Ihana vallankumous!

Otanpa haarukkaani tämän seuraavan tekstin pätkän, jonka löysin. Sillä siinä ilmee syy, seuraus ja toimenpide toivomus eli usko, usko ja usko. ""Joten Suomesta ei pitkään aikaan ole voinut enää puhua hyvinvointivaltiona. Nähtäväksi jää, millaiseen kurimukseen porvarihallituksen käynnistämä sosiaaliturvan kokonaisuudistus köyhimmät ajaa. Kun vielä inflaatio tulee olemaan korkeampi kuin vuosikymmeniin, ja kaikille vältämätön ruoka, asuminen ja energia kallistuvat mutta perusetuudet eivät nouse, leipäjonot tulevat entisestään pidentymään. Kaija on oikeassa, kun kehottaa vasemmistoliittoakin kiinnittämään huono-osaisimpien asemaan enemmän huomiota kuin vain palkallaan hyvin toimeentuleviin, joiden etuja myös ammattijärjestöt ajavat."""

Niin kuinka kurjaksi asioiden tulee joutua, ennen kuin reagoidaan. Toverit oikeistolaiset, luisuotsaiset, tälläkin listalla hokee, että vaikka kuinka kurjaksi, kunhan ei tämä joukko tee mitään, ei ainakaan ala puolustamaan itseään, reformismi, kyllä hoitaa asian.
Kuinka on hoitaako pelkkä usko asioita, sitähän reformismi on, uskoa sopeutumisen kautta tulevaan hyötyyn? Jos se hoitaa, miksi sitten pelätään kurjistumista? Jos ei hoida niin tuleeko silti vain uskoa, että hoitaa.
Huomaamme heti, että yhtälö on typerä.

Jos esitän oikeaksi tavaksi vallankumousta, joka on työväenliikeen vapautuksen ainut varma tae, niin oikeistolaiset ja reformistit käyvät huutamaan, että sinä haluat verta ja ruumiita. Lukeeke jossakin kohtaa sanassa "vallankumous" verta ja ruumiita. No eipä lue, siinä lukee, että valta on kumottava, jotta saadaan uusi tilalle. Teoreettisemmin sanottuna, tulee tehdä laadullinen muutos tuotantotapaan.

Tämä luisuotsaisten ja mm. PAND:n järjestön yhtälö on siis yhtä löysä ja mätä, kuin maamme porvarihallitus. Onko se sitä myös tämänlistan kannalta katsottuna, valitettavasti on vastattava, että on.

Jos Ihmisillä ei ole selkärankaa, jos vallankumouksella ei ole kykyä vaatia rangaistuksia kurjuuden luojille, ei sitä koskaan tule ja koska koskaan ei tule myöskään reformismin kautta kuin lohtua syrjäytetyille ja köyhille kurjille, jää jäljelle vain se yhtälö, joka tuottaa varmasti muutoksen. Joten arvatkaas mikä se on? No, koska ette arvaa sanon, että se on se vallankumous!

Hannu Rainesto

76

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolesta

      älä minun puolesta tee vallankumousta sillä minä olen vastaan. en kannata tuotantolaitosten omistuksen vaihtamista vallankumouksella. jos haluat olla osakkaana tuotantolaitoksessa niin osta osakkeita. se on sitä vallankumousta.
      no jos panda ei halua sinun kanssasi leikkiä niin anna olla.

      • ..yksi yksilökeskeinen, joka ei tajua, että ei ole kyse hänestä tai minusta vaan työväenluokasta. Siitä, joka luo koko maailman kaiken rikkauden, saamatta siitä tältä porvarikapitalisti ahneistolta siivuakaan.

        Ainut keino oppia ymmärtämään asiaa on opiskella kriittistä kapitalismia eli kapitalismin todellista metodikkaa. Ei siis kauppalehteä ja muuta sontaa, vaan lukemalla kriittistä kansantaloustiedettä.

        On se vaikeaa teille ahneet, olla oikeudenmukainen ja rehellinen itselleen. Porvarivallankumouksen motto oli "vapaus, veljeys ja tasa-arvo" missä siitä on edes pätkä näkyvissä?? Vapaus on vapautta riistää, veljeys on hyvä-velitoimintaa ja tasa-arvo yhtiöden osakekannassa, jossa rikkain on tasa-arvoisin.


      • puolesta
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..yksi yksilökeskeinen, joka ei tajua, että ei ole kyse hänestä tai minusta vaan työväenluokasta. Siitä, joka luo koko maailman kaiken rikkauden, saamatta siitä tältä porvarikapitalisti ahneistolta siivuakaan.

        Ainut keino oppia ymmärtämään asiaa on opiskella kriittistä kapitalismia eli kapitalismin todellista metodikkaa. Ei siis kauppalehteä ja muuta sontaa, vaan lukemalla kriittistä kansantaloustiedettä.

        On se vaikeaa teille ahneet, olla oikeudenmukainen ja rehellinen itselleen. Porvarivallankumouksen motto oli "vapaus, veljeys ja tasa-arvo" missä siitä on edes pätkä näkyvissä?? Vapaus on vapautta riistää, veljeys on hyvä-velitoimintaa ja tasa-arvo yhtiöden osakekannassa, jossa rikkain on tasa-arvoisin.

        vahinko vaan on muuta kirjallisuutta myös.
        ei se käy, että pikku vähemmistö tekee vallankumousta työväen nimissä. minä olen työväestöä. en missään tapauksessa ole missään vallankumouksessa mukana.
        eli kenenkä pitäisi opiskella? onko se sinä.
        mitä tuohon yksilökeskeisyyten tulee. no mitä se lienee. oma etu se komullakin on ollut toverilla ei niin väliä. tästä mulla on katkerat kokemukset.


      • puolesta kirjoitti:

        vahinko vaan on muuta kirjallisuutta myös.
        ei se käy, että pikku vähemmistö tekee vallankumousta työväen nimissä. minä olen työväestöä. en missään tapauksessa ole missään vallankumouksessa mukana.
        eli kenenkä pitäisi opiskella? onko se sinä.
        mitä tuohon yksilökeskeisyyten tulee. no mitä se lienee. oma etu se komullakin on ollut toverilla ei niin väliä. tästä mulla on katkerat kokemukset.

        ..on ainakin neljäviidesosaa maailman väestöstä, joten se joukko ei ole pieni vähemmistö vaan suuri demokraattinen enemmistö. Et taida ymmärtää, että ei kommunitit vallankumousta tee, et edes sitä mikä on vallankumouksen syy.

        Me kaikki komukat olemme kapitalismin lapsia, emme kommunismin. Joten pitkä on matka siitä hetkestä, kun riisto loppuu ja uusi Ihminen voi lopulta syntyä. Toverit ovat monen kokemuksen lapsia, niin hyvien kuin huonojen.


      • varmasti
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..on ainakin neljäviidesosaa maailman väestöstä, joten se joukko ei ole pieni vähemmistö vaan suuri demokraattinen enemmistö. Et taida ymmärtää, että ei kommunitit vallankumousta tee, et edes sitä mikä on vallankumouksen syy.

        Me kaikki komukat olemme kapitalismin lapsia, emme kommunismin. Joten pitkä on matka siitä hetkestä, kun riisto loppuu ja uusi Ihminen voi lopulta syntyä. Toverit ovat monen kokemuksen lapsia, niin hyvien kuin huonojen.

        olen vakuuttunut ettei siinä marxin visioilla ole mitään tekemistä.
        toivottavasti meistä kehittyy ihmisiä joka ottaa kanssaihmisen huomioon.

        näihin visioihin jota kuvailet.. ei työväen enemmistö usko eikä halua niin välttämättä enään tutustua. mitä tuohon tulee komujen demokratia MITÄ SE ON? eikö se ole näitä vapaita vaaleja vai onko se yksi ehdokas jota me äänestämme?

        halkean uteliaisuudesta.


      • varmasti kirjoitti:

        olen vakuuttunut ettei siinä marxin visioilla ole mitään tekemistä.
        toivottavasti meistä kehittyy ihmisiä joka ottaa kanssaihmisen huomioon.

        näihin visioihin jota kuvailet.. ei työväen enemmistö usko eikä halua niin välttämättä enään tutustua. mitä tuohon tulee komujen demokratia MITÄ SE ON? eikö se ole näitä vapaita vaaleja vai onko se yksi ehdokas jota me äänestämme?

        halkean uteliaisuudesta.

        ..kysymyksinenne, mutta mielipide on jo kuitenkin muodostettuna, kuten heilläkin.
        Ajattelu ei voi rakentua mielikuviin ja lapsenuskoon vaan tosiasioihin.

        Marxin visio on kapitalimin koneiston paljastaminen, siis sen, mikä tekee kapitalismista kapitalismia. Tosiasia jonka hän toi näkyväksi prosessiksi, jos vain haluamme sen nähdä. Tähän, näkymättömän prosessin näkemiseen tarvitaan teoriaa.

        Sinä luulet näkeväsi näkymättömän ja muodostat jo siitä sitä mielikuvaasi. Minä teen mielikuvani vain tosiasian pohjalle ja tarkastelen näkymätöntä teoria mallina. Minun näkemäni on tosiasia, jota voi käsitellä teoreettisn välinein ja testata käytännössä, sinun näkemäsi on sinun uskoasi, jonka testaamiseen sinun on turvauduttava teoriaan. Sinun siis pitää abstrahoida uskosi teoriamalliksi, jotta voit sen rakenteen/prosessit paljastaa.
        Lopputulemasta ei ole minulla epäselvyyttä, kunhan pääset nyt aluksi uskosi mallintamisen alkuun...

        Ei, meistä ei kehity mitään toiveidemme mukaan vaan sen todellisuuden, jossa elämme (heijastusteoria). Jos todellisuus on kapitalismi, siis luovuttamamme "työvoiman" petollinen salassa tehtävä riisto, kuten se nyt on, olemme sen tuotoksia. Riistoyhteiskunnan lapsia. Riistämme silloin toisamme, luontoa ja yhteiskuntaamme ja ne takaisin meitä (suhteemme luontoon on erilainen, koska luonto ei riistä, vaikka se vaikuttaakin meihin takaisin). Riisto on koko olemassa olomme moottori. Kuinka siitä voi kehittyä kanssaihmisemme huomioon ottavia.

        Jos meiltä puuttuu riisto, emme ole enää kapitalismissa (kapitalismia ilman riistoa ei voi olla olemssa) vaan olemme lopulta tämän riistottoman tuotatotavan tuotoksia. On siis selvä, että olemme silloin perustaltamme jo aivan toisenlasia. Joten olemme sitä Ihmisenäkin.

        Kapitalsimin romahdus ei perustu vain työväen käsityksiin omasta asemastaan, vaan ennen kaikkea kapitalismin omaan sisäiseen ristiriitaan, ristiriitaan työn ja omistamisen suhteesta, ristiriitaan loputtomasta kasvusta.
        Taatusti näemme tämän loputtoman kasvun mahdottomuuden, koska se on jo mallinettavissa esiin yksinkertaisinkin välinein. Vaikka emme vielä näekkään kuin suomalaisen antautuneen työväestön. Emme sitä ristiriitaa, joka syntyy, kun kapitalistin rikastuminen loppuu, kun luonnon riisto ei voi enää jatkua.


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..kysymyksinenne, mutta mielipide on jo kuitenkin muodostettuna, kuten heilläkin.
        Ajattelu ei voi rakentua mielikuviin ja lapsenuskoon vaan tosiasioihin.

        Marxin visio on kapitalimin koneiston paljastaminen, siis sen, mikä tekee kapitalismista kapitalismia. Tosiasia jonka hän toi näkyväksi prosessiksi, jos vain haluamme sen nähdä. Tähän, näkymättömän prosessin näkemiseen tarvitaan teoriaa.

        Sinä luulet näkeväsi näkymättömän ja muodostat jo siitä sitä mielikuvaasi. Minä teen mielikuvani vain tosiasian pohjalle ja tarkastelen näkymätöntä teoria mallina. Minun näkemäni on tosiasia, jota voi käsitellä teoreettisn välinein ja testata käytännössä, sinun näkemäsi on sinun uskoasi, jonka testaamiseen sinun on turvauduttava teoriaan. Sinun siis pitää abstrahoida uskosi teoriamalliksi, jotta voit sen rakenteen/prosessit paljastaa.
        Lopputulemasta ei ole minulla epäselvyyttä, kunhan pääset nyt aluksi uskosi mallintamisen alkuun...

        Ei, meistä ei kehity mitään toiveidemme mukaan vaan sen todellisuuden, jossa elämme (heijastusteoria). Jos todellisuus on kapitalismi, siis luovuttamamme "työvoiman" petollinen salassa tehtävä riisto, kuten se nyt on, olemme sen tuotoksia. Riistoyhteiskunnan lapsia. Riistämme silloin toisamme, luontoa ja yhteiskuntaamme ja ne takaisin meitä (suhteemme luontoon on erilainen, koska luonto ei riistä, vaikka se vaikuttaakin meihin takaisin). Riisto on koko olemassa olomme moottori. Kuinka siitä voi kehittyä kanssaihmisemme huomioon ottavia.

        Jos meiltä puuttuu riisto, emme ole enää kapitalismissa (kapitalismia ilman riistoa ei voi olla olemssa) vaan olemme lopulta tämän riistottoman tuotatotavan tuotoksia. On siis selvä, että olemme silloin perustaltamme jo aivan toisenlasia. Joten olemme sitä Ihmisenäkin.

        Kapitalsimin romahdus ei perustu vain työväen käsityksiin omasta asemastaan, vaan ennen kaikkea kapitalismin omaan sisäiseen ristiriitaan, ristiriitaan työn ja omistamisen suhteesta, ristiriitaan loputtomasta kasvusta.
        Taatusti näemme tämän loputtoman kasvun mahdottomuuden, koska se on jo mallinettavissa esiin yksinkertaisinkin välinein. Vaikka emme vielä näekkään kuin suomalaisen antautuneen työväestön. Emme sitä ristiriitaa, joka syntyy, kun kapitalistin rikastuminen loppuu, kun luonnon riisto ei voi enää jatkua.

        Marx ei tiennyt tämän päivän suomalaisesta
        yhteiskunnasta yhtään mitään.

        Viittaan vaikkapa tulonsiirtoihin.

        Vai että uskon mallintamisesta on kyse!

        Voi herran jestas! Kaikki eivät kasva isoiksi
        ikinä.

        Mutta kuten kaverikin sanoi niin älä viitsi puhua
        kaikkien verokirjalla töitä tekevien suulla.

        Annan vanhemman työläisen neuvon joka kuuluu
        seuraavasti.

        Koeta pyrkiä edes vähän kosketuksiin oikean
        elämän kanssa. Ei tarvitse ruveta ylistämään
        markkinataloutta eikä kapitalismiä.

        Nimittäin tämä kirjoituksesi on jo niin täyttä
        soopaa että alan huolestua todellisuuden tajusta-
        si.

        Ilman mitään poliittista viitekehystä.

        Elät teorioiden sekamelskassa ja tuon tasoinen
        uppoaminen ei kyllä ole objektiivista yhteiskun-
        nallista pohtimista.

        Mutta toden totta. ÄLÄ PUHU KAIKKIEN NIIDENKIN
        NIMISSÄ JOTKA EIVÄT AATETTASI KANNATTAISI MISSÄÄN
        OLOSUHTEISSA.


      • että joku kertoo
        T Urpo kirjoitti:

        Marx ei tiennyt tämän päivän suomalaisesta
        yhteiskunnasta yhtään mitään.

        Viittaan vaikkapa tulonsiirtoihin.

        Vai että uskon mallintamisesta on kyse!

        Voi herran jestas! Kaikki eivät kasva isoiksi
        ikinä.

        Mutta kuten kaverikin sanoi niin älä viitsi puhua
        kaikkien verokirjalla töitä tekevien suulla.

        Annan vanhemman työläisen neuvon joka kuuluu
        seuraavasti.

        Koeta pyrkiä edes vähän kosketuksiin oikean
        elämän kanssa. Ei tarvitse ruveta ylistämään
        markkinataloutta eikä kapitalismiä.

        Nimittäin tämä kirjoituksesi on jo niin täyttä
        soopaa että alan huolestua todellisuuden tajusta-
        si.

        Ilman mitään poliittista viitekehystä.

        Elät teorioiden sekamelskassa ja tuon tasoinen
        uppoaminen ei kyllä ole objektiivista yhteiskun-
        nallista pohtimista.

        Mutta toden totta. ÄLÄ PUHU KAIKKIEN NIIDENKIN
        NIMISSÄ JOTKA EIVÄT AATETTASI KANNATTAISI MISSÄÄN
        OLOSUHTEISSA.

        sullekin, että kuulut työväenluokkaan, objektiivisesti, halustasi riippumatta, ettet omistavaan kapitalistiluokkaan, vaikka pientä salkkua pyöritätkin ja haluaisit herrana köpötellä naureskelemaan tyäläisten vappujuhlia.


      • T Urpo
        että joku kertoo kirjoitti:

        sullekin, että kuulut työväenluokkaan, objektiivisesti, halustasi riippumatta, ettet omistavaan kapitalistiluokkaan, vaikka pientä salkkua pyöritätkin ja haluaisit herrana köpötellä naureskelemaan tyäläisten vappujuhlia.

        Vaan tavallisena työläisenä!

        Pitäisikö sorvarin näyttää aina kurjalta sekä
        paskaiselta?

        Rainestosta on paljon huvia ei sen puoleen.

        Huolestuin vain käyttämästään teorian tasosta
        josta unesta tuleekin totta!

        Omassa mielikuvituksessa.

        En pidä sitä ihan terveellisenä suhtautumisena
        elämään oltiinpa sitten punikkeja tai ei.

        Mutta enpä kuulu omistavaan kapitalistiluokkaan
        todellakaan.

        Yritän tulla vapaassa maassa toimeen!

        Ei enempää eikä vähempää.

        Ja väitän että tulen paremmin toimeen kuin
        punaisessa kansanvankilassa tulisin.

        Ihan simppeliä plussat miinukset ajattelua.


    • PappaManninen

      Lukeudun niihin, jotka lähes nollasta ovat lähteneet ja luoneet erittäin hyvän elintason.
      Työllistän paljon ihmisiä, jotka ovat erittäin tyytyväisiä elämäänsä. Sanaa "riisto" en ole kuullut missään muualla kuin tällä palstalla. Sitä ei Hannu ole olemassakaan.
      Tästä tullaan siihen, että suomalaiset rakastavat
      niitä, jotka ovat omalla esimerkillään luoneet paljon. Työllistävät työttömiä. Luovat veropottia, joka on muuten jopa kohtuuton yrittäjille.
      Tekevät itse enemmän kuin työhön ottamansa ihmiset töitä. Ovat erittäin arvokkaita yhteiskunnallemme.
      Tästä taas tullaan siihen, että ristiriitaa ei ole minkään luokkien välillä, eli jännitteitä ei ole nimeksikään(paitsi täällä). Eli haluat tehdä tyhjästä säkistä täyden. Vallankumouksen ilman mitään tarvetta. Tämä tekee sinusta fiksusta miehestä valitettavasti tyhmän. Edes ajatuksen tasolla ette pääse puusta pitkään.(vaikka teillä ei olisi yhtään vastustajaa ns.oikeistolaisella puolella. Teillä ei ole kannattajia edes vasemmalla.

      • ..kiistää kiístämätöntä, mutta sentään älähdät peitelläksesi totuuden, jota et pysty selittämään.

        Työvoiman riisto on kapitalismin se mekanismi joka tulee poistaa, miksi vastustat sitä?

        Tässä ei ole kuule kyse minusta, tässä on kyse Ihmisten tulevaisuudesta. Tulevaisuus ei voi perustua riistolle, siksi se tulee poistaa.

        Yksilökeskeisyyden edustajana, sinulla on ongelmia ymmärtää, mitä on yhteisöllisyys ja solidaarisuus. Avaamalla silmäsi voit kuitenkin saada siitä havaintoja ja herätä kysymyksiin.


      • Ei marxille
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..kiistää kiístämätöntä, mutta sentään älähdät peitelläksesi totuuden, jota et pysty selittämään.

        Työvoiman riisto on kapitalismin se mekanismi joka tulee poistaa, miksi vastustat sitä?

        Tässä ei ole kuule kyse minusta, tässä on kyse Ihmisten tulevaisuudesta. Tulevaisuus ei voi perustua riistolle, siksi se tulee poistaa.

        Yksilökeskeisyyden edustajana, sinulla on ongelmia ymmärtää, mitä on yhteisöllisyys ja solidaarisuus. Avaamalla silmäsi voit kuitenkin saada siitä havaintoja ja herätä kysymyksiin.

        Ota nyt poika poloinen huomioon emme ole sinun kanssasi samaa mieltä.


      • Ei marxille kirjoitti:

        Ota nyt poika poloinen huomioon emme ole sinun kanssasi samaa mieltä.

        ..tiedoski, että kyse riistosta ei ole meidän mielipiteemme, vaan riisto on objektiivinen ominaisuus kapitalismissa.

        Tarkoittaa, että olkaamme mitä mieltä tahansa niin riisto on silti juuri työvoiman riistoa.

        Tuntuu tietysti ikävältä moinen, kun itse on yrittäjä jolla on lisäarvoa tuottavia työläisiä. Mutta voithan ruveta maksamaan heille siitä lisäarvosta osuutensa jonka sinulle tekevät, niin taivaspaikkasi samalla hieman paranee. Samalla tietysti aloitat pienen sosialistisen kokeilun ja TT antaa sinulle monoa, mutta mitä se nyt, kunhan teet oikein.

        Vapaassa maassa olet vapaa tekemään vaikka oikein.


      • PappaManninen
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..kiistää kiístämätöntä, mutta sentään älähdät peitelläksesi totuuden, jota et pysty selittämään.

        Työvoiman riisto on kapitalismin se mekanismi joka tulee poistaa, miksi vastustat sitä?

        Tässä ei ole kuule kyse minusta, tässä on kyse Ihmisten tulevaisuudesta. Tulevaisuus ei voi perustua riistolle, siksi se tulee poistaa.

        Yksilökeskeisyyden edustajana, sinulla on ongelmia ymmärtää, mitä on yhteisöllisyys ja solidaarisuus. Avaamalla silmäsi voit kuitenkin saada siitä havaintoja ja herätä kysymyksiin.

        joka aamu. En kerkeä ajatella solidaarisuutta siksi enkä yhteisöllisyyttä. Mikäli en lähde töihin, ei minun töissä olevilla ihmisilläkään ole töitä. Kerronko huomenna työpaikalla, että mennään kotiin ja sorvi kiinni ja ajatellaan kaikki yhteisöllisyyttä ja solidaarisuutta?

        Ajatusleikki: Vaikka minä niin johtajana haluaisin/määräisinkin, olisi vastustus työntekijöillä murskaava. He nauraisivat minun yhteisöllisyyspuheilleni. Huomaatko, ei tää homma etene näin Hannu! Ei todellakaan!


      • huomaa manninen
        PappaManninen kirjoitti:

        joka aamu. En kerkeä ajatella solidaarisuutta siksi enkä yhteisöllisyyttä. Mikäli en lähde töihin, ei minun töissä olevilla ihmisilläkään ole töitä. Kerronko huomenna työpaikalla, että mennään kotiin ja sorvi kiinni ja ajatellaan kaikki yhteisöllisyyttä ja solidaarisuutta?

        Ajatusleikki: Vaikka minä niin johtajana haluaisin/määräisinkin, olisi vastustus työntekijöillä murskaava. He nauraisivat minun yhteisöllisyyspuheilleni. Huomaatko, ei tää homma etene näin Hannu! Ei todellakaan!

        ".tiedoski, että kyse riistosta ei ole meidän mielipiteemme, vaan riisto on objektiivinen ominaisuus kapitalismissa."

        vaikka mitä louskuttaisit, homma kulkee tuolleen kun Rainesto tiivisti.


      • PappaManninen kirjoitti:

        joka aamu. En kerkeä ajatella solidaarisuutta siksi enkä yhteisöllisyyttä. Mikäli en lähde töihin, ei minun töissä olevilla ihmisilläkään ole töitä. Kerronko huomenna työpaikalla, että mennään kotiin ja sorvi kiinni ja ajatellaan kaikki yhteisöllisyyttä ja solidaarisuutta?

        Ajatusleikki: Vaikka minä niin johtajana haluaisin/määräisinkin, olisi vastustus työntekijöillä murskaava. He nauraisivat minun yhteisöllisyyspuheilleni. Huomaatko, ei tää homma etene näin Hannu! Ei todellakaan!

        Se mitä yrität sanoa, kertoo, että kapitalismisi ei anna sinun tehdä vapaasti ja aloittaa sosialismia, ei edes omassa firmassasi. Siihen se lopuu se vapaus...

        Työläinen, jolle kerrot, että riistät hänen "työvoimansa" ilmatteeksi ajattelee edelleen mahallaan ja perheensä mahalla ja asuntolainallaan jne.. Hän ei ole vapaa ajattelemaan muuta, sillä huomennakin tarvitaan leipää.

        Minä olen esittänyt monelle asuntovelkaiselle, että sosialismiin siirryttäessä hän saa asuntona, mutta menettää velan. Hän silti mieluummin pitää velan. Kun kysyn mitä on sosialismi, ei hän tiedä, vastaa lähinnä kuten sinä eli porvarillisin käsityksin. Kun kysyn jumalasta, hän uskoo siihenkin, kun pyydän häntä näyttämään jumalansa, eihän näytä sitäkään...

        Kysy oppineelta, mitä hän vastaa, hän on jo paljon vapaampi vastaamaan. Tai kysy oikeasti sivistyneeltä niin hän puhuu kuten kommunistit puhuu.


      • PappaManninen
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Se mitä yrität sanoa, kertoo, että kapitalismisi ei anna sinun tehdä vapaasti ja aloittaa sosialismia, ei edes omassa firmassasi. Siihen se lopuu se vapaus...

        Työläinen, jolle kerrot, että riistät hänen "työvoimansa" ilmatteeksi ajattelee edelleen mahallaan ja perheensä mahalla ja asuntolainallaan jne.. Hän ei ole vapaa ajattelemaan muuta, sillä huomennakin tarvitaan leipää.

        Minä olen esittänyt monelle asuntovelkaiselle, että sosialismiin siirryttäessä hän saa asuntona, mutta menettää velan. Hän silti mieluummin pitää velan. Kun kysyn mitä on sosialismi, ei hän tiedä, vastaa lähinnä kuten sinä eli porvarillisin käsityksin. Kun kysyn jumalasta, hän uskoo siihenkin, kun pyydän häntä näyttämään jumalansa, eihän näytä sitäkään...

        Kysy oppineelta, mitä hän vastaa, hän on jo paljon vapaampi vastaamaan. Tai kysy oikeasti sivistyneeltä niin hän puhuu kuten kommunistit puhuu.

        1. Minä en halua aloittaa sosialismia henkilökohtaisesti koska tiedän sen epäonnistuvan varmasti.

        2. Voin vaikka huomenna jäädä itse eläkkeelle talouden puolesta. Vapaus on. Mutta se olisi tyhmää.

        3. Mitä minun esimerkkini todistaisi?

        Asian on toimittava käytännössä Hannu. Muuten sillä ei tee mitään!


      • PappaManninen kirjoitti:

        1. Minä en halua aloittaa sosialismia henkilökohtaisesti koska tiedän sen epäonnistuvan varmasti.

        2. Voin vaikka huomenna jäädä itse eläkkeelle talouden puolesta. Vapaus on. Mutta se olisi tyhmää.

        3. Mitä minun esimerkkini todistaisi?

        Asian on toimittava käytännössä Hannu. Muuten sillä ei tee mitään!

        ..tuo esittämäsi on yksi, kysymys jää silti elämään.

        Kumottavana on käsite lisäarvon riisto ja siihen pystyy vain lisäarvon tuotantomekanismien kumoaminen. Sitä taasen nimitetään vallankumoukseksi.
        Sinun käsityksesi sensijaan sisältää ajatuksen, että riisto on ikuista, mutta mitä siihen sanoo teidän kaikkivoipa oikeamielinen jumalanne? ei muuta, kuin riistäkää minkä kerkiätte.

        Jos työvoiman käyttö toimii kapitalismissa rikkauden luojana niin mikä estäisi sen toimisen kommunismissa, yhteisöllisessä maailmassa?


      • Ei marxille
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..tiedoski, että kyse riistosta ei ole meidän mielipiteemme, vaan riisto on objektiivinen ominaisuus kapitalismissa.

        Tarkoittaa, että olkaamme mitä mieltä tahansa niin riisto on silti juuri työvoiman riistoa.

        Tuntuu tietysti ikävältä moinen, kun itse on yrittäjä jolla on lisäarvoa tuottavia työläisiä. Mutta voithan ruveta maksamaan heille siitä lisäarvosta osuutensa jonka sinulle tekevät, niin taivaspaikkasi samalla hieman paranee. Samalla tietysti aloitat pienen sosialistisen kokeilun ja TT antaa sinulle monoa, mutta mitä se nyt, kunhan teet oikein.

        Vapaassa maassa olet vapaa tekemään vaikka oikein.

        Vapaassa maassa olen tietenkin kanssasi eri linjoilla. Anteeksi.

        Saapi olla vaikka opjektiivisen supjektiivinen. En näe riiston olevan Marxin kuvaileman tapaista.


      • Ei marxille kirjoitti:

        Vapaassa maassa olen tietenkin kanssasi eri linjoilla. Anteeksi.

        Saapi olla vaikka opjektiivisen supjektiivinen. En näe riiston olevan Marxin kuvaileman tapaista.

        Edelleen sinun näkemisesi ja tosiasiat eivät korreloi toisiaan.

        Nähdäksesi kapitalismin dynamiikan, sinun on nähtävä sen näkymättömät prosessit. Työvoiman riiston eli lisä-arvon synnyn moottorin.

        Sinä et voi sitä nähdä kuin teoria mallina. Joten kuvaile minulle tai vaikka itsellesi tuo malli ja kumoa se.


      • Kysyjä X
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..tuo esittämäsi on yksi, kysymys jää silti elämään.

        Kumottavana on käsite lisäarvon riisto ja siihen pystyy vain lisäarvon tuotantomekanismien kumoaminen. Sitä taasen nimitetään vallankumoukseksi.
        Sinun käsityksesi sensijaan sisältää ajatuksen, että riisto on ikuista, mutta mitä siihen sanoo teidän kaikkivoipa oikeamielinen jumalanne? ei muuta, kuin riistäkää minkä kerkiätte.

        Jos työvoiman käyttö toimii kapitalismissa rikkauden luojana niin mikä estäisi sen toimisen kommunismissa, yhteisöllisessä maailmassa?

        ...joa PappaManninen lopettaisi riiston: kapitalismi seis, tehdas kiinni ja gudbai duunarit. Duunarit saisivat tehdä ihan sitä mitä haluaisivat. Vaikka opiskella Marxia aamusta iltaan. Ilman riistoa.

        Mitenkäs kommunisti kommentoisi tällaista tekoa. Saisiko PappaManninen kommunisteilta "Riistonlopettamispränikän" rintaan? Hä?


      • Kysyjä X kirjoitti:

        ...joa PappaManninen lopettaisi riiston: kapitalismi seis, tehdas kiinni ja gudbai duunarit. Duunarit saisivat tehdä ihan sitä mitä haluaisivat. Vaikka opiskella Marxia aamusta iltaan. Ilman riistoa.

        Mitenkäs kommunisti kommentoisi tällaista tekoa. Saisiko PappaManninen kommunisteilta "Riistonlopettamispränikän" rintaan? Hä?

        Pappamannisen lopettaminen ei ratkaise mitään, kapitalismihan tässä pitää lopettaa, eikä työtä.

        Olen itse ollut 10 v. yrittäjänä ja silloinen yritykseni jatkaa edelleen.

        Ei kommunismi ole työtä tekemätön yhteiskunta, vaan riistosta vapaa ja työtä tekevä. Kullekin kykyjensä, kullekin tarpeensa ja kullekin panoksensa mukaan. Tämä yhtälö kasvataa yhteiskunnan varantoa ja siis jakovaraa. Nyt kapitalismissa jakovaraa syntyy vain kansaa verottamalla, kun rikaat vievät pääomat ja lisäarvot ulkomaille. Huomaat tämän olevan näin, kun jäljellä on vain pesuloita, joissa pesemme toistemme paitoja, kuten ystäväni hienosti asian muotoili....


      • käsin koskettelematon
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Edelleen sinun näkemisesi ja tosiasiat eivät korreloi toisiaan.

        Nähdäksesi kapitalismin dynamiikan, sinun on nähtävä sen näkymättömät prosessit. Työvoiman riiston eli lisä-arvon synnyn moottorin.

        Sinä et voi sitä nähdä kuin teoria mallina. Joten kuvaile minulle tai vaikka itsellesi tuo malli ja kumoa se.

        on varmaan vaikeaa hahmoittaa. miltä tuo näyttäis ja miltä tuntuis käsiin ottaa.`hyvä kysymys. siihen tarvitaa mielikuvitusta ja uskoa. ja sitä meillä riittää.
        jos nyt käytät nimitystä riisto. yhteiskunta riistää lisäarvosta veroina riistetyltä hiukan ja riistäjältä. ja jakaa siitä osan heikoimille jäsenilleen. vai etkö ole tiedostanut asiaa? en näe asiassa mitää pahaa. vain hyvää. meneekö vero prossat oikein sitä en tiedä. raha on arvon mitta ja maksu väline. me voimme itse mitoittaa tarpeemme varallisuuden mukaan. eli voimme itse valita mitä ostamme itsellemme. siitä ei päästä eroon.
        eroon pääsi vain neukkulan "faaraot". heille oli kaikki ilmaista.


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Se mitä yrität sanoa, kertoo, että kapitalismisi ei anna sinun tehdä vapaasti ja aloittaa sosialismia, ei edes omassa firmassasi. Siihen se lopuu se vapaus...

        Työläinen, jolle kerrot, että riistät hänen "työvoimansa" ilmatteeksi ajattelee edelleen mahallaan ja perheensä mahalla ja asuntolainallaan jne.. Hän ei ole vapaa ajattelemaan muuta, sillä huomennakin tarvitaan leipää.

        Minä olen esittänyt monelle asuntovelkaiselle, että sosialismiin siirryttäessä hän saa asuntona, mutta menettää velan. Hän silti mieluummin pitää velan. Kun kysyn mitä on sosialismi, ei hän tiedä, vastaa lähinnä kuten sinä eli porvarillisin käsityksin. Kun kysyn jumalasta, hän uskoo siihenkin, kun pyydän häntä näyttämään jumalansa, eihän näytä sitäkään...

        Kysy oppineelta, mitä hän vastaa, hän on jo paljon vapaampi vastaamaan. Tai kysy oikeasti sivistyneeltä niin hän puhuu kuten kommunistit puhuu.

        Sosialismi kerennyt toteutua kun asuttiin
        emon kanssa pienessä velaksi ostetussa kaksioss!

        Olisimme jääneet sinne!

        Myyntivoittokin olisi jäänyt saamatta!

        Nyt on Rainesto niin että sosialismin tarjoile-
        missa lähiöissä ei viitsi asua edes siat!

        Paitsi väkipakolla.

        Sosialismia ei voi aloittaa edes omassa firmassaan.

        Tiedätkö miksi?

        Kellään ei ole siihen varaa. Ja kun aikansa
        eletään yli sen mikä tulee, on lopputuloksena
        kaaos.

        Kuka sellaista haluaa?

        Miten muuten jos asuntovelka pyyhittäisiin pois
        kaikilta asuntovelallisilta niin mitä se vaikut-
        taisi rahan arvoon jolla maksetaan velallisen
        palkka tekemästään työstä?

        Onko sinulla "näkyä" edellä mainitusta.


      • Kysyjä X
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Pappamannisen lopettaminen ei ratkaise mitään, kapitalismihan tässä pitää lopettaa, eikä työtä.

        Olen itse ollut 10 v. yrittäjänä ja silloinen yritykseni jatkaa edelleen.

        Ei kommunismi ole työtä tekemätön yhteiskunta, vaan riistosta vapaa ja työtä tekevä. Kullekin kykyjensä, kullekin tarpeensa ja kullekin panoksensa mukaan. Tämä yhtälö kasvataa yhteiskunnan varantoa ja siis jakovaraa. Nyt kapitalismissa jakovaraa syntyy vain kansaa verottamalla, kun rikaat vievät pääomat ja lisäarvot ulkomaille. Huomaat tämän olevan näin, kun jäljellä on vain pesuloita, joissa pesemme toistemme paitoja, kuten ystäväni hienosti asian muotoili....

        ...leikkimään käsitteillä. Epäselvästi kyhättyjä lauseita sinulta tulee kuin sudelta paskaa. Kysymys ei ollut kommunismin teoriaan liittyvä vaan haukkumasi PappaMannisen omaan toimintaan liittyvä.

        No kerrohan kommarin vastaus helppoon kysymykseen. Kumpi vaihtoehto on kommarin mielestä työläiselle parempi:
        a) "Manninen jatkaa yrityksenä pyörittämistä ja työläisten riistoa"
        b) "Manninen lopettaa yrityksensä ja työläisen riiston"

        Luulisi noin "oppineen" kyypän osaavan vastata edes helppoon monivalintatehtävään.

        Vastausta odotellen...
        Kysyjä X


      • oletko itse kallen
        Kysyjä X kirjoitti:

        ...leikkimään käsitteillä. Epäselvästi kyhättyjä lauseita sinulta tulee kuin sudelta paskaa. Kysymys ei ollut kommunismin teoriaan liittyvä vaan haukkumasi PappaMannisen omaan toimintaan liittyvä.

        No kerrohan kommarin vastaus helppoon kysymykseen. Kumpi vaihtoehto on kommarin mielestä työläiselle parempi:
        a) "Manninen jatkaa yrityksenä pyörittämistä ja työläisten riistoa"
        b) "Manninen lopettaa yrityksensä ja työläisen riiston"

        Luulisi noin "oppineen" kyypän osaavan vastata edes helppoon monivalintatehtävään.

        Vastausta odotellen...
        Kysyjä X

        alter ego?


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Pappamannisen lopettaminen ei ratkaise mitään, kapitalismihan tässä pitää lopettaa, eikä työtä.

        Olen itse ollut 10 v. yrittäjänä ja silloinen yritykseni jatkaa edelleen.

        Ei kommunismi ole työtä tekemätön yhteiskunta, vaan riistosta vapaa ja työtä tekevä. Kullekin kykyjensä, kullekin tarpeensa ja kullekin panoksensa mukaan. Tämä yhtälö kasvataa yhteiskunnan varantoa ja siis jakovaraa. Nyt kapitalismissa jakovaraa syntyy vain kansaa verottamalla, kun rikaat vievät pääomat ja lisäarvot ulkomaille. Huomaat tämän olevan näin, kun jäljellä on vain pesuloita, joissa pesemme toistemme paitoja, kuten ystäväni hienosti asian muotoili....

        "Ei kommunismi ole työtä tekemätön yhteiskunta, vaan riistosta vapaa ja työtä tekevä. Kullekin kykyjensä, kullekin tarpeensa ja kullekin panoksensa mukaan. Tämä yhtälö kasvataa yhteiskunnan varantoa ja siis jakovaraa. Nyt kapitalismissa jakovaraa syntyy vain kansaa verottamalla, kun rikaat vievät pääomat ja lisäarvot ulkomaille. Huomaat tämän olevan näin, kun jäljellä on vain pesuloita, joissa pesemme toistemme paitoja, kuten ystäväni hienosti asian muotoili..!

        Kyky, tarve ja panos? Mistä tulee se kakku josta
        noiden mukaan lohkotaan?

        Entäs jos ei ole kykyä eikä siten panosta mutta
        tarvetta on?

        Kuka tai mikä määrittää yksilön kyvyn tarpeen ja
        panoksen?

        Entäpä palkkataso? Keskipalkka suomalaisilla
        jotain 2200 euroa.

        Kommunistimaissa 200?

        Kommunismissä yhteiskunta pitäisi vielä suurem-
        man siivun kuin mitä Suomessa verotetaan.

        Demokraattinen parlamentarismi hallitsee verotus-
        ta ja tulonsiirtoja.

        Sinun systeemissäsi me 99,5 kommunismiä äänestä-
        mättömät olisi äänioikeudettomia!

        Mitenkähän tuosta voi repiä "oikeudenmukaisuutta"?

        Ei mitenkään.

        Talouden tuhomaminen olisi väistämättä agendalla
        kommunismissä.

        Kun talous tuhotaan niin kysynpä että montako
        kymmentä tai sataa vuotta menisi talouden
        uudelleen rakentamiseen?

        Itse asiassa tuo kyky, tarve ja panos toimii
        nytkin.

        Ihminen opiskelee kykyjensä mukaan valtion piik-
        kiin ja sen lopputuloksena määrittelee tarpeensa
        panostuksen kykynsä mukaan.


        Jos homma ei toimi voi kouluttautua lisää ja
        myös vaihtaa työpaikkaa.

        Erona on se että hän määritteleekin nuo määreet
        ITSE!

        Kukaan eikä mikään estä Suomessa ketään käyttämäs-
        tä kouluttautumista omaksi hyväkseen yhteiskunnan
        piikkiin.

        Lisäbonuksena yksilö voi halutessaan lähteä
        tavoittelemaan tarpeet täyttävää työtä ulkomail-
        ta tai opiskella EU:n alueella opintososiaalisten
        tukien avulla.

        Kyllä se Hanski on niin että kukaan täyspäinen
        ihminen ei halua itseään lukittavaksi toisten
        määrittelemiin määreisiin.

        Teillä kun olisi kaikille tarjolla samaa kakkua.

        Perusoikeuksien menetys ja ilmaisen työn teko.


      • T Urpo
        oletko itse kallen kirjoitti:

        alter ego?

        Nyt helevetti eläkä venkoile.

        Yksinkertaiseen kysymykseen.

        Miten Papan työläisten elintaso nousisi kun
        Pappa laittaisi solidaarisuuden nimissä
        lapun luukulle?

        Miten riiston loppuminen parantaisi Papan
        ex työläisen asemaa ja etenkin mistä tulisivat
        varat ex työläisen perheen elantoon?

        Kun se "rotvakka riisto" olisi loppunut ja
        maailma tullut "valmiiksi"?

        Luulisi nyt osaavan vastata jos kerran opin
        tuntee kannesta kanteen!


      • käsin koskettelematon kirjoitti:

        on varmaan vaikeaa hahmoittaa. miltä tuo näyttäis ja miltä tuntuis käsiin ottaa.`hyvä kysymys. siihen tarvitaa mielikuvitusta ja uskoa. ja sitä meillä riittää.
        jos nyt käytät nimitystä riisto. yhteiskunta riistää lisäarvosta veroina riistetyltä hiukan ja riistäjältä. ja jakaa siitä osan heikoimille jäsenilleen. vai etkö ole tiedostanut asiaa? en näe asiassa mitää pahaa. vain hyvää. meneekö vero prossat oikein sitä en tiedä. raha on arvon mitta ja maksu väline. me voimme itse mitoittaa tarpeemme varallisuuden mukaan. eli voimme itse valita mitä ostamme itsellemme. siitä ei päästä eroon.
        eroon pääsi vain neukkulan "faaraot". heille oli kaikki ilmaista.

        Käsityksesi asioista on tyhjänpäiväinen, mitään sanomaton hölötys.
        Ole hiljaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, äläkä tuhlaa toisten aikaa.


      • T Urpo kirjoitti:

        Sosialismi kerennyt toteutua kun asuttiin
        emon kanssa pienessä velaksi ostetussa kaksioss!

        Olisimme jääneet sinne!

        Myyntivoittokin olisi jäänyt saamatta!

        Nyt on Rainesto niin että sosialismin tarjoile-
        missa lähiöissä ei viitsi asua edes siat!

        Paitsi väkipakolla.

        Sosialismia ei voi aloittaa edes omassa firmassaan.

        Tiedätkö miksi?

        Kellään ei ole siihen varaa. Ja kun aikansa
        eletään yli sen mikä tulee, on lopputuloksena
        kaaos.

        Kuka sellaista haluaa?

        Miten muuten jos asuntovelka pyyhittäisiin pois
        kaikilta asuntovelallisilta niin mitä se vaikut-
        taisi rahan arvoon jolla maksetaan velallisen
        palkka tekemästään työstä?

        Onko sinulla "näkyä" edellä mainitusta.

        Kyllä nämä näkyasiat on pelkästään sinun heiniäsi. Minä luotan tieteeseen ja materialismiin.


      • ja selkeä!
        Kysyjä X kirjoitti:

        ...leikkimään käsitteillä. Epäselvästi kyhättyjä lauseita sinulta tulee kuin sudelta paskaa. Kysymys ei ollut kommunismin teoriaan liittyvä vaan haukkumasi PappaMannisen omaan toimintaan liittyvä.

        No kerrohan kommarin vastaus helppoon kysymykseen. Kumpi vaihtoehto on kommarin mielestä työläiselle parempi:
        a) "Manninen jatkaa yrityksenä pyörittämistä ja työläisten riistoa"
        b) "Manninen lopettaa yrityksensä ja työläisen riiston"

        Luulisi noin "oppineen" kyypän osaavan vastata edes helppoon monivalintatehtävään.

        Vastausta odotellen...
        Kysyjä X

        Vastaus molempiin kysymyksiin on sosialismi! Silloin ei ole riistäjiä eikä riistettyjä!

        Vastaa nyt sinä puolestasi. Kumpi on parempi:

        1. Kapitalismi, jossa on riistäjiä ja riistettyjä, työttömyyttä, köyhiä, syrjäytyneitä jne.

        2. Sosialismi, jossa ei ole riistäjiä eikä riistettyjä, vaan täystyöllisyys, hyvän toimeentulon omaavia aktiivisia kansalaisia jne


      • Kysyjä X kirjoitti:

        ...leikkimään käsitteillä. Epäselvästi kyhättyjä lauseita sinulta tulee kuin sudelta paskaa. Kysymys ei ollut kommunismin teoriaan liittyvä vaan haukkumasi PappaMannisen omaan toimintaan liittyvä.

        No kerrohan kommarin vastaus helppoon kysymykseen. Kumpi vaihtoehto on kommarin mielestä työläiselle parempi:
        a) "Manninen jatkaa yrityksenä pyörittämistä ja työläisten riistoa"
        b) "Manninen lopettaa yrityksensä ja työläisen riiston"

        Luulisi noin "oppineen" kyypän osaavan vastata edes helppoon monivalintatehtävään.

        Vastausta odotellen...
        Kysyjä X

        Jokaiselle kommarille se on yksilysti, mitä Manninen tekee. Jos Manninen lopettaa jää hän riistotulojaan vaille ja kapitalismi kärjistyy ja nekin työläiset näkevät työttömyyden olemuksen.
        Jos Manninen ei lopeta, kapitalismi edelleen kärjistyy ja työläiset jäävät vielä odottamaan tulevaa työttömyyttä.

        Kommunisteille vain kapitalismin murskaaminen on tärkeää. Sinä taasen et siitä tajua mitään.
        Reformistit vastaisivat, että Mannisen tulee saada jatkaa riistoaan. Minä vastaan, että kommunstien tulee järjestäytyä, sillä kapitalismin kriisi on ovella.
        Kapitalistit tietää sen ja pelkää, siksi tänään on asetettu voimaan uudet terrorismi lait Suomessa.
        Nälkiintynyt kansa ei kauaa kapitalisteja kumarra, kuten jo maailmalta kuulemme.
        Elä sinä vain pönttöpäässäsi ja ole onnellinen pimeydessäsi.


      • sshhhhhiuuuuuuhhh
        T Urpo kirjoitti:

        Nyt helevetti eläkä venkoile.

        Yksinkertaiseen kysymykseen.

        Miten Papan työläisten elintaso nousisi kun
        Pappa laittaisi solidaarisuuden nimissä
        lapun luukulle?

        Miten riiston loppuminen parantaisi Papan
        ex työläisen asemaa ja etenkin mistä tulisivat
        varat ex työläisen perheen elantoon?

        Kun se "rotvakka riisto" olisi loppunut ja
        maailma tullut "valmiiksi"?

        Luulisi nyt osaavan vastata jos kerran opin
        tuntee kannesta kanteen!

        örörörrööööööööhmöööööö.... siinä meni urpo sinne jonnekin saniteettisen siististi!


      • ammattituomari
        T Urpo kirjoitti:

        Nyt helevetti eläkä venkoile.

        Yksinkertaiseen kysymykseen.

        Miten Papan työläisten elintaso nousisi kun
        Pappa laittaisi solidaarisuuden nimissä
        lapun luukulle?

        Miten riiston loppuminen parantaisi Papan
        ex työläisen asemaa ja etenkin mistä tulisivat
        varat ex työläisen perheen elantoon?

        Kun se "rotvakka riisto" olisi loppunut ja
        maailma tullut "valmiiksi"?

        Luulisi nyt osaavan vastata jos kerran opin
        tuntee kannesta kanteen!

        valtiolle töihin tai kunnalle.
        Minä olen tavannut sanoa että
        Julkinen talous on sitä parasta taloutta.
        -JA niinhän se asia kyllä onkin.


      • kuvittelee,
        ammattituomari kirjoitti:

        valtiolle töihin tai kunnalle.
        Minä olen tavannut sanoa että
        Julkinen talous on sitä parasta taloutta.
        -JA niinhän se asia kyllä onkin.

        että kapitalistit ainoastaan luvat ja tuovat työtä? Vitut! Vaan julkinen talous, riistovapaa sellanen, eli sosialismi kuin neukuissa! Semmonen 70 -luvun sosialismi neukuissa oli kutaa! Aina paistoi aurinko tai jos satoi, nii sillai sopivasti!


      • tots noi nii
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Jokaiselle kommarille se on yksilysti, mitä Manninen tekee. Jos Manninen lopettaa jää hän riistotulojaan vaille ja kapitalismi kärjistyy ja nekin työläiset näkevät työttömyyden olemuksen.
        Jos Manninen ei lopeta, kapitalismi edelleen kärjistyy ja työläiset jäävät vielä odottamaan tulevaa työttömyyttä.

        Kommunisteille vain kapitalismin murskaaminen on tärkeää. Sinä taasen et siitä tajua mitään.
        Reformistit vastaisivat, että Mannisen tulee saada jatkaa riistoaan. Minä vastaan, että kommunstien tulee järjestäytyä, sillä kapitalismin kriisi on ovella.
        Kapitalistit tietää sen ja pelkää, siksi tänään on asetettu voimaan uudet terrorismi lait Suomessa.
        Nälkiintynyt kansa ei kauaa kapitalisteja kumarra, kuten jo maailmalta kuulemme.
        Elä sinä vain pönttöpäässäsi ja ole onnellinen pimeydessäsi.

        sul on aika tiukka sapluuna, mutta selkee. mnääkin jottan puheistas ymmärrän, vaikka en teoria miähii ookkaa... Mnää enemmä sosialismiin kurotan tunnelmapohjalta. Mutta samalla asialla ollaan, älä an periks!


      • tots noi nii kirjoitti:

        sul on aika tiukka sapluuna, mutta selkee. mnääkin jottan puheistas ymmärrän, vaikka en teoria miähii ookkaa... Mnää enemmä sosialismiin kurotan tunnelmapohjalta. Mutta samalla asialla ollaan, älä an periks!

        Jes, kuule minä olen työväenluokan mies ja nähnyt myös elämää monelta kantilta. Monen moista porvari roistoa on eteeni sattunut.
        Minä lopetan vasta, kun minut teloitetaan tai sitten valta vaihtuu.

        Minä olen paljon työväenluokan asiaan perehtynyt ja aion sitä toitottaa kunhan vain kerkiän. Ymmärrän marxilaisuuden kolme perusasiaa, luonnon, ihmisen ja yhteiskunnan olemusta ja lainomaisuuksia, sekä marxilaisuuden kolmea oppia, kansantaloustiedettä, filosofiaa ja marxilaista sosiologiaa ja valtioppia eli sosialismin teoriaa. Seka ns. normaalitieteen yleisen rakenteen ns. tieteellisen tiedon rakenteen. Näiden tekijöiden yli nuo pellet eivät suunsoitolla tepastele.

        Näille suunsoittajille jää siis tuo suunsoiton osuus, ja meille hieman fiksummille työväenliikkeen oma teoria kapitalsimin kurimuksesta. Teoria riistosta vapautumisesta ja uudesta maailmasta.

        Kohta tuota teoriaa jo kaivataan tosimielessä ja kuten partiolainen sanoo, sanoo myös pioneerit, "aina valmiina", työväenluokan taistelu alkaa. Porvarit tekee jo lakeja työläisiä vastaan. Luokkataistelu se senkun kärjistyy...


      • umpi sokee
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Käsityksesi asioista on tyhjänpäiväinen, mitään sanomaton hölötys.
        Ole hiljaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, äläkä tuhlaa toisten aikaa.

        tottahan toki vallankunous on tarpeeton. hyvää viihdettä. kaikki työläiset eivät ole kumouksellisilla linjoilla. eikä ollut-18. et varmaan tiedä mikä on parasta ihmiselle. on täällä kirjoitelut hänen palvelijansa. tarjoten mielestään psrasta. uskon asiolla te molemmat.


      • T Urpo
        ammattituomari kirjoitti:

        valtiolle töihin tai kunnalle.
        Minä olen tavannut sanoa että
        Julkinen talous on sitä parasta taloutta.
        -JA niinhän se asia kyllä onkin.

        Milläs rahalla palkka maksettaisiin?

        Ja ennen kaikkea mistä se raha tulisi jatkossa?


      • T Urpo
        sshhhhhiuuuuuuhhh kirjoitti:

        örörörrööööööööhmöööööö.... siinä meni urpo sinne jonnekin saniteettisen siististi!

        Vastaus näkyy menneen!

        Reaali sosialismista puhumattakaan!

        Vetelet vaan sitä veskin pyttyä vastedeskin.

        Olet palstalle enempi hyödyksi pysymällä hyyskässä!


      • ammattituomari
        kuvittelee, kirjoitti:

        että kapitalistit ainoastaan luvat ja tuovat työtä? Vitut! Vaan julkinen talous, riistovapaa sellanen, eli sosialismi kuin neukuissa! Semmonen 70 -luvun sosialismi neukuissa oli kutaa! Aina paistoi aurinko tai jos satoi, nii sillai sopivasti!

        ole täysin kotona.
        No, sehän on oikeastaan selvää.

        Kyllä Julkinentalous on sitä parasta.
        Julkisensektorin tuotannossa ajatellaan kansalaisten etuja. Eikä pyritä voiton tavoitteluun.

        Kun taas yksityisille on se voittojen maksimointi se tärkein eli oma napa. Ei ajatella kansalaisten etuja yksityisellä.

        Neuvostoliittolainen yhteiskuntajärjestelmä
        oli mitä parhain. Aina Neuvostoliittoon lähtiessä oli niin mukavaa. Siellä sai olla onnellinen.
        Hyödykkeitä oli vaikka millä mitalla.
        Valitettavasti ei enää lopun alussa.

        Mutta joka tapauksessa.


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Jes, kuule minä olen työväenluokan mies ja nähnyt myös elämää monelta kantilta. Monen moista porvari roistoa on eteeni sattunut.
        Minä lopetan vasta, kun minut teloitetaan tai sitten valta vaihtuu.

        Minä olen paljon työväenluokan asiaan perehtynyt ja aion sitä toitottaa kunhan vain kerkiän. Ymmärrän marxilaisuuden kolme perusasiaa, luonnon, ihmisen ja yhteiskunnan olemusta ja lainomaisuuksia, sekä marxilaisuuden kolmea oppia, kansantaloustiedettä, filosofiaa ja marxilaista sosiologiaa ja valtioppia eli sosialismin teoriaa. Seka ns. normaalitieteen yleisen rakenteen ns. tieteellisen tiedon rakenteen. Näiden tekijöiden yli nuo pellet eivät suunsoitolla tepastele.

        Näille suunsoittajille jää siis tuo suunsoiton osuus, ja meille hieman fiksummille työväenliikkeen oma teoria kapitalsimin kurimuksesta. Teoria riistosta vapautumisesta ja uudesta maailmasta.

        Kohta tuota teoriaa jo kaivataan tosimielessä ja kuten partiolainen sanoo, sanoo myös pioneerit, "aina valmiina", työväenluokan taistelu alkaa. Porvarit tekee jo lakeja työläisiä vastaan. Luokkataistelu se senkun kärjistyy...

        Jostain kumman syystä? No, kukapa haluaisi
        työttömyyden ja yhteiskunnan kaatumisen
        kautta kehittää olojaan!

        Eihän niin saatanan hullua olekaan.

        Kuten oppisi poliittisesta kannatuksesta huomaat!

        Vai kilsatehtaalle laittaisit Mannisen työläiset!

        Tänään on täällä niin hauskaa ettan muista ennen
        olleenkaan.


      • ammattituomari
        T Urpo kirjoitti:

        Milläs rahalla palkka maksettaisiin?

        Ja ennen kaikkea mistä se raha tulisi jatkossa?

        Mitenkäs se Julkinentalous toimii Suomessa?
        Helvetin hyvin. Samalla tavalla siis entä Suomessa.

        Ota järki käteen, taukki!


      • T Urpo
        ammattituomari kirjoitti:

        ole täysin kotona.
        No, sehän on oikeastaan selvää.

        Kyllä Julkinentalous on sitä parasta.
        Julkisensektorin tuotannossa ajatellaan kansalaisten etuja. Eikä pyritä voiton tavoitteluun.

        Kun taas yksityisille on se voittojen maksimointi se tärkein eli oma napa. Ei ajatella kansalaisten etuja yksityisellä.

        Neuvostoliittolainen yhteiskuntajärjestelmä
        oli mitä parhain. Aina Neuvostoliittoon lähtiessä oli niin mukavaa. Siellä sai olla onnellinen.
        Hyödykkeitä oli vaikka millä mitalla.
        Valitettavasti ei enää lopun alussa.

        Mutta joka tapauksessa.

        Ja julistat että kaikki kotikuntasi työttömät
        tulee palkata kunnan tai kaupungin palkkalistoille.

        Nyt naurattaa niin että meinaa mennä kuset housuun!

        Sinulle selviää aika äkkiä miksi niin ei voi
        tehdä!

        Mikäli olet järjissäsi ja täysissä voimissa.

        Mistä otat kaupunkisi tai kuntasi budjettiin
        vaadittavat varat vuodesta toiseen?


      • umpi sokee kirjoitti:

        tottahan toki vallankunous on tarpeeton. hyvää viihdettä. kaikki työläiset eivät ole kumouksellisilla linjoilla. eikä ollut-18. et varmaan tiedä mikä on parasta ihmiselle. on täällä kirjoitelut hänen palvelijansa. tarjoten mielestään psrasta. uskon asiolla te molemmat.

        Luulette kaikenlaista, koska ette ymmärrä asioita.
        On kaksi eriasiaa, kapitalistinen riisto ja sen lopettaminen, sekä sosialismi ja kommunismi.

        Kapitalsimin riistoa tulee tutkia tutkimalla itse kapitalismia. Sinä et osaa sitäkään, koska et osaa metodiikaa jolla sitä tutkimusta tehdään.

        Sosialismi on "malli", joka rakennetaan kapitalismin raunioiden päälle. Sosialismin rakentamiseen voimme osallistua kaikki, kaiken aikaa jo nyt kapitalismin vedellessä viimeisiään.

        Kommunismi on sosialismille asetettu tavoite, jonka rakentaminen on vielä enemmän auki. Ja sen rakentamista voimmekin tehdä vasta tosimiellä kun olemme siirtyneet kapitalismista sosialismiin.

        Sosialismi purkutyömaana on minun lanseeraama kansanomainen käsite, kuten myös kommunismin jälkeinen yhteiskuntamuodostuma "Itsesäätöisen Ihmisen tuotantotapa". Siitä tuonnemmin...

        Tutkimalla näitä käsitteitä erikseen ja yhdessä, sekä niiden muodostamia prosesseja asiat alkavat selvitä ja pääsee uskostaan ja harhaluuloistaan. Kasvaa huomaamattaan tietoiseksi ihmiseksi, porvaripellejen kauhistukseksi.

        Vallankumouksen tarpeellisuudesta ja tarpeettomuudesta voit puhua sitten, kun jotain ymmärrät ensin kapitalismista.


      • T Urpo
        ammattituomari kirjoitti:

        Mitenkäs se Julkinentalous toimii Suomessa?
        Helvetin hyvin. Samalla tavalla siis entä Suomessa.

        Ota järki käteen, taukki!

        Heittelet vaan lämpimiksesi.

        Etkö koskaan ihmettele miksi kunnat tai kaupungit
        eivät vain tee kaikkea ja sillä siisti!

        Tekevät jotkut jopa alijäämiä!

        Ai niin, talouttahan teille on turhaa selitellä
        mutta vastaas nyt ihan ihmisiksi että mistä
        lapioit jatkuvalla syötöllä tarvittavat varat.

        Äläkä väistele.


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Kyllä nämä näkyasiat on pelkästään sinun heiniäsi. Minä luotan tieteeseen ja materialismiin.

        Kuin marsu häkkiin ukkosella.

        PerjantaiPelleksi nimeän toveri Raineston
        ja aasilla ratsastavan aseenkantajansa toveri
        ammattitusarin.

        Jätätte toistuvasti vastaamatta ihan yksinkertaiseen
        kysymykseen.

        Ei tue käsitystä kummankaan kyvystä jäsentää
        asioita.

        Tässä se kulmakivi onkin.

        Jos työläinen kysyy, hän onkin typerys jolle
        ei alennuta vastaamaan.

        Jos toveri punikki kysyy niin puhutaan samaa
        kieltä ja on niin kivvoo kahdella punaisella
        pihatontulla.

        Ehkä tuo aate ei juuri siksi "iske" tulta koska
        te punaiset ajatusten kosmonautit pidätte itseän-
        ne yli-ihmisinä sata vuotta vanhenneen ja
        hapanneen opin voimin!

        Tämän takia kansa lähinnä nauraa 0,5% kannatuksel-
        la koko paskalle.


      • ammattituomari
        T Urpo kirjoitti:

        Heittelet vaan lämpimiksesi.

        Etkö koskaan ihmettele miksi kunnat tai kaupungit
        eivät vain tee kaikkea ja sillä siisti!

        Tekevät jotkut jopa alijäämiä!

        Ai niin, talouttahan teille on turhaa selitellä
        mutta vastaas nyt ihan ihmisiksi että mistä
        lapioit jatkuvalla syötöllä tarvittavat varat.

        Äläkä väistele.

        Ammattituomari sedällä on taas
        järin hupaisaa kanssasi.

        Julkinensektori saa varat toimintaansa
        veroista sekä hyödykkeiden myyntituloista myös.

        Toimiihan täällä Suomessakin Julkinentalous erinomaisesti. Mikäs sinulla on ongelman nimi?
        Pienikokoinen ystäväni.

        Kerropas sinä puolestasi minulle että miten Valtio/kunta poikkeaa hyödykkeiden tuotannossa.
        Verrattuna yksityiseen.

        Pienikoinen ystäväni ei sitten väistele.

        Samahan se valtion on tehdä, jos yrityskin voi,


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Luulette kaikenlaista, koska ette ymmärrä asioita.
        On kaksi eriasiaa, kapitalistinen riisto ja sen lopettaminen, sekä sosialismi ja kommunismi.

        Kapitalsimin riistoa tulee tutkia tutkimalla itse kapitalismia. Sinä et osaa sitäkään, koska et osaa metodiikaa jolla sitä tutkimusta tehdään.

        Sosialismi on "malli", joka rakennetaan kapitalismin raunioiden päälle. Sosialismin rakentamiseen voimme osallistua kaikki, kaiken aikaa jo nyt kapitalismin vedellessä viimeisiään.

        Kommunismi on sosialismille asetettu tavoite, jonka rakentaminen on vielä enemmän auki. Ja sen rakentamista voimmekin tehdä vasta tosimiellä kun olemme siirtyneet kapitalismista sosialismiin.

        Sosialismi purkutyömaana on minun lanseeraama kansanomainen käsite, kuten myös kommunismin jälkeinen yhteiskuntamuodostuma "Itsesäätöisen Ihmisen tuotantotapa". Siitä tuonnemmin...

        Tutkimalla näitä käsitteitä erikseen ja yhdessä, sekä niiden muodostamia prosesseja asiat alkavat selvitä ja pääsee uskostaan ja harhaluuloistaan. Kasvaa huomaamattaan tietoiseksi ihmiseksi, porvaripellejen kauhistukseksi.

        Vallankumouksen tarpeellisuudesta ja tarpeettomuudesta voit puhua sitten, kun jotain ymmärrät ensin kapitalismista.

        Rakentuu raunioille? Mistä saadaan pääomaa
        uudelleen rakennukseen?


      • T Urpo kirjoitti:

        Jostain kumman syystä? No, kukapa haluaisi
        työttömyyden ja yhteiskunnan kaatumisen
        kautta kehittää olojaan!

        Eihän niin saatanan hullua olekaan.

        Kuten oppisi poliittisesta kannatuksesta huomaat!

        Vai kilsatehtaalle laittaisit Mannisen työläiset!

        Tänään on täällä niin hauskaa ettan muista ennen
        olleenkaan.

        ..Manninen joka vastaa työläisistään. He varmasti muistavat, kun vapautuvat, mikä mies tämä oli, hyvä vai paha. Joten älä laita sanoja toisten suuhun.

        Vallankumous on luonnonmukaista kehitystä, kuten ruoste autosi lokareissa. Halusit tai et, sitä alkaa muodostumaan niihin, kun aikaa kuluu.

        Vallankumouksellinen joukko, se muodostuu heidän omasta tarpeestaan, ei siihen kommunisteja tarvita kuin johtamaan tuota joukkoa maaliin.

        Kommunisit ovat työväenluokkaa ja sen läheisiä liittolaisia, kommunistista sivistyneistöä. He ovat siis vain johtava osa työväenluokasta ja poistuvat kommunismin myötä kuvasta.

        Porvariyhteiskunnan johtava osa on porvaristo ja kapitalistit ja heitä edustaa valtiovalta ja muu hallintovalta pamppuineen työväenluokkaan nähden.
        Porvarillinen hallintovalta ikään kuin esiintyy puolueettoma, mutta on yksinomaan porvariston valtaa.

        Sosialismi lopettaa valtion juuri tuosta syystä, koska valtiovalta edustaa aina rakenteeltaan mennyttä porvarikultturia. Päällepäsmäriä ja pamputtajaa työläisiin nähden, itse kapitalistin olessa piilossa paskat housuissaan, kantelemassa kieli liukkaana tuomareille valheitaan.

        Työläisten tulee ottaa valta itselleen ja työ kaluna heillä on tässä kommunistit ja työväenluokan oma marxilainen teoria.


      • ammattituomari
        T Urpo kirjoitti:

        Ja julistat että kaikki kotikuntasi työttömät
        tulee palkata kunnan tai kaupungin palkkalistoille.

        Nyt naurattaa niin että meinaa mennä kuset housuun!

        Sinulle selviää aika äkkiä miksi niin ei voi
        tehdä!

        Mikäli olet järjissäsi ja täysissä voimissa.

        Mistä otat kaupunkisi tai kuntasi budjettiin
        vaadittavat varat vuodesta toiseen?

        kaikkia kunnan työttömiä Julkisellesektorille töihin. Älä lausu väärä todistusta toveristasi.
        Sen verran otetaan työntekijöitä mitä on tarvetta.
        Jos ei ole tarvetta työntekijöille niin mitä ne sillon tekisivät.

        Pyörittelisivät peukaloita?

        Kyllähän silti Julkisensektorin työntekijöille palkkaa maksetaan. Verorahoista sekä myyntituloista.
        Niin kuin täällä Suomessa tapahtuu.

        Jos urppeli tiesit.

        Niin ja mistä tiedät olenko jo ehdokkaana?


      • T Urpo kirjoitti:

        Rakentuu raunioille? Mistä saadaan pääomaa
        uudelleen rakennukseen?

        Kyseessä ei ole konkreettiset rauniot, vaan kapitalismin koneiston rauniot. Kaikki talomme, kotimme siis, tehtaat ja koneet siirtyvät niillä työtätekeville työhuonekunnille jotka alkavat hallitsemaan niitä kuin omiaan. Työläinen ei taloja jakoneita hajota, jos joku niin kapitalisti vihoissaan, kun menettää rahasamponsa, vallan työläisen ylistse.
        Kerroinhan tämän jo samalla, kun kerroin, kuinka asunto siirtyy asuntovellalliselle, vain velat häneltä katoavat. Perintö oikeuskin jää hänelle omaisiinsa nähden.. Se mikä katoaa, on asuntokeinottelu, kuten kaikki muukin keinottelu.

        Pääomaa alkaa syntyyn työvoiman käytön myötä, eikä se pakene enää maasta liukkaiden ja lipevien kapitalisti roistojen mukana.


      • hyi sinua
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Luulette kaikenlaista, koska ette ymmärrä asioita.
        On kaksi eriasiaa, kapitalistinen riisto ja sen lopettaminen, sekä sosialismi ja kommunismi.

        Kapitalsimin riistoa tulee tutkia tutkimalla itse kapitalismia. Sinä et osaa sitäkään, koska et osaa metodiikaa jolla sitä tutkimusta tehdään.

        Sosialismi on "malli", joka rakennetaan kapitalismin raunioiden päälle. Sosialismin rakentamiseen voimme osallistua kaikki, kaiken aikaa jo nyt kapitalismin vedellessä viimeisiään.

        Kommunismi on sosialismille asetettu tavoite, jonka rakentaminen on vielä enemmän auki. Ja sen rakentamista voimmekin tehdä vasta tosimiellä kun olemme siirtyneet kapitalismista sosialismiin.

        Sosialismi purkutyömaana on minun lanseeraama kansanomainen käsite, kuten myös kommunismin jälkeinen yhteiskuntamuodostuma "Itsesäätöisen Ihmisen tuotantotapa". Siitä tuonnemmin...

        Tutkimalla näitä käsitteitä erikseen ja yhdessä, sekä niiden muodostamia prosesseja asiat alkavat selvitä ja pääsee uskostaan ja harhaluuloistaan. Kasvaa huomaamattaan tietoiseksi ihmiseksi, porvaripellejen kauhistukseksi.

        Vallankumouksen tarpeellisuudesta ja tarpeettomuudesta voit puhua sitten, kun jotain ymmärrät ensin kapitalismista.

        vedit tietämättömyys kortin. ei ole kanssa ihminen tietämätön, jos näkemykset on erillaiset.


      • ammattituomari
        T Urpo kirjoitti:

        Kuin marsu häkkiin ukkosella.

        PerjantaiPelleksi nimeän toveri Raineston
        ja aasilla ratsastavan aseenkantajansa toveri
        ammattitusarin.

        Jätätte toistuvasti vastaamatta ihan yksinkertaiseen
        kysymykseen.

        Ei tue käsitystä kummankaan kyvystä jäsentää
        asioita.

        Tässä se kulmakivi onkin.

        Jos työläinen kysyy, hän onkin typerys jolle
        ei alennuta vastaamaan.

        Jos toveri punikki kysyy niin puhutaan samaa
        kieltä ja on niin kivvoo kahdella punaisella
        pihatontulla.

        Ehkä tuo aate ei juuri siksi "iske" tulta koska
        te punaiset ajatusten kosmonautit pidätte itseän-
        ne yli-ihmisinä sata vuotta vanhenneen ja
        hapanneen opin voimin!

        Tämän takia kansa lähinnä nauraa 0,5% kannatuksel-
        la koko paskalle.

        Että tusari vai?
        Häpeäisit pienikokoinen ystäväni.
        Minä olen jokaiseen kysymykseen vastannut.
        Saatanan urpo!


      • hyi sinua kirjoitti:

        vedit tietämättömyys kortin. ei ole kanssa ihminen tietämätön, jos näkemykset on erillaiset.

        Minä en kehu itseäni, ei työväenluokan teoria ole minun keksintöäni vaan Karl Marxin ja muiden sosialismi teoreetikkojen. Muuten jo 1600 luvulta lähtien on ymmärretty kapitalistisen ryöstön teoriaa, mutta vasta Marx pystyi paljastamaan sen näkymättömät mekanismit...
        Minä ainoastaan opiskelen marxilais-leniniläistä ja siihen liittyvää teoriaa ahkeraan ahkeraan, jotta tietäisin kuinka tämä kurja maailma rakentuu näin kurjaksi. Koska on välttämätöntä muuttaa tätä kaikkien miljardien syrjäyterttyjen kurjuuteen poljettujen vuoksi.
        Minä pidän Ihmisistä, monet heistä ei pidä minusta, mutta minä ymmärrän asian juuri teorian kautta, eikä se minua siksi häiritse. Minä haluan asua työväenkeskuudessa, siellä elämä on aitoa, siellä näkee mitä kapitalismi oikeasti on. Ei sitä näe porvariston keskuudessa, jossa vedellään toisiaan lähinnä perseeseen tyhjänpäiväsen elämänsä ratoksi, maksukanavia katsellessa.

        Se, että olen pystynyt lanseeraamaan uutta sosialismista käytävään keskusteluun on kovan työn tulosta. Olen monet oluet jättänyt väliin, ja paneutunut maailman muuttamisen teorioihin.

        Se, että tämä muutos ei kiinnosta porvaristoa ja kapitalisteja on heidän suuri häpeensä.


      • T Urpo
        ammattituomari kirjoitti:

        kaikkia kunnan työttömiä Julkisellesektorille töihin. Älä lausu väärä todistusta toveristasi.
        Sen verran otetaan työntekijöitä mitä on tarvetta.
        Jos ei ole tarvetta työntekijöille niin mitä ne sillon tekisivät.

        Pyörittelisivät peukaloita?

        Kyllähän silti Julkisensektorin työntekijöille palkkaa maksetaan. Verorahoista sekä myyntituloista.
        Niin kuin täällä Suomessa tapahtuu.

        Jos urppeli tiesit.

        Niin ja mistä tiedät olenko jo ehdokkaana?

        Nytkin tehdään! Älä sitten hölise mistään
        "julkinen sektori työllistää työttömät"
        horinoita.

        Hyvä jos olet ja pääset vielä läpi senaattoriksi.

        Aukeaa sinullekin julkisen sektorin faktinen puoli.

        Ettei tarvitse puhua silmällään maassa paskaa.


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        ..Manninen joka vastaa työläisistään. He varmasti muistavat, kun vapautuvat, mikä mies tämä oli, hyvä vai paha. Joten älä laita sanoja toisten suuhun.

        Vallankumous on luonnonmukaista kehitystä, kuten ruoste autosi lokareissa. Halusit tai et, sitä alkaa muodostumaan niihin, kun aikaa kuluu.

        Vallankumouksellinen joukko, se muodostuu heidän omasta tarpeestaan, ei siihen kommunisteja tarvita kuin johtamaan tuota joukkoa maaliin.

        Kommunisit ovat työväenluokkaa ja sen läheisiä liittolaisia, kommunistista sivistyneistöä. He ovat siis vain johtava osa työväenluokasta ja poistuvat kommunismin myötä kuvasta.

        Porvariyhteiskunnan johtava osa on porvaristo ja kapitalistit ja heitä edustaa valtiovalta ja muu hallintovalta pamppuineen työväenluokkaan nähden.
        Porvarillinen hallintovalta ikään kuin esiintyy puolueettoma, mutta on yksinomaan porvariston valtaa.

        Sosialismi lopettaa valtion juuri tuosta syystä, koska valtiovalta edustaa aina rakenteeltaan mennyttä porvarikultturia. Päällepäsmäriä ja pamputtajaa työläisiin nähden, itse kapitalistin olessa piilossa paskat housuissaan, kantelemassa kieli liukkaana tuomareille valheitaan.

        Työläisten tulee ottaa valta itselleen ja työ kaluna heillä on tässä kommunistit ja työväenluokan oma marxilainen teoria.

        Galvanoituun peltiin kun ei tahdo ottaa kiinni.

        Pysyy siinä yhtä huonosti kuin kommunistin kynnet
        vallankumouksen mahdollisuudessa.

        Missähän se joukko luuraa? Siis vallankumouksen
        joukko.

        Asia on niin että sitä ei tule halusit tai et.

        Ettäkö kommunistit johtaisivat demari, keskusta,
        rkp, viheriä ja kokoomustyöläiset jonnekin?

        Ja taas me nauretaan!

        Sinulle ja uskonnollesi.

        Valta on parlamentaarista ja vaalaissa vapaasti
        äänestetty.

        Mitäs jos et puhu siitä mitään kun et siitä
        mitään ymmärräkään.

        Vain yksipuoluediktatuuri höpinää pukkaa.

        Meinaat ettei sosialismissä ole päällepäsmäreitä?

        Mihin vittuun ne maailmasta häviäisivät?

        Miten voi olla noin lapsellinen ja elämästä
        vieraantunut.

        Sääliksi käy.

        Vai työkaluna kommunistit? Häviääkö ne sitten
        johonkin kun vallankeikaus on tehty?

        Eipä häviä vaan jää päsmäreiksi tappolistoja
        kirjoittelemaan.

        Missä muuten hallinto pamputtaa? Paitsi polliisi.

        Asem mielenosoituksessa oikein odotin että olisi
        näkynyt pari rätväkkää vetoa luuserien otsaluuhun!

        Tavallista ihmistä ei kukaan pamputa.

        Paitsi naisihmistä silleen hellän sorttisesti.


      • ammattituomari
        T Urpo kirjoitti:

        Nytkin tehdään! Älä sitten hölise mistään
        "julkinen sektori työllistää työttömät"
        horinoita.

        Hyvä jos olet ja pääset vielä läpi senaattoriksi.

        Aukeaa sinullekin julkisen sektorin faktinen puoli.

        Ettei tarvitse puhua silmällään maassa paskaa.

        Minä totesin vain että ei muuta kuin valtiolle tai kunnalle töihin. Ja sekin oli vain heitto.
        Minä olen omasta milestäni hyvä talousasioissa.
        Julkinen talous on räpylässä.


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Kyseessä ei ole konkreettiset rauniot, vaan kapitalismin koneiston rauniot. Kaikki talomme, kotimme siis, tehtaat ja koneet siirtyvät niillä työtätekeville työhuonekunnille jotka alkavat hallitsemaan niitä kuin omiaan. Työläinen ei taloja jakoneita hajota, jos joku niin kapitalisti vihoissaan, kun menettää rahasamponsa, vallan työläisen ylistse.
        Kerroinhan tämän jo samalla, kun kerroin, kuinka asunto siirtyy asuntovellalliselle, vain velat häneltä katoavat. Perintö oikeuskin jää hänelle omaisiinsa nähden.. Se mikä katoaa, on asuntokeinottelu, kuten kaikki muukin keinottelu.

        Pääomaa alkaa syntyyn työvoiman käytön myötä, eikä se pakene enää maasta liukkaiden ja lipevien kapitalisti roistojen mukana.

        Koetas tulla ottamaan toveri Urpon taloa!

        Voi hirvikivääri haukahtaa.

        Että velatkin katoavat?

        Minne?

        Mites käy kansantalouden kun pankkien vastuut
        kumuloituvat?

        Minäpä kerron. Suomesta tulee banaanivaltio
        alle nanosekunnin.

        Työläisten etu se ei ole.

        Voipi olla punaisen nomenklatuuran joka alkaa
        savuavia raunioita isännöidä.

        Työvoiman "käytöllä" ei synny muuta pääomaa
        kuin se että työvoimaa käytetään ilmaiseksi
        siten ettei siitä synny lisäarvoa.

        Lopputulemana työläiset persaukisia kurjia
        ja sen vähän mitä kansantalous tuottaa, pitää
        nomenklatuura ja ostiskelee "länsipaskaa"
        toisten selkänahasta.

        Perinnöllä ei ole vitunkaan virkaa jos arvo
        on syöty ja hävitetty.

        Älä puhu "keinottelusta" siinä yhteydessä kun
        hävittäisit työläisten ansaitsemaa lisäarvoa.

        On jotensakin irvokasta.

        Laiska teoreetikko joka ei omaan eteensä saa mi-
        tään tehtyä.


      • T Urpo kirjoitti:

        Koetas tulla ottamaan toveri Urpon taloa!

        Voi hirvikivääri haukahtaa.

        Että velatkin katoavat?

        Minne?

        Mites käy kansantalouden kun pankkien vastuut
        kumuloituvat?

        Minäpä kerron. Suomesta tulee banaanivaltio
        alle nanosekunnin.

        Työläisten etu se ei ole.

        Voipi olla punaisen nomenklatuuran joka alkaa
        savuavia raunioita isännöidä.

        Työvoiman "käytöllä" ei synny muuta pääomaa
        kuin se että työvoimaa käytetään ilmaiseksi
        siten ettei siitä synny lisäarvoa.

        Lopputulemana työläiset persaukisia kurjia
        ja sen vähän mitä kansantalous tuottaa, pitää
        nomenklatuura ja ostiskelee "länsipaskaa"
        toisten selkänahasta.

        Perinnöllä ei ole vitunkaan virkaa jos arvo
        on syöty ja hävitetty.

        Älä puhu "keinottelusta" siinä yhteydessä kun
        hävittäisit työläisten ansaitsemaa lisäarvoa.

        On jotensakin irvokasta.

        Laiska teoreetikko joka ei omaan eteensä saa mi-
        tään tehtyä.

        Koetas tulla ottamaan toveri Urpon taloa!
        HR: Enkös juuri kirjoittanut, että talonsa saa kukin pitää, ei se ketään kiinnosta mimmonen tönö sinulla on. Sosialistinen mallitalo tuotanto on jo suunniteltu, joten sinun talosi on siinä seurassa pelkkää grynderi suunnittelua.

        Voi hirvikivääri haukahtaa.
        HR: No tulihan se sieltä.

        Että velatkin katoavat?
        HR: Totta kai katoavat, pankithan sosialisoidaan.

        Minne?
        HR: Hevon helvettiin, nehän ovat suurelta osin pelkkää ilmaa ja keinottelupääomaa. Sosialistinen hallinto luo omat pääoma varannot oman talotuotannon ylläpitämiseksi.

        Mites käy kansantalouden kun pankkien vastuut
        kumuloituvat?
        HR: Ei kansantalous ole riippuvainen yksityisten pankkien vastuista. Kysytään mieluummin, minne pankkien omistajat menevät vastuitaan pakoon. USA:ssa tämä on jo täyttä totta ja myös Hollanissa ja Saksassa.

        Minäpä kerron. Suomesta tulee banaanivaltio
        alle nanosekunnin.
        HR: Suomi on jo banaanivaltio, et vain ole sitä tyhmyyttäs vielä huomannut. Ongelma on saada banaanit takaisin Suomen kansan omaisuudeksi, ulkolaisilta omistajiltaan.

        Työläisten etu se ei ole.
        HR: no sitten taatusti on!

        Voipi olla punaisen nomenklatuuran joka alkaa
        savuavia raunioita isännöidä.
        HR: Ei ole olemassa mitään punaista nomenklatuuraa. Jos on niin kerrohan missä?

        Työvoiman "käytöllä" ei synny muuta pääomaa
        kuin se että työvoimaa käytetään ilmaiseksi
        siten ettei siitä synny lisäarvoa.
        HR: Mitä hebreaa tämä on?

        Lopputulemana työläiset persaukisia kurjia
        ja sen vähän mitä kansantalous tuottaa, pitää
        nomenklatuura ja ostiskelee "länsipaskaa"
        toisten selkänahasta.
        HR: Samaten, tämä on vain tietämättömyytesi todistelua.

        Perinnöllä ei ole vitunkaan virkaa jos arvo
        on syöty ja hävitetty.
        HR: ja tässä kuvaat käsityksesi perinnöstä, että se on jotakin sijoituspääomaa. Perintö on omastesi jättämää henkilökohtaista omaisuutta. Ei kapitalistisen ryöstöpääoman siirtoa kuoleman avulla.

        Älä puhu "keinottelusta" siinä yhteydessä kun
        hävittäisit työläisten ansaitsemaa lisäarvoa.
        HR: Työläiset eivät ansaitse lisäaroa vaan tuottavat sitä ja riistäjä sen vie. Työläinen saa palkan vain ajasta, ei antamastaan työvoimasta, eikä senttiäkään lisäarvosta. Mitä kummaa sinä vuodatat, täysin perustelematonta soopaa kaikki sanomasi, kuten yleensä porvareilla ja muilla pelleillä. Eiväthän he tunne lainkaan kannattamansa kapitalismin metodiikkaa ja silti vaahtoavat suupielet valkoisina.

        On jotensakin irvokasta.
        HR: On se aika irvokasta, puhua jatkuvasti kapitalismin puolesta ja todistaa sitten täällä, että ei ymmärrä siitä mitään.

        Laiska teoreetikko joka ei omaan eteensä saa mitään tehtyä.
        HR: Mihin tämä liittyy, en ymmärrä?


    • apawda

      Mistä kuvittelet toveri jakovaran löytyvän, jos ei "porvareilta"? Kommareilla on yleensäkin se vika, että verotetaan kaikki hengiltä ja sitten ei löydy enää rahaa edes niihin sossutukiin! Jos Suomi olisi "oikea" kommarimaa, ei täällä olisi mitään, misä syntyisi jaettavaa! Sitä paitsi "työväen" hommat perinteisessä merkityksessä tehdään tänäpäivänä kauko-idässä/itä-euroopassa, kiitos vasureiden ylisuurten palkkavaatimusten työstä, jonka jokainen kaduntallaaja osaa tehdä vaikka vasemmalla kädellä (en nyt viitsi edes manita esimerkkejä)! Mene Pohjois-Koreaan ja katso mitä kommari-ideologia saa aikaan!

      • Miksi pääomaa ei syntyisi kommunimissa, osaatko selittää? Et tietysti osaa, kun et osaa selittää kuinka sitä syntyy kapitalismissakaan.

        Pääoma on "työvoiman" käytön tulosta, ja työvoimaa käytetään myös kommunismissa. Joten miksi tämä syntynyt pääoma pitää antaa kapitalisteille, kun sen voi jakaa kaikkien sen tehneiden kesken.

        Mietippä nyt hetki tuota yhtälöä aluksi...


      • minne..

      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Miksi pääomaa ei syntyisi kommunimissa, osaatko selittää? Et tietysti osaa, kun et osaa selittää kuinka sitä syntyy kapitalismissakaan.

        Pääoma on "työvoiman" käytön tulosta, ja työvoimaa käytetään myös kommunismissa. Joten miksi tämä syntynyt pääoma pitää antaa kapitalisteille, kun sen voi jakaa kaikkien sen tehneiden kesken.

        Mietippä nyt hetki tuota yhtälöä aluksi...

        Kyllä kommunismissa on toisaalta pääomaa.

        Tietääkö toveri Rainesto mitä se pääosin on?

        Vapaasti vaihdettavaa valuuttaa se ei ole.

        Paitsi jos on myydä öljyä ja kaasua.

        Jatketaan kun keksit mitä se on.


      • T Urpo kirjoitti:

        Kyllä kommunismissa on toisaalta pääomaa.

        Tietääkö toveri Rainesto mitä se pääosin on?

        Vapaasti vaihdettavaa valuuttaa se ei ole.

        Paitsi jos on myydä öljyä ja kaasua.

        Jatketaan kun keksit mitä se on.

        Kapitalistin pääomat ovat teollisuuspääoma ja kauppapääoma, sekä maatolouden maankorko. Nämä ovat riistopääoman muodot.

        Kommunismissa työvoimankäyttö muodostaa myös pääomaa, mutta ei siis riistopääomaa. Koska siellä työläisen työvoiman käytön tulosta ei vie kapitalistit, vaan kaikki kerääntyy yhteiskunnan haltuun.

        Sinä et tuosta ymmärrä, kyllä yhtään mitään, joten voit kertoa herjasi lopun niin todistamme jälleen kerran todellisen tasosi..


      • T Urpo
        hannu_rainesto kirjoitti:

        Kapitalistin pääomat ovat teollisuuspääoma ja kauppapääoma, sekä maatolouden maankorko. Nämä ovat riistopääoman muodot.

        Kommunismissa työvoimankäyttö muodostaa myös pääomaa, mutta ei siis riistopääomaa. Koska siellä työläisen työvoiman käytön tulosta ei vie kapitalistit, vaan kaikki kerääntyy yhteiskunnan haltuun.

        Sinä et tuosta ymmärrä, kyllä yhtään mitään, joten voit kertoa herjasi lopun niin todistamme jälleen kerran todellisen tasosi..

        Ja miksi se on "pääomaa".

        Mikä tekee siitä todellisen pääoman ja voimavaran?

        Jatketaan kun kerkiät vastata.

        Hyvinhän tämä menee kun alennut vaan vastaamaan.


      • T Urpo
        T Urpo kirjoitti:

        Ja miksi se on "pääomaa".

        Mikä tekee siitä todellisen pääoman ja voimavaran?

        Jatketaan kun kerkiät vastata.

        Hyvinhän tämä menee kun alennut vaan vastaamaan.

        Vetämään henkeä. No, vastataan itselleen.

        Työvoima on sosialismin suurin pääoma ja sitä
        käytetään sosialismissa ilmaiseksi.

        Silti sosialismi kusee kaikilla tasoilla.

        Kuten todistettu on.

        Käytännössä useissa sosialistisissa maissa joiden
        pääideologina kehityksestä on vastannut vainaja!

        Partapaskan Kalle tuonpuoleisesta!


    • Vallankumous

      nyt eikä huomenna puolueet eivät ole kommunistisia puolueita.

      Näin yksi tuhmeliini väittää erään Raineston ajattelevan. Sitä en tiedä onko kyseessä kaimani.

      Ei ainakaan näytä siltä.

      Aika epärealistista sitä olisi niin ajatellekkaan. Nimittäin missä ne punakaartit ovat?

      Eivät missään!

      Jos minussa on yhtään ajatuksenlukijaa, niin Hannu se on sitä mieltä, että SDP:stä ei ole kuin porvarin perseennuolijaksi ja - valitettavaa todellakin - vasemmistoliitto on vain SDP:n kaverina nuolemassa porvarin persettä.

      Siis jos asian kauniisti sanoo.

      Siinä mielessä näistä puolueista ei ole vallankumouksen tekijöiksi.

      Mielessä käy vain, että ne ovat lähinnä pikkuporvarillisia puolueita.

      Nyt puhutaan puolueesta kokonaisuudessa, ei joistain yksilöistä.

      Ei minulla todellakaan ole mitään Vasemmistoliittoa vastaan. Siis jos se ryhtyy ajamaan pienituloisten asiaa.

      Silloinhan minä kutsuisin niitä tovereiksi, enkä pikkuporvarilliseksi porvarien perseennuolijoiksi.

      Valitettavasti minä en näe mitään eroa eiminkäänsosialisti Siimeksen ja nykyisen Vasemmistoliiton välillä.

      Se on valitettavaa.

      Minua ei yhtään haittaisi, jos Vasemmistoliitto ryhtyisi ajamaan pienituloisten asiaa.

      Uskottavuus vaan kärsii pahoin siitä, että Vasurit yrittävät tehdä yhteistyötä pikkuporvarillisen SDP:n kanssa.

      No, ei SDP:tta voi enää edes kutsua niin. Kyllä se on porvarillinen puolue - sana pikkuporvarillinen olisi jo kehumista.

      Ja minä kun en kehuja jaa turhan päiten. Se on saletti.

      Lyhyesti sanottuna: Kommunisteissa on Suomen pienituloisten toivo. Ne ovat ainoita puolueita jotka ajavat pienituloisten asioita.

      Vai voiko joku väittää nykyisen eduskunnan tekevän muuta kuin nuolevan suurkapitalistin persettä?

      • T Urpo

        "Pientuloisten toivo"!!!!

        LOHTUNA SE ETTÄ MUISTAKIN TULISI PIENTULOISIA!

        Perusteluna se että missään sosialistisessa
        maassa ei työläisen keskipalkka ja ostovoima
        ole koskaan ollut markkinatalousmaiden tasolla.


      • alkuun

        Piti tietenkin sanoa: Ainoastaan vallankumous nyt puolueet ovat kommunistisia.

        Loppujen lopuksi siinä on ideaa.

        Onhan eduskuntamme täynnä kapitalismi nyt puolueita!


      • ammattituomari

        Vasemmistoliitto on hyvän puolue. Se ei todellkaan nuoleskele porvareiden peräpäätä. Vaan Vasemmistoliitto laitaa porvarihallituksen ehdotuksia vastaan kapuloita rattaisiin.

        Vasemmistoliitto ajaa pinituloisten asiaa.
        Vas.liitto ja Sdp olivat ainuita puolueita, joiden eduskuntaryhmät vastustivat päivähoitomaksujen korottamista. Siinä tapauksessa olimme pienituloisimpien lapsiperheiden asialla.

        Mutta hallituksen junailut menivät tietenkin läpi ,koska eduskunnassa suurin osa on idiootteja.
        Puhemiehestä katsoen seuraavat vähän päälle sata oikealla.

        Kutsu van Vasemmistoliittolaisia tovereiksi.
        Jaakkoa, Penttiä, Veijoa, E-J.a sekä Eskoa.
        Älä kuitenkaan demareita.

        Vaaliliitossa jos olisimme Sdp.n kanssa niin päästäisiin mahtaviin voittoihin.
        Mutta kun ei.

        Siinä vain sitä yhteistyötä.


      • Toveri
        ammattituomari kirjoitti:

        Vasemmistoliitto on hyvän puolue. Se ei todellkaan nuoleskele porvareiden peräpäätä. Vaan Vasemmistoliitto laitaa porvarihallituksen ehdotuksia vastaan kapuloita rattaisiin.

        Vasemmistoliitto ajaa pinituloisten asiaa.
        Vas.liitto ja Sdp olivat ainuita puolueita, joiden eduskuntaryhmät vastustivat päivähoitomaksujen korottamista. Siinä tapauksessa olimme pienituloisimpien lapsiperheiden asialla.

        Mutta hallituksen junailut menivät tietenkin läpi ,koska eduskunnassa suurin osa on idiootteja.
        Puhemiehestä katsoen seuraavat vähän päälle sata oikealla.

        Kutsu van Vasemmistoliittolaisia tovereiksi.
        Jaakkoa, Penttiä, Veijoa, E-J.a sekä Eskoa.
        Älä kuitenkaan demareita.

        Vaaliliitossa jos olisimme Sdp.n kanssa niin päästäisiin mahtaviin voittoihin.
        Mutta kun ei.

        Siinä vain sitä yhteistyötä.

        Haikailetko sinä yhteistyötä SDP:n kanssa?

        SDP:n menneisyys työväenpuolueena on tietenkin totta.

        Miten yhteistyö sujuu SKP:n kanssa? Siis sujuuko?

        Se on selvää, että yksittäisten henkilöiden kanssa asiat sujuvat, toveri.

        Saat muuten haukkua ihan vapaasti SKP:tä. Ainakin taannoin SKP halusi olla yhteistyössä Vasurien kanssa. Totesivat vain, että Vasurit eivät sellaista halunneet.

        Kunnallisvaaleihin ei ole pitkä aika.


      • Kysyjä X
        ammattituomari kirjoitti:

        Vasemmistoliitto on hyvän puolue. Se ei todellkaan nuoleskele porvareiden peräpäätä. Vaan Vasemmistoliitto laitaa porvarihallituksen ehdotuksia vastaan kapuloita rattaisiin.

        Vasemmistoliitto ajaa pinituloisten asiaa.
        Vas.liitto ja Sdp olivat ainuita puolueita, joiden eduskuntaryhmät vastustivat päivähoitomaksujen korottamista. Siinä tapauksessa olimme pienituloisimpien lapsiperheiden asialla.

        Mutta hallituksen junailut menivät tietenkin läpi ,koska eduskunnassa suurin osa on idiootteja.
        Puhemiehestä katsoen seuraavat vähän päälle sata oikealla.

        Kutsu van Vasemmistoliittolaisia tovereiksi.
        Jaakkoa, Penttiä, Veijoa, E-J.a sekä Eskoa.
        Älä kuitenkaan demareita.

        Vaaliliitossa jos olisimme Sdp.n kanssa niin päästäisiin mahtaviin voittoihin.
        Mutta kun ei.

        Siinä vain sitä yhteistyötä.

        "Vasemmistoliitto on hyvän puolue. Se ei todellkaan nuoleskele porvareiden peräpäätä. Vaan Vasemmistoliitto laitaa porvarihallituksen ehdotuksia vastaan kapuloita rattaisiin. "

        Joo. Tänäänkin vasemmistoliitto kritisoi hallitusta. Hallituksen pitäisi suhtautua kriittisemmin kommunistivetoisen Kiinan ihmisoikeusloukkauksiin. Siis: kommunistit kritisoivat porvaria kommunistien myötäilemisestä.

        "Vasemmistoliitto ajaa pinituloisten asiaa.
        Vas.liitto ja Sdp olivat ainuita puolueita, joiden eduskuntaryhmät vastustivat päivähoitomaksujen korottamista. Siinä tapauksessa olimme pienituloisimpien lapsiperheiden asialla. "

        Niin. Porvarihallitus juuri laski PIENITULOISTEN maksuja ja korotti SUURITULOISTEN. Ja tätähän vasemmistoliitto jyrkästi kritisoi.

        Mahtaa punapaviaaneja vituttaa moinen hallituksen toiminta. Pidetään pienituloisten puolta. Ja toverit ulvoo vastaan kuin rakkilauma.


      • T Urpo
        Kysyjä X kirjoitti:

        "Vasemmistoliitto on hyvän puolue. Se ei todellkaan nuoleskele porvareiden peräpäätä. Vaan Vasemmistoliitto laitaa porvarihallituksen ehdotuksia vastaan kapuloita rattaisiin. "

        Joo. Tänäänkin vasemmistoliitto kritisoi hallitusta. Hallituksen pitäisi suhtautua kriittisemmin kommunistivetoisen Kiinan ihmisoikeusloukkauksiin. Siis: kommunistit kritisoivat porvaria kommunistien myötäilemisestä.

        "Vasemmistoliitto ajaa pinituloisten asiaa.
        Vas.liitto ja Sdp olivat ainuita puolueita, joiden eduskuntaryhmät vastustivat päivähoitomaksujen korottamista. Siinä tapauksessa olimme pienituloisimpien lapsiperheiden asialla. "

        Niin. Porvarihallitus juuri laski PIENITULOISTEN maksuja ja korotti SUURITULOISTEN. Ja tätähän vasemmistoliitto jyrkästi kritisoi.

        Mahtaa punapaviaaneja vituttaa moinen hallituksen toiminta. Pidetään pienituloisten puolta. Ja toverit ulvoo vastaan kuin rakkilauma.

        Saatanasti kun Vanhasen hallitus tekee sitä mikä
        sossuilta jäi tekemättä.

        Vasurit tekevät itsensä naurettavaksi kun kritisoi-
        vat hallitusta ja Vanhanen yhdellä lauseella
        kuittaa Heinäluomaa ja kumppaneita keskelle
        ohtaa!


      • jenkkien
        Kysyjä X kirjoitti:

        "Vasemmistoliitto on hyvän puolue. Se ei todellkaan nuoleskele porvareiden peräpäätä. Vaan Vasemmistoliitto laitaa porvarihallituksen ehdotuksia vastaan kapuloita rattaisiin. "

        Joo. Tänäänkin vasemmistoliitto kritisoi hallitusta. Hallituksen pitäisi suhtautua kriittisemmin kommunistivetoisen Kiinan ihmisoikeusloukkauksiin. Siis: kommunistit kritisoivat porvaria kommunistien myötäilemisestä.

        "Vasemmistoliitto ajaa pinituloisten asiaa.
        Vas.liitto ja Sdp olivat ainuita puolueita, joiden eduskuntaryhmät vastustivat päivähoitomaksujen korottamista. Siinä tapauksessa olimme pienituloisimpien lapsiperheiden asialla. "

        Niin. Porvarihallitus juuri laski PIENITULOISTEN maksuja ja korotti SUURITULOISTEN. Ja tätähän vasemmistoliitto jyrkästi kritisoi.

        Mahtaa punapaviaaneja vituttaa moinen hallituksen toiminta. Pidetään pienituloisten puolta. Ja toverit ulvoo vastaan kuin rakkilauma.

        suorittamaan kansanmurhaan Irakissa verrattuna.
        Eikä pidä unohtaa, että sillä on mukanaan demokraattisia valtioita miehitysoperaatiossaan.

        Jep. Enemmän tässä pitäisi olla huolissaan ministerien matkoista jenkkeihin kuin Vanhasen matkasta Olympialaisiin.

        Siis jos tosissaan pitäisi ottaa ihmisoikeuskysymykset.

        Taidat puhua jostain muusta kuin suunnitelluista päivähoitomaksujen korotuksista? YLEn mukaan korotukset koskisivat keskituloisia ja suurituloisia. Ei siis pelkästään suurituloisia.

        Siis luultavasti myös Vasemmistoliittolaisia.


      • Kysyjä X
        jenkkien kirjoitti:

        suorittamaan kansanmurhaan Irakissa verrattuna.
        Eikä pidä unohtaa, että sillä on mukanaan demokraattisia valtioita miehitysoperaatiossaan.

        Jep. Enemmän tässä pitäisi olla huolissaan ministerien matkoista jenkkeihin kuin Vanhasen matkasta Olympialaisiin.

        Siis jos tosissaan pitäisi ottaa ihmisoikeuskysymykset.

        Taidat puhua jostain muusta kuin suunnitelluista päivähoitomaksujen korotuksista? YLEn mukaan korotukset koskisivat keskituloisia ja suurituloisia. Ei siis pelkästään suurituloisia.

        Siis luultavasti myös Vasemmistoliittolaisia.

        Pitikös taas vetää "jenkkikortti" esiin kun kommarijengi oli puhunut itsensä pussiin.

        Kuulehan lapsukaiseni: et voisi edes painajaisissasi kuvitella millaista touhua nykykiinassa harrastetaan. Kävin reilu vuosi takaperin työmatkalla Kiinassa. Matkustin sellaiseen kaupunkiin, missä valkonaamoja ei juuri koskaan oltu nähty. Siellä oli kuule työläisten olosuhteet sellaisia, joista länsimaissa työnantaja saisi linnatuomion. Esimerkiksi moottoritien lakaisua käsiharjalla liikenteen keskellä. Palkka alle euron vuorokaudessa. Toinen "mielenkiintoinen homma" oli lippumiehen työ risteyksissä. Elikkä hommana oli heiluttaa LIIKENNEVALORISTYKSESSÄ punalippua. Tästäkin hommasta maksettiin alle euro vuorokaudessa.

        Ja kuulehan: nuo työt olivat Kinnassa LAILLISIA JA IHAN NORMAALEJA. Muutama sata miljoonaa ihmistä tekee tuollaisen tasoisia töitä. Ihan kuule kylmää ajatellakin millainen tilanne on kun sikäläiset kommunistit rikkovat ihmisoikeuksia. Muuten: radiossakin mainittiin Kiinan vankien olosuhteista. Siellä pitää vankien maksaa omista lääkkeistään. Jos rahaa ei ole niin hoito jää saamatta. Eiks olekin mielenkiintoista.

        Mutta tärkeintähän tässä oli että kommari ei pystynyt sanomaan YHTÄÄN MITÄÄN PUOLUSTUSTA suomen kommarien toiminnalle. "Jenkkikortilla" vaan pelailtiin ja siirrettiin keskustelua muualle. HAH HAH HAA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe