Kaksin customilla

Kari-Päivi

Mikä olisi sellainen custom-pyörä jonka kyydissä viihtyisi pitempijalkainenkin kyyditettävä? Aika monissa on takajalkatapit liian korkealla tai muuten huono takasatula. Siis kokemuksia hyvistä kahden ajettavista customeista.

20

1747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika+
      • ajoin 50-tuhatta

        1900 xv Yamaha oli ainakin tilava ja voimakas pyörä, erinomainen 2-päällä.


    • Mika+

      Ensimmäinen viesti tais hävitä bittitaivaaseen...

      Mikset alenna matkustajan jalkatappeja ja laita kunnon penkkiä. Küryakyn tekee säätösysteemejä omille jalkatapeilleen. Mustangin penkki hakkaa mennen tulleen vakiopenkit. Saapi myös selkänojalla.

      http://www.kuryakyn.com/
      http://www.mustangseats.com/

      • viragofan

        mistä suomesta saa yamaha viragoon 535 mistang satuloita


    • hoitaa näinkin

      Itselläni Honda VT1100 Shadow -88 ja vaimo valitteli samaa, että jalat puutuvat, kun tapit ovat liian ylhäällä. Varsinkin pitkillä matkoilla.

      Mietin pitkään eri vaihtoehtoja, kunnes sitten ajateltiin kokeilla kottikärryn sisärengasta. Ja se osoittautui hyväksi ja halvaksi keinoksi. Muistaakseni 3 €. Vaimo kertoi että on mukava istua.

      • Anteeksi vaan

        Sopii myös peräpukamapotilaille ;-)))


      • 10 tuhatta 2-päällä

        Yamaha XV1900 sessa on hyvin tilaa ja tapit aika alhaalla.. Sopii hyvin kahdelle.


    • harri h

      Kaikissa pyörissä tahtovat takatapit olla liian ylhäällä. ZRX 1200R Kawassa olisi ihan hyvin asiat mutta se nyt ei ole todellakaan custom. Jos sen on oltava custom niin kannattaa vilkaista Suzukin Intruderien tai Yamahan Dragstarien suuntaan. Niissä on takatapit aika alhaalla...

      • meinaa

        kumpikin mainitsemistasi pyörista olla pieniä skandinaveille raajoille. Itse en ole vielä sopivaa pyörää löytänyt, tuntuu kuin kaikki pyörät olisi suunniteltu pygmeille.


    • tilavin

      Mites Moto-Guzzin mallit, vaikkapa http://lampuri.fi/moto.guzzi/images/Moto.jpg

      Guzzin osto oli joskus todella lähellä, mutta päädyin kuitenkin "oikeaan" sport touring tyyppiseen matkapyörään (ainakin minulle oikeaan) Moisella olenkin ajellut viimeiset 8 vuotta. Matkapyörällä reissuaminen on kuitenkin aivan toista, kuin customeilla.


      Sitte tietysti HD:n matkamallit, jos moinen vekotin kiinnostaa, eikä ole liian hintava. Minua ei HD säväytä pätkääkään, muuten kuin ulkonäöltään.

      • Intukka

        Jos etsit sopivaa 2-päällä olevaa customia niin kokeile Suzuki C800. Itse 190 pitkä ja vaimo 170 eikä ole kertaakaan valittanut jalkojen puutumista.


      • Mutkanautinto

        Mulla on Guzzin matkaenduro...todella loistava ajettava 2-päälläkin. Toki on aika korkea peli, en suosittele kovin lyhyelle kuskille, kun on aika painavakin. Mutta kumminkin tavattoman ketterä ajossa.


    • Customisti

      Nostetaanpas tätä ketjua.
      Olin viikonlopun ajoreissussa vuokrapyörällä Honda Shadow 750 vm. 2010. Kyydissä oli 173cm matkustaja ja 40-50km:n välein oli pysähdyttävä oikomaan jalkoja. Matkaa taitettiin parissa päivässä vajaat 500km, joten hidasta oli matkanteko, mutta custom-kuskilla kiire ei koskaan olekaan! ;)
      Itse olen 190cm pitkä ja tuollaisilla ajopätkillä Varjoratsu oli ihan ok menopeli. Ei välttämättä kaivannut siirtosarjaa tai lepuutustappeja. Vaikka pyörä oli suht pieni, tuntui se kuljettavan kahta ihan riittävästi.

      Jos tässä tulisi oman Customin hankinta eteen, niin löytyykö suosituksia menopelistä, joka s vm. opisi näin pitkille, kyytiläiselle etenkin? Edellinen oma pyörä oli Suzuki Marauder vm. 1999 ja se oli liian pieni kahdelle pitkälle.
      Vai onko matkapyörä ainoa vaihtoehto, jos on tarve ajella muutama sata kilometriä?

      • Osta matkaenduro

        Paras pyörä kahdestaan matkailuun on minun omistamistani ollut Suzuki V-Strom 1000.

        Oli voimaa, jalkakulmat loivat ja satula mukavan leveä. Topboxiin kun vaimo nojasi, niin olo tuntui turvalliselta.

        Nykyinen pyörä on Suzuki Bandit 1250 S. Se ei pärjää huonon satulansa ja terävien jalkakulmien vuoksi matkaratsuna Strommille.


      • 750cc

        Varjolla mennään onneksi vaimo on 150cm hujoppi joten ei ole jalat puutuneet itse olen 180cm ja tänään laitoin lepuutustapit,ei mikään huono hankinta nyt voin pitää jalkoja 3;ssa eri asennossa


    • Customisti

      V-Stormista minäkin olen kuullut positiivista kyytiläisen puolesta.
      Ainoa pointti tässä mulla onkin se, että ensisijaisesti etsin customia. Jos ei löydy, niin sitten täytyy miettiä uudelleen.

      • Suzuki vlr1800

        eli Intruder c1800! Tuota C-mallia ei enää saa ihan uutena,mutta 2012 mallisena vielä saa ja 2008 tullut markkinoille. On kokoa ja näköä ja kapasiteettia kuljettaa kahta mukavasti.


    • Hyviä vaihtoehtoja

      Suzuki intruder joko c1800 tai m1800, honda vtx1800, harley davidson roadking tai street glide tai road glide, victory cross country tai vision, kawasaki VN1700 tai vulcan, yamaha xv1900 tai virago tai drag star, indian chief 1800 tai chieftain tai roadmaster

      • m1800r..............

        tuo m 1800r malli on orginaali takatapeilla sopiva lyhyelle makustajalle max 160 cm,mut siihen on saatavana tappien laskusarja mut se ei sovi orginaaliputkien kanssa.muuten pyörä on ok.


    • Kuksin castomilla

      Tooosi pitkäjalkasen kannattaa istua takapenkillä ja muija siinä käsien välissä etupenkillä. Saa olla koivet suorana...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe