Viimeinkin tein sen, nyt kun rohkeutta ja rahaa oli tarpeeksi. Otin raudat ylähampaisiin koska ne ovat häirinneet minua niin kauan kuin muistan. Minulla oli pienenä monta vuotta oikomista ylä- ja alahampaissa mutta ylhäältä homma meni vituiksi kun oikomisen jälkeen riviä ei tuettu mitenkään --> hampaat palasivat vinoille paikoilleen tosi nopeasti. Alahampaisiin tuki laitettiin ja se mureni lopullisesti pois n. 10 vuoden jälkeen. Alahampaat ovat silti pysyneet suht. suorina.
Valmistauduin henkisesti näihin rautoihin monta kuukautta, mutta nyt on vaan jotenkin todella hyvä olo kun nämä ovat suussa! Vaikka hampaat ovat arat, niin tuntuu mahtavalta kun muutosta parempaan tapahtuu. Braketit ovat valkoiset. Lueskelin aiemmin juttuja noista valkoisista ja lähes jokainen haukkui ne pystyyn. Minusta nämä ovat 10 kertaa paremmat kuin ne perinteiset junaradat. Ei nämä ole mitenkään isommat tai friikimmät, "maastoutuu" vaan paremmin eikä näitä näe paria metriä kauempaa.
Olin henkisesti valmistautunut jotenkin paljon pahempaan, mutta ihan simppeli juttuhan tää on. Sulla on suussa vähän metallia, big deal. Jos jollakin on ongelmia sun rautojen kanssa, niin se on todellakin sen ongelma.
Jos legot on vinot ja se häiritsee, niin kannattaa oikoa! Yksityisellä homma hoituu tosi nopeesti ja mukavasti. Rahaa tietenkin menee mut onneksi sitä nyt riittääkin...
otin raudat
19
1687
Vastaukset
- that'snice
Ihan kiva kuulla, että joku on tyytyväinen.. :) Itselläni riittäisi pelkkä hampaiden hionta, mutta en ole viellä hammaslääkäriin saakka päässyt.. :p
- pysyy
koska ei pysynyt ekan kerran jalkeen...
Mulla oijottiiin myos lapsena, mutta jatin hoidon kesken. mutta hampaat pysyi paikoillaan ilman mitaan tukia. Nyt oijon sitten ne hampaat mitka jai lapsena oikomatta.
Pida siiten niita retentiokojeita ahkeraan koko loppu elamasi ajan, silla aikuisena oijotut ei pysy paikoillaan edes sen vertaa kun lapsena oijotut. - ..::..
Kysäisen kuitenkin, miksi päädyit juuri valkoisiin, miksi ei hampaiden sisäpuolelle asennettuja jotka eivät OIKEASTI näy mihinkään? Mulla on nyt kohta vuoden ollut sellaaset ja olen todellä tyytyväinen, päälle kaksikymppinen ihminen kanssa joten korkee aika hoitaa asia ja mahdollisimman vähällä huomiolla halusin hampaat riviin ;D
- aikuinen (m)
ei minulle itse asiassa edes ehdotettu muita vaihtoehtoja. Luulisi, että kaikkiin tapauksiin sisäpuolen raudat ei käy? Mene ja tiedä.
- kerroppa
Missä laitatit läpinäkyvät raudat hamapiden taakse?
- mistä apua?
Missä laitatit läpinäkyvät raudat hamapiden taakse? Haluaisin itselleni sellaisest.
- ..::..
mistä apua? kirjoitti:
Missä laitatit läpinäkyvät raudat hamapiden taakse? Haluaisin itselleni sellaisest.
Mutta raudat eivät ole läpinäkyvät, ihan perus metallinväriset ne ovat. Oulun Furkassa laitettiin. Ja käyvät lähestulkoon kaikkiin tapauksiin, itsekin suht "vaikea" tapaus ja hyvin oikenee :) Suosittelen! Ja jos niitä haluu esitellä kavereille niin voi levittää turpansa aivan auki, laittaa pään takakenoon ja pyytää kaveria katsomaan vähän alaviistosta ;)
- ............
aikuinen (m) kirjoitti:
ei minulle itse asiassa edes ehdotettu muita vaihtoehtoja. Luulisi, että kaikkiin tapauksiin sisäpuolen raudat ei käy? Mene ja tiedä.
Kyllä käy lähes kaikkiin tapauksiin, oikojasi vaan ei käytä itse kyseistä tekniikkaa joten ei maininnut mahdollisuudesta ettei menetä asiakasta.
- todellakin vaikeisiinkin
aikuinen (m) kirjoitti:
purentavaivoihin. Minulla tosi paha saksipurenta ym. vaivaa, hampaatkin 1X2 menetelmää ja sain hampaiden taakse raudat. Itseasiassa oli helpotuskin kun sain taakselaitettavat raudat sillä olisin tarvinnut erillisen kojeen ennen rautojen asennusta jos olisin valinnut hampaiden etupuolelle tulevat raudat, että helpotus sentään, säästyi jopa rahaakin sillä joka koje maksaa ja paljon.
Tosi siistit ovat nämä,eikä haittaa puhumista eikä syömistä. Pesukin sujuu yhtä hyvin, olen aina pessyt huolellisesti. KUKAAN ei edes tiedä että oion hampaitani ja sentään raudat olleet jo 6 kk suussa! Upeaa että aikuisille on vaihtoehto!
- aikaa kun
kellastuvat. Nehän on sitten tosi söpöt ne valkoiset, kusen keltaiset. Kokemusta on nimittäin, ei kauaa hohda valkoisena ja kumilenksut värjäytyvät heti jotka laitetaan braketeitten päälle jatkossa. Joten parasta vain odottaa oliko valkoiset sittenkään niin hyvät...
- kusela t
Onko sulla kusenkeltaiset hampaat? voi...voi...
- hampaiden taakse
tulevia rautoja? Sellaiset eivät todella näy, eikä olisi tarvinnut selitellä täällä, että juu nämä valkoiset valitsin, kun eivät näy ja kuitenkin näkyvät, mutta raudat hampaiden takana EIVÄT NÄY!
- kokemusta on
kellastuvat ne valkoiset braketit. Itsellä oli myös ja ei kyllä kärsinyt syödä juuri mitään kun oli värjäytyneet pissan keltaisiksi. Harmitti toki kun eivät braketit pidä valkoisuuttaan pitkällä tähtäimellä vaan menevät tosi rumaksi. Lisäksi kun tulee myöhemmin, myös sinulle erilaista kaarilankaa ja jousia, ne ovat metallisia, niin kuvittelepa vaan miltä se metallinen jousi näyttää niissä etuhampaissa :(( Minulla ihan järkyt oli sitten... Eipä viitsinyt suuta aukoa. Pidin niitä "valkoisia" yhden vuoden ja sitten vaihdatin ne pois. En olisi kestänyt enää niillä toista vuotta. Minusta valkoisten brakettien mainostaminen huomaamattomina rautoina on suorastaan kusetusta ja asiakkaiden aliarvioimista. Lisäksi kun värjääntyvätkin jonkin verran niin aivan järkyt. Pitäisi saada joku tolkku niidenkin mainostamiseen koska ne ovat huono vaihtoehto pitkällä tähtäimellä.
Viime vuonna siis laitoin ne valkoiset mutta vaihdatin ne pois ja tilalle laitettiin hampaiden taakse raudat, tosin eri oikojalla kun aloitin. Vaihto sujui ihan ok samoin kun itse oikojan vaihto.- raudaton..vielä
heips, tietääkö joku missä voi laittaa hammasraudat hampaiden taakse Helsingissä?? olisin todella kiitollinen! :)
- Sontaa
raudaton..vielä kirjoitti:
heips, tietääkö joku missä voi laittaa hammasraudat hampaiden taakse Helsingissä?? olisin todella kiitollinen! :)
Voi ju****ta!
Miten h*lveti aikaansaamattomia te oikee ootte, ku ette osaa ottaa puhelinta kätee ja soittaa oman paikkakunnan hammaslääkäreitä läpi, ja kysyä laitatteko te hammarautoja rivistön taakse?!? Mulla ittelläni on ihan s**tanan vinot hampaat, mutta ei vois vähempää kiinostaa, kunhan ne on puhtaat ja muuten terveet. Amerikkalaisesta muropakkaushymystä poiketen vinot hampaat on PERSOONALLISET!!
- ynni
Olen 25 ja hommaan myös raudat. Suorista hampaista 10 vuotta haaveillut. Projekti on jo alkanut. Maanantaina poistettiin hammas ja tänään pari tuntia sitten lähti toinen. Istun verinen tuppo suusa kirjoittamassa. Hampaan poisto ei yhtään kivaa. Ensiviikolla laitetaan ylös taakse raudat ja lähdetään vetämään takahampaita eteentäin n. 4kk ja sitten lähetään vetään etuhampaita taaksepäin. Poistettujen hampaiden välin pitäs sit umpeutua. Alaskin tulee jossain vaiheessa raudat.
Paljon puhutaan että hampaat palaa takaisin vinoiksi. Entä tällaisessa tapauksessa kun on hampaita poistettu ja tiaa on tehty kunnolla niin palaako ne hampaat vinoiksi silti? Vaikee uskoa.- klodf
Mulla aikoinaan poistettu kaksi hammasta oikomisen takia ja nyt on toinen oionta käynnissä, koska hampaat lähtivät palautumaan. Joten saattaa palautua tai sitten ei, ei kai sitä voi kukaan etukäteen tietää.
- Laura
Jos ei oo laitettu sitä lankaa hampaiden taakse ( en muista nimeä) oikomisen jälkeen ni hampaat rupee liikkumaan. Luulin että nykypäivänä ainakn yksityisellä on ihan itsestäänselvyys se hammaskaari oikomisen jälkeen. Itellä raudat ollu hampaiden takana 5kk ja vielä 6 kk pitäis mennä. Oon ollu tosi tyytyväinen ja tulokset rupes näkymään kuukauden jälkee. Oulun furkassa hoidan oikomisen.
- hhhjgfhjjkmk
Mun oikomishoito alko 2008 ja edelleen on raudat suussa. Jostain syystä mun hampaat liikkuu todella hitaasti ja hoito voi kestää vielä 2-3 vuotta. jos tuon olisin tiennyt en koko hommaan olisi lähtenyt
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama837401Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1136072Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1514249Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2252916Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?372903Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782856Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta852560Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902308- 1862219
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431686