Milloin ikärajaa on alennettu?
Silloin, kun minä jäin eläkkeelle, se oli 65 vuotta. Eikä millään päässyt aikaisemmin, kun terve oli.
Jossain välissä se on muuttunut aika "vähin äänin" ja varmaan kerralla.
Mutta nyt kun sitä ruvetaan palauttamaan ennalleen, se voidaan tehdä vain 12 vuoden aikana.
Heh!
Eläkeikäraja 63 vuotta?
17
1635
Vastaukset
- ...................
voi jäädä nyt 63v-68v aikana,tai jos työttömyysputkessa jo 62v.
Mutta,nythän sitä ollaan muuttamassa ja aamu tv:ssä kerrottiin,että jopa 70v tulis olemaan raja.
Kyllähän sitä töitä tekis,jos töitä olis.- enää töihin
menisi.
Olin aikoinaan töissä 3 vuotta yli eläkeiän, oli kiva työpaikka sielläkin tykättiin minusta.
Nyt kun ikää on yli 80 on mukavaa olla vain eläkkeellä. - Olen minäkin***
enää töihin kirjoitti:
menisi.
Olin aikoinaan töissä 3 vuotta yli eläkeiän, oli kiva työpaikka sielläkin tykättiin minusta.
Nyt kun ikää on yli 80 on mukavaa olla vain eläkkeellä.Omalla työlläni olen eläkkeeni ansainnut ja 63v pääsin, olin julkisen alan palveluksessa eläköityessä.
On mahtunut lakkoja ja monta lamaakin työvuosieni aikana, mutta kaikista selviää, nyt nautin tästä ja elän hyvää aikaa elämässäni.
Yleislakon aikana työmatkani oli n 10 km ja vain kerran jouduin kävelemään sen välin, ihmiset ottivat autoihinsa ja kyselivät mikä suunta?
Siinä oli minusta hieno ele, autottomille, kyllä aina annoin *bensarahaa*, se oli taskussa varattu ihan matkaa varten. - *Tänäänkin*
Olen minäkin*** kirjoitti:
Omalla työlläni olen eläkkeeni ansainnut ja 63v pääsin, olin julkisen alan palveluksessa eläköityessä.
On mahtunut lakkoja ja monta lamaakin työvuosieni aikana, mutta kaikista selviää, nyt nautin tästä ja elän hyvää aikaa elämässäni.
Yleislakon aikana työmatkani oli n 10 km ja vain kerran jouduin kävelemään sen välin, ihmiset ottivat autoihinsa ja kyselivät mikä suunta?
Siinä oli minusta hieno ele, autottomille, kyllä aina annoin *bensarahaa*, se oli taskussa varattu ihan matkaa varten.Olen käsitöitä harrastava ja nyt olen kutonut ja maalannut sieluni halusta, aikaa on ja voi jättää pienen osan keittiön pöydästä kahvittelua ja ruokailua varten, siinä on tarvevarastoni.
Käyn kutomassa myös kangaspuilla kaikenlaista, lapsieni perheet saavat toivoa ja minä toteutan, se on pelin henki, aika menee kuin siivillä.
Työaikana oli niin kiire ettei vapaata paljon jäänyt ja silloin vapaat piti levätä että taas jaksoi.
Eläkkeelle pääsin 63 vuotiaana ja tuntuu kuin se olisi ollut viime vuonna!
Nautin tästä vapaudesta, nukun kun nukuttaa ja syön kun syötättää, eikä kukaan kysele koska se kahvi mahtaa olla juotavaa...tai ruoka. - van Haakka
*Tänäänkin* kirjoitti:
Olen käsitöitä harrastava ja nyt olen kutonut ja maalannut sieluni halusta, aikaa on ja voi jättää pienen osan keittiön pöydästä kahvittelua ja ruokailua varten, siinä on tarvevarastoni.
Käyn kutomassa myös kangaspuilla kaikenlaista, lapsieni perheet saavat toivoa ja minä toteutan, se on pelin henki, aika menee kuin siivillä.
Työaikana oli niin kiire ettei vapaata paljon jäänyt ja silloin vapaat piti levätä että taas jaksoi.
Eläkkeelle pääsin 63 vuotiaana ja tuntuu kuin se olisi ollut viime vuonna!
Nautin tästä vapaudesta, nukun kun nukuttaa ja syön kun syötättää, eikä kukaan kysele koska se kahvi mahtaa olla juotavaa...tai ruoka.voi yhtyä sinun mielipiteeseesi. Ihanaa olla poissa työelämästä ja pelosta, josko irtisanotaan. Täysin palvelleena minäkin pääsin eläkkeelle. Nyt voin maaalailla sydämeni kyllyydestä ja juuri silloin kuin hyvältä tuntuu.
- Mitä ne nuoretkin
van Haakka kirjoitti:
voi yhtyä sinun mielipiteeseesi. Ihanaa olla poissa työelämästä ja pelosta, josko irtisanotaan. Täysin palvelleena minäkin pääsin eläkkeelle. Nyt voin maaalailla sydämeni kyllyydestä ja juuri silloin kuin hyvältä tuntuu.
ajattelee, vanhemmat ja nuoret työntekijät, kun 65 yrittää tutisevin käsin saada vaatteita tai yrittää könytä lattialta ylös....
- eläkkeelle
ja nautin myös olostani. Paitsi, jos tulee harmituspäivä. Nyt on pari ollut.
- juliettan
siis kuka oikeesti jaksaa tuohon uuteen ikään???? kaikki muuttuu..
- juliettan
miks noita tänne haalitaan? ei ne töihin pysty
- Kohta kääkkä itsekin
Kyllä se eläkeikä voidaan taannehtivasti nostaa vielä niinkin ylös, että hakevat sitten sinutkin töihin takaisin.
Kyllähän sen ymmärtää kun on niin monta Abdullahia ja Arishaa suurine perheineen alituisessa rahapulassa. Ovat ressukat useimmiten vielä työvoiman ulkopuolella. Ei sieltä Kelan luukustakaan rahaa tule, ellei sinne joku sitä käy välillä lataamassa.- 100x100
En paljon enää piittaa noista eläkeiän nostamisista, nostaavat kai kun ihmisten ikä on aina vaan korkeampi.
Omat taisteluni olen käynyt ja hyvä niin nyt nautin ansaitsemastani eläkkeestä.
- edestään löytää
Eipä tästä ole kovinkaan monta vuotta kun viisikymppisiä laitettiin surutta maantielle.
Eikä kukaan "niin vanhaa" ottanut töihin. Menijöitä olisi ollut.
Nyt on vanhat kovasti kysyttyjä työelämässä, mutta mistäpä heitä otat.
Turha Matinkaan on nyt itkeä kun p:t on jo housussa. - kauhistelija
"Eläkeiän nostamisesta ikäluokittain voitaisiin kuitenkin neuvotella, jos pehmeät keinot eivät auta suomalaisia tavoiteltuun 62,4 vuoden eläkkeelle siirtymisikään vuoteen 2025 mennessä."
Iltalehti kirjoittaa tänään näin?! Mitä tämä tarkoittaa, jos ei eläkeikä ole tähänkään mennessä ollut alle 63?!
Siis tarkoittaako tämä sitä, että kunnosta, voinnista huolimatta tähdätään vuoteen 2025 mennessä siihen, että on PYSTYTTÄVÄ olemaan tuohon keskiarvoon asti töissä...
Kauhistuttaa, kun olen kuullut, että tähtäävät elinikäiseen työvelvollisuuteen tämän uuden eurooppalaisen politiikan myötä, joka on nyt vallalla EU:ssa (Sarkotzyn ja Merkelin puolue EPP, jolla tämä asia lukee manifestissaan vuodelta 2010).
Olen miettinyt, että loppuuko elinikä sitten siihen, kun ei pysty enää työskentelemään, jjos sanotaan, että on elinikäinen työvelvoite. Kyllähän se näyttää siltä että päättäjät yrittävät saattaa asiat siihen malliin että eläkeikä poistuisi kokonaan.
Varakkaammat saattaisivat koota työ aikana sen määrän varoja että kun eivät kykene enää töhin , pystyvät elämään säästöillään.- kauhistelija
Nyt sama uutinen oli jälleen niin, että siinä mainitaan myös tuo 63 vuoden eläkeikä, mutta edelleen tuo edellä mainittu tavoite ja "jos pehmeät keinot ei riitä", mutta mitä ovat sitten ne kovat keinot. Miksi uutisoidaan näin hämäräperäisesti?!
- kauhistelija
Tässä tämä uutinen vielä. Osaako joku selittää, että mitä tarkoittaa?
"SAK:ssa on nyt halua neuvotella vanhuuseläkeiän alarajasta. SDP on pitänyt kiinni hallitusohjelman kirjauksesta, jonka mukaan rajaa ei tämän vaalikauden aikana muuteta.
Tähän asti SAK on yksiselitteisesti torjunut vanhuuseläkkeen alarajan noston 63 vuodesta.
Järjestön lieventyneestä kannasta kertoi lauantaina Helsingin Sanomat. Lehden mukaan järjestön hallitus on antanut puheenjohtaja Lauri Lylylle (sd) valtuudet neuvotella työmarkkinajärjestöjen kanssa myös eläkeiän nostosta.
Eläkeikää pyritään yhä nostamaan ensisijaisesti pehmeillä keinoilla eli parantamalla työviihtyvyyttä ja työssä jaksamista.
Järjestöjen ja hallituksen yhteisenä tavoitteena on nostaa eläkkeelle siirtymisikää 62,4 vuoteen. Se toteutuisi vuoteen 2025 mennessä.
SAK:ssa katsotaan, että jos tämä ei näytä onnistuvan, eläkeiän nostamisesta ikäluokittain voitaisiin kuitenkin neuvotella."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012021115192672_uu.shtml - vieras 60:ltä
Kunhan sais ensin töitä näin yli 60v, mutta kukaan ei palkkaa vaikka on vuosikymmenien työkokemus, eli olen liian vanha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama204988Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634006Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve723584Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732678Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472443Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta592328Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl632113Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272077- 1261544
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko361495