200cdi+lastu

Potra-poika

Laitatin 00-vm C-luokan farkkuun lastutuksen. Ei tunnista enää samaksi autoksi... Ennen oli niin säälittävän laiska, että puistatti... Mittarin mukaan kun ajoi 90 kmh vakionopeudensäädin päällä, niin joissain ylämäissä ei jaksanut vetää, ja heitti vakionopeudensäätimen pois... Kiihtyvyys oli onnetonta ja peräkärrin veto yhtä helvettiä. Huiputkin jäi 160 kmh...
Entä nyt yli 350 nm vääntöä ja heppojakin puolitoistasataa... Kulutuskin varmaan tippuu, kun ei tarvii polkea koko ajan ja voi ajaa vitosella vak.nop.säädin päällä... Mutta se kiihtyvyys... Etenkin ohituksissa. Suosittelen.

17

6584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eno-Elmeri

      "Ennen oli niin säälittävän laiska että puistatti" "Ylämaissa ei jaksanut vetää" "90 vauhdissa heitti vakionopeudensäätäjän pois" "huiput 160" ???

      Jos em.tarinointi totta, mitä vahvasti epäilen, autossa ollut jotakin vikaa pahasti..oma vastaava kiertää ja vääntää kuin ns.pieni kylä kärrillä tai ilman ja vailla mitään teholastuja, huippunopeutta(jolla ei nyt mitään merkitystä)ottaa kepeästi tuollaiset 180-190 neljän hyvinsyöneen ukon kuormalla.Ja ohitukset käy kuin heittämällä.

      Tuo ihan provolta haiskahtaa taitaa Potra-pojan juttu..

      • Kyllä kyllä

        reilut satatuhatta ajettu ja varmasti ihan kunnossa... Ehkä 170 kmh kulki mittarinmukaan. Mutta 190 kmh ei varmasti kulje... Ei varmasti. Ehkä myötätuulessa ja alamäessä. Eihän tehdaskaan ilmoita kummasia lukuja. Lisäksi laatikko on mitoitettu tehokkaampien mallien mukaan ja tehdas on siltäkin kantilta vlmistautunut lastutukseen. Ja ohitukset sujui hyvin, jos vertaa todella huonoon. Toinen auto meillä xantia 1.9 td(90 hv ja 195 nm) huomattavasti liukkaammin kulkee! Ja kärrin kanssa ei uskalla kovin pieneen rakoon lähteä... Ja sen vakionopeudensäätimen kanssa otti eniten päähän temuta... Hyvä auto, ei siinä mitään ja ominaisuudet muuten riittää. 500 eetä ei paljon ole, kun hyödyn ottaa huomioon.


      • Eno-Elmeri
        Kyllä kyllä kirjoitti:

        reilut satatuhatta ajettu ja varmasti ihan kunnossa... Ehkä 170 kmh kulki mittarinmukaan. Mutta 190 kmh ei varmasti kulje... Ei varmasti. Ehkä myötätuulessa ja alamäessä. Eihän tehdaskaan ilmoita kummasia lukuja. Lisäksi laatikko on mitoitettu tehokkaampien mallien mukaan ja tehdas on siltäkin kantilta vlmistautunut lastutukseen. Ja ohitukset sujui hyvin, jos vertaa todella huonoon. Toinen auto meillä xantia 1.9 td(90 hv ja 195 nm) huomattavasti liukkaammin kulkee! Ja kärrin kanssa ei uskalla kovin pieneen rakoon lähteä... Ja sen vakionopeudensäätimen kanssa otti eniten päähän temuta... Hyvä auto, ei siinä mitään ja ominaisuudet muuten riittää. 500 eetä ei paljon ole, kun hyödyn ottaa huomioon.

        Edelleen..johan on autoissa ns.yksilöllisiä eroja, jos tuo totta kertomasi.
        Itsellä ennen kuutoskoneinen bensa-Volvo ja tämä pesee nimenomaan väännöissä ja jopa huipuissa komeasti!


      • Eno-Elmeri
        Kyllä kyllä kirjoitti:

        reilut satatuhatta ajettu ja varmasti ihan kunnossa... Ehkä 170 kmh kulki mittarinmukaan. Mutta 190 kmh ei varmasti kulje... Ei varmasti. Ehkä myötätuulessa ja alamäessä. Eihän tehdaskaan ilmoita kummasia lukuja. Lisäksi laatikko on mitoitettu tehokkaampien mallien mukaan ja tehdas on siltäkin kantilta vlmistautunut lastutukseen. Ja ohitukset sujui hyvin, jos vertaa todella huonoon. Toinen auto meillä xantia 1.9 td(90 hv ja 195 nm) huomattavasti liukkaammin kulkee! Ja kärrin kanssa ei uskalla kovin pieneen rakoon lähteä... Ja sen vakionopeudensäätimen kanssa otti eniten päähän temuta... Hyvä auto, ei siinä mitään ja ominaisuudet muuten riittää. 500 eetä ei paljon ole, kun hyödyn ottaa huomioon.

        Katsastin oman auton tietoja=
        teho 85kw/115 hv
        vääntömomentti 250 nm jo kierrosluvulla 1400 minuutissa

        tehtaan ilmoittama huippunopeus 197(itse ajanut n.195, aivan suoralla, ei alamäessä..)
        kiihtyvyys(lippispäisien teinien arvo) 0-100 12,4 s

        muuten yhtä mieltä kyllä siitä että hyvä on auto..

        Tuo vakionopeusjuttu by the way ihan utopiaa..


      • Potra-Poika
        Eno-Elmeri kirjoitti:

        Katsastin oman auton tietoja=
        teho 85kw/115 hv
        vääntömomentti 250 nm jo kierrosluvulla 1400 minuutissa

        tehtaan ilmoittama huippunopeus 197(itse ajanut n.195, aivan suoralla, ei alamäessä..)
        kiihtyvyys(lippispäisien teinien arvo) 0-100 12,4 s

        muuten yhtä mieltä kyllä siitä että hyvä on auto..

        Tuo vakionopeusjuttu by the way ihan utopiaa..

        Aivan. Sulla on uudempi malli, jossa on enemmän voimaa, etenkin alakierroksilla. Sulla on todennäköisesti myös w203 koppa? Kyseisessä 2,2 litraisessa on kapasiteettiä vaikka mihin. Sama laatikkohan on minun w202 korissa... Ja sama kone, mutta matalammalla viritystasolla. Siihen saa muutoksen pikkurahalla ja minä katsoin sen kannattavaksi. Ja niistä tehtaan ilmoituksista. w202:lle ilmoitetaan 0-100 kmh yli 14 sekuntia ja se on todella huono. Huiputkin on aivan eriluokka kuin w203 korissa aerodynamiikan takia!! Lisäksi ohituskiihtyvyys on hanurista, koska laatikossa on samat välitykset, kuin tehokkaammissa malleissa... Ja vakionopeus jutusta sen verran, että aivan varmasti totta. Mulla on 5-vaihteinen manuaali ja kierrokset 80 kmh jotain 1750 k/min. Ei riitä ylämäessä jos on lastia.


      • Kallonkutistaja
        Potra-Poika kirjoitti:

        Aivan. Sulla on uudempi malli, jossa on enemmän voimaa, etenkin alakierroksilla. Sulla on todennäköisesti myös w203 koppa? Kyseisessä 2,2 litraisessa on kapasiteettiä vaikka mihin. Sama laatikkohan on minun w202 korissa... Ja sama kone, mutta matalammalla viritystasolla. Siihen saa muutoksen pikkurahalla ja minä katsoin sen kannattavaksi. Ja niistä tehtaan ilmoituksista. w202:lle ilmoitetaan 0-100 kmh yli 14 sekuntia ja se on todella huono. Huiputkin on aivan eriluokka kuin w203 korissa aerodynamiikan takia!! Lisäksi ohituskiihtyvyys on hanurista, koska laatikossa on samat välitykset, kuin tehokkaammissa malleissa... Ja vakionopeus jutusta sen verran, että aivan varmasti totta. Mulla on 5-vaihteinen manuaali ja kierrokset 80 kmh jotain 1750 k/min. Ei riitä ylämäessä jos on lastia.

        Jotain vikaa on säädöissä ollut, kun kerran nuo sanomasi suoritusarvot pitävät paikkansa.

        Maksimivääntö oli 235Nm:ä, ja sen kierrokset.. olikos ne 1800. Tarkkaan ottaen 0-100km/h-arvo oli 13,8s ei yli 14s. Eihän se mikään hyvä ole, mutta menettelee karvalakkimallille. Käytännössä huippua ottaa mittariin ihan liki 200, joten jos sinulla on jäänyt vain 170:een, niin ihan kaikki voimat eivät ole olleet käytössä.

        Samoin jos veto loppuu 90:ssä ylämäissä, tarkoittaa, että syöttöä ei ole ollut riittävästi. Siinä 90:ssähän ollaan juuri parhaan väännön alueella, ja auto kiihtyy vielä aika jyrkässäkin mäessä, vaikka perässä olisi yli 1000kg:n kärry. Jos kaikki viat poistuivat uudella lastulla (miten kävi kulutuksen?), todennäköisesti vanhassa lastussa on ollut jotain vikaa.


    • Älä jaksa

      Johan on ollut heikkokulkuinen yksilö...
      Katso ensi kerralla nuo suorituskyvyt edes kunnolla kun provoon ryhdyt!

    • tierdz

      paljon maksoit

    • Marko

      maksettua, näitä peeaa-kavereita täällä riittää. Monikaan ei ole edes mersun kyydissä ollutkaan kuin vitunmoisessa kaasussa, josta ei muista kuin että taisi olla mersu kun tultiin kotiin.

      • Potra-poika

        On se saatana jos pitää mersumiehen olla tuollainen kusipää... Etkö millään pysty uskomaan, että mersussa voisi olla joku huonopuoli? Onko se todellakin näin, että mersumies on itsekeskeinen idiootti???!
        Naurattaa ihan. Mullakin on koko hinnaston lussuin malli ja mulla ei riitä huumorintaju ollenkaan ajelemaan muiden jaloissa autolla, jonka ominaisuudet riittäisi helposti enempään. Jos ette usko tätä, niin aivan sama. Niin raskaaseen autoon ei riitä noin pienet tehot. Nyt on auto OK.
        Käykää kattomassa vaikka saab palstalta mallia, miten voi ihmiset olla avoimempia neuvoille ja jutuille. On se todellakin säälittävääm jos auto(!) nousee päähän... Auto! Kellä teistä on 200 cdi(100hv), tietää, että ei se todellakaan kulje kovin liukkaasti, muut voi pitää päänsä kiinni...


      • E220 CDi
        Potra-poika kirjoitti:

        On se saatana jos pitää mersumiehen olla tuollainen kusipää... Etkö millään pysty uskomaan, että mersussa voisi olla joku huonopuoli? Onko se todellakin näin, että mersumies on itsekeskeinen idiootti???!
        Naurattaa ihan. Mullakin on koko hinnaston lussuin malli ja mulla ei riitä huumorintaju ollenkaan ajelemaan muiden jaloissa autolla, jonka ominaisuudet riittäisi helposti enempään. Jos ette usko tätä, niin aivan sama. Niin raskaaseen autoon ei riitä noin pienet tehot. Nyt on auto OK.
        Käykää kattomassa vaikka saab palstalta mallia, miten voi ihmiset olla avoimempia neuvoille ja jutuille. On se todellakin säälittävääm jos auto(!) nousee päähän... Auto! Kellä teistä on 200 cdi(100hv), tietää, että ei se todellakaan kulje kovin liukkaasti, muut voi pitää päänsä kiinni...

        Ennen Väyrysen laittoa ajelin reissun Pohojanmaalle ja takaisin tänne etelän lämpöön koikalla olleella C200 CDi farkulla, mittarissa tasan 300tkm. Ei hyytynyt missään vaiheessa, ei edes isompiin mäkiin, ja jaksoi kiihtyä vielä hyvin ylämäissäkin. Samoin vakionopeussäädin toimi koko ajan ok, eikä todellakaan nakannut pois päältä missään vaiheessa, eli siinä mielessä kuullostaa kyllä provolta koko juttu...


      • B.Brovo
        Potra-poika kirjoitti:

        On se saatana jos pitää mersumiehen olla tuollainen kusipää... Etkö millään pysty uskomaan, että mersussa voisi olla joku huonopuoli? Onko se todellakin näin, että mersumies on itsekeskeinen idiootti???!
        Naurattaa ihan. Mullakin on koko hinnaston lussuin malli ja mulla ei riitä huumorintaju ollenkaan ajelemaan muiden jaloissa autolla, jonka ominaisuudet riittäisi helposti enempään. Jos ette usko tätä, niin aivan sama. Niin raskaaseen autoon ei riitä noin pienet tehot. Nyt on auto OK.
        Käykää kattomassa vaikka saab palstalta mallia, miten voi ihmiset olla avoimempia neuvoille ja jutuille. On se todellakin säälittävääm jos auto(!) nousee päähän... Auto! Kellä teistä on 200 cdi(100hv), tietää, että ei se todellakaan kulje kovin liukkaasti, muut voi pitää päänsä kiinni...

        Ensimmäisen kerran eläessäni kuulin Saabistien avoimmuudesta!!!
        Ja nuo tehotiedot ihan hatusta;200Cdi tehot kyllä
        115 hevosta,vääntö 250nm/HUOM;1400 rpm, ei taida Saabeissa olla vastaavia alakierrosvääntöjä, joka yksi auton tärkeimmistä ominaisuuksista;tekee kaupunkiliikenteessä , etenkin automaatilla todella miellyttävää.

        Ja tehtaan mukaan "lussuinkin" malli kulkee 197km/h...


      • Potra-poika
        B.Brovo kirjoitti:

        Ensimmäisen kerran eläessäni kuulin Saabistien avoimmuudesta!!!
        Ja nuo tehotiedot ihan hatusta;200Cdi tehot kyllä
        115 hevosta,vääntö 250nm/HUOM;1400 rpm, ei taida Saabeissa olla vastaavia alakierrosvääntöjä, joka yksi auton tärkeimmistä ominaisuuksista;tekee kaupunkiliikenteessä , etenkin automaatilla todella miellyttävää.

        Ja tehtaan mukaan "lussuinkin" malli kulkee 197km/h...

        Arvaa vituttaako sellaiset ihmiset, jotka viisastelevat ja valistavat asioilla, joista eivät tiedä yhtään mitään... Sinä puhut w203 korista ja minä w202 korista. Uudessa mallissa on säätyvät turbot ja muut. Voi siitä kuule johtua alavääntö. 00-mallissa ei todellakaan ole säätyvää turboa tai noita tehoja. Ja joskus voit tarkastella korien aerodynamiikkaa ihan paljaalla silmälla tai lukea jostain autolehdestä ilmanvastuskertoimista... Uusien mersujen huiput on kaikki korkeita, kun ne on niin perkeleen sulavalinjaisia. Ei ole w202 kori. Ei todellakaan. Ja käy lukemassa jostain se ilmoitettu huippu. Ja katso vaikka demecin sivuilta ne eri viritystasot ja vuodimallien erot! Älä käy neuvomaan asioilla joista et tiedä!

        Lisäksi voin kertoa, että sadantuhannen kohdalla lopetti yksi imuventtiili toiminnan matalilla kierroksilla... Tärisi aika rajusti joutokäynnillä... Todella rajusti. Korjaus meni takuuseen ja asiat joista valitan ilmenivät myös korjauksen jälkeen.


    • mersumies2

      FAKTAA ON -00mallisen 200Cdi mersun TEHOT 102HV ja vääntö 236nm !!!

    • nanonano pikopiko

      Outoja Mersuja teillä jos väännöt ovat nanometrejä (nm)
      Yleensä puhutaan Newtonmetreistä (Nm)

    • lastuton

      Provoa pukkaa, ei mersuihin tarvi lastuja vaihdella tai muitakaan päreitä.
      Mersun teholisäys tehdään ihan läppärillä jossa on oikea ohjelma ja töpseli joka käy mesen pistorasiaan.
      Lastutukset on tojoterojen puuhia.

      • 320CDI

        Ja ennen mitään virityksiä tai "optimointeja" kannattaa heittää mutka W124 200D automaatilla, jossa on pumppu tehdassäädöissä ja takaisinkierrätys tukkinut paikat. Sellaisen jälkeen esim. W211 200 CDI automaatti lähtee suorastaan käsistä.

        Optimointi on vähän kuin SSD-levy tietokoneessa: toisaalta ihan kiva, muttei se korvaa kunnon prosessoripäivitystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe