HP pavilion dv6000-läppäri, wlan täysi susi!!

meni vaihtoon...

http://www.theinquirer.net/gb/inq
uirer/news/2007/10/29/hp-admits-wireless-laptop

Ostin juuri tämän romun, onneksi voi vielä palauttaa. Yhteyttä ei wlanilla saa nettiin ja ylläolevasta selviää, että koko dv6000-sarja on täysi katastrofi

90

31579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä parkua jos Apple tekisi tommosen rakkineen. HP, Acer tai jokin muu PC-valmistaja voi tehdä, eikä siitä mitään ihmeellistä mölyä nouse.

• hyvin toimii

läppärit dv6505 ja dv9555 ei mitään ongelmia.

• ...toimi

... juu ei toimi, itsellä (2) kpl HP'n läppäreitä 6000 ja 9000 sarjasta - molemmissa WLAN ongelmia alusta saakka.

• pienet
        ...toimi kirjoitti:

... juu ei toimi, itsellä (2) kpl HP'n läppäreitä 6000 ja 9000 sarjasta - molemmissa WLAN ongelmia alusta saakka.

itsellä dv6278 ja kaikki yhteysmuodot wlan mukaanluettuna toimii kuin junan vessa, ei mitään ongelmia, eli turhaa paskanjauhamista taas toi mollaus, opetelkaa juntit käyttämään niitä koneitanne.

• ei enää ikinä hoopeetä
        pienet kirjoitti:

itsellä dv6278 ja kaikki yhteysmuodot wlan mukaanluettuna toimii kuin junan vessa, ei mitään ongelmia, eli turhaa paskanjauhamista taas toi mollaus, opetelkaa juntit käyttämään niitä koneitanne.

Oma wlan lakkasi pari päivää sittten toimimasta, ja yritetty on 20 tunnin edestä ratkaista ongelmaa. Aivan samat oireet...

• hp:n onneton as.palv ?
        pienet kirjoitti:

Nyt ei kannata enää vikistä kun vahinko tapahtunut. 6000 sarja on sen verran.. miten sen nyt sanois niin hienosti etten saisi hp:n lakimiehiä niskaani.. ei niin hyvä kulutushyödyke. Mitäs tosta koneesta, mutta kun kaikki tallennettu data häviää kuin taikaiskusta eli kovalevy sanoo itsensä kerralla irti.
        Onko kukaan vienyt asiaa kuluttaja asiamiehelle. Ryhmäkanne vois olla veret seisauttava toimenpide ?

• Juntti
        pienet kirjoitti:

Tyttöystävällä dv6000 ja tässä nyt tapellu kuukauden päivät tän wlanin kanssa. Tää toimii aina välillä, mutta jossain vaiheessa kadottaa yhteyden joko vähäksi aikaa tai pariksi päiväksi kokonaan tonne routteriin. Luulinpa ekana ongelman olevan routterissa, mutta kyllä nyt alan kääntymään tämän läppärin puoleen. En taida olla ainoo "juntti" jolla on ongelmia tämän malliston kanssa. Sulla on tainnut käydä hemmetin hyvä tsäkä vaan jos kaikki toimii ilman ongelmia. Pitää varmaan lähtee laittaa tätä takuun piikkiin hemmetti.

• pienet kirjoitti:

Minulla HP dv6000,ollut noin vuoden,ekä mitään ongelmia ole ollut.

• luotettavaa laatua
        pienet kirjoitti:

kyllä se varmaan on juuri meistä junteista kiinni ettei noi HP:n koneet toimi. wlan ei toiminu edes uutena, yhteensä menny paskaks pari kertaa niinkuin myös on menny näytönohjain pariin kertaan. emolevy vaihdettu yhteensä kolmesti ja kone ollut takuuaikana huollossa enemmän kun käytössä. nyt on takuu onnellisesti ohi, taas meni ensin wlan ja heti perään näytönohjain. että melkosia juntteja ollaan...

• Juntti pikkulapsi
        pienet kirjoitti:

vaikka HP myöntää nämä viat: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=fi&docname=c01118269&dlc=fi&lc=fi&jumpid=reg_R1002_FIFI

Itsellä DV6000 sarjalaisesta kertaalleen vaihdettu emolevy wlanin sanottua itsensä irti. Nyt puoli vuotta ko. tapauksesta LCD ei suostu käynnistymään, että sillee. Hyvä se on mehuttaa että itsellä ei ongelmia jos kone on toiminut jo vuoden! Tämä juntti odottaa kyllä että n.800€:n laite toimisi vähän pidempään..

Nyt koneostoksille ja täytyy varmaan miettiä yön yli olisiko aika ostaa joku muu kuin HP?

• 008008008

Ollut kohta kolme vuotta, eikä mitään ongelmia koko aikana. Akku alkaa olla aika kaput ja näin ollen vaihto on edessä. Mutta lopputulos on että todella HYVÄ kone, ehkä uudella akulla joku käyttää tätä vielä pitkään. Tuplaydinprossu ja 2 Gigaa muistia, niin hyvin pyörii mikä vaan..

• Paska 1

Toi wlani vika on yksi tyyppi viika noissa koneissa ja siihen ei ole ollut tarjolla muuta kuin uuden emon hankinta ;-)
      Toinen mikä noissa on paskana yleensä on näytönohjain
      Eli noi kaksi vikaa on yleisimmät viat ja niitä on paljon eli en hirveän hyväksi menisi noita koneita kehumaan

• dv6059ea

mulla bluetooth toimii mut wlan ei. ei näy tuolla wireless asistantis muuta ku bluetooth. oon kaiken näköisiä ajureita ym asentanut, mut ei näytä onnistuvan.. osaako joku kertoa mistä johtuu?

mulla on reilu pari vuotta vanha kone ja nyt joulun aikaa meni emolevy hajalle, ja se meni takuuseen vaikka koneella ei ollut takuuta jäljel.
        oli kuulemmma joku pitkitetty takuu emolevyllä?
        koskeekohan sama tätäkin ongelmaa, kerta voidaan jostain tyyppiviasta puhua?

• ...
        dv6059ea kirjoitti:

mulla bluetooth toimii mut wlan ei. ei näy tuolla wireless asistantis muuta ku bluetooth. oon kaiken näköisiä ajureita ym asentanut, mut ei näytä onnistuvan.. osaako joku kertoa mistä johtuu?

mulla on reilu pari vuotta vanha kone ja nyt joulun aikaa meni emolevy hajalle, ja se meni takuuseen vaikka koneella ei ollut takuuta jäljel.
        oli kuulemmma joku pitkitetty takuu emolevyllä?
        koskeekohan sama tätäkin ongelmaa, kerta voidaan jostain tyyppiviasta puhua?

tutut merkit, ensin katos verkkoyhteyksistä langaton, mutta bluutuutti toimi. sitte joulun jälkee kone alko tekeen sitä että se käynnisty toisella tai kolmannella kerralla. muutaman päivän toimi sillai ja sitten se ei käynnistynytkään enää ollenkaan.

remonttiin vein. pitkään oli kone remontissa (ja sinne se jäi) uusia komponentteja kokeiltiin ja tehtiin vaikka mitä..ei vaikutusta..ois joutunu ihan kaikki sisuskalut vaihtamaan, selvis että joku sähkövika, ei saanu sähköö riittävästi tai jotain sellast. ois remppa maksanu jotain 400-500. annoin varaosiks sen.. ja nyt katselen uutta.. jo toinen hp joka kusahtaa mulla. kiitos ei enää merkkivehkeitä =))

• abbc
        ... kirjoitti:

tutut merkit, ensin katos verkkoyhteyksistä langaton, mutta bluutuutti toimi. sitte joulun jälkee kone alko tekeen sitä että se käynnisty toisella tai kolmannella kerralla. muutaman päivän toimi sillai ja sitten se ei käynnistynytkään enää ollenkaan.

remonttiin vein. pitkään oli kone remontissa (ja sinne se jäi) uusia komponentteja kokeiltiin ja tehtiin vaikka mitä..ei vaikutusta..ois joutunu ihan kaikki sisuskalut vaihtamaan, selvis että joku sähkövika, ei saanu sähköö riittävästi tai jotain sellast. ois remppa maksanu jotain 400-500. annoin varaosiks sen.. ja nyt katselen uutta.. jo toinen hp joka kusahtaa mulla. kiitos ei enää merkkivehkeitä =))

Mulla on itellä HP pavilion dv6000 kamun kaa yritettii laittaa tohon XP ku vista vähä kusee.. kyl täs toimii kaikki paitsi mä asun tämmöses vitun kuopassa ni tää ei löydä nettejä.. täst lähti kaikki ajurit ja nää ni asensin kaikki ajurit uudestaa.. vituttaa... nyt en tiiä minkä nimisen ajurin pitää asentaa et saan pelit toimii.. mulla ei oo jotai ajureita se vaa valittaa et please make sure your driver to video card..

• vaihda wlan-kortti

jos pelkästään wlan on paskana, siis wlan-kortti on erillinen mini-pci lisäkortti koneen sisällä ja sen voi yleensä vaihtaa. Miksi vaihtaa emoa kun pelkästään wlan on paskana ja wlan-kortin voi vaihtaa.

• HELP! please.

mulla on tää hp pavilion dv6000 ja kaikki toimii mut asensin pelin nimelt 25 to life. se valittaa jostai ajurista et Please make sure driver to video card..
      sitku laitan modeemi johon tohon läppärii kiinni ni se ei löydä sitä ? siihen ei tuu nettii ja se ei sano mitää.. hiljanen paska. mikä ajuri pitäs asentaa et se ei enää valita siitä ajurista ?

• ärsyyntynyt..

Joo, mul toi dv6013 ja taas emolevy paskana, voi vitu et vituttaa.
        Kone on puolitoista vuotta vanha..levy meni sököksi jo puolen vuodenkäytön jälkeen ja nyt taas.

Ekalla kerralla meni takuuseen.. nyt kyllä soitan hoopeelle ja haukun ne, ja jollei ne tee korjausta omaan laskuun, teen kuluttaja asiamihelle ilmoituksen.
        Olen rutiköyhä yyhoo, eikä mulla ole varaa ostella uusia koneita koko ajan. toiki paska makso tonnin, eli 6000 mummonmarkkaa!!!!!!!!!!!!!

Mula nyt lainakone himassa, että saa maksaa laskunsa ja ipana tehdä koulujuttusa.

• Veijo
        ärsyyntynyt.. kirjoitti:

Kone on puolitoista vuotta vanha..levy meni sököksi jo puolen vuodenkäytön jälkeen ja nyt taas.

Ekalla kerralla meni takuuseen.. nyt kyllä soitan hoopeelle ja haukun ne, ja jollei ne tee korjausta omaan laskuun, teen kuluttaja asiamihelle ilmoituksen.
        Olen rutiköyhä yyhoo, eikä mulla ole varaa ostella uusia koneita koko ajan. toiki paska makso tonnin, eli 6000 mummonmarkkaa!!!!!!!!!!!!!

Mula nyt lainakone himassa, että saa maksaa laskunsa ja ipana tehdä koulujuttusa.

Pöytäkoneeni on ACER T180. Kaikki toimi hyvin kunnes asensin Vista SP2:n. Sen jälkeen en enää päässyt nettiin. Kone ehdotti vikaa 6TO4 korjausta verkossa, juupa juu.

• Niemisen Vito
        ärsyyntynyt.. kirjoitti:

Kyl se HP vaan sit vittu haisee! Eivät vastaa ees mun sähköposteihin!!!!!!!! Luulevat, että kusetan niitä vaikka oon jopa kusettanutkin!!!! Eivät suostu auttaa mua enää! PRKL!

• WLAN ELI LANGATTOMAN KANS

TE ETTE VAAN OSAA RAUKAT KÄYTTÄÄ TIETOKONETTA. AJURIT ON KEKSITTY SITÄ VARTEN ET NIIT PÄIVITETAAN JOS SYNTYY ONGELMIA

HYVIN PYORII TALLAKI HETKEL CRYSIS ONLINES 30 PING

• Samojen vikojen kanssa tois...

painiskelin, Wlan parhaina päivinä toimi jopa useita tunteja yhtä soittoa, mutta useimmiten ei ollenkaan. Kone ollut muuten paras läppäri mitä olen omistanut, tuon wlan ongelman ratkaisin USB-porttiin liitettävällä Netgear WPN111 tikulla. Tuo Wlanvika johtuu Hp:n mukaan jostain bios/emolevy "blaablaasta" :) ja Hp korjaa sen ilmaiseksi. Itseäni ei kiinnosta viedä konetta muutaman viikon mittaiselle matkalle tuntemattomaan, kun sain Wlanin tuolla tikulla toimimaan. Muuten olen kyllä koneeseen ollut tyytyväinen.

• DV6000_kans
        Samojen vikojen kanssa tois... kirjoitti:

painiskelin, Wlan parhaina päivinä toimi jopa useita tunteja yhtä soittoa, mutta useimmiten ei ollenkaan. Kone ollut muuten paras läppäri mitä olen omistanut, tuon wlan ongelman ratkaisin USB-porttiin liitettävällä Netgear WPN111 tikulla. Tuo Wlanvika johtuu Hp:n mukaan jostain bios/emolevy "blaablaasta" :) ja Hp korjaa sen ilmaiseksi. Itseäni ei kiinnosta viedä konetta muutaman viikon mittaiselle matkalle tuntemattomaan, kun sain Wlanin tuolla tikulla toimimaan. Muuten olen kyllä koneeseen ollut tyytyväinen.

Ei auta korjaus. WLAN hajosi jo taas, emon vaihdon jälkeen.

• DV6000_kans

kuukausi sitten mennyt kaksi vuotta umpeen, eivät suostu vaihtamaan vaikka emo vaihdettu vuosi sitten. Kuluttajansuoja-asiamiehelle menee tämä asia.

• Utelias vain

Miten kävi, saitko koneen kuntoon HP:n piikkiin?

• idi

mul dv6000 ja hyvin toimii wlan. driver olis kova sana

• joonam

eli itsellä dv6732eo. wlanilla ollut yli puoli vuotta netti, kertaakaan ei ole kaapeli käynyt (paitsi reitittimen asennuksessa) koneessa kiinni ja aina on toiminut erinomaisesti! Ainakin omassa läppärissäni on siinä vilkkuvien sinisten valojen (virta/akunlataus jne.) oikealla puolella (siinä lukeekin wireless) semmoinen siirrettävä "liuska" jossa sitten palaa sininen valo kun wlan on käytössä (eli liuska siirretty oikealle päin). kokeile sitä jos tosissasi et löydä vikaa ajureista jne. jne.

• HP_SUCKS!

älä lässytä asioista, joista et tiedä vittuakaan!

HP myöntää kyseisen ongelman ja tarjoaa pidennetyn takuun(24kk) jos esim. WLAN lakkaa toimimasta.
        VITUN SPEDE!

• Luiska

Ai että on siinä se liuska, kiitos vinkistä! Kuitenkin niille jotka eivät liuskaa löydä tai osaa käyttää niin tsekatkaa tämä:
        http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=fi&docna me=c01118269&dlc=fi&lc=fi&jumpid=reg_R1002_FIFI

Jos sinun kone on toiminut JO PUOLI VUOTTA niin olet kyllä tehnyt tod. hyvät kaupat. Ei saatana!

• prklsdfasdf

Oma HP dv6732eo on toiminut nyt tasan vuoden täysin moitteitta.

Läppäri on toiminut niin täydellisesti, että parempaa ei voi enää toivoa. Kaiken lisäksi se toimii suhtkoht äkäisesti, sen jälkeen kun olin riisunut ensimmäisen buutin jälkeen löytyvät turhat softat. (Buutin jälkeen niitä oli lähes 90 päällä).

Mutta tällä hetkellä läppärillä pyörii moitteitta esim. Call of Duty 4:nen.

Eli kaikki, wlan, webbicamera, mikrofonit, kosketusnäppäimet, sormenjälkitunnistin ovat toimineet täydellisesti. Koneen mukana tuli myös kiitettävästi tavaraa mukaan, esim pieni kaukosäädin, ISO kaukosäädin, infrapunavastaanotin, digiviritin joka laitetaan tuonne läppärin oikeaan kylkeen kiinni, antenni digivirittimelle, ja myös antennijohtoliitin digivirittimelle.

Ja niille jotka haukkuu kyseistä tuotetta: Opetelkaa käyttämään tietokonetta.

• Todellinen PC-tuki

Miten voi olla käyttäjästä kiinni jos wlan tai näyttö ei pelitä? Kyllä mullakin vuoden, mutta ei se myöskään varoittanut korkkaamisestaan!;)

Kyllä pojullakin hymy hyytyy kun pitäis alkaa pelaamaan ja näyttö ei käynisty!

Kirjoitappas youtubeen hakusanaksi dv6000, siellä on monia jotka eivät ole opetelleet käyttämään koneitaan..

• hvhp
        Todellinen PC-tuki kirjoitti:

Miten voi olla käyttäjästä kiinni jos wlan tai näyttö ei pelitä? Kyllä mullakin vuoden, mutta ei se myöskään varoittanut korkkaamisestaan!;)

Kyllä pojullakin hymy hyytyy kun pitäis alkaa pelaamaan ja näyttö ei käynisty!

Kirjoitappas youtubeen hakusanaksi dv6000, siellä on monia jotka eivät ole opetelleet käyttämään koneitaan..

Sama ongelma täällä.. dv9000 sarjan koneeseen on vaihdettu emolevy jo kaks kertaa huollossa. Alusta asti wlan takkuili, yhdisti hitaasti ja yhteys myös pätki. Sen jälkeen alkoi satunnaisesti käymään niin ettei windows löytänyt ollenkaan langattomia verkkoja. Loppujen lopuksi koko helvetin wlan-kortti "katosi" koneelta. Saattoi kyllä sillon tällön ilmestyä hetkeks takas laitehallintaankin, ja toimia tunnin tai päivän tai viikon.. Noh, eilen ilmeisesti levis sitten näytönohjain. Käynnistettäessä kuuluu kolme piippausta eikä näyttöön tule kuvaa. Kuluttaja-asiamieheen olen minäkin yhteydessä. Olettaisin että kannettavan tietokoneen käyttöikä olis ainakin kaksi vuotta. Tuo mun rakkine hajos ensin kaks kertaa ALLE vuoden sisällä ja nyt sitten kolmannen kerran. Että se siitä. Tähän taloon ei yhtään Hp:n laitetta enää tuu!!

• ei hp:tä enään ikinä
        hvhp kirjoitti:

Sama ongelma täällä.. dv9000 sarjan koneeseen on vaihdettu emolevy jo kaks kertaa huollossa. Alusta asti wlan takkuili, yhdisti hitaasti ja yhteys myös pätki. Sen jälkeen alkoi satunnaisesti käymään niin ettei windows löytänyt ollenkaan langattomia verkkoja. Loppujen lopuksi koko helvetin wlan-kortti "katosi" koneelta. Saattoi kyllä sillon tällön ilmestyä hetkeks takas laitehallintaankin, ja toimia tunnin tai päivän tai viikon.. Noh, eilen ilmeisesti levis sitten näytönohjain. Käynnistettäessä kuuluu kolme piippausta eikä näyttöön tule kuvaa. Kuluttaja-asiamieheen olen minäkin yhteydessä. Olettaisin että kannettavan tietokoneen käyttöikä olis ainakin kaksi vuotta. Tuo mun rakkine hajos ensin kaks kertaa ALLE vuoden sisällä ja nyt sitten kolmannen kerran. Että se siitä. Tähän taloon ei yhtään Hp:n laitetta enää tuu!!

Samoja ongelmia tuossakin romussa. Heti kättelyssä meni koko kone pimeeks...se meni takuuseen...sitten hävis langaton, tosin se saattoi ilmestyä hetkeksi muutaman kuukauden välein. Virtanappula ei toiminut(vain kaukosäätimellä kone käyntiin) myös ääni hävis omista kaiuttimista. Käynnistyksessä oli jonkun aikaa ongelmia...Kone käynnistyi parin kolmen käynnistyksen jälkeen jonkun aikaa...enään ei herää henkiin ja takuut ummessa. Emolevy paskana ja korjaushan tulee halvaksi. Että liityn siihen sakkiin joka ei osaa konettaan käyttää.

• ryhmäkanne
        ei hp:tä enään ikinä kirjoitti:

Samoja ongelmia tuossakin romussa. Heti kättelyssä meni koko kone pimeeks...se meni takuuseen...sitten hävis langaton, tosin se saattoi ilmestyä hetkeksi muutaman kuukauden välein. Virtanappula ei toiminut(vain kaukosäätimellä kone käyntiin) myös ääni hävis omista kaiuttimista. Käynnistyksessä oli jonkun aikaa ongelmia...Kone käynnistyi parin kolmen käynnistyksen jälkeen jonkun aikaa...enään ei herää henkiin ja takuut ummessa. Emolevy paskana ja korjaushan tulee halvaksi. Että liityn siihen sakkiin joka ei osaa konettaan käyttää.

hp kohtaa päälle. Ei tällaisesta pelleilystä tule yhtään mitään. Se mitä kahden vuoden sisällä on laajennetun takuun piiriin vaihdettu emolevyjä on mennyt kaikki emolevyvalmistajan piikkiin. HP ei kanna vastuutaan myymistää koneista. Kyllä koneen tulee kestää enemmän kuin vuosi!

Ryhmäkanteeseen saadaan taatusti satoja ellei tuhansia vitt..neita HP:n omistajia.

• ostettu 08/2007
        ryhmäkanne kirjoitti:

hp kohtaa päälle. Ei tällaisesta pelleilystä tule yhtään mitään. Se mitä kahden vuoden sisällä on laajennetun takuun piiriin vaihdettu emolevyjä on mennyt kaikki emolevyvalmistajan piikkiin. HP ei kanna vastuutaan myymistää koneista. Kyllä koneen tulee kestää enemmän kuin vuosi!

Ryhmäkanteeseen saadaan taatusti satoja ellei tuhansia vitt..neita HP:n omistajia.

minulla ollut kyseinen kone kaksi vuotta,eikä ole ollut kyllä mitään vikaa koko koneessa,ilmeisesti koneissakin on huonompia versioita ja parempia versioita..kukapa niistä tietää kun ne liukuhihnalla tehdään...itse olen erittäin tyytyväinen ollut kyllä...joka aamu on käynistynyt kone wlan on toiminut koko ajan moitteettomasti....

• kuraa
        ostettu 08/2007 kirjoitti:

minulla ollut kyseinen kone kaksi vuotta,eikä ole ollut kyllä mitään vikaa koko koneessa,ilmeisesti koneissakin on huonompia versioita ja parempia versioita..kukapa niistä tietää kun ne liukuhihnalla tehdään...itse olen erittäin tyytyväinen ollut kyllä...joka aamu on käynistynyt kone wlan on toiminut koko ajan moitteettomasti....

Isäukon k.o laatukone(dv6000) jaksoi just nippanappa reilu pari vuotta
        sitten alkoi heittään bluescreeniä.Emo ja muisti väsyi-kustannusarvio
        547e...En suosittele.

• kuraa

• tuotteita
        kuraa kirjoitti:

Jaa siellä on tainnu olla biosissa liian letkeät arvot tuulettimille:
        http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=fi&docname=c01118269&dlc=fi&lc=fi&jumpid=reg_R1002_FIFI

Ei ihme jos sisuskalut kärähtää:/

aidosti ja vaihdetaanko niihin oikesti emolevy? On naurettavaa, että huollon jälkeen tulee sama vika puolenvuoden sisään ja HP ei enää korvaa mitään tähän allaolevaan 90 päivän takuuseen vedoten. Tapauksia tulee jatkuvasti ilmi.

"Palvelulisät

Takuu huollon jälkeen

Kun HP on huoltanut kannettavan tietokoneen, asiakas saa 90 päivän takuun, joka koskee ainoastaan tätä ilmaista huoltoa."

• Ryhmäkann HP
        ryhmäkanne kirjoitti:

Kuluttajaviranomainen on käynyt toimeksiannostani keskustelun HP:n kanssa ym. vian tiimoilta. HP:n kanta asiaan on, etteivät ole enää korjaus/takuuvastuussa (koneesta vaihdettu emolevy 2 kertaa. Kolmas kerta oli HP:lle liikaa). Kuluttaja-asiamiehen suosittelusta olen viemässä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Mikäli HP:n kanta ratkaisunkin jälkeen epäsuosiollinen, harkitsemme ryhmäkannetta.

• pinse.

Mulla HP Pavilion DV6000, toimii WLAN:illa aivan täydellisesti. Netin nopeuskin on 3 kertaa isompi kun 6 vuotta vanhassa HP:n kannettavassa. ;DD

• ja

ei sitä kuin hintaan nähden pitäisi,

siirsin sen lastenhuoneeseen ja
      otin vanhan vuoden ikäisen koneeni takaisin käyttöön.

• Minunkone

Oma konehan maksa 499e, joskus 3½vuotta sitten, viime jouluna meni emolevy rikki muuten toiminu moitteettomasti, ja se mun wlan vika johtu emolevystä ja se tuli 3 päivää ennen kuin emo hajos, nyt on eri emolevy täs ja toimii hyvin. Ja täähän on hp pavilion dv6000.

• .,ä,,.fd,.,.f,d

mulla kans on 2 kertaa menny takuuseen, mut eipä mee enää?? laittoivat vaan tälläisen viestin:

takuuta on jatkettu yhdellä vuodella ja kolmella kuukaudella normaalin yhden vuoden takuun lisäksi. Tämän ajan umpeuduttua en voi tietokonetta takuuseen huollattaa. Uudella vaihdetulla emolevyllä ei ole uutta vuoden takuuta, vaan kolmen kuukauden huoltotakuu.

Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen.

Vittu mitä kuraa... Mitä muut on tehny? lähetin vihaista s-postia niille takaisin, mutta vielä ei olle vastanneet... Ehdotuksia?

• Opiskelija_Oulusta
        .,ä,,.fd,.,.f,d kirjoitti:

mulla kans on 2 kertaa menny takuuseen, mut eipä mee enää?? laittoivat vaan tälläisen viestin:

takuuta on jatkettu yhdellä vuodella ja kolmella kuukaudella normaalin yhden vuoden takuun lisäksi. Tämän ajan umpeuduttua en voi tietokonetta takuuseen huollattaa. Uudella vaihdetulla emolevyllä ei ole uutta vuoden takuuta, vaan kolmen kuukauden huoltotakuu.

Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen.

Vittu mitä kuraa... Mitä muut on tehny? lähetin vihaista s-postia niille takaisin, mutta vielä ei olle vastanneet... Ehdotuksia?

HP ON HAVAINNUT LAITTEISTOVIAN joissakin HP Pavilion dv2000/dv6000/dv9000 ja Compaq Presario V3000/V6000 -sarjojen kannettavissa tietokoneissa.
        >>
        http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01118269&lc=fi&dlc=fi&cc=fi〈=fi&product=3316529

Lukekaahan yllä oleva juttu ja laittakaa koneenne takuupalvelulisään.
        '
        Itselläni ekan kerran emolevy hajosi puolen vuoden käytön jälkeen. Sen jälkeen koko ajan ollut vikaa. Tietokone ei käynnistynyt ekan huollon jälkeen koskaan ensimmäisellä kerralla. Nyt kone ollut minulla 2 vuotta ja WLAN lakkasi toimimasta 2 kk sitten ja hermot meni silloin kun tietokone ei enään mennyt ollenkaan päälle.

Huomena soitan HP:lle ja toivotaan että korjaavat. Tämä on opettanut että yhtäkään HP:n laitetta ei meidän talouteen enää tule. Itse maksoin koneesta tarjouksessa 850e (onneksi en lähtöhintaa 1400e), eikä paljon naurata jos joutuu uutta konetta alkaa invesotimaan.

• Porajata
        Opiskelija_Oulusta kirjoitti:

HP ON HAVAINNUT LAITTEISTOVIAN joissakin HP Pavilion dv2000/dv6000/dv9000 ja Compaq Presario V3000/V6000 -sarjojen kannettavissa tietokoneissa.
        >>
        http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01118269&lc=fi&dlc=fi&cc=fi〈=fi&product=3316529

'
        Itselläni ekan kerran emolevy hajosi puolen vuoden käytön jälkeen. Sen jälkeen koko ajan ollut vikaa. Tietokone ei käynnistynyt ekan huollon jälkeen koskaan ensimmäisellä kerralla. Nyt kone ollut minulla 2 vuotta ja WLAN lakkasi toimimasta 2 kk sitten ja hermot meni silloin kun tietokone ei enään mennyt ollenkaan päälle.

Huomena soitan HP:lle ja toivotaan että korjaavat. Tämä on opettanut että yhtäkään HP:n laitetta ei meidän talouteen enää tule. Itse maksoin koneesta tarjouksessa 850e (onneksi en lähtöhintaa 1400e), eikä paljon naurata jos joutuu uutta konetta alkaa invesotimaan.

Tuli kolmevuotta koneelle ikää , WLAN korjattu kaksi kertaa
        Nyt ei starttaa millään yritää ja sammuu ja yrittää.....

Kustannusarvio korjaukseen 500€
        Vakuutus korvannee tuosta 60 % mutta omavastuu 150 € pitää vielä vähentää

eli käteen saanen 150 € ja romu jää mulle

kone maksoi uutena n. 850 @ eli kolmenvuoden kulut jäävät 700€

on tuo kallista mutta ei käi tässä muutakaan voi....

• HP: oltava läjä
        Porajata kirjoitti:

Tuli kolmevuotta koneelle ikää , WLAN korjattu kaksi kertaa
        Nyt ei starttaa millään yritää ja sammuu ja yrittää.....

Kustannusarvio korjaukseen 500€
        Vakuutus korvannee tuosta 60 % mutta omavastuu 150 € pitää vielä vähentää

eli käteen saanen 150 € ja romu jää mulle

kone maksoi uutena n. 850 @ eli kolmenvuoden kulut jäävät 700€

on tuo kallista mutta ei käi tässä muutakaan voi....

koneessani täytyy olla jotakin vikaa, tosin en tiedä mitä, mutta kertokoon viisaanmat. Tämä tuntuu toimivan ok. ja vistalla varustettu noon pakkohan siinä on jotakin oltava! Eikö näin ole?

• Mie vaan

>>

'

Kirjoitin jo tuonne muille palstoille HP dv9000 ja dv6000 ongelmista. Just tuosta dv6000 katosi wlan ekaksi. Kolmesti kone oli huollossa, emoja vaihdeltiin ja muuta. Nyt toistaiseksi tää pienempi onneksi toimii, mut oli ekan vuoden aikana kolmisen kuukautta huollossa. Pakko oli hankkia uus kone tilalle kun entinen oli huollossa. Nyt uusinkin sitten sanoi itsensä irti. Vajaa kaks vuotta oli käytössä. Ei takuu korvannut korjausta. Kahden ja puolen vuoden aikana mennyt 1900 erkkiä koneisiin.

• villevihtori
        Mie vaan kirjoitti:

Kirjoitin jo tuonne muille palstoille HP dv9000 ja dv6000 ongelmista. Just tuosta dv6000 katosi wlan ekaksi. Kolmesti kone oli huollossa, emoja vaihdeltiin ja muuta. Nyt toistaiseksi tää pienempi onneksi toimii, mut oli ekan vuoden aikana kolmisen kuukautta huollossa. Pakko oli hankkia uus kone tilalle kun entinen oli huollossa. Nyt uusinkin sitten sanoi itsensä irti. Vajaa kaks vuotta oli käytössä. Ei takuu korvannut korjausta. Kahden ja puolen vuoden aikana mennyt 1900 erkkiä koneisiin.

Mielenkiintoista lukea joittenkin individualistien kommentteja tyyliin "Te ääliöt ette vaan osaa käyttää niitä koneitanne. Niissä mitään vikaa ole" Heh.

Olen itse työskennellyt tietokoneilla noin vuodesta 1987 alkaen, eikä minulla koskaan ole ollut senlaatuisia ongelmia kuin vuoden 2007 helmikuussa ostamani HP Pavillion dv 6000 -sarjan koneen kanssa (maksoin uutena laitteesta lähes 1450 euroa). Kone toimi ostohetkestä 7 kuukautta, minkä jälkeen alkoivat nuo muidenkin mainitsemat wiereless-ongelmat, sitten buuttauskränät ja lopuksi kone vaan piipitti kuin talitintti maaliskuulla. Eiku takaisin kauppaan -> HP:n huoltoon -> emolevy vaihdettiin.

Kone pelitti tämän jälkeen n. 9-10 kk, minkä jälkeen alkoi sama rumba. Vaihtoivat siis emolevyn jo toisen kerran. BIOS-päivitykset tehtiin luonnollisesti nytkin. Tämän jälkeen kone teki uuden ennätyksen ja toimi kutakuinkin lähes vuoden, kunnes sama peli alkoi. Nyt se on ollut hyllyllä muutaman viikon, kun oli pakko ostaa työtä varten uusi. HP:n reklamaatio-osasto suosittelee koneen viemistä HP:n huoltoon (lienee joku alihankkijafirma): hinta 98 euroa/h uusi emolevy!!! Mielestäni reilun kahden vuoden aikana kolmasti lahonnut (emolevy jne.) on osoitus siitä, että koneen suunnittelussa, kokoamisessa, ohjelmistoissa ja komponenttien yhteensopivuudessa on jokin/joitakin aika pahoja mokia. HP ei vaan suostu myöntämään sitä ja korjaamaan/korvaamaan laitteita. (Kaikkein järkevimmäksi olisi HP:lle kaiketikin tullut kerätä kaikki markkinoilla olleet vehkeet kaatopaikalle, purkaa kauppa ja/tai antaa tilalle uusi. Nyt on huonoa PR:ää tullut jo niin paljon, ettei sitä paraskaan konsulttitoimisto enää onnistu pelastamaan - jenkkienkin Pavillion-foorumeilta löytyy satoja ellei tuhansia vihaisia "entisiä HP-laisia, jotka ovat tämän ongelman kanssa joutuneet vastakkain! Ja arvatkaapas, kuinka moni enää ostaa HP:n laitteen!?!)

Kun kaupasta ostaa tuotteen, odottaa sen myös toimivat - edes muutaman vuoden tietokoneitten kysessä ollen. En nyt maailmantappiin uskaltaisi niitten pelittävän. Mutta jos ostat uuden auton, pesukoneen, mikroaaltouunin, jääkaapin tms., niin kyllähän sen toimia pitäisi siinä tarkoituksessa, mihin se on ostettu!

Olen itse myös viemässä asiaani kuluttajaviranomaisille. Jos kiinnostuneita tältä (ja muiltakin) palstoilta löytyy, niin jonkinlainen "joukkokanne" voisi olla paikallaan. Kommentoikaa, niin voin laittaa mailiosoitteeni yhteydenottoa varten. Kiitoksia!

• porajata
        villevihtori kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea joittenkin individualistien kommentteja tyyliin "Te ääliöt ette vaan osaa käyttää niitä koneitanne. Niissä mitään vikaa ole" Heh.

Olen itse työskennellyt tietokoneilla noin vuodesta 1987 alkaen, eikä minulla koskaan ole ollut senlaatuisia ongelmia kuin vuoden 2007 helmikuussa ostamani HP Pavillion dv 6000 -sarjan koneen kanssa (maksoin uutena laitteesta lähes 1450 euroa). Kone toimi ostohetkestä 7 kuukautta, minkä jälkeen alkoivat nuo muidenkin mainitsemat wiereless-ongelmat, sitten buuttauskränät ja lopuksi kone vaan piipitti kuin talitintti maaliskuulla. Eiku takaisin kauppaan -> HP:n huoltoon -> emolevy vaihdettiin.

Kone pelitti tämän jälkeen n. 9-10 kk, minkä jälkeen alkoi sama rumba. Vaihtoivat siis emolevyn jo toisen kerran. BIOS-päivitykset tehtiin luonnollisesti nytkin. Tämän jälkeen kone teki uuden ennätyksen ja toimi kutakuinkin lähes vuoden, kunnes sama peli alkoi. Nyt se on ollut hyllyllä muutaman viikon, kun oli pakko ostaa työtä varten uusi. HP:n reklamaatio-osasto suosittelee koneen viemistä HP:n huoltoon (lienee joku alihankkijafirma): hinta 98 euroa/h uusi emolevy!!! Mielestäni reilun kahden vuoden aikana kolmasti lahonnut (emolevy jne.) on osoitus siitä, että koneen suunnittelussa, kokoamisessa, ohjelmistoissa ja komponenttien yhteensopivuudessa on jokin/joitakin aika pahoja mokia. HP ei vaan suostu myöntämään sitä ja korjaamaan/korvaamaan laitteita. (Kaikkein järkevimmäksi olisi HP:lle kaiketikin tullut kerätä kaikki markkinoilla olleet vehkeet kaatopaikalle, purkaa kauppa ja/tai antaa tilalle uusi. Nyt on huonoa PR:ää tullut jo niin paljon, ettei sitä paraskaan konsulttitoimisto enää onnistu pelastamaan - jenkkienkin Pavillion-foorumeilta löytyy satoja ellei tuhansia vihaisia "entisiä HP-laisia, jotka ovat tämän ongelman kanssa joutuneet vastakkain! Ja arvatkaapas, kuinka moni enää ostaa HP:n laitteen!?!)

Kun kaupasta ostaa tuotteen, odottaa sen myös toimivat - edes muutaman vuoden tietokoneitten kysessä ollen. En nyt maailmantappiin uskaltaisi niitten pelittävän. Mutta jos ostat uuden auton, pesukoneen, mikroaaltouunin, jääkaapin tms., niin kyllähän sen toimia pitäisi siinä tarkoituksessa, mihin se on ostettu!

Olen itse myös viemässä asiaani kuluttajaviranomaisille. Jos kiinnostuneita tältä (ja muiltakin) palstoilta löytyy, niin jonkinlainen "joukkokanne" voisi olla paikallaan. Kommentoikaa, niin voin laittaa mailiosoitteeni yhteydenottoa varten. Kiitoksia!

Nyt se vakuutusilmoitus on hoidettu ja rahaakin tuli tilille 180 €

suositelkaa minkä ostan seuraavaksi....

HP taitaa jäädä jo sivuun...

• kapa65
        porajata kirjoitti:

Nyt se vakuutusilmoitus on hoidettu ja rahaakin tuli tilille 180 €

suositelkaa minkä ostan seuraavaksi....

HP taitaa jäädä jo sivuun...

Testatun käytetyn dv6003ea emon tilasin ebaysta hongkongista. Kustannus 45euroa. Tuli lähipostiin samalla rahalla. Aikaa meni 12 vuorokautta ja tilauksen etenemistä seurailin internetistä. Nyt toimii tiedä sitten kuinka kauan.

• HP koneet
        kapa65 kirjoitti:

Testatun käytetyn dv6003ea emon tilasin ebaysta hongkongista. Kustannus 45euroa. Tuli lähipostiin samalla rahalla. Aikaa meni 12 vuorokautta ja tilauksen etenemistä seurailin internetistä. Nyt toimii tiedä sitten kuinka kauan.

minulla on noita samoja vikoja ollut ja kuulin HP huollosta että emolevyssä on northbrige piiri mikä irtoaa. Kaikki suurimmat valmistjat ovat tehneet kanteen piirin valmistajalle.
        Ja ei kannata vaihdattaa emolevyä uudestaan. Hajoaa kuulemma kuitenkin vaan uudestaan.

• Aprillia

>>

'

Mulla ollu kans hp dv6000 3 vuotta ja emolevy kans hajos n. puolen vuoden jälkeen. Samat viat ollu siitä lähtien. Nyt ihan viimesimpänä vikana näppäimet on lakannu toimimasta yks kerralla.
        Ostin pari päivää sitte uuden ku kone lakkas toimimasta kokonaan. Toivottavasti ny tää uus hp toimii niinku pitää.

• Hyvin Pettynyt
        villevihtori kirjoitti:

moi,

meillä myös HP pavilion 6000-sarjan kone, jota huollettu näytönohjaimen, verkkokortin ja dvd-aseman hajoamisen vuoksi takuuseen ja omaan piikkiin. nyt sitten hajosi tyystin, ei mene päälle, piippaa vaan ja valot välähtää. Kone vajaan kolme vuotta sitten ostettu.

Huollon (Infocare) arvio: Emolevy prosessori vaihdettava, hinta-arvio: 550e.

Onko kukaan päässyt asiassa eteenpäin kuluttajaviranomaisten kanssa? Itsekin soitin kuluttajaneuvontaan, olivat sitä mieltä että valmistajan vastuuseen ei vaikuta mitään se onko tyyppivika vai ei. Myyjäliike lupasi jo jotain hyvittää jos ostan uuden koneen heiltä tilalle.

Missään nimessä uusi kone ei tule olemaan HP ja en todellakaan kenellekään suosittele HP:tä, täyttä kuraa koko paska ja valmistaja / maahantuoja pakoilee vastuutaan.

• kudee
        Aprillia kirjoitti:

Mulla ollu kans hp dv6000 3 vuotta ja emolevy kans hajos n. puolen vuoden jälkeen. Samat viat ollu siitä lähtien. Nyt ihan viimesimpänä vikana näppäimet on lakannu toimimasta yks kerralla.
        Ostin pari päivää sitte uuden ku kone lakkas toimimasta kokonaan. Toivottavasti ny tää uus hp toimii niinku pitää.

itellä ja sama paska....
        noh kerran korjattu jo takuuseen n.2v.sitten ,samoja ongelmia joo kuin monella.nyt taas lähetin koneen samaan paikkaan missä oli viimeksikin.saattaa jäädä kone sinne jos kovin kalliksi korjaus tulee.....
        on kumma jos ei joo 800e kone 2v.kauempaa kestä.
        hyvä hp........

• HP SUCKS
        kudee kirjoitti:

itellä ja sama paska....
        noh kerran korjattu jo takuuseen n.2v.sitten ,samoja ongelmia joo kuin monella.nyt taas lähetin koneen samaan paikkaan missä oli viimeksikin.saattaa jäädä kone sinne jos kovin kalliksi korjaus tulee.....
        on kumma jos ei joo 800e kone 2v.kauempaa kestä.
        hyvä hp........

Joo täällä ihan sama homma.. perkule kone (DV6000) nyt noin 2,5v vanha... noin vuosi sitte vaihdettiin takuussa uus emo WIFI ja näyttö-ongelmien takia.. ja taas "näyttö WIFI" vika ja sanovat vaan HP:lta , että ei oo enää takuu voimas... ÄLKÄÄ KUKAAN IKINÄ OSTAKO HP:N kannettavia....!

Ihme homma ku 1200,- euron kannettava ei ees kestä muutamaa vuotta.... PERKELE

Asuksella aiemmin vaihdettiin koneeseen emo takuuna vaikka se oli jo yli 3v vanha koska oli koneen tyyppivika.

HP SUCKS BIG TIME !!!!

• HP 6000 huijaus!
        HP SUCKS kirjoitti:

Joo täällä ihan sama homma.. perkule kone (DV6000) nyt noin 2,5v vanha... noin vuosi sitte vaihdettiin takuussa uus emo WIFI ja näyttö-ongelmien takia.. ja taas "näyttö WIFI" vika ja sanovat vaan HP:lta , että ei oo enää takuu voimas... ÄLKÄÄ KUKAAN IKINÄ OSTAKO HP:N kannettavia....!

Ihme homma ku 1200,- euron kannettava ei ees kestä muutamaa vuotta.... PERKELE

Asuksella aiemmin vaihdettiin koneeseen emo takuuna vaikka se oli jo yli 3v vanha koska oli koneen tyyppivika.

HP SUCKS BIG TIME !!!!

Ostin muutama vuosi sitten HP 6059. Sitä onnea kesti sitten 3kk, kun käynnistyessään läppäri alkoi piipittää 3 kertaa. Ei muuta kuin puhelin käteen ja soitto myyjälle. -> Läppäri huoltoon ja emolevy oli paskana eli näytön ohjaimen piirit irti emosta. Kun kone tuli huollosta Blue tooth ei enää toiminut ja Wlan on pätkinyt koko historian ajan. Ostin Buffalon Wlan vastaanottimen kun niin vitutti koko kone. Sitten meni kovalevy juuri takuu ajan umpeuduttua. Huom. HP oli kasvattanut tänä aikana takuun 24kk. Ei siinä mitään mutta pari viikkoa sitten meni taas näytönohjain ja käytin konetta paikallisessa huollossa. Sanoivat, että melkein kaikki HP 6000-sarjan koneet ovat käyneet samanlaisessa huollossa. Suosittelen ryhmä kannetta - allekirjoitan sen välittömästi!!!

Tässä olisi busineksen paikka - korjata nimittäin näitä romuja...

• HP SUCKS

Olisin myös kiinnostunut tuosta ryhmäkanteen tekemisestä, että saatas HP ees hieman vastuuseen !!

• tintti34523

lähden myös mukaan..

• kyrpiintynyt

Sama tämä muijan dv6000:nen. Nyttenkin juuri koitan selvittää miksi wlan ei toimi.
      Tähän paskaan vaihdettu uusi näppis ja kovo aiemmin, sitten tilttasi ja käyttis uusiksi. Nyt sitten wlan toimii päin vittuja. Näppiksessä vieläkin vikaa vaikka on uusi: heittelee riviltä toiselle kirjoittaessa, näppäimet takkuilee yms yms. TÄYTTÄ PASKAA EI HELVETTI!

• kudee

noh...tuli sitten hp dv 6000....korjattua,ja tietty se emolevy toisenkerran paskana.....
        olis pitänyt ostaa korjauksen sijasta samalla rahalla vaan uus....
        mutta ....ajatelkaa kesti jopa kuukauden,epäilen että sama vika taas.....

• bitnet
        kudee kirjoitti:

noh...tuli sitten hp dv 6000....korjattua,ja tietty se emolevy toisenkerran paskana.....
        olis pitänyt ostaa korjauksen sijasta samalla rahalla vaan uus....
        mutta ....ajatelkaa kesti jopa kuukauden,epäilen että sama vika taas.....

90% meille huoltoon tulevista koneista on merkiltään Hewlett-Packard.
        Ja yleisin vika on, että emolevyn on rikkonut liika lämpö.
        Vika ilmenee yleensä siten, että komponentti toisensa jälkeen lakkaa toimimasta ja/tai kone alkaa uudelleenkäynnistelemään itsestään.
        Jos haluatte toimivan koneen niin laittakaa pari sataa lisää ja ostakaa Dell tai Lenovo.
        Niistä on iloa vielä vuosienkin päästä.

• kudee
        bitnet kirjoitti:

90% meille huoltoon tulevista koneista on merkiltään Hewlett-Packard.
        Ja yleisin vika on, että emolevyn on rikkonut liika lämpö.
        Vika ilmenee yleensä siten, että komponentti toisensa jälkeen lakkaa toimimasta ja/tai kone alkaa uudelleenkäynnistelemään itsestään.
        Jos haluatte toimivan koneen niin laittakaa pari sataa lisää ja ostakaa Dell tai Lenovo.
        Niistä on iloa vielä vuosienkin päästä.

noh...täytyy nyt lähettää rakas hp...takasin huoltoon,menee varmaan huoltotakuun piikkiin korjaus......saa nähdä.
        vielä kun neljännen kerran tilttaa niin joutuu jo roviolle,eikä ikinä enää muutenkaan yli 300 euron.. koneita(,viddu olis jo edellisen valohoidon hinnalla saanut uuden)....kun itelle vielä riittää ihan netti surffailu..... mikähän siinä muuten mättää kun noi emolevyt ei kestä....vastatkaa viisaammat....

• paskamikäpaska
        kudee kirjoitti:

noh...täytyy nyt lähettää rakas hp...takasin huoltoon,menee varmaan huoltotakuun piikkiin korjaus......saa nähdä.
        vielä kun neljännen kerran tilttaa niin joutuu jo roviolle,eikä ikinä enää muutenkaan yli 300 euron.. koneita(,viddu olis jo edellisen valohoidon hinnalla saanut uuden)....kun itelle vielä riittää ihan netti surffailu..... mikähän siinä muuten mättää kun noi emolevyt ei kestä....vastatkaa viisaammat....

Mulla vaihdettu 2 kertaa emo ja taas rikki, yli kolme vuotta sain keploteltua. Tosin Wlan hajosi jo aikaa sitten ja huollossa suosittelivat silloin ostamaan usb-liittimeen liitettävän wlan tikun.

Tämä oli viimeinen Hp jonka ostin.

• ssssssssapsu

täällä sama juttu.
      kone on kyllä jo 3 vuotta vanha, mutta jo parin ensimmäisen vuoden aikana emolevy vaihdettiin 2-3 kertaa.
      webbikamera ei ole oikein ikinä toiminut kunnolla.. tai toimii silloin kun se itse haluaa.

nyt viimeisen 3 kk aikana ton langattoman kanssa on ollut kamalia ongelmia..
      tänäänkin sain käynnistää koneen 25 kertaa ennenku alko wlan toimimaan.

vituttaa.
      ja maksoin tästä paskasta 1100e.

• a lot...

Täysin samat ongelmat vaivannu ostosta lähtien, saldoks tuli Wlani-witutus ja kolme emolevyn vaihtoo ja nyt pamahti taas paskaks. Neljättä kertaa en enää jaksa korjauttaa, varsinkaa ku ei mee takuun piikkiinkää enää (4v. vanha). Joten uutta konetta katselemaa, korjaus kun on lähes yhtä kallista. No more HP for me...

• kuluttaja äks

oliskohan HP:n jo aika myöntää myyneensä täysin viallisia laitteita? Tietenkään ne ei sitä tee mutta jos firmalla olis vähänkään selkärankaa se kantaisi vastuun virheistään.

• mä vaan
        kuluttaja äks kirjoitti:

oliskohan HP:n jo aika myöntää myyneensä täysin viallisia laitteita? Tietenkään ne ei sitä tee mutta jos firmalla olis vähänkään selkärankaa se kantaisi vastuun virheistään.

Mulla kanssa ollut kyseinen kone 3 vuotta. Tulos: kolme kertaa vaihdettu emolevy ja nyt taas näyttö rikki... Toinen merkki seuraavaksi..

• kone fixattu!
        mä vaan kirjoitti:

Mulla kanssa ollut kyseinen kone 3 vuotta. Tulos: kolme kertaa vaihdettu emolevy ja nyt taas näyttö rikki... Toinen merkki seuraavaksi..

dv6000 (tarkka malli dv6158eu) ei lähtenyt käyntiin. Googlailin ongelmaan hieman ja sain koneen toimimaan näin:

1) akku muistit kovalevy irti koneesta
        2) virrat päälle
        3) Kiedoin koneen paksuun huopaan ja annoin lämmetä sen tulikuumaksi (n 45 min)
        4) osat takaisin kiinni ja kone käynnistyi!

Kuulostaa uskomattomalta, enkä itsekään uskonut että koneen voi näin korjata mutta totta se on!

• kudee
        kone fixattu! kirjoitti:

dv6000 (tarkka malli dv6158eu) ei lähtenyt käyntiin. Googlailin ongelmaan hieman ja sain koneen toimimaan näin:

1) akku muistit kovalevy irti koneesta
        2) virrat päälle
        3) Kiedoin koneen paksuun huopaan ja annoin lämmetä sen tulikuumaksi (n 45 min)
        4) osat takaisin kiinni ja kone käynnistyi!

Kuulostaa uskomattomalta, enkä itsekään uskonut että koneen voi näin korjata mutta totta se on!

olen mukana.....edelleen samat ongelmat sen kun jatkuvat.....kaks kertaa huolto ns.korjannut....
        ja 5min käytön jälkeen sammuu....käynnistyy...sammuu...on vaihdettu emolevyä ja asennettu käyttöjärjestelmää....mutta ei toimi.....hautaan jo joutaa tää paska....
        eli ryhmäkanne vaan....

ps.sais ees jotain rahallista hyvitystä saatana.... ei voi muuta sanoa.

• Paskaaaaaa
        kudee kirjoitti:

olen mukana.....edelleen samat ongelmat sen kun jatkuvat.....kaks kertaa huolto ns.korjannut....
        ja 5min käytön jälkeen sammuu....käynnistyy...sammuu...on vaihdettu emolevyä ja asennettu käyttöjärjestelmää....mutta ei toimi.....hautaan jo joutaa tää paska....
        eli ryhmäkanne vaan....

ps.sais ees jotain rahallista hyvitystä saatana.... ei voi muuta sanoa.

Väittäsin että ei maksa vaivaa korjata ainakaan kyseisen sarjan HP:ta, sama ostaa uusi, itsekin laitoin uuden läppärin kun edellinen dv6000 mallin emolevy losahti jo 3 kerran, ja päätettiin luopua korjautuksesta kun hinta-arvio oli jotain 400e. Huonoa ja turhauttavaa näisssä huolloissa on yleensä ollut se että se kone huitelee siellä jossain sen 4vk ja kun kone tulee takasin tuntuu että mitään ei olis tehty vaan samat viat jatkuu vaan.

• HPPH
        Paskaaaaaa kirjoitti:

Väittäsin että ei maksa vaivaa korjata ainakaan kyseisen sarjan HP:ta, sama ostaa uusi, itsekin laitoin uuden läppärin kun edellinen dv6000 mallin emolevy losahti jo 3 kerran, ja päätettiin luopua korjautuksesta kun hinta-arvio oli jotain 400e. Huonoa ja turhauttavaa näisssä huolloissa on yleensä ollut se että se kone huitelee siellä jossain sen 4vk ja kun kone tulee takasin tuntuu että mitään ei olis tehty vaan samat viat jatkuu vaan.

3,5 vuotta kesti HP:n DV6000-sarjan kannettava kunnes hajosi. Tyyppivika, kertoivat. Minkähän koneen ostaisi seuraavaksi? HP ei nyt ainakaan rahojani saa.

• f u very much hp
        HPPH kirjoitti:

3,5 vuotta kesti HP:n DV6000-sarjan kannettava kunnes hajosi. Tyyppivika, kertoivat. Minkähän koneen ostaisi seuraavaksi? HP ei nyt ainakaan rahojani saa.

Jenkkilässä kymmenet tuhannet tyyppiviallisen hp paskakoneen omistajat saavat rahojaan takaisin. No meitä suomalaisia tuo hyvitys ei tietenkään kosketa vaikka samat paskakoneet täälläkin hajoilee.. eli itseään tässä voi vaan taas syyttää ja sen verran ottaa opiksi ettei ikinä hptä enää hanki.

• Ei jää tähän
        f u very much hp kirjoitti:

Jenkkilässä kymmenet tuhannet tyyppiviallisen hp paskakoneen omistajat saavat rahojaan takaisin. No meitä suomalaisia tuo hyvitys ei tietenkään kosketa vaikka samat paskakoneet täälläkin hajoilee.. eli itseään tässä voi vaan taas syyttää ja sen verran ottaa opiksi ettei ikinä hptä enää hanki.

ensin pimeni näyttö, vaihtoivat mukisematta emon (epäilen, että laitetaan "uusi", ei uutta). Kesti vajaan vuoden ja sitten virtanappi meni tunnottomaksi - ei reagoi. hirveillä Quick start -sovelluksen kikkailulla sain virtaa päälle. Nyt ei uskalla enää sammuttaa. vein liikkeeseen: pelkkä arviointi 50e. Ei kai se mun asiani ole sitä maksaa, hihat palaa! Nyt pohdin vienkö uudelleen huudon kera, vai muistanko suoraan jotenkin muuten...

• HP boikottiin!
        Ei jää tähän kirjoitti:

ensin pimeni näyttö, vaihtoivat mukisematta emon (epäilen, että laitetaan "uusi", ei uutta). Kesti vajaan vuoden ja sitten virtanappi meni tunnottomaksi - ei reagoi. hirveillä Quick start -sovelluksen kikkailulla sain virtaa päälle. Nyt ei uskalla enää sammuttaa. vein liikkeeseen: pelkkä arviointi 50e. Ei kai se mun asiani ole sitä maksaa, hihat palaa! Nyt pohdin vienkö uudelleen huudon kera, vai muistanko suoraan jotenkin muuten...

älkää hyvät ihmiset ostako HP roskakoneita. Hajoaa välittömästi ja saatte tapella v-mäisen ''asiakaspalvelun'' kanssa loputtomasti.

• 848484
        HP boikottiin! kirjoitti:

älkää hyvät ihmiset ostako HP roskakoneita. Hajoaa välittömästi ja saatte tapella v-mäisen ''asiakaspalvelun'' kanssa loputtomasti.

on tuo kummallista et jotain merkkiä alkaa haukuun kun ei oo saanu mitä haluaa näköjään.. HP ON PARAS

• minäoutomies

ei kannata ostaa hp pavillion dv6000, meillä on ollut pitkään tämä tietokone ja joskus netti lakkoilee, nytkin 3 näppäintä irronnut, exploreri on hidas tässä tietokoneessa eli en suosittele ostamaan.

• N1X1-P1RKKA

hei! näin talvipakkasten aikaan ylikuumenevaa HP pavilion malliston konetta voi käyttää LISÄLÄMMITTIMENÄ. alkuperäisessä käyttötarkoituksessaanhan tuo romuläjä ei suoriudu. Kiitos HP!!

• jemppe

mullakin toimii poikkeuksellisen hyvin vaikka meillä on 8 tietokonetta joilla ollaan kaikilla päivät pitkät ka wlan toimii täydellisesti hp pavilion dv kuustonnisella
      meillä on 8megan nettiyhteys

• jåä

Itelläni 2 kpl 6000 sarjalaista. Toinen yksilö: juuri vuoden jälkeen hajosi emolevy, ilmeni piippailuna, meni takuuseen. Nyt taas hajosi samalla lailla, kesti taas noin vuoden. Ja se toinen: Alusta asti ongelmaa bluetootin kanssa, wlan on pätkinyt melkein koko ajan. En myöskään suosittele kyseistä merkkiä..

• Hewletti-Paska

Itsekin jouduin olemaan tuohon HP:n "asiakaspalveluun" yhteydessä, itseasiassa jo toista kertaa. Ensimmäinen ihminen langan päässä ei tuntunut tietävän muuta vastausta kuin "en tiedä", toiselle en edes kerennyt ongelmaa selittämään loppuun, kun kesken lauseen tokaisi "yhdistän teidät valitusosastolle" ja puhelu katkesi. Valitusosaston miehelle plussat siitä, että osasi olla yllättävän tyyni, vaikka kyseiselle osastolle varmasti ruuhkaa piisaa. Mutta itse pääidea: älkää IKINÄ suorilta uskoko, jos HP:ltä sanotaan, että tiedostojasi ei voida millään keinolla pelastaa. Tietysti tilanteet vaihtelevat, mutta itselleni tosiaan noin sanottiin kun kone tilttasi. Minä sitten mitään tietokoneista ymmärtämättömänä pulliaisena googletin ongelmani ja kappas: eiköhän sieltä löytynyt noin kymmenkunta eri keinoa pelastaa tiedostot. Itseasiassa pystyin tekemään ihan varmuuskopion ja lisäksi otin komentokehotteen kautta vielä tärkeimmät talteen. Mutta sinne vaan olisi mennyt sellaisen ihmisen tiedostot, joka HP:n ihmistä uskoo. Heidän mukaan oisin siis menettänyt kaikki tiedot ja maksanut itseni kipeäksi heidän kaikenmaailman cd:istään, jotka eivät varmaan edes olisi toimineet. Tein kuitenkin juuri päinvastoin kuin sanoivat ja tietokone toimii nykyisin kuin unelma, enkä maksanut penniäkään. Kiitos HP! Niin ja selitin siis ongelmani täysin vikakoodia myöten, mutta tuntuivat olevan ihan kuutamolla asiasta (nettikeskusteluista päätellen erittäin yleinen vika). Nyt sitten uutta vikaa odotellessa :)

• No emt....

Itellä Hp Pavillion dv6000 ja meni kovalevy toisena käyttövuonna, nyt ylikuumenee, pitää tuuletinta käyttää.

• No emt....

Mutta WLANin kanssa ei ollut ongelmia.

• Vista = Visva

Velipojan 6000 sarjalaisessa kans mykistyi wlan eikä herännyt sitten millään ilveellä eloon.
      Loppujenlopuksi vika oli todella yksinkertainen korjata....Win Vista koneelta Vit'''! ja Win 7 tilalle. Taas toimii kuin ikinä olis mitään vikaa ollutkaan.

• viikertti

Mulla on tää hp pavilion dv6 ja muuten toimii kun unelma, mutta toi sormenjälkitunnistin sanoo vaan että ''tämä ei ole sisäänkirjautumisnäyttö'' jos yritän jollekkin sivulle saada sormenjälki kirjautumisen. Tää on tietty vaan pieni ongelma, mutta kun koneessa tällänen ''hieno'' ominaisuus on, josta ehdin jo alkaa pitämään ennen kun se sanoi sopimuksensa irti, niin olisi tietty kiva kun se toimisi! Osaako kukaan neuvoa miten saisin sen taas toimimaan?

• katastrofi?

dv6000 ollu jo 5 vuotta käytössä, eikä mitään onkelmia

• dv6000

Itsellä ollut dv6000 yli 3 vuotta ja ihan toimiva peli alusta asti muutamin poikkeuksin, wlan toimi yms. mutta käyttöjärjestelmä pimahti alussa muutaman kerran ja piti asentaa uudestaan, kun leikin telkkarin ja hdmi liitännän kanssa. Luulen suurimman osan ongelmista johtuneen Vistasta, myös wlan ja hdmi ongelmat, kun se vistan piru vaan ei ollut valmis tuote. netissä surffaillessa olen törmännyt siihen että monesti syy on ollut vistassa, okei eihän se pois laske sitä että jos ostaa tuotteen minkä pitäisi olla valmis käyttöön ja onkin susi. esim. auto jossa vista moottori ja laukeaa heti jonnekin tien päälle. Pitäisihän sen toimia alusta asti hyvin ja moitteetta, mutta mikä tässä meidän kulutusjuhla maailmassa toimii? Tietokoneiden kanssa saa aina taistella oli miten huono tai hyvä käyttäjä tahansa. Mitään ei ole rakennettu kestämään ikuisesti, eikä sellainen edes kannattaisi markkinataloudessa...HP kiittää ja Gates virnistelee vieressä. Lopuksi sanon että nyt laitteessa on Win 7 home premium ja hyvin toimii.

• onnellinen omistaja

hyvin toimii,,, ostanut olen jo kauvan sitten eikä ole mitään vikaa ollu,, wlan:kin toimii täydellisesti, eikä ikinä ole jättänyt muodostamatta yhteyttä. Turhaa tollanen mollaus, jos ei riitä niin ostakaa kerralla joku 2000€ kone nii ei tarvi valittaa. hintaansa nähden aivan priimus !!!

• ei.ikinä.enää.HP

ne on aika harvoja poikkeuksia joiden kone on kestänyt. Ei ollut minunkaan HP Pav mikään halpakone silloin kun sen ostin 2007. Takuuaikana vaihdettiin emo 3 kertaa (vuoden sisällä) sit hajos lopullisesti.. Kone kesti 2 vuotta hinta oli muistaakseni 950e että ei ihan halvaksi tullu, ja huollossa oli varmaan n 3 kk..

Jos vaan saan yhdenkään palstakävijän uskomaan et ei kannata ostaa HP konetta niin hyvä.

• 4n5u126

itse asiassa hp pavilion dv 6000 vika on ainoastaan sen suorittimessa ja kovalevyssä. Itsellä on jo kone ollut 5vuotta ja pysynyt ehjänä kunnes eilen kovalevy petti kesken pelin joten vaihdoin uuden kovalevyn tilalle. suosin myös siihen käyttöjärjestelmänä Linuxia, koska se pyörii parhaiten dv6000:ssa.
      ETTÄ KÄYTTÄKÄÄPÄ OIKEIN NIITÄ KONEITA ÄLKÄÄKÄ HETI SÄHLÄÄ SEN NETIN KANSSA ! itsellä on toiminut aina wlan mutta myös siinä menee netti pois nii se on vaan sen modeemin syytä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe