Voinko vuokrata asunnon lapseni isältä ja saada silti siihen Kelan asumistukea?
Olen ollut aina yksinhuoltaja, enkä koskaan ole asunut lapseni isän kanssa yhdessä. Nyt hän haluaisi ostaa asunnon ja antaa sen meille vuokralle. Kelan asumistukia tarvitsen, sillä olen yh ja samalla yliopisto-opiskelija, eli ei aikaa työskennellä opintojen ohella.
Onnistuuko, vai katsotaanko tätä jotenkin eri lailla, kun kyseessä lapsen isä. Hän itse asuu toisella paikkakunnalla vuokralla, eli tämä olisi hänen ensimmäinen omistusasunto.
Kiitos!
Vuokraaminen ex-mieheltä
3
741
Vastaukset
- erikoistapaus
Kelaa kiinnostaa vain sukulaisuusuhteet, mieshän ei ole sinulle sukua. Älä selittele heille yhtään mitään, teet vaan normaalin hakemuksen ja sillä siisti.
- kyyninen
Jo on taas besserwisserit asialla. Äiti ja lapsi on samaa ruokakuntaa ja vanhemman omistamaan (tässähän tapauksessa lapsi asuu isänsä omistamassa asunnossa) asuntoon ei saa asumistukea.
- tukea haekaan
kyyninen kirjoitti:
Jo on taas besserwisserit asialla. Äiti ja lapsi on samaa ruokakuntaa ja vanhemman omistamaan (tässähän tapauksessa lapsi asuu isänsä omistamassa asunnossa) asuntoon ei saa asumistukea.
Äiti hakee tukea omaan asumiseensa, ei siinä lomakkeessa kysellä kuin hakijan sukulaisuussuhteita. Katto vaikka ite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1314491Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803250- 1021530
- 881375
- 96907
- 79784
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18752- 42710
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111688- 42608