Palkat

tyytyväinen..

Monesti kuulee katsastajien valittavan palkasta. Minä en tähän yhdy, ja mielestäni palkka on erittäin hyvä ja kilpailukykyinen muihin autoalan hommiin nähden.

Itselläni palkka on noin 3000€ brutto keskimäärin ja ylitöt päälle. Työkokemusta 1,5 vuotta ja pelkät MAK luvat. Autoja tulee tehtyä 4/tunti, mikä on minusta ihan sopiva tahti.

Paljonko te alipalkatut tienaatte ja minkä verran teette autoja?

41

26665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patsastelija

      Porvarin ruoska kun selkäänne soittaa.

    • Tavallisesti asioista hyvin...

      Minun palkka on bruttona päälle 3000 E mutta en mitenkään ehdi tehdä neljää autoa tunnissa. Olen hyvin tyytyväinen ansioihini. Vielä pitää ottaa huomioon että viikossa on vain 37,5 tuntia töitä.

      • se katuojastahan

        minimikoulutusvaatimus taas olikaan? meinaan jos jälkikasvulle ammattia...


      • sitroen.
        se katuojastahan kirjoitti:

        minimikoulutusvaatimus taas olikaan? meinaan jos jälkikasvulle ammattia...

        vaatimuspaperissa lukee, että vaatimuksena on autoteknikko. Kun teknikkokoulutus on nyt lopetettu, on varsinkin pääkaupunkiseudulla huutava pula katsastajista, insinöörit kun ei mielellään mokomaan lähde. Näin kertoi 10 minuuttia sitten mm entinen katsastusmies, nyk eläkeläinen.
        Vaatimusta ollaan muuttamassa insinööriksi, joten siinä kyllä menee insinöörin koulutus hukkaan jos missä.


      • muuanpa ukko vaan

        eläkettäkin sen 3000 euroa kuussa brutto. Autoteknikko olen, mutta elämäntyöni pääasiassa teollisuudessa tehnyt ja 60 vuotiaana eläkkeelle. Hyvin riittää eläke minun tarpeisiini.


      • ollaan muuttamassa
        sitroen. kirjoitti:

        vaatimuspaperissa lukee, että vaatimuksena on autoteknikko. Kun teknikkokoulutus on nyt lopetettu, on varsinkin pääkaupunkiseudulla huutava pula katsastajista, insinöörit kun ei mielellään mokomaan lähde. Näin kertoi 10 minuuttia sitten mm entinen katsastusmies, nyk eläkeläinen.
        Vaatimusta ollaan muuttamassa insinööriksi, joten siinä kyllä menee insinöörin koulutus hukkaan jos missä.

        asentajaksi.....
        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id59180.html
        ja uutisen lopussa todellinen ankka...

        "Uusia katsastajia on asemille saatu houkuteltua vain rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia".


      • Ääni kentältä
        ollaan muuttamassa kirjoitti:

        asentajaksi.....
        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id59180.html
        ja uutisen lopussa todellinen ankka...

        "Uusia katsastajia on asemille saatu houkuteltua vain rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia".

        Nuoret AMK-insinöörit hakevat hommiin, mutta tarjotut palkat pyörivät niukasti parin tonnin paikkeilla kuukaudessa. Elätä siinä sitten perhettä pääkaupunki seudulla kuluineen.
        Jos hintojen korotukseen olisi edes osittain syynä palkkojen korkeus, ei työvoimapulaa olisi!
        Onhan mekaanikoistakin pulaa autoalalla, ja korjaamoiden tuntiveloituksetkin monien tiedossa...


      • fgfg
        Ääni kentältä kirjoitti:

        Nuoret AMK-insinöörit hakevat hommiin, mutta tarjotut palkat pyörivät niukasti parin tonnin paikkeilla kuukaudessa. Elätä siinä sitten perhettä pääkaupunki seudulla kuluineen.
        Jos hintojen korotukseen olisi edes osittain syynä palkkojen korkeus, ei työvoimapulaa olisi!
        Onhan mekaanikoistakin pulaa autoalalla, ja korjaamoiden tuntiveloituksetkin monien tiedossa...

        Voi olla että tuollaista tarjotaan, mutta kyllä ne enemmän maksaa jos vain älyää pyytää. Tai jos eivät maksa, niin menee tuolla palkalla ja vaihtaa pian firmaa, niin saa palkan kohdalleen.

        Nykyään kuulemma A:ltakin saa 2,5k peruspalkan, ja siinä firmassahan ei tunnetusti tarvitse mitään tehdä. Palkkaavat porukkaa reilusti yli tämänhetkisen tarpeen eläköitymisiä ennakoiden. Melkein mistä tahansa muulta saa sitten provisioineen sen 3k.


      • Katsastaja
        muuanpa ukko vaan kirjoitti:

        eläkettäkin sen 3000 euroa kuussa brutto. Autoteknikko olen, mutta elämäntyöni pääasiassa teollisuudessa tehnyt ja 60 vuotiaana eläkkeelle. Hyvin riittää eläke minun tarpeisiini.

        Nyt kun tuntuu teillä tuota faktatietoo olevan, niin sanokaas missä katsastajalle maksetaan se 3000 euroa/kk?

        Itse olen A-katsastuksella töissä eikä ainakaan tällä paikkakunnalla yksikään katsastaja tienaa yli 2500 euroa/kk. Se on ennemminkin 2200-2300 ja aloittaessa n.2000.


      • fgfg
        Katsastaja kirjoitti:

        Nyt kun tuntuu teillä tuota faktatietoo olevan, niin sanokaas missä katsastajalle maksetaan se 3000 euroa/kk?

        Itse olen A-katsastuksella töissä eikä ainakaan tällä paikkakunnalla yksikään katsastaja tienaa yli 2500 euroa/kk. Se on ennemminkin 2200-2300 ja aloittaessa n.2000.

        PK-seudulla, ja pelkillä MAK-luvilla. Kyllä sen eteen töitäkin joutuu tekemään, mutta kyllä hommia riittää. A-katsastus maksaa kuulemma nykyään pelkillä MAK-luvilla 2500€, provisiotahan siellä saa hyvin vähän jos yhtään..

        Jos taas on kaikki luvat ja tekee paljon ylityötä, niin puhutaan ihan toisista summista.

        Jos et usko, niin soita mihin tahansa firmaan ja kysy. Kaikki rekrytoivat, vaikka eivät välttämättä ilmoittelekaan.

        Alueelliset palkkaerot tuntuvat olevan erittäin suuret katsastusalalla. Toki kaikki eivät halua pääkaupunkiseudulla asua ja elinkustannukset ovat korkeammat. Asiakkaat ovat vittumaisempia, mutta autokanta lienee keskimäärin uudempaa kuin maakunnissa.


      • a-katsastuksessa
        fgfg kirjoitti:

        PK-seudulla, ja pelkillä MAK-luvilla. Kyllä sen eteen töitäkin joutuu tekemään, mutta kyllä hommia riittää. A-katsastus maksaa kuulemma nykyään pelkillä MAK-luvilla 2500€, provisiotahan siellä saa hyvin vähän jos yhtään..

        Jos taas on kaikki luvat ja tekee paljon ylityötä, niin puhutaan ihan toisista summista.

        Jos et usko, niin soita mihin tahansa firmaan ja kysy. Kaikki rekrytoivat, vaikka eivät välttämättä ilmoittelekaan.

        Alueelliset palkkaerot tuntuvat olevan erittäin suuret katsastusalalla. Toki kaikki eivät halua pääkaupunkiseudulla asua ja elinkustannukset ovat korkeammat. Asiakkaat ovat vittumaisempia, mutta autokanta lienee keskimäärin uudempaa kuin maakunnissa.

        työt pisteytetty vuosia sitten. 2500 kk- pitää tehdä jo ylitöitä (kahvi- ja ruokatauot) lauantait ja olla kaikki luvat. a-katsastuksessa päälliköt eivät saa maksaa liukumia oman pään mukaan, ohjeistukset tulevat pääkonttorista ja paikkakuntakohtaisesti ei saa mennä palkoissa sohlaamaan. keskikuukausiansiot ovat noin 2000-2300 eur.


      • ghhj
        a-katsastuksessa kirjoitti:

        työt pisteytetty vuosia sitten. 2500 kk- pitää tehdä jo ylitöitä (kahvi- ja ruokatauot) lauantait ja olla kaikki luvat. a-katsastuksessa päälliköt eivät saa maksaa liukumia oman pään mukaan, ohjeistukset tulevat pääkonttorista ja paikkakuntakohtaisesti ei saa mennä palkoissa sohlaamaan. keskikuukausiansiot ovat noin 2000-2300 eur.

        Paljon saavat palkkaa vuonna 2007 A:lle rekrytoidut katsastajat PK-seudulla? Minulle tarjottiin viimevuonna 2300€, enkä edes yrittänyt tinkiä enempää. En tosin vaihtanut firmaakaan. Silloin oli pelkkä MAK-lupa.


      • ghhj
        ghhj kirjoitti:

        Paljon saavat palkkaa vuonna 2007 A:lle rekrytoidut katsastajat PK-seudulla? Minulle tarjottiin viimevuonna 2300€, enkä edes yrittänyt tinkiä enempää. En tosin vaihtanut firmaakaan. Silloin oli pelkkä MAK-lupa.

        Ko. firma ei taida olla kovin lojaali vanhoja työntekijöitä kohtaan...


      • kilpailuttamisella
        Katsastaja kirjoitti:

        Nyt kun tuntuu teillä tuota faktatietoo olevan, niin sanokaas missä katsastajalle maksetaan se 3000 euroa/kk?

        Itse olen A-katsastuksella töissä eikä ainakaan tällä paikkakunnalla yksikään katsastaja tienaa yli 2500 euroa/kk. Se on ennemminkin 2200-2300 ja aloittaessa n.2000.

        A-katsastuksen omat palkkapisteytykset on ihan miten sattuun ja toiseksi firma ei edes suostu maksaa mitä pisteiden mukaan pitäisi. Kilpailuttamalla itseään eri firmojen kanssa on ainoa keino saada palkat nousuun. Itsellä Kevyen mak ja rek luvat ja peruspalkka 2500/kk lisät. Työn tekijöistä on niin suuri pula että työnantaja maksaa ihan mielellään että mies pysyy remmissä.


      • asia
        kilpailuttamisella kirjoitti:

        A-katsastuksen omat palkkapisteytykset on ihan miten sattuun ja toiseksi firma ei edes suostu maksaa mitä pisteiden mukaan pitäisi. Kilpailuttamalla itseään eri firmojen kanssa on ainoa keino saada palkat nousuun. Itsellä Kevyen mak ja rek luvat ja peruspalkka 2500/kk lisät. Työn tekijöistä on niin suuri pula että työnantaja maksaa ihan mielellään että mies pysyy remmissä.

        ennen oli toisen ison ketjun hommissa ja tuntui ettei palkkaus muutu, mutta muutaman soiton jälkeen oli jo aikan vaihto mielessä.

        käteen jäävä palkka nousi jonkun sata euroa ja työnkuva ei juuri mitenkään, no joutui uuden talon tavoille tietysti, muttanekin olivat ehkä palemmat...


      • mies savosta
        Katsastaja kirjoitti:

        Nyt kun tuntuu teillä tuota faktatietoo olevan, niin sanokaas missä katsastajalle maksetaan se 3000 euroa/kk?

        Itse olen A-katsastuksella töissä eikä ainakaan tällä paikkakunnalla yksikään katsastaja tienaa yli 2500 euroa/kk. Se on ennemminkin 2200-2300 ja aloittaessa n.2000.

        Kuka perkl. haluaa kouluttautua katsastusmieheksi jos hankkeet on oikeasti 2000€ kahta puolta. En ainakaan minä, vaikka kylläkin aikaisemmin harkitsin asiaa. Jos käyt neljä vuotta AMK:ta ja saat mahdollisuuden lähteä esim. kouluttautumaan katsastusmieheksi ja palkka on tollanen, kuka haluaa?

        Minä hankin työnjohto / asennusvalvonta hommissa ihan eri lukemia ja ei puutu työnantaja siihen ajanko vapaalla turverekkaa, pyöräkonetta tai huollanko poikien autoja.


      • nojohanonprkele
        ollaan muuttamassa kirjoitti:

        asentajaksi.....
        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id59180.html
        ja uutisen lopussa todellinen ankka...

        "Uusia katsastajia on asemille saatu houkuteltua vain rahalla ja katsastusmaksut ovatkin viidessä vuodessa nousseet peräti 70 prosenttia".

        Ei tule koskaan tapahtumaan. Virkamiestehtävä ja niille, ketkä amiksessa ovat pitäisi paukuttaa virkamiesruotsi päähän, sehän ei edes amk:ssa opiskeleville oikein tunnu menevän päähän.


      • Kl!pklap
        sitroen. kirjoitti:

        vaatimuspaperissa lukee, että vaatimuksena on autoteknikko. Kun teknikkokoulutus on nyt lopetettu, on varsinkin pääkaupunkiseudulla huutava pula katsastajista, insinöörit kun ei mielellään mokomaan lähde. Näin kertoi 10 minuuttia sitten mm entinen katsastusmies, nyk eläkeläinen.
        Vaatimusta ollaan muuttamassa insinööriksi, joten siinä kyllä menee insinöörin koulutus hukkaan jos missä.

        Saksassa katsastusmiehet ovat yleensä diplomi-insinöörejä.


      • amiskorkealainen
        Kl!pklap kirjoitti:

        Saksassa katsastusmiehet ovat yleensä diplomi-insinöörejä.

        ...ja Saksan vanha diplomi-insinöörikoulutus (Diplom-ingenieur) taas ei vastannut laajuudeltaan Suomen diplomi-insinöörikoulutusta vaan oli käytännössä opintojen laajuudeltaan samaa luokkaa kuin Suomen ammattikorkeakoulujen insinöörin koulutus.


    • katsuri13

      Missä päin Suomea saa tuollaisia palkkoja.Itselläni on melkein kaikki oikeudet ja 4 vuotta alalla. Kuukausipalkkani on 1850 e mahdolliset provikat eli käytännössä 1900 - 2100 e/kk brutto.

      • saan...

        kokkihommista Pohjanmaalla 2800 € ja paljon siistimpi homma.Eikä ole nälkä.


      • palkat
        saan... kirjoitti:

        kokkihommista Pohjanmaalla 2800 € ja paljon siistimpi homma.Eikä ole nälkä.

        koko autoalan palkat ovat alhaalla, ja katsastus ala pohjanoteeraus.

        ei ole ihme että tekijöistä pulaa, koska samalla koulutuksella saa helpommalla huomattavasti parempaa palkkaa.

        tein alan hommia ennen ja sillä palkalla ei toimeen tule, mutta onneksi oli muita tuloja ettei leipä loppunut.

        sekin on kumma että katsastajilta kielletään kaikki lisäansioiden hankinnat jotka liittyvät alaan, esim jos kiinostusta riittä niin taksia et voi mennä ajamaan tai olla osakkaana alaan liittyvässä toiminnassa.

        kyllähän ne palkat siitä nousevat kun ei alale löydy tekijöita ja nykyset tekijät rupeevat vaihtamaan hommia tai yritystä se mukaan missä maksetaan oikea korvaus menetetystä vapaa-ajasta..


      • tyytyväinen...
        palkat kirjoitti:

        koko autoalan palkat ovat alhaalla, ja katsastus ala pohjanoteeraus.

        ei ole ihme että tekijöistä pulaa, koska samalla koulutuksella saa helpommalla huomattavasti parempaa palkkaa.

        tein alan hommia ennen ja sillä palkalla ei toimeen tule, mutta onneksi oli muita tuloja ettei leipä loppunut.

        sekin on kumma että katsastajilta kielletään kaikki lisäansioiden hankinnat jotka liittyvät alaan, esim jos kiinostusta riittä niin taksia et voi mennä ajamaan tai olla osakkaana alaan liittyvässä toiminnassa.

        kyllähän ne palkat siitä nousevat kun ei alale löydy tekijöita ja nykyset tekijät rupeevat vaihtamaan hommia tai yritystä se mukaan missä maksetaan oikea korvaus menetetystä vapaa-ajasta..

        Tuttavapiirissäni on paljon eri alojen insinöörejä, ja jos heihin vertaa, niin kyllä koko alan palkat ovat minusta hyvät. Työnjohtaja ja hyvä asentaja tienaa tällähetkellä n. 3000€. Lähinnä katsatushommat tekee paremmaksi homman rentous.

        Paljonko elämiseen tarvitsee? Ei kai missään ole oikeasti esim. alle 2500€/kk tienaavia kaikki luvat omaavia katsastajia? Tuonverran nyt tienasin jo heti valmistumisen jälkeen autokorjaamon työnjohtajana.

        Olen kyllä kuullut että jossain maakunnissa tarjottaisiin uusille miehille 1700€ peruspalkkaa. Eikai siihen tarvitse kuitenkaan tyytyä, ja kyllä provisioiden kanssa päästään jo reilusti yli kahden tonnin, vaikka ei paljoa työtä tekisikään.


      • samppa80___
        tyytyväinen... kirjoitti:

        Tuttavapiirissäni on paljon eri alojen insinöörejä, ja jos heihin vertaa, niin kyllä koko alan palkat ovat minusta hyvät. Työnjohtaja ja hyvä asentaja tienaa tällähetkellä n. 3000€. Lähinnä katsatushommat tekee paremmaksi homman rentous.

        Paljonko elämiseen tarvitsee? Ei kai missään ole oikeasti esim. alle 2500€/kk tienaavia kaikki luvat omaavia katsastajia? Tuonverran nyt tienasin jo heti valmistumisen jälkeen autokorjaamon työnjohtajana.

        Olen kyllä kuullut että jossain maakunnissa tarjottaisiin uusille miehille 1700€ peruspalkkaa. Eikai siihen tarvitse kuitenkaan tyytyä, ja kyllä provisioiden kanssa päästään jo reilusti yli kahden tonnin, vaikka ei paljoa työtä tekisikään.

        taidat olla sivustakatsoja jos luulet että katsastajan työ on pelkkää rengasrauta kädessä heilumista ja huulen heittoa..


      • katsurisamppa
        tyytyväinen... kirjoitti:

        Tuttavapiirissäni on paljon eri alojen insinöörejä, ja jos heihin vertaa, niin kyllä koko alan palkat ovat minusta hyvät. Työnjohtaja ja hyvä asentaja tienaa tällähetkellä n. 3000€. Lähinnä katsatushommat tekee paremmaksi homman rentous.

        Paljonko elämiseen tarvitsee? Ei kai missään ole oikeasti esim. alle 2500€/kk tienaavia kaikki luvat omaavia katsastajia? Tuonverran nyt tienasin jo heti valmistumisen jälkeen autokorjaamon työnjohtajana.

        Olen kyllä kuullut että jossain maakunnissa tarjottaisiin uusille miehille 1700€ peruspalkkaa. Eikai siihen tarvitse kuitenkaan tyytyä, ja kyllä provisioiden kanssa päästään jo reilusti yli kahden tonnin, vaikka ei paljoa työtä tekisikään.

        taidat olla sivustakatsoja jos luulet että katsastajan työ on pelkkää rengasrauta kädessä heilumista ja huulen heittoa..


      • vastuu painaa

        Löin työnantajalle palkkatoiveen 4000 €, vähän katseli pitkin nokkavartta ja yskiskeli ja köhi, mutta maksoi. Omaan kaikki luvat ja olen vastuuhenkilö. Meitä ei ole joka oksalla ja latvositakin löytyy harvakseltaan.


    • Tavallisesti asioista hyvin...

      Satuin kuulemaan että pääkaupunkiseudulla puuhataan katsurilakkoa syksyksi. Siitä vaan barrikaadeille toverit, alkaa Englannin kapitalistilla puntit tutista.

      • gffhhgf

        Ajattelin ruveta yksityisyrittäjäksi, ja ruveta tarjoamaan palveluksiani tilapäiseen tarpeeseen. Tulenkin teille silloin tienaamaan.

        Miksi kaikki valittajat ovat töissä firmassa, jossa miehiä on alytön määrä suoritteisiin nähden. Kai te toverit ymmärrätte kysynnän ja tarjonnan lain?


    • KATSURI

      Missä saat noin hyvää palkkaa.Kerro mullekkin niin tulen viivana.Mulla on Vak-lupia lukuunottamatta kaikki luvat ja työkokemusta useampi vuosi joten kai se minun palkka jo nelosella alkaa.

    • Amm.tyytyväinen

      Ei noita teidän juttuja voi ymmärtää. Olen pari vuosikymmentä ajanut ammatikseni, viime aikoina tilausajoja. Brutto palkka liikkuu siinä 2700-3200e kuukaudessa. Tosin työpäivä on yleensä 12-16 h ja useasti viikonloput töissä. Työ ei ole raskasta eikä likaista, haalarit vähän "erimallia". Ihmisten kanssa on tultava toimeen, osoitteet löydettävä ja tarjonta mm ravintolat ja hotellit tunnettava, onhan tämä palvelu ammatti. Jos työtilanne muuttuu, pääkaupunkiseudulla tarvitsevat aina paikallisliikenteen kuljettajia. Työ aika suurinpiirtein sama. Alkupalkka ilman lisiä 15,50e tunti. Ei silti sovi kaikille.

    • Leimat paperiin.

      2285 € ja 2 vuotta työkokemusta. 27 pistettä täytyy saada ennen kuin alkaa pisteistä saada rahaa. yksi auto on noin 1 piste.

      Ylityöt on huonosti korvattu.

      Satutko olemaan töissä helsingissä? ja missä firmassa. Helsingissähän saa tuon helsinkilisän. Mutta kun mennään sata kilometriä helsingin ulkopuolelle palkat romahtavat.


      Ole tyytyväinen palkaasi. Toiste et tule tällä alalla noin hyvää saamaan. :)

      • täh vai töitä

        Töitä löytyy pilvin pimein. Mikäli menet englantilaiselle tai espanijalaiselle (tai ameriikkalaiselle) et saa kun taulukkopalkaa. Yrittäjävetoisilla voit esittää toiveen ja varmaan pääset kunnon palkoille ja kohtelu on aivan jotain muuta kuin A- tai K-ketjussa. A.n ja K:n aluepäällikköillä ei ole minkäänlaita vaikutusmahdollisuutta palkkoihin. Pääkonttorista sanotaan mitä maksetaan ja "tätsit".


    • Automaalari

      Autoalalla huonot palkat??? T: Automaalari pohja 3350e/kk plus keikat päälle, N. 4000e/kk

      • Automaalari

        1000 e palkasta pois tai potkut..tulijoita on.


      • Snappe

        Kovat on maalarilla palkat, jos peruspalkka on 3350 e/kk ja siihen keikoista 4000 e/kk lisää, eli yhteensä 7350 e/kk. Ei ihme, että tuosta ei kovin paljoa julkisuudessa huudella.


    • kilpailutusta

      Olen vastuukatsastajana kaikilla oikeuksilla sekä "HC-luvat", sekä REKI.oikeudet. Palkkani on 3000eur/kk. Kuka ottaisi töihin 4000 palkalla?

      • sutari.

        Meillä olisi paikka oppisopimuksella nuohoojaksi. Valmistuttuasi saat helposti urakkahommissa tuon palkan.


    • sama katsuri

      Jos pitää paikkaansa, voisin tullakkin.

    • fgxtxfxf

      olet palkkakuopassa,,, vastuukatsastaja kaikilla luvilla pitäisi ollla sielä 4000 ekun paikkeilla....

      pikkuaseman vastuukatsastajakin saa 3500 ekua

      • asdghjkl16

        Vastaavan palkka on n. 4500 - 5000 €


    • taas sama katsuri

      Täytyypä kilpailuttaa itsensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe