missä tapaa uusia ihmisiä?

nainen23

Törmäsin erään ystäväni kanssa erään tuttuun, mutta hetkeksi jo unohtuneeseen asiaan. Missä voi tavata uusia ihmisiä? Baari on tähän mennessä ainoa paikka, jossa minä olen oikeasti heitä tavannut. Festarit on toinen, mutta ne lukeutuvat juomakulttuuriltaan samaan kastiin mielestäni.

Minun teoriani asiasta on, että on kaksi tapaa, jolla ihmiset löytävät elämänkumppaniehdokkaita: ystäväpiirit ja baari. Jos löytää jostain muualta, se on enemmän tai vähemmän sattumankauppaa.

Aina sanotaan, ettei baarista tapaa hyviä tyyppejä. Minua kiinnostaa kovasti, että jos näin on, niin miten ja missä niitä hyviä tyyppejä tapaa? Jos oma kaveripiiri ei tarjoa potentiaalista elämänkumppania, niin mitä kautta voi hänet tavata? Tähän mennessä parjattu ravintolakulttuuri on ollut ainoa paikka, jossa olen jutellut uusien kiinnostavien ihmisten kanssa.

Olen avoin ja iloinen persoona, mutta en niin avoin, että menisin nykimään ihmisiä hihasta kaupungilla, että hei, miten olis mennääks kahville? Tässä kaupungissa saisin hullun paperit ja vahvan lääkityksen, ennen kuin ehtisin kuulla vastausta.

Todistakaa, että olen väärässä ja kertokaa, missä tapaa niitä hyviä tyyppejä jos baarissa tapaa vain niitä huonoja!

17

5568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis

      työ-, opiskelu- ja harrastusympyrät?

      • nainen23

        Työ- ja opiskelupiiristäni miehistä suurin osa seurustelee ja se osa, joka ei seurustele on kyllä hauskoja työtovereita, mutta eivät potentiaalisia elämänkumppaneita.

        Harrastukseni, salilla käyminen ja jumppaaminen, on minulle sellainen henkireikä, etten halua sisällyttää siihen kumppanin metsästystä. En myöskään ole viehättävimmilläni hikisenä ja hiukset liiskassa päätä myöten. :D

        Hyvä pointti kuitenkin. Muillahan tilanne voi olla ihan toinen kuin minulla!


      • uusi harrastus
        nainen23 kirjoitti:

        Työ- ja opiskelupiiristäni miehistä suurin osa seurustelee ja se osa, joka ei seurustele on kyllä hauskoja työtovereita, mutta eivät potentiaalisia elämänkumppaneita.

        Harrastukseni, salilla käyminen ja jumppaaminen, on minulle sellainen henkireikä, etten halua sisällyttää siihen kumppanin metsästystä. En myöskään ole viehättävimmilläni hikisenä ja hiukset liiskassa päätä myöten. :D

        Hyvä pointti kuitenkin. Muillahan tilanne voi olla ihan toinen kuin minulla!

        tai vaihda työpaikkaa.

        Jotain uutta juttua opiskelemaan kansalaisopistoon?

        Kyllä näitä vaihtoehtoja riittää, jos vaan on oikeasti halua niitä toteuttaa.


      • ...miten voisin iskee jonkun tai ees saada kiinnostuun (niin että tavattas joskun) koulun käytävällä? Jollen ketään kesän aikana löydä niin syksyllä koulussa vois yrittää löytää jonkun. Opiskelen miesvaltaisessa koulussa, joten ihan toivotonta ei sieltä oo ketään löytää.


      • Marabou

        Ei opiskelupaikkaa, eikä varsinkaan työpaikkaa voi valita sillä perusteella mistä voisi löytää elämänkumppanin. Uuden harrastusksen hankkimista myös usein esitetään, mutta ei syksyllä voi valita kaikkia mahdollisia harrastusia, ei rahan, eikä ajan puutteen vuoksi. Eikä ole mitenkään varmaan että potentiaalisia kumppaneita olisi juuri siinä harrasteporukassa, mihin olet eksynyt. Jos käyt kerran viikossa jossain harrastuksessa, et voi kuitenkaan koko aikaa käyttää muiden kanssa seurustelemiseen, vaan ehkä vain pienen hetken kerran viikossa. Jos siellä sitten potentiaalisia kumppaneita löytyisikin veisi tutustuminen helposti usean kuukauden.

        Itselläni on kanssa sellainen epäily, että suurin osa suhteista syntyy tuttujen kautta.


      • carambola87a
        nainen23 kirjoitti:

        Työ- ja opiskelupiiristäni miehistä suurin osa seurustelee ja se osa, joka ei seurustele on kyllä hauskoja työtovereita, mutta eivät potentiaalisia elämänkumppaneita.

        Harrastukseni, salilla käyminen ja jumppaaminen, on minulle sellainen henkireikä, etten halua sisällyttää siihen kumppanin metsästystä. En myöskään ole viehättävimmilläni hikisenä ja hiukset liiskassa päätä myöten. :D

        Hyvä pointti kuitenkin. Muillahan tilanne voi olla ihan toinen kuin minulla!

        " se osa, joka ei seurustele on kyllä hauskoja työtovereita, mutta eivät potentiaalisia elämänkumppaneita."

        Seurusteletkohan vieläkään, vai oletko laskenut rimaasi? Lue kohtalosi jos rimasi ei laskeudu normaalille tasolle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10849022


    • on täynnä

      erilaisia kesätapahtumia. Valkkaa jokin itseäsi kiinnostava tapahtuma ja lähde avoimin mielin liikkeelle.

      Esim. http://www.tsr07.fi/

    • ehdottaja

      Jos olet urheilullinen niin ehdotan johonkin uuteen harrastukseen rohkeasti porukkaan tai jos et ole työ-,/opiskeluelämässä kiinni (vapaa-aikaa vähän) niin johonkin vapaaehtoistyöhönkin voisit harkita?
      ps. jos otsikko on mielestäsi liian "hyökkäävä" (käskevä) niin pyydän anteeksi

    • löytyy

      netin deittisivustojen kautta esim juuri suomi24 treffit. toisin kuin useat ihmiset vanhahtavasti ajattelevat löytyy netistä täysin normi tyyppejä, samoja joita voisit tavata juuri siellä baarissa tai vaikka kaupassa. ainakin parikymppisten keskuudessa nettideittailusta on osittain jo tullut ihan yhtä normaali tapa tavata ihmisiä kuin baarista bongaaminen, ja vielä paljon kätevämpi tapa itseasiassa. eli ei kun ilmoitusta kehiin ja treffailemaan:)

    • mies20v

      Itse mietin suhteen kariudutta, että mistä voisi löytää naisen, joka erottuisi joukosta.
      Eli savuton, ei juo tai edes juo maltillisesti ja olisi järkevä. Eli varmaankin tämmöistä "kiltti" tyttö mallia haen.
      Mistä tämmöisiä löytää nykypäivänä ?

      Itse en paljon baareissa yms. liiku. Teen töitä, ja muita homma eli kotona ja kavereilla menee aika. Illat yleensä kotona. Muutenkin olen liian kiltti ja ujo, eli en oikein sovi baareihin ja muualle. Enkä itseasiassa haluaisi edes niihin mennä.

      Eli tuntuu vain siltä että ei tästä kyllä mahdollisuudet parane löytää tämmöistä uutta unelmatyttöä seuraksi. Kyllä tämä elämä vähän masentaa. Onneksi tuosta ylempää sai vähän vinkkejä mistä löytäisi uusia kokemuksia.

      • Eemeli50v

        Miksi pitää etsiä? Etsimisessä on se ongelma, että tulee paha mieli, kun ei tunnu löytävän.

        Parempi liikkua, osallistua, kokea. Kyllä se Oikea joskus eteen tulee. Onko myöhemmin merkitystä, tuleeko Hän huomenna, kesällä joskus, ensi vuonna tai 5 vuoden päästä. Kun on elänyt sen Oikean kanssa 20-30 vuotta, ei ole merkitystä, tavattiinko vuonna m vai n. Tai tuliko isäksi/äidiksi 20, 25, 30 tai 35 vuotiaana.

        Baarit ja ravintolat ovat ihan ok paikkoja tavata ihmisiä. Niissä on usein kuitenkin viina jossain muodossa mukana. Tänään mukavan ihmisen mahdollinen humala ei tunnu ongelmalta, mutta muutaman vuoden päästä se voi olla ongelma: yksi suurimmista eron syistä. Siksi se kannattaa ottaa huomioon (käyn itsekin ravintoloissa, vaikka en juuri baareissa).

        Tarjoan tähän mielestäni erinomaista ratkaisua: tanssilavat ja talvisin tanssitalot. Niissä käy eri-ikäistä porukkaa. Ja pääosin selvinpäin. Kun nuoret valitsevat paikan, jossa soittaa esim. Jani&Jetsetters tms., on paikalla tungokseen asti parikymppisiä neitoja. Harmittavan vähän samanikäisiä uroita. Kannattaa edes kokeilla, vaikka kuinka tuntuu, että vanha fossiili tässä puhuu roskaa (olenhan minäkin ollut nuori, enkä hypännyt sitä vaihetta yli). Siis suosittelen.


      • Eemeli50v kirjoitti:

        Miksi pitää etsiä? Etsimisessä on se ongelma, että tulee paha mieli, kun ei tunnu löytävän.

        Parempi liikkua, osallistua, kokea. Kyllä se Oikea joskus eteen tulee. Onko myöhemmin merkitystä, tuleeko Hän huomenna, kesällä joskus, ensi vuonna tai 5 vuoden päästä. Kun on elänyt sen Oikean kanssa 20-30 vuotta, ei ole merkitystä, tavattiinko vuonna m vai n. Tai tuliko isäksi/äidiksi 20, 25, 30 tai 35 vuotiaana.

        Baarit ja ravintolat ovat ihan ok paikkoja tavata ihmisiä. Niissä on usein kuitenkin viina jossain muodossa mukana. Tänään mukavan ihmisen mahdollinen humala ei tunnu ongelmalta, mutta muutaman vuoden päästä se voi olla ongelma: yksi suurimmista eron syistä. Siksi se kannattaa ottaa huomioon (käyn itsekin ravintoloissa, vaikka en juuri baareissa).

        Tarjoan tähän mielestäni erinomaista ratkaisua: tanssilavat ja talvisin tanssitalot. Niissä käy eri-ikäistä porukkaa. Ja pääosin selvinpäin. Kun nuoret valitsevat paikan, jossa soittaa esim. Jani&Jetsetters tms., on paikalla tungokseen asti parikymppisiä neitoja. Harmittavan vähän samanikäisiä uroita. Kannattaa edes kokeilla, vaikka kuinka tuntuu, että vanha fossiili tässä puhuu roskaa (olenhan minäkin ollut nuori, enkä hypännyt sitä vaihetta yli). Siis suosittelen.

        Tanssimestoissa ei varmaan ois mitään valittamista oishan se kiva päästä selvinpäin tanssiin jonkun kans kun baareissa täytyy ainakin ite olla humalassa ei sitä menoo selvinpäin kestä ja siellä soi ehkä 1 tai 2 hidasta illassa ja ehkä kerran tai kaks vuodessa saa jonkun tanssi partnerin niin tosiaan ne tanssimestat vois olla vaihtoehto mutta sit tulee se että kun toi iskelmä sun muu humppa musiikki on vaan niin käsittämättömän kamalaa musiikkia minun mielestäni että ei niihin voi mennä.


    • kun kohdalle sattuu

      Miksi baarissa ei voisi tavata hyviä tyyppejä? Käyhän siellä kuitenkin ihan tavallisiakin ihmisiä eikä pelkkiä "juoppoja". Itse olen tavannut oikeasti hyviä tyyppejä baarissa. Se on sitten eri asia, miten saa aikaiseksi jotain vakavampaa, koska nämä hyvät tyypit tuntuvat uskovan että kaikki hakevat baarista vain yhden illan juttuja. Ei pidä paikkaansa!
      Mutta fakta on, että missään muualla ei pääse vastakkaisen sukupuolen kanssa puheisiin niin että uskaltaisi ehdottaa treffejä, kuin baarissa. Tai sitten kun tapaa kaverin kavereita, eli uusia ihmisiä heidän kauttaan.

    • Kokemusta on

      Olen samaa mieltä tanssilavoista, tanssikursseista tai tanssibaareista (esim salsabaari tms). Usein nissä käy kay kaikenikäistä porukkaa ja sinkkuja myös. Eikä välttämättä tartte olla mikään tanssikuningas uskaltautuakseen lavalle. Jotkut tanssibaarit järjestävät jopa alkeiskursseja illan aloitteeksi tms. Siitä voi tulla mukava harrastuskin siinä ohessa ja tavata muutenkin uusia tuttavuuksia ja hyvällä onnella jopa sen elämänkumppanin.

      Eikun vain avoimella miellä liikkeelle.

    • Itsepuollustuslajin alkeet jostain sitten... Jos ei ryhmä miellytä, niin sitten seuravalle.
      Siellä ainakin ollaan sen verran lähikontaktissa, että luulisi juttuja tulevan.

    • Unessa Enää !
    • Eihän se kysy aikaa eikä paikkaa. Jos kiinnostavan oloinen ihminen on lähellä, niin pitää vaan tarttua tilaisuuteen. Ei ole olemassa sellaista paikkaa, jossa kumppanikandeja tarjoillaan pöytiin :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe