saako

openoffisessa

mitenkään poistettua kopioidusta tekstistä niitä hyperlinkkejä?Minähän en oikeasti tietenkään kopio mutta ajattelin vaan kysyä :D

6

1031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se ainakin menee näin:

maalaat linkin, klikkaat hiiren oikealla tekstin päällä ja valikosta poista hyperlinkki.
      silloin se jättää tekstin mutta linkki poistuu.
      varmaan oo:ssa menee samalla tavalla.

• se onnistuu

Ku valitset linkin kakkospainikkeella, ja sieltä: muotoile hyberlinkkiä ja sit poista...

Itse käytän tekstin liittämiseen muokkaa; liitä määräten ; ja sit valiten muotoilematon teksti. Näin ei tule ongelmia kopiodun tekstin suhteen

• se onnistuu kirjoitti:

Ku valitset linkin kakkospainikkeella, ja sieltä: muotoile hyberlinkkiä ja sit poista...

Itse käytän tekstin liittämiseen muokkaa; liitä määräten ; ja sit valiten muotoilematon teksti. Näin ei tule ongelmia kopiodun tekstin suhteen

Pieni tarkennus: ainakaan 3.0.1-versiossa ei ole tuota muotoile hyperlinkkiä -komentoa. Mutta se onnistuu näin: valitse linkki kakkospainikkeella, valitse Fontti..., sieltä Hyperlinkki-välilehti ja sitten tyhjennät URL-osoitelaatikon.

Kaikki hyperlinkit saat poistettua kerralla valitsemalla koko tekstin (napsauta hirellä taulukoiden ulkopuolella ja valitse Muokkaa -> Valitse kaikki tai CTRL-A) ja sen jälkeen Muotoilu -> Oletusmuotoilu (tai CTRL-M).

Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä, että Liitä määräten -> Muotoilematon teksti on suositeltava tapa kopioida tekstiä nettisivulta. On paljon helpompaa muotoilla teksti alusta lähtien itse kuin yrittää selvittää muotoiluineen kopioidun tekstin muotoiluasetuksia.

• parkkirauta
        Urmensch kirjoitti:

Pieni tarkennus: ainakaan 3.0.1-versiossa ei ole tuota muotoile hyperlinkkiä -komentoa. Mutta se onnistuu näin: valitse linkki kakkospainikkeella, valitse Fontti..., sieltä Hyperlinkki-välilehti ja sitten tyhjennät URL-osoitelaatikon.

Kaikki hyperlinkit saat poistettua kerralla valitsemalla koko tekstin (napsauta hirellä taulukoiden ulkopuolella ja valitse Muokkaa -> Valitse kaikki tai CTRL-A) ja sen jälkeen Muotoilu -> Oletusmuotoilu (tai CTRL-M).

Olen kyllä edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siinä, että Liitä määräten -> Muotoilematon teksti on suositeltava tapa kopioida tekstiä nettisivulta. On paljon helpompaa muotoilla teksti alusta lähtien itse kuin yrittää selvittää muotoiluineen kopioidun tekstin muotoiluasetuksia.

Ovat kyllä rasittavia noi hyperlinkit - huomannut kans! Pitääpä kans ruveta käyttämään tuota liitä muotoilematon teksti :) Joskus minulla käy niinkin, että teksti pitää valita moneen kertaan ennen kuin näyttää, että siellä laatikossa on se hyperlinkki!

• OO 3.0
        parkkirauta kirjoitti:

Ovat kyllä rasittavia noi hyperlinkit - huomannut kans! Pitääpä kans ruveta käyttämään tuota liitä muotoilematon teksti :) Joskus minulla käy niinkin, että teksti pitää valita moneen kertaan ennen kuin näyttää, että siellä laatikossa on se hyperlinkki!

OO 3.0:ssa: hiiren oikea näppäin ja siitä ylimpänä oleva vaihtoehto "oletusmuotoilu" (ilmeisesti sama kuin leipäteksti); näin hyperlinkit häviävät ja tekstistä tulee leipätekstiä. Tässä siis otsikot muuttuvat myös leipätekstiksi eli niiden numeroinnit ja fontit ym. häviävät muuttuen leipätekstiksi.

• OO 3.0
        OO 3.0 kirjoitti:

OO 3.0:ssa: hiiren oikea näppäin ja siitä ylimpänä oleva vaihtoehto "oletusmuotoilu" (ilmeisesti sama kuin leipäteksti); näin hyperlinkit häviävät ja tekstistä tulee leipätekstiä. Tässä siis otsikot muuttuvat myös leipätekstiksi eli niiden numeroinnit ja fontit ym. häviävät muuttuen leipätekstiksi.

Otsikot pysyvätkin normaalina ja ainoastaan hyperlinkit häviävät!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      132
      4506
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      80
      3250
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1540
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1385
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      96
      917
    6. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      79
      804
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      19
      768
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      710
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      112
      699
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      42
      628
    Aihe