Patalaiska mies

Väsynyt

Mitä tehdä, kun mies on patalaiska? Hän käy toki töissä, mutta niin käyn minäkin ja lisäksi vielä opiskelen. Mieheni ei kuitenkaan tunne minkäänlaista vastuuntuntoa siitä, että minulle jää kaikki kotityöt. Vaikka kotimme olisi kuin räjähdyksen jäljiltä hän ei silti tee mitään aloitetta siivouksen tai minkään muunkaan kotityön suhteen. Minä olen väsynyt ja kyllästynyt siitä, että joudun tekemään kaiken yksin ja mies kehtaa vielä valittaa jos joskus en ole (piruuttanikaan) pessyt esim. hänen pyykkejään. Meillä on älyttömästi riitoja juuri näistä asioista, mutta mies vain sanoo, että hän ei naisten töitä tee! Mutta kun asumme kerrostalossa niin eipä niitä miestentöitäkään juuri ole. Kaikilla muilla tuntuu olevan niin ihanat ja rakastavat miehet, että auttavat vaimojaan/tyttöystäviään kotitöissä. En haluaisi erotakaan, mutta epäilen suhteen kestävyyttä jos minä joudun kantamaan kaiken vastuun.

17

2314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies

      Olen juuri sellainen patalaiska, en tee kovin usein ensimmäisellä sanomisella mitään.

      Avovaimo opiskelee ja teen henkisesti vaativaa työtä joka ajaa väsyneeksi, jolloin illalla on aika poikki.

      Avo muistaa pienimmätkin virheet kauan ja niistä seuraa aina puolen vuoden selibaatti. Eli ei taaskaan pitkiin aikoihin sitä lauantaista hätäistä seksiä pikaisesti pimeässä peitonalla.

      • Säälintunteeni...

        Kuulostaa kurjalta...monetkaan ihmiset eivät muuten tajua, miten RASITTAVAA henkinen työ ihan oikeasti on...ei siinä sitten jaksa enää joka nurkkaa kuurata, vai mitä?

        Minä kyllä siivoan joskus ihan urheilumielessä, mutta silloin pitää olla oikea "fiilis"...:)

        P.S. Olen nainen.


    • miesmies

      Ilmeisesti miehesi ei koe vastuualueekseen kotitöitä. Jakakaa työt, kuitenkin yksinkin asuessa jotain pitäisi tehdä, ainakin pyykit pestä. Jos ei onnistu, kysy osallistuuko miehesi siivoojan kustannuksiin. siivoustakin voi juhlistaa vaikka viinipullolla tai sen jälkeisellä kivalla tekemisellä.
      Tietysti voit kysyä mieheltäsi, haluaako hän sinusta Naisen ja Rakastajan vai tyytyykö hän vain siihen että olet hänelle äitinä...

    • Vihastunut

      Juu, asuttiin vuosi yhdessä, jonka aikana molemmat opiskeli ja minä kävin töissä siivoamassa iltaisin kolme tuntia ma-la. Sain tehdä kaikki kotityöt laittaa ruokaa. Mies ei eväänsä liikauttanut, mitä nyt joskus ehkä vähän järjesteli kirjotuspöytää missä oli sen omia tavaroita, yleensä vaan huusi mulle kun oli paikat sekasin. Kun roskapussi oli odottamassa viejäänsä (kerrostalo) ovella, sain kuulla huutoa siitä, kuinka laiska olen kunnen edes roskista viitsi viedä... Tästä asiasta riideltiin, mutta kyllä riideltiin paljon muustakin...hullukshan sitä meinas tulla! Sit muutettiin takas kotiin (rahan takia) ja kaikki rupes taas sujumaan paljon paremmin. Nyt muutetaan ku mies tulee armeijasta taas yhteen. Nyt aion tehdä selvät pelisäänöt. Vaikka en tiä tehooko ne. Sillonki kyllä yritin tehä jonkulaista jakoa kotitöiden suhteen mut ei meinannukkaa onnistua... Kaipa sitä vaan pitää keksiä jonkulaisia houkuttimia, niinku koiranpennulle ;-)

      • Seksi porkkanana

        Vai että joku houkutin kuten koiranpennulle..?
        No miten olisi jokin S-kirjaimella alkava. Sillä aukeavat KAIKKI miesten maailman ovet. Kokeile vaikka!
        Asia toimii myös (ehkä) käänteisesti. "Että jos et siivoa, et saa sitä...jne." Tuloksena voi kyllä vielä äksympi ukko.


      • mies
        Seksi porkkanana kirjoitti:

        Vai että joku houkutin kuten koiranpennulle..?
        No miten olisi jokin S-kirjaimella alkava. Sillä aukeavat KAIKKI miesten maailman ovet. Kokeile vaikka!
        Asia toimii myös (ehkä) käänteisesti. "Että jos et siivoa, et saa sitä...jne." Tuloksena voi kyllä vielä äksympi ukko.

        Toimii! Ilmankos ne vaimo peseekin pyykit, tiskaa, siivoaa, hoitaa lapset...


      • Mica
        Seksi porkkanana kirjoitti:

        Vai että joku houkutin kuten koiranpennulle..?
        No miten olisi jokin S-kirjaimella alkava. Sillä aukeavat KAIKKI miesten maailman ovet. Kokeile vaikka!
        Asia toimii myös (ehkä) käänteisesti. "Että jos et siivoa, et saa sitä...jne." Tuloksena voi kyllä vielä äksympi ukko.

        Mun mielipide on että seksillä ei saa ikinä kiristää! Se on todella typerää


      • Pöö

        Ihan kiinnostais tietää mitä näin 11 vuoden jälkeen kuuluu?


    • Tii

      Et oo yksin tän ongelman kanssa! Tiedän kokemuksesta kuinka vihastuttaa kun mies ei kotona tee mitään. Omakotitalossakaan niitä miesten töitä ei tunnu löytyvän, hänen mielestään miesten töihin kuuluu VIEDÄ auto korjaamolle, minulle taas kaikki pihahommat...muuten kyllä on ihana mies mutta tästä aiheesta on ollu monenlaiset riidat menneinä vuosina..

    • Vapaa

      Miehesi on valinnut sinut koska olet hänelle äiti, siivoat, peset, laitat ruokaa ja nukutkin hänen kanssaan. 1800-luvulla sinua olisi kutsuttu palvelijaksi. Jos teet hänen kanssaan lapsia, voit olla varma että naisten työsi lisääntyvät, miehesi ajattelumallin mukaan lasten hoitaminen ei kuulu hänelle. Voit sitten käyttää kaiken mielikuvituksesi ja kykysi kertoa itsellesi ruusunpunaisia ihanuuksia siitä miksi olette yhdessä. Ehkä te olette yhdessä sen takia että sinä, nainen, oppisit jotakin.

    • appuuaa

      Meillä sama tilanne. Paitsi että mieheni käy töissä osa-aikaisesti (joskus työpäiviä saattaa olla viikossa vain kaksi), ja minä painan pitkää päivää. Tämänhetkisessä tilanteessa työpäiväni venyvät olosuhteiden pakosta välillä jopa 10-11 tuntisiksi. Herätys on aamulla kuudelta.

      Mieheni vaikuttaa olemukseltaan aikaansaavalta ja reippaalta. Mutta auta armias, kun hän pääsee kotimme seinien sisäpuolelle. Hän makaa sohvannurkassa päivät, kutsuu työttömiä kavereitaan kylään. Yhdessä he sotkevat ja hengailevat. Kun minä tulen rättiväsyneenä illalla töistä, kotona odottavat tiskivuoret, likaiset vaatteet lattioilla, ja kaikki muut tekemättömät työt. Aluksi mies siivosi kun pyysin. Nykyään pyyntöni on ilmaa, hän ei tee enää edes petiä.

      Hän kyllä siivoaa silloin tällöin pyynnöstä, kun olen paikalla "vahtimassa" että asiat tapahtuvat. Mutta sekin tuntuu ikävältä, ihan kun olisin miehelle se valittava äiti. Pahinta on, ettei hän ota vastuuta ollenkaan yhteisen kotimme kunnosta. Hän käyttää samoja keinoja, mitä teini-ikäiset käyttävät silloin, kun heidän äitinsä pyytää heitä siivoamaan. "Joo, pelaan tämän pelin ensin loppuun" "En enää jaksa kun tuossa pelissä menikin niin kauan" "Huomenna sitten siivoan". Lisäksi hän tekee hommat puolivillaisesti.

      Kauhistuttaa ajatuskin lapsista tuon miehen kanssa. Ehkä on lähdettävä kun vielä voin. (Selvennykseksi, mies on muilta ominaisuuksiltaan ihana, vaikka tämän tekstin perusteella sitä ei voisikaan uskoa).

    • tekotoko

      Voitko muuttaa pariksi kuukaudeksi jonkun tuttusi luokse asumaan? Anna miehellesi "makupala" siitä millaista on asua itsekseen. Voit käväistä illalla petissä hänen luonaan (kotinanne) mutta poistut sitten tekemättä yhtään mitään kotitöihin liittyvää.
      Meillä tepsi jo kolmen viikon jälkeen. Olin hyvin iloinen aina kun tapasimme ja pidin häntä hyvänä (kun hän ON ihana mies). Mutta en koskenut yhteenkään likiseen astiaan tai siirtänyt mitään tavaraa paikoilleen. Vain läheisyyttä ja seksiä, jonka jälkeen (joskus vasta aamulla ) lähdin toiselle asunnolle ja töihin.
      Nyt homma pelittää paremmin, toki välillä joudun palauttamaan tilannetta uudelleen, eli muistuttamaan asiasta.

    • matuka

      ainakin miehesi käy töissä ;)! tuo rahaa taloon yms!!!!!

      Mutta naiselle kuuluu kotityöt suurin osa. Jos on tosi poikki töiden jälkeen mies niin saa antaa levätä. Mutta joskus harvoin voisi auttaa kotitöissä. tv 35v nainen

      • jzcjgjsgg

        Mutta mitä jos se nainenkin on poikki töiden jälkeen? Silloinko mies saa levätä, mutta nainen ei?
        Jos toinen on töissä ja toinen ei, niin silloin on mielestäni oikein, että se kotona oleva tekee enemmän kotitöitä.
        Mutta jos molemmat on koulussa/töissä, niin mun mielestä ei löydy mitään perustetta miks mies sais levätä töiden jälkeen, ja naisen kuuluu tehdä työt.
        Ja ei, en ole nainen vaan 22v mies


    • Annukka669

      Meillä mies on työttömänä ja pelaa kaiket päivät ja yöt. Itse käyn töissä eikä mies vie edes koiraa ulos. No sikäli en jaksa siivoamisesta tai ruuanlaitosta mäkättää, koska teen ne mielelläni ihan itse. Eikä mieskään valita, jos ei ole siistiä tai tiskattu. Sanookin aina, että ei oo pakko tehdä ja kyllä se jossain vaiheessa ne hommat tekee. Mä en vain viitsi odotella sitä päivää.

      Miehen mielestä auto kuuluu sen vastuulle ja hoitaa sen ja että auto on kunnossa, jotta pääsen töissä käymään. No ihan kiva, mutta kun sekään ei oikein tahdo toimia. Mutta tää kaikkihan on vapaaehtoista ja toistaiseksi en kyllä tuosta miehestä halua luopua. Seksiä vois olla kyllä enempi :D

    • rumamies

      Olet siis palvelija miehelle ja et halua luopua siitä asemasta että palvelet ja passaat miestä. Minkälaista elämää se oikein on kun siivoot, teet ruokaa, käyt kaupassa , imuroit ja peset pyykit aina vaan? Sulla on aika kumma käsitys parisuhteesta. Jos mä olisin sinä niin en tekis miehelle ruokaa enkä pesis sen vaatteita enkä kävis kaupassa sen puolesta. Ja sitä autoa ei varmaan tarvii joka päivä huoltaa joten miehelläs on varmasti aikaa auttaa sua kotitöissä. Ei kai miehes valita kun sinä teet kaiken ilman mutinoita. Jo on samaton mies jos ei omaa lautasta jaksa tiskata. Mä ainakin heittäisin sen lautasen roskikseen. Saa sit syödä ilman lautasta!

    • ikävää..

      Jos meidän koti olisi kuin räjähdyksen jäljiltä ja ukko makais vaan ja sanois ettei tee naisten töitä niin tulis kyllä ydinpommi ku minä räjähtäisin! Miten joku voi kaataa kaiken toisen niskaan, ihan hirveää! Kuinka jaksat? Kuinka te muut jaksatte? Yhteinen talous tarkoittaa yhteisiä kotitöitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe