TAPIOLAN KORVAUSAIKATAULU

Jalka murtunut

Kylläpä on tosi nulkki vakuutusyhtiö tämä TAPIOLA.
Jalkani murruttua vapaa-ajan tapaturmassa vein vahinkoilmoituksen ja hoitokuitteja TAPIOLAN KUOPION
konttoriin. Virkailija pirullisesti hymyillen totesi, että menee vähintäänkin 45 päivää, ennenkuin asiaasi käsitellään. Minä puolestani totesin, että täytyy laskutkin maksaa samanlaisella viiveellä. Tapiola kyllä perii heti viivästyskorkoa:
kokemusta on, koska matkatöistäni johtuen eräs lasku viivästyi 18 päivää, niin johan TAPIOLA peri
korkoa 11,5 % eli 0,97 € eli PIKKUMAISTA VITTUMAISTA NIPOTTAMISTA.
Asia on muistissa ja minäkin perin korot viivästyneille korvauksille.
Suosittelen vakuutuksien irtisanomista TAPIOLA-YHTIÖSTÄ koska korvauspalvelu on tosi hidasta ja
asiakaspalvelu (ainakin KUOPIOSSA) suorastaan ylimielistä ja halveksittavaa !

69

12124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpa ja hyvä ?

      Ei mitään uutta. Minulle lääkäri määräsi fysikaalista hoitoa vammaan. Laitoin tiedon vakuutusyhtiööni Fennialle, sieltä vastattiin samoin iloisella äänellä käsittelyn vievän pari viikkoa. Totesin hoidon liittyvän toimintakyvyn ylläpitämiseen, joten tauko hoidossa ei ainakaan paranna asiaa, ei mitään vaikutusta käsittelynopeuteen. Sama toistui kun hoitosarjan päätyttyä sain uuden hoitomääräyksen, taas käsittelyaika. Mitä se vakuutusyhtiötä huolettaa jos hoidot keskeytyvät.
      Mitään asiaa ei osata neuvoa, jos ei osaa itse kysyä, siksi saattaa jäädä jotain korvausta saamatta ja sehän sopii yhtiölle.

      • Hurjis

        että moni muukin odottaa korvausasiansa käsittelyä. Jonojen ohi ei vedetä mitään. Mitä enemmän huutaa ja melskaa, sitä varmennin asia "unohtuu" pariksi viikoksi ihan iloisesti. Näin kertoi eräs vakuutusyhtiössä työskentelevä tuttuni jo vuosia sitten. Fiksujen ja sympaattisten asiakkaiden asioita voitiin tietenkin nopeuttaa, eli poiketa pääsäännöstä. Siis mitä v-mäisemmin käyttäydyt, sitä kauemmin kestää.

        Moniko muuten tietää, että monessa vakuutusyhtiössä on myynnin atk-järjestelmät hiottu viimeisen päälle ja pahimmillaan korvausasioita hoitavat ihmiset joutuvat taistelemaan jopa 70-luvulta peräisin olevien ohjelmien kanssa. Tämä kertonee jotain siitä arvostuksesta, mitä korvauskäsittelyä kohtaan osoitetaan yhtiöissä. Kuitenkin nimenomaan korvauskäsittely on se, millä asiakas mittaa yhtiönsä tason. Palkoissakin korvauskäsittelijät ovat jopa satoja euroja vakuutuskäsittelijöitä jäljessä. Vakuutuskäsittelijät vain tarkistavat myynnin tekemät vakuutukset ja hyväksyvät ne lopullisesti. Kun korvauskäsittelyn arvostus yhtiöissäkin on alhaisella tasolla, on turhaa odottaa mitään superpalvelua. Hyvä, kun rahat joskus tulevat.


    • perustelut

      {Suosittelen vakuutuksien irtisanomista TAPIOLA-YHTIÖSTÄ koska korvauspalvelu on tosi hidasta ja
      asiakaspalvelu (ainakin KUOPIOSSA) suorastaan ylimielistä ja halveksittavaa !} ^~ hyvät ovat perustelut vakuutuksien irtisanomisille. voit olla tosi kiitollinen siitä, että korvataan.
      tuosta viiveestä, sääntöjen mukaan vakuutusyhtiöiden on annettava päätös/käsiteltävä asia kuukaudensisällä. ellei vakuutusyhtiö ilmoita mahdollisesta viiveestä kirjallisesti.
      vakuutusyhtiön viiveistä voi tehdä kantelun Vakuutusvalvontavirastolle. ovatko vakuutuksesi huonossa vakuutusyhtiössä kun se korvaa vahinkosi?

      • Asiakkaan puolella

        Taidat olla Tapiolan henklökuntaa, kun noin olet
        heidän puolellaan, etkä lue asiakkaan tosiasioita ja heti alat luetella lakipykäliä ja valitusviranomaisia.
        Niin onhan se yksi tapa hoitaa asiakaspalvelua valitusviranomaisten kautta ja lopulta raastuvan kautta .....


      • Tappiolla
        Asiakkaan puolella kirjoitti:

        Taidat olla Tapiolan henklökuntaa, kun noin olet
        heidän puolellaan, etkä lue asiakkaan tosiasioita ja heti alat luetella lakipykäliä ja valitusviranomaisia.
        Niin onhan se yksi tapa hoitaa asiakaspalvelua valitusviranomaisten kautta ja lopulta raastuvan kautta .....

        Eihän tuo h*****tti mikään henkilökuntaa oo, kun yrittää kikkailla tietokoneella. Ei muuten taida tuon Urpon näppiksessä olla isoja kirjaimia, kun alottaa lauseetkin pienellä. Luulee olevansa joku Tapiolan kätyri tai joku muu tosi Urpo. Oikeinko asiakkaan tarttis kiitellä ja olla kiitollinen
        moisesta korvaus- ja asiakaspalvelusta?


      • Mä vaan

        Oma tieto ja kokemus on, että vakuutusyhtiöt vedättävät maksuja 90 vuorokautta. Senkin lisäksi voivat vaatia "jotain", jolla saa lisäaikaa. Korkoja... ikinä kuulutkaan että toisin päin asiakkaalle niitä tulisi.

        Kela on joskus maksanut muutaman kympin kahden vuoden odottamisesta korkoja..


      • ovat...
        Mä vaan kirjoitti:

        Oma tieto ja kokemus on, että vakuutusyhtiöt vedättävät maksuja 90 vuorokautta. Senkin lisäksi voivat vaatia "jotain", jolla saa lisäaikaa. Korkoja... ikinä kuulutkaan että toisin päin asiakkaalle niitä tulisi.

        Kela on joskus maksanut muutaman kympin kahden vuoden odottamisesta korkoja..

        velvollisia maksamaan viivästyskorkoa mikäli korvaus maksetaan yli kuukauden päästä. Ainakin Tapiolassa lukee asia, että maksavat viivästyskoron mikäli maksu venyy yli kuukauteen.

        Toinen asia on saako sitä pyytämättä. Mutta eiköhän maksa kun pyytää sillä ei siitä vastuusta hekään pääse eroon mitenkään.

        Nämä on aina ikuisuuskysymyksiä: Onko vakuutusyhtiö hyvä vai ei? Joillakin ei ole mitään ongelmia ja toisilla on. Ikävä kyllä tasan ei aina käy onnen lahjat.

        Ja en ole Tapiolassa töissä...

        Tapiolan asiakas kunnes löytyy syy vaihtaa...


      • pulinaa
        ovat... kirjoitti:

        velvollisia maksamaan viivästyskorkoa mikäli korvaus maksetaan yli kuukauden päästä. Ainakin Tapiolassa lukee asia, että maksavat viivästyskoron mikäli maksu venyy yli kuukauteen.

        Toinen asia on saako sitä pyytämättä. Mutta eiköhän maksa kun pyytää sillä ei siitä vastuusta hekään pääse eroon mitenkään.

        Nämä on aina ikuisuuskysymyksiä: Onko vakuutusyhtiö hyvä vai ei? Joillakin ei ole mitään ongelmia ja toisilla on. Ikävä kyllä tasan ei aina käy onnen lahjat.

        Ja en ole Tapiolassa töissä...

        Tapiolan asiakas kunnes löytyy syy vaihtaa...

        Täällä en ole huomannut kirjoituksia siitä, että Tapiola olisi korvausasioissa sahannut asiakkaitaan silmään. Monista muista vakuutusyhtiöistä on ollut kirjoituksia kuinka vakuutusyhtiöt kiermuttelevat korvauksissa. Jostain pienistä hässäköistä Tapiolan kanssa on kyllä kirjoitettu.
        Tapiolassa En ole töissä enkä asiakas.


      • joku vaan
        Mä vaan kirjoitti:

        Oma tieto ja kokemus on, että vakuutusyhtiöt vedättävät maksuja 90 vuorokautta. Senkin lisäksi voivat vaatia "jotain", jolla saa lisäaikaa. Korkoja... ikinä kuulutkaan että toisin päin asiakkaalle niitä tulisi.

        Kela on joskus maksanut muutaman kympin kahden vuoden odottamisesta korkoja..

        Vakuutusyhtiöillä on 30 vrk aikaa käsitellä VAPAAEHTOISTEN vakuutusten korvauksia ja 90 vrk LAKISÄÄTEISTEN vakuutusten vahinkoja. Aika lasketaan siitä kun aiakas on toimittanut kaikki tarpeelliset tiedot. Näiden aikojen jälkeen vakuutusyhtiöt maksavat automaattisesti viivästyskorkoa.


      • AXLEY
        joku vaan kirjoitti:

        Vakuutusyhtiöillä on 30 vrk aikaa käsitellä VAPAAEHTOISTEN vakuutusten korvauksia ja 90 vrk LAKISÄÄTEISTEN vakuutusten vahinkoja. Aika lasketaan siitä kun aiakas on toimittanut kaikki tarpeelliset tiedot. Näiden aikojen jälkeen vakuutusyhtiöt maksavat automaattisesti viivästyskorkoa.

        Edellinen kommentti sisälsi sen kieroilun jota vakuutusyhtiö käyttää jatkuvasti. Kun vakuutusyhtiö on myöhässä maksuista , mikä on erittäin yleistä tuossa heinä- elo- syyskuulla, he pyytävät vielä jonkun "tarkentavan" paperin. Näin myöhästyminen saadaan asiakkaan syyksi... Kesälomat ovat tuo syy , miksi myöhästytään...
        Lähes puoli vuotta viipyi Tapiolassa korvaus vuonna 2004. Ei korkoja, ...


      • Vältä Fenniaa
        Mä vaan kirjoitti:

        Oma tieto ja kokemus on, että vakuutusyhtiöt vedättävät maksuja 90 vuorokautta. Senkin lisäksi voivat vaatia "jotain", jolla saa lisäaikaa. Korkoja... ikinä kuulutkaan että toisin päin asiakkaalle niitä tulisi.

        Kela on joskus maksanut muutaman kympin kahden vuoden odottamisesta korkoja..

        Fennialle kesti iloiset 6kk käsittelyssä. Siinä välissä ehdettiin elää neljää vuodenaikaa:talvea, kevättä, kesää(jolloin kaikki oli lomilla ja mitään ei tapahtunut) ja vielä alkusyksyä.

        Mitään ei tietenkään korvattu.


    • jcx

      kannattaisi ottaa käyttöön Tapiolan verkkotunnukset niin korvaukset tulee tilille muutamassa päivässä...niin ainakin minun kohdalla kun mursin kolme varvastani! Kaikki korvaukset minun kohdallani ovat ainakin hoituneet erinomaisesti Tapiolassa ja voin suositella kyseistä yhtiötä =)

      • ====?!?

        Kun otetaan vertailuun kaikki vakuutusyhtiöt niin vähiten moitteita kuulee Tapiolasta. Kun hoidetaan asiat kunnialla niin mistä tulisikaan moitteita. Tälläkin vakuutukset sivustolla mitä on ollut kirjoituksia Tapiolasta niin ne ovat olleet kutakuinkin minimaallisia asiakkaiden pettymyksiä. Jokaisesta asiakkaalle tehdystä vilpistä tulee vakuutusyhtiölle arvon menetystä.


      • Valituksia Tapiolasta
        ====?!? kirjoitti:

        Kun otetaan vertailuun kaikki vakuutusyhtiöt niin vähiten moitteita kuulee Tapiolasta. Kun hoidetaan asiat kunnialla niin mistä tulisikaan moitteita. Tälläkin vakuutukset sivustolla mitä on ollut kirjoituksia Tapiolasta niin ne ovat olleet kutakuinkin minimaallisia asiakkaiden pettymyksiä. Jokaisesta asiakkaalle tehdystä vilpistä tulee vakuutusyhtiölle arvon menetystä.

        Olin tilaisuudessa, jossa väitettiin vakuutuslautakunnissa olevan eniten juuri Tapiolan juttuja käsittelyssä. Mutta todenperäisyydestä en tiedä.Lienee selvästikin seurausta Tapiolan jo jonkin aikaa voimassa olleista ohjeista. Näillä aivan helvetin tiukoilla ja "överiksi" menneillä ohjeilla kompensoidaan taas taantuman vaikutuksia osakkeenomistajille. Innokkaasti myös odottelen vakuutuslautakunnan "datapankin" aukeamista.Koskahan on on ollut viimeksi auki?


      • skepger
        Valituksia Tapiolasta kirjoitti:

        Olin tilaisuudessa, jossa väitettiin vakuutuslautakunnissa olevan eniten juuri Tapiolan juttuja käsittelyssä. Mutta todenperäisyydestä en tiedä.Lienee selvästikin seurausta Tapiolan jo jonkin aikaa voimassa olleista ohjeista. Näillä aivan helvetin tiukoilla ja "överiksi" menneillä ohjeilla kompensoidaan taas taantuman vaikutuksia osakkeenomistajille. Innokkaasti myös odottelen vakuutuslautakunnan "datapankin" aukeamista.Koskahan on on ollut viimeksi auki?

        Eikös Tapiola ole keskinäinen vakuutusyhtiö???


      • tottakai
        skepger kirjoitti:

        Eikös Tapiola ole keskinäinen vakuutusyhtiö???

        Tapiola on asiakkaidensa omistama yhdistys.


      • diipadaadaaaa

        Hain korvausta lääkärikuluista eilen sähköisen korvauspalvelun kautta... TÄNÄÄN OLI KORVAUSSUMMA TILILLÄ :D en ole ikinä saanut näin hyvää ja nopeaa palvelua vakuutusyhtiöstä aiemmin.. -suosittelen!


    • joooopajooooo

      minä olen odottanut tapiolalta autosta korvauksia jo kohta vuoden eikä mitään kuulu ja soittelu ei auta mitään.perkele!!!!!!

      • kurrepuiston nettie

        Minäkin olen odottanut korvausta jo 2 ja puoli kuukautta. Kun olen soitellut on vastaus ollut, että korjaamon laskua ei ole vielä tullut. Otin yhteyttä korjaamoon ja lasku on lähtenyt ajallaan, joten jo kaksi virkailijaa on valehdellut minulle päin naamaa. En ikinä laittaisi vakuutuksiani tähän yhtiöön. If on vakuutusyhtiöni ja kaikki hoituu heti niinkuin pitääkin.


    • nyt se nähtiin

      ei ole ihme jos tapiola vetkuttelee ja jättää korvauksia maksamatta kun sillä on niin paljon rötösherroja palkkalistoilla sillä täytyyhän sen firman jostakin voitto saada ja tavalliselta kansalta se on helppo ottaa. tänään juuri kärähti muutama tapiolan vahinkotarkastaja rötöstelystä hehheh....olen muuten kauan ihmetelly miten vahinkotarkastajat voivat olla vakuutusyhtiöiden palkkalistoilla???eiköhän sen pitäisi olla ihan oma instanssinsa.aika outoa,tulee houkutus "syödä kuormasta".

      • AXLEY

        Entäs edustajat sitten ? Kun korvauksia ei tule aivan talonpoikais järkevistä tapauksista niin vakuutus edustaja ei enään olekkaan yrityksessä mukana, vaan ulkopuolinen jolla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa asiakkaan puolesta. Vahinkotarkastajat , edustajat , lääkärit muodostavat vakuutusyhtiön ympärille harmaan vyöhykkeen jolla musta muuttuu valkoiseksi ja mahdoton mahdolliseksi.


      • If tai Pohjola
        AXLEY kirjoitti:

        Entäs edustajat sitten ? Kun korvauksia ei tule aivan talonpoikais järkevistä tapauksista niin vakuutus edustaja ei enään olekkaan yrityksessä mukana, vaan ulkopuolinen jolla ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa asiakkaan puolesta. Vahinkotarkastajat , edustajat , lääkärit muodostavat vakuutusyhtiön ympärille harmaan vyöhykkeen jolla musta muuttuu valkoiseksi ja mahdoton mahdolliseksi.

        Paska firma. Vaihtakaa. Korvauskäsittely maailman hitainta. Itsellänikin kesti parikuukautta. Kaverin auto varastettiin, niin Tapiolalla kesti korvauskäsittelu reilunvuoden. Mitä luulette vaihtoko yhtiötä.


    • Nipoa on ja wanhaa

      Korvauspalvelu ei vastaa ja numero ilmoitetaan virheelliseksi vaikka se täällä netissä näkyy. Samoja kokemuksia korvausten suhteen että aina yrittävät kääntää asian niin ettei korvausta suoritettaisi mistään mutta vakuutusmaksut kyllä pitää maksaa ja nopeasti tai perintätoimisto jatkaa.

      • V*****ä

        Kuinka voi asioita hoitaa millään aikataululla, kun nytkin sopimuksen tehnyt Tapiolan tarkastaja jäi pitkälle sairaslomalle. Hänen töitään (sotkuja) ei kuulemma voi hoitaa kukaan muu!!!


    • pettynyt..

      Eipä se täällä Oulussakaan sen parempaa ole. Automme varastettiin ja siinää mukana meni kaikki työkalumme,jotka olivat kontissa seuraava päivää varten. Olimme aamulla lähdössä autoa korjaamaan,mutta auto olikin jo lähtenyt omille teilleen.Jolle kulle tullut vissiin tarvetta.No paperit laitettiin tapiolaan,että saadan korvaukset kuitenkin. Minä olen vakuutuksen ottaja ja papereissa myös kaikkien tavaroiden omistaja. Itse allekirjoitin kaikki paperit.No,vakuutusyhtiön pikkurouva päättikin soittaa avopuolisolleni ja olipa siinä samalla todennut,että enhän minä tiedä muka tavaroista mitään koska ne liittyvät autoihin.Kyllähän minulla otti kierrosta.Ei siinä kaikki.Aikovat nyt ottaa noin puolet korvauksista,koska meille on kotivakuutuksen eräpäivä mennyt viikko sitten ja samoin autonvakuutus myös!! Laitoin sähköpostia,että mitenpä niitä maksellaan kun kaikki säästössä olleet rahat menivät uuteen autoon ja korvausrahoilla oli tarkoitus sitten maksella laskuja jne jne...No asia meni "uuteen" käsittelyyn.Totesin jo vakuutusyhtiölle,että en tule tyytymään hiljaisin äänin nykyiseen päätökseen jos se ei muutu.

      Olen tosiaan opiskelija ja avopuolisoni on oppisopimuskoulutukessa,joten rahaa ei ole ylimääräistä..KIITOSTA VAAN TAPIOLA ERITTÄIN NOPEASTA JA YMMÄRTÄVÄISESTÄ PALVELUSTA!

    • perseestä on

      Samaa mieltä asiasta Tapiolan korvauskäsittely on ylimielistä ja käsittelyajat täysin kohtuuttomat.
      Laitoin tapaturmasta ilmoituksen marraskuun alussa, mutta vieläkään tänä päiväna Tapiola ei ole korvaushakemustani käsitellyt.
      Laskut kyllä sinne päin on maksettava ajallaan!
      Harkitsen tämän tapahtuman jälkeen,että siirryn toiseen vakuutusyhtiöön.

      • Näin on!

        Tapiola myöntää alan julkaisussa, Vakuutusväki lehdessä, itsekin ongelmansa. Huono kulusuhde, Pohjola vie asiakkaat, If vei S-kortin, henkilöstöä vähennetään rajusti, eikä asiakkaille annettuja lupauksia kyetä pitämään.
        Eli kriisiyhtiö.


      • liemikuuri.
        Näin on! kirjoitti:

        Tapiola myöntää alan julkaisussa, Vakuutusväki lehdessä, itsekin ongelmansa. Huono kulusuhde, Pohjola vie asiakkaat, If vei S-kortin, henkilöstöä vähennetään rajusti, eikä asiakkaille annettuja lupauksia kyetä pitämään.
        Eli kriisiyhtiö.

        Pakkohan se on jostain säästää.


      • TOSI KYPSÄ
        Näin on! kirjoitti:

        Tapiola myöntää alan julkaisussa, Vakuutusväki lehdessä, itsekin ongelmansa. Huono kulusuhde, Pohjola vie asiakkaat, If vei S-kortin, henkilöstöä vähennetään rajusti, eikä asiakkaille annettuja lupauksia kyetä pitämään.
        Eli kriisiyhtiö.

        Olen autokolarissa vahinkoa kärsinyt. Syyllinen on TAPPIOLAN asiakas. Vakuutusyhtiö pantaa korvauksia ja sieltä tulee suoraa paskapuhetta korvaan. Milloin on mikäkin paperi hukassa. Ilmoitin että teen rikosilmoituksen Tapiolaa vastaan jos ei ala tapahtumaan.


      • korvauksensaaja
        TOSI KYPSÄ kirjoitti:

        Olen autokolarissa vahinkoa kärsinyt. Syyllinen on TAPPIOLAN asiakas. Vakuutusyhtiö pantaa korvauksia ja sieltä tulee suoraa paskapuhetta korvaan. Milloin on mikäkin paperi hukassa. Ilmoitin että teen rikosilmoituksen Tapiolaa vastaan jos ei ala tapahtumaan.

        Jokaisen yhtiön korvauskäsittelyssä tulee ajoittain ruuhkia joka johtaa käsittelyn pitkittymiseen. Eikä yhtiön nimellä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Pitkittyneen käsittelyn perusteella ei voi vielä leimata vakuutusyhtiötä huonoksi yritykseksi. Joissain vahinkoasioissa korvaus tulee alle 24 tunnissa, ja jotkut asiat pitkittyvät. Kukaan ei vak.yhtiössä tahallaan vitkuttele asioiden kanssa, mitä itua siinä olisi? Mitä nopeammin saavat korvausasiamme pois alta, voivat he siirtyä seuraavaan? Mitä he siitä muka saavat, että antavat asiakkaiden odottaa??? Ompa hämmentävää, että jotkut ajattelee niin.

        Korvauskäsittelyn nopeuteen voi myös itse omalla toiminnallaan vaikuttaa. Selkeät ja tarvittavat lisäselvitykset tulee toimittaa SELKEIDEN selitysten kera, mutisematta siitä, että "miksi näitä pyydetään ym." . Miksi kaikki pitää tapahtua 24h sisällä? suurin osa meistä korvauksia odottelevista saa itkupotkuraivarit jollei saada kaikkea mitä halutaan juuri sen ajan sisällä mikä on meille itselle mukavinta. Lisäksi pitää olla sinut sen asian kanssa, että vakuutus ei aina korvaa kaikkea.

        Vakuutusyhtiöt korvaavat varmaan ainakin n. 85 % tulevista hakemuksista, ja loput jäävät kokonaan tai osittain ilman korvausta. Ja kuitenkin 90% niistä ihmisistä jotka jäivät ilman korvausta tulevat tänne palstoille kirjoittelemaan, kun jäivät ilman korvausta tai kun käsittely kestää. Ja ne 85% jotka saavat korvaukset, istuvat kodeissaan tyytyväisenä eivätkä tule tänne kehumaan kuinka he saivat juuri suuret korvaukset esim. polvileikkaukseen vakuutusyhtiöltä, ja johon heillä ei olisi ollut varaa ilman vakuutusta.

        En ole itsekkään saanut aina kaikkia hakemiani korvausta, mutta olisihan se ihan tyhmää, että vakuutus korvaisi IHAN KAIKEN, rajaamatta mitään pois! Ja olen sen asian kanssa ihan sinut. Välttyy turhalta stressiltä.

        Ja ei, en ole vakuutusyhtiössä töissä. Olen vain lopeeni kyllästynyt näihin negatiivisiin kommentteihin vakuutusyhtiöistä. Kun omasta näkökulmastani vakuutusyhtiöt tekevät paljon enemmän hyvää, kuin pahaa.


      • kyrpiintynyt!
        korvauksensaaja kirjoitti:

        Jokaisen yhtiön korvauskäsittelyssä tulee ajoittain ruuhkia joka johtaa käsittelyn pitkittymiseen. Eikä yhtiön nimellä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Pitkittyneen käsittelyn perusteella ei voi vielä leimata vakuutusyhtiötä huonoksi yritykseksi. Joissain vahinkoasioissa korvaus tulee alle 24 tunnissa, ja jotkut asiat pitkittyvät. Kukaan ei vak.yhtiössä tahallaan vitkuttele asioiden kanssa, mitä itua siinä olisi? Mitä nopeammin saavat korvausasiamme pois alta, voivat he siirtyä seuraavaan? Mitä he siitä muka saavat, että antavat asiakkaiden odottaa??? Ompa hämmentävää, että jotkut ajattelee niin.

        Korvauskäsittelyn nopeuteen voi myös itse omalla toiminnallaan vaikuttaa. Selkeät ja tarvittavat lisäselvitykset tulee toimittaa SELKEIDEN selitysten kera, mutisematta siitä, että "miksi näitä pyydetään ym." . Miksi kaikki pitää tapahtua 24h sisällä? suurin osa meistä korvauksia odottelevista saa itkupotkuraivarit jollei saada kaikkea mitä halutaan juuri sen ajan sisällä mikä on meille itselle mukavinta. Lisäksi pitää olla sinut sen asian kanssa, että vakuutus ei aina korvaa kaikkea.

        Vakuutusyhtiöt korvaavat varmaan ainakin n. 85 % tulevista hakemuksista, ja loput jäävät kokonaan tai osittain ilman korvausta. Ja kuitenkin 90% niistä ihmisistä jotka jäivät ilman korvausta tulevat tänne palstoille kirjoittelemaan, kun jäivät ilman korvausta tai kun käsittely kestää. Ja ne 85% jotka saavat korvaukset, istuvat kodeissaan tyytyväisenä eivätkä tule tänne kehumaan kuinka he saivat juuri suuret korvaukset esim. polvileikkaukseen vakuutusyhtiöltä, ja johon heillä ei olisi ollut varaa ilman vakuutusta.

        En ole itsekkään saanut aina kaikkia hakemiani korvausta, mutta olisihan se ihan tyhmää, että vakuutus korvaisi IHAN KAIKEN, rajaamatta mitään pois! Ja olen sen asian kanssa ihan sinut. Välttyy turhalta stressiltä.

        Ja ei, en ole vakuutusyhtiössä töissä. Olen vain lopeeni kyllästynyt näihin negatiivisiin kommentteihin vakuutusyhtiöistä. Kun omasta näkökulmastani vakuutusyhtiöt tekevät paljon enemmän hyvää, kuin pahaa.

        Tapiola ei mistään kotoisin!30.8-09 mp- onnettomuus,siitä saakka taistellu ja aina saa odottaa ansiomenetystä(liian pitkään)saattaa mennä jopa 45pv ennen kuin saa seuraavat(omat eurot)tilille.selityksiä selitysten perään!kyseessä kuitenkin jo 8kk sitten käsitelty asia.Muutto oli tällä viikolla tapiolassa joten viivästyy maksu,vastasin että niin se on kohta mullakin muutto edessä...


    • kiitettävästi

      Vaimolla murtui viime syksynä ranne nyt minulta nilkka. Teimme if-vakuutusyhtiöön netissä vahinkoilmoituksen. Molemmissa tapauksissa tuli seuraavana päivänä päätös korvauksien suorittamisesta. Korvaukset ovat tulleet tileille myös välittömästi. Ei voi enää nopeampaa ja parempaa palvelua olla. Kaikki kiitos if-vakuutusyhtiölle, tulen suosittelemaan yhtiötä.

    • oli 11.5 %

      no et ole lautunut vaikka aikaa on 11.5 % viivästys korosta (vuotuista korkoa)

      No onhan se harmi kun omasta mokastaan joutuu maksamaan.
      B to B kaupassa voi viivästyskorko olla suurempi kuin kulutytajille.

      En minä sitä yleensä peri pikku asioissa ellen halua päästä asiakkasta eoon.

      • oli kyllä 2008

        Tai miten sen nyt ottaa v. 2008 loppuun. Mutta onkos nyt 11.5. 2010.
        Anteeksi ketju on (Tapiolan tarpeellinen ja tarpeeton) mollaaminen alkoikin jo maaliskuussa 2009


    • ananymo

      tiedä kuinka ajankohtainen tämä keskustelu on mutta itse (ja muut asianosaiset) on kyllä saanut odottaa tapiolalta ihan tarpeeksi ja omia vakuutuksiani en aio ikinä kyseisestä vakuutusyhtiöstä ottaa. henkilön kuolemasta kesti 4 vuotta, että tuli liikennevahinkolautakunnan lausunto. tämän jälkeen tapiola on kyllä heti ollut vailla lausuntoa omasta elintilanteestani kuoleman aikaan minkä lähetin samantien. nyt kulunut kolme kuukautta eikä mitään kuulunut. jättänyt soittopyynnön noin kolme viikkoa sitten. ei soitettu. voiko kuolleen henkilön vakuutusasioiden selvitys kestää jumalauta 5 vuotta!! vain tapiolassa. jos joku kertoo minulle että tämä on ihan normaalia toimintaa niin sitten tyydytään siihen, mutta mielestäni erittäin törkeätä maksavia asiakkaita kohtaan. 5 vuotta kohta!!

    • Kyllästynyt1982

      Joo, ei Tapiola ainakaan ole ripeimmästä päästä noissa korvaus jutuissa. 3kk sitten repes polvesta kierrukka, ja vielä töissä. Ekan kuukauden saikut korvanneet firmalle mutta sitten ei mitään. Yrittäjä kun olen, Tapiolan pitäisi maksaa minulle loppu sairasloma suoraan. Eli 2kk ollut nyt ilman rahaa ja ei soittelut ole paljon auttanut. Huomenna meen lasku nivaskan kanssa paikallisen Tapiolan konttoriin ja lämäisen pöytään että maksakaa nuo sitten kun ette osaa sitä enteriä painaa korvauksien osalta. Irtisanon heti kaikki vakuutukset ks. firmasta kun tämän jupakan saan setvittyä.
      En ainakaan voi suositella kellekkään

    • jare..-

      No joo 1kk. yleensä korvataan mukisematta,mutta kun pitkittyy homma menee vakuutuslääkärin tutkittavaksi ja toteamus esim. synnynnäinen heikkous.
      Näin mulla (akillesjänteen katkeaminen) ei auta vaikka olis 5:n muun lääkärin lausunto.

    • Ei Tapiola

      Tapiola vakuutukset on huonoja. Ei niistä saa mitään korvauksia, varsinkin jos olet rikkonut itsestäsi jotain, esim. käden. Tapiolan lääkärit toteavat vain sen johtuvan aikaisemmista syistä tai jostain muusta. Valituskaan ei auta mitään, koska lääkärit toteavat vain toisen lääkärin mielipiteen oikeaksi. Eli ainakin Tapiolasta kannattaa otta vakuutukset pois.

    • peetu561

      Tapiolasta sen verran että ei nuo pankkipalvelutkaan nopeimmasta päästä ole. olen kuukauden päivät yrittänyt lopettaa perintö tiliä ja aina sama vastaus konttorista että kahden päivän päästä pitäisi olla tilillä. no eipä oo rahoja näkynyt. saatanan paskiaiset. aina sama vitun laulu. kaksi päivää.

    • Missä kuluttajansuoj

      Olen täysin samaa mieltä Vakuutusyhtiö Tapiolan toiminnasta ja asiakaspavelun hitaudesta ja heikkoudesta. Loukkaannuin joulukuussa 2011 ja asiaa käsiteltiin yli puolivuotta, jonka jälkeen tuli sairauspäivärahat syyskuussa 2012. Tämän jälkeen ei ole sairauspäivärahoja eikä muitakaaan korvauksia tullut vaikka edelleen sairauslomalla tai kuntoutuslomaksihan asia vaihtui vuoden vaihteessa.

      Omaa korvauskäsittelyä koskeviin tiedusteluihin en saa vastauksia, sillä puhelimeen vastaavat virkailijat sanovat, että heillä ei ole varmaa tietoa, kun henkilö NN hoitaa asiaani. Jätän NN:lle soittopyynnön jos toisenkin, mutta NN ei ole soittanut yhteenkään soittopyyntöön. Jälleen soitan asiakaspalveluun, ei tietoa.

      Tapaturmaani käsiteltiin ja tutkittiin siis kuukaudet eli vakuutusyhtiö yritti kaikin tavoin kiemurrella ulos vastuusta. Kelalta neuvottiin, että älä anna periksi, tämä on selvä asia ja vastuu kuuluu vakuutusyhtiölle. Reilu puoli vuotta vakuutusyhtiö teki kaikkensa, mutta ei vielä ole keksinyt keinoa päästä irti velvoitteistaan. Olen pitänyt lakimiestä ajanhermoilla asioista ja häneltä saan tukea. Vakuutuslautakuntaan ja kuluttaja-asiamieheen on otettu yhteyttä myös eli katsotaan miten asiat hoituu.

      Johtajana olin vaihtamassa vakuutuksia toiseen yhtiöön syksyn 2011 aikana eli ennen sattunutta tapaturmaani. Kiireiden vuoksia asia jäi ja Tapiola on vakuutusyhtiömme, johon maksetaan sievoiset summat lakisääteisiä vakuutusmaksuja - ja ajallaan!!! Omat auto- ja kotivakuutuksemme ovat Pohjolassa ja yhden vakuutusasian kanssa olemme sinne joutuneet olemaan yhteydessä. Asia hoitui erittäin tehokkaasti vahinkoilmoituksen tekemisellä ja yhdellä puhelinsoitolla. Korvaussumma oli tilillämme viikon kuluttua tapahtumasta.

      En missään nimessä suosittele vakuutuksia Tapiolaan. Korvauskäsittelyn hitaus, korvausvastuiden epäselvyydet, asiakaspalvelun epäystävällisyys ja epäluotettavuus sekä jatkuvat kyselyt omien asioiden tilanteesta ja patistelusta niiden hoitamiseen vievät energiaa ja suututtavat kovasti.

      Tuttavani kertoi, että valituksia tulee eniten Tapiolan toiminnasta ja juttuja myös käräjillä Tapiolan vakuutuksista.

      Tapaturmastani kulunut vuosi ja 1 kuukausi ja odotellaan puolen vuoden takaisia sairauspäivärahoja...

    • eximus1

      Mitä enemmän huutaa ja melskaa, sitä varmennin asia "unohtuu" pariksi viikoksi ihan iloisesti. Siis mitä v-mäisemmin käyttäydyt, sitä kauemmin kestää.

      Sopiiko jos laitan toimeksiannon ja Bonar Oy on teihin päin yhteydessä ja voitte sopimia jatkosta? 9.10.2012

      9.10.2012 Kyllä sopii

      18,22013 Asia käsittelyssä soitamme Perjantaina

      1,5 2013 Tein korvaus hakemuksen nyt 1.5 2013 eikä mitään kuullu ?

      Joten EI tuo kiltisti odottelukaan toimi \ nopeuta 3kk en ole ollut yhdeydessä

      Reilu 3kk sitten soittivat asia käsittelyssä soitamme Perjantaina no eipä sanonut mikä Perjantai

    • Pekka Kaukalo

      Minullakin kokemuksia LähiTapiolan hitaudesta. Perusmaksu selvässä tapauksessa kestää kuukauden, kun if maksaa muutaman päivän sisällä. Ja asiakaspalvelussa liipalaapajuttuja erilaisista hässäköistä ym..

    • ei tapiolaa meille

      Saa olla varsin onnellinen jos yleensä JOTAIN saa tapiola-tappolasta

    • Lähitappiola

      Ensimmäinen ehdotus korvaussummasta yli vuoden päästä tapaturmasta, siihen asti väsytetään erilaisilla lisäselvityspyynnöillä. Tosin etukäteen maksettiin joku pikkusumma 8 kk:n odottelun jälkeen. Vinkkinä vaan: Ihan omillanne ootte, kannattaa pitää mielessä, kun jotain yritystoimintaa harjoitatte. Itselle olisi tullut konkurssi ellei olisi pitänyt huolta vakavaraisuudesta. Toiminta olisi loppunut yli puolenvuoden sairaslomasta, omasta varautumisesta huolimatta. Sopiva varautuminen on oman kokemuksen perusteella noin puolet sairausajan liikevaihdosta. Alallani on aika suuret kiinteät kulut.

    • tapiolako maksaa?

      Onko tapiola maksanut jollekin jotain ajallaan, ilman lakimiestä?
      On kyllä niin syvältä niiden korvauspuoli

      • dispointed

        Kyllä ne alkaa maksamaan kun katteet alkavat ropista ja irtisanomisia alkaa tulla.
        Jos tuntuu että on huono yhtiö niin ei muuta kun vaihtamaan vain. Niin minä olen tehnyt, ja joka kerta säästänyt satoja euroja. Yhtiön vaihtaminen kun on tämä päivä mitä helpoin homma. Pohjolasta huonoa kokemusta, sanoisin että en koskaan ota siltä vakuutusta enään.


    • ei tapiolaa

      Minun tapauksessani tapiola venyttää aikaa eteenpäin aina vain.
      Käräjille mennään
      kannattaa pysyä kaukana ko. "vakuutus"-yhtiöstä

    • pois tapiolasta

      Ei se Tapiola voi loputtomiin noin jatkaa. Asiakkaat alkaa kaikkoomaan ja se joudutaan liittämään johonkin toiseen yhtiöön.
      Tai sitten ne muuttaa tyyliään vielä kun se on mahdollista.
      Itse etsin toista yhtiötä paraikaa.
      Sain tarpeekseni.

    • Asiakas

      Jopa 2vrk meni että tuli sairauskuluvakutuksesta korvaus Lähitapiolasta.
      Nyt vaihtuu firma..

    • mitäs nytten

      Mitenkäs tuon tapiolan kanssa kun laitoin korvaushakemuksen hieman vanhemmasta älypuhelimesta jonka olen ostanut käytettynä ja nyt se sitten tippui järveen. Laitoin korvaushakemuksen menemään mutta nyt ne vaatii
      A) ostokuittia
      B) todistusta liittymän vaihdosta tai sulkemisesta.

      En jaksa nähdä asian suhteen vaivaa koska arvonlaskun sekä omavastuun jälkeen korvaussumma olisi varmaan 20e. Epäileekö vakuutusyhtö heti huijauksesta jos jätän vaan toimittamatta liitteet ja annan asian olla ja mitä he voivat tehdä jos en toimita liitteitä kerta korvauksiakaan ei ole maksettu suuntaan eikä toiseen.

    • oik. tiet. kand.

      Kyllä ihmiset käytettyjä puhelimia ostavat yksityishenkilöiltä, käyvän arvon voi määrittää myös ilman ostokuittia; aivan normaali kuvio todellakin.
      Itse joskus tekaisin ostokuitin käytetystä; vastapuolen nimi alle eli ostaja olin mäÄÄ ja ja ja myyjä taisi olla Vaposen Heska.

      Kaikki ihmiset eivät tajua sulkea liittymää, jos puhelin putoaa järveen, en minä ainakaan tajuaisi, se asia ei korvauksia epää eikä vahennä.

      Sillä ei ole mitään väliä mitä vakuutusyhtiö epäilee, ikänä kukaan ei pysty todistamaan esimerkiksi kännykän järveen putoamista vakuuspetokseksi ellei asiakas itse tunnusta, EI SITTEN NIIN KUKAAN EI TODELLAKAAN, ei ole mahdollista tunkeutua asiakkaan mielen syövereihin ja tiedustella omalta tunnolta että mitä tulikaan tehtyä..

    • ärsyttää !!!

      Hei!

      On kyllä monenlaista kiistaa eri vakuutusyhtiöstä, mutta tosi asia on niin että korvauspolitiikka on aivan sama, vak.ehdot vain eri. Tietyssä yhtiössä korvataan yksi asia paremmin kuin toisessa ja päinvastoin. se on totta että käsittely aika vapaaehtoisissa vakuutuksissa on 30 päivää ja lakisääteisissä 90 päivää, ja jos aika ylittyy on oikeutettu siitä ajasta ylimäräiseen korvaukseen.
      Jos joku saa korvauksen vahinkoilmoituksen jätettyä jo seuraavana päivänä esim rikkoutuneesta puhelimesta tai eläimen sairastumisesta ja toinen saa odottaa 40 päivää korvauksen saantia esim sairastapauksessa tai jos talo on palanut, niin onhan vahingoissa suuri ero eikös vain? isomissa vahingoissa saatta kestää kauemmin jos on enemmän tutkittavaa ja niin voi myös käydä pienimissä kin vahingoissa jos on jotain puuttellista tietoa. Itse olen vakuutusyhtiössä töissä ja voin kertoa että ei kukaan täällä ole ilkeyttään vain ihan työtä tehdään, ja suurimmaksi osaksi tämä työ on erittäin stressaavaa ja vastuuta on paljon. kyllä meillekkin sattuu vahinkoja ja yhtä lailla me kaikki odotamme sitä korvaus päätöstä.

      Ja mitä palveluun tulee niin se on luutavasti ihan persoonasta kiinni, ja miten toista tulkitsee. Tämä pätee virkailijaa ja asiakasta yhtälailla. Kyllä ruokakaupassakin saatta olla joskus minun mielestäni huono palvelu, mutta kun menen seuraavan kerran uudestaan saatta palvelu olla mitä hienointa.

    • carita

      tapiola on niiin perseestä ku voi olla!!!meidät ryöstettiin ja laitettiin tyrmäys tippoja juomiin..tavaraa vietiin 1900€ eestä.ja se vielä hienompaa että tavarat ei edes ole meidän nimissä vaan lainattu :( no opimme sen ainakin että en koskaan jätä vartiomatta tai ota muilta juomia :D
      soitin heti tapiolan vakuutukseen jossa kerroimme tilanteen ja poliisille saksassa..mutta tapiolan työntekijä vain tiuski ja sanoi että tämä tillanne pitää ilmoittaa vasta suomenpäässä mitä ihmettä.....olen soitellut tapiolaan asiallisesti mutta mitään ei kuulu....tavaraa saa rahalla mutta henkeä ei

    • DrFeelgood

      Tyrmäystipat voivat olla tosi vaarallisia! Kävitte varmaankin heti lääkärin hoidossa? Esitä siitä tosite vakuutusyhtiölle.

    • Toivoohän

      Vieläkään ei rahoja tilillä! Joka päivä odotellaan

      • hephep10

        Mistä yhtiöstä odottelet?


    • Lalli Kumautus

      Meillä odotellaan LähiTapiolan korvaavan vahingon aiheuttajan vastuuvakuutuksesta tapahtunut vahinko. Vahinko tapahtui 5vko sitten, eikä tunnu kenelläkään olevan kiirettä.
      Kommunikointi vahinkoa kärsineen suuntaan on naurettavan surkeaa - eihän me tietysti olla LähiTapiolan asiakkaita, niin mitäpä sitä turhaan informoimaan asian viivyttelystä. Onneksi vaihdoin puljusta omat vakuutukset muualle jo vuosia sitten.

    • Kouvola

      Mulla ei ole ikinä ollut mitään pahaa sanottavaa tapiolan toiminnasta , ovat olleet aina joustavia ja korauskäsittelyjä ei ole joutunut odottelemaan liian pitkään.

    • ttttaapppoolaaaa

      Minulla taas on enemmän kuin pahaa sanottavaa tappolasta.

    • et silleen

      hei älkää suostuko vaingon sattuessa menemään mihinkään näyttämään (tässä tapauksessa auto) tarkastajalle,tapiola ei korvaa matkakuluja kuin 25 centtiä kilometriltä ja kehtaa vielä pullistella sillä että kela korvaa vain 20 centtiä.

    • Terry
    • paskaa tapiolasta

      sama tilanne, mutta solisluuvamma liikenneonnettomuudessa. taustalla LÄHI- tapiola, josta vain vakuutusetsivä soittelee. varmaan kuvittelee se vittun idi-amin että tarkoituksella jouduin onnettomuuteen. saunan taakse tarttis viedä.

      • Joopa joo

        Kaksi kk korvaushakemus käsittelyssä.Viisi kertaa olen pyytänyt käsittelijää soittamaan ja aina on luvattu soittaa takaisin. Kukaan ei soita.Ihme touhua.


      • ootellaan
        Joopa joo kirjoitti:

        Kaksi kk korvaushakemus käsittelyssä.Viisi kertaa olen pyytänyt käsittelijää soittamaan ja aina on luvattu soittaa takaisin. Kukaan ei soita.Ihme touhua.

        Soittopyyntöjä jättänyt varmaan 50kpl korvauskäsittelijälle...ei vastausta!tein kantelun finanssivalvontaan!!!kaksi kuukautta oli mennyt ja ei ollut mitään tapahtunu!


    • Tyytyväinen asiakas

      Itse olen hakenut sähköisenpalvelun kautta 3 kertaa korvauksia parin vuoden sisällä ja myöskin saanut ne muutaman päivän sisällä tilille. Suurin korvaus n.1000 euroa maksettiin myöskin lähes välittömästi tilille( taisi tulla jo seuraavana päivänä tilille) . Toki itsellä on ollut aina selvä tapaturma/ vamma ja myöskin asianmukaiset lääkärin todistukset sisältäen mri/röntgen kuvat vammoista. Eli ainakin sairauskuluvakuutus ja urheiluvakuutus toimivat erinomaisesti Lähitapiolassa. Voin siis suositella Lähitapiolaa.

    • Tyytyväinen asiakas

      Itse olen hakenut sähköisenpalvelun kautta 3 kertaa korvauksia parin vuoden sisällä ja myöskin saanut ne muutaman päivän sisällä tilille. Suurin korvaus n.1000 euroa maksettiin myöskin lähes välittömästi tilille( taisi tulla jo seuraavana päivänä tilille) . Toki itsellä on ollut aina selvä tapaturma/ vamma ja myöskin asianmukaiset lääkärin todistukset sisältäen mri/röntgen kuvat vammoista. Eli ainakin sairauskuluvakuutus ja urheiluvakuutus toimivat erinomaisesti Lähitapiolassa. Voin siis suositella Lähitapiolaa.

    • Tyytyväinen asiakas

      Itse olen hakenut sähköisenpalvelun kautta 3 kertaa korvauksia parin vuoden sisällä ja myöskin saanut ne muutaman päivän sisällä tilille. Suurin korvaus n.1000 euroa maksettiin myöskin lähes välittömästi tilille( taisi tulla jo seuraavana päivänä tilille) . Toki itsellä on ollut aina selvä tapaturma/ vamma ja myöskin asianmukaiset lääkärin todistukset sisältäen mri/röntgen kuvat vammoista. Eli ainakin sairauskuluvakuutus ja urheiluvakuutus toimivat erinomaisesti Lähitapiolassa. Voin siis suositella Lähitapiolaa.

      • hohhohhhoh

        Tyytyväinen asiakas taidat olla Tapiolan työntekijä, joka koittaa epätoivoisesti upottaa noita negatiivissävytteisiä viestejä, kun on sama viestikin monistunut kolme kertaa.

        Meillä vaihtui kaikki vakuutukset pois Tapiolasta. Vaihtelu virkistää, kun huomaa, että vakuutusten hinnoissa on keskittäjäedun verran aina ilmaa ja muilla se alennettu hinta onkin vakuutuksen normaalihinta! Taidokasta hämäystä ollut tuo etuohjelma.


      • 26.5.2014
        hohhohhhoh kirjoitti:

        Tyytyväinen asiakas taidat olla Tapiolan työntekijä, joka koittaa epätoivoisesti upottaa noita negatiivissävytteisiä viestejä, kun on sama viestikin monistunut kolme kertaa.

        Meillä vaihtui kaikki vakuutukset pois Tapiolasta. Vaihtelu virkistää, kun huomaa, että vakuutusten hinnoissa on keskittäjäedun verran aina ilmaa ja muilla se alennettu hinta onkin vakuutuksen normaalihinta! Taidokasta hämäystä ollut tuo etuohjelma.

        TottA!

        Tapiola vai onko se nykyisin LähiTapiola, sama se ,palvelu on ihan p...stä ja asiakspalveluhenkilökunta, jos ne vastaa puhelimeen tosi töykeitä, mitään sieltä ei saa ilman lippua lappua ja papintodistusta.....ellei tänään kuulu, vaihan firmaa ja se on IF, siellä alansa ammattilaiset hoitavat ihmisten asioita kuten pitää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe