AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Vivaron vaihteiton viat ??

Vivaron vaihteiton viat ??

44 Vastausta 15 158 Lukukertaa
Täällä on paljon kirjoiteltu Vivaron/Traficin/Primastar vaihteisto vioista. Olisi mukava tietää mikä niissä hajoaa? Siis aivan oikeasti.
Minulla on nyt ollut 2kk Vivaro -05 2.5 koneella ja autolla on ajettu reilu 100 000km ja mielestäni se on aivan loistava peli.
Olen aina sanonut etten osta Opelia, mutta Vivaro onkin onneksi Renault.

miten

niin onneksi renault minusta parhaat ranskalaiset saa snagarilta tai alkon musta rellu on myös hyvä

vivaro kokemuksia

En tiedä mikä niissä hajoaa, mutta kyllä ne tuntuvat kulutustavaraa olevan. Ja pahinta noissa
on se, että niitä ei kukaan osaa/suostu korjaamaan. Eli uusi laatikko tilalle ja hinta on sitten sen mukainen (2.5 CDTI malliin 5800 EUR töineen). Mielenkiintoista olisi kuulla
löytyykö suomesta yhtään Vivaroa, jolla olisi ajettu yli 150 tkm alkuperäisellä laatikolla. Ainakin myynnissä olevissa käytetyissä on hyvin usein maininta uudesta laatikosta. Ja useinhan
sitä ei myydessä edes ilmoiteta.

Eli jokin tyyppivika noissa on, jota maahantuoja
ei suostu myöntämään. Itseltäni tuo hajosi 145 tkm kohdalla ja maahantuoja levitteli käsiään, kun
takuuaika oli jo päättynyt. Takuuajan jälkeen asia
ei kuulemma enää kuulu heille.

Isellä tuollainen Vivaro oli reilut puolivuotta, enkä sen kokemuksen perusteella kyllä tuollaista suosittele kenellekään.

Tuon vaihdelaatikon lisäksi puolen vuoden
ja 20 tuhannen kilometrin aikana autosta
hajosi mm. molemmat vetoakselit + erinäisiä
pienempiä voimansiirron osia, ilmastointilaite,
ohjaustehostin, sähkövikoja vikkujen kanssa, ulkolämpotila-anturi, pyöränlaakeri jumitti kesken ajon + paljon muuta, jota en enää edes muista.
Auto makasi korjaamolla yhteensä yli 2 kk, korjaamokäyntejä kymmenkunta. Korjaamokulut
yhteensä vähän yli 10 tuhatta...

Itselläkin oli ennen tuota aika voimakkaat
ennakkoluulot Opelia kohtaan merkkinä ja
tuon kokemuksen jälkeen voin sanoa että ei
turhaan. Siltä osin auto siis vastasi ja
jopa ylitti odotukset. Siitä löytyi kaikki
kyseisen merkin tyyppiviat + paljon muuta.

Että onnea vaan ooppelin kanssa. Ja pitkää pinnaa.
Niitä tulet tarvitsemaan.

Taasko tämä Delta-auton myyntimies täällä

...samalla tekstillä, kuin monesti aikaisemmin. Onko Malmilla niin hiljaista, että täytyy energiaa tuhlata kilpailevien merkkien mollaamiseen. Hyvä mies, aloita se myyntityösi asiakkaita etsien, muuten loppuu leipä pöydältäsi.

Mitä sitten vaikka olisinki Deltan

Fiat on kymmenen kertaa parempi, kuin Vivaro.

Vaihdelaatikoista

Eipä taida olla pelkästään muiden merkkien myyntipuheita nuo Vivaron Trafficin ja Primasterin laatikkoviat kyllä niitä laatikonvaidon läpikäyneitä löytyy nettiautosta myytävien joukosta sen verran monta. Itsekin katselin käytettynä mutta kun tuli huomattua tuo tyyppivika niin ostamatta jäi. Tuossa lisää juttua

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000042&posting=22000000028924583#22000000028924583

Tällä hetkellä ei löytynyt ainoatakaan laatikkovikaista

nettiautosta. Antamassasi linkissä nimimerkki "vivaro miäs" on ilmeisesti ainoa, kuka todella on omistaja ja kuski ko. autolle.

Linkin aloituksessa olevat viat ovat juuri tyypillisiä Ducaton vikoja, joten Delta-auton ukkeli on kopioinut Fiatin viat korjaamon raportista ja vaihtanut merkiksi Vivaron.

Aivan varmasti löytyy

Aivan varmasti löytyy esim. tuossa yksi eikä ole ajettu kuin 114 tkm ja on vaihdettu vaihteisto + lähes koko ohjaus

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1774017

Opel Vivaro
Van L1H1 2.5 CDTI (135hv) Tyyppi Pakettiauto Korimalli Ei ilmoitettu
Väri Musta - Metalliväri Vuosimalli 2004 (ensirek. 2-2004)
Mittarilukema 114000 km Polttoaine Diesel

Hyväkuntoinen vivaro. Vaihteisto sekä etupään nivelet + ohjausvaihde vaihdettu.

Aivan sama

Fiat ja viat tai ympyrä ja nuoli -siitä alkaa huoli. Saksalainen tai japsi pitää olla ettei tarvi
pajalla asua. näin se vaan on sorry!
Siirsin merkkikorjaamolla Nissan Primastaria tasaisella alustalla lähes tyhjäkäynnillä.
Robottivaihteiston kytkin meni kuulemma rikki, kun KG nappi ei ollut päällä.
Voiko oikeasti olla totta vai onko noin paskoja autoja todella olemassa?

???

> Taasko tämä Delta-auton myyntimies täällä
> provoilee samalla tekstillä, kuin monesti
> aikaisemmin.

En todellakaan ole mikään Delta-auton myyjä,
enkä myöskään myy minkään muun merkkisiä autoja...
Kirjoitin kokemukseni Vivarosta kun niiden perään
kyseltiin. Ja tuo kirjoitukseni oli tasan
ensimmäinen koskien Vivaroa. Ja jos muilla on
ollut samanlaisia kokemuksia ko. autosta ja
he niistä ovat kirjoitelleet, niin en ole
yllättynyt.

Miksi ylipäätään Delta-auton myyjä kirjoittelisi
noin negatiivisia kommentteja edustamastaan
merkistä??? Kyllä, Delta-Auto myy myös Opeleita.
Vaikka ei pääkaupunkiseudulla, niin muualla kyllä:
http://www.delta-auto.fi/toimipisteet.asp?tmake=OPEL

Laatikko

Maahantuoja kusettaa laatikosta kalliin hinnan. Germaaneissa laatikko maksaa pari tonnia.
http://listings.ebay.de/Auto-Ersatz-Reparaturteile_Antrieb-Motor-Getriebe_W0QQcatrefZC6QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagen Jos laatikko ei kestä kuin noin 100 tkm on valmistajalla virhevastuu, ottakaa yhteyttä kuluttajavirastoon siellä neuvovat asiassa.
Etpä taida olla Vivaron omistaja ollutkaan kun tuollaisia jauhat. Se on muuten Volkkarin Syncro jonka vikalistaa tilit. Tuo takuun korvaamattomuus on myös elävä legenda, joka juontaa Volvon ajoilta mutta ei päde enää.
Täältä saa vielä Vivaron, Primastarin ja Traficin vaihdelaatikoita:
http://vaihdelaatikko.com/uutiset.html?4

Olivat vain päässeet tilapäisesti loppumaan.
Hei
Meillä on firmassa käytössä Vivaro 2,5 l koneella, vaihteistolle ei ole tarvinnut tehdä mitään lukema tällä hetkellä 170.000. Meillä on sääntö ettei kutosvaihdetta saa käyttää kuin 100 km nopeudessa, eli koneen on kierrettävä vähintään 2000 kier./min.

Onko

vuosimallilla väliä. Ts. onko uusissa malleissa laatikkoa parannettu kestävyydeltään?

Vika on

ratin ja penkin välissä.

Ammattiautoilijat ovat ajaneet samoilla laatikoilla avaamatta yli 300Tkm, niillä jotka eivät kuulemma kestä mitään.

Antautuu se minkä tahansa auton laatikko jos sillä jurruutetaan kutosella viittäkymppiä. Olisikohan aika katsoa peiliin?

Mulla ainakin on kestänyt 100hv-mallissa. Öljyt on vaihdettu 60Tkm välein.

Eikä ole

...kuskeissa vika jos vivaro ei kestä. Itsellä on tällainen, enkä kyllä voi suositella semmosta kellekään nyt kun nämä kaikki viat ovat tiedossa. Jokaisen oma asia tietenkin mihin rahansa laittaa, huono sijoitus joka tapauksessa.

kyllä ne laatikot...

...rikki saa jos ei osaa ajella. Kyllä sen nyt näkee kaikista pässinpäistä kun junnataan isolla vaihteella pientä nopeutta. On niitä aikoinaan samasta syystä tullut korjattua eräitä nissansynny/bluebirdinkin laatikoita. Automaattilaatikko sellaiselle kuskille joka ei osaa ajaa, ainut vika on se jotta koneessa on LIIKAA vääntöä.

Mistä muuten johtuu

Että nuo kolme mainitsemaasi pakua/henkilöautoa ovat ulkonäöltään aikas tarkkaan samoja autoja? siis samoja "erikoispiirteitä" todella paljon?

Ja onko Vivarossa oikeasti tosiaan sähköinen vaihteisto, eli että kojelaudassa olevasta kepistä ei mene mitään tankoja vaihteistoon vaan tuo väli on hoidettu tunnistimilla ja moottoreilla?

Samoja autoja

Eli Nissan Primastar, Renault Trafic ja Opel Vivaro ovat samoja autoja, auto on omaa sukua Renault.

Laatikko on vaijereilla toimiva, ei sähköinen...

Niin siitä laatikkovaivasta.

Renaultin laatikothan eivät ole maailman kestävimpien maineessa, esim. mikäli selaatte ulkomaisia keskustelupalstoja niin yleensä PK6-laatikon (Renaultin 6-vaihteinen laatikko), käytetään mm. 2.5 litran versioissa ensimmäinen oire on kun kylmänä vaihdetaan kolmoselle. Tällöin laatikko rusahtaa voimakkaasti. Sen jälkeen riippuen käytöstäsi ja siitä vaihdatko esim. vapaalle ennen kolmosta saat joko sen rikki tai pidettyä kunnossa kun huomioit vian/ominaisuuden.

Itse ostaessani Traficia huomasin tuon rusahduksen pienenä/voimakkaana kolmessa ajamassani yksilössö (yhteensä kuusi koeajoa.)

Kaikki laatikot toimivat lämpiminä loistavasti, edelleen Rellun laatikoiden öljyt pitää tarkastaa/ VAIHTAA säännöllisesti.

Mutta kyllä tuo käyttäjän osuus on merkittävä tähänkin asiaan, meillä töissä on Transportereista vaihdettu laatikoita, myös näköjään PSA-konsernin pakuissa laatikkoviat ovat yleisiä.

Ja pakko vielä sanoa, että jotkut kokevat autojensa kanssa pelkkiä maanantaikappaleita kun taas itselle ei oikein ole osunut yhtään eteen, mistähän johtuu...käytöstä?

Tässä oli jo asiaa

Tässä kommentissa oli asiaakin, eikä pelkästään huulenheittoa.
Kukaan ei ole vielä osannut kertoa mikä niissä vaihteistoissa hajoaa. Voisi olettaa,että jos niissä olisi oikeasti tyyppivika, niin joku tietäisi mikä se on. Meneekö niistä siirtäjä, laakerit vai kenteis joku muu.

Minulla itselläni on ennen Vivaroa ollut pakettiautoista Fiat Ducato, Nissan Urvan ja VW LT ja ainut vaihteisto viallinen on ollut Urvan.

laatikkovika

Itsellä hajosi laatikko tuollaisesta 2.5 koneella
olevasta Vikarosta ja uusi laatikko tuli tilalle, kun vanhaa eivät suostuneet korjaamaan.
Vanhaa laatikkoa ei siis ole (vielä) avattu, joten varmaa tietoa vian syystä ei siis ole.

Oireiden perusteella se vaikuttaisi siirtäjävialta. Vika tuli pikkuhiljaa siten, että vaihteet alkoi mennä huonommin ja huonommin päälle. Vielä laatikon mennessä vaihtoonkin ne kuitenkin sai pienellä hakemisella päälle ja kun vaihteen sai päälle, niin se myös yleensä pysyi päällä.
Lisäksi siirtäjävikaan voisi viitata myös se että kun vaihteen oli saanut päälle, niin vaihto kaavion samalla puolella oleville vaihteille onnistui suht. normaalisti. Eli jos ykkönen oli päällä, niin vaihto kolmoselle ja vitoselle onnistui suht normaalisti (ja myös takaisin päin), mutta ei 2-4-6 vaihteille. Ja jos kuitenkin sai haettua parillisen vaihteen sisään, niin vaihto muille parillisille vaihteille onnistui, mutta vaihto parillisesta vaihteesta parittomalle vaati hakemista.

Onko muissa laatikkovikaisissa oireet ollut samoja?

Oireista päätelleen vika ei siis ole välttämättä suuren suuri, mutta kalliiksi vian tekee se, että ainakaan Opel korjaamot eivät laatikoita suostu korjaamaan.

Olisilko laatikon runko

Vai olisikohan tuo vika laatikon rungossa tai kuorissa, esim. joku siirtäjän laakeripesä menee väljäksi tai murtuu tms. silloihan on halvempaa tilata ja vaihtaa kokonaan tehdaskunnostettu/ uusi laatikko kuin kasata vanha uusiin kuoriin.

laatikko vika

Juu näin kävi myös meillä. Kallis tikki tulee. Kuullosti tekstisi niin tutulta :)
Nyt vain koitetaan saada uus laatikko autoon ja lompakkoon käy kipeetä... auts
Kukaan ei suostu kuin uusimaan koko laatikon.
Muuten mie täst autost tykkään.
Itselläni Vm. 03 2,5 koneella 190t ajettu vivaro, sistä alkoi kuulumaan 5 ja 6 sella ajaessa rohinaa, ei muuta ku laatikko irti. Viaksi selvisi kaikkien laatikon laakereiden rikkoontuminen. Tamgearssista uudet laakerit 310€ ja eikun kiinni. Koko remontin hinnaksi tuli n 1000€ kaikkineen irti ottoineen ja laatikon korjausineen. Tosin olin itse ottamassa laatikkoa irti, joka olikin suurin työ koko hommassa.

Tuossa linkki

Paras Renaulteja käsittelevä sivusto minkä olen itse löytänyt.

Vaatii rekisteröitymisen mikäli haluaa lukea tekstit kokonaisuudessaan, mutta se hoituu viidessä minuutissa.

Tuollakin on maininta PK6-laatikon öljynvaihdosta, jossa on tärkeää että sitä ei täyttämällä niin kauan kuin täyttöaukosta tihkuu öljyä vaan, että sinne laitetaan oikea määrä öljyä. Tätäkään asiaa eivät tienneet yhdessä Renault-huollossa, joka on ollut 30 vuotta pystyssä...tosin sama asia lukee laatikon kyljessäkin.

Sieltä sitä tietoa löytyy ahdistavan paljon :-) Hakusanana on PK6, muillakin löytyy paljon tietoa.

http://www.renaultforums.co.uk/search.php?searchid=735060

Opel Vivaro 5vaihteinen

Onkos tuota ongelmaa 5 vaihteisissa vai koskeeko ainoastaan tuota 6 vaihteista? Itsellä nyt 87000 ajettu 5 vaihteinen opel vivaro, missä ei ole ainakaan vielä ollut ongelmia.
Moro,

Noi väihteiston jäykkyysviat kuulostaa niin tutuilta. Itsellä oli samat oireet ja lopulta meni niin pahaksi että auto piti hinata pois kaupan parkkipaikalta kun ei mennyt mikään vaihde sisään.

Älkää missään nimessä heittäkö pyyhettä kehään vielä tässä vaiheessa :D vika johtuu lootan päällä olevan siirtäjän laakerin kiinniruostumisesta. Vika voidaan korjata lootaa avaamatta, suihkauksella esim WD40 tms. röppöä. Akseli on ilmeisesti mustaa rautaa ja ruostuessaa rikkoo stefan joka on lohkossa kiinni. Kun vesi pääsee liukulaakeriin se alkaa hirttämään kiinni. Liukulaakeri ei ole kosketuksissa vaihteistoöljyn kanssa, vaan pelkkä tehtaan asennusrasva.

Nyt on vuosi ajettu "vaihteistoremontin" jälkeen joka maksoi suihkauksen WD40:stä. Merkkikorjaamo oli jo vaihtamassa uutta lootaa koska vanha oli "leikannut kiinni". Meinas leikata henkilökohtaisesti kiinni kun kuulin hinnan. Kannattaa voidella myös terveiden lootien akselit. Mielestäni kyseessä on selkeä materiaalivalinta/suunnittelu virhe ja tulee vaan mieleen että mitenpaljon näitä vaihteistoja on vaihdettu tämän oireen takia.

Siirtäjän voitelu?

Mistä tuohon vaihteensiirtäjään pääsee parhaiten käsiksi?

Uskomatonta ??

Vastaa ihmeessä mistä tuohon siirtäjän laakeriin pääsee parhaiten käsiksi. Tietosi on todella rahanarvoinen joten maahantuoja voi ostaa sinut hiljaiseksi mutta pidä pintasi. Maahantuoja ei sinua ylistä mutta me muut Rellun omistajat kyllä.
mulla kävi juurikin sillälailla tunti sitten että vaihteet ei meinaa mennä päälle vit...kiitoksia paljon tästä tiedosta...täytyy huomenna kokeilla :)!!

auttoiko?

No Veeperi? Auttoiko se voitelu?

Mistäs siihen siirtäjän laakeriin sit tosiaan pääsisi käsiksi`?
auttoi torella paljon...ei ole ollut uutenakaan näin hyvä kun nyt on!! konepellin alta pääsee parhaiten...siellä on kaksi vivustoa ja putsaat ne molemmat esim. crc:llä ja laitat jotain kunnon vaseliinia päälle...
vielä lisäyksenä että ne vivustot on suoraan siinä vaidelaatikon päällä ja parhaiten huomaat kun käsket jonkun räppäämään vaihteita kun katselet konehuoneeseen...toivottavasti auttoi!

Kunnon vihje !!

Kiitos Veeperi erinomaisesta neuvostasi joka säästää monta tonnia. Millaista on nykyään korjaamon asentajien koulutus sopii kysyä. Vaikka tärkeintähän nykyään on tulos ei asikastyytyväisyys, autokauppa on edelleen hevoskauppaa Joka parhaiten huijaa on mestari.

??

Eli siis kolmoselle vaihdettaessa rusahdus johtuu juuri tuosta vaihteensiirtäjän jumituksesta?

Primastar

ostettiin eskarina vm -05 ajettu silloin 5tkm. eipä vikoja nyt ajettu 90tkm.

Siirtäjän voitelu auttaa!

Tämä Opel/Renult/Nissanin PK6 laatikon siirtäjän voitelu auttaa aivan tosissaan! Itselläni on Renault Trafic 2.5 dCi moottorilla ja tuolla parjatulla PK6-laatikolla. Huomasin noin vuosi auton laittamisen jälkeen että joidenkin vaihteiden päälle saanti oli todella takkuista. Etsiskelin itsekin vikaa tuohon ja sattumalta löysin tämän "voitelu-ohjeen". Voin tosissani sanoa että tämä auttaa aivan älyttömästi!
Olen muutamille autokorjaamoillekin tästä maininnutt ja he ovat olleet asiasta tietämättömiä mutta ovat nyt näiden autojen huoltoon tullessa voidelleet noita siirtäjiä.
Näihin laatikoihin kannattaa ehdottomasti vaihtaa öljyt noin 60 000 ajokilometrin jälkeen! Olen omaani noudattanut tuota sääntöä ja olen nyt ajanut autollani vähän päälle 100 000 kilometriä ja laatikon kanssa ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Varsinkin kun muistaa laatikon ollessa kylmä käsitellä sitä hieman sievemmin ja varovaisemmin.
Mielestäni on silkkaa ahneutta maahantuojilta etteivät he halua julkistaa tätä tietoa auton omistajille! Samalla he kusevat kyllä omille kintuille koska völittämänsä automerkin arvostus laskee!!!
osta transit siinä hyvä paku!!!
Täällä Trafic 05, 1,9/100.

Vaihteet olivat todella tahmeat ja lopulta kakkonen ei meinannut mennä enää edes silmään. WD40 stä siirtäjiin ja nyt menee kaikki vaihteet heittämällä silmään!
Totuus Vivarosta ja muista pakettiautoista.
Kaikissa ongelmia, Hiace paska ajaa, hirveä meteli, kuitenkin kestävin.
Transit vanhat hyviä, muuten yhtä huonoja kuin hiace.
Uusista ei vielä voi sanoa mitään, mutta aina on lastentauteja.
Ostin ekan Vivaron 03 tai 04 ajoin 95 tkm ilman yhtään ongelmaa, myydessä
huomasin etupään tuentojen olevan vaihtokunnossa, no, ei kalliit osat.
Puolustuksena Vivarolle: kaikkein paras ja hiljaisin ajaa kuormattuna ja tyhjänä.
Lisäksi kuluttaa 2-4 litraa vähemmän kuin muut pakut, sillä vaihtaa jo osia paljon.
Tällä palstalla paskanpuhujat haukkuvat kaikkea mitä itsellä ei ole, heiltä puuttuu
jokin osa elämästä. Olen ajanut kaikilla merkeillä, mersun vito kuitenkin oli paskin auto mitä on koskaan tuotu pakettiauto markkinoille. Siinä ei tavallisen pulliaisen hermot ja rahapussi kestänyt.
Tuttu myyjä sanoi Vivarosta että 1,9 koneisissa paljon vaihteisto ongelmia, en sitte tiedä 2,4 sista.
robottivaihteisista oon kuullu et ovat melko susia, kuulemma paremmin nuo manuaalit kestää.

kaveri oli pitkään merkkihuollossa töissä aikanaa ja se anto mulle sellasen ohjeen et manuaalin kutosvaihetta ei kannata käyttää alle satasen vauhdissa, säästää laatikkoo huomattavasti, en enää muista mikä sielä joutuu liian kovalle rasitukselle sillon mutta kuitenki, seurauksena voi olla se kuuluisa täystuho. kuluttaa ehkä litran enemmän satasella kun ajaa 80km/h maantietä mutta suositeltavaa jos ei halua alkaa laatikkoa remppaamaan.

itellä on 240tkm ajettu vivaro, kytkimen työsylinteri sano sopimuksen irti 220tkm kohalla ja kuulemma aika yleinen osa hajoamaan näissä ennemmin tai myöhemmin, ja kun samassa osassa on painelaakeri, ni arvata saattaa osa on laatikon kuoren sisäpuolella.
Pätevä asentaja tekee remontin 8h nosturilla, tosin hinta on sitte sen verra suolanen 130e osan vaihdon takia et päätin hoitaa ite homman pois alta. pari vaihtoremonttia autotalliolosuhteissa öljymontussa tehneenä omaa ja kaverin autoo voin kertoo et onhan melko työläs rojekti, mutta siitäki selviää tällänen perus kuolevainen merkonomi hyvillä ohjeilla ja laatikon irrotuksessa/takasin laittamisessa parin kaverin avustuksella kun varaa aikaa viikonlopun ja laatikollisen kaljaa, tietty jonkin sortin tilatki olis hyvä olla :)

kytkinpaketti muuten tota työsylinteri/painelaakeri palikkaa lukuunottamatta näis tän tutun asentajan+huollon muun asentajien mukaa ovat pitkäikäisiä, siten jätin vanhan kytkimen sinne viel pyörimää, tän kirjottaessa varmaan kohta avaudun tänne että nyt tällä mun hyvällä säkällä se kytkin suli, mutta aika näyttää

kyseisellä paukkulaatikolla karkeesti 100tkm maanteitä ja katuja kuluttaneena voi sanoo et hyvä auto muuten, jos ny ei lasketa sitä et etupään niveliä saa vuoden kahen välein olla järestäen vaihtamassa
 /   /  / Vivaron vaihteiton viat ??

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta