SeaClear

PekkaSalo

Ei taida SeaClear-ohjelmassa pystyä määrittelemään niin, ettei kartta ole pohjoinen ylhäällä, vaan olisi siten, että alus kulkisi aina alhaalta ylös?
Olipas selvästi ilmaistu, kai ymmärrätte mitä haen.

23

1835

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

SeaClear käyttää rasterikarttaa. Tarkoittaa suunnilleen, että käyttää kiinteää kuvaa. Kartan kääntö kääntäisi myös tekstit, merimerkit yms. eli ei ole kovin kätevää eikä myöskään toteutettu.

Vektorikarttaa käyttävissä ohjelmissa, kuten plotterit, on homma hoidettu.

• Vectori

Mulla on Nobeltec niminen ohjlema, siinä on C-Map Max Pro vektorikartat. Toimii north up ja head up.
        Olen tytyväinen.

• kysyn vaan
        Vectori kirjoitti:

Mulla on Nobeltec niminen ohjlema, siinä on C-Map Max Pro vektorikartat. Toimii north up ja head up.
        Olen tytyväinen.

tehtyä omia reittejä?

• epätietoinen taas 3,14
        kysyn vaan kirjoitti:

tehtyä omia reittejä?

Ainakin SeaClaeriin saa ja ihmettelen jos ei tohon toiseenkin saisi. Onhan ne kuitenkin oikeita navigointisoftia.

• Vectori
        epätietoinen taas 3,14 kirjoitti:

Ainakin SeaClaeriin saa ja ihmettelen jos ei tohon toiseenkin saisi. Onhan ne kuitenkin oikeita navigointisoftia.

Valitsin aikoinaan Nobeltecin juuri sen monipuolisuuden vuosi. Ei tule mieleen ainuttakaa ominaisuutta joka siitä puuttuu. Meillä tietokeneeseen on kytketty myös tutka ja kaiku ja Nobeltec näyttää molemmat.

• se riittää

Nopeasti ajamaan kääntämättä, yks vanha kalastaja viimevuonna tähän aikaan kiukutteli, kun etelään ajettaessa täytyis saada Sea Clearkartta ylösalaisin. Keväällä huhtikuussa oli niin hyvä karttaohjelma, ettei enää tarvinnut kääntää karttaa. Rannikkolaivurikurssilla joskus ammoin ensimmäiseksi opetettiin, että karttaa ei sitten käännellä. Sea Clearin kartalla liikkuva venesymbooli näyttää, mihin suuntaan keula osoittaa,

• aapeehoo

saakos seaclearissa nopeuden km/h?? minulla näyttää solmuja.

• sieltä löytyy

• aapeehoo

• tiedät
        aapeehoo kirjoitti:

en kyllä löydä tietoa kuinka nopeus saadaa kmh muotoon

navigointiohjelmalta ei voi kaikkia odottaa saavansa. Jos saa olla utelias, mihin tarviit km/h nopeutta, merellä käytetään meripeninkulmia, kuten varmaan

• Vectori
        tiedät kirjoitti:

navigointiohjelmalta ei voi kaikkia odottaa saavansa. Jos saa olla utelias, mihin tarviit km/h nopeutta, merellä käytetään meripeninkulmia, kuten varmaan

näytti olevan Nobelecista. Jos ymmärsin oikein niin antamalla esim. SeaClearin saa Nobeltecista alennusta? Oli jossain lehdessä...

• vaihtaa ohjelmaa
        Vectori kirjoitti:

näytti olevan Nobelecista. Jos ymmärsin oikein niin antamalla esim. SeaClearin saa Nobeltecista alennusta? Oli jossain lehdessä...

jos vaihtaa, maksaa ensin n.900€,ja saa navigointiohjelman ja kartat. Olen sen verran yksinkertainen, että ajelen edelleen ilmaisella Sea Clearilla, johon kartatkaan eivät maksa mitään. Ei ole yhtään syytä

• hauska juttu
        vaihtaa ohjelmaa kirjoitti:

jos vaihtaa, maksaa ensin n.900€,ja saa navigointiohjelman ja kartat. Olen sen verran yksinkertainen, että ajelen edelleen ilmaisella Sea Clearilla, johon kartatkaan eivät maksa mitään. Ei ole yhtään syytä

Saakohan Nobeltecistä enempi alennusta jos antaa kaksi tai kolme SeaClearia ja millähän medialla se pitää antaa. Minulle on nimittäin kertynyt pieniä USB-muistitikkuja joihin voisin jokaiseen ladata muutaman SeaClearin, yhteensä vaikka yhdeksän (9).

• aapeehoo
        tiedät kirjoitti:

Siksipä käytänkin Ozia. Mutta en merellä.

• Tyytyväinen taas
        hauska juttu kirjoitti:

Saakohan Nobeltecistä enempi alennusta jos antaa kaksi tai kolme SeaClearia ja millähän medialla se pitää antaa. Minulle on nimittäin kertynyt pieniä USB-muistitikkuja joihin voisin jokaiseen ladata muutaman SeaClearin, yhteensä vaikka yhdeksän (9).

Annoin vaihdossa Karttakeskuksen Meri CD:n ja sain alennuksen Nobeltecista! Hyvät kaupat mielestäni.

• väliä
        Tyytyväinen taas kirjoitti:

Annoin vaihdossa Karttakeskuksen Meri CD:n ja sain alennuksen Nobeltecista! Hyvät kaupat mielestäni.

maksoit

• 14+2
        tiedät kirjoitti:

Merellä voi aivan hyvin käyttää km/h, jos siltä tuntuu.

• kysyjä ei tietä eksy

Tukeekos se Nobeltech virtuaalisarjaportteja? Että toimisi Nokia LD-3W GPS kanssa. Seaclear II kanssa nokia GPS toimii mainiosti.

• 32

Vastausta itse kysymykseen minulla ei ole, mutta esittäisin vastakysymyksen: miksi haluaisit kääntää kartan noin. Uskaltaisin väittää, että "pohjoinen ylös" -periaatteella pysyy paljon paremmin selvillä yleiskuvasta eli omasta todellisesta sijainnistaan. Tietysti voi olla osin tottumuskysymyskin, mutta minusta tuo kartan kääntely kulkusuuntaan luo sellaisen "oikeaan, oikeaan, vasempaan, suoraan, vasempaan, oikeaan, oikeaan, suoraan" -orientaation, jossa et pysty pysymään "kartalla" siitä, missä oikeastaan olet. Jos sitten jostain syystä menet sekaisin käännöksissä, niin vaikeuksia tulee.

• gipåå

Nimenomaan noin ajetaan ahtaassa väylässä kovaa ja jopa yöllä tutkan avustuksella.

• Sea Clearilla

Asensin erään kalastajan läppäriin Sea Clearin, seuraavana päivänä kaveri soitti ja sanoi, että eikö se käännäkkään karttaa, sanoin että se on North Up kartta, kysyin että otetaanko pois koneesta, hän kielsi jyrkästi. Viikon päästä hän sanoi Sea Clearin olevan "maailman paras" karttaohjelma ja sanoi tottuneensa North Uppiin.

• JSJS83

Mistä saisin valmiit ja ilmaiset kartat SeaCleariin??? Tarvitsisin Saimaan karttoja!

• Sea Clearilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      77
      2167
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe