Kaasuläppäkotelo

kade

Volvo V 70 -02 sammuilee kesken ajon?Lähtee kyllä käyntiin,kun odottaa hetken.Merkkiliikeessä ei löytynyt vikakoodia,suosittelivat vaihtamaan kaasuläppäkotelon,hinta 650,00 työ.
Oliskohan hyötyä?

49

38041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla oli samaa vikaa.Ensiapuna läppäkotelo puhdistettiin ja softa päivitettiin.Operaatio maksoi 60e.Sammuilu kyllä loppui,mut tyhjäkäynti jäi jä aaltoilee.Seilas 500-1000 kierroksen välissä.Lopulta kotelo vaihtoon...nyt pelaa

      • Paaperot

        ...sama juttu mulla. Toimi viikon. 80e hukkaan, eipä varmaan kannata koittaa puhdistusta...


      • Marcus75
        Paaperot kirjoitti:

        ...sama juttu mulla. Toimi viikon. 80e hukkaan, eipä varmaan kannata koittaa puhdistusta...

        Mulla on nyt puhdistuksesta aikaa 1,5 viikkoa.
        Tuli kyllä kaikkine puhdistuksineen yms.
        maksamaan reilusti yli 80 euroa :)

        Tuo puhdistuksen aste tietysti vaikuttaa reilusti
        kestävyyteen, täysin puhdas vastaa parhaassa
        tapauksessa lähes uutta osaa eli saattaa kestää
        tuon 5 vuottakin. Silloin jo kannattaa puhdistaa.

        Niin kauan kuin autoista puhutaan, ei voi tietää
        minkään osan kestävyydestä.


      • kiiski

        mulla on v70 99-00 142kw turbo. olisko kaasuläppä vika. pelaa välillä ihan ok sitten tyhjäkäynti rupeaa vatkaan. 500-1000 kierrosta. jos painaa kaasua sammuu. kun käynnistää uudestaan pelaa joskus ihan normaalisti.voi pelata vaikka viikon sit taas takkuaa.


      • jute

        Joo kyllä toi puhdistus toimii. isän kanssa tehtiin kotona aikaa meni noin 6h ja samalla vaihdettiin tulpat. tulpat oli yks joka saattoi vaikuttaa tohon käyntiin ku mietti että oli ihan loppu kärjet ja tulpat oli hapettuneet. vääntökin parani nyt paljo ja tyhjäkäynnin reistailu loppui.


      • Anonyymi
        jute kirjoitti:

        Joo kyllä toi puhdistus toimii. isän kanssa tehtiin kotona aikaa meni noin 6h ja samalla vaihdettiin tulpat. tulpat oli yks joka saattoi vaikuttaa tohon käyntiin ku mietti että oli ihan loppu kärjet ja tulpat oli hapettuneet. vääntökin parani nyt paljo ja tyhjäkäynnin reistailu loppui.

        Mitä vittua wtf? 6 tuntia puhdistus 10 minuuttia ja tulpan vaihto 25 minuuttia max hehhehhee ei taida kovin tuttuja olla työkalut tai sitten on peukalot irti molemmilta


    • Marcus75

      1. Kaasuläppäkotelon puhdistus
      2. Rasvanipan puhdistus
      2. Uusi softa läpälle (ETM)

      n. 90% kaikista läppäkotelovioista saadaan kuntoon puhdistamalla. Takuuta ei kuitenkaan
      toimenpiteen aikaansaavasta kestävyydestä voi
      antaa. Kestää arviolta 6kk-5v.

      Ainakin turbokoneen ollessa kyseessä (bensa),
      kannattaa vielä puhdistus tehdä ensin hinnan
      ollessa n. kuudennes kotelon vaihtohinnasta.

      • kyseessä

        magnet marellin valmistama kotelo niin reistailemiseen ei auttane kuin vaihto, suomessa sitä ei takuuseen enää saa mutta usa:ssa joukkokanteen voimalla niitä on vaihdettu takuuseen, kotelo vaihtui bosch merkiseen joskus vuonna 2002.


      • volvo01
        kyseessä kirjoitti:

        magnet marellin valmistama kotelo niin reistailemiseen ei auttane kuin vaihto, suomessa sitä ei takuuseen enää saa mutta usa:ssa joukkokanteen voimalla niitä on vaihdettu takuuseen, kotelo vaihtui bosch merkiseen joskus vuonna 2002.

        mulla vaihdettiin tehdaskunnostettu kaasuläppäkotelo,sammuminen loppui.ei välttämättä kaikki tiedä ,mutta kannattee kysyä merkkikorjaamolta.minä sain 400 euroon plus puolentunnin työ


      • Kade

        Kiitos hyvistä vastauksista,Läppäkotelo vaihdettu
        kustannuset 670,-€. Ei enää sammuie!


      • jos vain puhdistaa

        Miksi tarvitaan uutta softaa jos puhdistaa vanhan kotelon? Eikös softa sijaitse kaasuläppäkotelossa ja mikäli vaihtaa uuden niin se on softaltaan tyhjä. Ja näin ollen vaatii softan latauksen, tämä tieto saatu volvolandiasta. http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=7854.0 Löytyisikö joltain tietoa missä voisi PK-seudulla putsauttaa tuon kotelon? Tai osaako joku kertoa mitä puhdistetaan? Jos tarkoitetaan vain varsinaisen läpän eli ilman kulku reittiä eikös sen voi putsailla niin että irroittaa läpän imusarjasta johdot kiinni suihkii puhdistusainetta ja kuivailee ja sitten takaisin paikalleen.


      • Anonyymi
        kyseessä kirjoitti:

        magnet marellin valmistama kotelo niin reistailemiseen ei auttane kuin vaihto, suomessa sitä ei takuuseen enää saa mutta usa:ssa joukkokanteen voimalla niitä on vaihdettu takuuseen, kotelo vaihtui bosch merkiseen joskus vuonna 2002.

        Näihin marellin hienoihin koteloihin tulee vikakoodi p1026 kaasuläppäkotelen sisäinen vika. Softalla voidaan korjata 500-1000 rpm seilaus se ei anna vikakoodia, jos seilaa huom! Siinä nostetaan tyhjäkäyntiä sen ”risan” alueen yli, mutta vikaa se ei korjaa. Ainoa korjaava toimenpide on vaihtaa toimiva kotelo, jonka vaihtoon menee aikaa 20 minuuttia max ilman ohjelmointia! Ei tarvitse 6 tuntia räheltää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näihin marellin hienoihin koteloihin tulee vikakoodi p1026 kaasuläppäkotelen sisäinen vika. Softalla voidaan korjata 500-1000 rpm seilaus se ei anna vikakoodia, jos seilaa huom! Siinä nostetaan tyhjäkäyntiä sen ”risan” alueen yli, mutta vikaa se ei korjaa. Ainoa korjaava toimenpide on vaihtaa toimiva kotelo, jonka vaihtoon menee aikaa 20 minuuttia max ilman ohjelmointia! Ei tarvitse 6 tuntia räheltää!!

        Makaroonin skeidaa saatu halavalla ja tuikattu Volvoon!!🤪😁🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makaroonin skeidaa saatu halavalla ja tuikattu Volvoon!!🤪😁🤪

        Sopii volvoihin hyvin kun on muutenkin skeida peli.


    • ihmeessä

      kun kerran suosittelivat. Mulla kans sammuili kun tuli liikenne valoihin ja tuntu että tehot on vähän kateissa yms..yms. Vein vanhakoppasen volvon V70 huoltoon paikalliseen (Jkl) ja kerroin ongelmat huoltomiehille.
      No hain auton huollosta ja kyselin että mikäs oikein mätti ja he kertoivat tyytyväisenä että seuraavat hommat pitäs tehdä:
      - Automaattivaihteistoon Neutral control remova
      - vikakoodien tyhjäys,VCT/VST,Mahd.antenni rengas
      - suositus EMC,ETM,TCM ja Neutral control remove ohjelmat autoon
      Sitten lista muista vioista joidenka takia ei mee varmaan katastuksesta läpi. Hinta arvio oli vähintään yli 1000eur.. tarkempaan eivät suostuneet arvioimaan.

      No minä sitten kypsyneenä volvon kanssa huollosta että koitan katsastaa ja katsotaan mitä katsastaja sanoo ja korjautan sitten pelkästään ne pakolliset viat niin saan paskan myytyä kierrätykseen....... no katsastus mies oli sitä mieltä että volvo on kunnossa, tietenkin olin onnellinen siitä,mutta mystiset sammuilut jatkuivat kunnes eräänä kauniina päivänä ajattelin että kurkkaampas itse konepellin alle vaikka en paljoa auton tekniikasta ymmärrä.. ja huomasinpa että se imuputki ilmanputsarilta moottoriin oli puoliksi HALKI....niin siis HALKI. Tämän kumiputken liimasi sitten taloustalosta 1 Eurolla ostamallani liimaputkilolla,jonka jälkeen loppui ongelmat siihen paikkaan....

      Anteeksi tämä vuodatus,mutta halusin vaan kertoa että kannattaa suhtautua hieman skeptisesti näihin merkkihuollon "asiantuntijoihin".

      tuo oli toinen kerta kuin käytin volvoa merkkihuollossa...eka kerta oli melkein vastaava tapaus,mutta en nyt jaksa alkaa sitä kirjottaan.kolmatta kertaa en sinne autoani vie.

    • jamo

      itsellä vaihtoon pari viikkoa sitten 780 euroa töineen

    • VULVAMAN

      Vaihdoin vuosi sitten kesällä 2008 läppäyksikön V70 turbo automaattiin. Ketutti, kun luin artikkelin netistä (kirjoitettu 2006) Italialaisen Magneti Marellin tekemästä LAATUOSASTA (joutuu F1-kisoja katsellessaankin töllöttämään ko. firman mainosbannereita, -kele)!! Amerikassa pyydettiin vuonna 2006, 60.000 Volvoa (60,70,80 ja 90, vuosimallit 1997-2002) takaisin mahaantuojan huoltoo. Paskaosa vaihdettiin ILMAISEKSI! Vieläkö joku uskoo Suomen maailman parhaaseen kuluttajasuojaan!? Markkinat tietty eri jenkeissä ja Volvo halusi tottakait suojella brändiään isoilla markkinoilla. Biliassa koettivat puhdistaa kotelon muttei siltikään lähtenyt toimimaan. Noh, samainen auto meni sitten lunastukseen 31.12.2008! Mitä tästä opimme?!

      • volvo_puranen

      • volvo_puranen

      • tuskin haittaakaan
        volvo_puranen kirjoitti:

        http://www.autosafety.org/uploads/VolvoETMTSB.pdf

        ongelman tiedetään olevan kuluvassa sähköosassa läppäkotelon sisällä jota ei voi käytännössä huoltaa. Tietysti jos itse läppä on kovin paskainen niin hyvähän se on putsata mutta siinä itse suuri ongelma ei ole. Se suurin lienee valmistusmaa tuolle osalle (=Italia).


      • Helpottunut
        tuskin haittaakaan kirjoitti:

        ongelman tiedetään olevan kuluvassa sähköosassa läppäkotelon sisällä jota ei voi käytännössä huoltaa. Tietysti jos itse läppä on kovin paskainen niin hyvähän se on putsata mutta siinä itse suuri ongelma ei ole. Se suurin lienee valmistusmaa tuolle osalle (=Italia).

        Autotronix Finland Oy niminen firma mikkelissä myy näitä koteloita kunnostettuina. Eivät vaan myy yksityisille joten asia on hoidettava jonkun korjaamon kautta. Eikä ole kalliita, 2 vuoden takuulla.


      • VULVAMAN
        Helpottunut kirjoitti:

        Autotronix Finland Oy niminen firma mikkelissä myy näitä koteloita kunnostettuina. Eivät vaan myy yksityisille joten asia on hoidettava jonkun korjaamon kautta. Eikä ole kalliita, 2 vuoden takuulla.

        Kiitos vinkistä! Osaatko sanoa noin hintaa?


      • puolet
        VULVAMAN kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Osaatko sanoa noin hintaa?

        alkuperäisestä...


      • 1a2b3c4d
        puolet kirjoitti:

        alkuperäisestä...

        esim. Englannista samainen kotelo alkuperäisenä tiiviste, paikalliselta Volvomyyjältä 250€. Kaikkine toimituskuluineen ja toimitetaan kotiovelle. Tuskin myyvät sielläkään ihan ilman katteita, joten mistähän ihmeestä tuo kotimainen hinta oikein muodostuu?!


      • toimiii!
        1a2b3c4d kirjoitti:

        esim. Englannista samainen kotelo alkuperäisenä tiiviste, paikalliselta Volvomyyjältä 250€. Kaikkine toimituskuluineen ja toimitetaan kotiovelle. Tuskin myyvät sielläkään ihan ilman katteita, joten mistähän ihmeestä tuo kotimainen hinta oikein muodostuu?!

        http://www.sercaphuoltopalvelut.com/ tuolta saa tilata 300 euron hintaan uuden kaasuläpän.


    • Zorro€

      mistä englannista tilasit?

    • M.W.
    • Rolling

      talvella puhdistivat 2,5 20v:stä, hyvin toimii...hinta 34 €

    • ????

      Porno Puranen häpsii täällä?

    • Neuvoton

      Kndee vaihtaa.

    • Nainen ratissa

      Vuoden 96 mallisessa Audissa sama ongelma. Tosin - akku oli tyhjentynyt ja käynnistetty turbolla - tässä käsittelyssä oli tehdasasetukset kadonneet ja auto tuli ajettavaan kuntoon tehdasasetusten palautuksella. Tyhjäkäyntikierrokset jäi korkeiksi - suositteli vaihtamaan kaasuläppäkotelon... sama noin 600 työ 300 ekee. Jos siippa putsaa liittimet hyvä - ei vaan saa käynnistää autoa, kun liittimet irti. Muuten tulee taas sama tehdasasetusten katoaminen.

    • Vikaa olisi koteloss

      Onko paha ottaa kotelo pois?
      Mitä pitää purkaa?
      Ja millä se on siellä imusarjan alla kiinni?
      Kannattaako ruvet tussamaan kotona.
      Erikois avaimia?

    • Volvo S70 Hintatieto

      Volvo S70 vm.2000
      Vikavalo syttyi tämän tästä ja mukaan liittyi myös ETC valo (mikä tarkoittaa vain kaasuläppäkoteloa)....Puhdistin kotelon, ei parannusta tähän keuhkotautiin. Muutaman kuukauden jaksoin toivoa ihmettä ja sitten oli vietävä auto Volvolle. Vika oli kaasuläppäkotelossa (se oli jo etukäteen tiedossa) Uusi kaasuläppäkotelo maksoi 421,00 euroo , uusi softa 55,00 euron korvilla , tiiviste 4,60 euroo ym. kuluja ja työn osuus reilu 100 euroo eli korjaus maksoi 664,00 euroa. Työ teki Volvo/Palin Oy , Pori. Palvelu oli ammattitaitoista ja hyvää. Kustannusarvio oli juuri se mitä työnjohto sanoi. Kallista on mutta minkä teet.

      • VolvoS70hintatieto

        Ja taas...
        Olen taas täällä marmoritiskillä ja kaasuläppäkotelo vetelee viimeisiä. Ei oo todellista !!!
        Kotelo vaihdettu siis 07/13 ja etc-valo palaa taas. Ehdin ajaa autolla 11400 km , auton tarve ei siis ole kovin suurta.
        AutoPalin ilmoitti että varaosatakuu on yksi vuosi. That's it !
        Okey , uusi kotelo vaihdettiin , varaosasta -10% ja hintoja pyöristeltiin loppusummaan 560,- €
        Minkäs teet !!
        Hyvä esimerkki siitä kun kaikki menee päin seiniä.
        Toivottavasti ei tarvi taas kolmen vuoden päästä mennä.


      • Anonyymi
        VolvoS70hintatieto kirjoitti:

        Ja taas...
        Olen taas täällä marmoritiskillä ja kaasuläppäkotelo vetelee viimeisiä. Ei oo todellista !!!
        Kotelo vaihdettu siis 07/13 ja etc-valo palaa taas. Ehdin ajaa autolla 11400 km , auton tarve ei siis ole kovin suurta.
        AutoPalin ilmoitti että varaosatakuu on yksi vuosi. That's it !
        Okey , uusi kotelo vaihdettiin , varaosasta -10% ja hintoja pyöristeltiin loppusummaan 560,- €
        Minkäs teet !!
        Hyvä esimerkki siitä kun kaikki menee päin seiniä.
        Toivottavasti ei tarvi taas kolmen vuoden päästä mennä.

        Vaihda se volvon lelu jo helvettiin..


    • ei liikkeeseen

      Rovaniemen liike korjaa. Hinta 280e. Pystyy lähettämään postin kautta. Takuu kuuluu hintaan.

      • liikkeeseen

        Liikkeen nimi joka korjaa Rovaniemellä.


      • iskata

      • Anonyymi
        liikkeeseen kirjoitti:

        Liikkeen nimi joka korjaa Rovaniemellä.

        Ranen nyrkki ja puristamo.


    • juhi1

      Vole v70 vm2001. Kone 2,3 T5. Lähinnä kylmänä pintakaasulla lievää nykimistä.Ilmastointi päällä nykiminen reilumpaa. Lämpöjen noustua normaalin nykinä tuskin havaittavaa. Tyhjäkäynti ok.Kostea/viileä sää lisää oireita.Polttoainesuodatin,ilmansuodatin ja tupat uusittu(volvon omat).Ilmastointi tarkistettu volvolla...kunnossa. Vedättäessä menee hyvin mutta toi tasakaasulla ilmenevä nykiminen ärsyttää. Mikään vikavalo ei pala eikä muistissa ollut vikakoodeja. Mitä arvoisa raati veikkaa?. Kaasuläppäkotelo,puolavika...?

    • Ritvis

      Eli toi etc-valo kertoo kaasuläppäviasta?

    • juhi1

      no ei sentään

    • Vaihtanu

      Vaihtakaa ne paskat eri merkkiseen niin saatte unohtaa nuo läppävikaiset.

      • Anonyymi

        Meillä kyllä viimeinen Mersu! A-mersussamme syttyi moottorivikakoodi viime kesäkuussa (siis 2018) juuri ennen katsastusta ei mitään vikaa toiminnassa mutta ei läpäissyt katsastusta. Ilmoitti viaksi kaasuläpän. Huolto viivästyi, mutta ensiapuna huoltoliike ystävällisesti sai valon sammumaan siksi aikaa että saivat katsastuksen onnistumaan, suuri kiitos heille vaivannäöstä! Valo syttyi taas heti katsastuksen jälkeen. Mietittiin uuden Mersun hankkimista ja kävin Veholla näyttämässä auton ja tekivät tarjouksen jossa viat huomioitiin. Moottorin vikavalo tai kaasuläppä ei vaikuttanut hintaan mitenkään, ainoastaan naarmut ja kolhiintunut ovi, ja auton hinta arvioitiin niin pieneksi, että luovuimme ostosuunnitelmasta. N. Viikon päästä kävin taas näyttämässä autoa Veholla ja kysyin tarjousta läpän vaihdosta, uusi läppä maksaisi 1500 euroa! Auton toiminnassa ei kuitenkaan edelleenkään ollut mitään vikaa, huollossa sanottiin että voi ajaa edelleen mutta voi rikkoutua lopullisesti ja korjataan sitten. En heidän mukaansa kuitenkaan syöksyisi oikopäätä pöpelikköön vaan auto ei vaan käynnistyisi. Sillä on nyt menty vuosi ja taas sama ongelma, valo palaa eikä mene läpi katsastuksessa, vein samaan paikkaan josko tekisivät taikojaan ja saisivat valon sammumaan katsastuksen ajaksi, ei onnistunut kuitenkaan enää, tuli hylky. Ihmettelen nyt miksi toimivaan autoon pitää Vehon mukaan tehdä monen tonnin remontti (osa 1500e ja työt päälle) ennenkuin valo heidään mukaansa saadaan sammumaan, tämä vuoden täysin virheettömästi toimineelle autolle! Toinen vaihtoehto tietysti ajaa auto romuttamoon, mutta en haluaisi tietenkään hävittää täysin toimivaa autoani! Mietin jo vainoharhaisesti, vaikuttaako asiaan jotenkin se, että olen 70- vuotias täti-ihminen joka ei ymmärrä autoista mitään, mutta jotenkin sitä automaattisesti luottaa tunnettuun merkkiliikkeseen... Nyt auto menee kuitenkin korjattavaksi (vuoden täysin virheettömästi toiminut auto!!!) tähän samaan huoltamoon, joka on palvellut aina hyvin ja asiallisesti, saa nähdä mikä on tuomio!


    • vaihtanu

      mun honda monkeyssä ei ole mitään vikaa ollut hyvä ostos sanoi isi

    • Virsbo

      Ikävä kyllä ei vika Ole Aina tässä kaspäljessä,sillä lypsetään Usein jos ette Ole paikan päällä ,nämä sammuilu oinret alka ensimmäiset noin 200 000 kilometriä je se on 99% yksi jivare kampiakseli ,nokka akseli,jivare,nämä kaksi Väsyy ensin,kampiakselin jivare joka ei lue kaikilla kiroksilla niin se voi sammutta konen kokonaan kaiketi tyhjäkäynnillä,ja Usein ei lähde heti käyntiin joskus pitää odottaa usianpi minutti,kaspälje alkaa 9900 000 KLM jälkeen ja tunnistena on viheltävä ääni auton käydessä•

    • Justus22

      Englannista korjaussarja kaasuläppäkoteloon noin 114€. Pikkusen vaivaa, mutta kannattaa...

    • Anonyymi

      Lagunaan vaihdettiin kaasuläppäkotelo, liikkeessä eivät saaneet opetettua sitä, onko kotikonstit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe