Minä jos kuka, voin ylpeillä

Palvelen Jumalaa HENGEN OHJAAMANA (en lain). Olen ylpeä JEESUKSESTANI, enkä luota MIHINKÄÄN omaani.

Olisi minulla aihetta ylpeillä laistakin, sillä minä jos kukaan voisin luottaa siihen, mitä minulla on OLLUT. (Huomaa tämä: on ollut ennen kuin heitin sen roskana pois). Olinhan täydellinen lainnoudattaja - osoitin jopa intoa ja kiivautta 10 käskyn ja kaikkien säädösten hyväksi.

Pidän nyt TODELLA sitä KAIKKEA pelkkänä TAPPIONA, sillä Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on NYT minulle kaikki kaikessa. Galatalaisillekin kerroin, että en IKINÄ enää tahdo ylpeillä mistään muusta kuin Jeesukseni rististä, Gal 6:14.

Noin Paavali, täsmälleen, kuvaa uskoon tuloaan, filippiläisille. Tarkistuksen vuoksi ohessa se.

Tärkeintä on Kristuksen tunteminen,
FIL 3:1-11

Fil 3:1 Veljeni, iloitkaa siis Herrassa! Minä en kyllästy kirjoittamaan teille yhä uudestaan samoista asioista, ja sittenhän teillä on TARKKA TIETO. [2. Kor. 13:11 ]

2 VAROKAA noita koiria, noita kelvottomia työntekijöitä, noita pilalle leikattuja!

3 Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, YLPEILEMME Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme. [Room. 2:29; Kol. 2:11]

4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on OLLUT.

5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen SYNTYPERÄINEN israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus*, [Ks. selitystä Matt. 3:7.] [1. Moos. 17:12; Luuk. 1:59; Ap. t. 22:3, 26:4,5; Room. 11:1]

6 intoni ja KIIVAUTENI osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni OLI moitteeton. [4. Moos. 25:11,13; Gal. 1:13 ]

7 Mutta kaiken tämän, mikä OLI minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. [Matt. 13:44,46]

8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä TAPPIONA, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana POIS, jotta voittaisin omakseni Kristuksen [Joh. 17:3]

9 ja JOTTA kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo. [Room. 1:17, 3:21,22, 10:3,4]

10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa. [Room. 8:17; 2. Kor. 4:10,11; 1. Piet. 4:13]

11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista. [Room. 6:5]

Siinä se, mutta vielä ei ole käynyt ilmi, (jae 9.), kuuluuko kolme-enkeliä Hänelle, sillä tuo nimim. rakastaa sitä roskaa, minkä jopa syntyperäinen juutalainen, Paavali HEITTI POIS.

AINA lainkiivailijan valkeaksi kalkitun kuoren alta paljastuu peto. Melko pian kolme-enkeliäkin alkoi sättiä ihmistä, kun jäi sanattomaksi sapattioppinsa ja Miikael-oppinsa kanssa.

Meidän itsekunkin on aihetta mennä itseemme siinä vaiheessa, kun Kristuksen sijasta havaitsemme ylpeilevämme laista. Mitenkäs se saatana valkeuden enkeliksi tekeytyy, ellei lainvaatijana? Millainen se vale-Kristus on, ellei lainvalvoja?

Millaisiksi ne ajat ja lait muutetaan, ellei ajanlasku alkavaksi v. 1844 ja lauantai viikon viimeiseksi päiväksi ja viralliseksi sapattipäiväksi?

_AnttiVKantola_

8

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeyttä

Kuinka suuri onkaan pimeys.

• Jaa että pimeyttä! Jotta pimeytesi haihtuisi, tarkista Raamatusta - sitä voi lukea kirjastossa. Minähän KÄSKIN katsomaan, onko opetukseni täysin Raamatun hengessä ilmaistu!

Se mies, josta kerskun, sanoo seuraavaa tähän tilanteeseen:

Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?

1. Moos 4:6-7 :

6 Herra kysyi Kainilta: "Miksi sinä suutuit ja katselet synkkänä maahan?
        7 Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa." [Room. 6:12]

• auni1
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jaa että pimeyttä! Jotta pimeytesi haihtuisi, tarkista Raamatusta - sitä voi lukea kirjastossa. Minähän KÄSKIN katsomaan, onko opetukseni täysin Raamatun hengessä ilmaistu!

Se mies, josta kerskun, sanoo seuraavaa tähän tilanteeseen:

Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?

1. Moos 4:6-7 :

6 Herra kysyi Kainilta: "Miksi sinä suutuit ja katselet synkkänä maahan?
        7 Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa." [Room. 6:12]

Meitä kaikkia vaanii se synti jos ei muussa niin sanoissamme, mitä me puhumme lähimäisestämme, sanamme pitäsi olla niin ettei ne milläään tavalla loukkaisi toista, vai mitä luulet?

• auni1 kirjoitti:

Meitä kaikkia vaanii se synti jos ei muussa niin sanoissamme, mitä me puhumme lähimäisestämme, sanamme pitäsi olla niin ettei ne milläään tavalla loukkaisi toista, vai mitä luulet?

Jeesus loukkasi silloin kun se oli tarpeen. Ja monet, monet loukkaantuivat Häneen.

Opetuslapset yhä loukkaavat tarvittaessa sanoilla.
        Se on ns. kaksiteräinen miekka. Kovettunutta täytyy ravistella, muu ei auta.

Se on uskovaisuutta, se että uskaltaa sanoa.
        Ja tehdäkin.

• Jeesus loukkasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jeesus loukkasi silloin kun se oli tarpeen. Ja monet, monet loukkaantuivat Häneen.

Opetuslapset yhä loukkaavat tarvittaessa sanoilla.
        Se on ns. kaksiteräinen miekka. Kovettunutta täytyy ravistella, muu ei auta.

Se on uskovaisuutta, se että uskaltaa sanoa.
        Ja tehdäkin.

Jeesus osasi oikein loukata, mutta me voimme varomattomilla sanoillamme loukata niin että viemme uskoa takasin päin,pitäsi olla sanoissaan viattomat kuin kyyhkyset,mutta myös viekkaat kuin kettu, ettei lyödä suoraan toisiamme vasaralla päähän.

• Jeesus loukkasi kirjoitti:

Jeesus osasi oikein loukata, mutta me voimme varomattomilla sanoillamme loukata niin että viemme uskoa takasin päin,pitäsi olla sanoissaan viattomat kuin kyyhkyset,mutta myös viekkaat kuin kettu, ettei lyödä suoraan toisiamme vasaralla päähän.

En saa käsitystä, mitä tuo on, sillä siitähän puuttuu johdanto sekä loppukaneetti.
        Kenties pyrit ojentamaan Jeesusta ja Paavalia. Kun he loukkasivat kirjanoppineita? Ajatteletko, että jos Jeesus ja Paavali olisivat puhutelleet leppeästi noita fariseuksia ja lainnoudattajia, nämä olisivat tulleet totuuden tuntoon ja havainneet todella tarvitsevansa Jeesusta?

Muta niin on, että hengellistä märkäpaisetta ei voi poistaa muulla tavoin kuin vain loukkaamalla tunteita. Jos silläkään tavoin. Omahyväisyys on ainoa este pelastua.

• mutta,,
        AnttiVKantola kirjoitti:

En saa käsitystä, mitä tuo on, sillä siitähän puuttuu johdanto sekä loppukaneetti.
        Kenties pyrit ojentamaan Jeesusta ja Paavalia. Kun he loukkasivat kirjanoppineita? Ajatteletko, että jos Jeesus ja Paavali olisivat puhutelleet leppeästi noita fariseuksia ja lainnoudattajia, nämä olisivat tulleet totuuden tuntoon ja havainneet todella tarvitsevansa Jeesusta?

Muta niin on, että hengellistä märkäpaisetta ei voi poistaa muulla tavoin kuin vain loukkaamalla tunteita. Jos silläkään tavoin. Omahyväisyys on ainoa este pelastua.

kun täällä palstalla minä en ole nähnyt juutalaisia fariseuksia kirjanoppineita kirjoittelemassa.
        Mitä taas Jumalan käskyjen noudattamiseen tulee, niin nehän kuuluu jokaiselle, myöskin suomalaiselle.
        Joko sait käsityksen, sehän pitäisi olla selvä.
        Loukkaamalla toista saa vain vastustusta, ja karttamaan sellaista uskovaa.

• mutta,, kirjoitti:

kun täällä palstalla minä en ole nähnyt juutalaisia fariseuksia kirjanoppineita kirjoittelemassa.
        Mitä taas Jumalan käskyjen noudattamiseen tulee, niin nehän kuuluu jokaiselle, myöskin suomalaiselle.
        Loukkaamalla toista saa vain vastustusta, ja karttamaan sellaista uskovaa.

"kun täällä palstalla minä en ole nähnyt juutalaisia fariseuksia kirjanoppineita kirjoittelemassa.
        Loukkaamalla toista saa vain vastustusta, ja karttamaan sellaista uskovaa."
        ====================== Mutta...

VOISIKO KIVITAULUNKOVA LAINVAATIJA LOUKKAANTUA?

Sinäpä sen sanoit - sen että TE ette ole juutalaisia - ette mikään uusi Israel. Siksi kummastelenkin sitä, että ympärileikattujen lakia olette noudattavinanne.

Kun vielä ottaa huomioon sen Israel-vihan, mikä tuostakin paistoi läpi, on varsin outoa, että tahdotte markkinoida kaikille noita vanhentuneita juutalaissääköksiä.
        Ette ole kumonneet YHTÄKÄÄN niistä raamatunkohdista, joilla todistin, että vanhat liitot eivät enää ole voimassa. Miksi ette voi yhtyä iloiutsemaan totuudesta?

Alan pikku hiljaa uskoa niitä juttuja, että adventistien raamatut tehdään amerikassa ja, että sieltä on poistettu mm. seuraavat jakeet.

Jottei totuus ja pääasia unohtuisi, laitan pari kolme kohtaa tähän.

Ef 2:15
        Hän on kumonnut lain käskyineen ja säädöksineen, jotta hän omassa itsessään loisi nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, ja näin hän on tehnyt rauhan. [Kol. 2:14 | 2. Kor. 5:17; Gal. 6:15]   

Kol 2:14
        Hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. [Ef. 2:15; 1. Piet. 2:24]   

Hbr 7:18
        Näin kumotaan aikaisempi määräys, koska se oli heikko ja hyödytön: [7:18,19: Room. 8:1-4]   

Hbr 8:13
        Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut. Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian. [Room. 10:4]   

Vanhurskaus   
        Room 3:21
        Nyt Jumala on kuitenkin laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat. [1. Moos. 15:6; Jes. 53:11; Jer. 23:6; 1. Piet. 1:10 | Room. 1:17; Fil. 3:9]   

iäti kestävän totuuden puolesta:

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      81
      5519
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      111
      4534
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      136
      4115
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      216
      2867
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2836
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2716
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      83
      2534
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      89
      2280
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2113
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe