Millainen loppusota on noin yleensä? Tietysti se riippuu aselajista, mut jos loppusota on noin. 2 viikkoa, niin onko se sit todellista sykkimistä koko aika, vai millaista se on? Kommentteja eri aselajeista kaivataan... kiitos
Loppusota
4
5745
Vastaukset
- pasikuski
olin pasikuskina säkylässä, pasi on siis 6-pyöräinen vaunu, jos joku ei tiedä. loppusota oli kaikkein mukavin ja myös helpoin leiri. meillä se kesti 6 päivää. nukuttiin dieselillä lämmitettävällä kaminalla varustetussa teltassa 24 tunnin jaksoja, vähän kokkailtiin sapuskaa välissä kaminan päällä, sitten kävi käsky ajotehtävään, minne sai autokyydin. sitten kun oli ajettu vaunu määränpäähän, meidät tuotiin autolla takaisin. kapiaiset tai aliekrsantit eivät kytänneet meitä yhtään, kunhan hommat tuli hoidettua. leiriin sisältyi vain kaksi siirtymistä. ne ovat ikäviä, koska on paljon tekemistä, monta telttaa kasaan ja uudelleen pystyyn uudessa paikassa. onneksi ei ollut mihinkään kiire, kunhan vain tuli hommat tehtyä iltaan mennessä.
toisten jokkueiden pasikuskeilla oli hieman enemmän tekemistä, oli mm. yövartiota ja enemmän siirtymisiä joukkueen mukana. eli tuurista on paljon kiinni, mihin porukkaan pääsee. kuorma-autokuskeilla myöskin yhtä helppo loppusota. normaalit viestimiehet tekevät normaaleja viestiasemajuttuja, nukkuminen jää melko vähälle mutta muuten ok.
säkylässä on hyvin asiat, luulisin että myös suomessa muuallakin. jos leiri kestää 2 viikkoa, niin ei kyllä varmasti ole mitään sykkimistä koko ajan. jos on niin pitkä leiri, niin välissä järjestetään kerran pari mahdollisuus käydä suihkussa.itse olin leopard 2a4 ampujana, ja meidän loppusota oli vähän erilainen.
Oltiin melkeinpä koko ajan hyökkäyksen kärjessä, taistelu kesti 4 päivää. Yöllä sai nukkua ihan kiitettävästi, heti herättyä teltta kasaan ja vaunulla kohti vihollista. Vekaran jääkärit tukivat siinä meidän etenemistä, ja homma meni ihan rutiinilla... paljon ammuskelua ja hienoa tappelua :P mun mielestä intin paras leiri.
Saatiin yhdessä vaiheessa hornettikin kimppuun, aika vaikuttava kokemus... eipä tuossa juurikaan muuta sanottavaa...
- Daider
Yleensä loppusota on kaksiviikkoinen leiri.
Ensimmäinen viikko harjoitellaan taistelutoimia ja toinen viikko ammutaan kovilla jossain harjoitusalueella. - niin juu
Loppusota kesti 18 päivää josta 9 oli taisteluharjoitus jossa tahti oli kova hyökättiin monta kertaa päivässä siirryttiin pitkiä matkoja kävelemällä js välistä tekoilla aika raskasta oli yks ainakin 48 tunnin pätkä nukkumatta.Mielenkiintoisin oli asetuskeskus taistelu jossain hylätyssä kasarmi kopleksissa.Sit päivä peri aatteessa nukuttiin ja levättiin ja 6 vrk ampumaleiri loppu aika meni leirille ja leiriltä siirtymiseen semmosessa junan "karjavaunussa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110984
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452463- 302153
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131721Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421574Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311260Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351196Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317902