Mikä näitä joitakin tansseissa käyviä juntteja oikein vaivaa? Ei katsota yhtään eteen vaan jyrätään menemään toisista piittaamatta. Ja tehdään jopa tahallista kiusaa. Eilen illalla kaverini yritettiin kampata ja minuun törmättiin tahallisesti. Luulin, että syksyn tullessa juopot kesälavahäiriköt olisivat jo jättäneet lavat, mutta näköjään olin väärässä. Eilinen oli varmaan pahin törmäilyilta tänä vuonna. Paikkana Saarijärven Kukonhiekka.
Taas tönittiin ja potkittiin
81
21135
Vastaukset
- Meille vai Teille
Tansseissa seuraa hakevat (noin 90%) joutuvat keskittymään niin täysillä tanssikumppanin hurmaamiseen, ettei aivojen kapasiteetti enää riitä ympäristön tarkkailuun.
Vaikutuksen tekemiseen kun on aikaa vain ne 2 kappaletta.- Ihmettelenpä
"Vaikutuksen tekemiseen kun on aikaa vain ne 2 kappaletta."
Onhan siinä koko ilta aikaa. Aina voi hakea uudestaan ja välillä mennä muuten juttelemaan.
- Paikkana Saari...
järven Kukonhiekka!
Tuo ei ole mitkään IHME että siellä potkittiin ja tönittiin! Niin siellä ilmeisesti sitten AINA tehdään!
Kerran käyty, emmekä enää ikinä kyseiseen paikkaan astu jaloillamme! Emme varmasti.
terv. kesäreissu ex-kilpurit- hyviäkin iltoja
Menneenä kesänä oli useammatkin tanssit, joissa ei tullut mustelmia.
- humpparuusa
Monta tanssireissua olen Kukonhiekkaan tehnyt ja aina ruuhkatansseihin, eikä vielä ole kukaan töninyt, kiitos niiden taitavien sosiaalifoxaajien joiden kanssa olen tanssinut.
- Siellä olin minäkin
Valitettavasti omat kokemukseni Kukonhiekasta olivat eilen ja yleensäkin saman suuntaiset.
Väkeä lauantaina 13.9. oli paikan kokoon nähden liikaa. Kukonhiekan parketti on pitkänomainen, mikä myös aiheuttaa hankaluuksia. Lisäksi Kukonhiekka on vaikutelmissani profiloitunut junttien mellastuspaikaksi tönimisineen ja ruuhkien vuoksi. Melko läheisen Lomakouheron tanssien loppuminen ilmeisesti pahentaa Kukonhiekan ruuhkaisuutta. Jättänen loput syksyn tanssit Kukohiekan osalta väliin. - Sama vika
Joka kerta kun siellä olen käynyt siellä saa siellä tällejä sinne tänne vaikka tanssittaja kuinka yrittää varjella.
- lauantaina
Mäntsälässä. Jotkut ne vaan ottaa rohkeita taka-askelia, vaikka on paljon porukkaa tansseissa. Kun joku taklas mua tahallisen tuntusesti, taklasin takas.
- potkittiin
...myös Luhurikan lavalla,ainahan niitä"hurmoksissa" tallaajia löytyy,kertokaa jos on sellainen paikka missä ei heitä ole!
- silminnäkijä
"joku taklas mua tahallisen tuntusesti, taklasin takas."
Vaarallista touhua!!! Oletko tyytyväinen, kun onnistuit?
Varmasti tiedät, että tahallinen toisen vahingoittaminen ei ole missään olosuhteissa sallittua.
Kaatumisen seurauksena pään iskeydyttyä lattiaan on ambulanssilla korjattu vertavaluva tanssija tanssipaikalta tuollaisen "taklauksen" jäljiltä.
On eräillä huvit. Rautoihin pitäis panna, kun vielä täällä kehuskelet urotyölläsi. - Nimetön
silminnäkijä kirjoitti:
Varmasti tiedät, että tahallinen toisen vahingoittaminen ei ole missään olosuhteissa sallittua.
Kaatumisen seurauksena pään iskeydyttyä lattiaan on ambulanssilla korjattu vertavaluva tanssija tanssipaikalta tuollaisen "taklauksen" jäljiltä.
On eräillä huvit. Rautoihin pitäis panna, kun vielä täällä kehuskelet urotyölläsi.olisin voinut kaatua ja lyödä pääni, kun jotkut oikein voimalla tönii. Miesten tungos rivissäkin oikein rajusti tönittiin ja tottakai tönin takas. Jos joku lyö mua, mä lyön takas.
- silminnäkijä
Nimetön kirjoitti:
olisin voinut kaatua ja lyödä pääni, kun jotkut oikein voimalla tönii. Miesten tungos rivissäkin oikein rajusti tönittiin ja tottakai tönin takas. Jos joku lyö mua, mä lyön takas.
.... sanoit:"tahallisen tuntusesti"
Ei ole sama asia kuin tahallinen teko.
Jos pahasti käy ei ihme, jos raastupaan viedään.
Kannattais miettiä. Uhrilla ei ole helppoa, mutta vastaajana saat tuomion.
Päävammat voivat johtaa kuolemaan. Luuletko, ettei siitä tehdä poliisitutkintaa.
Toivottavasti narahdat toiminnastasi, ennen kuin todella vahingoitat jotakuta tanssimaan tullutta.
Vahinko on eri asia kuin harkittu teko. Pahoinpitely on vakava asia, mutta kuolematuottamuksesta et varmasti selviä. Ei kannata leikkiä vakavilla asioilla. - etten eksy
Nimetön kirjoitti:
olisin voinut kaatua ja lyödä pääni, kun jotkut oikein voimalla tönii. Miesten tungos rivissäkin oikein rajusti tönittiin ja tottakai tönin takas. Jos joku lyö mua, mä lyön takas.
Toivottavasti en eksy samalle lavalle sun ja sen toisen ääliön kanssa. Kuvittele jos kaikki, joita tönäistään vahingossa tai tahallaan, kostaisi aina tämän.
- Sakotettu
silminnäkijä kirjoitti:
On eräillä huvit. Rautoihin pitäis panna, kun vielä täällä kehuskelet urotyölläsi.Jos voi osoittaa, että teko oli tahallinen, on kyseessä pahoinpitely. Jos siitä jää jälkiä, kuten esim. mustelmia, teko ei ole edes lievä.
valistaa nimim. Vähemmästäkin syytteeseen joutunut
- jivebugg
Olen huomannut vastaavan ilmiön melkein joka paikassa. Perinteisiä sylitansseja tanssivat eivät arvosta avo-otteella tanssivia. Molemmat ryhmät pitävät toisiaan syypäinä.
Tanssikoot kukin miten huvittaa, mutta mielenosoitukset eivät kuulu tanssilattialle!- sylitanssijat
ole syypäitä tönimiseen ja tallomiseen. myös avo-otteella tanssivat runtelevat toisiaan. viejän tulee viedä vietävää niin että vietävä tietää kuinka laajoja liikkeitä voi tehdä. mikäli ei itse kykene tai osaa seurata tanssitilan laajuutta.
muuten yksi tönimisen ja tallomisen syy voi olla "huono" parisuhde. yllätyittekö?!?!? jostain syystä halutaan satuttaa omaa paria, huomioimatta että muihinkin sattuu. eli suomeksi sanottuna välinpitämättömyys. kokemus on omakohtainen. minua suorastaan viskottiin päin toisia pareja. parit eivät olleet edes lähellä. parhaani mukaan yritin väistellä ja pyydellä anteeksi tönityksi tulleilta, mutta toiminta vaan jatkui. onneksi tajusin häipyä kyseisen viejän elämästä. kaunis kiitos nykyisille viejilleni turvallisista tansseista! :) - Tanssija itsekin
Ns. kädenalitansseja pitää tanssia keskellä lattiaa eikä seilata siellä muiden joukossa tukkeena! Tottakai sellaiseen hermostuu. Nää tyypit tulee röyhkeesti päälle vaan vaikka takaa tulevan pitää väistää. Jos tarttee brassailla eikä osata fiksusti tanssia niin kannattaa pysyä pois.
- ja Viejiä
sylitanssijat kirjoitti:
ole syypäitä tönimiseen ja tallomiseen. myös avo-otteella tanssivat runtelevat toisiaan. viejän tulee viedä vietävää niin että vietävä tietää kuinka laajoja liikkeitä voi tehdä. mikäli ei itse kykene tai osaa seurata tanssitilan laajuutta.
muuten yksi tönimisen ja tallomisen syy voi olla "huono" parisuhde. yllätyittekö?!?!? jostain syystä halutaan satuttaa omaa paria, huomioimatta että muihinkin sattuu. eli suomeksi sanottuna välinpitämättömyys. kokemus on omakohtainen. minua suorastaan viskottiin päin toisia pareja. parit eivät olleet edes lähellä. parhaani mukaan yritin väistellä ja pyydellä anteeksi tönityksi tulleilta, mutta toiminta vaan jatkui. onneksi tajusin häipyä kyseisen viejän elämästä. kaunis kiitos nykyisille viejilleni turvallisista tansseista! :)"viejän tulee viedä vietävää niin että vietävä tietää kuinka laajoja liikkeitä voi tehdä. mikäli ei itse kykene tai osaa seurata tanssitilan laajuutta."
Vaikka seuraaja osaisi kuinka hyvin seurata tanssitilan laajuutta, on myös niitä viejiä, jotka daamin rajoittaessa liikeratoja suojautuakseen törmäyksiltä, lisäävät vientiinsä voimaa niin paljon, että on aivan mahdotonta sitä voimaa vastustaa. ja Viejiä kirjoitti:
"viejän tulee viedä vietävää niin että vietävä tietää kuinka laajoja liikkeitä voi tehdä. mikäli ei itse kykene tai osaa seurata tanssitilan laajuutta."
Vaikka seuraaja osaisi kuinka hyvin seurata tanssitilan laajuutta, on myös niitä viejiä, jotka daamin rajoittaessa liikeratoja suojautuakseen törmäyksiltä, lisäävät vientiinsä voimaa niin paljon, että on aivan mahdotonta sitä voimaa vastustaa....on melkoinen joukko niitä naisia, joita pitää koko ajan yrittää hillitä ja jarruttaa, etteivät menisi pitkillä loikillaan ja laajoilla liikkeillään naapurin tontille.
Useimmille näistä ei viennillisten hillintätoimien lisäksi sanallisestikaan asiasta huomauttaminen ja pienuuden kauneudesta kertominen auta -loikkiminen vain jatkuu...
Siinäpä yksi tärkeä syy siihen, ettei naistenhaulla ole syytä hakuriviin noiden uhriksi asettua.- Kauhuja kokenut
Truehum kirjoitti:
...on melkoinen joukko niitä naisia, joita pitää koko ajan yrittää hillitä ja jarruttaa, etteivät menisi pitkillä loikillaan ja laajoilla liikkeillään naapurin tontille.
Useimmille näistä ei viennillisten hillintätoimien lisäksi sanallisestikaan asiasta huomauttaminen ja pienuuden kauneudesta kertominen auta -loikkiminen vain jatkuu...
Siinäpä yksi tärkeä syy siihen, ettei naistenhaulla ole syytä hakuriviin noiden uhriksi asettua.Joskus on kiusallista tanssia esim. fuskua sellaisen loikkijan kanssa. Kun nainen harppaa taaksepäin kunnolla ja päästää vielä kätensä suoraksi, niin tilantarve on valtava. Ei ihme, jos kolhuja tulee. Ja sitten nämä naiset saattavat lisäksi harrastaa muiden tuuppimista pois tieltään. Kyllä hävettää olla viejänä silloin.
- namnlös
taisivat alkaa siinä vaiheessa kun nämä kaksi erilaista tanssijaryhmää kohtasivat lavoilla.Tarkoitan perinteisiä tanssijoita kontra "kurssitanssijat".Kursseilla opetellut kuviot kun eivät aina oikein sovi piukkaan pakatulle parketille ja mikäli jääräpäisesti pitää kuvioistaan kiinni niin törmäyksiä tulee.Ja lavat joilla esiintyvät menestysyhtyeet vaativat paljon tanssijoita pärjätäkseen taloudellisesti joten kaikki ketä saadaan otetaan sisään.Siksipä henk.kohtaisesti olen siirtynyt ravintoloihin tanssimaan koska siellä tiukemmassakin puristuksessa sopu antaa sijaa.Uskomatonta kylläkin.
- lavatar1
namnlös kirjoitti:
taisivat alkaa siinä vaiheessa kun nämä kaksi erilaista tanssijaryhmää kohtasivat lavoilla.Tarkoitan perinteisiä tanssijoita kontra "kurssitanssijat".Kursseilla opetellut kuviot kun eivät aina oikein sovi piukkaan pakatulle parketille ja mikäli jääräpäisesti pitää kuvioistaan kiinni niin törmäyksiä tulee.Ja lavat joilla esiintyvät menestysyhtyeet vaativat paljon tanssijoita pärjätäkseen taloudellisesti joten kaikki ketä saadaan otetaan sisään.Siksipä henk.kohtaisesti olen siirtynyt ravintoloihin tanssimaan koska siellä tiukemmassakin puristuksessa sopu antaa sijaa.Uskomatonta kylläkin.
kyllä perinteiset tanssit ja kädenalitanssit sopivat samalle lavalle kunhan kädenali tanssijat menevät keskellä lattiaa ja perinteisesti tanssijat lavan reunalla tai päinvastoin niinkuin riutalla. Mutta kun perinteisesti tanssijat tulevat keskelle lattiaa tanssimaan niin se on aika vaarallista. Itse olen sanonut nätisti viejälle että tanssitaan lavan reunalla, hän suuttui eikä ole sen jälkeen hakenut. Tämä pitäisi koskea ikää katsomatta, mutta vanhemmat ihmiset eivät näytä tätä asiaa ymmärtävän. Itse tanssin molempia mielelläni ja omaksi iloksi enkä toisten kateudeksi. Tämä niille jotka morkkaavat kädenali tanssioita.
- oma syy
Voisiko kyseessä olla oma syysi?
Jos olet niin huono tanssija, että itse aiheutat törmaykset?
Luulet vaan olevasi hyvä ja siten et huomaa omia vikojasi?
Kannattaisko pyytää tanssiosaamisarviota joltain oikeasti osaavalta?
Minun huomion mukaan meistä kilpaatanssivista ei juuri kukaan joudu tönittäväksi. Osaamme niin taitavasti luovia muiden välistä.
Voisit mennä kurssille, hieman opettelemaan vaativampaa tanssitekniikkaa, jospa se hieman auttaisi.- Aloittaja
Sekin oli varmaan oma syyni, kun seisoin seinustalla paikoillani ja minuun törmättiin tahallaan. Väitinkö olevani hyvä? Kyllä minä vikani huomaan ja tiedän, mutta osaan sentään väistää muita.
- typeriäkin
Teissä kuten itse kutsut "kilpatanssijoissa" on paljon typeryksiä.
Tanssitte lavan reunoilla paritansseja paikalllaan, paljon tilaa vieden, estäen normaalin vastapäivään kierron tanssipaikoilla.
Ruuhkaisella lavalla voi tanssia vain sylitanssia, kaikki muu on tahallista kiusantekoa, johon nämä mustavalkokenkäiset "pingviinit" usein syyllistyvät.
Itse tanssin irrallaan ja sylissä, mutta vain itseni ja vaimoni iloksi. - Leris
typeriäkin kirjoitti:
Tanssitte lavan reunoilla paritansseja paikalllaan, paljon tilaa vieden, estäen normaalin vastapäivään kierron tanssipaikoilla.
Ruuhkaisella lavalla voi tanssia vain sylitanssia, kaikki muu on tahallista kiusantekoa, johon nämä mustavalkokenkäiset "pingviinit" usein syyllistyvät.
Itse tanssin irrallaan ja sylissä, mutta vain itseni ja vaimoni iloksi."mustavalkokenkäiset pingviinit"
Asiaa! Voiko tätä sen paremmin enää sanoa :) - fuskaaja
..sillä näitä törmälijöitä todellakin on, jotka eivät välitä mistään säännöistä, tai eivät kai niitä edes ymmärrä olevankaan. Useimmiten he ovat humalassa, mutta poikkeuksiakin on.
Aivan sama oletko itse miten hyvä tai huono tanssija, et pysty kaikkia idiootteja väistelemään, jotka suoraan tulevat päälle. Ilta pilalla moisten takia ja se on surullista se.
Onneksi on sellaisia tanssittajia, joiden kyydissä on hyvä ja turvallista mennä tanssi kuin tanssi. - melkein
typeriäkin kirjoitti:
Itse tanssin irrallaan ja sylissä, mutta vain itseni ja vaimoni iloksi.Kaikille mustat kengät!!! Ei ole enää pingviinejä. mutta...
"Ruuhkaisella lavalla voi tanssia vain sylitanssia, kaikki muu on tahallista kiusantekoa"
"Itse tanssin irrallaan ja sylissä, mutta vain itseni ja vaimoni iloksi."
...,kuten sanoit vain sylitanssi on luvallista, muu on kiusantekoa.
Saako siis oman vaimon iloksi tehdä tahallista kiusaa muille? - turhuutta
Leris kirjoitti:
"mustavalkokenkäiset pingviinit"
Asiaa! Voiko tätä sen paremmin enää sanoa :)voisko turhempaa enää olla kuin kengät pingviinille. No eläinten vaatettaminen lienee tänä päivänä tärkeämpää kuin ihmisten hyvä kohtelu.
- parin viihdyttämiseksi
melkein kirjoitti:
Kaikille mustat kengät!!! Ei ole enää pingviinejä. mutta...
"Ruuhkaisella lavalla voi tanssia vain sylitanssia, kaikki muu on tahallista kiusantekoa"
Saako siis oman vaimon iloksi tehdä tahallista kiusaa muille?Minun päälle lauantaina jyrännyt äijä perusteli tekoaan huumorilla. Piti kuulemma naista viihdyttää kokeilemalla pysynkö pystyssä. Minä en erityisen humoristisesti suhtautunut tapahtumaan ja otin ukon puhutteluun.
- Tiedosta
parin viihdyttämiseksi kirjoitti:
Minun päälle lauantaina jyrännyt äijä perusteli tekoaan huumorilla. Piti kuulemma naista viihdyttää kokeilemalla pysynkö pystyssä. Minä en erityisen humoristisesti suhtautunut tapahtumaan ja otin ukon puhutteluun.
Auttoiko? Jos ei niin, niin miten jatkui?
- uskomatonta, jos totta
parin viihdyttämiseksi kirjoitti:
Minun päälle lauantaina jyrännyt äijä perusteli tekoaan huumorilla. Piti kuulemma naista viihdyttää kokeilemalla pysynkö pystyssä. Minä en erityisen humoristisesti suhtautunut tapahtumaan ja otin ukon puhutteluun.
Tuollainen äijä todella pitää ottaa tiukkaan puhutteluun. Sinä voisit samalla verukkeella lyödä halolla ja katsoa ketä naurattaa!
- auttoiko oikeasti
Tiedosta kirjoitti:
Auttoiko? Jos ei niin, niin miten jatkui?
Äijä ei tuntenut minkäänlaista katumusta, mutta olisi tarjonnut minulle drinkin baarissa. Ei minua juominen kiinnostanut. Käskin tyypin häipyä silmistäni ja hän suuntasi baariin. Sen jälkeen en häntä nähnyt.
- Kanusa
melkein kirjoitti:
Kaikille mustat kengät!!! Ei ole enää pingviinejä. mutta...
Saako siis oman vaimon iloksi tehdä tahallista kiusaa muille?Tuntuu siltä, että joku "sylitanssija" on vaan katkera, kun ei itse ole vaivautunut opettelemaan näitä ns. svengitansseja.
Itse en osaa ko. lajeja, mutta hyvän näköistähän toi on, kun nämä lajin hallitsevat irroittelevat parketilla.
Olen joskus kuullut, että nopeammin liikkuvat kiertäisivät lavan ulommaisella reunalla, hitaammat vähän sisemmällä ja kädenalitanssijat keskellä. Jostain kumman syystä siitä keskeltä on kuitenkin kiva oikasta sylitanssiotteessa. - fuskaaja
Kanusa kirjoitti:
Tuntuu siltä, että joku "sylitanssija" on vaan katkera, kun ei itse ole vaivautunut opettelemaan näitä ns. svengitansseja.
Itse en osaa ko. lajeja, mutta hyvän näköistähän toi on, kun nämä lajin hallitsevat irroittelevat parketilla.
Olen joskus kuullut, että nopeammin liikkuvat kiertäisivät lavan ulommaisella reunalla, hitaammat vähän sisemmällä ja kädenalitanssijat keskellä. Jostain kumman syystä siitä keskeltä on kuitenkin kiva oikasta sylitanssiotteessa.Minä osaan kädenalitansseja, mutta mieskaverini ei. Ja hän suhtautuu halveksien niitä tanssiviin. MUTTA VIE TAITAVASTI, väistelee, ei törmäile, kun perinteisiä lajeja mennään.
Kateuttahan se on, se halveksunta. Kun ei osaa, eikä halua opetella, niin eipä voi sitten mitään.
Menkää siis kursseille, osaamattomat. - halveksua
fuskaaja kirjoitti:
Minä osaan kädenalitansseja, mutta mieskaverini ei. Ja hän suhtautuu halveksien niitä tanssiviin. MUTTA VIE TAITAVASTI, väistelee, ei törmäile, kun perinteisiä lajeja mennään.
Kateuttahan se on, se halveksunta. Kun ei osaa, eikä halua opetella, niin eipä voi sitten mitään.
Menkää siis kursseille, osaamattomat.Miten joku voi halveksua sellaista mitä joku toinen osaa? Eihän sellainen voi olla terve. Kateellisuudenkin vielä voisi ymmärtää.
- fuskaaja
halveksua kirjoitti:
Miten joku voi halveksua sellaista mitä joku toinen osaa? Eihän sellainen voi olla terve. Kateellisuudenkin vielä voisi ymmärtää.
Kateellinen ja halveksia...aika lähellä toisiaan. Kun on kateellinen jollekin/jostakin, helposti myös halveksii. Niin se vain on.
- halveksua
fuskaaja kirjoitti:
Kateellinen ja halveksia...aika lähellä toisiaan. Kun on kateellinen jollekin/jostakin, helposti myös halveksii. Niin se vain on.
Luullakseni kadehtiminen/halveksuminen saa voimansa vain ainoastaan siitä, ettei itse osaa(?)
Ja se osaamisen kadehtiminen yleensä johtuu laiskuudesta, koska yrittämätön ei voi käsittää sitä työn määrää jonka osaaminen vaatii.
Ainakin minun tuntemat osaavia tanssijoita kadehtivat kieltäytyvät millä tahansa tekosyyllä harjoittelemasta. No eihän siinä mitään, mutta kun he koko ajan mollaavat niitä jotka harjoittelevat. Siis kiinnittävät aina huomionsa siihen, mitä eivät itse "haluaisi" tehdä, jokin siinä selittelyssä ontuu.
- Jexka
Kukikseen kerääntyy pohojanmaan perskärpäsiä pilvin pimein. Aikaisemmin samat heepot terrorisoivat Lomakouherossa :)
- Kustaa
Ovat nuo lakeuksien "pojat", kun saavat vähän viinaa. Ei mikään ihme, jos varta vasten hakeutuvat "törmäyskurssille" muiden tanssijoiden kanssa.
- näin on
Se oli traaginen juttu, etä Lomakouheron toiminta loppui. Nyt siitä sitten maksavat mustelmien muodossa muiden paikkojen kävijät.
- Nimetön
Kustaa kirjoitti:
Ovat nuo lakeuksien "pojat", kun saavat vähän viinaa. Ei mikään ihme, jos varta vasten hakeutuvat "törmäyskurssille" muiden tanssijoiden kanssa.
Ja sitte kun me tanssitaanki, kyllä siinä Sievin turvajalakine olis muillekki tarpehelline. Vaa valakomustia ei taideta viälä Sievis tehedä?
- Pelko olkapääni puolesta...
Tanssiessa kun aina tönivät, pelkään vasemman olkapääni puolesta kun siinä on vamma jo muutenkin ja eikä täysin kunnossa, että kun jotkut tönivät ja menevät vauhdilla. Viimeeksi sanoin tanssittajalle että osaat tanssia ja tanssit kuin aropupu ettet tiedä minne päin olet menossa tai vasta erotettu hirvenvasa. Jos vaikka kaatuu. Minusta on tuntunut että minua aina vain tönitään mutta näköjään sitten muitakin on tönitty. Tahallista potkimista en kyllä osaa sanoa, joskus tuntuu jaloissa toisten kengän isku, mut onko se ollut sit tahallista vai vaan ohi tanssittu liian vauhdikkaasti.
- Joskus tanssinut
Noita tönäisyjä ja osumia tulee tanssipaikoilla aina. Osa niistä johtuu heikosta huomiokyvystä. Osa välinpitämätttömyydestä. Vastaavanlaisia osumia tulee usein myös muissa väentungoksissa. Kaupoissa, toreilla ja ravintoloissa. Niin ravintoloissa kuin tanssipaikoilla tunnetilat on toisilla hiukan kuin jääkiekkokaukalossa joten ihmiset ottavat hipaisunkin melko vakasti. Tämä aiheuttaa turhia kostoja jotka aiheuttavat tanssilattialla Närää. Ruuhkautumista aiheuttaa moni muukin asia. Hakurivi, kulmat, esiintymislavan edusta. Myöskin tanssijoiden hiukan toisistaan poikkeavat kulkulinjat ja nopeus. No kuitenkin, jätetään kaikki se kireä pipo kotiin niin päästään helpommalla.
- tahallista kiusantekoa
Joskus tanssinut kirjoitti:
Noita tönäisyjä ja osumia tulee tanssipaikoilla aina. Osa niistä johtuu heikosta huomiokyvystä. Osa välinpitämätttömyydestä. Vastaavanlaisia osumia tulee usein myös muissa väentungoksissa. Kaupoissa, toreilla ja ravintoloissa. Niin ravintoloissa kuin tanssipaikoilla tunnetilat on toisilla hiukan kuin jääkiekkokaukalossa joten ihmiset ottavat hipaisunkin melko vakasti. Tämä aiheuttaa turhia kostoja jotka aiheuttavat tanssilattialla Närää. Ruuhkautumista aiheuttaa moni muukin asia. Hakurivi, kulmat, esiintymislavan edusta. Myöskin tanssijoiden hiukan toisistaan poikkeavat kulkulinjat ja nopeus. No kuitenkin, jätetään kaikki se kireä pipo kotiin niin päästään helpommalla.
Selvähän se on, että tungoksessa tulee kolhuja. Mutta tansseissa käy myös joitakin sekopäitä, jotka törmäilevät tahallaan. Jopa kamppausyrityksiä näkee.
- Seinäruusuna seurattua
tahallista kiusantekoa kirjoitti:
Selvähän se on, että tungoksessa tulee kolhuja. Mutta tansseissa käy myös joitakin sekopäitä, jotka törmäilevät tahallaan. Jopa kamppausyrityksiä näkee.
tanssijoita kuuluu lavoilla ollakin. On pitkälle edenneitä taitavia tanssijoita, on vasta-alkajia ja kaikkea siltä väliltä. Tanssit loppuisivat kokonaan, jos siellä alettaisiin vaatimaan jotain tiettyä osaamistasoa. Tästä eritasoisten tanssijoiden temmellyksestä samalla kentällä syntyy suurin osa törmäilyistä, yleensä tahattomasti. Parasta on itse kunkin vain yrittää keskittyä omaan tanssisuoritukseensa ja pyrkiä luovimaan ruuhkassa mahdollisimman sujuvasti.
Mutta hämmästyksekseni olen kyllä joskus penkillä istuessani ja tanssijoita seuratessani nähnyt ihan tahallisen kampitusyrityksenkin. Ohitanssiva mies yritti jalkaansa ojentamalla kampittaa toisen, mielestäni taitavamman tanssijamiehen, joka ei missään tapauksessa ollut kenellekään häiriöksi. Ulkopuolisena katsojana ei todellakaan jäänyt epäselväksi, että yritys oli tahallinen. Onneksi se ei onnistunut, ja kampitusyrityksen kohteena ollut pari jäi siitä autuaan tietämättömäksi ainakin sillä kertaa.
En näe tällaiselle toiminnalle oikein muuta syytä kuin kateuden. Täydellistä vastuuttomuutta se myös osoittaa.
- ei voi mitään
Liikenteessä joka kymmenes vastaantulija on mielenterveysongelmainen ja lääkkeiden vaikutuksen alainen. Millä luulet niiden tanssijoiden paikalle tulleen? =)
- liikenteessä
Kuulun parhaiden kuskien joukkoon ja suurin osa muista autoilijoista on itsekkäitä kusipäitä, joiden pitäisi mennä autokouluun. Miten asia voisi olla toisin tansseissa?
- silminnäkijä
liikenteessä kirjoitti:
Kuulun parhaiden kuskien joukkoon ja suurin osa muista autoilijoista on itsekkäitä kusipäitä, joiden pitäisi mennä autokouluun. Miten asia voisi olla toisin tansseissa?
ratkaisua:
"rajusti tönittiin ja tottakai tönin takas. Jos joku lyö mua, mä lyön takas. "
Siis liikenteeseen vietynä, kun toinen auto ajaa perään, niin pitää ottaa vauhtia, antaa samalla mitalla takas. Siis vauhdilla päälle ja liiskaksi kusipäät.
- Takaisin.
Ja potkase lisäksi..HEHEH
- Isontalon
Isontalon Antti ja Rannanjärvi
ne jutteli kaharen kesken:
:,: Tapa sinä Kauhavan ruma vallesmanni,
niin minä nain sen komian lesken. :,:
Sitten on piru, sanoi Rannanjärvi
jos minä miestä pelkään
:,: Tervaspampulla kuonon päälle,
ja teräksellä pitkin selkää. :,:
Pojasta polvi paranee. Nyt kuiskii rohkeat netissä salaa. Lyö sä!!!!
- vote 1
olen käynyt jo noin 40 vuotta lava tanneissa.
olen huomannut että nämä tansi kusreilla olevat
käyneet ovat erittän vaarallisja koska olen huomannut,
että eilä ei ole monellakaa rytmitajuja.
sen mistä nämä tunnetaan ovat niiden kendät.
toivon että tunnetta tansseihin. vote vaan,.- fuskaaja
Juuri he osaavat tanssia ja heidän tanssiaan on mukava seurata, kun välillä itse istuu. Tavantalliaisia ei pahemmin viitsi katsella...
Sielu liitelee näitä hyviä tanssijoita katsellessa!
- Joku vaan
Tämä aihe onkin mieliaiheitani...
Törmäily ja törttöily eivät sitten koskaan menetä hohtoaan tanssin keskustelupalstoilla.
Omakohtaisesti voin kuitenkin todeta muutamia asioita, joita teidän lavatanssi-intoilijoiden on syytä miettiä, ennen kuin hätiköidysti lähdette kiihkoilemaan.
Esitän muutamia väittämiä...
Kesälavoilla kaikki saavat kenkää... Siellä vaan on niin paljon kerran kesässä porukkaa, että siltä ei voi välttyä. Talvella bändien fanit ajavat saman asian. Seisovat lavan edessä ja völillä heiluvat lattiankin puolella.
Kukaan ei varmaankaan törmäile tanssipiireissä tahallaan, paitsi vanhat papat, jotka pitävät tanssikursseilla käyneitä oppineita paholaisen kätyreinä. Heitä voi aina ohi mennessään hieman töytästä pohjalaiseen tyyliin. Pappa voi myös olla itseoppinut fuskaaja joka veivaa käsillään kaikki kumoon rokin hurmoksessa.
Toinen paha on keski-ikäinen naistanssija, joka laittaa jalkaansa korkokengät vaikka ei oikesti osaa edes kävellä niillä. Kuvittelee kuitenkin osaavansa niillä sitten tanssia.
Kolmantena tulevat tanssikurssilaiset, jotka ovat juuri aloittaneet. He eivät vielä hahmota sitä, että kuinka paljon he vievät tilaa. Tämä on ohi menevää ja tahatonta, eikä siihen liity useinkaan elvistelyä. Nämä kyllä kehittyvät ja sulautuvat joukkoon. Usein vaan koko tanssikurssilaiskansa saa lokaa niskaansa. Muistatko kun itse aloitit? Niin tietysti sinähän opit heti kaiken etkä koskaan ollut tiellä....
Usein nuoriso joutuu myös syytettyjen penkille, harrastaessaan kädenalitansseja paljon. Ongelman ydin on usein siinä, että niitä tanssitaan lavalla tietyissä paikoissa, mutta joku onneton yleensä aina kuitenkin eksyy niiden keskelle humppaamaan. Pahaa jälkeähän siitä syntyy. Pitäisi perehtyä kunkin lavan tapoihin.
PS. nuoriso on tullut jäädäkseen ja se on ainut kehityssuunta, joka pitää lavat hengissä. Tai voihan anniskelua laajentaa, silläkin tienaa....
Tanssin ohjaajia ja opettajia on myös moneen junaan. Osa opettaa karkeasti jopa virheitä, eikä tavan tallaaja joka menee kurssille välttämättä tiedä mihin joutuu ja oppii huonoille tavoille. Hinta ja laatu kulkevat yleensä myös tanssin opetuksessa rinnakkain.
Varsinkin fuskua ja buggia kannattaa käydä opettelemassa rock´n´swing tanssiseuroissa, sillä niissä taito ja tietotaso on valovuoden tanssikouluja edellä. Sielläkin eletään kuitenkin lavalähtöisesti ja ajatellaan kanssaihmisiä.- silminnäkijä
Noinhan se enimmäkseen lavalla menee.Varsin kattavasti kokosit eniten lavalla vastaan tulevia töytäisyjen syitä.
"Kukaan ei varmaankaan törmäile tanssipiireissä tahallaan, paitsi vanhat papat, jotka pitävät tanssikursseilla käyneitä oppineita paholaisen kätyreinä. "
Tämä ei pidä paikkaansa. Mitä tulee vanhoihin pappoihin, niin heidän kohdallaan on enimmäkseen kyse ns. yrityksestä tanssia "läpi" esteistä välittämättä. Vaikka he töytäilevätkin usein niin en ole erityisesti heidän kohdallaan varsinaista vahingoittamishalua havainnut enempää kuin muillakaan.
Omien havaintojeni mukaan tuota tahallisuutta esiintyy kaikissa ryhmissä ehkä kuitenkin vähiten nuorten joukossa. Yleensä se on seurausta kovasta tungoksesta, jossa joidenkin tanssivien käämit töytäilyissä palavat.
Eri puolilla Suomea liikkuneena olen nähnyt harkittuja kamppauksia ja kamppausyrityksiä samoin erityisesti suunnattuja kovalla voimalla päälleajoja. Turha kiistää, ettei näitä tapahdu.
Kyllä tungoksessa töytäisyjä tanssijat kiitettävästi sietävät. Sen verran vakavia tapauksia on vuosien mittaan vastaan tullut ja näyttävät aina vain lisääntyvän, että tuollaiseen tahalliseen vahingoittamiseen pitäisi paljon enemmän kiinnittää huomiota.
Kamppausten ohella stiletkoroilla tanssiminen johtaa aina enemmän tai vähemmän vaarallisiin tilanteisiin. Monet jalkapöydän luiden vammat ovat suora seuraus koron aiheuttamasta murtumasta.
Korjattakoon myös, ettei se ole vain keski-ikäisten naisten ongelma. Useimmat heistä kuitenkin osaavat edes kävellä niillä toisin kuin tämä hieman nuorempi polvi.
Lähes yhtä pahaa jälkeä syntyy miesten kovien korkojen syrjillä samoin kuin murtuneet varpaat kovien kengänkärkien aiheuttamana.
Vahinkoja sattuu ja ne ovat ymmärrettäviä, mutta tahallisuuteen pitäisi puuttua tiukasti. - kohdalle sattunut
silminnäkijä kirjoitti:
Noinhan se enimmäkseen lavalla menee.Varsin kattavasti kokosit eniten lavalla vastaan tulevia töytäisyjen syitä.
"Kukaan ei varmaankaan törmäile tanssipiireissä tahallaan, paitsi vanhat papat, jotka pitävät tanssikursseilla käyneitä oppineita paholaisen kätyreinä. "
Tämä ei pidä paikkaansa. Mitä tulee vanhoihin pappoihin, niin heidän kohdallaan on enimmäkseen kyse ns. yrityksestä tanssia "läpi" esteistä välittämättä. Vaikka he töytäilevätkin usein niin en ole erityisesti heidän kohdallaan varsinaista vahingoittamishalua havainnut enempää kuin muillakaan.
Omien havaintojeni mukaan tuota tahallisuutta esiintyy kaikissa ryhmissä ehkä kuitenkin vähiten nuorten joukossa. Yleensä se on seurausta kovasta tungoksesta, jossa joidenkin tanssivien käämit töytäilyissä palavat.
Eri puolilla Suomea liikkuneena olen nähnyt harkittuja kamppauksia ja kamppausyrityksiä samoin erityisesti suunnattuja kovalla voimalla päälleajoja. Turha kiistää, ettei näitä tapahdu.
Kyllä tungoksessa töytäisyjä tanssijat kiitettävästi sietävät. Sen verran vakavia tapauksia on vuosien mittaan vastaan tullut ja näyttävät aina vain lisääntyvän, että tuollaiseen tahalliseen vahingoittamiseen pitäisi paljon enemmän kiinnittää huomiota.
Kamppausten ohella stiletkoroilla tanssiminen johtaa aina enemmän tai vähemmän vaarallisiin tilanteisiin. Monet jalkapöydän luiden vammat ovat suora seuraus koron aiheuttamasta murtumasta.
Korjattakoon myös, ettei se ole vain keski-ikäisten naisten ongelma. Useimmat heistä kuitenkin osaavat edes kävellä niillä toisin kuin tämä hieman nuorempi polvi.
Lähes yhtä pahaa jälkeä syntyy miesten kovien korkojen syrjillä samoin kuin murtuneet varpaat kovien kengänkärkien aiheuttamana.
Vahinkoja sattuu ja ne ovat ymmärrettäviä, mutta tahallisuuteen pitäisi puuttua tiukasti.Taitavia tanssijoita kun en oikeastaan ole saanut kipeää polkaisua kolmen vuoden aikana.
Monesti olen tuntenut jopa korkokengän koron jalkaterän päällä muttei sitä ole polkaistu läpi vaan on kannateltu.
Samaan pyrin itsekkin kevittämään kun jonkun varpaat ovat alla. - mummukengissä tanssiva
....nimittäin nämä "mikki-hiiri"-kenkäiset (=pingviinikenkäiset) parkettien partaveitset jotka, valitsevat tanssitettavansa myös naistenhaulla......
ja kylmästi antavat rukkaset jos heitä hakenut ei täytä heidän kaikkia kriteereitään(ikä, ulkonäkö, mahdollinen tanssikurssi-kokemus jne... )
Tällaista valikointia muutamat miehet harjoittavat Sotkamon Napiksella
Eli katson ensin tarkkaan ketä haen ettei tule noloa tilannetta.
Tönimistä on aina....
Kenkää saa aina sekä piikkikorko-tipsuttelijoilta että kanta-astujilta....
Mutta Napiksella on yleensä melko hauskaa
- bhjfde7å´+
Itse olen joutunut pentumaisten parikymppisten penikoitten tuupittavaksi lavatansseissa, kun sinne tulivat öykkäröimään vaikka lähellä olisi ollut leikkikenttä ja homppedisco pennuille.
- jyräilee pahimmin
Parikymppiset tuuppii vahingossa, mutta keski-ikäiset ukot tönii tahallaan. Viime viikollakin minun päälle jyräsi tahallisesti n. 50-vuotias hieman alkoholia nauttinut iso mies. Oli varmaan saanut itse kolhuja toikkaroidessaan kädenalittajien välistä ja päätti sitten kostaa sen minulle.
- hailuvilles
Mikä v*tun *erseenpyörittäjä siellä on
sitten "niin hienona" käynyt, ettei toisille
ole tilaa jäänyt? - mukaan
En jaksa lukea tekstejä niin tarkkaan läpi että huomaisin onko tästä jo ollut puhetta.
Miksi ihmiset pakkaantuu lavan eteen toljottamaan artistia ja tukkimaan tanssilattiaa joka on muutenkin ahdas.Tanssimaanhan sinne kai suurin osa tulee.Katsella voi kauempaakin.
Ja mitä tohon muuhun tulee niin miksei fuskulle voi varata omaa aluetta/nurkkaa jossa on sallittu vain fusku.Tulis vähän selkeyttä ja kolarit ehkä vähenis."Ja mitä tohon muuhun tulee niin miksei fuskulle voi varata omaa aluetta/nurkkaa jossa on sallittu vain fusku.Tulis vähän selkeyttä ja kolarit ehkä vähenis."
Niin, nimenomaan EHKÄ vähenisivät. Nimittäin tuollaisia erillisiä alueita on monessakin tanssipaikassa jo kauan ollut olemassa.
Esimerkkejä:
Ruusulinnassa riikinkukkosali ja se lokeron tapainen kahvion orkesterikorokken puoleisten portaiden luona, Kisarannassa takakoroke, lokero orkesterikorokkeen järvenpuolella ja takaoven suun kohdalla myös pieni sellainen.
Pesäkalliolla kahvion tasanne ja Jenkkapirtillä nirppis orkesterikorokkeen etuoven puolella ja takaoven puolellakin pieni. Niitä muusta parketista erillään olevia on sitten useitakin reunoilla sekä takasalin orkesterikoroke vielä lisäksi.
Ulkolavat sekä Jenkalla että Kisiksessä toimivat myös erillisalueina.
Kapakanmäellä se orkesterikorokkeen länsipuolen lokero siinä kalterioven luona on juuri kuin tehty kädenalittelulle, kahvion oven edustan luulisi myös soveltuvan siihen tarkoitukseen paremmin kun etenevään tanssiin, sillä siitä taas takaisin kiertoon mennessä syntyy aina ongelmia.
Samanlainen tilanne on siellä naistenrivistön puoleisella alueella ennen orkesterikoroketta. Niiden tolppien ulkopuolitse ei luulisi kenenkään olevan pakko edeten tanssia silloin, kun avo-otteiseen tanssiin johdattavaa musiikkia soitetaan. Ihan pieni erillinen tila siellä sitten vielä on juuri siinä miesten WC-tiloihin johtavan oven edessä -riittää yhdelle parille.
Pavilla tuollainen avo-otteen tanssiin soveltuva tila olisi siinä grillin oven edessä, vaikka se kaasun käry kylläkin käy siinä nenään.
Kuntotalollakin on siinä orkesterikorokkeen ja katsomon välissä pieni alue tuollaiseen tarjolla.
Samanlaisia tiloja on varmaan käytettävissä lukuisilla muillakin lavoilla.
Siis olisi, mutta hiihtelijät kuitenkin kokevat välttämättömäksi noissa paikoissakin nuohota aivan seinänvieriä myöten, vaikka heidän olisi paljon helpompi liikkua kulmat pyöristäen, jolloin ei tulisi ongelmia siinä takaisin kiertoon palaamisessakaan.
Asenteet vain ovat niin jäykät monilla tanssijoilla, ettei joustavuus valmiista rakenteistakaan huolimatta voi toteutua.
Fanittajien osalta asia tietysti on niin, että sitä fanituksen kohdetta on pakko päästä mahdollisimman lähelle -mieluimmin kosketusetäisyydelle.- neuvo.
lihavat tanssijat vievät tilaa,joten heille voisi järjestää erikseen tukevien tanssit. Silloin tanssit olisivat esteettisestikin miellyttävämpiä,kun pullukat pysyisivät omissa tansseissa. Näillä pienillä toimenpiteillä,saataisiin tanssipaikoille miellyttävämpi ilmapiiri ja tanssinystävät voisivat nauttia tanssimisesta,ilman hikisiä,töniviä pullukoita.
- Joskus tanssinut
neuvo. kirjoitti:
lihavat tanssijat vievät tilaa,joten heille voisi järjestää erikseen tukevien tanssit. Silloin tanssit olisivat esteettisestikin miellyttävämpiä,kun pullukat pysyisivät omissa tansseissa. Näillä pienillä toimenpiteillä,saataisiin tanssipaikoille miellyttävämpi ilmapiiri ja tanssinystävät voisivat nauttia tanssimisesta,ilman hikisiä,töniviä pullukoita.
Ihan hauska idea toi. No okei. Huomasin tahallisen provokaation tavoittelun. Ja pienen pientä piikittelyä tohon syyllisten hakemiseen, ehkä.
- voi olla että
neuvo. kirjoitti:
nämä pullukat ehkä käyvät tansseissa tullakseen vähemmän pullukoiksi. Enkä minä ole huomannut ihmisen koolla olevan vaikutusta tuohon törmäilyongelmaan. Asenne se lähinnä on mikä ratkaisee. Jos ei piittaa muista, niin kolhuja tulee.
- talangi
tönijöille mitä tuli tehtyä,eli silloin kun minuun tanssiessa törmätään sanon kuuluvalla äänellä "pönttö" tai "pässi" ja keskari merkkiä heiluttaen, saa hyviä ilmeitä aikaan...!Lisäksi voi käyttää "murhaavaa katsetta" ja pieni irvistys päälle,niin eipä ainakaan sama törmääjä toista tekoaan enää...kokeilkaa !!!
- Parkettien partaveitsi
Vittuuks käyt tanssimassa, rupee säki juomaan kossuu :))
- tänne on
lukijoita eksynyt. Yli 17500 lukukertaa tällä hetkellä.
- fuskaaja
Tanssi on hyvä harrastus, harrastajia on. Siksi mielenkiintoa myös aiheeseen riittää.
Mutta uutta on minulle ollut se näissä viesteissä, että lavoilla tehdään kiusaa ihan tahallisesti - kaikki eivät olekaan vain ajattelemattomia törmäilijöitä. Siis että tahallaan yritetään esim. kampata... Uskomatonta käytöstä aikuisilta ihmisiltä. - olet.
fuskaaja kirjoitti:
Tanssi on hyvä harrastus, harrastajia on. Siksi mielenkiintoa myös aiheeseen riittää.
Mutta uutta on minulle ollut se näissä viesteissä, että lavoilla tehdään kiusaa ihan tahallisesti - kaikki eivät olekaan vain ajattelemattomia törmäilijöitä. Siis että tahallaan yritetään esim. kampata... Uskomatonta käytöstä aikuisilta ihmisiltä.Pavillakin usein yks Tapani Kansan näköinen noin 50v. mies tönii röyhkeesti. Oikeen ottaa lujan vauhdin piittaamatta siitä onko väkeä vai ei.
- nöff, nöff
Niin, kyllähän se on sen viejän vika, jos törmäyksiä tulee!!
- Vinkitys
Yksi aiheuttaja on esim cha cha musiikissa kun kurssit opettaa taka-askeleen ja käännöksen yhtä aikaa ja toinen on lattai myöten menevä askel niin se ei käy selväksi kurssilaisille.
Suurin osa laoilla tanssivista viejistä ja seuraajista ottaa 70% liian pitkät akseleet sekä taaksepäin täysin tietämättään mitä siellä on. Ei ole ihme että törmätään.
Painon siirto ja tanssiliike on aivan eri asia kuin askel (loikka). Seuratkaapa kouluratsastusta !
Hevonen oppii erittäin eripituiset sekä eri tahtiset sekä erisuuntaiset ja eri "painoiset" asekeleet ja harjoittelemalla. Eikö voisi olettaa että, jo nime pitäisi muuttaa tanssin opetuksessa jalkaliikkeille jotta ne muistuttaisi tanssia eikä askelia joita otetaan juostessa ja marssiessa.- nöff, nöff
Juu, miehen on koko ajan seurattava ympäristöään ja etsittävä vapaata tilaa. Nainen ei nauti tanssimisesta, jos hän joutuu pekäämään et selviääkö hän edes hangissä lavalta pois, jos mies törmäilee jatkuvasti muihin tanssipareihin.
- Tanssiatilanmukaan
Niin , vikaahan voi etsiä ympäriltä ja kyllä siihen joskus on aihettakin. Nyt kymmenenvuotta tanssineena totean ettei tönimisestä ole ollut juurikaan haittaa koska on tilankäyttö ollut yhtenä tärkeimpänä asiana tansiessa,viennissä. Naisia on joskus että heille on pitänyt paljonkin viestittää liikkumisen rajoitusta mutta sekin on yllättävän hyvin mennyt perille.
Lähes jokapaikassa on muutamankerran illassa joku pari ketkä tosiaan tanssii ns: mitensattuu ja mistäsattuu! Silloin on pitänyt siirtyä hyvin kauas tällaisesta parista.
Tanssipaikkoja sekä esiintyjien mukasita arviontia kylläkin tulee harratettua ja sinte valittua tanssipaikkoja. Tungoksen ollessa tiedossa etukäteen.- Syntinen Jolanta
Noin se suunnilleen menee. Voi äänestää jaloillaan siellä parketilla. Disharmoniaa siitä vain koituu, jos täällä alkaa politikoimaan mistä tai kenestä tömpsyt johtuu. Kaikkihan me olemme syntiä tehneet.
- Juu ikuisuuskysymys
Syntinen Jolanta kirjoitti:
Noin se suunnilleen menee. Voi äänestää jaloillaan siellä parketilla. Disharmoniaa siitä vain koituu, jos täällä alkaa politikoimaan mistä tai kenestä tömpsyt johtuu. Kaikkihan me olemme syntiä tehneet.
Toiset tanssitavat vaativat huomattavasti enemmän tilaa kuin toiset ja häiriö synyy silloin kun joku ei yksinkertaisesti hyväksy että ylitäydellä parketilla ei ole yilaa mneeä niinkuin haluaa vaan raivaa iselleen tilaa riehumalla ja potkimalla.
Jos tällaisessa paikassa muut vain kiltisti antavat tilaa tällaiselle riehujalle niin sehän vain palkitsee hänet.
Toisinaan ruuhkatansseissa on niitä jotka menevät miten sattuu reippaasti toisa päin, minä reagoin siihen nostamalla kyynärpäät tällaisen törmäilijän pään korkeudelle se hillitsee vähän törmäilijää. - sldtksdläkslnjklkalk
Juu ikuisuuskysymys kirjoitti:
Toiset tanssitavat vaativat huomattavasti enemmän tilaa kuin toiset ja häiriö synyy silloin kun joku ei yksinkertaisesti hyväksy että ylitäydellä parketilla ei ole yilaa mneeä niinkuin haluaa vaan raivaa iselleen tilaa riehumalla ja potkimalla.
Jos tällaisessa paikassa muut vain kiltisti antavat tilaa tällaiselle riehujalle niin sehän vain palkitsee hänet.
Toisinaan ruuhkatansseissa on niitä jotka menevät miten sattuu reippaasti toisa päin, minä reagoin siihen nostamalla kyynärpäät tällaisen törmäilijän pään korkeudelle se hillitsee vähän törmäilijää.Mielestäsi on siis oikein, että tinttaat kyynärpäälläsi sen törmäilijän daamia kasvoihin? Luultavasti aivan syytön osapuoli kuitenkin, varsinkin jos on tullut haetuksi, eikä siis voi kovin tuttavallisesti toista pyytää tanssimaan rauhallisemmin.
- Niinpä niin
sldtksdläkslnjklkalk kirjoitti:
Mielestäsi on siis oikein, että tinttaat kyynärpäälläsi sen törmäilijän daamia kasvoihin? Luultavasti aivan syytön osapuoli kuitenkin, varsinkin jos on tullut haetuksi, eikä siis voi kovin tuttavallisesti toista pyytää tanssimaan rauhallisemmin.
Onkos oikein että itse ja daamini saan koko ajan kyynärpäästä päähän?
Eiköhän siltä törmäilijältä lopu daamit jos se surutta ajattaa heitä muiden kyynärpäitä vasten.
Ihan selvennykseksi itse en mene törmäilijää kohti vaan rakennan suojamuurin ympärilleni, törmöilijä tulee kohti.
Epäilen että olet itse törmäilijä kun hyväksyt mustelmat muille kuin törmäilijälle.
Kun katselee näitä "eläkeläis" tansseja niin siellä on valtava määrä porukkaa tiiviisti ja kaikki menevät humppaa samalla lailla, kukaan ei sooloile ketään ei tönitä.
En meinaa että tämä olisi se tanssityyli mutta kun ei ole tilaa niin mennään niinkuin muutkin eikä aleta raivaamaan itselle tilaa ja jos ei huvita tanssia ruuhkassa niinkuin muut niin voihan sieltä poistua, ei ole pakko tanssia.
- jackmisslon
tönittiin, koska Kauko ei ole vielä kuollut vaan sinnikkäästi käy lavoilla tönimässä ihmisiä.
- Sussul__
EN tiiä miksi juntit käyttäytyvät niin mutta ite en niin käyttäydy ;D
- Poika maalta
Enpä voi mennä sormella muita osottelemaan, kun sirkkeli vei sormet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama295089Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644081Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773647Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732708Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1502506Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602368Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272147- 1351674
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538