Olen ostamassa ensimmäistä kannettavaani ja olen hiukan pihalla niistä. Haluaisin hyvän koneen HINTA-LAATUSUHTEELTAAN. En tarvii mitään huippu-pelikonetta, mutta pelien pitäisi kyllä siinä pyöriä. Tykkään katsoa paljon elokuvia yms. Hinta pitäisi olla siinä 700-900 euroa. Onko mitään hyviä vinkkejä, mikä kannattaisi ostaa???
Minkä ostan?
11
1039
Vastaukset
- että taas MS ärsytti
Että taas tuo Microsoftin politiikka ärsytti. Tänään se meni Windows XP koneellani päivittämään Windows Live Msessengerin jonka tietenkin hyväksyin koska ajattelin se olevan parempi kuin edellinen versio mutta mitä että oli ärsyttävä kokemus.
Taitaa MS olla erittäin huonot koodarit tai sitten haluavat pakottaa ihmiset Vistan ulkoasuun sillä Windows XP:sta huolimatta Messengerissä oli Vistan ulkoasu!!! Ei voi muuta sanoa että ovat kyllä niin sekaisin ettei pahemmasta väliä. Siis heidän oma ohjelma rikkoo tietyn (tässä tapauksessa Windows XP) käyttiksen yhtenäisen ulkoasun. Tällaista voisi ehkä odottaa ehkä kolmannenosapuolen ohjelmien kanssa muttei Microsoftilta. Eivät näköjään arvosta vanhoja käyttäjiä piirun vertaaja haistattavat pitkät XP:lle. Voisivat tehdä kiltisti kunnon Windows XP ohjelman jos kerta tekevät softasta XP version. Olisivat vaikka mielummin tekemättä kuin rikkoisivat vanhan käyttiksen ulkoasua.
Onneksi olin ladannut vähän aikaa sitten kokonaisen asennupaketin vanhemmasta Windows Live Messengeristä jossa ei ollut pakko Vista ulkoasua.
Osta mielummin vaikka Macci. Sen käyttökokemus on varmasti kertaluokkaa parempaa kuin mitä se on XP:ssä, puhumattakaan Vistasta joka yritti kopioida Mac OS X käyttistä huonoin seurauksin (ulkoisesti oli ehkä samannäköisempi mutta toiminnot, toimintojensaatavuus ja helppokäyttöisyys on kyllä valovuoden päässä).
http://www.apple.com/fi/getamac/- macin mainostajat
Täällä näytetään aika innokkaasti mainostavan noita macceja ja lyttäävän windowsia. On varmasti totta että mac on toimiva ja sen kanssa esiintyy vähemmän samanlaisia ongelmia kuin windowsin kanssa on totuttu kokemaan.
Hieman kyllä epäilyttää että onko tuo macin ylistys ja varsinkin windowsin lyttäys hieman liioteltua. Eihän tuo vista yksinkertaisesti voi olla niin huono kuin täällä väitetään kun se kerta on käytännössä jokaisessa uudessa koneessa. Ei kannata myöskään unohtaa sitä että yhä lähes kaikki ohjelmat, laitteet ja pelit tehdään ajatellen windowsin käyttöjärjestelmää. Eli perus työkäyttöön tai muuhun sen tyyliseen käyttöön applen koneet on varmasti ykkösiä, mutta sitten jos koneella joskus tekee mieli joskus pelata pelejä tai käyttää sitä muuhun viihdekäyttöön niin pc on kyllä tällöin vielä parempi vaihtoehto edellä mainitun yhteensopivuus syyn takia.
En ole mac:ia koskaan omistanut enkä suoraan sanottuna tiedä kovin paljoa sille tehdyistä peleistä ja ohjelmista. Halusin vain sanoa että ei pidä uskoa liikaa näitä hieman subjektiivisia kommentteja täällä. - jotakin tietävä
macin mainostajat kirjoitti:
Täällä näytetään aika innokkaasti mainostavan noita macceja ja lyttäävän windowsia. On varmasti totta että mac on toimiva ja sen kanssa esiintyy vähemmän samanlaisia ongelmia kuin windowsin kanssa on totuttu kokemaan.
Hieman kyllä epäilyttää että onko tuo macin ylistys ja varsinkin windowsin lyttäys hieman liioteltua. Eihän tuo vista yksinkertaisesti voi olla niin huono kuin täällä väitetään kun se kerta on käytännössä jokaisessa uudessa koneessa. Ei kannata myöskään unohtaa sitä että yhä lähes kaikki ohjelmat, laitteet ja pelit tehdään ajatellen windowsin käyttöjärjestelmää. Eli perus työkäyttöön tai muuhun sen tyyliseen käyttöön applen koneet on varmasti ykkösiä, mutta sitten jos koneella joskus tekee mieli joskus pelata pelejä tai käyttää sitä muuhun viihdekäyttöön niin pc on kyllä tällöin vielä parempi vaihtoehto edellä mainitun yhteensopivuus syyn takia.
En ole mac:ia koskaan omistanut enkä suoraan sanottuna tiedä kovin paljoa sille tehdyistä peleistä ja ohjelmista. Halusin vain sanoa että ei pidä uskoa liikaa näitä hieman subjektiivisia kommentteja täällä.Valmistajat on täysin riippuvaisia microsoftin kanssa tehdyistä sopimuksista. Jos et tee sopimusta maksat windowsista sika kalliisti joten pakko tehdä - niin kauan kun apple ei anna osx:ää ensiasentaa. Se ratkaisisi asian jos antaisi, moni (mm dell) tekisi "macceja" riemusta kiljuen. Käyttis on sitten se minkä microsoft antaa eikä se anna muuta kuin vistaa ainakaan yritysten ulkopuolelle. Käyttiksen hyvyydellä ei ole kuviossa mitään osuutta vaan microsoftin määräävä markkina-asema ratkaisee kaiken. Onneksi on kilpailijana hienoa työtä tekevä apple, harva palaa vistaan joka macin makuun pääsee.
- mutta..
jotakin tietävä kirjoitti:
Valmistajat on täysin riippuvaisia microsoftin kanssa tehdyistä sopimuksista. Jos et tee sopimusta maksat windowsista sika kalliisti joten pakko tehdä - niin kauan kun apple ei anna osx:ää ensiasentaa. Se ratkaisisi asian jos antaisi, moni (mm dell) tekisi "macceja" riemusta kiljuen. Käyttis on sitten se minkä microsoft antaa eikä se anna muuta kuin vistaa ainakaan yritysten ulkopuolelle. Käyttiksen hyvyydellä ei ole kuviossa mitään osuutta vaan microsoftin määräävä markkina-asema ratkaisee kaiken. Onneksi on kilpailijana hienoa työtä tekevä apple, harva palaa vistaan joka macin makuun pääsee.
Minulla on ainakin ollut käytössä windows Xp ja tämä on kyllä toiminut mielestäni todella hyvin. Voi olla että windows joskus kaatuu, mahdollisesti hidastelee tai vaatii uudelleen asennuksen. Ei nämä seikat kuitenkaan minua ole ihmeemmin haitannut, koska näitä tapahtuu kuitenkin suhteellisen harvoin ja uudelleen asennuksen tullessa eteen onkin jo koneen siivouksen aika muutenkin.
Kun Xp on kuitenkin suhteellisen toimiva käyttöjärjestelmä niin tuskin vista voi olla niin surkea kun väitetään, koska eihän siihen muuten olisi vielä siirrytty. Vaikka microsoftilla onkin dominoiva asema, niin ei se ihan mitä tahansa sontaa voi ulos laittaa. Kyllä senkin maine tällöin rapistuu entisestään ja käyttäjiä siirtyy muualle. Sitäpaitsi eikö Xp:hen siirryttäessä ollut samaa valitusta että joidenkin piti siirtyä windows 2000 käyttöön, koska Xp oli niin surkea. Minusta se oli ainakin jo tuolloin minun käyttööni ihan riittävän toimiva.
Jos minulla oli rahaa tuhlattavaksi asti niin ostaisin Macin kalliin version kannettavaksi ja tehokkaan Pc:n pöytäkoneeksi. Mutta kun rahaa en viitsi tuhlata molempien ostoon niin täytynee tyytyä ostamaan perus hyvä pc tai panostaa hieman enemmän ja ostaa kalliimpi Mac, koska käsittääkseni halvemmat Macit eivät sovellu hyvin pelaamiseen, vaikka ovatkin muuten nopeita. - MacBook Pro
mutta.. kirjoitti:
Minulla on ainakin ollut käytössä windows Xp ja tämä on kyllä toiminut mielestäni todella hyvin. Voi olla että windows joskus kaatuu, mahdollisesti hidastelee tai vaatii uudelleen asennuksen. Ei nämä seikat kuitenkaan minua ole ihmeemmin haitannut, koska näitä tapahtuu kuitenkin suhteellisen harvoin ja uudelleen asennuksen tullessa eteen onkin jo koneen siivouksen aika muutenkin.
Kun Xp on kuitenkin suhteellisen toimiva käyttöjärjestelmä niin tuskin vista voi olla niin surkea kun väitetään, koska eihän siihen muuten olisi vielä siirrytty. Vaikka microsoftilla onkin dominoiva asema, niin ei se ihan mitä tahansa sontaa voi ulos laittaa. Kyllä senkin maine tällöin rapistuu entisestään ja käyttäjiä siirtyy muualle. Sitäpaitsi eikö Xp:hen siirryttäessä ollut samaa valitusta että joidenkin piti siirtyä windows 2000 käyttöön, koska Xp oli niin surkea. Minusta se oli ainakin jo tuolloin minun käyttööni ihan riittävän toimiva.
Jos minulla oli rahaa tuhlattavaksi asti niin ostaisin Macin kalliin version kannettavaksi ja tehokkaan Pc:n pöytäkoneeksi. Mutta kun rahaa en viitsi tuhlata molempien ostoon niin täytynee tyytyä ostamaan perus hyvä pc tai panostaa hieman enemmän ja ostaa kalliimpi Mac, koska käsittääkseni halvemmat Macit eivät sovellu hyvin pelaamiseen, vaikka ovatkin muuten nopeita."Kun Xp on kuitenkin suhteellisen toimiva käyttöjärjestelmä niin tuskin vista voi olla niin surkea kun väitetään, koska eihän siihen muuten olisi vielä siirrytty. Vaikka microsoftilla onkin dominoiva asema, niin ei se ihan mitä tahansa sontaa voi ulos laittaa. Kyllä senkin maine tällöin rapistuu entisestään ja käyttäjiä siirtyy muualle."
Eihän siihen ole siirryttykään yrityskäytössä. Ei MS:n tarvitse maineestaan välittää, koska sillä on käytännössä monopoli.
"Jos minulla oli rahaa tuhlattavaksi asti niin ostaisin Macin kalliin version kannettavaksi ja tehokkaan Pc:n pöytäkoneeksi. "
Jos ostat tehokkaan Mac kannettavan, niin mihin sinä sitä pöytäkonetta tarvitset? Maciin voit asentaa myös Windowsin ja Linuxin.
- Jtm
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/LX.TKP0X.098.html, täyttäs aika hyvin kriteerit.
- Tehomään
Laadusta kannattaa aina maksaa, koska silloin ei tarvitse heti huomenna vaihtaa.
Jos haluat tehokkaan pelinpyörittäjän, on valintasi prosessoriksi satavarmasti Intel Core 2 Duo, joka on erittäin tehokas ja arvostettu suoritin. Näytönohjain on myös tärkeässä roolissa. Suosittelen lämpimästi Nvidia GeForce 8000-sarjaa. Keskusmuistia saisi koneessa olla vähintään 2 Gt että se pystyisi pyörittämään Vistaa mutkattomasti.
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000YqC7vY6c?ProductID=NnHD4QFHfOsAAAEV9.R_Mkr2&CatalogCategoryID=eWjD4QFH5rsAAAEO0lg03xil- llllllll..ll
Tätä konetta en olekaan aiemmin nähnyt ja vaikuttaa minun silmääni ainakin todella hyvältä. Merkki ei oikein miellytä ja muistin määrän lisääminen ei ole mahdollista, mutta muuten näyttää minun silmääni todella hyvältä läppäriltä. Sitten onkin vaan se käytännön puoli. Toimiiko tämä ja huutaako se kuin viimeistä päivää ?
- Näytönohjain
llllllll..ll kirjoitti:
Tätä konetta en olekaan aiemmin nähnyt ja vaikuttaa minun silmääni ainakin todella hyvältä. Merkki ei oikein miellytä ja muistin määrän lisääminen ei ole mahdollista, mutta muuten näyttää minun silmääni todella hyvältä läppäriltä. Sitten onkin vaan se käytännön puoli. Toimiiko tämä ja huutaako se kuin viimeistä päivää ?
Jos pelien haluat pyörivän, niin ei kannata ostaa 8600 GS-näyttistä. Vastaa tehoiltaan melkein noita 8400-sarjalaisia eli aika nihkeä pelikäyttöön.
Ite ostin juuri tän Asus F3Ka koneen, jossa on ATI Radeon HD 2600. Pelit pyörii tällä tosi hyvin ja näyttäis olevan hintaluokkakin sulle sopiva:
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/F3KA-AP014C.html
Tässä tuli mukana laukku ja hiiri, joten tuon 45€ budjetin ylityksen voit sitten selittää itsellesi vaikka niillä... :)
- asan--
Joo eli olen tässä itsekin katsonut eri vaihtoehtoja ja eniten ovat pistäneet silmään seuraavat kannettavat:
ACER TM5720G 15,4" T7300/2/160/X2500/VHP
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/LX.TK30X.081.html#
Hyvää tässä on erityisesti hinta ja muutenkin miellyttävän oloinen kone.
Acer Aspire 7520g 3gb
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=370159&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156
Hinta on hieman korkea,mutta on iso näyttö ja paljon keskusmuistia, iso kiintolevy. Painaa kyllä aika paljon ja näytönohjain on vähän kysymysmerkki.
ASUS F3Ka 15.4"/TL60/ATI2600/2048MB/160GB/VHP
http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/F3KA-AP014C.html
Hyvää tässä on paino ja muutenkaan ei löydy suurempia heikkouksia. Näytönohjain on vähän arvoitus. mä saan läppärin mulla oli entinen miniläppäri joka oli paska muistakaa käydä ositteessa www.1001pelit.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama255059Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644061Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve753625Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472483Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602358Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl772167Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272127- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371525