precosa pierettää!!!

fat-butterfly

Apuva!!!

Minulla on antibioottiripuliin antibioottihoito ja olen saanut nyt uuden maitohappobakteerin (?) sen tukihoidoksi eli yhtä aikaa käytettäväksi sen antibiootin kanssa.

Valmisteen nimi on Precosa. Se on joku hiivavalmiste ja siitä on tullut isoksi ongelmaksi ilmavaivat!

Mulla on jo ennestään vesiripuli ja tuntuu, että tuo Precosa pahentaa asiaa. Lääkärin mukaan se on uusin ja tehokkain hoitomuoto.

Viimeksi sain antibioottiripulin antibioottihoidon yhteydessä Idoformia, joka ei aiheuttanut mitään ilmavaivoja.

Onko teillä toisilla, jotka olette käyttänyt Precosaa, ilmennyt samanlaisia ongelmia? Olen paksusuolen tähystyksen jälkeen palannut normaaliin ruokavalioon ( eli kuitupitoiseen ). Se Precosa jatkuu ab - kuurin ajan, eli 10 vrk.
Ja onko teillä, jotka olette käyttäneet Precosaa, ollut yhtä aikaisesti ripuli?

Olen käyttänyt maitohappobakteereja säännöllisesti ja Idoform on ainoa, mikä sopii.

Ripulin takia on ollut kuivumisia usein nesteiden juomisesta huolimatta ( vesi, tuoremehu, kahvi ) ja olen saanut nesteitä suoneen.

Tämä Precosa alkoi perjantaina 11.1. Ja antibiootti, jota olen käyttänyt jo aiemminkin antibioottiripulin hoitoon, on rauhoittanut tilannetta ja ei ole ollut ilmavaivoja lainkaan. Nyt tuntuu, että maha ei ole rauhoittunut. Päin vastoin...

Jos on jollain Precosan käyttäjäkokemusta, auttakaa! t. fat-butterfly

9

20395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vatsa10

      moikka. mulla todettiin sama pöpö ja olin ripulilla noin 4 päivää ja sen jälkeen olo vakiintui ja nyt on vatsa aika hyvä ilman antibioottihoitoa. Yritän päästä kotikonstein eroon.Eli paljon lactofiilus pillereittä LACTO SEVEN YM. ja mustikkajogurttia JOSSA SAMOJA PROBIOOTTEJA juominana vaiN valion gefilus
      ruokana vähän maustettuja ja banaaneja ja välillä 1-5 taplettia lääkehiiltä.Vatsa on voinut hyvin ja jos se alkaa reistaamaan lisää (ripuloimaan) niin aion koittaa kotikonstein ulosteen siirtoa joka on ainut ja varmin tapa
      saada bakteerit edes jonkin moiseen tasapainoon.Sain muuten kyseisen pöpön rajuista
      antibioottihoidoista tabuja ja suonensisäisiä poskiontelotulehduksen takia. Muuten cd.llä eli pöpö lyhennettynä. on hyvät tukisivustot jossa tosipaljon tietoa.

      • Anonyymi

        naapuriki koitti tota ulosteen siirtoa,oli ottanu suoraa koiralta jöötin ja asettanu itteesä kenkälusikalla,toimi🔥


    • Teehoi

      Laktoosi intoleranssi..?

    • viljat pois

      Parhaimmat maitohappobakteerit (aina antibioottikuurin aikana ja jälkeen vähintään 6kk), joten muut kannattaa jättää kaupan hyllylle:


      Dr. Ohhiran probiootti (iHerb)
      Asidophilus Plus
      Replete
      DDS
      Bioteekin Probioottiplus
      Lepicol

      Ja viljat ehdottomasti pois ruokavaliosta.

    • Matti Matkustaja

      Precosa

      Söin muutaman päivän ajan Precosaa ja siitä tuli kyllä huono olo. Pahoinvointia, vatsan nipistelyä, ilmavaivoja ja väsymystä. Ostin matkaripulin estoon. Piti lopettaa sen käyttö kesken. Hiiva-alergiaa minulla ei ole. Eli ei kyllä sovi kaikille. Pakkausselosteessa ei mainita, että siitä tulisi em. sivuvaikutuksia.

    • perinteisesti.

      Ripuliin yleensä auttaa limukat. Coca colaa kannattaa alkaa nauttia korpun kera. Kahvi pahentaa. Ripulissa ei perinteisesti ole saanut syödäkään juuri mitään. Joten ole vaan vesikuurilla ja kokista lisänä.

      Tuo veriripuli kyllä kuulostaa jo pahalta. Voi olla vakavempaa?

    • Pari korjausta

      Limsa ainakaan yksinään tai runsaina määrinä ei ole suositeltava juoma ripulin aikana (eikä tietysti muutenkaan). Se voi pahentaa ripulia aiheuttamalla osmoottisen ripulin. Sokeri ei imeydy kunnolla, ellei mukana ole myös suoloja, koska sokeri ja suolat imeytyvät suolesta yhdessä. Sokeri vetää vettä puoleensa suolessa ja lisää siten veden määrää suolessa, jolloin ripuli pahenee. Apteekista saatavissa ripulijuomissa (Osmosal ym.) on sokerin ja suolojen suhde optimaalinen, jolloin ne imeytyvät tehokkaimmin suolesta elimistöön ja vetävät mukanaan myös vettä elimistöön. Tämän vuoksi ne ovat tehokkaita ripulin aiheuttaman nestehukan ehkäisemisessä/korjaamisessa.

      Paastoamista ei suositella ripulin hoidoksi, koska siitä ei ole osoitettu olevan hyötyä. Päinvastoin elimistö tarvitsee toipuakseen ravintoaineita ja energiaa. Kannattaa kuitenkin syödä pieniä annoksia kerralla.

      Precosa sisältää apuaineena laktoosia, joten ilmavaivat saattavat johtua laktoosi-intoleranssista.

      "Perinteisesti" mainitsee veriripulin. En löytänyt, että ketjussa olisi puhuttu veriripulista, mutta sellainen on tosiaan aihe mennä lääkärin vastaanotolle.

      Lääketieteen kandidaatti

    • Borrelioosi ?

      Punkin purema.

      Mikä neuvoksi, kun Amorion-kuuri loppui ja ripuli jäi.
      Pitäisikö lopettaa heti myös ripulinhoitolääke Precosa ?

    • epätoivoinen kohta

      Minulla oli yhdistetty Amorion ja Metronidatsoli antibioottikuuri. Sen jälkeen meni vatsa löysälle ja lopulta oli päivän ajan korkea kuume ja samalla uloste muuttui vesiripuliksi. Vesiripulia kesti n. 4-5 päivää. Sen jälkeen tullut vähän kiinteämpänä reilun viikon ajan, mutta on edelleen selkeää ripulia. Hätä tulee yllättäen, jopa yöllä ja tulee välillä paineella purskahtaen ulos. Viimeiset päivät olen käynyt enää 1-3 kertaa ulostamassa, joten tilanne on parempi, nutta ripuli ei tunnu hellittävän.

      Olen syönyt kaurapuuroa, banaania ja bulgarian jugurttia. Maitohappobakteeri Ratiopharm -kapselit käytössä. Mitä vielä voisin tehdä? Precosaa? Mitä uskaltaa syödä? Pitäisikö lähteä taas lääkäriin? Koskaan ennen minulla ei ole ollut suolisto-ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe