaisia lähiöitä kuin Helsingin Kontula, Jakomäki tai Tapulikaupunki? Jos tiedätte kyseiset paikat. Vai onko rauhallisempaa? Onko jossain Tampereen lähiössä jopa levottomampaa?
Levottomat lähiöt
61
11264
Vastaukset
- Lähiöhö
Helsingin Kontula, Jakomäki tai Tapulikaupunki sijaitsevat Helsingissä ei Tampereella. Tampereella ei edes ole lähiöitä, sen sijaan on sateliitti kaupunki Hervanta, mutta se onkin jo eri asia.
Tampereella on huomattavasti rauhallisempaa kuin missään Helsingissä. Tampereella ei tosin ole sellaisia hullujakaan, jotka ehdon tahdo haluavat hankkiutua hankaluuksiin kanssa ihmisten kanssa.- sullekkin
Tampereella lähiöihin luetaan mm. härmälä, multisilta jne, hiukan syrjäytyneet kaupunginosat
- unistas....
Entä hervanta, tesoma, härmälä, nekala, kissanmaan kaupunginpuoleinen osa, multisilta, peltolammi, jne jne ..?? Lähiö alueita riittää!! Joka taholla.
Ovatko ne muuttuneet takavuosista? Suuri osa alueista voi olla nykyään ok, mutta... miten? - Tampereella ja Helsingissä ...
unistas.... kirjoitti:
Entä hervanta, tesoma, härmälä, nekala, kissanmaan kaupunginpuoleinen osa, multisilta, peltolammi, jne jne ..?? Lähiö alueita riittää!! Joka taholla.
Ovatko ne muuttuneet takavuosista? Suuri osa alueista voi olla nykyään ok, mutta... miten?Ei Tampereella ole samalla tavalla leimautuneita ja ns. huonoja alueita kuin pääkaupunkiseudulla. Paikalliset osaavat tietty listata vaikka millaisen listan "huonoja" alueita. Edellä mainittiinkin lista alueita, joilla on tai on ollut huono maine, mutta jokaisesta löytyy varmasti niitä hyviä ja huonoja kolkkia. Myös niiltä "eliittialueilta", tosin täällä ei mielestäni sellaisiakaan pahemmin ole.
Koskee ihan mitä tahansa kaupunkia ja tuppukylää, paikalliset kertovat aina jotain vanhoja hurjia tarinoita ties mistä kadunpätkästä, ettei siellä ja siellä voi ihminen asua. Ulkopuolinen ei niitä eroja niin paljoa havaitse.
Jos löytää mielestään kivan asunnon ja itse tykkää alueesta, niin sinne vaan. Olen asunut eri kaupungeissa sekä "hyvillä" että "huonoilla" alueilla. Ei ole todellakaan yksioikoista missä on ollut rauhallista ja mukavaa. Jopa paljon parjatusta Hervannasta löytyy kivaa aluetta, jos vaivautuu Insinöörinkadun varresta pois.
t. Sekä Tampereella, Helsigissä että monessa muussakin paikassa asunut. - .......
Tampereella ja Helsingissä ... kirjoitti:
Ei Tampereella ole samalla tavalla leimautuneita ja ns. huonoja alueita kuin pääkaupunkiseudulla. Paikalliset osaavat tietty listata vaikka millaisen listan "huonoja" alueita. Edellä mainittiinkin lista alueita, joilla on tai on ollut huono maine, mutta jokaisesta löytyy varmasti niitä hyviä ja huonoja kolkkia. Myös niiltä "eliittialueilta", tosin täällä ei mielestäni sellaisiakaan pahemmin ole.
Koskee ihan mitä tahansa kaupunkia ja tuppukylää, paikalliset kertovat aina jotain vanhoja hurjia tarinoita ties mistä kadunpätkästä, ettei siellä ja siellä voi ihminen asua. Ulkopuolinen ei niitä eroja niin paljoa havaitse.
Jos löytää mielestään kivan asunnon ja itse tykkää alueesta, niin sinne vaan. Olen asunut eri kaupungeissa sekä "hyvillä" että "huonoilla" alueilla. Ei ole todellakaan yksioikoista missä on ollut rauhallista ja mukavaa. Jopa paljon parjatusta Hervannasta löytyy kivaa aluetta, jos vaivautuu Insinöörinkadun varresta pois.
t. Sekä Tampereella, Helsigissä että monessa muussakin paikassa asunut.En silti mihin tahansa muuttaisi, on sen verran eroja "tunnelmassa" eri paikoissa. Vai onko... ajat muuttuvat...
- Provokaattori?
sullekkin kirjoitti:
Tampereella lähiöihin luetaan mm. härmälä, multisilta jne, hiukan syrjäytyneet kaupunginosat
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lähiö
Ilmeisesti tarkoituksesi onkin olla negatiivinen ja haluatkin haastaa riitaa. En kylläkään ymmärrä miksi. Mutta ennenkuin enemmän suollat syyläisiä sanomaasi, tutstuppa ihan itse aiheeseen, ja mieti mikä sinä olet mollaamaan toisen koteja. - Hyhkyläinen
Hyhky on muuttunut rauhattomaksi kaupungin osaksi sen jälkeen kun talonvaltaajat tulivat. Asuntomurtoja, autoja rikotaan, suuret tappelut pihassa, avonuotiot, toherrykset seinissä. Järjestäytynyttä porukkaa. Tietävät poliisin tulon. Kuuntelevat varmaan poliisiradiota.
Kaupunki suosii rikollista porukkaa. Saavat vapaasti asua kolmikerroksisessa omakotitalossa.
Älkää kukaan muuttako tänne, asuntoja on myynnissa ja useat harkitsevat muuttoa.
Tällaista meillä nykyisin. - 7+10
sullekkin kirjoitti:
Multisilta on kaupunginosana ihan ok, jos tykkää ulkoilla ja ulkoilualueista. Alue ei eroa mm. Peltolammista, Hervannasta, Tesomasta tai Vihilahden alueesta. Näistä jälkimmäinen on mielestäni kaikista ankein asuinpaikka. Sille alueelle en muuttaisi vaikka maksettaisiin
- Anonyymi
Minulle saattaa tulla eteen muutto Tampereelle työn perässä, Helsingistä Tampereelle siis. Siksi asia tuli nyt ajankohtaiseksi.
Vanha viestiketju tätä kirjoittaessani jo 13 vuotta sitten sisältää yhä tänäänkin ajankohtaisen piirteen:
Aloittaja nimim. Tampereella kirjoittaa: "Onko Tampereella samanlaisia lähiöitä kuin Helsingin Kontula, Jakomäki tai Tapulikaupunki?" Tähän ehtii ensimmäisenä vastaamaan päivän jälkeen nimim. Lähiöhö että "Helsingin Kontula, Jakomäki tai Tapulikaupunki sijaitsevat Helsingissä ei Tampereella."
Mielestäni noiden kaupunginosien sijainti käy näppärästi ilmi aloittajan viestistä, jollei ulkopaikkakuntalaisena asiaa tiedä.
Helsingin Kontula, Jakomäki tai Tapulikaupunki sijaitsevat Helsingissä ei Tampereella. - Anonyymi
Hyhkyläinen kirjoitti:
Hyhky on muuttunut rauhattomaksi kaupungin osaksi sen jälkeen kun talonvaltaajat tulivat. Asuntomurtoja, autoja rikotaan, suuret tappelut pihassa, avonuotiot, toherrykset seinissä. Järjestäytynyttä porukkaa. Tietävät poliisin tulon. Kuuntelevat varmaan poliisiradiota.
Kaupunki suosii rikollista porukkaa. Saavat vapaasti asua kolmikerroksisessa omakotitalossa.
Älkää kukaan muuttako tänne, asuntoja on myynnissa ja useat harkitsevat muuttoa.
Tällaista meillä nykyisin.poliisiradio toimii nykyisin tetra-verkossa, sillä 80-luvun "poliisiradiolla" ei nykyisin tee juuri mitään eikä tavan siviili pääse kuulemaan enää poliiseja.
- dsads
Hervanta on ainaski Tampereel yks lähiö.
Mä asustelin siä mikontalossa poikakaverin kanssa joskus 80-luvulla, ja että oli niin lähiöö..
Jengi mölyää pihassa ja kahvi on laihaa.- hervanteri
Hervannassa Mikontalo on se slummi. Opiskelijat tulee tänne ja kun tietävät ettei tarvi jäädä käyttäytyvät kuin siat. Sitten valmistutaan (jos valmistutaan) ja mennään kraka kaulassa muualle töihin.Saatanan sudeetit.
- öplikiujhuytgtrfd
hervanteri kirjoitti:
Hervannassa Mikontalo on se slummi. Opiskelijat tulee tänne ja kun tietävät ettei tarvi jäädä käyttäytyvät kuin siat. Sitten valmistutaan (jos valmistutaan) ja mennään kraka kaulassa muualle töihin.Saatanan sudeetit.
Mikontalo ei ole enää slummi. Sehän on remontoitu osin perheasunnoiksikin ja muutenkin meno siellä on rauhoittunut.
- Hhhhurrrrrja
hervanteri kirjoitti:
Hervannassa on tämä häiriöalue Kaakkois-Hervanta eli Näyttämön alue, jossa rikkaat porskuttaa Nokia kyljessä. Siellä on tehty 3 vakavaa henkirikosta viime vuosina.
- Anonyymi
Hämeenpuiston kakkosessa asuu paljon homoja.
- pahin
tietysti katuturvallisuuden kannalta. Tahmela veropetosten.
- Hyvinvointi
Ei TRE:lla ole levotonta ollenkaan ellei sitä itse halua.
Tampereella ei ryöstetä eikä pahoinpidellä/murhata ellei sitä tosiaan sitten itse halua.
Tampere on hyvä kaupunki elää ihan oikeesti.- Murhamies asialla
Ai mitä tarkoitat että ellei itse halua? Halusiko tämä kiinalaisnainen muka tulla murhatuksi?
Puhun murhasta koska olen aivan varma että oli suunniteltu juttu. Tuskin tyyppi oli vain päiväkävelyllä ja katsoi, että ai tossahan on sopiva muija tapettavaksi. :(
- hervantalainen
Haloo, missä olette, te Hervanta-provosoituvat "asiantuntijat". Olisi hyvä hetki taas tyhmänä haukkua tätä Tampereen ylpeyttä.
- topi --39
Hervanta ja keskusta
- Atalalainen
Nekala on hyvin vaarallinen, varsinkin puukerrostalojen kohdalla. Siellä ryöstetään ihmisiä paljon.
- lens dailies
ihan rauhallista paitsi nekalassa ja härmälässä herwood ja pispala on jo rauhottunu
- nykyinen tamperelain
Itse asuin parisen vuotta Riihimäen Peltosaaressa ja siellä oli todella vaarallista ilta aikaan kuljeskellä yksikseen, itte sain pari kertaa silmän mustaksi ilman omaa syytä,, mutta tampereen keskustassa kun olen asunut jo kolme vuotta niin illallakin uskaltaa käydä iltakävelyllää
- Tamperkele
Tampereella ainakin seuraavat tosi levottomia
Hervanta (paljon maahanmuuttajia)
Kaleva/Tammela
Härmälä (huumeet)
Ristimäki/Tesoma
Nekala
Kissanmaa
Pispala
Atalan sisempi osa.
Kaukajärvi
Juhannuskylä
Leinolan kerrostaloa alueet .muuten ok.
Ehkä ainoat sellaiset täysin asialliset mitkä tulee mieleen ovat Vehmainen,Olkahinen,Pappila,Messukylä ja Lamminpää suurimmaksi osaksi.- juuri niin
Miksi sitä salailemaan.
- härmälässä
Härmälässä olen asunut monta vuotta ja rauhallista on ollut. Paljon lapsiperheitä ja omakotitaloja ja upeat ulkoilumaastot, sekä Veskan kauppakeskus ihan lähellä.
- györgyi
MUUTAN LASTENI KANSSA MIKKELISTÄ JOKA TAPAUKSESSA TAMPEREELLE,hervanterin kannattaa vaihtaa lääkitystä,jos ei ole hommaa helvetissä.äitikö sulle on opettanu seksiä ihan kädestä pitäen.
- riippuumistäroikkuu
Osasit luetella lähes kaikki kaupunginsosat. Peltolammin, Multisillan, Kalkun ja Ikurin unohdit vallan. Lamminpäähän en ikinä muuttaisi.
- Hell´s Angels
Eikös Vehmaisissa ole niiden Helvetin enkelien vai mitä Killereitä lie, tukikohta? AInakin joskus on ollut siinä Kangasalantien varressa Vehmaisissa.
- He.he.hervanta
eikö se olekaan tunnettu kaikkialla Suomessa
- ne-ne-nekala
ei ole hyvässä maineessa ja maineestahan nyt puhutaan
- HuumeHörhöt
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762522
Linnainmaalla liikkuu huume- ja hormoonihörhojä.
LInnatuvalla pahoinpidellään harva se päivä joku ja nuoret terrorisoivat lähiympäristöään:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762522#comment-42525279
Leinola/LInnaimaalla ryöstetään, varastetaan ym:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8762522#comment-42028122
Eräs linnaimaalainen tuomittiin tämän vuoden alussa 8 vuoden vankeuteen,
haulikolla tappamisen yrityksestä. - heritailunga
Pahoja mestoja (osittain, ojittain ja tietyt osat):
-Tesoma
-Multisilta
-Härmälä
-Peltsu
-Hervanta- *¨*
Peltsu ei ainakaan tänä päivänä kuulu mihinkään levottomiin lähiöihin. Hyvin on rauhallista.
- kjot
*¨* kirjoitti:
Peltsu ei ainakaan tänä päivänä kuulu mihinkään levottomiin lähiöihin. Hyvin on rauhallista.
Pahinta aluetta on keskustan alue Tampereella,ei asua mutta liikkua öisin.
- 20 vuotta Tesomalla
Tesoma ei ole rauhaton vaan ihan tavallinen lähiö. Rauhaton se oli 25 vuotta sitten.
- annan pakit
kjot kirjoitti:
Pahinta aluetta on keskustan alue Tampereella,ei asua mutta liikkua öisin.
mukaan varmaan vaarallisinta liikkua keskustan alueella, jossa liikkuu eniten ihmisiä.
Vaarallisin asuinalue on tietysti Hervanta, siksi siellä on oma sosiaali- ja työvoimatoimistokin ja Kela, eniten työttöiä ja sosiaalisia ongelmia. - .....
20 vuotta Tesomalla kirjoitti:
Tesoma ei ole rauhaton vaan ihan tavallinen lähiö. Rauhaton se oli 25 vuotta sitten.
Nii-i Peltolammi ei todellakaan ole mikään levoton paikka, rauhallisempi kuin yksikään edellä mainituista Tampereen "lähiöistä" . Kaunis ja rauhallinen paikka.
- Tesoma 6v
20 vuotta Tesomalla kirjoitti:
Tesoma on itse asiassa hyvinkin rauhallista seutua nykyään. Nuoriso huomattavasti rauhallisempaa, eikä missään näytä enään olevan puliukkojakaan. Tänne uskaltaa tulla muualtakin ravintoloihin nauttimaan hyvästä seurasta ilman että tarvii pelätä yhtään mitään.Lapset ja vanhuksetkin uskaltavat liikkua Tesomalla iltaisin tai vaikka keskellä yötä eikä maahanmuuttajistakaan ole täällä mitään ongelmia. Tervetuloa tutustumaan yhteen suomen rauhallisimmista lähiöistä ja poistamaan ne typerät ennakkoluulot mitkä ovat peruja iskän tai äidin kertomuksista. Typeriä yksilöitä löytyy toki täältäkin kuten jokaisesta paikasta Hangosta Utsjoelle! Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään.
- yberrölli
Samaa mieltä lähes prikulleen
1. Levoton maine, ehkä jo parempi paikka kuin ennen. Yksi tuttu asui siellä hetken erottuaan.
2. Paljon huonosti koulutettuja mamuja, romaneja, ja suomalaiset ns."huonommin toimeen tulevat". Ja aina kun olen ohiajanut, niin bussikatokset aina rikottuina.
3.Paljon deekuja ja pusikkoja ja metsiä missä asustaa. Siis Rölli-aluetta.
4. Peltsu ehkä Multsua citympi asuinympäristö, mutta en silti suostuisi muuttamaan sinne.
5. En ikinä muuttaisi, paljon mamuja, osalla hyvä koulutuskin (=Nokia), mutta suurin osa sossun rahoilla eläviä, lapset yhteiskunnan vastuulle sysättyinä.
- Tampereellakin
missä on kunnan vuokratalokeskittymiä, niissä on yleensä häiriöitä ja häiriökäytöstä, ylenmääräistä metelöintiä ja möykkää, häiriökäytös monilla näkyy jo hyvin nuorina, usein vanhemmat ei paljoa välitä, tai eivät edes ymmärrä mikä on häiriökäytöstä ja häiritsevää meteliä asuma-alueella.
- z.x,cmf
Pispala,Tahnela, Kala asema.Pirkanmaan pahimmat lähiöt.
- tidityy
Nekala on sellainen alue mihin en itse muuttaisi, liian paljon narkkareita ja sekakäyttäjiä..
Peltolammi on ihan mukavaa ja rauhallista aluetta, Härmäläkin on ihan ok samoin Tesoma. Hervantakaan on tuskin niin paha kuin Nekala. - jjjay
tidityy kirjoitti:
Nekala on sellainen alue mihin en itse muuttaisi, liian paljon narkkareita ja sekakäyttäjiä..
Peltolammi on ihan mukavaa ja rauhallista aluetta, Härmäläkin on ihan ok samoin Tesoma. Hervantakaan on tuskin niin paha kuin Nekala.jos tampereelle vastaavaa lähiöö etsitään niin se on kyllä hervanta siellä itse asunut ja tiedän sen menon, mutta linnainmaa sehän on ihan helvetin rauhallista seuta mistä¨lähtien se on tälläiseen maineeseen päässyt???
- oudohkoa.
Miten nuo saat, Pispalan Ja Tahmelan pahoiksi?
- Readout loud
oudohkoa. kirjoitti:
vaan Tahnela ja Kala asema.
- .mkj
oudohkoa. kirjoitti:
Huumeiden käyttäjien valtaalutta.
- et sillai
mukaan vastaan yllättäen että atala minut nimittäin ryöstettiin siä joskus takavuosina(mopopojat) onneks ei ollu rahaa ku joku 3e!
- Linnatupalaiset
Linnainmaa, Leinola ja Atala.
Näiden takia levotomat lähiöt:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8999519
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9050316- Totuuden torvi
Aina sama... oiskohan sun jo syytä kertoa jotain itsestäskin, vai kuinka?
- 5
Nekalaan en muuttaisi ikinä!
- Alkup TRE:lainen
Hervanta on hyvä lähiö, vuoden 2009 rikostilastoissa oli POHJOIS-HERVANNASSA pahoinpitelyjä vain n. 67 kpl ja ETELÄ_HERVANNASSA n.60-65 ja huumausaine rikoksia oli alle 20kpl. Härmälä on nykyään paljon pahempi, etenkin alueella Perkiönkatu-Tierankatu, ja eritoten ilkein sakki asuu koulun kentän liepeillä Toivon kadulla. Ja tosiaan multsussa liikku huumediilereitä ja Romaanit ryöstelee. Ja kaikki bussipysäkitkin on rikottu laseistaan....
- oma valinta
Alkup TRE:lainen kirjoitti:
Hervanta on hyvä lähiö, vuoden 2009 rikostilastoissa oli POHJOIS-HERVANNASSA pahoinpitelyjä vain n. 67 kpl ja ETELÄ_HERVANNASSA n.60-65 ja huumausaine rikoksia oli alle 20kpl. Härmälä on nykyään paljon pahempi, etenkin alueella Perkiönkatu-Tierankatu, ja eritoten ilkein sakki asuu koulun kentän liepeillä Toivon kadulla. Ja tosiaan multsussa liikku huumediilereitä ja Romaanit ryöstelee. Ja kaikki bussipysäkitkin on rikottu laseistaan....
Kun menee Hervantaan, niin kaivaa niin sanotusti verta nenästä.
Minun autosta rikottiin etuvalot ja yritin tehdä poliisille rikosilmoitusta. Ei onnistunut, koska poliisin mukaan juttua ei saataisi koskaan selvitettyä. Eli ihan turha vedota "puuttuviin" rikostilastoihin.
- Alex1979**
ei tampereella rauhattomia paikkoja olekaa.. paitsi talonvaltaajien ympäristö.. tietyt talot ratakadun tienoilla on kyl semmoset etten muuttaisi.. ne jätettäköön hipeille !!!!!!! se on siis pispalas.. hervanta lienee rauhottunu, joka kolmas ehkä maahanmuuttaja jos jotakuta häirittee..
peltolammi, kaveri asunu paris paikas, on helvetin rauhallinen.. kuka väittää ettei ole?????? sitte keskusta.. vai ei voi yöllä liikkua.. ikäni olen tääl asunu ja liikkunu öisinki..eikä kyl ikinä mitään :) tietysti saa ehkä joitain väkijoukkoja vähäsen ehkä varoo vanhukset mut ei kyl muuta.. metelöiväät lähiönuoretkaa ikinä mitään sanonu..
ainoo mikä vituttaa niin känniläisten huudot viikonloppu/kesä öisin.. aina ei saa nukuttua niin hyvin.. mutta jos keskusta on muka turvaton.. ihan potaskaa :) öisinkin olen käyny kävelyllä ja muuta.. :)- nuorinainennn
Ei mitkää Tampereen lähiöt kokonaan levottomia ole, yleensä joka alueella on ne muutamat vuokratalot, joissa asuu maahamuuttajat, päihteidenkäyttäjät jne, jotka "tavalliset" ihmiset näkevät ongelmina. Juoppoja löytyy monesta paikkaa, mutta yleensä ne on ihan lepposia ja jos ei itse liiku kyseisissä piireissä, ei yleensä joudu ongelmiin. Nekala on ihan hyvää, rentoa aluetta, atomikylää tosin välttelisin. Annala myös ok seutua, tosin muutama vähän rauhattomampi talo löytyy Salen lähistöltä. Hervannassa asuu kirjavaa sakkia, mutta jos ei koe ongelmaksi vanhuksia/maahanmuuttajia/opiskelijoita/lähikuppilan kanta-asiakkaita ym, voi sinne ihan hyvin muuttaa. Jokaisella kommentoimallani alueella olen itse paljon liikkunut ja tunnen siellä asuvia/asuneita eikä heillä ongelmia ole ollut. Typeriä ennakkoluuloja ihmisillä esim. juuri Hervannasta ja Nekalasta, vaikkeivat olisi ikinä käyneetkään eikä paikkaa voi tuomita yhden vierailun perusteella. Keskustasta voisi kommentoida, että totta kai viikonloppuisin voi sattua ja tapahtua kun kännisiä ihmisiä kerääntyy joka puolelta, mutta muuten ihan rentoa menoa. Jos itse ei ala riehumaan ja haastamaan niin harvoin tulee ongelmia..
- manselainen...
Tampereen levottomimmat top 5:
1. Tesoma
2. Kaukajärvi
3.Härmälä
4. Nekala
5. Multisilta - muualta muuttanut
Nekala on mielestäni aivan kelpo paikka asua. Opiskelija olen itsekkin.
- hgfrt
Peltolammi on Tampereen turvallisin lähiö.
- tuskanaattori
Kyllä ny voisi mainita Kalkun kaupunginosan nokian rajalla kuuluvan rauhattomimpiin ja pahamaineisimpiin kaupunginosiin. Huppupäisiä poikaporukoita pyörii hajottamassa paikkoja ja taloissa vuodatetaan verta.
- ari-arska-vaan
Paljon vihreitä, vasemmistolaisia, homoja, hippejä ja autoilu kielletty koko keskustassa. Parkkipaikkoja ei missään ja kalliita jos jossain vähän on. Asunnot Helsingin hinnoissa vaikka olisi jossain mielenterveysongelmaisten keskellä lähiössä. Ei todellakaan mikään perussuomalaisten ihanneasuinpaikka !
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk853230Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921849Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871683- 1401523
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621413
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671331Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur901308Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001264- 861237