Powerpark/boster/huvipuistot

powerr

Mikä näistä on teidän mielestänne paras huvipuisto: Särkänniemi, Linnanmäki, Powerpark, oli pakko kysyy :D niin ja olisko jossain kuvaa tän powerparkin Bosterin niistä mitkä laitetaan kun menee ihan mihkä vaan laitteeseen, eli ne turvajutut tai ne mitkä estää tippumasta, ja onko ne viel turvalliset? kun tänä vuonna ajattelin mennä powerissa Bosteriin.

34

6535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pökäles

      Tuskin laite olisi markkinoilla, jos turvakaaret olisi jossain päin mualmoo pettäneet. Eli ovat ne turvalliset. Minoon joka vuosi boosteris käyny, ja hyvin oon niissä pysyny. ;D

      • kertos

        Osaatko kertoa mimmoiset ne on? onko ne samanlaiset kun megadropissa? ja kummassa on turvallisemmat ne suojajutut


      • Pökäles
        kertos kirjoitti:

        Osaatko kertoa mimmoiset ne on? onko ne samanlaiset kun megadropissa? ja kummassa on turvallisemmat ne suojajutut

        Istuimet ovat samantyyliset kuin Särkänniemen Tornaadossa, lisäksi siinä on joku lukkojuttu sivussa, mutta siitä en osaa tarkemmin kertoa.


    • Jiii

      Itse pidän Suomen huvipuistoista eniten Powerparkista, koska Powerapark rakentaa kaiken viimeisiä yksityiskohtia myöten (esim. joka laitteelle tehdään omat kuluneet tiilet ja pienet kukkaruukut jne., eli laitteita teemoitetaan.)"

      Ja Boosterin turvakaaret ovat kyllä täysin turvalliset... Eihän kukaan puisto nyt vaarallista laitetta ottaisi. =) Tässä pari kuvaa, joista nyt näet millaisia nuo turvakaret ovat:
      http://www.jpuusaari.com/powerpark/booster/index.php?show=0
      http://www.jpuusaari.com/powerpark/booster/index.php?show=11

      Lisää tietoa Powerparkista löydät www.powerpark.fi

      • Typhoon_Typhoon

        Minua pelottaa aina Typhoonissa, että turvakaaret pettävät, kun mätkähdän niihin, voivatko ne pettä, vaikka 100 kiloinen oikein yrittäisi?


      • tuphooon
        Typhoon_Typhoon kirjoitti:

        Minua pelottaa aina Typhoonissa, että turvakaaret pettävät, kun mätkähdän niihin, voivatko ne pettä, vaikka 100 kiloinen oikein yrittäisi?

        Minua pelottaa aina Typhoonissa, että turvakaaret pettävät, kun mätkähdän niihin, voivatko ne pettä, vaikka 100 kiloinen oikein yrittäisi?

        JA boosterista, miltä laite tuntuu, uskaltaako siihen mennä? :)


      • Jiii
        tuphooon kirjoitti:

        Minua pelottaa aina Typhoonissa, että turvakaaret pettävät, kun mätkähdän niihin, voivatko ne pettä, vaikka 100 kiloinen oikein yrittäisi?

        JA boosterista, miltä laite tuntuu, uskaltaako siihen mennä? :)

        On todella hyvä. Oli laite mikä tahansa, ne on suunniteltu kestämään yli 150 kiloisiakin ihmisiä. Kun laite on otettu käyttöön, sitä on testattu älyttömän painoisilla leikki ihmisillä.... Ei ne turvakaaret pääse aukeamaan, ne pysyy kiinni koko ajon ajan. Boosterissakin turvakaaret saa auki vain jos vaunu on siellä alhaalla. Typhoonissa puolestaan turvakaaret avataan itse "penkkirivien välistä"... Eli siinä itse heiluvassa osassa on turvakaarien avaamisnappi... Ei siis mitään huolta, että ne voisivat aueta. Kaverini on 115 kiloinen, ja silti hän on Boosterissa pysynyt kuin kuka tahansa kyydissä... Eli älä murehdi! =)


      • powerpark
        Jiii kirjoitti:

        On todella hyvä. Oli laite mikä tahansa, ne on suunniteltu kestämään yli 150 kiloisiakin ihmisiä. Kun laite on otettu käyttöön, sitä on testattu älyttömän painoisilla leikki ihmisillä.... Ei ne turvakaaret pääse aukeamaan, ne pysyy kiinni koko ajon ajan. Boosterissakin turvakaaret saa auki vain jos vaunu on siellä alhaalla. Typhoonissa puolestaan turvakaaret avataan itse "penkkirivien välistä"... Eli siinä itse heiluvassa osassa on turvakaarien avaamisnappi... Ei siis mitään huolta, että ne voisivat aueta. Kaverini on 115 kiloinen, ja silti hän on Boosterissa pysynyt kuin kuka tahansa kyydissä... Eli älä murehdi! =)

        Hei! Luin tuon turvalaite jutun, mikä on minuakin vaivannut. Mutta vielä jäi epäselväksi yksi asia... Eihän niitä turvalaitteita saa avatuksi kun laite on käynnissä?


      • Jiii
        powerpark kirjoitti:

        Hei! Luin tuon turvalaite jutun, mikä on minuakin vaivannut. Mutta vielä jäi epäselväksi yksi asia... Eihän niitä turvalaitteita saa avatuksi kun laite on käynnissä?

        käsittääkseni aueta, jos laite on toiminnassa. Typhoonissa turvakaaret aukeavat luultavasti vasta sitten kun se lattia on nostettu paikoilleen, ja silloinkin turvakaaret pitää mennä avaamaan itse penkkirivien välistä.. Yleensäkin laitteden turvakaaret saa auki vasta laitetteen pysähdyttyä... Ei tällaisista asioista kannata murehtia, koska Suomen huvipuistolaitteiden turvallisuus on yksi Euroopan parhaimmista, ja jokainen laite tarkistetaan joka päivä.


      • tuphoon
        tuphooon kirjoitti:

        Minua pelottaa aina Typhoonissa, että turvakaaret pettävät, kun mätkähdän niihin, voivatko ne pettä, vaikka 100 kiloinen oikein yrittäisi?

        JA boosterista, miltä laite tuntuu, uskaltaako siihen mennä? :)

        Ne ei voi pettää sitä paitsi painaville tulaan typhoonissa valittamaan


      • PELOKAS<3
        tuphoon kirjoitti:

        Ne ei voi pettää sitä paitsi painaville tulaan typhoonissa valittamaan

        Öh.... Mä en uskalla mennä typhooniin ku mua pelottaa niin ***** paljon. :( Tiiätte kai et oon tyttö!? :D Kymmenen vee ja oon 145cm pitkä. Niin, että onko kukaan käyny typhoonissa ja osais sanoo miltä siinä tuntuu? Mua pelottaa SE että ne turvakaaret aukee ja mä tipun ja kiljun ja sitte tuun turpa eellä maata vasten. Sellasta. lupasin kaverille (täyttää kesällä 10!) joka on jo 137cm pitkä (?) Että heti kun se ylittää 140 sentin me mennään typhooniin. sitä ei pelota missään se haluu kaikkiin niihi hurjimpiin! O.o Se todisti sen ku me oltiin powerparkissa 7.7.2010! :D

        PS Haluun käydä typhoonissa niin maan pirkuleesti mutta en uskalla help me i'm very stupid


      • ottaa mahasta
        tuphooon kirjoitti:

        Minua pelottaa aina Typhoonissa, että turvakaaret pettävät, kun mätkähdän niihin, voivatko ne pettä, vaikka 100 kiloinen oikein yrittäisi?

        JA boosterista, miltä laite tuntuu, uskaltaako siihen mennä? :)

        ottaa mahasta tosi paljo !!!!!!!!


      • Anonyymi
        PELOKAS<3 kirjoitti:

        Öh.... Mä en uskalla mennä typhooniin ku mua pelottaa niin ***** paljon. :( Tiiätte kai et oon tyttö!? :D Kymmenen vee ja oon 145cm pitkä. Niin, että onko kukaan käyny typhoonissa ja osais sanoo miltä siinä tuntuu? Mua pelottaa SE että ne turvakaaret aukee ja mä tipun ja kiljun ja sitte tuun turpa eellä maata vasten. Sellasta. lupasin kaverille (täyttää kesällä 10!) joka on jo 137cm pitkä (?) Että heti kun se ylittää 140 sentin me mennään typhooniin. sitä ei pelota missään se haluu kaikkiin niihi hurjimpiin! O.o Se todisti sen ku me oltiin powerparkissa 7.7.2010! :D

        PS Haluun käydä typhoonissa niin maan pirkuleesti mutta en uskalla help me i'm very stupid

        typhoon on mukava laite.


    • w.c.fields

      Lähinnä sen tähden, että se on tilava, eikä tarvitse hirmuisesti jonottaa. Autolle löytyy pysäköintipaikka.
      Taitavat vielä kaikenlisäksi jatkuvasti rakentaa ja kehittää sitä lisää.
      Kyllähän muutkin suomen huvipuistyot ovat hyviä, mutta alkavat vaan olla aika ahtaita.

    • best!
    • booster-fani

      Mitä luulette kannattaakohan 11 veen (minun) mennä boosteriin..? :/

      • hcai

        mä oon 11 ja oon jo ollu boosteris se on paras laite ikinä!!!!!!!!!!!!


    • parkin työntekijä

      Mene vain, jos uskallusta riittää.

    • annkkab

      hcai : Samaa mieltä!!! Pegasoski on ihan sairaan hyvä oon 10vee ja oon 161cm.!!

    • MoiMoiMoi:D

      Onko Cobra paha ? :D Oon 11v ja 146-148 cm, nii onko mun paha istua cobrassa, ja minkälaiset ne turvakaaret siinä on ? :D

    • MoiMoiMoi:D

      Ja onko pegasus paha?

    • tätä mieltä

      Nuo kaikki 3 on ihan hyviä,mutta kyllä Linnanmäki on näistä ehdottomasti paras.Se on vaan niin enemmän mun mieleen.

    • Vastailija :D

      Powepark paras.
      Ja kun täällä on nyt keskusteltu Powerparkin laitteiden turvallisuudesta, aattelin kertoa, että esim. Boosterissa turvakaaret työntekijä avaa kiinnittämällä ilmanpaineletkun vaunun reunaan, jotta saisi turvakaaret auki. Se ei siis yksinkertaisesti ole mahdollista. Lisäksi huvipuistolaitteet ovat niin kehittyneitä, että laite ilmoittaa työntekijälle jos jotain on vialla. Työntekijöille on myös annettu laitekohtainen koulutus, ja eivät he päästä esim. liian ''tukevaa'' tai liian lyhyttä laitteeseen. Vaikka Powerparkin Typhoonissa turvakaaret avataankin penkkien välistä, ei se epäturvallista ole, päinvastoin, laitteen täytyy olla pysähtynyt, ennenkuin työntekijä voi ne avata. Sitäpaitsi ei laite anna turvakaaria avata laitteen käynnissä ollessa.
      Mutta ainahan on se riski, että jotain tapahtuu, mikä kuitenkin on epätodennäköistä. On tutkittu, että on todenäköisempää, että ihmiselle tapahtuu jotain automatkalla huvipuistoon, kuin huvipuiston laitteessa.
      Toivottavasti auttoi! :D

    • tyttö

      power park

      • Härmä

        Kauhavalla mutta oikeesti Härmässä


    • Powerparkkiin

      Power Park Alahärmässä ja sinne rakennetaan koko ajan lisää, siksi täytyy joka kesä käydä useamman kerran

      • Supermommy

        Kyllä, viimeeksi oli aika pitkät jonot, mutta hauskaa oli koko perheellä


    • satu89

      Nyt on kesällä taas uudet kujeet joten on pakko suunnata kohti Power Parkkia. Olisi silti kiva jos vastaavia paikkoja olisi lähempänä keskustaa niin ei tarvitse istua autossa.

    • tikotiko

      Näin youtubessa jonkun ulkomaisen tyypin ottaman pätkän Power parkin vuoristoradasta. Tuli paha olo kun sitä katsoi

      • Brädipoika

        Joo se oli aika kauhistuttava, mutta pakkohan sitä on käydä kokeilemassa.


    • Anonyymi

      BOOSTER ON PARAS LAITE KOSKAAN JA HURJIN IKINÄ!!!! HURJISTA HURJIN LAITE!!!!OLEN KÄYNYT JA TYKKÄSIN!!!!

    • Anonyymi

      Typhoon on kans hyvä!!!!

    • Anonyymi

      Booster on paras.

    • Anonyymi

      Cobra ehdottomasti :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe