Tartutko haasteisiin helposti? Millaisiin tavoitteisiin pyrit kaikkein määrätietoisimmin, liittyvätkö ne työhön,harrastuksiin, sosiaaliseen elämääsi tms.?
Itse huomaan, että toimin paineen alla parhaiten. olen ns. viime tinkaan siirtäjä, mutta suorituskykyni on parhaimmillaan kun on kiire. Lähes kaikki tämänhetkiset isot tavoitteeni liittyvät työelämään, mutta nuorempana selkeitä, nyt jo saavutettuja tavoitteita olivat koti ja perhe.
Haasteet ja tavoitteet
27
447
Vastaukset
- Saada ainakin
yksi lapsi. Ja siinä tavoitteessa on haastetta kerrakseen, sillä oon 37- vuotias, enkä edes seurustele... hoh hoi...
- white_peony
toivottaa kuin onnea matkaan :)
jos ne ei oo pitkäjänteisyyttä vaativia. Itsensä ylittäminen on aina se eka tavote. Haasteita löytyy aika paljonki mistä vaan...
kaikki on yhtä seikkailua ja haastetta...Mutten voi vastustaa kiusausta, koska annoit siihen niin herkullisen tilaisuuden.
"olen ns. viime tinkaan siirtäjä, mutta suorituskykyni on parhaimmillaan kun on kiire."
"nyt jo saavutettuja tavoitteita olivat koti ja perhe."
Mahtoi olla karmea biologisen kellon tikitys. ;-)
Noin muuten inhoan haasteita. Teen sen, mitä täytyy tehdä ja ylensä teen sen heti, että pääsen sitten laiskottelemaan.- white_peony
Niinhän sitä olisi voinut ajatella. Periaatteessa oli kuitenkin 25-vuotiaan nuori ensisynnyttäjä, joten kerrankin ajoissa matkassa! :D
white_peony kirjoitti:
Niinhän sitä olisi voinut ajatella. Periaatteessa oli kuitenkin 25-vuotiaan nuori ensisynnyttäjä, joten kerrankin ajoissa matkassa! :D
Että merkittävät asiat eivät sittenkään ole jääneet viimetippaan. ;-)
Minulla on käynyt elämässäni hyvä tuuri, että kaikki meni jotakuinkin niin kuin olin teininä kuvitellut. Pääsin heti lukion jälkeen inttiin ja sen jälkeen opiskelemaan. 90-luvun lama hidasti töihin pääsyä muutamalla kuukaudella, mutta senkin ajan käytin hyödykseni yhteen ammatillisesti merkittävään projektiin.
Kun avoliitto kariutui, päätin toteuttaa yhden elämäni suuren haaveen ja muutin ulkomaille. Hyvä niin, koska löysin Rouva Ratikan ja "urakin" sai oivallista nostetta. Nyt voinkin sitten levätä laakereillani ja odotella eläkepäiviä seuraavat 30 vuotta. ;-)- white_peony
Ratikkakuski kirjoitti:
Että merkittävät asiat eivät sittenkään ole jääneet viimetippaan. ;-)
Minulla on käynyt elämässäni hyvä tuuri, että kaikki meni jotakuinkin niin kuin olin teininä kuvitellut. Pääsin heti lukion jälkeen inttiin ja sen jälkeen opiskelemaan. 90-luvun lama hidasti töihin pääsyä muutamalla kuukaudella, mutta senkin ajan käytin hyödykseni yhteen ammatillisesti merkittävään projektiin.
Kun avoliitto kariutui, päätin toteuttaa yhden elämäni suuren haaveen ja muutin ulkomaille. Hyvä niin, koska löysin Rouva Ratikan ja "urakin" sai oivallista nostetta. Nyt voinkin sitten levätä laakereillani ja odotella eläkepäiviä seuraavat 30 vuotta. ;-)mennyt kuten on pitänytkin. Itse en saa edes koulua kunnolla loppuun, työn ohessa olen opiskellut jo vuosia, enkä itse ymmärrä miksen voisi jo lopettaa. En tiedä mikä työntää eteenpäin, mutta saattaa olla pelko urautumisesta.
Ja oikeassa olet tuostakin, kyllä se, mikä on oikeasti tärkeää tuli tehtyä silloin kuin pitikin. Muuten päivittelisin nyt liki neljäkymppisenä, että mitä muuten tuli tehtyä!
- ghjkghjkghjk
lievän paineen alla. Aforismi "ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi" ei siis ole ihan tuulesta temmattu. Jos paine kasvaa liian suureksi, haittaa se tehtävästä suoriutumista.
- white_peony
kuin kompata ihan kympillä :D
- uk-ko
laiskistunut vuosien myötä. Ei mua enää hirveesti sytytä "haasteet". Musta on tullut mukavuutta rakastava.
Aivan viime aikoina olen löytänyt yllätyksekseni kuitenkin ilon joistakin työhöni liittyvistä asioista. Se ilo oli kadoksissa lähes 10 vuotta: 20 vuotta freelancerina riittää tappamaan luovastakin työstä ylimääräisen ilon.
Jos se ilo pysyy yllä, ehkä siitä löytyy vielä haastettakin.
Mutta mun luonteelle sopii myös hyvin se, että siirrän asioita, kunnes niillä on kiire: silloin toimin hyvin ja määrätietoisesti :-)
Sosiaalista haastetta riittää tarpeeksi siinä, että saisin tämän nykyisen parisuhteen onnistumaan paremmin kuin edelliset.- white_peony
olen kuullut sanottavan, että jos harrastuksesta tekee itselleen työn, se lakkaa olemasta mukavaa. Pitäneeköhän tuo luovan työn kohdalla samalla tavalla paikkansa?
white_peony kirjoitti:
olen kuullut sanottavan, että jos harrastuksesta tekee itselleen työn, se lakkaa olemasta mukavaa. Pitäneeköhän tuo luovan työn kohdalla samalla tavalla paikkansa?
Rouva Ratikka ainakin tuolla työhuoneessaan painaa töitä aivan into piukeana, vaikka onnistuikin tekemään harrastuksestaan ammatin. Minä joudan sitten kaljoittelemaan ja palstailemaan, josta ei ainakaan vielä palkkaa makseta.
- white_peony
Ratikkakuski kirjoitti:
Rouva Ratikka ainakin tuolla työhuoneessaan painaa töitä aivan into piukeana, vaikka onnistuikin tekemään harrastuksestaan ammatin. Minä joudan sitten kaljoittelemaan ja palstailemaan, josta ei ainakaan vielä palkkaa makseta.
on ilmeisesti todella innostunut työstään kun katsoo kelloa ja viikonpäivää :D. Ollapa tuollainen halu tehdä omaa työtään...
- uk-ko
white_peony kirjoitti:
usein se ajatus, että voi ilmaista jotain omaa, tai vaikuttaa asioihin. Sitten kun sitä tekee ammatikseen, varsinkin freelancerina, kuten tapana on monilla aloilla, saa huomata, että oma panos mitataan kuitenkin vain rahassa. Ja sitä alkaa itsekin mitata sillä mittarilla. Siihen se hauskuus karisee, taseen tarkkailuun :-)
- white_peony
uk-ko kirjoitti:
usein se ajatus, että voi ilmaista jotain omaa, tai vaikuttaa asioihin. Sitten kun sitä tekee ammatikseen, varsinkin freelancerina, kuten tapana on monilla aloilla, saa huomata, että oma panos mitataan kuitenkin vain rahassa. Ja sitä alkaa itsekin mitata sillä mittarilla. Siihen se hauskuus karisee, taseen tarkkailuun :-)
raakaa, oli se millä alalla tahansa... Tappaako tuo sen inspiraation mikä luovalla alalla on (ilmeisesti) niin tärkeää? Pystyykö olla luova, jos on ns. pakko?
white_peony kirjoitti:
on ilmeisesti todella innostunut työstään kun katsoo kelloa ja viikonpäivää :D. Ollapa tuollainen halu tehdä omaa työtään...
Sellaista se on, luovan työn tekeminen. Toinen juttu onkin, että pitää markkinoida itseään ja osaamistaan, että sillä jotain tienaakin. Ei riitä, että on vain hyvä siinä, mitä tekee.
- white_peony
Ratikkakuski kirjoitti:
Sellaista se on, luovan työn tekeminen. Toinen juttu onkin, että pitää markkinoida itseään ja osaamistaan, että sillä jotain tienaakin. Ei riitä, että on vain hyvä siinä, mitä tekee.
että teen käsitöitä mielelläni, mutta poika valitti viime viikolla lahjaksi saamiaan sormikkaita käyttökelvottomiksi, koska olin neulonut peukalontien umpeen. Olisikohan minulla tulevaisuutta luovalla alalla?
- uk-ko
white_peony kirjoitti:
raakaa, oli se millä alalla tahansa... Tappaako tuo sen inspiraation mikä luovalla alalla on (ilmeisesti) niin tärkeää? Pystyykö olla luova, jos on ns. pakko?
Energiataloudellisesti ajatellen siitä on 70 prosenttia kärsivällistä työntekoa, 25 prosenttia luovuuden tekniikkaa ja 5 prosenttia sitä mystistä inspiraatiota.
Luovuuden tekniikka on se, millä ollaan luovia silloinkin kun inspiraatiosta ei ole tietoakaan. Se on vaan ammattitaitoa, joka on mystifioitu. white_peony kirjoitti:
että teen käsitöitä mielelläni, mutta poika valitti viime viikolla lahjaksi saamiaan sormikkaita käyttökelvottomiksi, koska olin neulonut peukalontien umpeen. Olisikohan minulla tulevaisuutta luovalla alalla?
Jos kokeilisit jotain muuta kuin neulomista? ;-)
- white_peony
Ratikkakuski kirjoitti:
Jos kokeilisit jotain muuta kuin neulomista? ;-)
räiskyti räiskyti maalausta voisin osata. Se vaan taitaa olla jo out :(
- white_peony
uk-ko kirjoitti:
Energiataloudellisesti ajatellen siitä on 70 prosenttia kärsivällistä työntekoa, 25 prosenttia luovuuden tekniikkaa ja 5 prosenttia sitä mystistä inspiraatiota.
Luovuuden tekniikka on se, millä ollaan luovia silloinkin kun inspiraatiosta ei ole tietoakaan. Se on vaan ammattitaitoa, joka on mystifioitu.ammattitaito tuli mieleeni vähän sen jälkeen kuin vastasin sinulle edellisen kerran. Ja varmasti luovalla alalla on jonkinlainen ideapankkikin... Siis omassa päässä.
- hmh,
Laita joku peruste, että miks tollaisia kyselet. Tuntuu muuten ainoastaan epämiellyttävältä kyselyltä.
Joo mut mainitsemistasi tavoitteista sitten: Onneksi ei ole lapsia ( olen saavuttanut tähänastiset tavoitteeni siinä), onneksi olen saanut jotain merkittävääkin aikaan ja onneksi en ole mokannut elämääni siten, etteikö moni haave olisi vielä tavoiteltavissa.:)
Näin. Joo, tietysti pyrin tavoitteisiinkin. Kaikkein määrätietoisimmin tietysti niihin, jotka mulle ovat tärkeimpiä.:)
Ps. Terppuli kavereilleskin! Satuiks säkin olemaan relaxed_eyesin kavereita?:D * no vitsi, vitsi (vaan)...*- white_peony
sen suurempia perusteita ole, mutta ihmettelen suuresti, jos vastaan kun tuntuu epämiellyttävältä???
Relaxed Eyes on Galleriakaverini, mutta en tunne häntä henk. koht. miksi sitä kysyit? - hmh,
white_peony kirjoitti:
sen suurempia perusteita ole, mutta ihmettelen suuresti, jos vastaan kun tuntuu epämiellyttävältä???
Relaxed Eyes on Galleriakaverini, mutta en tunne häntä henk. koht. miksi sitä kysyit?"Relaxed Eyes on Galleriakaverini, mutta en tunne häntä henk. koht. miksi sitä kysyit?"
Ihan sama.
"sen suurempia perusteita ole, mutta ihmettelen suuresti, jos vastaan kun tuntuu epämiellyttävältä???"
Niinhän se on.
Peace.
- En.kerro
niitä tavoitteita ja haasteita on oltava aina elämässä. Enemmän tai vähemmän, pieniä tai suuria.
Oon muuten huomannu itessäni tuon saman piirteen, että kiireessä saan kaikkein tehokkaimmin tehtyä eri asioita. Jos on paljon aikaa niin lykkään aloittamista ja sitten onkin jo kiire :D- white_peony
hienoa osata tehdä asioita pitkäjänteisesti ja rauhallisesti ja palauttaa raportit viikkoa ennen eräpäivää. Mutta kun ei niin ei. Höh.
- En.kerro
white_peony kirjoitti:
hienoa osata tehdä asioita pitkäjänteisesti ja rauhallisesti ja palauttaa raportit viikkoa ennen eräpäivää. Mutta kun ei niin ei. Höh.
välttämättä ole niin hienoa aina. Laatu kärsisi jos näpertelis liian kauan ja ehtisi tehdä muutoksia sun muita...Ja onhan se hyvä omata paineensietokykyäkin. On aina hieno olo kun saa sen homman tehtyä. Oli se sitten töissä tai kotona (vaikka joku siivoaminen) :)
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634016Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1281571
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371505