apua! Olenkin 70DD!?!

minä vaan

Kävin tänään alusvaatekaupassa, ja myyjän mukaan kokoni on 70DD!! Olen luullut sen olevan 80B tai 75C! Mutta eihän tuommoisia 70DD rintaliivejä edes löydä mistään, ainakaan mitään nättejä, jotain mummoliivejä varmaan joo... Henneksellä ei ainkaan ole muita kuin A ja B joskus harvoin C kupin rintsikoita.

14

4121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijölkj

Kyllä, jos tuon kokoiset rinnat on, niin eipä ehkä kannatakaan käyttää mitään Hennesin selkäkipu-rintsikoita. Liivit kannattaa ostaa ihan alan liikkeestä, niin saat sellaisen tuen, mitä rintasi tarvitsevat. Ja kyllä tuon kokoisia liivejä löytyy monistakin paikoista ja monen näköisiä.

• Kettu 23

Oletko sama tyyppi, joka tuolla ihannenainen-palstalla kyselee kelpaamisestaan miehille?

• etsivä löytää

Olen itse saman kokoinen kuin sinä ja kyllä noita liivejä löytyy.
      Edullisimmat löysin feminellin verkkokaupasta(26€), ja kalleimmat paikallisesta alusasuliikkeestä (87€)
      Molemmissa valikoima kauniita ja hyvin istuvia malleja, eikä siis tarvitse tyytyä mummomalleihin.
      Nyt on alennusmyynnit käynnissä..siispä käy tarkastamassa lähimmät liiviliikkeet kaupungissasi tai verkkokaupat netissä.

• sanoin vaimolle

Kun hänellä "tuokuppiko"huitelee teidän lailla,minä lähtisin mukaan rintsikoiden ostoon,tuo sanoi "napakast" minun olevan häiriöksi siellä...kuulema minä en ymmärrä mitään.

• ...
        sanoin vaimolle kirjoitti:

Kun hänellä "tuokuppiko"huitelee teidän lailla,minä lähtisin mukaan rintsikoiden ostoon,tuo sanoi "napakast" minun olevan häiriöksi siellä...kuulema minä en ymmärrä mitään.

Luulisin kuitenkin että vaimosi tietää oman kuppikoon paremmin kuin sinä. Ja se istuvuus riippuu myös täysin minkälaiset rintsikat on kyseessä. Siksi en ikinä osta mistään kuvastosta rintsikoita koska sitä ei voi tietää istuvatko ne ollenkaan. Ne pitää aina itse kokeilla.

• minä vaan
        ... kirjoitti:

Luulisin kuitenkin että vaimosi tietää oman kuppikoon paremmin kuin sinä. Ja se istuvuus riippuu myös täysin minkälaiset rintsikat on kyseessä. Siksi en ikinä osta mistään kuvastosta rintsikoita koska sitä ei voi tietää istuvatko ne ollenkaan. Ne pitää aina itse kokeilla.

Paras kun menee alusvaatekauppaan, antaa asiantuntijan mitata ja kertoa oikea koko. Ei naiset itse tiedä omaa kokoaan, ja miten liivien tulisi istua. Ja miehet tietävät vielä vähemmän, aina poikakaverini on ostanut liian pienet! ;/

• hohhoijakkaa

Tällä palstalla nyt jatkuvasti kirjotetaan, kuinka sitä on käyttänyt ennen ihan väärää kokoa ja useimmiten nimenomaan liian pientä kuppikokoa liian isolla ympäryksellä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Monet kun eivät tunnu vieläkään tajuavan, mitä tarkoittavat rinnakkaiskoot, ja miltä liivin kuuluu näyttää ja tuntua päällä.

Lisäksi niitä isompia kuppikokoja varsinkin pienemmällä ympäryksellä pidetään ihan hirveän erikoisena asiana, vaikka itseasiassa joku 70DD tai 70F tai 75E ovat varsin tavallisia kokoja. Kun rinnakkaiskokojen päälle ei ymmärretä mitään, niin ei ymmärretä myöskään sitä, että ei tarvitse todellakaan olla mitkään hirveän isot hinkit, jotta oma kuppikoko olisi isompi. Kuppikoot kun ovat suhteessa ympärysmittaan - 70DD on aivan eri kaliiperia kuin 80DD. Mitä pienempi ympärysmitta, sen pienemmillä rinnoilla voit olla isompaa kuppikokoa.

Ja mitä tulee tuohon, että 70DD:tä ei mistään löydä eikä varsinkaan nättejä malleja... Ensinnäkin tuo on niin yleinen koko, että sitä löytää vielä helposti kaikista vähänkään paremmista rintsikoita myyvistä liikkeistä (eli unohda lindexit ja h&m:t, niiden liivit ovat niin huonoja etten suosittelisi niitä kenellekään). Osta liivejä sen sijaan Sokokselta, Stockmannilta ja alusvaateliikkeistä, niistä tuota kokoa löytyy takuuvarmasti monia erilaisia malleja ja värejä. Itse en ennemminkään ole vielä törmännyt juuri ollenkaan rumiin tuota kokoa oleviin liiveihin (tunnen DD/E-kuppiset liivit aika hyvin, koska itse olen 75DD/80DD).

• on hyvä kauppa..

Joo.. Itsellä kokoa 65E ja mistään muualta en juurikaan löydä oikeaa kokoa kuin tuolta CHANGEsta, hintaluokkakin sopiva. Nuorille tarkoitettu mallisto jossa kokoja E-kuppiin asti hintaluokka 15-25€ ja perusmallisto siinä 25-50€.. Tietenkin löytyy myös kalliimpiakin mutta mallistosta riippuen saa tosi nätit ja hyvälaatuset rintsikat 20-40€. Suosittelen.
      Liikkeet löytyy change.com

• samakoko

Itse kävin juuri tänää changessa ja ennen olen käyttänyt kokoa 75C aina, kunnes totesin että ne ei ole minulle juuri se oikea koko ja päätin mennä mitattavaksi ja todettiin tuo sama 70DD, en näe rintojani kauhean suurina vaikka koko kuulostaakin erittäis isolta.

• tälleen

uuh iiih niin ihana ylpeyden aihe sanoa miehelleen. Mä en ole mikään b kuppilaine vaan MÄ ONN DD :)

• voi päivää

Näille ihmisille pitää alkaa ilmoittamaan äo kuppikokona.

• PirjettaB

No, 70DD:ssähän on saman kokoinen kuppi kuin 75D, 80C, 85B ja 90A:ssa. Miten on, että niin moni ei tajua rintaliivien koista mitään. Itse ostan www.annella.fi tai Funky Ladysta, näitä kokoja riittää vaikka minkälaisia.

• JenniVnen

Olen ihmetellyt samaa jokin aika sitten julkaistun kommentin mukaan. Miehille tällainen "kahden parametrin" mitta-asteikko ei tuottaisi näin suuria ongelmia, jos he itse joutuisivat käyttämään kyseistä vaatetta.

• Sillä sitä

Joo, mutta ihmettelen miten toisen liivimerkin 20 cm pienempi ympärysmitta mukamas mahtuu joillekkin, tarkoittaa että se isompi kuppi kompensoi ympärysmittaa ja menee kainaloihin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      89
      7448
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      117
      6179
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      158
      4314
    4. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      39
      3022
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      228
      2951
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2866
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      88
      2577
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2318
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      186
      2239
    10. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      15
      1777
    Aihe