Epäilyksen hetkiä

Entä teillä?

Millaisissa tilanteissa teillä tulee uskossanne epäilyksen hetkiä? Itse olen ajoittain aivan varma, että Jumala on elämässäni ja siunaa minua. Sitten tapaan ihmisiä, jotka kertovat minulle, ettei voi olla, koska olen homoseksuaali. Ja he ovat asiastaan yhtä varmoja kuin minäkin. Myös he tuntevat tai sanovat tuntevansa Pyhän Hengen ohjauksen, kun lukevat Raamattua tai vaikkapa kirjoittavat homovastaisia todistuksia nettiin. Miksi Jumala antaa kummankin olla niin varma omasta asiastaan?

9

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärjymirri

Koska jumalalla on outo huumorintaju. Siksi minunkin piti syntyä transtyttönä.

• BI nainen

tietää, että minä pärjään tällaisenakin. Mikä onkin totta. Meitä kaikkia tarvitaan. Miksi kysyn minäkin?

• ja tulkintoja

Nykyisin en enää koskaan epäile itseäni, tunnen itseni jo niin hyvin. Joskus epäilen jumalallisia tarkoitusperiä, hänen ajatuksensa kun eivät aina ole minulle niin selviä. Pienen pohdinnan jälkeen palaset yleensä kuitenkin loksahtavat paikoilleen. Suurin ongelma tässä lienee se että nuo kirjanoppineet johtavat meitä harhaan eivätkä anna meille rauhaa keskittyä totuuden etsintään vaan tuputtavat omia kommenttejaan ja tulkintojaan kaikille. Jokainen tekee kuitenkin viimekädessä tulkinnat itse ja joskus tulee harhailtua vierailla poluilla hetki ennen kuin se oikea taas löytyy ...

• kirjanoppineet

sitten on mielestäsi johtanut harhaan? Vai ovatko he vilpillisiä tahallaan?

• totuus ja ennakkoluulo
        kirjanoppineet kirjoitti:

sitten on mielestäsi johtanut harhaan? Vai ovatko he vilpillisiä tahallaan?

"Jokainen tekee kuitenkin viimekädessä tulkinnat itse ja joskus tulee harhailtua vierailla poluilla hetki ennen kuin se oikea taas löytyy ... "

Jokainen etsii oman totuutensa ja toivon ettei kukaan tahallaan ole vilpillinen. En minäkään tyrkytä omia tulkintojani muille, ne ovat minua varten. Jos kysytään vastaan, jos spekuloidaan osallistun jos kimppuuni hyökätään puolustaudun. Jokainen tulee autuaaksi omilla teoillaan ja omalla tavallaan ...

• matkalla mukana

Jumala rakastaa syvällä rakkaudella sinua ja minuakin. Emme silti voi elää tunteiden varassa, koska ne eivät ole absoluuttisia, ainut joka voi pitää meidät varmasti oikealla tiellä on Jumalan Sana, siihen voimme verrata ajatuksiamme totuudesta jos nöyränä haluamme löytää totuuden. Jumala ei myöskään koskaan toimi vastoin Sanaansa. Jos saamme "yliluonnollista valaistusta" joka on ristiriidassa Raamatun kanssa, se ei ole Jumalasta, vaan olemme kuunnelleet harhaanjohtavia henkiä. Ne vievät meitä poispäin ilosta, vapaudesta, rauhasta ja puhtaudesta ja tuovat levottomuutta, masennusta ja likaista oloa.

• ...

Myös he tuntevat tai sanovat tuntevansa Pyhän Hengen ohjauksen

niinhän ne kakki sanoo. kristillisyys käsittää yli 6000 erilaista lahkoa ja kirkkoa. kun pyhä henki opettaa yhdelle yhtä ja toiselle toista, niin riitahan siitä tulee. tosiasiassa kyse on vain ihmisten mielipiteistä. pyhästä hengestä puhutaan mielipiteiden yhteydessä, koska ihmiset haluavat uskotella olevansa toista oikeammassa. pyhää henkeä käytetään vain omien näkemysten esittämisen tehostekeinona.

Jokainen pitäkööt oman totuutensa. itse en kysele enkä usko toisten mielipiteitä yms.

• asdf

Se meni jo.

Elämässä alkoi kaikki menemään vituiksi, koitin rukoilla lapsena mutta mitään ei tapahtunut. Silloin tajusin että turha leikkiä että pilvissä olis joku näkymätön äijä joka kuuntelis biljoonia rukouksia päivässä. Vitun tyhmä ihminen täytyy olla jos sellaiseen uskoo.

• P1313

Täällä yksi vitun tyhmä ihminen ilmoittautuu. Ei Jumala ole vain täydellisiä ihmisiä varten, keitä he sitten ovatkaan... ei uskoontulo vie tsunamin lailla kaikkea pahaa elämästä, ei, se antaa tasapainon, jolla oppia selviytymään aluksi tunti kerrallaan, sitten päivä jne. kutsun sitä perustan saamiseksi. Tultuani uskoon olen aina tiennyt, että jos ja kun putoan en putoa loputtomiin, vaan tietylle tasanteelle asti, jossa hetken vedän henkeä ja taas lähdetään. Tämä tieto antaa minulle rohkeutta kokeilla jos ei rajojani, niin ainakin jotakin aikaisemmin minulle saavuttamatonta.

Tunnistan ja muistan hyvin tuon lapsena itsellänikin olleen Jumalan etsimisen ja nyt aivan hassuilta tuntuneet pyyntöni hänelle. En löytänyt Häntä, vaikka vierelläni Hän silloinkin oli. Piti elää vähän yli parikymppiseksi ennenkuin löysin, menemättä tarkemmin tapahtumaan, sanon vain, että haudassa olisin ollut jo kaksikymmentä vuotta, ellei Jumalaa olisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      43
      3040
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      35
      2258
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      58
      2171
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      83
      2041
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      56
      1757
    6. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      19
      1586
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      64
      1508
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      44
      1305
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      126
      1228
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      991
    Aihe