KRISTUKSEN NÖYRYYS
FIL 2:5-11 :
5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen [Joh. 1:1; 2. Kor. 4:4; Kol. 1:15; Hepr. 1:3]
7 vaan LUOPUI omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, [Jes. 53:2; Room. 8:3; 2. Kor. 8:9; Gal. 4:4; Hepr. 4:15]
8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti. [Mark. 10:45; Joh. 10:17,18; Hepr. 2:9, 5:8, 12:2]
9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman. [Ps. 110:1; Jes. 52:13, 53:12; Ap. t. 2:33]
10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra." [Ap. t. 2:36; Room. 10:9, 14:9; 1. Kor. 8:6; Ilm. 5:13].
Raamatun Paavali
LAKIHENKISYYS
Tärkeintä on Kristuksen tunteminen
FIL 3:1-11 :
Fil 3:1 Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on tarkka tieto. [2. Kor. 13:11 ]
2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!
3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota MIHINKÄÄN omaamme. [Room. 2:29; Kol. 2:11]
4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla ON OLLUT.
5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*, [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [1. Moos. 17:12; Luuk. 1:59; Ap. t. 22:3, 26:4,5; Room. 11:1]
6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni OLI MOITTEETON. [4. Moos. 25:11,13; Gal. 1:13 ]
7 Mutta kaiken tämän, mikä OLI minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
8 Pidän TODELLA sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt KAIKEN roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4]
10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]
11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]
VAAN MITÄPÄ TUOSTA
Erilaista julistusta
FIL 1:12 Veljet, tahdon teidän tietävän, että se, mitä minulle on tapahtunut, onkin ollut eduksi evankeliumille.
13 Koko henkivartiostolle ja kaikille muillekin on käynyt selväksi, että olen vangittuna Kristuksen tähden.
14 Useimmat täkäläiset veljet ovat Herraan luottaen saaneet minun kahleistani lisää rohkeutta ja julistavat Herran sanaa entistä pelottomammin. [Ef. 3:13]
15 Jotkut tosin julistavat Kristusta vain kateudesta ja riidanhalusta, mutta toiset vilpittömin mielin.
16 Nämä toimivat rakkaudesta, koska tietävät, että minun tehtäväni on puolustaa evankeliumia.
17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani.
18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei. Minulla on vastedeskin aihetta iloita.
Raamatun Paavali
Jeesuksen mieli ja lain kiihko
14
322
Vastaukset
- 40 luvulla
Meille opetettiin Katekismuksesta käskyt, ne piti osata selityksineen ulkoa, niin myös Sapatti käsky, ei sitä silloin kumottu, vaan opetettiin jos härkä putoaa kaivoon se on nostettava ja välttämättömat työt tehtävä ja että aikaa tulisi löytyä Jumalan sanan tutkimiseen.
Mitä tarkoittaa tuo sana Lain kiihko, jota nykyään käytetään????????.- lyömäaseeksi
niitä vataan jotka rakastavat Jumalaa ja iloiten ovat kuuliaisia hänen käskyilleen, ja sellaista vastaan EI OLE LAKI.
Rakkaus Jumalaan ja lähimäisiin menee ylitse kaikkista käskyistä, ja jos olemme rakkauden täyteisiä uskon antaman voiman vaikutuksesta, ilolla palvelemme Jumalaamme ja lähimäisiämme. Rakkaus meissä täyttää KAIKKI KÄSKYT, eivätkä ne ole raskaat.
Mutta se on mahdotonta uudestisyntymättömälle mielelle. Koska raamatun sana lupaa että Jumala kirjoittaa lakinsa meidän sydämmeen, ja niinhän se onkin.
Ei kenelläkään adventistillakaan ole mitään kivitauluja ,vaan ainoastaan uskon suoma rakkaus Jumalaan ja lähimäisiin, joka velvoitaa tekemään omantunnon mukaan, sillä se on Jumalan ääni sisimässämme.
Vasta silloin voi Jumala tehdä työnsä ihmisessä, kun on saanut hänet uudestisynyttää ja antaa hänelle KOKONAAN UUDEN HENGEN. LAIN KIIHKO ON SITÄ, ETTÄ TOSIUSKOVIA VAINOTAAN
Tärkeintä on Kristuksen tunteminen
1 Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on tarkka tieto. [2. Kor. 13:11 ]
2 Varokaa noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!
3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. [Room. 2:29; Kol. 2:11]
4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut.
5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*, [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [1. Moos. 17:12; Luuk. 1:59; Ap. t. 22:3, 26:4,5; Room. 11:1]
6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton. [4. Moos. 25:11,13; Gal. 1:13 ]
7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]
8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]
9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4]
10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]
11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]
pakanain apostoli
- se.
että yrität syyttää eräitä palstalaisia lainkiihkoilijoiksi. Tämän tietoisen valheesi tulet löytämään edestäsi kerran. Jumala sinua silloin armahtakoon jotta välttyisit myllynkiveltä.
- niinhän se on
No sittenhän te paasaatte turhaa! Miksi te sitten syytätte muita rikkomisesta, kun me emme ole adventismin oppien alaisia? Eikä teillä ole muutenkaan mitään opettajan asemaa kristinuskossa. Esittäkää ensin valtakirjanne! Ninhän poliisinkin tulee sitä kysyttäessä tehdä, vaikka on vain maallisen lain asialla. Onko Luojan "poliisit" huonommin todistuksin liikkeellä?
- sini-silmänen
On merkillistä, että adventistit korostavat koko ajan adventismiaan eikä he julista Evankeliumin sanomaa. Ovatko he itseensä nähden noin sokeita, että he puhuvat pelkästään adventismia puolustellen, ja pitävät sitä toimintaa kristinuskona? Raamatun sanat kaikkialla ovat heidän viestejään vastaan, mutta he eivät sitä itse näe. Todeksi on tullut adventisteisdsa se sana, että jotka Moosesta lukevat, heillä on huppu silmillään. Sokeita taluttajia jotka vievät talutettavansa samaan kuoppaan ,johon ovat itse tykästyneet.
- Moosesta* * *
Eivät tunne Jeesustakaan, Jeesus luki Moosesta, eikä pudonnut kuoppaan vaan nousi Ristille, mutta ne jotka eivät lue myöskin Moosesta uuden Testamentin yhteydessä saattavatkin pudota kuoppaan josta ei ole nousua, sillä siellä palaa ikuinen tuli.
- jos meitä lyödään
jatkuvasti omalla uskollamme päin naamaa, niin ei jää muuta käteen kuin puolustaa uskoaan, koska, jos sinäkin viitsisit ottaa selvää adventtistien toiminnasta, niin tulisit toisiin ajatuksiin. Adventismi on nimi vain siinä kuin pietismi tai helluntalaisuus.
Eikä se estä todellista uskoa Jeesukseen Kristukseen pelastajanaan ja syntiensä sovittajana. Te täällä setvitte adventismin olemusta ja yritätte syyllistää meitä vääräuskoisiksi, vaikka sitä me emme ole.Vaan adventti kirkko on,ei vain suomessa vaan kansaivälisestikkin tunnettu ja tunnustettu, laajasti lähetystyötä tekevä kristillinen koko ajan kasvava kirkkokunta. Eikä se siitä joidenkin netti hörhöjen ansiosta muuksi muutu.
Ihmisissä on joka lähtöön, niin adventisteissa kuin kaikissa muissakin. Kaikki ihmiset olemme erehtyväisiä ja kaikessa vajavaisia, mutta uskon antamalla voimalla Kristus kantaa meitä päivän matkan kerrallaan,kun vain pysymme hänessä ja hänen opetuksissaan.
Lukemattomia sairaaloita ja kouluja nousee joka vuosi kansainvälisten avustusjärjestöjen ansiosta. Niin että ihan turhaa haukutte adventisteja, ne ovat ihan samoja Kristuksen armoon turvaavia syntisiä, kuin tekin, ja kantavat kortensa kekoon kymmenyksillään myöskin hyväntekeväisyyden työssä, aivan kuten muutkin uskovat.
Mitä varten te tulette tänne omia sääntöjänne meille lukemaan te laittomuuden opettajat? Me emme ole satumalta adventisteja, vaan omasta tahdostamme.
Antakaa meidän olla, menkää pois täältä riitaa haastamasta. Te ette halua tulla adventisteiksi, emmekä me pietisteiksi, joten meillä ei ole mitään yhteistä, kun ette suostu edes hyväksymään Jeesusta pelastajaksenne, jos tämä sama Jeesus on mennyt ja pelastanut nämä adventisti poloisetkin! - silleen
Moosesta* * * kirjoitti:
Eivät tunne Jeesustakaan, Jeesus luki Moosesta, eikä pudonnut kuoppaan vaan nousi Ristille, mutta ne jotka eivät lue myöskin Moosesta uuden Testamentin yhteydessä saattavatkin pudota kuoppaan josta ei ole nousua, sillä siellä palaa ikuinen tuli.
Tarkoitat, että Jeesus uskoi Moosekseen ja Mooses johti Jeesuksen toimintaa, niinkö?
- taidatko sen sanoa?
jos meitä lyödään kirjoitti:
jatkuvasti omalla uskollamme päin naamaa, niin ei jää muuta käteen kuin puolustaa uskoaan, koska, jos sinäkin viitsisit ottaa selvää adventtistien toiminnasta, niin tulisit toisiin ajatuksiin. Adventismi on nimi vain siinä kuin pietismi tai helluntalaisuus.
Eikä se estä todellista uskoa Jeesukseen Kristukseen pelastajanaan ja syntiensä sovittajana. Te täällä setvitte adventismin olemusta ja yritätte syyllistää meitä vääräuskoisiksi, vaikka sitä me emme ole.Vaan adventti kirkko on,ei vain suomessa vaan kansaivälisestikkin tunnettu ja tunnustettu, laajasti lähetystyötä tekevä kristillinen koko ajan kasvava kirkkokunta. Eikä se siitä joidenkin netti hörhöjen ansiosta muuksi muutu.
Ihmisissä on joka lähtöön, niin adventisteissa kuin kaikissa muissakin. Kaikki ihmiset olemme erehtyväisiä ja kaikessa vajavaisia, mutta uskon antamalla voimalla Kristus kantaa meitä päivän matkan kerrallaan,kun vain pysymme hänessä ja hänen opetuksissaan.
Lukemattomia sairaaloita ja kouluja nousee joka vuosi kansainvälisten avustusjärjestöjen ansiosta. Niin että ihan turhaa haukutte adventisteja, ne ovat ihan samoja Kristuksen armoon turvaavia syntisiä, kuin tekin, ja kantavat kortensa kekoon kymmenyksillään myöskin hyväntekeväisyyden työssä, aivan kuten muutkin uskovat.
Mitä varten te tulette tänne omia sääntöjänne meille lukemaan te laittomuuden opettajat? Me emme ole satumalta adventisteja, vaan omasta tahdostamme.
Antakaa meidän olla, menkää pois täältä riitaa haastamasta. Te ette halua tulla adventisteiksi, emmekä me pietisteiksi, joten meillä ei ole mitään yhteistä, kun ette suostu edes hyväksymään Jeesusta pelastajaksenne, jos tämä sama Jeesus on mennyt ja pelastanut nämä adventisti poloisetkin!Jos adventisteissa on ihmisiä joka lähtöön, niin kuinka sitten sanotte, ettei yksikään adventisti opeta "jotain"? Te olette niinkuin kameleontti joka vahtaa maaston mukaan väriään. Te tuotte aina vastaan väitteen joka on teidän puolellanne. Näin teistä ei saa puheesi kautta selvää, kuka on tarkoittamasi adventisti ja kuka ei. Silti kaikki adventistit kuorossa puolustavat ketä tahansda adventistia, vaikka sanovat täällä olevan muitakin kuin adventisteja adventismin viesteineen. Teidän todistelunne on kuin hämähäkin settiä joka rönsyilee sinne ja tänne. Päätodistelu on kuitenkin adventismin puolesta kristinuskon totuuksia vastaan joka hemmolla, joka tunnustatuu ja todennetaan vähänkin adventistiksi. Onhan täällä kristityt teidän kaikkien mielipitettenne kanssa erimieltä! näin te kuitenkin kuulutte jokaiikka siihen ryhmään joka ei ole mistään kuitenkaan kristittyjen kanssa samaa mieltä! Joten mitä oikein tarkoitit todistella??????? Se jäi siltikin epäselväksi!
- PITÄVÄT
silleen kirjoitti:
Tarkoitat, että Jeesus uskoi Moosekseen ja Mooses johti Jeesuksen toimintaa, niinkö?
Adventistit pitävät Moosesta Jeesuksen esimiehenä. Etkös sitä tiennyt?
- Jeesus* * *
silleen kirjoitti:
Lainasi ja sanoi niiden kirjoitusten todistavan Hänestä, Jeesus oli Lain antaja eikä Mooses.
Voi teitä vähäuskoiset, kun ette usko kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
- Kuulkaa
"Älkää myöskään, missä asuttekin, syökö mitään verta, ei lintujen eikä karjaeläinten.
Jokainen, joka syö verta, minkälaista hyvänsä, hävitettäköön kansastansa." (3.Moos.7:26,27)
"Näitä älkää kuitenkaan syökö niistä, jotka märehtivät, ja niistä, joilla on kokonansa halkinaiset sorkat:
kamelia, jänistä ja tamaania, jotka kyllä märehtivät, mutta joilla ei ole sorkkia: ne olkoot teille saastaiset;
SIKAA, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi:
se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko." 5.Moos.14:
"sillä väärämielinen on Herralle kauhistus, mutta oikeamielisille hän on tuttava."
"Väärämieliset ovat Herralle kauhistus, mutta nuhteettomasti vaeltaviin hän mielistyy."
"Joka korvansa kääntää KUULEMASTA LAKIA, sen rukouskin on KAUHISTUS." (San.3:32; 11:20; 28:9)Älä syö mitään, mikä on Herralle kauhistus.
Kirjoittanut: Kuulkaa 15.4.2007 klo 19.39
==================
Yllä hyvä esimerkki vanhan lain kiihkosta. Mitään ei Herramme muka kykene pyhittämään.
Täytynee sitten tyytyä sellaiseen kevyeeseen lihaan, mitä Herramme suorastaan SUOSITTELEE:
3. Moos. 11:22
Niistä te saatte syödä seuraavia: heinäsirkkalajeja, solam-sirkkalajeja, hargol-sirkkalajeja ja haagab-sirkkalajeja.
Herra vakuuttaa kykenevänsä pyhittämään:
Room. 14:14
Herraan Jeesukseen luottaen tiedän varmasti, ettei mikään ole sinänsä epäpuhdasta. Mutta jos joku pitää jotakin epäpuhtaana, hänelle se on epäpuhdasta. [1. Kor. 8:8, 10:29; 1. Tim. 4:4,5; Tit. 1:15]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama815499Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1054505Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1364095Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2152841Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782826Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?322686Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta832534Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl882274- 1822093
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431666