cee'd: polttimonvaihto?

ben---m

Miten Kia cee'd-mallissa sujuu ajovalon polttimonvaihto?
Sujuuhan se tietysti ammattimieheltä, mutta sujuuko se maallikolta, kun häneltä kesken matkan palaa kyseinen polttimo?

24

10279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta onnistui...

      Vaihdoin muutama viikko sitten Cee'd:n lähivalojen polttimot parkkipaikalla. Hyvin näyttää onnistuvan näin maallikoltakin ja aika nopeat ne oli vaihtaa.

      • irrotitko mitään

        Tarvitsitko mitään työkaluja ja tarvitsiko mitään irroitella esim. työtilan tekemiseksi?

        Kiinnostaisi varmaan montaa muutakin...


      • todella vähän...
        irrotitko mitään kirjoitti:

        Tarvitsitko mitään työkaluja ja tarvitsiko mitään irroitella esim. työtilan tekemiseksi?

        Kiinnostaisi varmaan montaa muutakin...

        En kuitenkaan irrottanut mitään lisätilan saamiseksi. Lamppujen vaihtamiseen tarvitaan paljon sorminäppäryyttä koska työn joutuu tekemään pitkälti sormenpäillä. Apuna minulla oli ohutkärkiset pihdit ja hyvä työvalo. Kun lähivalojen vaihtaminen onnistui, vaihdoin tämän jälkeen myös tehokkaammat polttimot pitkiin valoihin.


      • ben.---m
        todella vähän... kirjoitti:

        En kuitenkaan irrottanut mitään lisätilan saamiseksi. Lamppujen vaihtamiseen tarvitaan paljon sorminäppäryyttä koska työn joutuu tekemään pitkälti sormenpäillä. Apuna minulla oli ohutkärkiset pihdit ja hyvä työvalo. Kun lähivalojen vaihtaminen onnistui, vaihdoin tämän jälkeen myös tehokkaammat polttimot pitkiin valoihin.

        Kiitos vastauksista ja ertyisesti edellisestä. Taitavuudella polttimon vaihto siis onnistuu.

        Sitä paitsi tuota ei tarvinne suorittaa joka vuosikaan.


      • 11+13
        irrotitko mitään kirjoitti:

        Tarvitsitko mitään työkaluja ja tarvitsiko mitään irroitella esim. työtilan tekemiseksi?

        Kiinnostaisi varmaan montaa muutakin...

        Minulla on niin isot kädet joten ne ei oiken taho mahtua taskuihinkaan. Akun minä irrotin ja siirsin sen sen pari senttiä minkä se siirtyy. Hyvin onnistui se puoli. Toisella puolella on jokin ,oliskohan rele, en muista, sen kun irroittaa niin hyvin pärjää. 10mm hylsyllä ja pitkällä vareella pärjää. Pienikäsinen voi kai vaihtaa suoraan.


      • 11+13
        11+13 kirjoitti:

        Minulla on niin isot kädet joten ne ei oiken taho mahtua taskuihinkaan. Akun minä irrotin ja siirsin sen sen pari senttiä minkä se siirtyy. Hyvin onnistui se puoli. Toisella puolella on jokin ,oliskohan rele, en muista, sen kun irroittaa niin hyvin pärjää. 10mm hylsyllä ja pitkällä vareella pärjää. Pienikäsinen voi kai vaihtaa suoraan.

        Edellisten irroittamisiin ja kiinnittämisiin meni ehkä kolme minuuttia.


      • Rautanaama
        11+13 kirjoitti:

        Edellisten irroittamisiin ja kiinnittämisiin meni ehkä kolme minuuttia.

        Entäpä takalyhtyjen polttimon vaihto 2008-kia ceed farmarissa,ku ei takakontissa näy olevan luukkuja,niinkuin esim volvoissa jne... minkä kautta voi tehdä työn,verhousko täytyy leikata auki,tai purkaa?


    • kookkozz

      kuka perkele tuollaista scheissea kirjoittaa...itselläni paloi juuri parin päivän sisään ceed `09:n molemmat ajovalopolttimot ja kun konepellin avaa ja edes harkitsee tekevänsä vaihdon itse, selviää pian että vasemman vaihtamiseksi pitäisi käytännössä irrottaa akku ja oikean vaihtamiseksi irrottaa koko sulakerasia. sinä "näppäräsorminen"...tulepa tänne näyttämään miten aikuinen mies saa ne vaihdettua tuosta vaan mitään irrottamatta ?!?!?!??!

      • palo-alto

        Umpio kannattaa vetää irti, kahdella pultilla kiinni. Sen jälkeen homma on todella helppoa, mutta ainahan sitä voi sormet verillä kikkailla.


      • Jäbäbäbä

        Molemmat polttimot vaihdoin mitään edestä purkamatta, eihän se toki kaikilla onnistu :D


    • ddgg654

      eipä juurikaan tarvi purkaa mitään ylimääräistä

      • Kia Motors

        Ohjekirjassahan on ohjeet.Kyllä sieltä pitää purkaa ja irroittaa. Totesin,että Deltaan vaihtamaan. Ei tarvitse varata siihen aikaa. Tekevät sen siinä heti. Saa nähdä paljonko on veloitus. Ranskassa jouduin Carensiin vaihdattamaan Kia Motorsilla lampun. Kustannus oli lampun hinta(ostin sen varaosa tiskiltä. )
        Merci ja matka jatkui. Annoin tosi asentajalle 5€ kahvirahaa.


    • Helppo homma.

      Kuskin puolelta pääsee hyvin käsiksi, kun löysää akun kiinnitysta, joilloin sitä saa liikuteltua sivusuunnassa. Apukuskin puolella kannattaa irroittaa ja siirtää sivuun paisuntasailiö.

      Aikaa kuluu ensimmäisen kerran jälkeen 10 minuuttia per puoli. Mihinkään umpioiden irroitteluun ei kannata ryhtyä, työläämpää.

      • monesti vaihtanut

        höpöhöpö... kyllä umpion irrottamisessa ei mene, kuin 2min korkeintaan ja polttimonvaihto päälle..


      • StiguH
        monesti vaihtanut kirjoitti:

        höpöhöpö... kyllä umpion irrottamisessa ei mene, kuin 2min korkeintaan ja polttimonvaihto päälle..

        2 min KIA Ceediinkö?
        Näyttää hankalalta.
        Delta Espoossa veloitti vuosi sitten 60€ hommasta. Taisi kyllä olla molemmat puolet lamppuineen. Paljon rahaa mutta ohjekirjahan ei sano muuta kuin "vie huoltoon"!


    • ammattimies teki

      Itse vein lähi-AD pajalle, seurasin vierestä kun kaveri teki:
      -- Kuskin puolella akku irti kiinnikkeistä ja siirto muutama sentti ja sitten vaihto onnistui aika helposti.
      -- Vänkärin puoella joku sähkörasia irti ja sama homma.

      Kustansi yhteensä molemmat lamput 20 euroa lamppuineen, ei paha.

    • polttimoton

      Minulla ei ole ajovalopoltinta. Autossani sellaiset kyllä on!

    • pois hänestä

      Häneltä ei voi palaa ko. polttimo, koska hänessä ei sellaista ole. Autossa on.

    • entinen kianisti

      juu kyllä onnistuu itse vaihtaa olen kahteen eri korimalliin itse niitä vaihdellut , akkua hiukka siirtää ja relerasian nostaa teliineeltä niin kyllä onnistuu jopa näillä nakkisormilla.

    • easy case

      Kyllä ne lamput pystyy vaihtamaan pystyyhän ne amis työharjoittelupojatkin sen döltällä tekemään.

    • onko kukaan perehtynyt ceed 2010 seisontavalojen vaihtoon. Aloin jo työhön ja irrotin kuskin puolelta akun ja hyvin pääsee käsiksi, mutta en löytänyt koko seisontavalon systeemiä. Mihinkähän lie piilotettu?
      Ajovalopolttimot kyllä onnistuu.

    • KIA ON 1

      KYLLÄ SE ON HELPPOO KUN HEINÄN.TEKO

    • 2+9

      Itse vaihdoin ajovalopolttimon kuskin puolelta -07 1,6 diisselissä, kiire kun oli saada valot kunnossa oleva auto pitemmälle pimeän taipaleelle. ahdasta oli, mutta onnistui ilman akun siirtoa. meinasin ensin vaihtaa myös toisen puolen ehjän, mutta yhtä vanhan lampun samalla kertaa, mutta jätin sillä kertaa väliin. siinä on lampun korkin takana joku sähköboxi. mitenhän sitä uskaltaa alkaa irroitella?

      aiemmat lampunvaihdot olen teettänyt aina huollossa, mutta on siinäkin aina oma vaivansa kun autoa lähtee sinne viemään lampun vaihtoon

    • Uunola

      Jaha, eikun kokeilemaan sitten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe