Skoda Superb

uhkaa.....

Uusi Superb on mahtava ilmestys! Ja hinnat kohdillaan, tonneja mm. Passatia halvempi. Sisustus laadukkaamman tuntuinen, ja varmaan koko auto laadukkaampi kuten Octavia vs. Golf. Jos tuosta ei tule uhka Volkkarille -emomerkille- ja Audille, niin ei mistään!

62

18427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelko pois

      Skodan imago ei riitä ko. autoluokkaan. Sedanien myynti keskittyy lähinnä pappa-ikäluokkaan. 2009 rekisteröidään alle 500 Superbia!

      Kun Superb farkku tulee aikanaan - jos tulee - niin se saattaa myydä hieman paremmin. Köyhille myyntimiehille kelpaa joskus Skodakin, mutta kyllä siinä firman maine kärsii kun reppuri kurvaa pihalle itä-autollaan.

      Skoda on marginaalimerkki edelleen, ei se muuksi muutu.

      • markkinoija

        Joo, tuossa luokassa ei autolla ja sen hyvyydellä niin väliä ole. Myydään mielikuvilla ja imagolla ja skeida on tässä asiassa aika pohjalla.


      • Keski-Euroopassa...
        markkinoija kirjoitti:

        Joo, tuossa luokassa ei autolla ja sen hyvyydellä niin väliä ole. Myydään mielikuvilla ja imagolla ja skeida on tässä asiassa aika pohjalla.

        Niin loppuu tuollainen paskanjauhanta.

        Muualla on jo lähes kaksi vuosikymmentä sitten ymmärretty että kommunismin peikko on lopullisesti kuollut, ja sitämyöten Skodan maine "Itäautona", jota se olikin mutta vain väliaikaisesti ja kauppapoliittisesti, ei muuten edes maantieteellisesti. Voitte vapaasti tarkistaa vaikkapa karttapalloistanne.

        Tämänlaiset tosiasiat kun eivät Suomalaiseen Essonbaarin kanta-astujan umpiluupäähän mene edes takomalla, edes kahdessa vuosikymmenessä. Mutta jos joku virkamies määräisi niin varmasti menisi ja nöyrästi..

        Ja EN aja Skodalla, mutta Faktat ja Ladat kohdalleen silloin kun puhutaan oikeista Itäautoista.

        Skodan tehtailla on olemassa kunniakas maine jo toissavuosisadalta lähtien, ei pelkästään auto- vaan myös asevalmistajana, ja merkki on täysin tervetullut ja yleisesti Euroopassa tervetulleeksi toivotettu takaisin laatuvalmistajien joukkoon huolimatta siitä että jotkut pahaiset Suomalaiset jaksavatkin jupista "Itäautoista" ikäänkuin se olisi jo jokin kohdussa opittu tai äidinmaidosta imetty mantra.


      • Kuski67
        markkinoija kirjoitti:

        Joo, tuossa luokassa ei autolla ja sen hyvyydellä niin väliä ole. Myydään mielikuvilla ja imagolla ja skeida on tässä asiassa aika pohjalla.

        Uskomaton tapaus sinäkin, lievästi sanottuna naurattaa. Kannattaisi ensin tutustua autoon, käydä koeajamassa se ja tehdä täysin objektiivinen vertaus muihin autoihin. Suomalainen mies on jäärä, mennee vielä pari vuosikymmentä ennen kuin alkavat pikkuhiljaa tajuamaan, että kyseessä ei todellakaan ole se sama itäauto, mikä nauratti joskus 70-luvulla...


      • Skodan fani

        Kaveri ei näköjään ole oikein asioista perillä. Minulla on ollut 17 kpl uusia autoja joista suurin osa länsiautoja. 3 viimeisintä on ollut niinsanottuja (itäautoja)joista tämänhetkinen on Superb TDI/DSG. Voin sanoa, että saa hakea aika monta länsiautoa ja tuskin löytyy Superbin voitajaa. Taitaa muuten Octavia olla mallitilaston johtaja. Onhan muuten Superb voittanu kaikki testit joihin on uskallettu otaa mukaan. Se niistä ITÄAUTOISTA.


      • köyhä myyntimies

        pelko pois nimimerkille ( ilmoitus heinäkuu 2008 ) nimimerkki arvioi uutta superb`ia myytävän vuonna 2009 alle 500 kpl. AKE:n sivuilta lainattua; tammikuu - maaliskuu 2009; myytyjä superb kappaleita 459 kpl, siis kolmessa kuukaudessa skoda terveisin; tyytyväinen skoda superb`in omistaja ja arviosi myyntimiehistä osui oikeaan, olen köyhä, ei ole varaa ostaa mersua, vaan ostin testivoittajan.


      • Autotoimitaja

        Näkee selvästi ettet tiedä autoista mitään. Joten ei kannata ottaa kanta jos tietämys on tasolla 20 vuotta sitten.


      • oli mikä?
        Keski-Euroopassa... kirjoitti:

        Niin loppuu tuollainen paskanjauhanta.

        Muualla on jo lähes kaksi vuosikymmentä sitten ymmärretty että kommunismin peikko on lopullisesti kuollut, ja sitämyöten Skodan maine "Itäautona", jota se olikin mutta vain väliaikaisesti ja kauppapoliittisesti, ei muuten edes maantieteellisesti. Voitte vapaasti tarkistaa vaikkapa karttapalloistanne.

        Tämänlaiset tosiasiat kun eivät Suomalaiseen Essonbaarin kanta-astujan umpiluupäähän mene edes takomalla, edes kahdessa vuosikymmenessä. Mutta jos joku virkamies määräisi niin varmasti menisi ja nöyrästi..

        Ja EN aja Skodalla, mutta Faktat ja Ladat kohdalleen silloin kun puhutaan oikeista Itäautoista.

        Skodan tehtailla on olemassa kunniakas maine jo toissavuosisadalta lähtien, ei pelkästään auto- vaan myös asevalmistajana, ja merkki on täysin tervetullut ja yleisesti Euroopassa tervetulleeksi toivotettu takaisin laatuvalmistajien joukkoon huolimatta siitä että jotkut pahaiset Suomalaiset jaksavatkin jupista "Itäautoista" ikäänkuin se olisi jo jokin kohdussa opittu tai äidinmaidosta imetty mantra.

        Kaveri sanoi, että Skoda ei myy Suomessa hyvin, kun sillä on itäauton maine. Tämä on fakta. Sillä siis on Suomessa itäauton maine ja se ei siksi myy hyvin. Väitätkö siis, että tämä ei pidä paikkaansa?


      • eps

        muissakin asioissa yhtä väärässä?


      • Ford
        oli mikä? kirjoitti:

        Kaveri sanoi, että Skoda ei myy Suomessa hyvin, kun sillä on itäauton maine. Tämä on fakta. Sillä siis on Suomessa itäauton maine ja se ei siksi myy hyvin. Väitätkö siis, että tämä ei pidä paikkaansa?

        Octavia keikkuu koko ajan myyntitilastojen kärjessä. Tämä on fakta.


      • ande mäki

        varmaan ajat vuoden 1973 Moris marinalla. Ei ne autot 60-70 luvulla muuteskaan ihmeellisiä olleet
        Haen huomenna Superb Elegancen isolla dieselilllä ja tuu Tapiolaan kattoon Marinas kanssa mikä on marginbaalia , mikä ei.
        Octavia johtaa rekisteröintejä. Valmistusteksisesti Skoda, Audi ja Vw on 3/4 samoja laitteita. 5 Volkkaria, 1 Audi 1 Skoda Octavia huomenna uusi. Vaimolla 2.0 TDI Golf. Lisäksi on ollu kaksi ranskalaista , ihan paskoja.
        No, autojen kunkku on Golf. Skoda hyvä 2.
        Ota se Kiitos 1939-45 paita hakaristeineen pois päältäs, laihduta 39 kg ja siirry tälle vuosituhannelle , pls.


      • D5-10
        ande mäki kirjoitti:

        varmaan ajat vuoden 1973 Moris marinalla. Ei ne autot 60-70 luvulla muuteskaan ihmeellisiä olleet
        Haen huomenna Superb Elegancen isolla dieselilllä ja tuu Tapiolaan kattoon Marinas kanssa mikä on marginbaalia , mikä ei.
        Octavia johtaa rekisteröintejä. Valmistusteksisesti Skoda, Audi ja Vw on 3/4 samoja laitteita. 5 Volkkaria, 1 Audi 1 Skoda Octavia huomenna uusi. Vaimolla 2.0 TDI Golf. Lisäksi on ollu kaksi ranskalaista , ihan paskoja.
        No, autojen kunkku on Golf. Skoda hyvä 2.
        Ota se Kiitos 1939-45 paita hakaristeineen pois päältäs, laihduta 39 kg ja siirry tälle vuosituhannelle , pls.

        dieselillä ja väännöllä/hepoilla se sun sokota (ruma kun perkele) sitten hyökkii?


      • mumon

        Höpö höpö. Katsastustilastoista sen näkee, että ei enää ole kyse mistään "itä-autosta". Suurin osa komponenteistakin on saksalaisen insinöörin suunnittelemia. Sitäpaitsi Tsekki oli ennen II-maailmansotaa Euroopan kärkimaita insinöörityön laadussa - perinteet ennen NEP-taloutta velvoittavat.


    • on ruma

      Aivan liian ruma auto menestyäkseen.

      • ole ruma auto...

        ... se vaan näyttää sille.


      • teusrtkqayk
        ole ruma auto... kirjoitti:

        ... se vaan näyttää sille.

        VW Golf.


      • tuomo3

        niin kaikilla ei skodan lippulaivaan nappulat riitä, siispä pitää alkaa sättimään. kun ajelee itse jollain tosi tylsällä,sisustaltaan muovisella toyotalla, jossa kojelaudan valotkin, ovat kaikki saman oranssin värisenä.


    • 2.4STW

      SuperB 170hp DSG Ambition menee mitä ilmeisemmin tilaukseen ja Avensis vaihtuu toiseen merkkiin.
      Varustelu on Skodassa hurja. Esmes vakiona Xenonit mitä ei ole vielä muissa vaageneissa perusmerkeistä puhumattakaan.
      Farkku olisi parempi mutta 5 ovinenkin on ihan hyvä kompromissi.
      Jos ollaan edes lähellä sitä mitä vanha SuperB oli, niin auto on hyvi hiljainen ja muutenkin mukava.
      Hintaero vastaavilla varusteilla Passattiin liki 5ke.

      • ennen ole

        tullut mitään eroja mieleen ?

        Avensista pahempaa kiikkulautaa ei ole tai on , corolla verso ja yaris verso

        3 huonointa uutta autoa mitä olen viime vuosina ajanut ja kaikki samalta valmistajalta


      • keskiverto...
        ennen ole kirjoitti:

        tullut mitään eroja mieleen ?

        Avensista pahempaa kiikkulautaa ei ole tai on , corolla verso ja yaris verso

        3 huonointa uutta autoa mitä olen viime vuosina ajanut ja kaikki samalta valmistajalta

        Suomalainen sauvakävelijä hyväksyy ajettavuuden puutteet silloin kun vaakakupissa toisaalla painavat "imago" ja yleinen hyväksyttävyys naapureiden eli jollakin perverssillä tavalla ikäänkuin lähiomaisten verrokkien silmissä.

        Lähiomaisten silloin kun täytyy jostakin ilmiantaa, mutta ei silloin kun tarvitsisi jostakin syystä auttaa.


      • 2.4 STW
        ennen ole kirjoitti:

        tullut mitään eroja mieleen ?

        Avensista pahempaa kiikkulautaa ei ole tai on , corolla verso ja yaris verso

        3 huonointa uutta autoa mitä olen viime vuosina ajanut ja kaikki samalta valmistajalta

        Avensis ei suinkaa ole huono ajaa. Sen suuntavakaus on ainakin parempi kuin uuden A4n joka vaatii jatkuvaa kaitsemista, eikä BMWkään (500) RF-talvirenkailla pysy sen kummemmin suunnassa.

        Avensis on myös erittäin hiljainen ja jousitus mukava. Sisustan estetiikka on hienostunutta ja radion äänenlaatu markkinoiden puhtain.

        MUTTA 2.4L vapari perinteisellä tomaatilla on juoppo joten ainakin tällä hetkellä Sokota vaikuttaa hyvältä tuolla 170hp CR DSG yhdistelmällä. Kaikkien vaagenien radion äänenlaattu nyt on syvältä mutta Sokotaan saa 1000e panostuksella paremmat kaiuttimet jotka voivat ehkä olla yhtä hyvät kuin Avessa mutta se jää nähtäväksi. Jees ja Avestani puuttuu isofix-kiinnikkeet jotka tulee tarpeeseen :-)


      • mussuttaa?
        keskiverto... kirjoitti:

        Suomalainen sauvakävelijä hyväksyy ajettavuuden puutteet silloin kun vaakakupissa toisaalla painavat "imago" ja yleinen hyväksyttävyys naapureiden eli jollakin perverssillä tavalla ikäänkuin lähiomaisten verrokkien silmissä.

        Lähiomaisten silloin kun täytyy jostakin ilmiantaa, mutta ei silloin kun tarvitsisi jostakin syystä auttaa.

        Vedäs nyt vähän happee ja kerro aikuisille mistä kenkä puristaa.


      • minä tässä vain
        2.4 STW kirjoitti:

        Avensis ei suinkaa ole huono ajaa. Sen suuntavakaus on ainakin parempi kuin uuden A4n joka vaatii jatkuvaa kaitsemista, eikä BMWkään (500) RF-talvirenkailla pysy sen kummemmin suunnassa.

        Avensis on myös erittäin hiljainen ja jousitus mukava. Sisustan estetiikka on hienostunutta ja radion äänenlaatu markkinoiden puhtain.

        MUTTA 2.4L vapari perinteisellä tomaatilla on juoppo joten ainakin tällä hetkellä Sokota vaikuttaa hyvältä tuolla 170hp CR DSG yhdistelmällä. Kaikkien vaagenien radion äänenlaattu nyt on syvältä mutta Sokotaan saa 1000e panostuksella paremmat kaiuttimet jotka voivat ehkä olla yhtä hyvät kuin Avessa mutta se jää nähtäväksi. Jees ja Avestani puuttuu isofix-kiinnikkeet jotka tulee tarpeeseen :-)

        itsellä -06 A4 ja olen verranut sitä -07 Aveen parikin kertaa. Avensis on vaan jotenkin huojuva,
        ajotuntuma eritäin ohut ja auto ei mene suoraan.
        Sitä pitää ajaa, mutkissa ainakin minulle epävarma olo.

        Kun taas A4 menee kuin juna, suoraan ja vakaasti.
        Mutkissa meno vaan muuttuu paremmaksi, auto imee mutkat.A4 menee vain vakaammin kuin vauhti kasvaa.

        A4 ei kyllä ole kovin hiljainen mutta ainakin omat sterot hyvät. 10 kaiutinta subbanen.


      • heti...
        minä tässä vain kirjoitti:

        itsellä -06 A4 ja olen verranut sitä -07 Aveen parikin kertaa. Avensis on vaan jotenkin huojuva,
        ajotuntuma eritäin ohut ja auto ei mene suoraan.
        Sitä pitää ajaa, mutkissa ainakin minulle epävarma olo.

        Kun taas A4 menee kuin juna, suoraan ja vakaasti.
        Mutkissa meno vaan muuttuu paremmaksi, auto imee mutkat.A4 menee vain vakaammin kuin vauhti kasvaa.

        A4 ei kyllä ole kovin hiljainen mutta ainakin omat sterot hyvät. 10 kaiutinta subbanen.

        ...perään: A4 on mutkissa aika kamala ajettava verrattuna esim. Bemariin tai Alfaan. Suoraan ja vakaasti toki mennään silloinkin.


    • meikäläinen tässä

      Oletko nähnyt tai koeajanut auton?

      Vai miten voit sanoa että sisusta laadukkaampi?
      Entä ajo-ominaisuudet jne?

      Se on totta että halvempi näyttäisi olevan kuin Passat mutta pitää ollakin! Imago meinaan on vaan niin huono ettei se muuten kaupaksi kävisi.
      Skodan merkki on vaan ihan eri juttu kuin Audin renkaat....
      "ajan Skodalla" / "ajan Audilla"....
      mitä tuohon nyt voi sanoa

      • mitä?

        "ajan Skodalla" / "ajan Audilla"....mitä tuohon nyt voi sanoa


        Audin nykyomistajien profiilia kun seurailee, niin näin akateemisena henkilönä ajaisin varmaan mielummin Skodalla. Audista on tullut hieman amis.


      • meikäläinen tässä
        mitä? kirjoitti:

        "ajan Skodalla" / "ajan Audilla"....mitä tuohon nyt voi sanoa


        Audin nykyomistajien profiilia kun seurailee, niin näin akateemisena henkilönä ajaisin varmaan mielummin Skodalla. Audista on tullut hieman amis.

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.


      • -------------------
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.

        Amish- vankkuri.


      • minä tässä vain
        ------------------- kirjoitti:

        Amish- vankkuri.

        yli 60.000 autot ovat amis-vankkureita?

        No on kyllä sitten minun ajoistani amis-jätkien autojen hinnat nousseet.


      • Melko köyhä
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.

        Itselläni on työsuhdeautolijana (60 tkm vuodessa) auton järkevä hankintahinta 50-55 t€. Siihen rahaan saan Superb:n kaiken, mitä autolta voi odottaa, jos nyt jätetään tuo meikäläisen respect -näkökulma väliin.
        Että näin neljän Volvo V70:n jälkeen.


      • döfdöf
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.

        Periaatteessa näin. Konsenin eri merkkien kesken on selkeät linjat: ykkösenä tusina-autoista on Audi, sitten VW. Skodalle haetaan ostajakuntaa ehkä hieman vähemmän varakkaista ja Seatille nuorista perheistä. Edellä sanottu ei tietenkään päde Skoda Superbiin, joka on huomattavasti hienommmaksi laitettu peli kuin VW Passat, ja on ostajaryhmäkin eri.

        Kokonaan toinen juttu on, kun aletaan näitä aitosaksalaisia autoja vertailla Saksan Ladoihin eli Opeliin ja Fordiin, ranskalaisiin ja kaiken maailman ritsoihin, jotka ovat "ihan hyviä autoja", mutta kuitenkin kunnianhimottomia ja laadullisesti jäljessä olevia.

        Okei. Nyt ärähtävät Tojotakuskit että Tojo on ihan hyvä auto eikä koskaan ole mitään vikaa. No entä se ajettavuus, turvallisuus, tilankäyttö ja meluisuus? Vikaherkkyys on vain yksi osa auton laatua, joskin saksalaiset eivät tässäkään häpeä.

        Ja amisautopuheet ovat joko itsetehostusta tai kateutta, turhia joka tapauksessa.


      • perushönö
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.

        Umpihullu ajaa Mersulla
        Peruskaista Audilla
        Normitollo WV:llä
        jollekin Skoda on järkeä.


      • Laadukas autoilija
        perushönö kirjoitti:

        Umpihullu ajaa Mersulla
        Peruskaista Audilla
        Normitollo WV:llä
        jollekin Skoda on järkeä.

        Järkevä ajaa Mersulla
        Melko järkevä Audilla
        Järjetön VW:llä
        Skodalla vain kommunisti ressukka.


      • se...
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.

        ...noin on. Alhaisemmat koulutuksen saaneet yrittävät yleensä päteä autoillaan akateemisia enemmän. Ja Suomessahan monet esim. yrittäjinä toimivat ammattikoulutaustaiset jannut tienaavat reilusti keskivertomaisteria enemmän.

        Ja mainittakoon vielä, että siivoojamme ajaa uudehkolla A6:lla.


      • von Swastika
        döfdöf kirjoitti:

        Periaatteessa näin. Konsenin eri merkkien kesken on selkeät linjat: ykkösenä tusina-autoista on Audi, sitten VW. Skodalle haetaan ostajakuntaa ehkä hieman vähemmän varakkaista ja Seatille nuorista perheistä. Edellä sanottu ei tietenkään päde Skoda Superbiin, joka on huomattavasti hienommmaksi laitettu peli kuin VW Passat, ja on ostajaryhmäkin eri.

        Kokonaan toinen juttu on, kun aletaan näitä aitosaksalaisia autoja vertailla Saksan Ladoihin eli Opeliin ja Fordiin, ranskalaisiin ja kaiken maailman ritsoihin, jotka ovat "ihan hyviä autoja", mutta kuitenkin kunnianhimottomia ja laadullisesti jäljessä olevia.

        Okei. Nyt ärähtävät Tojotakuskit että Tojo on ihan hyvä auto eikä koskaan ole mitään vikaa. No entä se ajettavuus, turvallisuus, tilankäyttö ja meluisuus? Vikaherkkyys on vain yksi osa auton laatua, joskin saksalaiset eivät tässäkään häpeä.

        Ja amisautopuheet ovat joko itsetehostusta tai kateutta, turhia joka tapauksessa.

        On monta luotettavuustilastoa, joissa Opel on pessyt kaikki muut tyypilliset saksalaiset, siis Mercedesit, Bmw:t ja Audit. Maksakaa vaan imagosta ja rutkasti lisää huollosta. Useat noista luotettavuustilastoista on ollut Saksan autokatsastuslaitoksen tuloksiin perustuvia.

        Porschesta en ole varma, on toki myynti- ja ajomäärätkin paljon pienempiä.


      • Kiesi menee taas
        Laadukas autoilija kirjoitti:

        Järkevä ajaa Mersulla
        Melko järkevä Audilla
        Järjetön VW:llä
        Skodalla vain kommunisti ressukka.

        Niin nuo merkit ovat Mazda, Toyota ja jokin muu.

        Mersu, Audi, Hitlerwagen ja muut sakut häviää Ooppelillekin ja ovat kaukana kärjen takana. Taitaa Hyundaikin pestä nuo.

        "Seat (Toledo) is not an expensive Skoda, it's a cheap Audi." (Top Gear, year unknown)


      • tuomo3
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        itse ajan A6 3.0TDI Q:lla, mielestä se ei ole kovinkaan amis.

        En tiedä onko myös Q7 tai TT mielestäsi amis?
        Enemmän tuo Skoda on wannabe-amis.

        Jos ei ole varaa Mersuun, ajaa Audilla.
        Jos ei ole varaa Audiin, ajaa Volkkarilla.
        Jos ei ole varaa Volkkariin, ajaa Skodalla.

        osapuolleen näin.

        juu noinhan se suunnilleen on mutta mitä järkeä maksaa vain merkistä? kun auto on muuten käytännössä lähes sama...


    • laatuautoja molemmat

      Hih, hassua tämä höpinä täällä. Juuri tuli hankittua Skoda Superb, tosin ei tämä uusi vaan vm. 2007, niitähän saa nyt edullisesti uuden mallin tultua. Upea auto ajaa, näyttää hyvältä, sisätilat ovat lähes naurettavan väljät, varustelua on kaikenlaista, siis oikeasti lähtien sateenvarjokotelosta takaovessa - vesi valuu ulos eikä kastele autoa ja mukana tietty tulee myös sateenvarjo. Vakionopeudensäädin, ESP, xenonvalot, lasinpyyhkijöiden tihkukytkin yms.

      Meillä vaihtui Audi A6 Skodaksi, ja tuntuu siltä, että taisi olla aika helkkarin järkevä päätös. Vastaavantasoinen A6 olisi maksanut tuplasti ja vaikka Audi olikin tosi hyvä auto, en kovin montaa kymmentä tuhatta euroa haluisi maksaa niistä kauniista renkaista. Kyllä siihen Skodan merkkiin tottuu :-) eikä Octavian huippumenestyksen jälkeen varmaan kovin monta ihmistä enää löydy (siis normaalijärkistä) joka jotenkin pitäisi Skodaa huonompana kuin muita. Toyotathan ne vasta idästä tulevatkin...

      On vain ajan kysymys, milloin suomalaisetkin heräävät huomaamaan, millaista helmeä myydään alehintaan, kun suomalaiset eivät uskalla ostaa "itäautoa". Eipä siinä, sopii mulle ja mun kukkarolle :-)

      • meikäläinen tässä vain

        A6 vaihto vanhaan skodaan? Hehh, vitsikö?

        Ja vai oikeen sateenvarjokotelo - siis wow!
        Tuo ratkaisee auton valinnan ehdottomasti

        Tiedätkö paljonko tuo vanhan skodan arvo rommaa?


      • aksdjbflkasbdf
        meikäläinen tässä vain kirjoitti:

        A6 vaihto vanhaan skodaan? Hehh, vitsikö?

        Ja vai oikeen sateenvarjokotelo - siis wow!
        Tuo ratkaisee auton valinnan ehdottomasti

        Tiedätkö paljonko tuo vanhan skodan arvo rommaa?

        jos ei puhuta jostain erikoisuuksista. Osta Maybach tai Bugatti, arvo ei ehkä putoa paljoa prosentuaalisesti, mutta euroina pienikin %-pudotus on rahana suuri.


    • perukanpoika

      Hassua,mutta totta... ei ole ikävä Volvo S 40 1.6 Dieseliä, vieläpä tänä vuonna uutena hankittua. Olen ajanut uudella Superbilla vasta vajaa 3000 km, mutta iloa on ollut joka kilometri. Vakaa kyyti, loistavat tilat niin matkalaisille kuin tavaroille... mukava parkkeerata assistentin avulla, loistavat valot ja muu varustelu. Pisteenä iin päällä kulutus; täydellä kuormalla 4,8 litraa sadalla ja viimeisen 500 km:n jälkeen putosi vielä 4,7 litraan kahden henkilön ja varusteiden kuljettamana. Laskeeko vielä, se jää nähtäväksi, mutta sen sanon, ettei punainen Volvoni siihen pystynyt samoilla kuormilla ja ajolla. Eipä kannata enää merkistä maksaa, sillä ei sillä ajeta vaan autolla. Superb on juuri sitä.

      • Superbiin

        Mielenkiintoista lukea, miten järkisyyt painavat sittenkin enemmän. Meidän huushollissa BMW vaihtui Superbiin juuri samoista syistä kuin edellä on kerrottu. On hölmöä maksaa nimestä jos on tarjolla kelvollisia vaihtoehtoja. Uusi Superb luvattiin tammikuun toimituksiin, joten siihen saakka pitää vielä odotella. Mitä vaihdokin hinnoitteluun tulee, Skoda-kauppias peittosi kilpailijat useiden tuhansien eurojen etumatkalla.


      • Raatu
        Superbiin kirjoitti:

        Mielenkiintoista lukea, miten järkisyyt painavat sittenkin enemmän. Meidän huushollissa BMW vaihtui Superbiin juuri samoista syistä kuin edellä on kerrottu. On hölmöä maksaa nimestä jos on tarjolla kelvollisia vaihtoehtoja. Uusi Superb luvattiin tammikuun toimituksiin, joten siihen saakka pitää vielä odotella. Mitä vaihdokin hinnoitteluun tulee, Skoda-kauppias peittosi kilpailijat useiden tuhansien eurojen etumatkalla.

        Jo toinen Superb tulossa tammikuussa 09, hinta / laatusuhde kunnossa. Ihminen jolla ei ole pätemisen tarvetta, ei maksa turhasta vrt. Audi, Bemari Mb kuskit.


      • Ei itäautoille
        Superbiin kirjoitti:

        Mielenkiintoista lukea, miten järkisyyt painavat sittenkin enemmän. Meidän huushollissa BMW vaihtui Superbiin juuri samoista syistä kuin edellä on kerrottu. On hölmöä maksaa nimestä jos on tarjolla kelvollisia vaihtoehtoja. Uusi Superb luvattiin tammikuun toimituksiin, joten siihen saakka pitää vielä odotella. Mitä vaihdokin hinnoitteluun tulee, Skoda-kauppias peittosi kilpailijat useiden tuhansien eurojen etumatkalla.

        Eli et ostanutkaan hyvää vaan halvan. Voi teitä Skoda pojuja mitä sontaa täällä jauhatte. Ilmainen neuvo. Osta oikea auto äläkä mitään kakkaläjää.


    • RikuReipas

      Taisi tulla Volkkarin tallille vahinko, kun Superb pesi VW:n ja Audin Auto Bild -lehden testissä numerossa 27/2008.

      Muita saksalaistestien voittoja mm. Mersusta, Fordista, Hondasta, Citroenista, Volvosta, Alfasta ja Jaguarista on lueteltu osoitteessa http://www.skoda.fi/press/superb_vertailut.php

      Metroauto kertoo, että joulukuun alussa Suomessa pidettävässä ETYJ-kokouksessa ulkolaisia vieraita kyyditetään 12 Superbilla.

      Autot myydään alennuksella kokouksen jäkeen.

      Vai että jonkun mielestä pelkkä itäauto?

      • mitä paskaa

        Sen enempää itäauto ei voisi olla kuin Skoda. Se näyttää rumalta, haisee pahalta, kaljottelevien kommareiden kasaama ja entisten Lada miesten ihannoima.


      • tainotampio
        mitä paskaa kirjoitti:

        Sen enempää itäauto ei voisi olla kuin Skoda. Se näyttää rumalta, haisee pahalta, kaljottelevien kommareiden kasaama ja entisten Lada miesten ihannoima.

        Tuossa nyt ei ollut mitään järkeä koko provossa mutta aina näille idiotismeille on hauska nauraa.

        Skoda on halvempi koska sen imago on halvempi, itse auton laatu on taatusti samoilla viivoilla mersun audin, vw:n vastaavien kanssa. Kun imago on halvemi, esim. mainontaan ei panosteta samalla tavalla luin nuo muut merkit, auto on myös halvempi ostaa uutena ja käytettynä. Imagon takia myös hinta laskee nopeammin, kyllähän kysyntä ja tarjonta ratkaisee kaiken. Jos haluaa kalliin auton ja sen tuoman imagon sekä auton jonka hinta laskee hitaammin, Skoda ei ole valinta. Jos taasen auton laatu ja senm tekniikka ratkaisee, kannattaa ottaa tyypit eikä tehdä valintaa pelkän merkin perusteella.

        Suomessa kun on kallista, ja ostovoima keskimääräistä länsimaata heikompi, auton statusarvo on huvittavan suuri. Iso hieno auto ostetaan vaikka isolla velalla jotta saadaan näytellä sitä. :D Siihen rakoon Skoda on vähän heikko valinta. Mutta mitään tekemistä sillä ei ole laadun kanssa, vain statuksen.


    • ReaIisti

      Suurin osa kirjoituksista täällä tulvii persaukisuutta.
      Jatkuvasti perustellaan jonkin auton hankintaa sen hinnalla.

      Vittu, älkää ostelko niitä kalliita pankin omistamia asuntoja niin voitte käyttää autokaupoissakin päätänne eikä tarvitse, vittu, joka senttiä laskea perse ruvella.

      Itse ajan Audilla koska olen päättänyt niin tehdä. En laske senttejä.

      • asuvat

        autovelalliset voisivat pitää suunsa kiinni persaukisuudesta, jookos. Tyypillinen nykyaudisti kylläkin.


    • Ihmettelijä...

      Uusi Superb on ensinnäkin todella ruma. Laadussa Volkkari on valovuoden Skodaa edellä. Skodahan tehdään halvalla Volkkarin vanhaa tekniikkaa lukuunottamatta.
      Lähisukulainen sortui kolme vuotta sitten Superbiin ja katuu rankasti, edellinen auto oli Passat. Itselläni ei ole ko. konsernin tuotetta mutta CC-Passattia harkitsen.

      • ex-Mosse

        Oikea asiantuntija - sukulaisella on Superb, joten Skoda on p*ska ;)

        Edellinen Superb perustui vanhempaan tekniikkaan kun vertaa samanikäiseen Passattiin, kun taas uudempi Superb perustuu nykyistä Passattia uudempaan tekniikkaan. Passat CC:ssä on uuden tulevan Passatin tekniikka joka siis sama kuin nyt uudessa Superbissä. Golf VI:ssä on myös tuo sama tekniikka käytössä.

        Tuntuu siis hieman oudolta että otat esiin vanhan Superbin kun keskustellaan uudesta Superbistä.

        Kannattaa muuten verrata nykyistä Passattia ja Superbiä keskenään - huomaa miten paljon Passatissa on kovaa muovia (mm. kojelauta, ovet) ja Superbissä ne ovat pehmustettua muovia. Äänieristyskin tuntuu moottorin äänissä olevan parempi Superbissä, mutta rengasmelu kuuluu paremmin ainakin omassa Superbin sisään kuin Passatin. Ero tosin tulee renkaista (uudemmat kovemmat Superbissä alla, rengas koko on sama eli 17"), ei varsinaisesti äänieristyksestä. CC Passatissa oli mielestäni samoin hoidettu nuo asiat kuten nyt Superbissä, mutta CC jäi ostamatta kun on vain nelipaikkainen.
        Tiloissa on myös suuri ero Superbin eduksi - siinä missä Passatissa etuistuimen ja lastenistuimen väliin ei jää tilaa, jää Superbissä samalla istuimella tilaa reilut 10cm. Ainoa ongelma Superbissa on toistaiseksi, ettei sitä saa farmarina.

        Ai niin minä omistan Passatin ja Superbin - siksi osaan niitä oikeasti verrata keskenään ;)


      • kpg
        ex-Mosse kirjoitti:

        Oikea asiantuntija - sukulaisella on Superb, joten Skoda on p*ska ;)

        Edellinen Superb perustui vanhempaan tekniikkaan kun vertaa samanikäiseen Passattiin, kun taas uudempi Superb perustuu nykyistä Passattia uudempaan tekniikkaan. Passat CC:ssä on uuden tulevan Passatin tekniikka joka siis sama kuin nyt uudessa Superbissä. Golf VI:ssä on myös tuo sama tekniikka käytössä.

        Tuntuu siis hieman oudolta että otat esiin vanhan Superbin kun keskustellaan uudesta Superbistä.

        Kannattaa muuten verrata nykyistä Passattia ja Superbiä keskenään - huomaa miten paljon Passatissa on kovaa muovia (mm. kojelauta, ovet) ja Superbissä ne ovat pehmustettua muovia. Äänieristyskin tuntuu moottorin äänissä olevan parempi Superbissä, mutta rengasmelu kuuluu paremmin ainakin omassa Superbin sisään kuin Passatin. Ero tosin tulee renkaista (uudemmat kovemmat Superbissä alla, rengas koko on sama eli 17"), ei varsinaisesti äänieristyksestä. CC Passatissa oli mielestäni samoin hoidettu nuo asiat kuten nyt Superbissä, mutta CC jäi ostamatta kun on vain nelipaikkainen.
        Tiloissa on myös suuri ero Superbin eduksi - siinä missä Passatissa etuistuimen ja lastenistuimen väliin ei jää tilaa, jää Superbissä samalla istuimella tilaa reilut 10cm. Ainoa ongelma Superbissa on toistaiseksi, ettei sitä saa farmarina.

        Ai niin minä omistan Passatin ja Superbin - siksi osaan niitä oikeasti verrata keskenään ;)

        Siinä vietiin MUTU miehiltä matto alta, hyvä!

        Meillä laitetaan farkku suberb tilaukseen mahdollisesti heti kun niitä saa.
        Menee " piirimyynti" työhön, jossa ajoa paljon. Taiteilua perstuntuman, turvallisuuden ja finanssipoliitiikan välillä.

        Jos jonkun pitää saada haaveensa toteuttaa jollakin mahti merkillä, se hänelle suotakooon, aika moni vain joutuu rahoituksen kautta kulkupelinsä hommaamaan ja silloin euro toimii konsulttina.

        Antaa kaikkien kukkien kukkia..


      • skeida supäärp
        kpg kirjoitti:

        Siinä vietiin MUTU miehiltä matto alta, hyvä!

        Meillä laitetaan farkku suberb tilaukseen mahdollisesti heti kun niitä saa.
        Menee " piirimyynti" työhön, jossa ajoa paljon. Taiteilua perstuntuman, turvallisuuden ja finanssipoliitiikan välillä.

        Jos jonkun pitää saada haaveensa toteuttaa jollakin mahti merkillä, se hänelle suotakooon, aika moni vain joutuu rahoituksen kautta kulkupelinsä hommaamaan ja silloin euro toimii konsulttina.

        Antaa kaikkien kukkien kukkia..

        Kuvien perusteella näyttää siltä että tuokin konsepti on ryssitty. Perä on nykyautoista tuttua jyrkkään viistettyä "elämäntapafarmari"-mallia jolla saa tunnetusti isommankin auton tavaratilat kutistumaan polo/clio farkun kokoisiksi.

        Minullakin olisi tarvetta suurelle farmarille mutta ei farmarille jossa on takapenkillä suunnattomat jalkatilat vaikka koripalloilijoille mutta ei sitten muuta.

        Elämäntapafarmari on etupäässä V40/V50 focuks...eh, siis volvon yhteydessä käytetty termi jolla kuvataan autoa joka näyttää farmarilta, kuluttaa yhtä paljon kuin farmari ja vie pysäköidessä yhtä paljon tilaa kuin farmari mutta jossa ei kuitenkaan ole farmarin tavaratilaa. Yleensä tämä on täydennetty pikkuriikkisellä takaluukulla josta ei saa sisään mitään ostoskassia isompaa ja nostokorkeuskin on metrin luokkaa.


    • Hirveä auto

      Se on hyvä että valmistavat sen näköisiä autoja, niin saavat ihmiset ihan vapaasti ostaa niitä. Olisi rytöiseen taksikäyttöön hinnaltaan ja tiloiltaan muuten passeli, mutta kukaan tyylitajua omaava ei viitsi sellaisella baksulla bertalla liikkua. Sillon kun se esiteltiin, piti oikein käydä liikkeessä katsomassa onko se luonnossa yhtä ruma mitä kuvissa ja olihan se. Sitäpaitsi skeida kopioi härskisti Lancialta maskin vuonna 1996 kun Octavia esiteltiin! Ajakaa te juntit skeidalla kun ette omaa silmää parempaan. Eihän kaikki huomaa edes keväisen luonnon tuoksua ja silti pärjäävät elämässä ihan hyvin..

      • lceeeeeeeeeeeeeeeeee

        Olen useita kertoja istunu suberb taksissa ja ihmetyyttää se järjetön rengas jyrinä.Farkku pikkuisen sitä sedan/hb mallia hiljaisempi(tai renkaat)muttta jopa pikkuveli ocu(siis suberb kitka vs ocu kitka)on hiljaisemman tuntuinen.Kesärenkail oli pakko kuljettajaa pyytää ajaa hiljempaa,oli reilu satkun nopeudes järjetön jyrinä.Toki tais olla 17" renkaat.Vertailu volvo/mb/bmw/vw/tojo aveen ja jopa mondeo on hiljaisempi


      • Premiummeteliä
        lceeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        Olen useita kertoja istunu suberb taksissa ja ihmetyyttää se järjetön rengas jyrinä.Farkku pikkuisen sitä sedan/hb mallia hiljaisempi(tai renkaat)muttta jopa pikkuveli ocu(siis suberb kitka vs ocu kitka)on hiljaisemman tuntuinen.Kesärenkail oli pakko kuljettajaa pyytää ajaa hiljempaa,oli reilu satkun nopeudes järjetön jyrinä.Toki tais olla 17" renkaat.Vertailu volvo/mb/bmw/vw/tojo aveen ja jopa mondeo on hiljaisempi

        Ainakin edellisen korimallin V70ssä oli kova rengasmeteli, lieneekö tuorein malli yhtään hiljaisempi?


      • kyllä.
        lceeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        Olen useita kertoja istunu suberb taksissa ja ihmetyyttää se järjetön rengas jyrinä.Farkku pikkuisen sitä sedan/hb mallia hiljaisempi(tai renkaat)muttta jopa pikkuveli ocu(siis suberb kitka vs ocu kitka)on hiljaisemman tuntuinen.Kesärenkail oli pakko kuljettajaa pyytää ajaa hiljempaa,oli reilu satkun nopeudes järjetön jyrinä.Toki tais olla 17" renkaat.Vertailu volvo/mb/bmw/vw/tojo aveen ja jopa mondeo on hiljaisempi

        on herkät korvat, jos pitää pyytää ajamaan hiljempaa kovan melun takia.


      • V7024D
        Premiummeteliä kirjoitti:

        Ainakin edellisen korimallin V70ssä oli kova rengasmeteli, lieneekö tuorein malli yhtään hiljaisempi?

        Nykyinen V70 (->08) on ainakin hiljaisempi rengasmelultaan kuin Passat (pre facelift)


    • osssss

      ja 1.4 tsi kylmä pakkasessa.yli -10 niin kylmä sisältä.kertoo tuulilasi testissään.

    • Vossikka

      Moro! Johan on äijjillä egot hukassa! Itsellä menos neljäs soperb taksiautona ja kaikilla ajettu 250000 km. Mikään skeidoistani ei oo vikojen takia ullut päivääkään
      Pajalla!!! Hinta/ laatusuhde paremmin kuin hyvin kohdillaan!
      Tänäpäivänä tarvitaan kyllä tuuria!, on merkki sit mikähyvänsä!
      Toivotaan et jatkuu muillakin skeiidan kans hyvin!!
      T.yli 3000 000 km ajanut ei kommunistitaksiyrittäjä

      • Volga 31105

        Tota hyperbiä ei meinaa ocusta erottaa farmarina. Ja ocu on jo vanhahtavan oloinen kansanauto, joten sama homma se on ton isomman kanssa. Mutta onhan keulan ilmeessä vähän samoja piirteitä kuin Volgassa (facelift). Oli 60-luvulla ihan suosittu taksina täällä suomessa.


      • Koeta nyt ymmärtää
        Volga 31105 kirjoitti:

        Tota hyperbiä ei meinaa ocusta erottaa farmarina. Ja ocu on jo vanhahtavan oloinen kansanauto, joten sama homma se on ton isomman kanssa. Mutta onhan keulan ilmeessä vähän samoja piirteitä kuin Volgassa (facelift). Oli 60-luvulla ihan suosittu taksina täällä suomessa.

        .

        Että joillakin pitää kalusto oikeasti toimia

        Ja heille Skoda sopii paremmin kuin hyvin, voitko arvostella heitä siitä?

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe