Hei, ollaan perheen kanssa lähdössä vietnamiin ja haluaisin kysellä teiltä, jotka olette maassa vierailleet, että millaista kansaa vietnamilaiset on? Mitä maksaa hiustenpidennykset, hieronnat, entä tatuoinnit. olimme viime vuonna Thaimaassa ja oli kyllä aivan ihana kohde. Ilmeisesti Vietnam Thaikkuja halvempi.. Mitä rokotuksia tarvitsee? Millaista ruokakulttuuri on? Mitä paikkoja tai asioita on ehdottomasti nähtävä? Kiitti jos joku ystävällisesti vastaa!!
menossa vietnamiin
27
11092
Vastaukset
- Merja
Minne päin Vietnamia olette menossa?
Mieheni kanssa ollaan menossa (ainakin toistaiseksi) Saigoniin ja Phu Quocin saarelle.
Kokemuksia maasta ei ole, mutta eikös vietnamilaiset ole ystävällistä kansaa. Rokotuksista ilmeisesti olisi hyvä olla ainakin A-hepatiittirokote (tai twinrex, jolloin myös B-hepatiittiin suoja) sekä on hyvä tarkistaa, että muut "yleiset" rokotteet kuten jäykkäkouristus ovat voimassa.- Are ja Katju
Matkustamme yhdistelmämatkan Saigon, phan thiet.
Hyvää matkaa teille :) - Lissu
Are ja Katju kirjoitti:
Matkustamme yhdistelmämatkan Saigon, phan thiet.
Hyvää matkaa teille :)Heippa!
Oltiin mieheni kanssa -06 aurinkomatkojen yhdistelmämatkalla Saigon-Nha Trang. Onnistunut loma, suosittelen. Thaimaaseen verrattuna siellä oli vielä edullisempaa. Palvelu ei ehkä niin loistoluokkaa ja vaatteita ei tahtonut löytyä (38-40)kokoisille. Tilanne on varmaan jo muuttunut, kun ovat huomanneet turistien tarvitsevan vähän suurempia vaateita kuin paikkalliset. Mutta kyllä sieltä matkalaukut pullottaen kotiin tultiin, joten paljon siltikin löytyi. Kaikki puusta tehdyt asiat ovat tosi, tosi halpoja. Saigonista ostettiin ihania pieniä käsintehtyjä puulipastoja ym.Mutta yksi Saigonin loisto-ostos, mistä olen vieläkin niin tyytyväinen oli öljyvärityöt lapsuudenkuvistamme. Teettiin ihan kunnon taulut kummankin 1-v. kuvista ja niistä tuli ihan loistavat. Todella taidokkaasti tehdyt. Eivätkä maksaneet kuin 20 euroa kappale. Suomessa sitten teetin niihin kehykset. Harmittaa, etten ottanut esim. kummilasten kuvia mukaan. Olisi ollut tosi hieno antaa esim.ylioppilaslahjana. Niiden tekeminen vie aikaa niin, että ne täytyy heti loman alussa toimittaa sinne, että ehtii saamaan vielä takaisin. Jos kiinnostaa, niin mulla on varmasti vielä tallella se käyntikortti, josta itse ne ostin. Laitan mielelläni osoitetta tulemaan, jos haluatte?
Toinen hyvä ostos oli silmälasit, edelleen käytössä. Hyvät on, eivätkä maksaneet pokineen ja linsseineen kuin 50 euroa.
Kirjoittelen mielelläni lisää, jos haluatte vielä jotakin kysäistä. - ..................
Lissu kirjoitti:
Heippa!
Oltiin mieheni kanssa -06 aurinkomatkojen yhdistelmämatkalla Saigon-Nha Trang. Onnistunut loma, suosittelen. Thaimaaseen verrattuna siellä oli vielä edullisempaa. Palvelu ei ehkä niin loistoluokkaa ja vaatteita ei tahtonut löytyä (38-40)kokoisille. Tilanne on varmaan jo muuttunut, kun ovat huomanneet turistien tarvitsevan vähän suurempia vaateita kuin paikkalliset. Mutta kyllä sieltä matkalaukut pullottaen kotiin tultiin, joten paljon siltikin löytyi. Kaikki puusta tehdyt asiat ovat tosi, tosi halpoja. Saigonista ostettiin ihania pieniä käsintehtyjä puulipastoja ym.Mutta yksi Saigonin loisto-ostos, mistä olen vieläkin niin tyytyväinen oli öljyvärityöt lapsuudenkuvistamme. Teettiin ihan kunnon taulut kummankin 1-v. kuvista ja niistä tuli ihan loistavat. Todella taidokkaasti tehdyt. Eivätkä maksaneet kuin 20 euroa kappale. Suomessa sitten teetin niihin kehykset. Harmittaa, etten ottanut esim. kummilasten kuvia mukaan. Olisi ollut tosi hieno antaa esim.ylioppilaslahjana. Niiden tekeminen vie aikaa niin, että ne täytyy heti loman alussa toimittaa sinne, että ehtii saamaan vielä takaisin. Jos kiinnostaa, niin mulla on varmasti vielä tallella se käyntikortti, josta itse ne ostin. Laitan mielelläni osoitetta tulemaan, jos haluatte?
Toinen hyvä ostos oli silmälasit, edelleen käytössä. Hyvät on, eivätkä maksaneet pokineen ja linsseineen kuin 50 euroa.
Kirjoittelen mielelläni lisää, jos haluatte vielä jotakin kysäistä.itse olen juuri kahden lapsen kanssa pohjois vietnamissa. ilma on todella kuuma.. ihmiset ovat ihan ystavallisia.taalla on kallistunut hinnat kovasti 5 vuoden aikana. ruoka paikat seka astiat ulkona ovat aika likaisia ja siksi syommekin mielummin kotona sukulaisten luona. nain on lapsille turvallisempaa,olemme siis olleet talla jo parisen kuukautta.. matkavakuutus on tarkea ,mutta vietnamista ei loydy sairaalaa joka voisi suoraan laskuttaa vakuutusyhtiolta. kannattaa harkita myos aivokuume rokotusta seka lavantautia jos aikoo viipya pidempaan. sairaalat vietnamissa ovat tosi kauheita joten varasuunnitelma kannattaa olla jos tosissaan sairastuu..esim.bangkokiin lentaminen...tana paivana vietnamista loytyy vaippoja ,maitoa , jopa lasten ruoka purkkeja..
lapset ovat ainakin viihtyneet taalla hyvin..mukavaa matkaa jos paadytte vietnamiin.. - vietcongi
.................. kirjoitti:
itse olen juuri kahden lapsen kanssa pohjois vietnamissa. ilma on todella kuuma.. ihmiset ovat ihan ystavallisia.taalla on kallistunut hinnat kovasti 5 vuoden aikana. ruoka paikat seka astiat ulkona ovat aika likaisia ja siksi syommekin mielummin kotona sukulaisten luona. nain on lapsille turvallisempaa,olemme siis olleet talla jo parisen kuukautta.. matkavakuutus on tarkea ,mutta vietnamista ei loydy sairaalaa joka voisi suoraan laskuttaa vakuutusyhtiolta. kannattaa harkita myos aivokuume rokotusta seka lavantautia jos aikoo viipya pidempaan. sairaalat vietnamissa ovat tosi kauheita joten varasuunnitelma kannattaa olla jos tosissaan sairastuu..esim.bangkokiin lentaminen...tana paivana vietnamista loytyy vaippoja ,maitoa , jopa lasten ruoka purkkeja..
lapset ovat ainakin viihtyneet taalla hyvin..mukavaa matkaa jos paadytte vietnamiin..löytyy ainakin kunnon sairaala ja pari pienempää klinikkaa jotka vastaavat länsimaista tasoa. Ja laskuttavat suoraan, ainakin suurimpia yhtiöitä.
- vietcongi
Vietnamilasiet ovat ystävällisä ja uteliaita, hyvin tulee juttuun niiden kanssa.
Hieronta ei ole kaksista, mutta eipä se paljoa maksakaan, muutaman euron tunti. Kysele hotellistasi jos osaavat neuvoa hyvän paikan, niissä on suuria eroja.
Tatuointeja et saa, laissa kielletty.
Halvempi kuin Thaimaa. Ruoka on hyvää, ei liian mausteista kuten Thaikkulassa. Käykää sitten ehdottomasti sellaisssa ravintoloissa joissa on paljon paikallista väkeä, ei mihinkääm turistikuppiloihin, niissä on poikkeuksetta huono ja kallis ruoka.
Normaalit rokotukset hepatiitti A (ja ehkä B).
Saigonissa nähtävyyksiä ym., Cu Chi -tunnelit, sotamuseo, Ho Chi Minhin museo, Notre Damen katedraali, pääposti siinä vieressä, Ben Thanh -market.- Katju ja Are
Kiitos vastauksestasi. Aika jännä et tatuointien tekeminen on laitonta,höh. Millaisia hierontoja siellä oli, entä kauneushoitolat?
- vietcongi
Katju ja Are kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Aika jännä et tatuointien tekeminen on laitonta,höh. Millaisia hierontoja siellä oli, entä kauneushoitolat?
Kuten sanoin, hierojien taso vaihtelee suuresti. Välillä on sellaista onnetontä lääppimistä koko touhu, kysy paikallisilta neuvoa löytääksesi hyvän paikan. Kauneushoitoloissa en käynyt :-D
- nha trang
Olimme mieheni kanssa pari vuotta sitten.
Hintataso hieman Thaimaata halvempi.Ihmiset todella
uteliaita,ystävällisiä,mutta hieman erityylisiä
kuin thaimaalaiset.Tuuli iltaisin kylmää.Ja päiväl-
läkin hieman viileämpää kuin Thaimaassa (helmik.)
ruoka ihan kelvollista thaityyppistä,ei niin mau-
kasta.Vaatteita ei juurikaan kohtuullisen kokoisia
esim.38 kokoja sai hakea.Kankaita kyllä aivan
ihania ja halpoja.Joku tuossa edellä kertoi silmä-
laseista,hinta 50 euroa....muistaa varmaan väärin
eivät ne lasit sielläkään ihan ilmaisia ole.
Itse kävin optikolla ja kaksiteholasit sankoineen
250 euroa,siis halvemmat kuin Suomessa.Mutta eivät
ihan onnistuneet nappiin.
Saigonissa riittää näkemistä,rantapaikat pieniä.
Ihan näkemisen arvoinen maa.Matkailukin kehittyy.
Saigonissa kävimme hotellin hierojalla,en muista
hintaa,halpa varmaankin,ihan hyvä hieroja.
Samoin sauna ja höyrysauna.
Rokotuksia ei ihmeellisiä tarvita,perusrokotukset:
tetanus ja polio,sekä A-hepatiitti hyvät olemassa.
Jos ei maaseudulle aio pitemmäksi aikaa ei malaria
kuuria tarvitse,tietysti jos oleskelee sadekautena
pitkään voi malaria eston tarvita.
Mutta tavallinen 2 viikon turistimatka,ei tarvitse
muuta.- Lissu
Olisin vielä lisännyt, että sain silmälasini Saigonista todellakin 50 eurolla, tosin ne eivät ole kaksitehot. Paikka oli nimeltä Nhat quang. Osoite 126 Le Thanh Ton, Quan 1 - TP.HCM.
Ja paikka, josta ne öljyvärimaalukset tehtiin oli nimeltään Art Gallery, The Sun. Osoite: 09 Bui Vien St., Dist 1, HCM. - vietcongi
Lissu kirjoitti:
Olisin vielä lisännyt, että sain silmälasini Saigonista todellakin 50 eurolla, tosin ne eivät ole kaksitehot. Paikka oli nimeltä Nhat quang. Osoite 126 Le Thanh Ton, Quan 1 - TP.HCM.
Ja paikka, josta ne öljyvärimaalukset tehtiin oli nimeltään Art Gallery, The Sun. Osoite: 09 Bui Vien St., Dist 1, HCM.Silmälasit ovat halpoja. Oliko tuo paikka siinä New World hotellin lähistöllä? Halvimmat linssit irtoavat noin viidellä eurolla, riippuen tietysti vahvuuksista. Hyvälaatuiset japsilinssit maksavat sitten jo muutaman kymmenen dollaria. Kehyksiä on monen hintaisia, piraatiit lähtee jsotain kymmenestä eurosta. Originaalit maksavat sitten kymmenistä dollareista ylöspäin. Vertailun vuoksi, lasit jotka maksavat Suomessa 500 euroa maksavat Vietnamissa 50 euroa.
Nha Trangissa on halvemmat hinnat kuin Saigonin turistipaikoissa.
Itse olen yleensä laitattanut pelkät linssit ja mielestäni laatu on yhtä hyvä kuin Suomessa, jollei parempikin. Noissa lasikaupoissa kannattaa hieman kierrellä ja välttää niitä aivan ydinkeskustan paikkoja, säästö on usein huomattava. - optikonvaimo
vietcongi kirjoitti:
Silmälasit ovat halpoja. Oliko tuo paikka siinä New World hotellin lähistöllä? Halvimmat linssit irtoavat noin viidellä eurolla, riippuen tietysti vahvuuksista. Hyvälaatuiset japsilinssit maksavat sitten jo muutaman kymmenen dollaria. Kehyksiä on monen hintaisia, piraatiit lähtee jsotain kymmenestä eurosta. Originaalit maksavat sitten kymmenistä dollareista ylöspäin. Vertailun vuoksi, lasit jotka maksavat Suomessa 500 euroa maksavat Vietnamissa 50 euroa.
Nha Trangissa on halvemmat hinnat kuin Saigonin turistipaikoissa.
Itse olen yleensä laitattanut pelkät linssit ja mielestäni laatu on yhtä hyvä kuin Suomessa, jollei parempikin. Noissa lasikaupoissa kannattaa hieman kierrellä ja välttää niitä aivan ydinkeskustan paikkoja, säästö on usein huomattava.En usko hintavertailua 50 Euroa Vietnamissa-500 E
Suomessa.
Itse ostin lasit kaksitehot Nha Tragista 214 Euroa
miehini liikkeessä samanmoiset lasit 442 Euroa.
Suomestakin saa muutamalla eurolla laseja Tiimarista.
Optikoiden ammattitaitoa en kiistä,laatukin on
ihan hyvää.
Aidot merkkikehykset ja piraatit ovat taasen
vaikea eroittaa,jos hyvät kopiot.
Mutta matkailu avartaa. - vietcongi
optikonvaimo kirjoitti:
En usko hintavertailua 50 Euroa Vietnamissa-500 E
Suomessa.
ihan hyvää.
Mutta matkailu avartaa.pakko uskoa. Olet käynyt "väärässä" liikkeessä ja maksanut ns. turistilisää, valitan.
- TenhoT
optikonvaimo kirjoitti:
Suomessa.
ihan hyvää.
Mutta matkailu avartaa.Olen samoilla linjoilla.
Maksoin rajattomista kaksitehoista suunnilleen
saman kuin sinä.
Lukulaseja saa halvemmalla.
Ja Tiimarista ihan muutamalla eurolla.
Toin parit pokat ilman linssejä kun sain halvalla...
Näkemisiin vain teille. - uunoilta!
TenhoT kirjoitti:
Olen samoilla linjoilla.
Maksoin rajattomista kaksitehoista suunnilleen
saman kuin sinä.
Lukulaseja saa halvemmalla.
Ja Tiimarista ihan muutamalla eurolla.
Toin parit pokat ilman linssejä kun sain halvalla...
Näkemisiin vain teille.Noinhan se menee, jos et tiedä hintoja maksat itsesi kipeäksi, kannattaa pysytellä vaan niissä Tiimarin tuotteissa, niissä on hinnat yleensä merkitty, että tyhmempikin osaa ostaa.
Todellinen hinta noista laseista olisi ollut 1/4 osa siitä mitä maksoitte, onnittelen! - asiakas Saigonissa
uunoilta! kirjoitti:
Noinhan se menee, jos et tiedä hintoja maksat itsesi kipeäksi, kannattaa pysytellä vaan niissä Tiimarin tuotteissa, niissä on hinnat yleensä merkitty, että tyhmempikin osaa ostaa.
Todellinen hinta noista laseista olisi ollut 1/4 osa siitä mitä maksoitte, onnittelen!Nhat quang:nista minäkin ostin kaksteholasit, maksoivat 79 € ja ne tuotiin vielä hotellille, ei tarvinnut haeskella.En ole suomesta saanut niin hyviä laseja kuin nuo ovat,olen TODELLA tyytyväinen.
- Lissu
optikonvaimo kirjoitti:
Suomessa.
ihan hyvää.
Mutta matkailu avartaa.En ole missään väittänytkään lasien maksaneen 500 euroa, vaan 50 euroa. Enkä myöskään ostaneen mitään merkkilaseja. Mutta hyvät lasit kuitenkin ovat olleet olivat ne sitten vietnamimin tiimarin tai ei. Ehkä aika lopettaa tämä keskustelu:)
- velimies5
uunoilta! kirjoitti:
Noinhan se menee, jos et tiedä hintoja maksat itsesi kipeäksi, kannattaa pysytellä vaan niissä Tiimarin tuotteissa, niissä on hinnat yleensä merkitty, että tyhmempikin osaa ostaa.
Todellinen hinta noista laseista olisi ollut 1/4 osa siitä mitä maksoitte, onnittelen!Sinua varmasti uunotettu.
Laadusta pitää maksaa aina ja työstäkin.
Suomalaisten pitäisi saada kaikki mahdollisimman
halvalla tai melkein ilmaiseksi.
Katsotaan maailmaa nyt sitten lasien läpi,jotka
ovat halvat tai kalliit,miten vain.
Mistä muuten tiesit oikeat hinnat? - ---
velimies5 kirjoitti:
Sinua varmasti uunotettu.
Laadusta pitää maksaa aina ja työstäkin.
Katsotaan maailmaa nyt sitten lasien läpi,jotka
ovat halvat tai kalliit,miten vain.
Mistä muuten tiesit oikeat hinnat?Suomalaisten pitäisi saada kaikki mahdollisimman
------------
Kyse on siitä, että sinä olet maksanut ylihintaa, ei mistään halvalla saamisesta. Jos et tiedä hintatasoa, maksat varmasti ylihintaa. Ja tämä koskee kaikkia palveluja ja tuotteita Vietnamissa.
Tässä esimerkki: linssit jotka maksavat Suomessa 300 euroa, maksavat Vietnamissa 10 euroa. Siis peruslinssit ilman pinnoitteita. Näitä hintoja et kyllä saa mistään turistien käyttämistä liikkeistä . - linssi5
--- kirjoitti:
------------
Kyse on siitä, että sinä olet maksanut ylihintaa, ei mistään halvalla saamisesta. Jos et tiedä hintatasoa, maksat varmasti ylihintaa. Ja tämä koskee kaikkia palveluja ja tuotteita Vietnamissa.
Tässä esimerkki: linssit jotka maksavat Suomessa 300 euroa, maksavat Vietnamissa 10 euroa. Siis peruslinssit ilman pinnoitteita. Näitä hintoja et kyllä saa mistään turistien käyttämistä liikkeistä .-siis peruslinssit,ilman pinnoitetta.-
Suomessakin saa esim.ikkunalasia ja erilaisia
askarteluamuoveja halvalla...
lopettakaa jo,joku maksanut asiallisesti joku
käyttänyt köyhää maata hyväkseen....
mutta niinhän se on.
Olut ehkä on sopivan hintaista molemmille.
Toivottavasti maistuu,nauttikaa matkoistanne ja
hyviä lomia teille kaikille. - mitään merkkejä,vaan...
Lissu kirjoitti:
En ole missään väittänytkään lasien maksaneen 500 euroa, vaan 50 euroa. Enkä myöskään ostaneen mitään merkkilaseja. Mutta hyvät lasit kuitenkin ovat olleet olivat ne sitten vietnamimin tiimarin tai ei. Ehkä aika lopettaa tämä keskustelu:)
Joo,ei mullakaan mitään merkkilaseja ole,ei ne mua kiinnosta, koska VAIN huonon NÄÖN vuoksi ne ostin ja todella hyvät sain 75 €:lla.
- määäää
mitään merkkejä,vaan... kirjoitti:
Joo,ei mullakaan mitään merkkilaseja ole,ei ne mua kiinnosta, koska VAIN huonon NÄÖN vuoksi ne ostin ja todella hyvät sain 75 €:lla.
PALATAAN ALKUP. AIHEESEEN!
Kiitos kovin asiallisista kertomuksista matkastanne, vaikka en olekaan ketjun aloittaja.
Olen myös suunnitellut mennä Vietnamiin kun Thaimaata on tullut katsottua monta kertaa.
Osaako joku kertoa miten kannattaa omatoimisesti matkata kätevämmin, ehkä Saigon ja sit kiva aurinkomesta... - ....
määäää kirjoitti:
PALATAAN ALKUP. AIHEESEEN!
Kiitos kovin asiallisista kertomuksista matkastanne, vaikka en olekaan ketjun aloittaja.
Olen myös suunnitellut mennä Vietnamiin kun Thaimaata on tullut katsottua monta kertaa.
Osaako joku kertoa miten kannattaa omatoimisesti matkata kätevämmin, ehkä Saigon ja sit kiva aurinkomesta...Lennät Hanoihin ja lähdet sieltä junalla kohti Saigonia tai sitten päinvastoin. Rantapaikkoja: Nha Trang, Phan Tiet (Mui Ne), Phu Quoc.
Vierailukohteita:
Hanoi
Ha Long bay
Sapa
Hue
Hoi An
Nha Trang
Da Lat
Mui Ne
HCMC
Phu Quoc - maksaa liikaa
optikonvaimo kirjoitti:
Suomessa.
ihan hyvää.
Mutta matkailu avartaa.Toki turisti voi maksaa laseista mitä vaan, mutta kyllä poikani 7 lasit lievällä tummennuksella kovapintaisena muovisena samoilla arvoilla olevat aurinkolasit maksoivat alle 50 euroa yhteensä. Minun moniteholasit taittokorjauksineen olisi maksanut yli 400 euroa(suomessa 550 euroa)(siis kaikki kehyksineen) mutta kun pistin asialle vietnamilaisen vaimoni, hinta laski alle 200 euron joten hinnoittelu menee kasvojen ja asun mukaan.
- 4 kk:tta asunut viekuissa
Asuin viekuissa 4 kk ja ei voi verrata thaimaahan, joka on suunnattu eri tavalla turismiin. Kaikki on halpaa jos osaa tinkiä, ´mutta hieronnat, tatskut, hiustenpidennykset kannattaa unohtaa. Jos niitä hakee niin suunnatkaa jonnekin turistirysään. Vietnam on kehitysmaa, valtio omistaa maat, maa on kolmanneksi suurin riisintuottaja, kaikki työ tehdään käsin ja vesipuhveleilla. Katulapsia on kaupungissa, hikiset kädet puristaa myytävää purkkapakettia, toisessa kädessä myyntilupa. Jos lähdet niin asennoidu että autat näitä ihmisiä, älä jää hienoihin hotelleihin vaan asu nettikahviloiden yläkerrassa, paikallisissa hotelleissa, vie rahasi heille jotka maassa asuvat eikä hotelliketjuja pyörittäville suurille yrityksille. Näkemistä siinä maassa riittää, suosittelen reppumatkaa ja nettikahviloista voi tilata myös matkoja ympäri maata. Ihmiset ovat ihania, välittömiä, nuoret puhuu hyvää englantia. Etnisiä ryhmiä on 63, osa asuu hirvittävissä olosuhteissa, kaikkialle paikalliset järjestävät ihan turvallisia retkiä, maastureilla, mopoilla, busseilla. Jos luxusta haluaa voi viettää muutaman yön esim. China Beachilla tai muulla rannalla. Paikallisilla ei ole rantakulttuuria, ja suurin osa vesistöistä on saastunut kuten kiinassa, vedet ovat viemäreitä. Suosittelen kohdetta ...
aivan sylintäyteinen kiitos viekkujen asukkaalle tosi asiallisesta informaatiosta. molen suunnittelemasa enstalavele semmosta kuukauven reisua vietnamhiin ja tuo oli justhiinsa sitä näkemystä maasta mitämolen hakenu.
semmosta moon vaan kauhiasti miettiny että ku mie luvin tuolta aiemmin Annen reisusta, josa se oli käyny josaki talosa vierhaana ja syömäsä. ossaisiksie sanua mitenkä semmosesa tialnteesa pittäis käyttäyty? molen sri lankasa reisannu jonku verren ja sielä se oli ihan normaali särpimen jatke. sie menit perheesheen kylhään ja net laittova sulle ruan. piethiin hauskaa, otethiin vaikka vähin kuppia ja silläviishiin. sitte sie vain maksoit jonku sopivan summan talhoon ylöspivosta ja kaikki OK.
malesiasa jos mie olisin menny tarioamhaan rahhaa hejän serviisesthään, nii nolis suuttunu ihan syvänjuuriihhaan myöten. ossaiskko mua neuvoa?
tieten mullois mahottomasti kaikkia muitaki kysymyksiä, jossulla vain on aikaa neuvvua.
Terku: PeraPappa- 4 kk:tta asunut viekuissa
PerttiS kirjoitti:
aivan sylintäyteinen kiitos viekkujen asukkaalle tosi asiallisesta informaatiosta. molen suunnittelemasa enstalavele semmosta kuukauven reisua vietnamhiin ja tuo oli justhiinsa sitä näkemystä maasta mitämolen hakenu.
semmosta moon vaan kauhiasti miettiny että ku mie luvin tuolta aiemmin Annen reisusta, josa se oli käyny josaki talosa vierhaana ja syömäsä. ossaisiksie sanua mitenkä semmosesa tialnteesa pittäis käyttäyty? molen sri lankasa reisannu jonku verren ja sielä se oli ihan normaali särpimen jatke. sie menit perheesheen kylhään ja net laittova sulle ruan. piethiin hauskaa, otethiin vaikka vähin kuppia ja silläviishiin. sitte sie vain maksoit jonku sopivan summan talhoon ylöspivosta ja kaikki OK.
malesiasa jos mie olisin menny tarioamhaan rahhaa hejän serviisesthään, nii nolis suuttunu ihan syvänjuuriihhaan myöten. ossaiskko mua neuvoa?
tieten mullois mahottomasti kaikkia muitaki kysymyksiä, jossulla vain on aikaa neuvvua.
Terku: PeraPappaJos lähdet niin vertaa maata suomeen, siellä on 82 miljoonaa asukasta ja suomen kokoinen maa, meitä on täällä 5,4 miljoonaa!!! Jokainen ojanpohja on viljelty, maatalousvaltainen yhteisö,perhekoot suuria, koska käsissä on tulevaisuus. Jenkit romutti sen 30 vuotta sitten, pisti paskaksi yhden maailman kauneimmista ja luonnoltaan rikkaimmista maista. Siellä on alueita joissa ei voi viljellä kuin kumipuuta, kun kestää satoja vuosia että saasteet saadaan pois maaperästä. Sota on arka aihe vietnamilaiselle. Sinun PerttiS kannattaa miettiä miksi yleensä matkustat?? Itse lähden siitä että ainut mitä saan täältä mukaani on kokemukset, ja niitä saan tutustuessani erilaisiin ihmisiin, kulttuureihin, yleensä elämään. Valmista matkaohjelmaa ei ole koskaan kun lähden reissuun, tie vie ja elämä kantaa...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1294529Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k733268- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19788- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 44642