olikohan kunnan talolta valkoinen "volkkari" käyttämässä jotain invaliitiä vai onkohan todettu itsellään vamma kun oli tänään invapaikkalla auto ilman kyseis tarraa.
Rantakokon invapaikka
80
12416
Vastaukset
- Ja invapaikka
Kyllä niitä volkkareita on muitakin jotka sisäisten vammojensa takia pysäköivät autonsa invapaikoille,ajattelematta jos joku tosi invaliidi tarttis paikkaa,kunnon sakko olisi paikalla.
- INFA PAIKALLE
AJAA AUTON VAIKKA KUKA ENONTEKIÖLÄINENKI JA EI PAIKKA KUNTALAISET RANTAKOKOLLA ON MUUTENKIN PARKKIPAIKKOJA NIUKASTI EI SE VARMAAN NIIN VAKAVAA OLE JOS SIIHEN PARKKERAA AUTON !!!
- paikkako
taijat olla aika inva ku et ossaa kirjottaa muuta ku isoilla kirjaimilla, et taija osata vaihtaa isoja pieniin kirjaimiin ??? että invapaikka on taattu sinunlaisille immeisille!!!
- KUULUU VAIKKA
paikkako kirjoitti:
taijat olla aika inva ku et ossaa kirjottaa muuta ku isoilla kirjaimilla, et taija osata vaihtaa isoja pieniin kirjaimiin ??? että invapaikka on taattu sinunlaisille immeisille!!!
KIRJOTAN ISOILLA KIRJAIMILLA SEPÄ SAA SELVÄÄ HUONONÄKÖSETKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- mätö
Meillä täällä kaupungissa saa lapun tuuli lasiin jos pysäköi kyseiseen paikkaan.En tiedä onko teillä siellä hetassa omalaki.Taidat olla oikea JUNTTI ! !
- kuulukkkaaa
KUULUU VAIKKA kirjoitti:
KIRJOTAN ISOILLA KIRJAIMILLA SEPÄ SAA SELVÄÄ HUONONÄKÖSETKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eikö sitä voi parkkeerata .muualle kuin. ovenven eteteen.vaikka on tilaa parkeeta muualle.on tyhjiä paikoja piha alueella kyllä .montakin .
- Palanut Hakaneula
Taitaahan se niin että koko kylä on invaliideja täynnä, kun kaikki siihen parkkeeraavat. Itse ajan autoni ain rouhiaisen sivulle, ettei vain olisi tiellä.. kyllähän sitä terve ihminen jaksaa kävellä sieltäkin asti. Mutta pieni kylä, eikä poliisia, tai minkäänlaista kunnioitusta säännöistä. Mitä muuta voisitte odottaa?
- Hetasta
Juu olen itsekki kattonu monta kertaa ku siihen ajetaan autolla ihan nätisti, ei yhtään välitetä siitä kyltistä siinä ikkunan alalaidassa. Täällä joku sanoi jo että ei kait se niin vakavaa ole, jos siihen parkeeraa. Kyllä periaate on että ne paikat on tarkoitettu vammaisille ja liikuntarajoiteisille. Sinne nyt vaan ei pidä tunkea sitä autoaan terveen ihmisen, Mikä ihme siinä on ettei voi kävellä sitä 5 metriä tai 20 metriä kauppaan? eikö kunto kestä vai onko se päävamma?. Minua ainaki ottaa päähän ku siihen ajetaan autolla, koska jos mie voin kävellä sen 20 metriä autolta kauppaan niin kyllä se pitää muidenki pystyä joilla ei ole rajoituksia. Ne paikat on siinä ihan oikeasta syystä ja niitä ei pidä mennä tukkimaan vain sen takia että ku "mie nyt" pääsen kauppaan nopeasti ihan oven vierestä.
- suurkaupunki
Hetasta kirjoitti:
Juu olen itsekki kattonu monta kertaa ku siihen ajetaan autolla ihan nätisti, ei yhtään välitetä siitä kyltistä siinä ikkunan alalaidassa. Täällä joku sanoi jo että ei kait se niin vakavaa ole, jos siihen parkeeraa. Kyllä periaate on että ne paikat on tarkoitettu vammaisille ja liikuntarajoiteisille. Sinne nyt vaan ei pidä tunkea sitä autoaan terveen ihmisen, Mikä ihme siinä on ettei voi kävellä sitä 5 metriä tai 20 metriä kauppaan? eikö kunto kestä vai onko se päävamma?. Minua ainaki ottaa päähän ku siihen ajetaan autolla, koska jos mie voin kävellä sen 20 metriä autolta kauppaan niin kyllä se pitää muidenki pystyä joilla ei ole rajoituksia. Ne paikat on siinä ihan oikeasta syystä ja niitä ei pidä mennä tukkimaan vain sen takia että ku "mie nyt" pääsen kauppaan nopeasti ihan oven vierestä.
No Hettha on suurkaupunki ja autopaikoista käydään veristä sotaa.Kaikki vaan parkkeeraamaan oven suuhun sen ainoan kaupan eteen.Kyl se siitä.
Ootta te huumorisakkia. - mutta olen pistänyt merkille
suurkaupunki kirjoitti:
No Hettha on suurkaupunki ja autopaikoista käydään veristä sotaa.Kaikki vaan parkkeeraamaan oven suuhun sen ainoan kaupan eteen.Kyl se siitä.
Ootta te huumorisakkia.että ne ihmiset jotka kuvittelevat itsestään liikoja ajavat siihen, ne jotka omistavat mielestänsä kaiken ja joillle pitäisi melkein levittää punainen matto rantakokon oven eteen. On se ihmeellinen asia, koska kyllä enontekiölläkin niitä invapaikan tarvitsijoita on ja kulkeehan siellä väkeä muualtakin näin kesäaikaan. Ei se kunnantalon valkonen volkkari ole ainut tapaus. On niitä vaikka mitä muitakin, hopea farmari volvo, punainen volkkari ja valkoinen mitsubisi muunmuassa!!!!
- Hyvät ihmiset
mutta olen pistänyt merkille kirjoitti:
että ne ihmiset jotka kuvittelevat itsestään liikoja ajavat siihen, ne jotka omistavat mielestänsä kaiken ja joillle pitäisi melkein levittää punainen matto rantakokon oven eteen. On se ihmeellinen asia, koska kyllä enontekiölläkin niitä invapaikan tarvitsijoita on ja kulkeehan siellä väkeä muualtakin näin kesäaikaan. Ei se kunnantalon valkonen volkkari ole ainut tapaus. On niitä vaikka mitä muitakin, hopea farmari volvo, punainen volkkari ja valkoinen mitsubisi muunmuassa!!!!
isompi kyltti sinne INVAPAIKALLE!Moni ei varmaan ees hoksaa kattoa mihin ajaa niin päästään tästäki PROBLEEMASTA!!!!
- Ei toope
Hyvät ihmiset kirjoitti:
isompi kyltti sinne INVAPAIKALLE!Moni ei varmaan ees hoksaa kattoa mihin ajaa niin päästään tästäki PROBLEEMASTA!!!!
Täällä näitä invapaikan varsinaisia käyttäjiä harvassa, Hetassa ei liene yhtään inva-tunnuksen omistajaa. Taksit pysäköi ovelle, vaikka invapaikat vapaana. Niin eikö kaiken järjen mukaan silloin voi invapaikallekin pysäköidä muutkin, koska kyydissä myös vanhoja ihmisiä, joille kantaminen vaikeaa, eikä heillä ole invatunnusta tai ovat liikkeellä naapurin autolla. Että se järjen käyttökin on sallittu jopa suotavaa, ei pelkästään naputtaa naputtamisen ilosta vaikka se joillakin on elämäntapa!
- Toopelle
Ei toope kirjoitti:
Täällä näitä invapaikan varsinaisia käyttäjiä harvassa, Hetassa ei liene yhtään inva-tunnuksen omistajaa. Taksit pysäköi ovelle, vaikka invapaikat vapaana. Niin eikö kaiken järjen mukaan silloin voi invapaikallekin pysäköidä muutkin, koska kyydissä myös vanhoja ihmisiä, joille kantaminen vaikeaa, eikä heillä ole invatunnusta tai ovat liikkeellä naapurin autolla. Että se järjen käyttökin on sallittu jopa suotavaa, ei pelkästään naputtaa naputtamisen ilosta vaikka se joillakin on elämäntapa!
Invapaikka on tarkoitettu invaliideille ja invamerkin omaavalle,että jos omistajalla tai autossa si ole lappua niin periaatteessa inva paikoille ei saa pysäköidä autoa oli se taksi tai muu auto tai ajoneuvo.
- Ei toope
Toopelle kirjoitti:
Invapaikka on tarkoitettu invaliideille ja invamerkin omaavalle,että jos omistajalla tai autossa si ole lappua niin periaatteessa inva paikoille ei saa pysäköidä autoa oli se taksi tai muu auto tai ajoneuvo.
Vaan tässä kylässä ei ole ainuttakaan ko merkin haltijaa!
- Hetasta
Ei toope kirjoitti:
Vaan tässä kylässä ei ole ainuttakaan ko merkin haltijaa!
Juu tuntuu olevan kuuma aihe, ja ihan syystä. Vaikka paikkakunnalla ei ole yhtään invamerkin omaavaa ihmistä autolla niin olen käsittäny että se merkki on myös sellasia varten jotka ovat LIIKUNTARAJOITTEISIA eli vanhukset ja nämä ns. taksit jotka nyt parkeeraa oven eteen, voisivat ihan hyvin ajaa siihen invapaikkalle. Niinku sanottua järjenkäyttö on sallittua, Mutta niinkuin aikaisemmin sanoin niin tervejalkaisten täytyy hakea se paikkansa muualta. Se ei nyt ole niin kauheaa jos kävelee sen 5-20 metriä autolta kauppaan. Ja muistaakseni invapaikalle parkeeraminen on sakkorangaistava teko mutta kun ollaan pienellä paikkakunnalla niin eipä nuo lappuliisat ja poliisit ole täällä valvomassa. Kaupungissa tulee sakkoa tuollasesta.
- toopelle
Ei toope kirjoitti:
eikö sitä ymmärrä että voihan niitä inva-kortin haltioita tulla muualtakin vaikka niitä ei hetassa olisikaan.
Hetasta kirjoitti:
Asiaa puhut.Minä itse olen liikuntarajoitteinen.Mua tympii kun niin sanotut terveet ihmiset valtaavat invapaikat.Olen Muoniosta tänne Kemiin muuttanut kuusi vuotta sitten.Täälläkin usein nään kun sellaiset valloittaa paikkamme joilla ei ole p-pysäköintimerkkiä lasissa.Vihaksi pistää....
- Joo!
Ajan aivan vasiten tästä lähtien inva paikalle auton ku tuli näin kuuma juttu tästäki!!
- miekin
saavat tiukkapipot nipottaa oikein kunnolla!
- Hetasta
miekin kirjoitti:
saavat tiukkapipot nipottaa oikein kunnolla!
Nimimerkille miekin, sanoit että saa tiukkapipot nipottaa oikein kunnolla. No se nyt sattuu olemaan niin että tietyt säännöt pitää olla asioissa muuten mitään ei pysty tekemään tai olemaan, ja tuollanen lyhyt sanainen huutelu ei ole mitää asiasta keskustelua vaan lapsellista räpelltelyä, Kantansa pitää perustella ku asioista valittaa tai pitää olla hiljaa. Keskustelupalstalla ku ollaan niin tuollanen turha huutelua antaa pahan kuvan ihmisestä.
- parkkiperhonen
Hetasta kirjoitti:
Nimimerkille miekin, sanoit että saa tiukkapipot nipottaa oikein kunnolla. No se nyt sattuu olemaan niin että tietyt säännöt pitää olla asioissa muuten mitään ei pysty tekemään tai olemaan, ja tuollanen lyhyt sanainen huutelu ei ole mitää asiasta keskustelua vaan lapsellista räpelltelyä, Kantansa pitää perustella ku asioista valittaa tai pitää olla hiljaa. Keskustelupalstalla ku ollaan niin tuollanen turha huutelua antaa pahan kuvan ihmisestä.
Kyllä niin on,että kylään pitää saada parkkipirkko.Ja tietysti parkkiperhoset päivystämään,että pirkko ei ehdi napsauttaa parkkisakkoa rötöstelijöille.
- kaikki muukin
Hetasta kirjoitti:
no eipäs nämä tämän palstan kommentit muutenkaan niin fiksuja ole. Lapsellista räpeltelyä koko homma. Hetassa/Enontekiölläkö ei vakavampia rikkomuksia satu ku invapaikalle pysäköintiä? Hyvässä jamassa ootte, jos se pitää paikkansa..
- paits
Hetasta kirjoitti:
ne tiukkapipot valittelee niitä asioita täällä, olisi se minullakin ehkä eri mielipiteet jos naamatusten keskusteltais. minusta se vaan on tyhmää valitella tälläisella palstalla tuollaista. ei enontekiöläisiltä oikein irtoa normaalia juttua täällä, sitä samaa valittamista.. ei muilla palstoilla mennä yhtä pitkälle mitä täällä yleensä.
nim. miekin - ne.
Hetasta kirjoitti:
jotkut heti tarttuu noihin promoihin! :DD teitä on niin hauska "tinkauttaa"..
- tarkoitin
ne. kirjoitti:
jotkut heti tarttuu noihin promoihin! :DD teitä on niin hauska "tinkauttaa"..
promoilla noita jotka meinasivat ajaa vasitenkin invapaikoille:)
- Vai oletko??????????!!!!!!!...
tarkoitin kirjoitti:
Oletko Lapsi vaan muuten jo päästäsi invaliidi? kuin tuollaista viitsitkin kirjoittaa,toivon sinulle vasitenkin invapaikoille ajava, että joskus joutuisit todella tarvitsemaan invapaikkaa,ja joku taas sinun kaltaisesi olisi valloittanut paikat.
- onpas
Vai oletko??????????!!!!!!!... kirjoitti:
Oletko Lapsi vaan muuten jo päästäsi invaliidi? kuin tuollaista viitsitkin kirjoittaa,toivon sinulle vasitenkin invapaikoille ajava, että joskus joutuisit todella tarvitsemaan invapaikkaa,ja joku taas sinun kaltaisesi olisi valloittanut paikat.
kovaa tekstiä... Ei kai nyt näin pienen asian takia toivota toiselle invaliditeettia. Huhhuh.Mutta vapaana se paikka täytyisi pitää, sääntö on sääntö. Ja vaikkei Hetassa -onneksi- ole ketään paikan tarvitsijaa, niin käyhän siellä muualtakin matkailijoita... vai?
- jhgjhg
tarkoitin kirjoitti:
Se on provoilua,eikä promoilua
- keikkaa
jhgjhg kirjoitti:
Se on provoilua,eikä promoilua
olikohan se lyönti- vai tietämättömyysvirhe ? :))
- provo?
keikkaa kirjoitti:
olikohan se lyönti- vai tietämättömyysvirhe ? :))
.. ;)
- <<provosoijat
provo? kirjoitti:
.. ;)
Heittäkää jo hyvät immeiset niistä invapaikoista kirjoittelun ja tehkää itte niin kuin on patasta ja oikein niin silloin ei ole kenelläkään sanomista.
- kirjoitus
<<provosoijat kirjoitti:
Heittäkää jo hyvät immeiset niistä invapaikoista kirjoittelun ja tehkää itte niin kuin on patasta ja oikein niin silloin ei ole kenelläkään sanomista.
Anteeksi kirjoitus virhe yksi kirjain erehtyi väärään paikkaan ja toinen sen täytti "T valloitti R:n että ovat ottaneet mallia kirjoittelijoista.SORI.
- Joo!
Vai oletko??????????!!!!!!!... kirjoitti:
Sen ajan murhe sitte!!
- Murheineen
Joo! kirjoitti:
Sen ajan murhe sitte!!
Kyllä se vaan sellainen murhe on,että invapaikka on kysytty.
- neitoskainen
kirjoitus kirjoitti:
Anteeksi kirjoitus virhe yksi kirjain erehtyi väärään paikkaan ja toinen sen täytti "T valloitti R:n että ovat ottaneet mallia kirjoittelijoista.SORI.
täälä se vain pittää pölästyä kirjotusvirhheistäki ko ei koskhan tiiä kuka niihin takertuu :D
- Ei toope
tarkoitin kirjoitti:
Taidat tarkoittaa provo! Promo tarkoittaa eriasiaa. Olis syytä tietää mitä laususkelee näin ja varsinkin kun tietävää nirppanokkaa leikkii :)
P.S. Pysäköin edelleenkin ja saat tulla valittamaan, valita myös norskeille! - Yksinkertaisuu
Ei toope kirjoitti:
Taidat tarkoittaa provo! Promo tarkoittaa eriasiaa. Olis syytä tietää mitä laususkelee näin ja varsinkin kun tietävää nirppanokkaa leikkii :)
P.S. Pysäköin edelleenkin ja saat tulla valittamaan, valita myös norskeille!Kasva aikuiseksi kun kerran ajokortinkin jo omistat,lapset kyllä voivat leikkiä sairaiden ja invaliidejen kusannuksella mutta eivät AIKUISET,mutta jos tunnet ittes vammaiseksi silloin tarttet pysäköidä inva paikalle.
- enhän
Ei toope kirjoitti:
P.S. Pysäköin edelleenkin ja saat tulla valittamaan, valita myös norskeille!minä mitään nirppanokkaa esitä koska itsekin parkeeraan ihan minne haluan..
- Miekomie
enhän kirjoitti:
minä mitään nirppanokkaa esitä koska itsekin parkeeraan ihan minne haluan..
Aika pikkusielusta porukkaa..Vaikka onhan Hetassa paljon iäkkäitä ihmisiä mutta eivät suurin osa taida autoa edes omistaa.
- Ei toope
Yksinkertaisuu kirjoitti:
Kasva aikuiseksi kun kerran ajokortinkin jo omistat,lapset kyllä voivat leikkiä sairaiden ja invaliidejen kusannuksella mutta eivät AIKUISET,mutta jos tunnet ittes vammaiseksi silloin tarttet pysäköidä inva paikalle.
Ja kasvan enää vain leveyttä :) Sun rähinät ei auta mitään täällä, oisit eilen ollut paikalla rähisemässä kun norjalainen yksin oli vallannut molemmat paikat! Mielenkiinnolla odottelin ja katselin tuleeko joku sille päätään paukuttamaan, ei tullut. Minä ymmärrän vanhuksia ja vammasia ja lapsia, mutten aikuisten ihmisten nipomista, nipojalla päässä viiraa ja pahasti!
- Ei toope
Ei toope kirjoitti:
Ja kasvan enää vain leveyttä :) Sun rähinät ei auta mitään täällä, oisit eilen ollut paikalla rähisemässä kun norjalainen yksin oli vallannut molemmat paikat! Mielenkiinnolla odottelin ja katselin tuleeko joku sille päätään paukuttamaan, ei tullut. Minä ymmärrän vanhuksia ja vammasia ja lapsia, mutten aikuisten ihmisten nipomista, nipojalla päässä viiraa ja pahasti!
Hyvä että otat tällä palstalla huomioon vammaiset mutta et käytännössä, kun aiot tahallaankin parkkeerata inva paikoille autosi,enkä minä rähise enkä nipota vaan olen asian esittänyt niin kuin se on,ja kysyn vaan että sekö on päästä viiraamista jos vammaisten asioiden puolesta puhuu,ja mitä Norjalaisiin tulee niin niistä en tiedä täällä niitä niin vähän,itse kyllä kävisin huomauttamassa että minkä merkin alueelle olette autonne parkkeeranneet,mutta se on hyvä vaan että tästä asiasta kirjoittelet,jospa joku jotain oppis kun lukee tätä palstaa,mutta neuvoisin sinua huomauttamaan Norjalaisille asiasta kun kerran joudat seuraamaankin parkkipaikkoja.
- Se oikea ei toope
Ei toope kirjoitti:
Hyvä että otat tällä palstalla huomioon vammaiset mutta et käytännössä, kun aiot tahallaankin parkkeerata inva paikoille autosi,enkä minä rähise enkä nipota vaan olen asian esittänyt niin kuin se on,ja kysyn vaan että sekö on päästä viiraamista jos vammaisten asioiden puolesta puhuu,ja mitä Norjalaisiin tulee niin niistä en tiedä täällä niitä niin vähän,itse kyllä kävisin huomauttamassa että minkä merkin alueelle olette autonne parkkeeranneet,mutta se on hyvä vaan että tästä asiasta kirjoittelet,jospa joku jotain oppis kun lukee tätä palstaa,mutta neuvoisin sinua huomauttamaan Norjalaisille asiasta kun kerran joudat seuraamaankin parkkipaikkoja.
Jos keksisit oman nikin, ei liene vaikeaa! Pysyy nääs paremmin kirjoittajat hanskassa. Kyllä se viiraa, jos tyhjästä nipottaa. Alkuperäinen tarkoitus minulla oli, että invapaikkaa voi käyttää esim. vanhuksia tai jopa pikkuvauvoja kuljettavat vanhemmat koska Enontekiöllä ei minun tietääkseni ole yhtään invaluvan omavaa autoa. Ikävää kun pikkuvauvan ja isojen ostosten kanssa äiti vesisateessa kantamuksineen joutuu kävelemään Rouhiaisen päädyssä olevalle autolleen. NIIN ja mun auto ei ollut silloin invapaikalla!
- yxmmm
Se oikea ei toope kirjoitti:
Jos keksisit oman nikin, ei liene vaikeaa! Pysyy nääs paremmin kirjoittajat hanskassa. Kyllä se viiraa, jos tyhjästä nipottaa. Alkuperäinen tarkoitus minulla oli, että invapaikkaa voi käyttää esim. vanhuksia tai jopa pikkuvauvoja kuljettavat vanhemmat koska Enontekiöllä ei minun tietääkseni ole yhtään invaluvan omavaa autoa. Ikävää kun pikkuvauvan ja isojen ostosten kanssa äiti vesisateessa kantamuksineen joutuu kävelemään Rouhiaisen päädyssä olevalle autolleen. NIIN ja mun auto ei ollut silloin invapaikalla!
Etelässä on kauppojen pihalla, lähellä sisäänkäyntiä lapsiperheille tarkoitettuja P-paikkoja. Voisiko invapaikkojen käyttäjiksi lisätä lapsiperheet?
- polizsei
Hölmö ..... Siitä sakotetaan.Muttei Norjalaisia.
- asian huomannut
ei hettalaiset ymmärrä inva paikan tarkoitusta kun nehän törppäilee kaupungeissakin ja eivät edes uskalla ajaa kaupungissa varsinkaan näkkälässä asuvat.
- SITÄ ON SEURANNUT
OSAAKO NÄKKÄLÄT AJAA KAUPUNGISSA
- on seurannut??????
SITÄ ON SEURANNUT kirjoitti:
OSAAKO NÄKKÄLÄT AJAA KAUPUNGISSA
Kyllä niitä on paljon muitakin jotka ei osaa ajaa kaupugissa kun vaan Näkkäläläiset,menkää itteenne ja miettikää kuin moni sinunki tuttava piirissä on joka on ajanut muualla kuin Rovaniemellä ja kuin on mennyt?
- niimpä...
No jos inva merkki on hukassa niin ihmekkö tuo..Kun Hetassa on muutenkin niin vähä merkkejä ja liikennesäännötkin hukassa.Seuratkaapa koulun pihaa ja sitä touhua kuinka hukassa ollaan..Ajo-ohjeetkin kotiin monistetaan mutta eipä vanhemmat taida osata lukea niitä..Autokouluun uusiksi vain!!!
- Joo!
Voi v... ku oli invapaikat täynnä autoja ei oma mahtunut niihin:-)joutu ajamaan ottomatin eteen.
- invaliidi
Kyllä se varmaan jo v---tuttaa kun tosi invaliidi ei pääse sille varatulle paikalle,mutta saitpahan oton viereen hyvä niinkin.
- tämä aihe...
...ole jo käyty loppuun. Ilmoitetaan Erkille, että laittaa ikkunaan isommat tarrat ja maalaa asfalttiin pysäköintiruudut sekä invamerkit. Luulisi silloin tyhmemmänkin tajuavan. Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille!
- Ei toope
Katselimpas pysäköintiä pitkästä aikaa parkkipaikkaa etsiessäni, iltapäivällä oli kaksi invapaikkaa varannut punainen tilaihme ja ei tietääkseni kukaan heistä invaluvan haltioita. Mun puolesta saa parkkeerata kuka tahansa, mutta pitäis yhteen väliin mahtua naisihmisenkin. Tosin juorukerho auton ympärillä vaati hiukan enemmän tilaa : )
- on aikoihin eletty kun.....
.... joudetaan päivystämään sitä kunnan aika lailla ainoaa invapaikkaa tuosta sen huomaa että jotain erikoista on enontekiölle saatu. KUN ON IHAN INVAPAIKKA. voi teitä raukkoja kohta riitelette kuka ensin näki jonkun muun auton invapaikalla.
- Ei toope
Tämän tyhjänpäiväisen narinan alotti? Siihen saa parkkeerata muutkin kun täällä ei luvan haltioita ole! Mutta kait auto yhdelle ruudulle mahtuu, ei niitä ruutuja tosin ole maalattu siihen.
- niipä juuri etkö.....
Ei toope kirjoitti:
Tämän tyhjänpäiväisen narinan alotti? Siihen saa parkkeerata muutkin kun täällä ei luvan haltioita ole! Mutta kait auto yhdelle ruudulle mahtuu, ei niitä ruutuja tosin ole maalattu siihen.
...ole huomannut että kuinka siitä inva paikkaa pidetään silmällä sitä vaan tarkoitinkin että jotain kun on niin siitä nostetaan kaamea mölä siellä kairassa......
- Totke V4
Ei toope kirjoitti:
Kyllä niitä huonojalkaisia on ei ne kaikki tartte olla invaliiteja, ja jos ei ole tilaa muuvalla siihen vain auto parkiin,silloin liikenne sujuu vaivattomasti eikä ruukaannu pihalle.Mutta jos huomaa että on tosissa joka sitä paikaa tartee niin annetaan se sille . Eikä napista tyhjää??
- Zoltan
Ei toope kirjoitti:
muuthan ei oikeitten invaliidien lisäsksi siihen parkkeeraa.
Pakkom siis olla päässä se vika vika kun ei muutan päälle päin näy.
- keskelle
pitää autolla tukkia oven edusta.eihän viittä metriä voi kävellä millään kauppaan
- kiusaajat
Jättävät autonsa tai sitte parkkeerevat niin liki että ei kauppa pussien kans pääse oman auton lähellekään.
Totta ne koto pihallaki tekee saman ajavat aivan oven eteen ja kengätki jättävät oven suulle. - Kas kummaa taas
Viinansa autoon!
- Zoltan
Mitä te oikein vaahtootte mokomista Rantakokon invapaikoista?
Minä olen syntynyt stadissa ja pärjään koko maassa Lappi mukaanluettuna. Meillä jos vituttaa niin vedetään auto sen invapaikan auton taakse ettei se pääse pois "vagingoss" ja kysellään mihin sulla on noin kova kiire.
Antaa sen hullun hillua, usein no niitä somaleita mersulla liikenteessä taikka manneja tai meitä lantalaisia.
No joo ymmärrän tietysti asian perusteen: tyhmät ja laiskat jättää siihen invapaikalle ja viisaat ja fiksut jaksaa dallata kun ollaan terveitä.- kysympähän vaan
Jos te jotka vaahtoatte invapaikasta ette ole liikunta invaliidejä niin olette kyllä muuten vaan invaliidejä,että ei varmaankaan tosi invaliiti takerru tuollaiseen koska hänellä on vammansa kans tekemistä.
- tulloon
kysympähän vaan kirjoitti:
Jos te jotka vaahtoatte invapaikasta ette ole liikunta invaliidejä niin olette kyllä muuten vaan invaliidejä,että ei varmaankaan tosi invaliiti takerru tuollaiseen koska hänellä on vammansa kans tekemistä.
niin. paikallinen invaliiti kaupaasioille. akka kauppaan ja istuu juuri oven ... eteen pysäytetyssä .
autossa outossa sen ajan kun akka kaupassa viipyy. - tomppeleita
tulloon kirjoitti:
niin. paikallinen invaliiti kaupaasioille. akka kauppaan ja istuu juuri oven ... eteen pysäytetyssä .
autossa outossa sen ajan kun akka kaupassa viipyy.te olette kun kirjoitatte tuonne keskelle kun tänne päähän soppii, ei niitä jaksa selata. vai hä?
- käsitä
tomppeleita kirjoitti:
te olette kun kirjoitatte tuonne keskelle kun tänne päähän soppii, ei niitä jaksa selata. vai hä?
Eikö siihen saa ajaa autoa kun se on tyjänä .
- Tervehdys Muoniosta
käsitä kirjoitti:
Eikö siihen saa ajaa autoa kun se on tyjänä .
Invaliidi paikkaan on oikeus pysäköintiin vain P-kortin omaavalla.
Enontekiöllä on useita henkilöitä, joilla on oikeus saada poliisin myöntämä invalidi, eli P. kortti ja vain tämän kortin omistajalla on oikeus käyttää invalidi pysäköinti paikkaa. Väestön vanhenemisen myötä Enontekiöllä lisääntyy lähivuosina huomattavasti liikuntarajoitteisia, jotka täyttävät oikeuden invalidi kortin saantiin.
Liikuntarjoitteisella tarkoitetaan henkilöä, joiden liikkuminen on rajoittunutta. Mainiten polvi,lonkka nivelten kuluneisuus,vaikea reuma, halvaantumisen seuraukset, hermo sairaudet ja vakavien tapaturmien seuraukset ym:t liikuntarjoitteisuudet. Sairaus on aina vakava asia ja tämän johdosta älkää tuhaan käyttäkö kaupan pihalla invalidi paikkaa. sillä se on P-konrtin omaaville hyvin tärkeä autonsa tai mopoautonsa pysäköinnissä. - vain p-kortin omaavat.
Tervehdys Muoniosta kirjoitti:
Invaliidi paikkaan on oikeus pysäköintiin vain P-kortin omaavalla.
Enontekiöllä on useita henkilöitä, joilla on oikeus saada poliisin myöntämä invalidi, eli P. kortti ja vain tämän kortin omistajalla on oikeus käyttää invalidi pysäköinti paikkaa. Väestön vanhenemisen myötä Enontekiöllä lisääntyy lähivuosina huomattavasti liikuntarajoitteisia, jotka täyttävät oikeuden invalidi kortin saantiin.
Liikuntarjoitteisella tarkoitetaan henkilöä, joiden liikkuminen on rajoittunutta. Mainiten polvi,lonkka nivelten kuluneisuus,vaikea reuma, halvaantumisen seuraukset, hermo sairaudet ja vakavien tapaturmien seuraukset ym:t liikuntarjoitteisuudet. Sairaus on aina vakava asia ja tämän johdosta älkää tuhaan käyttäkö kaupan pihalla invalidi paikkaa. sillä se on P-konrtin omaaville hyvin tärkeä autonsa tai mopoautonsa pysäköinnissä.Invapaikka on tarkoitettu sellaiselle henkilölle joka omistaa inva pysäköimis kortin ,että tuo p-kortti ei kyllä tarkoita että sillä saa auton jättää sellaiseen paikkaan joka on merkitty inva merkillä,ellei omista samallaisella merkillä olevaa korttia.
- Muoniolainen viestittäjä
vain p-kortin omaavat. kirjoitti:
Invapaikka on tarkoitettu sellaiselle henkilölle joka omistaa inva pysäköimis kortin ,että tuo p-kortti ei kyllä tarkoita että sillä saa auton jättää sellaiseen paikkaan joka on merkitty inva merkillä,ellei omista samallaisella merkillä olevaa korttia.
Inva paikalle pysäkömis oikeudella tarkoitetaan lupaa, jossa lukee seuraavaa: Vammaisten pysäköimislupa. Parkeringstillstånd För Handikappade. Euroopan yhteisöjen malli. Kortissa on neliö sinisellä pohjalla, jossa valkoisella invalidi pyörätuolissa. Lupa oikeuttaa käyttämään sen jäsenvaltion tarjoamia pysäköintijärjestelyjä, jossa luvan haltija oleskelee. Vammaisen pysäköintiluvassa on myös luvansaajasta passikuva. Lupa kiinnitetään ajoneuvon etuosaan siten, että luvan etupuoli on tarkastusta varten kokonaan näkyvillä. Inva luvasta usein käytetään sanontaa Inva P-kortti. Myös eräät liikkeet ja sairaalat voivat antaa pyskäköimiskortin mm. henkilökunnalleen, jos käytetään nimitystä P- eli pysäköimiskortti, se ei oikeuta inva paikan käyttöön.
Tässä nyt sitten tarkennettuna virallista tietoa. Ivelak. P.
- Se ja sama
Kirjoittakaa se norjalaisillekin selkeästi, nehän siinä parkkeeraa useimmin. No joo, jos ovat aivoinvalideja. Samatenhan siihen jalkakäytävän eteen parkeerataan ettei kaupan edestä pääse pois, vihreä farmari volvo ja punainen polo varsinkin.
- Muonion terveisin Ivelak
Ehkä invapaikassa tulisi lukea lisäksi. Detta tillstånd ger innevaren de parkeringsförmåner som erbjuds av den medlemsstat där han definner sig. Olet aivan oikeassa tiedot tulisi lukea invamerkin alla myös Norjaksi. Ei ainakaan minun sininen farmari Volvo ole haitannut pysäköintiä. Vaikka olenkin viime aikoina siellä Hatassa pyörinyt. Totean, että keskustelu on ollut hyvin rakentavaa ja moni varmaan huomauttaa kuljettajalle, jos aiheetta parkkeeraan invapaikalle.
Jälleen - Se ja sama
Muonion terveisin Ivelak kirjoitti:
Ehkä invapaikassa tulisi lukea lisäksi. Detta tillstånd ger innevaren de parkeringsförmåner som erbjuds av den medlemsstat där han definner sig. Olet aivan oikeassa tiedot tulisi lukea invamerkin alla myös Norjaksi. Ei ainakaan minun sininen farmari Volvo ole haitannut pysäköintiä. Vaikka olenkin viime aikoina siellä Hatassa pyörinyt. Totean, että keskustelu on ollut hyvin rakentavaa ja moni varmaan huomauttaa kuljettajalle, jos aiheetta parkkeeraan invapaikalle.
JälleenEn sininen, ei muuten ole silmiin sattunu sen väristä. Pitäis paremminkin maalata asfalttiin se invapaikan tunnus isolla! Vihje Erkille!
- helotta
Se ja sama kirjoitti:
En sininen, ei muuten ole silmiin sattunu sen väristä. Pitäis paremminkin maalata asfalttiin se invapaikan tunnus isolla! Vihje Erkille!
Kirjoittelusta päätellen Hettalaisila kaikila edellytykset invapaikoituslupaan,
Jotkut saavat useammanki luvan.
Muuttakaa kaikki parkkialueet invapaikoiksi ja se ( ehkä kylän ainoa) invapaikka
tavalliseksi parkkipaikaksi vahingossa hettaan eksyneelle.
- taasennii
parkeerata justiin ,oven eteen .jos muuten ei kauppaan menoa pysty haittaamaan pihalla kulkevia.
- vainsiihen
ja jätetään siihen käymään .
- Mie ihmettelen
On täällä puhheenaiheet harvas
- näimpähän vain
Tänään oli invapaikalle pysäköinyt maasturi jossa oli Metsähallituksen merkit ovessa,
vaan ei ollut muistanut laittaa sitä invapysäköintilupa lappua lasiin,vapaita parkkipaikkoja
olisi ollut muutaman metrin päässä vaikka enemmänkin. - lurulainen
no sen kyllä ymmärtää. se on se mettähallituksen merkki jo lupa invapaikalle.
- Mettän Peikko
Punaisen Golfin ja vihreän varmarivolvon kuljettajat lienee huonojalkaisia kun pitää pysäköidä jalkakäytävän ja liittymän väliin poikittain. Ei ilmeisesti osaa/uskalla pysäköidä oikein toisten autojen väliin! No samallahan näkee kulkijoita ja hyvä juoruta!!
- niinphäseo
vieläpä sattus puujalka paleltuun , jos joutus koittaan kävelläkin.
- eipuujalka
niinphäseo kirjoitti:
vieläpä sattus puujalka paleltuun , jos joutus koittaan kävelläkin.
vielä ole se, mutta on se se pyytäny sitä kolmanneki jalaksi jos ttoinen joskus pettää. Mutta saatttaahan see seki joskus palltua, pannaan sille hyvä villasukka jalkaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama325145Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634128Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783706Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732738Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1582554Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602388Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?282245Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792199- 1381725
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401558