Ellenismi on "kommunismia"

ELLENISMI ON "KOMMUNISMIA"

Joka todella tahtoo tehdä Jumalan tahdon, hän tekee sen nimenomaan itse. Hänelle ei tule mieleenkään sysätä se toisten niskoille - vaatia kanssaihmisiltä. Hän kontrolloi vain itseään.

Ellenismissä tarkkaillaan - kuten ellenistit tälläkin foorumilla - noudattavatko TOISET sitä ainoaa oikeaa pyhäpäivää, maksavatko kymmenykset sille ainoalle oikealle kirkkokunnalle, pysyvätkö kiltisti lain orjina, jne, jne. Kontrollia ja paljastuksia, kuten kommunismissa. Valvotaan veljiä sekä sisaria, (tovereita?), kuten Raamattu opettaakin, mutta ei niin että kannustukseksi vaan tuomion hengessä. Adventistikirkko on itseoikeutetusti julistautunut sapatin herraksi.

(Täten ei kylläkään ole kyseessä Raamatun pyhä, vaan adventistien määräämä - vain adventisteille määrätty. Iso synti tulee vasta siinä, että muitakin vaaditaan pitämään se).

Kun kristinusko opettaa, että Jeesus on Herra, niin kommunismi opettaa, että JÄRJESTELMÄÄ tulee totella. Ellenismissäkin on tärkeintä se, että "erehtymätöntä" järjestelmää totellaan ja tulkitaan Sanaa Ellenin kirjojen kautta.

Sokea uskominen ts. luottaminen Ellenin teksteihin on aventismin kulmakivi. Jos Sanassa on toisin, se käännetään ellenismin kielelle. Näin joudutaan keksimään uusia sanontoja, kuten "tutkiva tuomio".

Systeemi ei toimisi, jos kukin haluaisi asettaa toisensa esiin täydellisenä Kristuksessa - kuten Sana kehottaa - mutta homma pelaa, kun kytätään sitä lainnoudattamista. Kommunismi on lähes kadonnut, mutta seitsemännen päivän kontrolloijat vaalivat ansiokkaasti valvova isoveli -perinnettä.

En näe tuollaisella kontrollilla olevan mitään yhteyttä Raamattuun, mutta kommunismiin kylläkin.
Vain opin sisältö on toinen. Adventtikirkon systeemi -. tällä foorumilla se käy hyvinkin ilmi - perustuu maailman alkeisvoimiin.
Kommunismien kommuuniajatuskin on mukana henkisessä tai hengellisessä mielessä - me lauantaisapatin viettäjät olemme yksi ja sama (uusi hengellinen israel) ja muut ovat porttokirkko so. ovat laittomuuden tekijöitä.

Paavalihan lukee lainnoudattamisen maailman alkeisvoimiin. Sitä on myös tuo kontrollihenki.

Galatalaiskirje:
4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.

4:9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
--------------------------

JÄTÄ ALKUVAOIMAT SO. ALKEISVOIMAT

Kol. 2:8    
Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

Gal. 2:4    
Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa.

Tit. 3:9    
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

SYDÄMEN USKO JEESUKSEEN RIITTÄÄ - SILLÄ JEESUS ITSE ON TIE

JAAK 2:12-13:
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ].

TAKAISIN LAIN ORJUUTEEN ?

Galatalaiskirje:
4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
4:9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden HEIKKOJEN ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?

Kolossalaiskirje:
2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte MÄÄRÄTÄ itsellenne säädöksiä.

Galatalaiskirje:
4:1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.

4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.

4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"

antti

38

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liian tyhmä

Neuvomaan!!!!.

• Totta sanot, että "kukaan ei ole liian tyhmä neuvomaan".

Niinpä Sana painottaakin enemmän sitä, että neuvosta otetaan todella opiksi. Sillä se saa aikaan muutoksen ja muutos todistaa oikeasta kuulemisesta. Jos rakasta Ilmestyskirjaa, niin sieltä löydät hyvän neuvon; ainakin minuun tuo neuvo tepsi, tuo sapatin Herran kehotus.

Ilmestyskirja:
        3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

• ihan mitä sattuu

Ei tuossa ollut taaskaan mitään tolkkua.

• Oliko huonoja sanankohtia? Harmi sinulle, jos et saanut niistä "mitään tolkkua". Mutta minä - en olisi niitä osannut etsiäkään, jos en niitä ymmärtäisi.

Oliko tuo sinulle uutta, tuo että synnin laki on ns. maailman alkeisvoimia Raamatunkin mukaan?
        Tai oliko sekin uutta, että kommunismissakin on kontrollihenki? Kontrollihenki on kontrollia, riippumatta missä piireissä sitä käytetään.
        Yksi ja sama henki se.

Järkeily ja laki pitävät yhtä - ja niin lakia noudatetaan vain näennäisesti, ilman että sydämen uskolla lähestyttäisiin Jumalaa.

Pyhä Henki asuu sydämessä, joten tosi uskovalla on laki sydämessään, eikä pään tietona. Hän lähestyy Jumalaa rakkauden tekojen kautta.

Room. 7:6
        mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        1. Tess. 5:18
        Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

• valvo muut

kuin ei-adventistit.
      Sapatin Herra on Jeesus jos et sitä tiennyt.

Antin tekstit ovat yleensä aika ala-astetasoa.

• Väität, että adventisteja ei valvo muut kuin ei-adventistit. Kuitenkin tällä foorumilla adventistiopettajat ovat yhtenään ovat lakkaamatta jyrisseet sitä, että nimenomaan lauantaina, (viikon 6. päivä), sapattia on EHDOTTOMASTI vietettävä.

Onhan se mitä tiukinta kontrollia jo omiakin kohtaan ts. kontrollihengen alla elämistä.

Oien kyttääminen ei sinänsä synti ole - itsepä ovat seurakuntansa valinneet ja sen myötä paimenensa.
        Mutta synnillistä kontrollihenkien avulla tuomitysemista on se, että vaaditaan ulkopuolisiakin alistumaan samaan kontrolliin elikkä lauantaisapattivaatimus.

"Emme vaadi", sanonet. Vaatimus se on, koskapa ne muka ovat laittomuuden tekijöitä tai pedon seuraajia, jotka eivät noudata tuota teidän, adventistien määräämää viikonpäivää.

Tehän toitotatte yhtenään tällä kristillisellä foorumilla, että sunnuntaipyhän viettäjät kumartavat Petoa. Vaikka Sana sanoo, että jokainen viikonpäivä on yhtä hyvä sapatinviettoon.

• Ei voi muuta
        AnttiVKantola kirjoitti:

Väität, että adventisteja ei valvo muut kuin ei-adventistit. Kuitenkin tällä foorumilla adventistiopettajat ovat yhtenään ovat lakkaamatta jyrisseet sitä, että nimenomaan lauantaina, (viikon 6. päivä), sapattia on EHDOTTOMASTI vietettävä.

Onhan se mitä tiukinta kontrollia jo omiakin kohtaan ts. kontrollihengen alla elämistä.

Oien kyttääminen ei sinänsä synti ole - itsepä ovat seurakuntansa valinneet ja sen myötä paimenensa.
        Mutta synnillistä kontrollihenkien avulla tuomitysemista on se, että vaaditaan ulkopuolisiakin alistumaan samaan kontrolliin elikkä lauantaisapattivaatimus.

"Emme vaadi", sanonet. Vaatimus se on, koskapa ne muka ovat laittomuuden tekijöitä tai pedon seuraajia, jotka eivät noudata tuota teidän, adventistien määräämää viikonpäivää.

Tehän toitotatte yhtenään tällä kristillisellä foorumilla, että sunnuntaipyhän viettäjät kumartavat Petoa. Vaikka Sana sanoo, että jokainen viikonpäivä on yhtä hyvä sapatinviettoon.

kuin nauraa tuolle sinun "tietäväisyydellesi".Sinä kun et tiedä yhtään mitään, etkä ymmärrä sitäkään vähää mitä tiedät. Oletko jossain hoidossa?

Mene omalle foorumillesi, sinne satanistien sivuille saarnaamaan, heille olisi tarpeen tuo sinun opetuksesi.

Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle adventisteja kohtaan, koska adventistit OVAT USKOSSA KRISTUKSEEN, taidat olla vain kateelinen Kristuksen omille?

• Ei voi muuta kirjoitti:

kuin nauraa tuolle sinun "tietäväisyydellesi".Sinä kun et tiedä yhtään mitään, etkä ymmärrä sitäkään vähää mitä tiedät. Oletko jossain hoidossa?

Mene omalle foorumillesi, sinne satanistien sivuille saarnaamaan, heille olisi tarpeen tuo sinun opetuksesi.

Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle adventisteja kohtaan, koska adventistit OVAT USKOSSA KRISTUKSEEN, taidat olla vain kateelinen Kristuksen omille?

JÄRKEILY TAI VIISAUS

Jeesus kielsi saastaisia henkiä sanomasta nimeään, mutta meidän kaikkien lihassa asuu niitä - voimme vain vastustamalla niitä, Hengen asein, saada niitä kuoletetuksi. Sinun lihassasi näyttävät saaneen hallintavaltaa kontrollihenget tai lainkiihkohenget.
        Tai sitten henkisen väkivallan henget - päätellen mm. puhinastasi "Voiko noin tyhmää jätkää olla olemassakaan?".

Sillä jos TODELLA pitäisit minua tai tekstiäni tyhmänä, et olisi vaivautunut kommentoimaan minua henkilönä. Alaspainaminen on sielunvihollisen, "meidän veljiemme syyttäjän" tärkein tehtävä ja on ilmeistä, että sinun jäsenesi tottelevat sitä auliisti. Pakottiko lainkiihko vaiko vain silkka ylpeys sinut nauramaan ivallisesti minulle - ethän asiaani vastannut lainkaan; et kommentoinut niitä raamatunkohtiakaan. Mutta meillä ei ole taistelu ihmisiä vastaan, vaan eksytttäviä henkiä vastaan!

Jos minulla ei olisi Efesolaiskirjeen 6. luvun mukaista puolustustaisteluvarustusta, olisin jo henkisesti luhistunut noiden "pahan palavien nuolien" vaikutuksesta. Nyt ainakin tiedän, että olen Kristukseen kätketty, Hänen siipiensä suojaan, koskapa oma lihani ei noussut vastaamaan herjaan herjalla.

***Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle adventisteja kohtaan, koska adventistit OVAT USKOSSA KRISTUKSEEN, taidat olla vain kateellinen Kristuksen omille?***

Missä kohdin kirjoitustani havaitsit "kateutta"? Enhän MINÄ itse ole laupias, joten en voi kerskua itsestäni - Raamatun mukaan vain laupeudesta voi ylpeillä.

Mutta kaikkien niiden puolesta voin ylpeillä, niiden jotka harrastavat laupeutta - saatanpa jopa olla kateellinen HEILLE, en lainnoudattajille. Sillä vain laupeuden harjoittajat saavat osakseen ikuisen laupeuden:

Uusi käännös: riemuvoitto

Jaak 2:13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]   

Vanha käännös: kerskauksen aihe (=aihetta ylpeillä)

Jaak 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.   

ITSELLÄNI EI TODELLAKAAN OLE AIHETTA KERSKUA EDES LAUPEUDEN TÖISTÄ.
        Mutta Jeesuksen ansioista minun ja kaikkien hyväksi ylpeilen - kaikki muut teot heitän roskana pois. Vain Jeesuksen laupias teko ihmiskunnan puolesta saa minut riemastumaan.

2. Kor. 10:8    Ja vaikka minä jonkun verran enemmänkin kerskaisin siitä vallastamme, jonka Herra on antanut teitä rakentaaksemme eikä kukistaaksemme, en ole häpeään joutuva.

Gal. 6:14    Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!    

TYHMYYTENI ON VAHVUUTENI

Mitä tulee tyhmyyteni - se heikkous on asiallisesti ottaen minun vahvuuteni - sillä tyhmä saa viisautta Ylhäältä!
        Järkeisopin hylkääjä saa ylhäältä sitä viisautta, jota järkeilijät eivät voi vastaanottaa lainkaan.
        (Testaa, onko Sinulla viisautta Ylhäältä - lue Room 7:2-6 - ymmärrätkö myös mitä luet?).

Matt. 11:25    Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Luuk. 10:21    Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.    

antti

• pitää varoa
        AnttiVKantola kirjoitti:

JÄRKEILY TAI VIISAUS

Jeesus kielsi saastaisia henkiä sanomasta nimeään, mutta meidän kaikkien lihassa asuu niitä - voimme vain vastustamalla niitä, Hengen asein, saada niitä kuoletetuksi. Sinun lihassasi näyttävät saaneen hallintavaltaa kontrollihenget tai lainkiihkohenget.
        Tai sitten henkisen väkivallan henget - päätellen mm. puhinastasi "Voiko noin tyhmää jätkää olla olemassakaan?".

Sillä jos TODELLA pitäisit minua tai tekstiäni tyhmänä, et olisi vaivautunut kommentoimaan minua henkilönä. Alaspainaminen on sielunvihollisen, "meidän veljiemme syyttäjän" tärkein tehtävä ja on ilmeistä, että sinun jäsenesi tottelevat sitä auliisti. Pakottiko lainkiihko vaiko vain silkka ylpeys sinut nauramaan ivallisesti minulle - ethän asiaani vastannut lainkaan; et kommentoinut niitä raamatunkohtiakaan. Mutta meillä ei ole taistelu ihmisiä vastaan, vaan eksytttäviä henkiä vastaan!

Jos minulla ei olisi Efesolaiskirjeen 6. luvun mukaista puolustustaisteluvarustusta, olisin jo henkisesti luhistunut noiden "pahan palavien nuolien" vaikutuksesta. Nyt ainakin tiedän, että olen Kristukseen kätketty, Hänen siipiensä suojaan, koskapa oma lihani ei noussut vastaamaan herjaan herjalla.

***Sinulla näyttää olevan joku pakkomielle adventisteja kohtaan, koska adventistit OVAT USKOSSA KRISTUKSEEN, taidat olla vain kateellinen Kristuksen omille?***

Missä kohdin kirjoitustani havaitsit "kateutta"? Enhän MINÄ itse ole laupias, joten en voi kerskua itsestäni - Raamatun mukaan vain laupeudesta voi ylpeillä.

Mutta kaikkien niiden puolesta voin ylpeillä, niiden jotka harrastavat laupeutta - saatanpa jopa olla kateellinen HEILLE, en lainnoudattajille. Sillä vain laupeuden harjoittajat saavat osakseen ikuisen laupeuden:

Uusi käännös: riemuvoitto

Jaak 2:13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]   

Vanha käännös: kerskauksen aihe (=aihetta ylpeillä)

Jaak 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.   

ITSELLÄNI EI TODELLAKAAN OLE AIHETTA KERSKUA EDES LAUPEUDEN TÖISTÄ.
        Mutta Jeesuksen ansioista minun ja kaikkien hyväksi ylpeilen - kaikki muut teot heitän roskana pois. Vain Jeesuksen laupias teko ihmiskunnan puolesta saa minut riemastumaan.

2. Kor. 10:8    Ja vaikka minä jonkun verran enemmänkin kerskaisin siitä vallastamme, jonka Herra on antanut teitä rakentaaksemme eikä kukistaaksemme, en ole häpeään joutuva.

Gal. 6:14    Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!    

TYHMYYTENI ON VAHVUUTENI

Mitä tulee tyhmyyteni - se heikkous on asiallisesti ottaen minun vahvuuteni - sillä tyhmä saa viisautta Ylhäältä!
        Järkeisopin hylkääjä saa ylhäältä sitä viisautta, jota järkeilijät eivät voi vastaanottaa lainkaan.
        (Testaa, onko Sinulla viisautta Ylhäältä - lue Room 7:2-6 - ymmärrätkö myös mitä luet?).

Matt. 11:25    Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Luuk. 10:21    Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.    

antti

hallussasi niitä saastaisia henkiä. Joten en lue enempää sinun saastaasi ettei se tarttuisi. Mua kun ei ole vielä rokotettu sinun saastasi tartunnalle. Hyvästi Antti

• pitää varoa kirjoitti:

hallussasi niitä saastaisia henkiä. Joten en lue enempää sinun saastaasi ettei se tarttuisi. Mua kun ei ole vielä rokotettu sinun saastasi tartunnalle. Hyvästi Antti

Kiitän mielenkiinnosta opetustani kohtaan!
        Ei ainakaan minun puoleltani "hyvästi", vaan kuten sanonta kuuluu: "Ensi vuonna Jerusalemissa!".

Tarkoittaa, että ikuisen pelastuksen toivossa, taivaassa tavataan.

Fil. 3:11
        jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

antti

• kiittimet ristiin
        Ei voi muuta kirjoitti:

Saa laittaa kiittimet ristiin ettei ole pelkoa törmätä sinunkaltaisiisi Suomessa. Todellakin saa herttaisen epämiellyttävän kuvan teidän sisäisestä olemuksestanne hyvinharkitun viestisi perusteella. Täällä jos missä saa hyvän rokotuksen adventismin pöpöä vastaan. Kiitos sinullekin immuniteetistani!

• ovat ne

jotka kumartavat ellenin oppeja.

• ettet näe

!!!!!!!!!!!!!.

• vainajilta
        ettet näe kirjoitti:

!!!!!!!!!!!!!.

ja oli siten oikeastaan noita.

• ettet näe kirjoitti:

!!!!!!!!!!!!!.

En näe! Jos väittäisin näkeväni, olisin tekopyhä. Hengen silmin ei nähdä lakia vaan Kristus.
        Jos sanoisin, että näen, olisin sokea sokeain taluttaja.

En todellakaan näe lakia - olen irti siitä.
        Hengen UUDESSA tilassa ei palvella kirkkoja tai lakeja - vaan Herraa! Omat syntini toki näen, en paljon muuta näe.

EN OLE NÄKEVÄ LAINNOUDATTAJA, VAAN ERÄS SOKEA, JOKA TARVITSEE JEESUKSEN JOHDATUSTA JOKA PÄIVÄ.

Joh. 9:41
        Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

------------------------

mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

Hengen silmin nähdään toivo ja tulevaisuus. Mutta lain silmin näkyy vain tuomioita - ei itselle, vaan toisinajattelijoille.

• unta se vaan näki.
        vainajilta kirjoitti:

ja oli siten oikeastaan noita.

Unessa voi vaikka n..a jonkun kanssa. Ei se mitään meinaa. Yks tuttu sano nähneensä unta, että anoppi pyllisti sille perseensä, eikä sekään uni meinannu yhtään mitään. En ole adventisti, enkä muukkaan nisti, ehkä ainakaan nihinisti, mitä eräät näyttää olevan.

Olen kommunisti jos joku nisti pitää valita, ne ainaki panee vähän herran ketaleille hanttiin.
        Ollaan niin h......n uskovaisia olevinaan ja käydään toistensa kimppuun kuin hyeenat. Ällöttää tuo paskanjauhanta ja v...n tärkeily.

• Tuo kuvasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

En näe! Jos väittäisin näkeväni, olisin tekopyhä. Hengen silmin ei nähdä lakia vaan Kristus.

Hengen UUDESSA tilassa ei palvella kirkkoja tai lakeja - vaan Herraa! Omat syntini toki näen, en paljon muuta näe.

EN OLE NÄKEVÄ LAINNOUDATTAJA, VAAN ERÄS SOKEA, JOKA TARVITSEE JEESUKSEN JOHDATUSTA JOKA PÄIVÄ.

Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

------------------------

Hengen silmin nähdään toivo ja tulevaisuus. Mutta lain silmin näkyy vain tuomioita - ei itselle, vaan toisinajattelijoille.

paljastaa sinusta PALJON. Nyt alan ymmärtää tuota kirjoitteluasikin.
        Olet sisäänpäinlämpiävää sorttia.
        Ehkä suorastaan ekoisti?

Rehellisyys näyttäsi olevan sinulle melko outo käsite,
        jos mikä ei mene mielesi mukaan, niin väännät sen vaikka korkkiruuville,
        niinkauan että se vastaa sinun outoa käsitystäsi asioista? Tällaisen kuvan minä sain sinusta,
        heti ensi hetkestä, mutta tämä nyt vain oli minun visioni asioista,
        samoin kuin nuo höläytyksesi ovat sinun visioitasi, eikö?

• vastata..
        AnttiVKantola kirjoitti:

------------------------

Antille sen verran että saa hänet riehumaan.

• Tuo kuvasi kirjoitti:

paljastaa sinusta PALJON. Nyt alan ymmärtää tuota kirjoitteluasikin.
        Olet sisäänpäinlämpiävää sorttia.
        Ehkä suorastaan ekoisti?

Rehellisyys näyttäsi olevan sinulle melko outo käsite,
        jos mikä ei mene mielesi mukaan, niin väännät sen vaikka korkkiruuville,
        niinkauan että se vastaa sinun outoa käsitystäsi asioista? Tällaisen kuvan minä sain sinusta,
        heti ensi hetkestä, mutta tämä nyt vain oli minun visioni asioista,
        samoin kuin nuo höläytyksesi ovat sinun visioitasi, eikö?

***Oletko entinen alkoholisti?
        Kirjoittanut: Tuo kuvasi 27.4.2007 klo 23.21

paljastaa!***
        ============ Saanko puolustautua?

Kappas vain - heti kuvani huomasit. Mutta, oletko typerys? Ei tietenkään kenestäkään voi tulla ENTINEN alkoholisti ilman Jeesuksen ristiä, ilman uskoa ristillä täytettyyn työhön! Lain tiellä alkoholi astuisi takaisin kuvaan heti vastoinkäymisten ja koettelemusten myötä.

NÄÖN MUKAAN TUOMITSEMISESTA

Olen murheissani siitä, että jota kuta kiinnostaa vain minun persoonani ja ulkomuotoni - asiaa hän ei kommentoi lainkaan. En tahdo olla foorumilla ulkonaisia ryppyjäni esittelemässä, vaan kehumassa Jumalaani - Jeesus Nasaretilaista.

Toki sisäisistä rypyistä ja umpeen kasvaneista SISÄISISTÄ haavoistani olisin valmis vaihtamaan mielipiteitä, mutta ulkonäöstäni en ryhdy keskustelemaan kenenkään kanssa foorumilla.

Pyhitettäköön tämä kristillinen foorumi - niin arkena kuin lauantaina ja sunnuntaina - sapatin Herralle. Minun Herrani ja sapatin Herra paheksuu näön mukaan ja kuulopuheiden mukaan tuomitsemista. Aiheeni otsikko oli "Ellenismi on kommunismia?" ja viittasin yksinomaan siihen kontrolloimiseen ja mielivaltaiseen määräilemiseen.

Sinuun, joka vastasit: "Oletko entinen alkoholisti? Tuo kuvasi paljastaa..." kalikka ainakin kolahti, sillä älähdit itse asiasta - kävit oitis kontrolloimassa kuvaani ja esitit siitä arvion ja kuvan perusteella kontrolloit koko persoonaani.

Entiseksi alkoholistiksi profetoit minut pelkästään tuon kuvan perusteella - ja siltä pohjalta "alat ymmärtää kirjoitteluanikin".
        Kauniin näönkö pohjalta sitten ymmärrät niin kovin hyvin Ellenin kirjoituksia?

Paree olisi arvioida Raamatun pohjalta. Näkyykö seuraavissa raamatunjakeissa "entistä alkoholistia", entä "ekoistia" tai sitä, että rehellisyys olisi minulle "melko outo käsite"?

Joh 7:24 Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."   

JAAKOB JA ENTISEN ALKOHOLISTIN TUOMIO

Herran veli, Jaakob, muistutti siitä, että jos köyhän tai entisen alkoholistin käsketään tyytyä viimeiseen penkkiin - niin silloin on myös tapettu tai tehty huorin, lain mukaan eli inhimillisesti ajatellen.

Lähimmäisenrakkaus ei valikoi, JAAK 2:1-13 :

Jaak.2:1 Veljeni, te jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, kirkkauden Herraan, älkää erotelko ihmisiä. [3. Moos. 19:15; Sananl. 24:23]   
        2 Jos teidän kokoukseenne tulee mies, jolla on kultasormus sormessaan ja hieno puku yllään, sekä samalla kertaa köyhä nuhruisissa vaatteissaan,   
        3 niin ettekö vain osoitakin huomiotanne tuolle hienosti pukeutuneelle ja sano hänelle: "Istu tähän, tässä on hyvä paikka"? Köyhälle te sen sijaan sanotte: "Seiso sinä tuossa", tai: "Istu tähän lattialle jalkojeni viereen."   
        4 Ettekö te silloin syyllisty erotteluun omassa keskuudessanne? Eikö teistä ole tullut tuomareita, jotka tuomitsevat väärin perustein?

5 Kuulkaa, rakkaat veljeni! Onhan Jumala valinnut juuri maailman silmissä köyhät olemaan uskossa rikkaat ja perimään valtakunnan, jonka Jumala on luvannut häntä rakastaville. [Luuk. 6:20; 1. Kor. 1:26]   
        6 Mutta te häpäisette köyhän. Eivätkö juuri rikkaat sorra teitä ja raahaa teitä oikeuden eteen? [1. Kor. 11:22]   
        7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]   
        9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]   
        10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]   
        11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.

12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]   
        13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]   

_AnttiVKantola_

• vastata.. kirjoitti:

Antille sen verran että saa hänet riehumaan.

Mikäs minut saisi riehakkaalle päälle - muu kuin ilo Herrassa? Yli pienen ymmärrykseni käy se RAUHA, jonka sapatin Herra antaa - eikä vain lauantaina tai sunnuntaina, vaan alati.

Sitä riehakointia älkööt halveksuko kukaan, sillä sellaisesta ei hyvää seuraa, lapsenomaisen ilon halveksumisesta nimittäin. Itse olen tullut varovaiseksi siinä suhteessa, sillä muinoin minulla oli tapana arvioida ihmisiä inhimillisen älyn mukaan.

SALATTU ILO HERRASSA !

2. SAMUEL 6:11-23 :

2.Sam.6:11 Herran arkku oli kolmen kuukauden ajan siellä, ja Herra siunasi Obed-Edomia ja koko hänen perhettään.
        12 Mutta kun Daavid kuuli, että Herra oli Jumalan arkun vuoksi siunannut Obed-Edomin koko perhettä ja hänen omaisuuttaan, hän lähti Obed-Edomin taloon ja toi sieltä Jumalan arkun riemusaatossa Daavidin kaupunkiin. [6:12-23: 1. Aik. 15:1-16:43]
        13 Kun Herran arkun kantajat olivat astuneet kuusi askelta, Daavid uhrasi sonnin ja syöttövasikan. [1. Kun. 8:5]

14 Pelkkä pellavakasukka yllään hän tanssi rajusti Herran edessä.
        15 Daavid ja koko Israelin heimo saattoivat Herran arkkua, ja riemu raikui ja torvet soivat.

16 Kun Herran arkku oli tulossa Daavidin kaupunkiin, Saulin tytär Mikal katseli ikkunasta. Nähdessään kuningas Daavidin hyppivän ja tanssivan Herran edessä Mikal halveksi häntä MIELESSÄÄN. [2. Sam. 3:14]

17 Herran arkku tuotiin paikalleen telttaan, jonka Daavid oli pystyttänyt sitä varten, ja Daavid uhrasi Herran edessä polttouhreja ja yhteysuhreja.
        18 Uhritoimituksen päätettyään hän siunasi kansan Herran Sebaotin nimeen [1. Kun. 8:55]
        19 ja jakoi kansalle, koko Israelin väelle, miehille ja naisille, kullekin uhrileivän, yhden osuuden uhrilihasta ja hunajaleivonnaisen. Sitten kaikki lähtivät kotiinsa.

20 Mutta kun Daavid palasi tervehtimään perhettään, Saulin tytär Mikal tuli häntä vastaan ja sanoi: "Kylläpä Israelin kuningas tänään käyttäytyi arvokkaasti! Paljasti itsensä palvelijoidensa piikojen edessä niin kuin mikäkin narri!"
        21 Daavid vastasi: "En, vaan Herran edessä! Hän valitsi mieluummin minut kuin isäsi ja isäsi suvun ja määräsi minut Israelin, Herran kansan, hallitsijaksi. Herran edessä minä tahdon iloita,

22 vaikka joutuisin alentumaan vielä tätäkin enemmän ja halventamaan itseni omissakin silmissäni. Mutta ne piiat, joista sinä puhuit, tulevat pitämään minua arvossa."
        23 Eikä Saulin tytär Mikal koko elinaikanaan saanut lasta.

• Minä, minä, minä!!!!!!
        AnttiVKantola kirjoitti:

***Oletko entinen alkoholisti?
        Kirjoittanut: Tuo kuvasi 27.4.2007 klo 23.21

paljastaa!***
        ============ Saanko puolustautua?

Kappas vain - heti kuvani huomasit. Mutta, oletko typerys? Ei tietenkään kenestäkään voi tulla ENTINEN alkoholisti ilman Jeesuksen ristiä, ilman uskoa ristillä täytettyyn työhön! Lain tiellä alkoholi astuisi takaisin kuvaan heti vastoinkäymisten ja koettelemusten myötä.

NÄÖN MUKAAN TUOMITSEMISESTA

Olen murheissani siitä, että jota kuta kiinnostaa vain minun persoonani ja ulkomuotoni - asiaa hän ei kommentoi lainkaan. En tahdo olla foorumilla ulkonaisia ryppyjäni esittelemässä, vaan kehumassa Jumalaani - Jeesus Nasaretilaista.

Toki sisäisistä rypyistä ja umpeen kasvaneista SISÄISISTÄ haavoistani olisin valmis vaihtamaan mielipiteitä, mutta ulkonäöstäni en ryhdy keskustelemaan kenenkään kanssa foorumilla.

Pyhitettäköön tämä kristillinen foorumi - niin arkena kuin lauantaina ja sunnuntaina - sapatin Herralle. Minun Herrani ja sapatin Herra paheksuu näön mukaan ja kuulopuheiden mukaan tuomitsemista. Aiheeni otsikko oli "Ellenismi on kommunismia?" ja viittasin yksinomaan siihen kontrolloimiseen ja mielivaltaiseen määräilemiseen.

Sinuun, joka vastasit: "Oletko entinen alkoholisti? Tuo kuvasi paljastaa..." kalikka ainakin kolahti, sillä älähdit itse asiasta - kävit oitis kontrolloimassa kuvaani ja esitit siitä arvion ja kuvan perusteella kontrolloit koko persoonaani.

Entiseksi alkoholistiksi profetoit minut pelkästään tuon kuvan perusteella - ja siltä pohjalta "alat ymmärtää kirjoitteluanikin".
        Kauniin näönkö pohjalta sitten ymmärrät niin kovin hyvin Ellenin kirjoituksia?

Paree olisi arvioida Raamatun pohjalta. Näkyykö seuraavissa raamatunjakeissa "entistä alkoholistia", entä "ekoistia" tai sitä, että rehellisyys olisi minulle "melko outo käsite"?

Joh 7:24 Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."   

JAAKOB JA ENTISEN ALKOHOLISTIN TUOMIO

Herran veli, Jaakob, muistutti siitä, että jos köyhän tai entisen alkoholistin käsketään tyytyä viimeiseen penkkiin - niin silloin on myös tapettu tai tehty huorin, lain mukaan eli inhimillisesti ajatellen.

Lähimmäisenrakkaus ei valikoi, JAAK 2:1-13 :

Jaak.2:1 Veljeni, te jotka uskotte meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen, kirkkauden Herraan, älkää erotelko ihmisiä. [3. Moos. 19:15; Sananl. 24:23]   
        2 Jos teidän kokoukseenne tulee mies, jolla on kultasormus sormessaan ja hieno puku yllään, sekä samalla kertaa köyhä nuhruisissa vaatteissaan,   
        3 niin ettekö vain osoitakin huomiotanne tuolle hienosti pukeutuneelle ja sano hänelle: "Istu tähän, tässä on hyvä paikka"? Köyhälle te sen sijaan sanotte: "Seiso sinä tuossa", tai: "Istu tähän lattialle jalkojeni viereen."   
        4 Ettekö te silloin syyllisty erotteluun omassa keskuudessanne? Eikö teistä ole tullut tuomareita, jotka tuomitsevat väärin perustein?

5 Kuulkaa, rakkaat veljeni! Onhan Jumala valinnut juuri maailman silmissä köyhät olemaan uskossa rikkaat ja perimään valtakunnan, jonka Jumala on luvannut häntä rakastaville. [Luuk. 6:20; 1. Kor. 1:26]   
        6 Mutta te häpäisette köyhän. Eivätkö juuri rikkaat sorra teitä ja raahaa teitä oikeuden eteen? [1. Kor. 11:22]   
        7 Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

8 Jos te noudatatte lain kuningaskäskyä niin kuin se Raamatussa on: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", te teette oikein. [3. Moos. 19:18; Matt. 19:19 ]   
        9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi. [5. Moos. 1:17]   
        10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]   
        11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.

13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]   

_AnttiVKantola_

Sellaita ylistystä sinulta saa kuulla päivästä toiseen! Jos on kanttia lähteä toisia haukkumaan ja syyllistämään, niin pitäisi edes tietää jotakin, eikä jauhaa PELKKÄÄ PASKAA: Sinulta ei ole tullut ainuttakaan asiallista kirjettä, vaan kaikki on ollut pelkää adventisteista paskan puhumista! Mene paskan jauhaja takaisin sinne luterilaisten palstalle! Eipä sinusta tykätty sielläkään, kun et osaa muuta kuin itseäsi kehua ja toisia moittia.

• Minä, minä, minä!!!!!! kirjoitti:

Sellaita ylistystä sinulta saa kuulla päivästä toiseen! Jos on kanttia lähteä toisia haukkumaan ja syyllistämään, niin pitäisi edes tietää jotakin, eikä jauhaa PELKKÄÄ PASKAA: Sinulta ei ole tullut ainuttakaan asiallista kirjettä, vaan kaikki on ollut pelkää adventisteista paskan puhumista! Mene paskan jauhaja takaisin sinne luterilaisten palstalle! Eipä sinusta tykätty sielläkään, kun et osaa muuta kuin itseäsi kehua ja toisia moittia.

***Sinä et todellakaan ylennä Jeesusta, vaan itseäsi!***
        ================ Niinkö on?

Jaha, mitenkäs sitten sinun mielestäsi pitäisi kirjoittaa, jotta lukija ymmärtää, että kirjoittaja todella ylentää Kristusta ja lukee roskaksi kaiken muun?
        Jos lakia julistaisin, mainostaisin omia hyviä tekoja. Jos lauantaisapattia vaatisin noudatettavaksi, olisi se ennen muuta oman sapatinvieton korostamista - se olisi: minä, minä, minä.

KONTROLLIHENGET EIVÄT OLE JUMALASTA

Jotain on asenteessasi pielessä, kun aiheen sijasta aina tarkkailet kirjoittajaa ja ennen muuta hänen ulkoista olemustaan. Etsit siitä mahdollista huomauttamisen aihetta. Olet kuin nurinkurinen verkonpaikkaaja - vihainen, kun verkko onkin ehjä, eikä tarvitse paikkaamista.

Kun kirjoittaja ei syyllisty omahyväisyyteen, niin sitten vaan keksit, että kyllä on omahyväinen.
        Jne, jne, jne. Melkoista manipulointia on sinun vuodatuksesi - yrität laittaa sanoja suuhuni.
        Muuten, asetupa lähimmäisen asemaan; mahtaisitkos kestää YHTÄKÄÄN tuollaista henkisen väkivallan hyökkäystä, joita olet harjoittanut kirjoittajia kohti tälläkin foorumilla kiivaasti?

Kun itsessäni ei ole mitään hyvää, olen mielistynyt Jeesuksen vertaukseen, Luuk 18:9-14.

Fariseus ja publikaani   
        9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen: [Sananl. 30:12]   
        10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. [Ap. t. 3:1]

11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]   
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.' [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!' [Esra 9:6; Ps. 51:3]   
        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."] [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]   

antti

• et ole edes uskovainen

saati sitten uskossa. Olet vain kaunainen fariseus, joka on tietävinään kaikki paremmin toisista, kuin asianomaiset itse.

Vaahtosuussa siinä vain määit ja päkätät, vanha vuohi, joka ei ole itse taivastiellä, eikä sallisi niidenkään olevan, jotka ovat.

Harvoin näkee noin tyhjänpäiväistä kirjoittelijaa, jonka tarkoituksena on ainoastaan ITSENSÄ KOROITTAMINEN.

• ***MENE MUUALLE MÄKÄTTÄMÄÄN OMAVANHURSKAUTTASI!
        "Et ole edes uskovainen.***
        =============== Oikaisen ymmärtämätöntä:

Yllä olevan sepityksen laatinut opettaja lienee sama, joka ennenkin on kääntänyt Raamatun ja ristin ylösalaisin; siis eräänlainen saatananpalvoja. Mutta jos hänen suuttumuksensa juontuu siitä, että lausuin käsitykseni ellenismistä, niin totta on, etten ole uskovainen - hänen näkökulmastaan katsottuna.

Sillä en todellakaan usko ellenismiin pohjautuvaan adventismiin. Sellaiseen adventismiin uskon, jossa eletään Jeesuksen tulemuksen toivossa. Mutta ellenismin jeesus tuli Ellenin mukaan jo vuonna 1844. Kuten jehovalaistenkin ja ehkä myös Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kirkkoon kuuluvien jeesus. Vaan ei Raamatun Jeesus ole vielä tullut, omiansa noutamaan.

"OLET VAIN KAUNAINEN FARISEUS"

Päinvastoin. Sillä luenhan roskaksi - ja roskathan lakaistaan pois - kaiken muun paitsi Jeesuksen ristintyön tuntemisen. Jos sekin on "itsensä korottamista", niin mikä sitten ei ole itsensä korottamista?
        Mutta sekö ei ole itsensä korottamista, kun vaatii muilta tietyn viikonpäivän pyhittämistä, kymmenyksiä tietylle kirkolle ja kaiken maailman lain noudattelemista?
        Sellainenhan kirjoittaa rivien välistä: katsokaa minua, MINÄ noudatan niin ja niin ja MINUN tapani on se ainoa oikea.

***Vaahtosuussa siinä vain määit ja päkätät, vanha vuohi, joka ei ole itse taivastiellä, eikä sallisi niidenkään olevan, jotka ovat.***

Taas totuus ylösalaisin ja risti ja Raamattu myös! Sillä minähän olen täysin selväksi tehnyt, etten ole lainnoudattaja tai fariseus, kuten Paavali oli ennen Kristuksen kohtaamista. Vain näitä lainvaatijoita Jeesus moitti siitä, että eivät tahdo mennä sisälle, eivätkä tahdo muitakaan päästää.

Mutta minä soisin jokaisen lukevan roskaksi kaiken muun paitsi Jeesuksen ristin. Joten en millään muotoa voisi olla ***määkivä, vanha vuohi***, jollaisena tuo kirjoittaja minut mieltää.
        "Vanha" tarkoittanee sitä, että tuo tuo halveeraaja on käynyt kurkkaamassa ikäni, mutta jokainen meistä vanhenee, eikä se arvoa vähennä. Sillä arvokkuutemme perustuu YKSINOMAAN Jeesuksen täyttämään työhön puolestamme.

En toki loukkaannu, sillä ei kukaan ihminen noin voi halventaa kanssaihmistä. Vaan takana on synnin laki ja kontrollihenget, jotka asuvat jokaisen ihmisen lihassa. Jos niitä ei kuoleta "Hengen uudessa tilassa" Jumalaa palvellen, ne saavat otteen ja vallitsevat ihmisen jäsenissä - ennen muuta kieltä johdattavat, kun Henki ei saa johdattaa.

ONHAN niin, että jos kielensä hillitsee ja hallitsee, on lähestulkoon täydellinen vaelluksessaan. Jos se on TEESKENTELYÄ, se että elän yksin armosta - niin kuka siitä tietää tuomita, muu kuin Jumala? Ei kukaan ihminen voi nähdä niin syvälle toisen sisälle, vaan se on sitten näön mukaan tuomitsemista tai kuulopuheiden.

Mielelläni siteeraisin taaskin kokonaisuuden Raamatusta - Herran veljen, Jaakobin lyhyen kirjeen kokonaan tai ainakin 3. luvun - mutta tiedän, että se olisi liian pitkä ja pääpointtiani ei olisi helppo havaita.

JAAK 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.   

Jaak 3:1-2 "Pitäkää kielenne kurissa":

1 Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.

2 Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10].

antti

• vanha vuohi
        AnttiVKantola kirjoitti:

***MENE MUUALLE MÄKÄTTÄMÄÄN OMAVANHURSKAUTTASI!

Yllä olevan sepityksen laatinut opettaja lienee sama, joka ennenkin on kääntänyt Raamatun ja ristin ylösalaisin; siis eräänlainen saatananpalvoja. Mutta jos hänen suuttumuksensa juontuu siitä, että lausuin käsitykseni ellenismistä, niin totta on, etten ole uskovainen - hänen näkökulmastaan katsottuna.

Sillä en todellakaan usko ellenismiin pohjautuvaan adventismiin. Sellaiseen adventismiin uskon, jossa eletään Jeesuksen tulemuksen toivossa. Mutta ellenismin jeesus tuli Ellenin mukaan jo vuonna 1844. Kuten jehovalaistenkin ja ehkä myös Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kirkkoon kuuluvien jeesus. Vaan ei Raamatun Jeesus ole vielä tullut, omiansa noutamaan.

Päinvastoin. Sillä luenhan roskaksi - ja roskathan lakaistaan pois - kaiken muun paitsi Jeesuksen ristintyön tuntemisen. Jos sekin on "itsensä korottamista", niin mikä sitten ei ole itsensä korottamista?
        Mutta sekö ei ole itsensä korottamista, kun vaatii muilta tietyn viikonpäivän pyhittämistä, kymmenyksiä tietylle kirkolle ja kaiken maailman lain noudattelemista?
        Sellainenhan kirjoittaa rivien välistä: katsokaa minua, MINÄ noudatan niin ja niin ja MINUN tapani on se ainoa oikea.

***Vaahtosuussa siinä vain määit ja päkätät, vanha vuohi, joka ei ole itse taivastiellä, eikä sallisi niidenkään olevan, jotka ovat.***

Taas totuus ylösalaisin ja risti ja Raamattu myös! Sillä minähän olen täysin selväksi tehnyt, etten ole lainnoudattaja tai fariseus, kuten Paavali oli ennen Kristuksen kohtaamista. Vain näitä lainvaatijoita Jeesus moitti siitä, että eivät tahdo mennä sisälle, eivätkä tahdo muitakaan päästää.

Mutta minä soisin jokaisen lukevan roskaksi kaiken muun paitsi Jeesuksen ristin. Joten en millään muotoa voisi olla ***määkivä, vanha vuohi***, jollaisena tuo kirjoittaja minut mieltää.
        "Vanha" tarkoittanee sitä, että tuo tuo halveeraaja on käynyt kurkkaamassa ikäni, mutta jokainen meistä vanhenee, eikä se arvoa vähennä. Sillä arvokkuutemme perustuu YKSINOMAAN Jeesuksen täyttämään työhön puolestamme.

En toki loukkaannu, sillä ei kukaan ihminen noin voi halventaa kanssaihmistä. Vaan takana on synnin laki ja kontrollihenget, jotka asuvat jokaisen ihmisen lihassa. Jos niitä ei kuoleta "Hengen uudessa tilassa" Jumalaa palvellen, ne saavat otteen ja vallitsevat ihmisen jäsenissä - ennen muuta kieltä johdattavat, kun Henki ei saa johdattaa.

ONHAN niin, että jos kielensä hillitsee ja hallitsee, on lähestulkoon täydellinen vaelluksessaan. Jos se on TEESKENTELYÄ, se että elän yksin armosta - niin kuka siitä tietää tuomita, muu kuin Jumala? Ei kukaan ihminen voi nähdä niin syvälle toisen sisälle, vaan se on sitten näön mukaan tuomitsemista tai kuulopuheiden.

Mielelläni siteeraisin taaskin kokonaisuuden Raamatusta - Herran veljen, Jaakobin lyhyen kirjeen kokonaan tai ainakin 3. luvun - mutta tiedän, että se olisi liian pitkä ja pääpointtiani ei olisi helppo havaita.

JAAK 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.   

1 Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.

2 Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. [Ps. 34:14; Sir. 19:16; Jaak. 1:26; 1. Piet. 3:10].

antti

vasta kimpaantu, kyllä Antti osaa haukkua.

• vanha vuohi kirjoitti:

vasta kimpaantu, kyllä Antti osaa haukkua.

Että anttiko kimpaantui? Ja alkoi haukkua? Onkos toisinajatteleminen sinusta aina kimpaantumista?
        Jos näin on, niin sinä olet mielestäsi aian oikeassa ja muut aina väärässä, asiasta riippumatta. Jos alkaisin herjaamaan takaisin, joutuisin miettimään itse tykönäni: uskonko Kristukseen vai mihin.

Jaakob tunnustaa, että erehdymme "monissa kohdin"! Mutta sinä olet erehtymätön kuin paavin tai Ellen - tai arvanheitto.

MUTTA ALOITUKSENI aihe oli: "Ellenismikö kommunismia?". Ainakin sinun kohdallasi väittämäni näyttää todenmukaiselta, sillä kommunismissa aina etsittiin näennäisiä tekosyitä niitä kohtaan, jotka haluttiin tuomita ja likvidoida pois!

Entäs, onko se kimpaantumista tai haukkumista, kun Jeesus puhuu lainnoudattajille ja kirjanoppineille?

Matt. 23:14
        "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne.]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vrt. Mark. 12:40.]

En ole ainoa, jota riisutaan ulkonaisesti ja sisäisesti. Kellekään meistä ei jää lopulta muuta kuin hyvien tekojen TYHJÄ matkalaukku ja senkin joudumme heittämään pois ahtaalla viimeisellä portilla. Tai häävieraaksi saapuessamme sinne Valtaistuinsaliin.

• ISO VALE
        AnttiVKantola kirjoitti:

***MENE MUUALLE MÄKÄTTÄMÄÄN OMAVANHURSKAUTTASI!

antti

pääsi taas vanhalta pukilta!!! Adventistit odottaa Jeesustansa, kuten koko kritikunta. Adventisi nimikin tarkoittaa odottamista. 1844 oli suuri pettymys, silloin EI Jeesus todellakaan tullut tänne maanpäälle. Vaikka turhapa se tuollaiselle satanistille on mitään selittää.

Sanoit olevasi jonkinlaisena hoiturina mielisairaalassa, olet imenyt vähän liikaa sitä potilaitesi henkeä itseesi, tai ehkäpä se olikin niin päin, että olet itse potilaana? Olet vain saatanan apuri, syyttäjä hengessä toimiva vääristelijä.

Lue vähän paremmin mitä adventistit ovat ja uskovat, ennenkuin lähdet syyttelemään, senkin valehteleva, mäkättävä vuohipukki!

Vejä tuohon leukaasi pukinparta, se sopii sinulle mielestäni erittäin hyvin!

• joten EMME
        AnttiVKantola kirjoitti:

Että anttiko kimpaantui? Ja alkoi haukkua? Onkos toisinajatteleminen sinusta aina kimpaantumista?
        Jos näin on, niin sinä olet mielestäsi aian oikeassa ja muut aina väärässä, asiasta riippumatta. Jos alkaisin herjaamaan takaisin, joutuisin miettimään itse tykönäni: uskonko Kristukseen vai mihin.

Jaakob tunnustaa, että erehdymme "monissa kohdin"! Mutta sinä olet erehtymätön kuin paavin tai Ellen - tai arvanheitto.

MUTTA ALOITUKSENI aihe oli: "Ellenismikö kommunismia?". Ainakin sinun kohdallasi väittämäni näyttää todenmukaiselta, sillä kommunismissa aina etsittiin näennäisiä tekosyitä niitä kohtaan, jotka haluttiin tuomita ja likvidoida pois!

Entäs, onko se kimpaantumista tai haukkumista, kun Jeesus puhuu lainnoudattajille ja kirjanoppineille?

Matt. 23:14
        "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te viette leskiltä talot ja latelette pitkiä rukouksianne vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan teidän tuomionne.]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista. Vrt. Mark. 12:40.]

En ole ainoa, jota riisutaan ulkonaisesti ja sisäisesti. Kellekään meistä ei jää lopulta muuta kuin hyvien tekojen TYHJÄ matkalaukku ja senkin joudumme heittämään pois ahtaalla viimeisellä portilla. Tai häävieraaksi saapuessamme sinne Valtaistuinsaliin.

ole sinua pyytäneet tänne meidän opettajaksi, kun meillä on jo YKSI OPETTAJA, mutta si ET OLE SINÄ antti kantola, vaan se on PYHÄ HENKI! Epäiletkö sinö HÄNEN kykyjään opettajana? Vai miksi tulet tänne rienaamaan Jeesuksen omia?

• ISO VALE kirjoitti:

pääsi taas vanhalta pukilta!!! Adventistit odottaa Jeesustansa, kuten koko kritikunta. Adventisi nimikin tarkoittaa odottamista. 1844 oli suuri pettymys, silloin EI Jeesus todellakaan tullut tänne maanpäälle. Vaikka turhapa se tuollaiselle satanistille on mitään selittää.

Sanoit olevasi jonkinlaisena hoiturina mielisairaalassa, olet imenyt vähän liikaa sitä potilaitesi henkeä itseesi, tai ehkäpä se olikin niin päin, että olet itse potilaana? Olet vain saatanan apuri, syyttäjä hengessä toimiva vääristelijä.

Lue vähän paremmin mitä adventistit ovat ja uskovat, ennenkuin lähdet syyttelemään, senkin valehteleva, mäkättävä vuohipukki!

Vejä tuohon leukaasi pukinparta, se sopii sinulle mielestäni erittäin hyvin!

ELLENISTIN TUTKIVA KONTROLLI

Iso valeko pääsi minulta? Kun sanoin, että adventistit eivät odota Jeesusta.
        Kuka mitäkin uskoo, eihän ihmisen sisälle voi nähdä. Mutta adventismi ei opeta sitä Jeesuksen tulemusta, mitä kristityt opettavat.

Adventismin OPETUS, jota tälläkin foorumilla alati esiintyy, on se, että Jeesus tuli vuonan 1844. Kun ei tullut näkyvällä tavalla, keksittiin selitys, että tulikin toisella tavalla.
        Joka tapauksessa pettymys oli suuri, (oma vika), koskapa tämän päivän adventistikin vielä on noin täynnä kiukkua - Jeesuksen opetuslapsia kohtaan.

Jonkinlainen "tutkiva tuomio" muka alkoi silloin 1844 ja se jotenkin selitettiin tarkoittavan Jeesuksen tulemusta - sitä jota odottivat 1844. Tänään adventistit odottavat - siis ainakin heidän opettajansa ja pastorinsa - jotain aivan erilaista Jeesuksen tulemusta. Ellenin "Suuri taistelu" siitä tapahtumasta satuilee, mutta ei siitä selostuksesta yksiselitteistä käsitystä voi saada.

"Adventistit odottaa Jeesustansa, kuten koko kristikunta". Vai niin - yleensä tällä foorumilla selitetään, että adventistit on uusi hengellinen israel ja muu kristikunta on pedon merkin ottaneita laittomuuden tekijöitä. Ja että Jumala on hyljännyt omaisuuskansansa Israelin.
        Aina tilanteen mukaan näköjään - jotta voidaan ei-adventistille sanoa: valehtelet. Nyt ollaan pieni hetki yhtä muun kristikunnan kanssa.

JOS ellenistit eli adventistit olisivat Jeesuksen opetuslapsia, eivät kertakaikkiaan kykenisi tolleen äärimmäisen halventavaa herjaa heittämään. Kyllä uskovaiset lankeavat, vähän väliä - mutta että tuollainen harkittu, useasti toistuva, tappava herja uskovaista kohti. Ei onnistuisi uskovaiselta!

KONTROLLIHENGET JYLLÄÄVÄT ADVARISSA

Jassoo, adv.opettaja yrittää oikein vihan vimmalla saada uskovan pois tolaltaan! Voihan se onnistua, ihmisiä tässä vain ollaan. Mutta että nyt olet sitten käynyt kurkkaamassa jos vaikka missä, henkilööni liittyviä asioita. Ja sitten riepottelet niitä täällä foorumilla.

Tuo nyt on jopa yllättävänkin ala-arvoista menettelyä. Pyrkimykset ei voi olla vilpittömät ainakaan. Minun ei tulisi mieleenkään sellainen uteliaisuus, että otanpa selville, mitäs mahtaisi olla kirjoittajien henkilötiedoissa sellaista, jota voisi vääntää herjaavalle mutkalle.

Aloitukseni aihe oli: "Ellenismikö kommunismia?" Arvioni näyttää osuneen jopa yllättävän kohdalleen.Ei todellakaan HENGELTÄÄN eroa ellenismi kommunismista, sen voimme kaikki havaita tuosta kontrollihengestä, toisinajattelevan likvidoiminen valhepropagandan avulla jne.

JEESUS TUOMITSEE ELÄMÄÄN

"Tuomitseminen on nyt parhaillaan käynnissä taivaan pyhäkössä", satuilee Ellen G W adventistien pääoppikirjassa "Suuri taistelu", osiossa "Tutkiva tuomio", sivu 482. Kyllä SE silloin alkanut tuomitseminen todellakin on käynnissä ja kiihtymään päin, mutta näyttää tapahtuvan täällä man päällä ja vihan vimmassa.

Mitä Jeesukseen tulee tuomarina, niin ensinnäkin Hän tuli tuomitsemaan ELÄMÄÄN ja toisekseen, Hänelle on annettu valta antaa syntejä anteeksi MAAN PÄÄLLÄ, kuten Hän itse sanoo Sanassaan.

Joten siinäkin eräs pointti, joka osoittaa Ellenin satutädiksi. Väittäessään, että se tapahtuu "taivaan pyhäkössä". (Suuri taistelu, s. 481). Mutta Raamattuun voimme luottaa!

Toivon, että foorumilla pysyttäisiin asialinjalla, eikä ryhdyttäisi arvioimaan kirjoittajien persoonaa.

antti

• joten EMME kirjoitti:

ole sinua pyytäneet tänne meidän opettajaksi, kun meillä on jo YKSI OPETTAJA, mutta si ET OLE SINÄ antti kantola, vaan se on PYHÄ HENKI! Epäiletkö sinö HÄNEN kykyjään opettajana? Vai miksi tulet tänne rienaamaan Jeesuksen omia?

***Joo, meille RIITTÄÄ JEESUS VÄLIMIEHEKSI,
        Kirjoittanut: joten EMME 28.4.2007 klo 08.05

ole sinua pyytäneet tänne meidän opettajaksi, kun meillä on jo YKSI OPETTAJA, mutta si ET OLE SINÄ antti kantola, vaan se on PYHÄ HENKI! Epäiletkö sinä HÄNEN kykyjään opettajana? Vai miksi tulet tänne rienaamaan Jeesuksen omia?***
        ===================== Onko näin? - katsotaanpa:

1.
        ***MEILLE RIITTÄÄ JEESUS VÄLIMIEHEKSI***

Kunpa riittäisikin. Mutta ette pidä edes Mooseksen neuvoista kuin ripauksen ja Ellenin te saatatte huonoon huutoon rääväsuisuutenne vuoksi.
        Jos näkisitte tarvitsevanne syntisten Vapahtajaa välimieheksenne, ette kirjoittaisi joukkovoimalla vaan kukin henk.koht.
        Sillä Jeesus ei toimi massojen välimiehenä, vaan yksilöiden sisimmässä. Mikäs teidän nimenne on? Kuka tai keitä olette?

Mark. 5:9
        Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta".

2.
        ***EMME OLE SINUA PYYTÄNEET TÄNNE OPETTAJAKSI***

Ei ole KETÄÄN pyydyetty opettajaksi. Kaikkein vähiten tuollaista, joka teitittelee itseään! Tasa-arvoisia vuorovaikutuksessa olevia me kaikki tälläkin kristittyjen foorumilla ollaan.
        Tosin en tiedä, onko teitä monta, vai onko vain 1 minua siinä grillaamassa. Enkä tiedä, oletko jehovalainen vai kuka.

Minä olen sentään tällä foorumilla niitä harvoja rehellisiä ja vilpittömiä - vastaanhan omalla nimelläni asiallisuudestani.
        Toista on sinun suhteesi - emme kukaan tiedä sinusta yhtään mitään. Adventisti tuskin olet, sillä heidän en ole aiemmin tällä foorumilla
        havainnut mainitsevan Jeesusta ainoana ja riittävänä välimiehenä tai Pyhää Henkeä riittävänä opettajana. Vaan ovat välttämättömäksi lisäksi tarjonneet Elleniä.

3.
        ***VAAN SE ON PYHÄ HENKI***

Eihän Pyhä Henki kirjoita fyysisesti, vaan kyllä siinä uskovaisia tarvitaan kynämiehinä. Pyhä Henki käyttää mielellään asiallisia, omalla nimellään esiintyviä kirjoittajia, niinkuin sillä itselläänkin on peittelemätön nimi.

Jos sinä kuulut niihin muihin, jotka viime päivinä on kirjoitellut vastineita kirjoittamiseeni, niin ainakaan siinä tapauksessa ei voi olla Pyhä Henki opettajanne. Niin hävytöntä henkilöön kohdistuvaa on ollut se vastailu.
        JOS sinulla (teillä?) todella on Pyhä Henki ja JOS Jeesus todella on sinun (teidän?) välimiehenne - niin olisitte jo nuhdelleet tuota hervotonta herjaajaa.

Mutta todennäköisesti sinä olet se mies, nyt vain esiinnyt toisessa muodossa - valkeuden enkelinä ja euroopan omistajana.

4.
        ***EPÄILETKÖ PYHÄN HENGEN KYKYJÄ?***

Kuka tahansa voi, lukemalla mitä olen kirjoittanut, todeta asiallisuuteni. En rienaa ketään ,vaan pyrin keskustelemaan tällä keskustelufoorumilla.

Pyhän Hengen täyttämien ja Jeesuksen välimiehekseen uskon kautta omistaneiden olisi jo korkea aika ojentaa noita häväistyskirjoitusten kirjoittelua - eikä lyödä lyötyä vielä lisää. En epäile Hengen kykyjä, mutta Hän tarvitsee jonkun, joka sallii Hänen käyttää sydäntä ja kirjoittavaa kynää.

5.
        ***VAI MIKSI TULIT TÄNNE RIENAAMAAN JEESUKSEN OMIA?***

Jos jotain olen rienannut, niin ehkä sitä oppia, mikä johdattelee flirttailuun - Room 7:3-4. Olenhan todistettavasti puolustanut juuri sitä käsitystä, että Jeesus riittää välimieheksi ja Pyhä Henki opettajaksi.

Lakihan ei sovellu välimieheksi, eikä sitä välimieheksi tarvitakaan: sitä olen parhaan kykyni mukaan yrittänyt Hengen voitelussa opettaa. Ja nimenomaan sitäkin olen korostanut, että emme ole kenenkään opetuksen tarpeessa, sillä Henki ammentaa Raamatusta, joka on aivan riittävä ja selittää itse itseään.

Olen pitänyt esillä sitä totuutta, että välimies on alati käytettävissämme ylimmäisenä pappinamme, joten kukaan ei voi meille kadotustuomiota lausua. Hän on täyttänyt kaiken lain tuomion omassa ruumiissaan ja niin hankkinut meille vapauden säädöksistä - uskon kautta.
        ------------------------------------
        SUORAAN ´VÄLIMIEHEN TESTAMENTISTA

Joh. 9:34
        He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.

Joh. 14:26
        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

JOH 5:40-45 :

40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."   
        41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";

42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"   
        43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.   
        44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.   
        45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.   

TOTUUDENPUHUJALLA EI OLE YÖSIJAA

Joh. 7:20
        Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"
        Joh. 8:48
        Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        Joh. 8:52
        Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

Joh. 10:20
        Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"
        Joh. 10:21
        Toiset sanoivat: "Nämä eivät ole riivatun sanoja; eihän riivaaja voi avata sokeain silmiä?"

_AnttiVKantola_

• AnttiVKantola kirjoitti:

ELLENISTIN TUTKIVA KONTROLLI

Iso valeko pääsi minulta? Kun sanoin, että adventistit eivät odota Jeesusta.
        Kuka mitäkin uskoo, eihän ihmisen sisälle voi nähdä. Mutta adventismi ei opeta sitä Jeesuksen tulemusta, mitä kristityt opettavat.

Adventismin OPETUS, jota tälläkin foorumilla alati esiintyy, on se, että Jeesus tuli vuonan 1844. Kun ei tullut näkyvällä tavalla, keksittiin selitys, että tulikin toisella tavalla.
        Joka tapauksessa pettymys oli suuri, (oma vika), koskapa tämän päivän adventistikin vielä on noin täynnä kiukkua - Jeesuksen opetuslapsia kohtaan.

Jonkinlainen "tutkiva tuomio" muka alkoi silloin 1844 ja se jotenkin selitettiin tarkoittavan Jeesuksen tulemusta - sitä jota odottivat 1844. Tänään adventistit odottavat - siis ainakin heidän opettajansa ja pastorinsa - jotain aivan erilaista Jeesuksen tulemusta. Ellenin "Suuri taistelu" siitä tapahtumasta satuilee, mutta ei siitä selostuksesta yksiselitteistä käsitystä voi saada.

"Adventistit odottaa Jeesustansa, kuten koko kristikunta". Vai niin - yleensä tällä foorumilla selitetään, että adventistit on uusi hengellinen israel ja muu kristikunta on pedon merkin ottaneita laittomuuden tekijöitä. Ja että Jumala on hyljännyt omaisuuskansansa Israelin.
        Aina tilanteen mukaan näköjään - jotta voidaan ei-adventistille sanoa: valehtelet. Nyt ollaan pieni hetki yhtä muun kristikunnan kanssa.

JOS ellenistit eli adventistit olisivat Jeesuksen opetuslapsia, eivät kertakaikkiaan kykenisi tolleen äärimmäisen halventavaa herjaa heittämään. Kyllä uskovaiset lankeavat, vähän väliä - mutta että tuollainen harkittu, useasti toistuva, tappava herja uskovaista kohti. Ei onnistuisi uskovaiselta!

KONTROLLIHENGET JYLLÄÄVÄT ADVARISSA

Jassoo, adv.opettaja yrittää oikein vihan vimmalla saada uskovan pois tolaltaan! Voihan se onnistua, ihmisiä tässä vain ollaan. Mutta että nyt olet sitten käynyt kurkkaamassa jos vaikka missä, henkilööni liittyviä asioita. Ja sitten riepottelet niitä täällä foorumilla.

Tuo nyt on jopa yllättävänkin ala-arvoista menettelyä. Pyrkimykset ei voi olla vilpittömät ainakaan. Minun ei tulisi mieleenkään sellainen uteliaisuus, että otanpa selville, mitäs mahtaisi olla kirjoittajien henkilötiedoissa sellaista, jota voisi vääntää herjaavalle mutkalle.

Aloitukseni aihe oli: "Ellenismikö kommunismia?" Arvioni näyttää osuneen jopa yllättävän kohdalleen.Ei todellakaan HENGELTÄÄN eroa ellenismi kommunismista, sen voimme kaikki havaita tuosta kontrollihengestä, toisinajattelevan likvidoiminen valhepropagandan avulla jne.

JEESUS TUOMITSEE ELÄMÄÄN

"Tuomitseminen on nyt parhaillaan käynnissä taivaan pyhäkössä", satuilee Ellen G W adventistien pääoppikirjassa "Suuri taistelu", osiossa "Tutkiva tuomio", sivu 482. Kyllä SE silloin alkanut tuomitseminen todellakin on käynnissä ja kiihtymään päin, mutta näyttää tapahtuvan täällä man päällä ja vihan vimmassa.

Mitä Jeesukseen tulee tuomarina, niin ensinnäkin Hän tuli tuomitsemaan ELÄMÄÄN ja toisekseen, Hänelle on annettu valta antaa syntejä anteeksi MAAN PÄÄLLÄ, kuten Hän itse sanoo Sanassaan.

Joten siinäkin eräs pointti, joka osoittaa Ellenin satutädiksi. Väittäessään, että se tapahtuu "taivaan pyhäkössä". (Suuri taistelu, s. 481). Mutta Raamattuun voimme luottaa!

Toivon, että foorumilla pysyttäisiin asialinjalla, eikä ryhdyttäisi arvioimaan kirjoittajien persoonaa.

antti

Nyt on alkanut se sama persoonaan käypä syyttely sinua kohtaan kuin minua jo nämä muutamat vuodet.

Nämä ovat olleet jatkuvat taktiikat:
        - valheet yksityiselämästäni, jopa vastakkaiset valheet
        - valheet sukulaisistani (mutta ei tietenkään adventistisukulaisistani, heistä eivät ole hiiskahtaneet sanaakaan)
        - uhkaukset tulla hakkaamaan miesvoimin sekä oikeuteen vetämisellä ties millä verukkeella
        - kaikkien rekisteröimättömien kirjoittajien viestien väittäminen minun kirjoittamikseni
        - kristittyjen usuttaminen epäluuloon ja väittelyyn keskenään

Ja paras kaikista oli se, kun eräs toinen kirjoittaja kuulutti yhdessä adventistipastori Kuhilaan kanssa yhteisrukouksen tiettynä kellonaikana, jotta Pyhä Henki, jota kutsuivat pahaksi hengeksi, lähtisi minusta.

• uskova_1 kirjoitti:

Nyt on alkanut se sama persoonaan käypä syyttely sinua kohtaan kuin minua jo nämä muutamat vuodet.

Nämä ovat olleet jatkuvat taktiikat:
        - valheet yksityiselämästäni, jopa vastakkaiset valheet
        - valheet sukulaisistani (mutta ei tietenkään adventistisukulaisistani, heistä eivät ole hiiskahtaneet sanaakaan)
        - uhkaukset tulla hakkaamaan miesvoimin sekä oikeuteen vetämisellä ties millä verukkeella
        - kaikkien rekisteröimättömien kirjoittajien viestien väittäminen minun kirjoittamikseni
        - kristittyjen usuttaminen epäluuloon ja väittelyyn keskenään

Ja paras kaikista oli se, kun eräs toinen kirjoittaja kuulutti yhdessä adventistipastori Kuhilaan kanssa yhteisrukouksen tiettynä kellonaikana, jotta Pyhä Henki, jota kutsuivat pahaksi hengeksi, lähtisi minusta.

- jatkuva viestieni poistattaminen
        - jatkuvat vaatimuskirjelmät Enirolle sulkemaan minut Suomi24:stä, jonka sitten onnistuivat jatkuvalla Eniron pommittamisella toteuttamaankin 28.2.-8.3.2007.
        - ja tietenkin galleriasivuni suljetuttaminen

• joten EMME kirjoitti:

Kiva, että Jeesus riittää - omien sanojenne mukaan - teille adventisteille!

Jerusalemin 2. kirkolliskokous on samaa mieltä; Jeesus TÄYTYY riittää!

Lue Apt. 15. luku ja niin rohkaistut ja ilahdut sen 31. jakeen mukaisesti:

Apt. 15:31 Kirje luettiin, ja sen rohkaisevat sanat ilahduttivat kaikkia. [Ap. t. 13:48]

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000025931036

antti

• tuppaudut tänne

"väärä uskoisten"joukkoon,perusta oma vanhurskasten,ja viattomien palsta,ja rupea sinne serifiksi,äläkä roiku kun räkä täällä toisten sivuilla.Semppiä yritykselle,sinä virheetön karitsa.

• "Sinä virheetön karitsa", kirjoitti joku muukalainen minusta. Itse asiassa on siinä rivien välistä havaittavissa, että hän pitää ITSEÄÄN virheettömänä, seitsemännen päivän sapattia viettävänä Jumalan karitsana.
        Mutta virheetön oli vain Jeesus - virheetön sapatin rikkoja. Sanoohan Hän, ettei Daavidkaan tehnyt syntiä, kun ne näkyleivät söi. Tapahtumaan oli näet vilpittömät syynsä ja minkä toimenpiteen Herra pyhittää, se on pyhä ja puhdas ja otollinen.

Tietysti minä "tuppaudun Kristinuskon alla olevalle foorumille, sillä olen kristitty.
        Kristitty tarkoittaa sitä, että elää Jumalan Pojan uskosta ja sitä uskoa olen minäkin omalta osaltani esiin tuomassa tälle foorumille. Meillä jokaisella on jotakin annettavaa - asia on kaikkien yhteinen.

GAL 2:20
        Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2. Kor. 5:15 ].

AP.T. 3:16
        Jeesuksen nimi ja usko siihen antoi voimaa tälle miehelle, jonka te näette ja tunnette. Usko, jonka Jeesus antaa, on tehnyt tästä miehestä terveen, niin kuin te kaikki näette. [Ap. t. 4:10 | Mark. 5:34 ]

• sellaisiin,
        AnttiVKantola kirjoitti:

"Sinä virheetön karitsa", kirjoitti joku muukalainen minusta. Itse asiassa on siinä rivien välistä havaittavissa, että hän pitää ITSEÄÄN virheettömänä, seitsemännen päivän sapattia viettävänä Jumalan karitsana.
        Mutta virheetön oli vain Jeesus - virheetön sapatin rikkoja. Sanoohan Hän, ettei Daavidkaan tehnyt syntiä, kun ne näkyleivät söi. Tapahtumaan oli näet vilpittömät syynsä ja minkä toimenpiteen Herra pyhittää, se on pyhä ja puhdas ja otollinen.

Tietysti minä "tuppaudun Kristinuskon alla olevalle foorumille, sillä olen kristitty.
        Kristitty tarkoittaa sitä, että elää Jumalan Pojan uskosta ja sitä uskoa olen minäkin omalta osaltani esiin tuomassa tälle foorumille. Meillä jokaisella on jotakin annettavaa - asia on kaikkien yhteinen.

GAL 2:20
        Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2. Kor. 5:15 ].

AP.T. 3:16
        Jeesuksen nimi ja usko siihen antoi voimaa tälle miehelle, jonka te näette ja tunnette. Usko, jonka Jeesus antaa, on tehnyt tästä miehestä terveen, niin kuin te kaikki näette. [Ap. t. 4:10 | Mark. 5:34 ]

joilla on Kristuksen Henki. Miksi sitten kuljet sormi ojossa ja syytät niitä jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan omana VAPAHTAJANAAN. Vai epäiletkö sinä Kristuksen voimaa tehdä JOKAISESTA, joka hänen puoleensa kääntyy JUMALAN LAPSIA ja IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIÄ?

Luuletko että sinun syytelysi tuo ihmisiä Kristukselle? Kuule, se on just päinvastoin, sinä KARKOITAT ihmisiä pois Jeesuksen luota. Mutta jokaisesta eksyttämästäsi sielusta tulet vielä vastaamaan Herrasi edessä! MUISTA TÄMÄ!

• sellaisiin, kirjoitti:

joilla on Kristuksen Henki. Miksi sitten kuljet sormi ojossa ja syytät niitä jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan omana VAPAHTAJANAAN. Vai epäiletkö sinä Kristuksen voimaa tehdä JOKAISESTA, joka hänen puoleensa kääntyy JUMALAN LAPSIA ja IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERILLISIÄ?

Luuletko että sinun syytelysi tuo ihmisiä Kristukselle? Kuule, se on just päinvastoin, sinä KARKOITAT ihmisiä pois Jeesuksen luota. Mutta jokaisesta eksyttämästäsi sielusta tulet vielä vastaamaan Herrasi edessä! MUISTA TÄMÄ!

ROOM 10:5-13 USKON SANA PELASTAA

5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
        6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Tämä on se uskon sana, jota me saarnaamme tällä kristillisellä foorumilla - pelastut uskomalla Jeesukseen.

• JÄTTÄKÄÄMME JO MAAILMAN ALKEISVOIMAT

Niinpä niin; tyypillisiä maailman alkeisvoimia nuo: lainkiihkoilua, henkilöherjaa, yleistä syyttelyä.

Totuudenpuhujan persoonaan ja henk.koht. elämään puututaan valhettelemalla niistä asioista mahdollisimman päinvastaisesti totuuden kanssa. Vai että vuosia on sellaista harjoitettu tällä kristittyjen foorumilla! Ynnä muu, mitä sinä uskova selostit foorumin historiaa.

Opettajat kenties ovat yllyttäneet moiseen, sillä muutoinhan ne olisivat tuominneet tuollaisen rikollisuuden puolelle menevän kunnianloukkaamisen.
      Maailman alkeisvoimien hyväksi käyttämisestä tuossa on kyse. Lapsuudesta se lähtee - kotona on joko ollut hirveän lakihenkistä niin, että vanhempien sana on ollut Jumalan sana. Vanhemmille kirkon sana on ollut Jumalan sana ja tämä sitten ikäänkuin kostautuu omille lapsille, tämä käskyttäminen.

Luulenpa, että adventtikirkon isommat ja vastuullisemmat johtajat vielä ennen pitkää ottavat nuhteluun tuollaiset asiattomasti parjaavat.

Joka tapauksessa maitoruokaa tarvitsevista, hengellisesti alaikäisistä on kyse, kun miettii, kuka tai keitä on hek.koht. herjausten takana. Itse käytän yleensä vain RAAMATULLISIA voimasanoja, hyvän asian puolesta niitä - en kenenkään persoonaa vastaan.
      Paavalin ja Jeesuksen sanontoja olen käyttänyt ja alkuperäisessä käyttötarkoituksessa.

En nimittele vuohipukiksi ja kehota vielä lisäämään pukin partaa. Tietoisesti olen tiirailematta kirjoittajien henkilötietoihin - jotta välttyisin arvioimasta henkilöä. Sillä meillä on taistelu vain henkivaltoja vastaan ja eksytyksiä.

EI VASTAAN VOI RUKOILLA MUTTA PUOLESTA

Vai että oikein julkinen rukouskampanja uskovaa vastaan! Siitä he ovat jo saaneetkin palkkansa - ihmiset palkitsevat ihailulla yms. Mutta on parempi, että kaksi sopii ja rukoilee - salassa. Tällöin Isä maksaa hyvällä rukousvastauksella, (Matt 6:1-8, 7:11, 18:19).

Ehkäpä noille on sanottu, että olette kilttejä lapsia, jos pidätte armon totuuden pimennossa vaikkapa sitten parjaamisen ja vänkäämisen avulla - "tarkoitus keinot pyhittää". Tavanomainen, totuuden vastainen, järjen päätelmähän on, että armosta ei saa puhua, sillä se tekee välinpitämättömäksi.

ALAIKÄISET JA ALKEISVOIMAT

Galatalaiskirje:

4:9 Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?

Kolossalaiskirje:
      2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

2:20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:

MAITOA LAPSILLE

1.Korinttolaiskirje:
      3:2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

Hebrealaiskirje:
      5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.

5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;

Ensin maitoa Sanasta - sitten kun on kasvanut uskossa, osaa jo erottaa eksytyksen.
      Vasta uskoon tulleen täytyisi voida tutustua Uuteen Testamenttiin perusteellisesti, ennen kuin alkaa tutkia muuta hengellistä kirjallisuutta.

Raamatun pohjaltahan täällä kaikkea tulisi arvioida, koskapa tämä on kristillinen keskustelukanava.
      Kunhan nuo tyhjänpäiväiset sekä myös selvää toistoa olevat ynnä massakopioidut aloitteet saataisiin jäämään pois, niin foorumistamme tulisi kiva vuorovaikutuskanava. Edellyttäen tietysti, ettei tuhlata tilaa henkilökuvien arviointiin, vaan kristillisyyden asialinjalla pysyttäisiin.

1.Pietarin kirje:
      2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen

antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      80
      5479
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      101
      4471
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      131
      4032
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2816
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      196
      2799
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2646
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      82
      2517
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      83
      2260
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2083
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe