Evo Jamboree

Hamk

Onko kellään tietoa millaisesta tapahtumasta on kyse? Onkohan pakollinen? Muita opiskelijatapahtumia olen ajatellut kyllä käydä läpi, mutta jostain syystä tämä pelottaa ja tuntuu todella ahdistavalta. Olisin varmaan aivan paniikissa niin suuren ihmismassan lähettyvillä ja viimeiset pari viikkoa on mennyt tuskaillessa tämän asian kanssa. Kiitti jo etukäteen mahdollisista vastauksista.

11

1556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkaa olla jo kaikki takanpäin

      No sen voin sanoa että mihinkään opiskelijatapahtumaan ei ole pakko osallistua jos ei kiinnosta.

    • ^-^

      Eli ei pakko ole mukaan lähteä, siitä kuitenkin seuraa pois jääville korvaava tehtävä. Viime vuonna piti kirjoittaa jonkin aineiston pohjalta pohtiva teksti jostain ryhmätoiminnasta tms.

      Mutta itse olen ollut ja tykkäsin :) Porukkaa on kyllä, mutta rauhassakin saa olla jos niikseen haluaa. Eikä se kestä kuin pari päivää ja auttaa porukkaa tutustumaan toisiinsa kun yhdessä kierretään tuutoreiden johdolla kaksi tehtävärataa. Ja illallakin siellä on pientä ohjelmaa tiedossa. Sanoisin että kokemisen arvoinen :)

      Tuolta löytyy hieman ko. tapahtumasta lisää :) http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMK/koulutus/Mika_Evo_Jamboree

    • Hamkilainen

      Ei Evo Jamboreeta tarvitse pelätä, siellä on hauskaa! Siellä tosiaan tutustuu hyvin muihin opiskelijoihin (varsinkin omiin luokkalaisiin) ja ohjelma on hauskaa. Tehtäväradat olivat mukavia ja iltaohjelma tosi kiva, ainakin sinä vuonna kun itse siellä olin.

      Ja tosiaan jonkun korvaavan tehtävän kaiketi joutuu tekemään mikäli ei Evolle lähde. Ja se kannattaa vielä muistaa, että Jamboree on alkoholiton tapahtuma.

      Pidä hauskaa Evolla, toivottavasti sinne nyt kuitenkin uskallat lähteä! :)

    • HAMKO pj

      Helei!

      Evo-jamboree on kovinkin mielenkiintoinen ja mukava tapahtuma. Itse olin ensimmäistä kertaa siellä 2005 ja huomenna koittaa siis 4. kerta kyseisessä tapahtumassa.

      Meikäläinen ainakin tykästy kovasti tuohon metsässä olemiseen.

      Ei muuta kun lämmintä vaatetta ja Iloinen mieli mukaan.

      Nähdään huomenna

    • MiettiväTulevaOpis

      Ketju on jo iäkäs, mutta silti: Kaikki tuolla Evo Jamboreella olleet, millaisia juttuja siellä tehdään (tuolla rastiradalla) ja onko jotain pakollista soutamista sun muuta?

      • HUOMIO!!

        Kyseessä on "yhteishenkeä kasvattava" tapahtuma, eli kaikkea tehdään ryhmissä, jotta opittaisiin tuntemaan toisia. Ryhmät arvotaan. Tehtävät ovat köydenvetoa, jotain esteratoja, joissa pitää kantaa kaveria jne.

        Evo Jamboreelle osallistuminen ei ole pakollista, tätä ei tosin kerrota kaiketi missään. Myöskään tutor-oppilaat eivät mainosta asiaa, tarkoituksena varmaankin saada kaikki osallistumaan.

        Ne jotka eivät osallistu tapahtumaan, tekevät myöhemmin kirjatentin (ts. lue kirja ja kirjoita siitä essee, todella helppo tehdä ja lyhyt, yksinkertainen ennalta määrätty kirja). Eli voit valita kumpaan aikaasi käytät - kirjalla pääset helpommalla ja monet eivät halua puuhailla tuntemattomien kanssa ja kokevat nämä tilanteet inhottaviksi.

        Näin noin viisi vuotta sitten.


    • votkaa mättäällä

      Mihinkään ei ole aikuisen ihmisen pakko osallistua! Vuonna 2005 EvoJamboreen korvaavana tehtävänä tuli meidän koulutusohjelmassa tehdä esittely omista uusista opiskelijatovereista valokuvilla ja pienillä tekstinpätkillä varustettuna. Itse tapahtuma oli mielestäni melkoisen tylsä, vaikka osalla (minä mukaanlukien) alkoholia piristeenä olikin mukana. Ryhmähengen luomistarkoitukseen suunnitellut pilipalirastit ja lapsellinen tehtäväpolku toi mieleen lähinnä esikoulun, vaikka kyllähän Evon kauniissa luonnossa liikkuminen oli ihan kivaa. Krapulassa meinasi tosin hieman heikottaac ja janottaa. Sinne vaan mukaan, jos yksi yö kamiinalla lämmitetyssä teltassa luonnon helmassa tuntemattomien ihmisten seurassa ei hirvitä liikaa. Armeijan käymättömille voi olla kokemus sinänsä. Ja viinaa ehdottomasti mukaan! Ei kännääminen laitonta ole, mutta pieni kapinahenki ja oma tahto on terveen opiskelijan merkki!

      • ..

        ei olla ainakaan kyllä tänä vuonna yötä.. Et ei tartte sellasta pelätä


    • m

      :D en tiedä miten tänne päädyin.. mutta itse olin ensimmäisellä järjestetyllä Jamboreellla vuonna 1998. Olihan siellä hauskaa, mutta kyllähän homma kusi ja kunnolla kaiken suhteen, nykyään varmaan jo aamiaistakin saa ilman 2 tunnin jonotusta.

      Mene ihmeessä, hauskaa siellä on hyvässä seurassa ja jos ei juuri se seura miellytä, on metsä täynnä muuta porukkaa :))

      • m

        vai oliko se 1999.. hmm


      • INLONU99A2
        m kirjoitti:

        vai oliko se 1999.. hmm

        Oli. Viini virtasi ja laulu soi. T: INLONU99A2


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe