Asioille tärkeysjärjestys

Jämsän Äijä

Kun kaupungin maine on perusteellisesti pilattu erilaisilla lakkautus- ja säästöpäätöksillä ja henkilökunta peloteltu lomautuksilla, on sitten rahaa upottaa viestintästrategiaan ja Jämsän Äijiin...
Mitä siellä kaupungintalolla oikein ajatellaankaan?

33

1638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästöpää

      "Kun kaupungin maine on perusteellisesti pilattu erilaisilla lakkautus- ja säästöpäätöksillä ja henkilökunta peloteltu lomautuksilla, on sitten rahaa upottaa viestintästrategiaan ja Jämsän Äijiin...
      Mitä siellä kaupungintalolla oikein ajatellaankaan?"

      Siellä ajatellaan tulevaisuutta.

      Et varmasti ymmärrä sitä, että tänne kaivataan uusia veronmaksajia. Ja et sitäkään, ettei ihmiset muuta paikkaan, jolla on ankea mielikuva.

      Jos meistä näkyy ulospäin vain säästöpäätökset ja ikävät uutiset, ei kaupunki tule menestymään. Mutta jaksaisiko sitä taas alkaa selittämään ihmiselle, joka ei selvästi ymmärrä mihin ylipäätään tarvitaan markkinointia? Ei jaksa. Ota selvää itse.

      • tulevaisuutta...

        halutaan rakentaa mielikuvalla rintaa röyhistelevästä ylimielisen näköisestä Michelin ukosta, joka kädet nyrkissä riehuu ja viskoo kirjoja ympäriinsä, niin rahat on mennyt kyllä hukkaan.
        Tällainen mielikuva minulle tuli kun näin kirjastoauton ensi kertaa.
        Voisivatko tekijät kertoa mikä ukkoteoksessa on taka-ajatuksena?


      • armahtakaa yksinkertaisia

        "Et varmasti ymmärrä sitä, että tänne kaivataan uusia veronmaksajia. Ja et sitäkään, ettei ihmiset muuta paikkaan, jolla on ankea mielikuva."
        Juuri sitä kirjoittaja kai tarkoitti? On niin perusteellisesti ensin pilattu paikkakunnan maine alkeellisella viestinnällä ja sitten ruvetaan tämmöiseen pelleilyyn!
        Markkinointia? Jessus sentään, tarvitaan tekoja eikä sanahelinää. Ei tänne kukaan muuta markkinointikikkojen vuoksi kun on juuri suureen ääneen kerrottu, että talous on kuralla eikä taida näköpiirissä olevan tulevaisuuden aikana parantua. Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä.


      • yhtyä nimettömiin
        armahtakaa yksinkertaisia kirjoitti:

        "Et varmasti ymmärrä sitä, että tänne kaivataan uusia veronmaksajia. Ja et sitäkään, ettei ihmiset muuta paikkaan, jolla on ankea mielikuva."
        Juuri sitä kirjoittaja kai tarkoitti? On niin perusteellisesti ensin pilattu paikkakunnan maine alkeellisella viestinnällä ja sitten ruvetaan tämmöiseen pelleilyyn!
        Markkinointia? Jessus sentään, tarvitaan tekoja eikä sanahelinää. Ei tänne kukaan muuta markkinointikikkojen vuoksi kun on juuri suureen ääneen kerrottu, että talous on kuralla eikä taida näköpiirissä olevan tulevaisuuden aikana parantua. Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä.

        mielipiteisiin.

        "Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä."

        Totta joka sana tämän päivän tilanteessa.


      • ja pari talikynttilää
        armahtakaa yksinkertaisia kirjoitti:

        "Et varmasti ymmärrä sitä, että tänne kaivataan uusia veronmaksajia. Ja et sitäkään, ettei ihmiset muuta paikkaan, jolla on ankea mielikuva."
        Juuri sitä kirjoittaja kai tarkoitti? On niin perusteellisesti ensin pilattu paikkakunnan maine alkeellisella viestinnällä ja sitten ruvetaan tämmöiseen pelleilyyn!
        Markkinointia? Jessus sentään, tarvitaan tekoja eikä sanahelinää. Ei tänne kukaan muuta markkinointikikkojen vuoksi kun on juuri suureen ääneen kerrottu, että talous on kuralla eikä taida näköpiirissä olevan tulevaisuuden aikana parantua. Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä.

        "On niin perusteellisesti ensin pilattu paikkakunnan maine alkeellisella viestinnällä ja sitten ruvetaan tämmöiseen pelleilyyn! "

        Pieni kokemus ulkopuolisesta maailmasta ei olisi sinunlaisillesi yhtään pahasta. Jämsän mainetta ei ole pilattu sen enempää kuin muidenkaan Suomen kuntien. Säästöpäätöksiä joudutaan nyt tekemään kaikkialla ja sama itkuvirsi soi kaikkialla.

        Mutta viisas tajuaa erottua myös positiivisesti. Äijähahmo on kerrassaan loistavasti onnistunut ja kaupungin viestinnän avuksi palkattu Aava & Bang Muuramesta on alansa ehdotonta huippua Suomessa. Moneen kertaan myös yritykset ovat antaneet hienoa palautetta tämän nuoren ja osaavan porukan töistä. Jos näillä eväillä ei onnistu nostaa Jämsää positiivisesti esiin, niin ei sitten mitenkään.

        "Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä."

        Ja minä puolestani sanon, että molempiin tarvitaan rahaa, myös huonoina aikoina. Kunta on monipuolisempi kokonaisuus kuin kyläkoulu tai mummojen hoitokoti ja meitä on täällä monia, jotka haluamme Jämsälle myös tulevaisuuden. Se ei synny pelkillä peruspalveluilla vaan vaatii myös ihmisiä, joilla on ideoita, rohkeutta ja visioita sekä halua toteuttaa ne. Tällaiset ihmiset ovat vetäneet jokaista menestyvää seutua Suomessa ja tällaisia me tarvitsemme kipeästi myös Jämsän nurinan keskelle!


      • olet ja
        ja pari talikynttilää kirjoitti:

        "On niin perusteellisesti ensin pilattu paikkakunnan maine alkeellisella viestinnällä ja sitten ruvetaan tämmöiseen pelleilyyn! "

        Pieni kokemus ulkopuolisesta maailmasta ei olisi sinunlaisillesi yhtään pahasta. Jämsän mainetta ei ole pilattu sen enempää kuin muidenkaan Suomen kuntien. Säästöpäätöksiä joudutaan nyt tekemään kaikkialla ja sama itkuvirsi soi kaikkialla.

        Mutta viisas tajuaa erottua myös positiivisesti. Äijähahmo on kerrassaan loistavasti onnistunut ja kaupungin viestinnän avuksi palkattu Aava & Bang Muuramesta on alansa ehdotonta huippua Suomessa. Moneen kertaan myös yritykset ovat antaneet hienoa palautetta tämän nuoren ja osaavan porukan töistä. Jos näillä eväillä ei onnistu nostaa Jämsää positiivisesti esiin, niin ei sitten mitenkään.

        "Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä."

        Ja minä puolestani sanon, että molempiin tarvitaan rahaa, myös huonoina aikoina. Kunta on monipuolisempi kokonaisuus kuin kyläkoulu tai mummojen hoitokoti ja meitä on täällä monia, jotka haluamme Jämsälle myös tulevaisuuden. Se ei synny pelkillä peruspalveluilla vaan vaatii myös ihmisiä, joilla on ideoita, rohkeutta ja visioita sekä halua toteuttaa ne. Tällaiset ihmiset ovat vetäneet jokaista menestyvää seutua Suomessa ja tällaisia me tarvitsemme kipeästi myös Jämsän nurinan keskelle!

        sitten vielä kiinnostuneille veronmaksajille mitä tämä visiointi maksaa ja on jo maksanut?
        Ja konkreettisia tuloksia on varmasti myös esittää?


      • kuten kai sinäkin
        olet ja kirjoitti:

        sitten vielä kiinnostuneille veronmaksajille mitä tämä visiointi maksaa ja on jo maksanut?
        Ja konkreettisia tuloksia on varmasti myös esittää?

        "sitten vielä kiinnostuneille veronmaksajille mitä tämä visiointi maksaa ja on jo maksanut?
        Ja konkreettisia tuloksia on varmasti myös esittää?"

        Minä olen lukenut ihan lehdestä vain siitä, ketkä suunnittelivat äijän. Ja siitä, että Aava & Bangia käytetään apuna viestinnässä. Samoinkuin Jämsän uudesta logosta, uusituista hienoista nettisivuista... Ja onnittelen näistä päätöksistä kaupunkia! Olen yrittäjä ja käyttänyt itse A&B:ta apuna mainonnassa ja tulokset ovat ainakin yrityksessä olleet loistavat. Jos sinulla ei ole mitään ensikäden kokemusta vaan pelkkää epäluuloa, niin jätän kommenttisi omaan arvoonsa.

        Konkreettisia tuloksia siitä, miten käy JOS ei panosteta viestintään ja markkinointiin on esittää pilvin pimein. Silloin käy niinkuin useimmille pikkukaupungeille ja kunnille, joita kukaan ei muista tai tunne. Onnistumisen esimerkkejä taas on niitäkin: Muurame, Kirkkonummi, Uusi Äänekoski... Positiivinen kierre on vahvempi kuin negatiivinen.

        Jämsällä on loistavat mahdollisuudet hyötyä turistivirroista, jotka käyvät Himoksella. Ne mahdollisuudet pitää vain tajuta hyödyntää. Ja ne on pakko hyödyntää nyt kun paperitehtaat kohta seisovat. Konkreettisia tuloksia markkinoinnista voivat olla mm. uudet matkailun ja kaupan investoinnit, uusien omakotitalojen rakentajat, uudet työpaikat, parempi ja viihtyisämpi ympäristö ja yhteisöverotuotot kaupungin kassaan.


      • Sivusta seurannut

        ...Mitenköhän tollainen pullukka Äijä parantaa Jämsän mainetta kun ei täältä lähde ulospäin muita uutisia kuin negatiivisia. Muistuuko mielee viime vuodet: Aviomies löi vaimoaan 67 kertaa puukolla sydämmeen, Valtuuston puheenjohtajana toiminut nainen menehtyi, Ryyppykaveri hakkasi kaverinsa vasaralla kuoliaaksi, Himos valittaa Jämsän kaupungin päätöksestä tai Jämsä joutuu maksamaan korvaukset yksityiselle terveydenhuolto yhtiölle.
        Naurettavia on myös muutkin Himokseen liittyvät uutiset. Kyllä siinä ulkopaikkakuntalaiset nauraa tälle venäläiselle menolle: Patajoen kanava hanke jäädytetään. Tänään sitten tuli uutis-pommi: Pedofiili rinki oikeudessa Jämsässä.
        KUKA TÄNNE HALUAA TUODA LAPSENA TAI YRITYKSENSÄ??


      • kallista pelleilyä
        ja pari talikynttilää kirjoitti:

        "On niin perusteellisesti ensin pilattu paikkakunnan maine alkeellisella viestinnällä ja sitten ruvetaan tämmöiseen pelleilyyn! "

        Pieni kokemus ulkopuolisesta maailmasta ei olisi sinunlaisillesi yhtään pahasta. Jämsän mainetta ei ole pilattu sen enempää kuin muidenkaan Suomen kuntien. Säästöpäätöksiä joudutaan nyt tekemään kaikkialla ja sama itkuvirsi soi kaikkialla.

        Mutta viisas tajuaa erottua myös positiivisesti. Äijähahmo on kerrassaan loistavasti onnistunut ja kaupungin viestinnän avuksi palkattu Aava & Bang Muuramesta on alansa ehdotonta huippua Suomessa. Moneen kertaan myös yritykset ovat antaneet hienoa palautetta tämän nuoren ja osaavan porukan töistä. Jos näillä eväillä ei onnistu nostaa Jämsää positiivisesti esiin, niin ei sitten mitenkään.

        "Viestinnän ja konsulttien rahat ennemmin opetukseen tai vanhustenhoitoon sanon minä."

        Ja minä puolestani sanon, että molempiin tarvitaan rahaa, myös huonoina aikoina. Kunta on monipuolisempi kokonaisuus kuin kyläkoulu tai mummojen hoitokoti ja meitä on täällä monia, jotka haluamme Jämsälle myös tulevaisuuden. Se ei synny pelkillä peruspalveluilla vaan vaatii myös ihmisiä, joilla on ideoita, rohkeutta ja visioita sekä halua toteuttaa ne. Tällaiset ihmiset ovat vetäneet jokaista menestyvää seutua Suomessa ja tällaisia me tarvitsemme kipeästi myös Jämsän nurinan keskelle!

        "meitä on täällä monia, jotka haluamme Jämsälle myös tulevaisuuden. Se ei synny pelkillä peruspalveluilla vaan vaatii myös ihmisiä, joilla on ideoita, rohkeutta ja visioita sekä halua toteuttaa ne."
        Uskon vakaasti, että kaikki Jämsän kaupungin työntekijät haluavat kaupungilleen tulevaisuuden ja myös tekevät sen eteen tosissaan töitä. Nyt vaan ei sovi ajankohtaan, että uhrataan rahoja(isoja?) joutavaan pelleilyyn! Jos ei ole töitä, ei tontteja osteta vaikka olisi minkälaisia äijäpatsaita... Paljonko tuo mainitsemasi konsultti veloittaakaan kuukauden kestävästä työstään? Sen varmasti uskallat kertoa kun yritystä niin kehuit...


      • mutta...
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        ...Mitenköhän tollainen pullukka Äijä parantaa Jämsän mainetta kun ei täältä lähde ulospäin muita uutisia kuin negatiivisia. Muistuuko mielee viime vuodet: Aviomies löi vaimoaan 67 kertaa puukolla sydämmeen, Valtuuston puheenjohtajana toiminut nainen menehtyi, Ryyppykaveri hakkasi kaverinsa vasaralla kuoliaaksi, Himos valittaa Jämsän kaupungin päätöksestä tai Jämsä joutuu maksamaan korvaukset yksityiselle terveydenhuolto yhtiölle.
        Naurettavia on myös muutkin Himokseen liittyvät uutiset. Kyllä siinä ulkopaikkakuntalaiset nauraa tälle venäläiselle menolle: Patajoen kanava hanke jäädytetään. Tänään sitten tuli uutis-pommi: Pedofiili rinki oikeudessa Jämsässä.
        KUKA TÄNNE HALUAA TUODA LAPSENA TAI YRITYKSENSÄ??

        "Pedofiili rinki oikeudessa Jämsässä.

        Ei ne ole minun tietoni mukaan jämsälaisiä, eikä teotkaan ole täällä tehty. Nykyään nuo piirit alkaa olla niin isoja, että monen muunkin paikkakunnan kuin Jämsän konnat tuomitaan täällä.


      • ajankohdasta
        kallista pelleilyä kirjoitti:

        "meitä on täällä monia, jotka haluamme Jämsälle myös tulevaisuuden. Se ei synny pelkillä peruspalveluilla vaan vaatii myös ihmisiä, joilla on ideoita, rohkeutta ja visioita sekä halua toteuttaa ne."
        Uskon vakaasti, että kaikki Jämsän kaupungin työntekijät haluavat kaupungilleen tulevaisuuden ja myös tekevät sen eteen tosissaan töitä. Nyt vaan ei sovi ajankohtaan, että uhrataan rahoja(isoja?) joutavaan pelleilyyn! Jos ei ole töitä, ei tontteja osteta vaikka olisi minkälaisia äijäpatsaita... Paljonko tuo mainitsemasi konsultti veloittaakaan kuukauden kestävästä työstään? Sen varmasti uskallat kertoa kun yritystä niin kehuit...

        "Nyt vaan ei sovi ajankohtaan, että uhrataan rahoja(isoja?) joutavaan pelleilyyn! "

        Ei taida ne "uhratut" rahat olla kovin isoja. Ja joutavaksi pelleilyksi en menisi sanomaan myynti- ja markkinointityötä. Vaikka se vanhalle ja jäykälle tehdas-Jämsälle olisikin uutta. Ja nimenomaan nyt on se aika kun pitää ponnistella, että erotutaan muista ja luodaan uskoa tulevaan. Markkinointi on pitkän aikavälin toimintaa, jonka tuloksistakin saadaan nauttia kauan kun se onnistuu.

        "Paljonko tuo mainitsemasi konsultti veloittaakaan kuukauden kestävästä työstään? Sen varmasti uskallat kertoa kun yritystä niin kehuit..."

        Ei taida kuule minun tietoni ulottua sinne, millainen sopimus on firmalla ja kaupungilla keskenään. Ei harmainta hajua. Mutta aika luottavainen olen, että se raha tulee kyllä monin, moninkertaisesti takaisin mitä tähän laitetaan. Siitä ei ole epäilystä.


      • se on asennekysymys
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        ...Mitenköhän tollainen pullukka Äijä parantaa Jämsän mainetta kun ei täältä lähde ulospäin muita uutisia kuin negatiivisia. Muistuuko mielee viime vuodet: Aviomies löi vaimoaan 67 kertaa puukolla sydämmeen, Valtuuston puheenjohtajana toiminut nainen menehtyi, Ryyppykaveri hakkasi kaverinsa vasaralla kuoliaaksi, Himos valittaa Jämsän kaupungin päätöksestä tai Jämsä joutuu maksamaan korvaukset yksityiselle terveydenhuolto yhtiölle.
        Naurettavia on myös muutkin Himokseen liittyvät uutiset. Kyllä siinä ulkopaikkakuntalaiset nauraa tälle venäläiselle menolle: Patajoen kanava hanke jäädytetään. Tänään sitten tuli uutis-pommi: Pedofiili rinki oikeudessa Jämsässä.
        KUKA TÄNNE HALUAA TUODA LAPSENA TAI YRITYKSENSÄ??

        "    ...Mitenköhän tollainen pullukka Äijä parantaa Jämsän mainetta kun ei täältä lähde ulospäin muita uutisia kuin negatiivisia."

        Ai ei lähde vai? Kuten että Himoksella on ennätysvilkas talvi ja turisteja enemmän kuin ikinä, uudet risteysjärjestelyt, kouluja rakennetaan ja korjataan, uusi Citymarket rakennettiin, Biokaasuvoimala rakennetaan, Keskustan kehitysuunnitelmat etenee, kunnalliset palvelut on edelleen reilusti yli keskitason, rantatontteja aletaan kaavoittaa, Himos Areena rakennettiin, Himokselle uusi iskelmäfestari, Himoksen juhannus laajenee...

        Missä umpiossa te negatiiviset ihmiset oikein elätte. Jämsästä on kuulunut PALJON positiivista ulospäin ja paljon tulee kuulumaan lisää kun saadaan osaavat ihmiset niistä kertomaan ja mainostamaan.

        "KUKA TÄNNE HALUAA TUODA LAPSENA TAI YRITYKSENSÄ??"

        Aika monikin. Sinä voisit tarkistaa asennettasi. Elämä ei ole niin kurjaa kuin tekstistäsi luulisi. Siis ainakaan elämä noin yleensä. Sinun elämäsi sitten ehkä on.


      • mutta toiveikas
        ajankohdasta kirjoitti:

        "Nyt vaan ei sovi ajankohtaan, että uhrataan rahoja(isoja?) joutavaan pelleilyyn! "

        Ei taida ne "uhratut" rahat olla kovin isoja. Ja joutavaksi pelleilyksi en menisi sanomaan myynti- ja markkinointityötä. Vaikka se vanhalle ja jäykälle tehdas-Jämsälle olisikin uutta. Ja nimenomaan nyt on se aika kun pitää ponnistella, että erotutaan muista ja luodaan uskoa tulevaan. Markkinointi on pitkän aikavälin toimintaa, jonka tuloksistakin saadaan nauttia kauan kun se onnistuu.

        "Paljonko tuo mainitsemasi konsultti veloittaakaan kuukauden kestävästä työstään? Sen varmasti uskallat kertoa kun yritystä niin kehuit..."

        Ei taida kuule minun tietoni ulottua sinne, millainen sopimus on firmalla ja kaupungilla keskenään. Ei harmainta hajua. Mutta aika luottavainen olen, että se raha tulee kyllä monin, moninkertaisesti takaisin mitä tähän laitetaan. Siitä ei ole epäilystä.

        "Mutta aika luottavainen olen, että se raha tulee kyllä monin, moninkertaisesti takaisin mitä tähän laitetaan. Siitä ei ole epäilystä."
        Nyt vasta luin tämän ketjun ja toivon rahojen tulevan moninkertaisina takaisin.Jota kyllä epäilen...
        Tuttuni juuri manasi Jämsän markkinoinnin -oli
        ystäviensä kanssa perustanut asiantuntijoiden neuvojen mukaan yrityksen,jota uhkasakolla kuulemma häädetään pois laittomalta paikalta. Asiantuntevaa neuvontaa tosiaan..


      • sanoit
        mutta toiveikas kirjoitti:

        "Mutta aika luottavainen olen, että se raha tulee kyllä monin, moninkertaisesti takaisin mitä tähän laitetaan. Siitä ei ole epäilystä."
        Nyt vasta luin tämän ketjun ja toivon rahojen tulevan moninkertaisina takaisin.Jota kyllä epäilen...
        Tuttuni juuri manasi Jämsän markkinoinnin -oli
        ystäviensä kanssa perustanut asiantuntijoiden neuvojen mukaan yrityksen,jota uhkasakolla kuulemma häädetään pois laittomalta paikalta. Asiantuntevaa neuvontaa tosiaan..

        "jota uhkasakolla kuulemma häädetään pois laittomalta paikalta."

        Asiantuntijat voivat neuvoa yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa, mutta kyllä yrittäjän on itse vastattava tarvittavien lupien hakemisesta. Tuskinpa häntä on neuvottu perustamaan yritys laittomalle paikalle.


      • - puutteellista
        sanoit kirjoitti:

        "jota uhkasakolla kuulemma häädetään pois laittomalta paikalta."

        Asiantuntijat voivat neuvoa yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa, mutta kyllä yrittäjän on itse vastattava tarvittavien lupien hakemisesta. Tuskinpa häntä on neuvottu perustamaan yritys laittomalle paikalle.

        neuvontaa kuitenkin on, jos ei edes osata neuvoa samalla selvittämään mahdollisia lupa-asioita...

        "yrittäjän on itse vastattava tarvittavien lupien hakemisesta."


      • Vahva epäilys
        - puutteellista kirjoitti:

        neuvontaa kuitenkin on, jos ei edes osata neuvoa samalla selvittämään mahdollisia lupa-asioita...

        "yrittäjän on itse vastattava tarvittavien lupien hakemisesta."

        Luulenpa arvaavani mistä yrityksestä on kysymys. Luulenpa myös, että kyseinen yrittäjä osasi aavistaa ettei, mitään lupia kyseiselle paikalle heru. Siksi taisi jäädä ne lupa-asiat kokonaan kyselemättä?


      • positiivista viestiäsi
        se on asennekysymys kirjoitti:

        "    ...Mitenköhän tollainen pullukka Äijä parantaa Jämsän mainetta kun ei täältä lähde ulospäin muita uutisia kuin negatiivisia."

        Ai ei lähde vai? Kuten että Himoksella on ennätysvilkas talvi ja turisteja enemmän kuin ikinä, uudet risteysjärjestelyt, kouluja rakennetaan ja korjataan, uusi Citymarket rakennettiin, Biokaasuvoimala rakennetaan, Keskustan kehitysuunnitelmat etenee, kunnalliset palvelut on edelleen reilusti yli keskitason, rantatontteja aletaan kaavoittaa, Himos Areena rakennettiin, Himokselle uusi iskelmäfestari, Himoksen juhannus laajenee...

        Missä umpiossa te negatiiviset ihmiset oikein elätte. Jämsästä on kuulunut PALJON positiivista ulospäin ja paljon tulee kuulumaan lisää kun saadaan osaavat ihmiset niistä kertomaan ja mainostamaan.

        "KUKA TÄNNE HALUAA TUODA LAPSENA TAI YRITYKSENSÄ??"

        Aika monikin. Sinä voisit tarkistaa asennettasi. Elämä ei ole niin kurjaa kuin tekstistäsi luulisi. Siis ainakaan elämä noin yleensä. Sinun elämäsi sitten ehkä on.

        "Keskustan kehitysuunnitelmat etenee... rantatontteja aletaan kaavoittaa"
        Keskustan kehityssuunnitelma on ollut vireillä vuosikymmemmenen, jos ei kauemmin.Milloinka tapahtuu? Minne aletaan kaavoittaa rantatontteja? Niin Päijänteen kuin Kuoreveden yleiskaavat ovat olleet vireillä yli kymmenen vuotta! Eihän asioita näin hoideta...


      • yhtään mitään
        positiivista viestiäsi kirjoitti:

        "Keskustan kehitysuunnitelmat etenee... rantatontteja aletaan kaavoittaa"
        Keskustan kehityssuunnitelma on ollut vireillä vuosikymmemmenen, jos ei kauemmin.Milloinka tapahtuu? Minne aletaan kaavoittaa rantatontteja? Niin Päijänteen kuin Kuoreveden yleiskaavat ovat olleet vireillä yli kymmenen vuotta! Eihän asioita näin hoideta...

        "Keskustan kehityssuunnitelma on ollut vireillä vuosikymmemmenen, jos ei kauemmin.Milloinka tapahtuu?"

        Sitten tapahtuu kun suunnitelmat on valmiit.

        "Minne aletaan kaavoittaa rantatontteja?"

        Seuraapa uutisia niin tiedät. Niitä markkinoidaan jo mm. messuilla.

        "Eihän asioita näin hoideta..."

        Hoidetaanpas.


      • tonteista
        yhtään mitään kirjoitti:

        "Keskustan kehityssuunnitelma on ollut vireillä vuosikymmemmenen, jos ei kauemmin.Milloinka tapahtuu?"

        Sitten tapahtuu kun suunnitelmat on valmiit.

        "Minne aletaan kaavoittaa rantatontteja?"

        Seuraapa uutisia niin tiedät. Niitä markkinoidaan jo mm. messuilla.

        "Eihän asioita näin hoideta..."

        Hoidetaanpas.

        on kyse,niin niitä ei kaavoiteta vaan kaava on jo näiden muutaman tontin osalta valmis.

        Ja Jämsän tontteja on ihan riittävästi jo tähän saakka markkinoitu kaikin keinoin eikä joku yksittäinen messutapahtuma aikaansaa muuta kuin kuluja, mutta sehän onkin sitä "Markkinointia".


      • katkeraa kalkkia
        tonteista kirjoitti:

        on kyse,niin niitä ei kaavoiteta vaan kaava on jo näiden muutaman tontin osalta valmis.

        Ja Jämsän tontteja on ihan riittävästi jo tähän saakka markkinoitu kaikin keinoin eikä joku yksittäinen messutapahtuma aikaansaa muuta kuin kuluja, mutta sehän onkin sitä "Markkinointia".

        "...on kyse,niin niitä ei kaavoiteta vaan kaava on jo näiden muutaman tontin osalta valmis. "

        Ahah.

        "Ja Jämsän tontteja on ihan riittävästi jo tähän saakka markkinoitu kaikin keinoin eikä joku yksittäinen messutapahtuma aikaansaa muuta kuin kuluja, mutta sehän onkin sitä "Markkinointia."

        Mistäs sinä sen tiedät mitä messut aikaansaa tai ei.

        Katkeraa näyttää elämä olevan. Surkimuksella on tietysti surkeat jutut, se on ihan loogista.


      • tiedän?
        katkeraa kalkkia kirjoitti:

        "...on kyse,niin niitä ei kaavoiteta vaan kaava on jo näiden muutaman tontin osalta valmis. "

        Ahah.

        "Ja Jämsän tontteja on ihan riittävästi jo tähän saakka markkinoitu kaikin keinoin eikä joku yksittäinen messutapahtuma aikaansaa muuta kuin kuluja, mutta sehän onkin sitä "Markkinointia."

        Mistäs sinä sen tiedät mitä messut aikaansaa tai ei.

        Katkeraa näyttää elämä olevan. Surkimuksella on tietysti surkeat jutut, se on ihan loogista.

        "Mistäs sinä sen tiedät mitä messut aikaansaa tai ei.
        Katkeraa näyttää elämä olevan. Surkimuksella on tietysti surkeat jutut, se on ihan loogista."

        Tulehan sitten tälle palstalle kertomaan kuinka messumarkkinointi on tontteja myynyt. Ja voit sitten samalla kertoa surkimuksen kuulumiset...
        Kaikkea hyvää toivotan urallesi, mikä se lieneekin...


      • elämä voi muuttua
        tiedän? kirjoitti:

        "Mistäs sinä sen tiedät mitä messut aikaansaa tai ei.
        Katkeraa näyttää elämä olevan. Surkimuksella on tietysti surkeat jutut, se on ihan loogista."

        Tulehan sitten tälle palstalle kertomaan kuinka messumarkkinointi on tontteja myynyt. Ja voit sitten samalla kertoa surkimuksen kuulumiset...
        Kaikkea hyvää toivotan urallesi, mikä se lieneekin...

        "Kaikkea hyvää toivotan urallesi, mikä se lieneekin...   "

        Kiitos. Jutuistasi kyllä kuulostaa, että kaipaisit vähän sitä hyvää omaan elämääsikin ja vaikka urallesikin jos olet töissä, joten toivon samoin sinne kaikkea hyvää. Jospa päivä paistaisi vähän sinnekin suunnalle ja huomaisit että moni asia on lopulta aika hyvin Jämsässä.


      • vastaväittelijälle
        elämä voi muuttua kirjoitti:

        "Kaikkea hyvää toivotan urallesi, mikä se lieneekin...   "

        Kiitos. Jutuistasi kyllä kuulostaa, että kaipaisit vähän sitä hyvää omaan elämääsikin ja vaikka urallesikin jos olet töissä, joten toivon samoin sinne kaikkea hyvää. Jospa päivä paistaisi vähän sinnekin suunnalle ja huomaisit että moni asia on lopulta aika hyvin Jämsässä.

        Todellakin tulin "kehiin" ihan kesken keskustelun. Pakko vaan on heittää vastaan, jos oikealta tuntuu. Hyvää toivotaan molemmat Jämsälle, jos nyt keinoista kiisteelläänkin. Öitä.


    • Putte

      Täällä päivystää muutama menneisyyteen jämähtänyt jäärä, jotka jänkyttävät joka asiaan eivätkä ymmärrä mitään vaikka heille kuinka selittäisi. Eivät tajua edes sitä, että jatkuvalla urputuksellaan vetävät lokaan Jämsän mainetta nykyaikaisena ja tulevaisuuteen panostavana kaupunkina. Heidän käsityksensä ei kertakaikkiaan näytä yltävän sen kyläkoulun nurkkaa pidemmälle.

      • jannevaanjämsästä

        Joutaisi eläkkeelle nämä kaiken elävän ympärillään myrkyttävät tahvot.


      • tykkänään
        jannevaanjämsästä kirjoitti:

        Joutaisi eläkkeelle nämä kaiken elävän ympärillään myrkyttävät tahvot.

        Josko nyt joku(hallintojohtaja?) vastaisi mitä nämä uudet viestintäpanostukset keskellä lamaa oikein maksavatkaan...
        Uusi yhteyspäällikkö on ilmestynyt kuin tyhjästä. Ja sitten oikein konsultti palkataan viestintästrategiaa tekemään. Mistä on kyse ja mitä maksaa?


      • palstoilla
        tykkänään kirjoitti:

        Josko nyt joku(hallintojohtaja?) vastaisi mitä nämä uudet viestintäpanostukset keskellä lamaa oikein maksavatkaan...
        Uusi yhteyspäällikkö on ilmestynyt kuin tyhjästä. Ja sitten oikein konsultti palkataan viestintästrategiaa tekemään. Mistä on kyse ja mitä maksaa?

        "Josko nyt joku(hallintojohtaja?) vastaisi mitä nämä uudet viestintäpanostukset keskellä lamaa oikein maksavatkaan... "

        Senkun soitat sinne hallintojohtajalle ja kysyt ihan itse. Miksi kaupungin johdon pitäisi raportoida joka kerta erikseen kaikenmaailman nettipalstoilla kun joku jurpo vain keksii päästää suustaan pierukuplia ja tivaa sitten vastauksia asenteellisiin väittämiinsä.

        "Uusi yhteyspäällikkö on ilmestynyt kuin tyhjästä."

        Vaikka sinun ovikelloasi ei nyt soitettu ja tultu kysymään, että voidaanko me nyt varmasti sinunkin mielestäsi palkata yhteyspäällikkö, niin se ei todellakaan tarkoita, että tyyppi olisi "ilmestynyt tyhjästä".

        "Ja sitten oikein konsultti palkataan viestintästrategiaa tekemään. Mistä on kyse ja mitä maksaa?"

        Ai että mistä on kyse? No juuri siitä mistä lehdissä ja tässä ketjussa on kirjoitettu. Kyse on siitä, että Jämsä halutaan nousuun ja siinä otetaan avuksi myös markkinoinnin ammattilaiset, jotka saavat aikaan tuloksia.

        Jaa että mitä se maksaa? Vähemmän se maksaa kuin se, ettei tehdä mitään - keskellä lamaa - jonka jälkeen tulee taas nousukausi.


      • ulkopuolinen ..
        palstoilla kirjoitti:

        "Josko nyt joku(hallintojohtaja?) vastaisi mitä nämä uudet viestintäpanostukset keskellä lamaa oikein maksavatkaan... "

        Senkun soitat sinne hallintojohtajalle ja kysyt ihan itse. Miksi kaupungin johdon pitäisi raportoida joka kerta erikseen kaikenmaailman nettipalstoilla kun joku jurpo vain keksii päästää suustaan pierukuplia ja tivaa sitten vastauksia asenteellisiin väittämiinsä.

        "Uusi yhteyspäällikkö on ilmestynyt kuin tyhjästä."

        Vaikka sinun ovikelloasi ei nyt soitettu ja tultu kysymään, että voidaanko me nyt varmasti sinunkin mielestäsi palkata yhteyspäällikkö, niin se ei todellakaan tarkoita, että tyyppi olisi "ilmestynyt tyhjästä".

        "Ja sitten oikein konsultti palkataan viestintästrategiaa tekemään. Mistä on kyse ja mitä maksaa?"

        Ai että mistä on kyse? No juuri siitä mistä lehdissä ja tässä ketjussa on kirjoitettu. Kyse on siitä, että Jämsä halutaan nousuun ja siinä otetaan avuksi myös markkinoinnin ammattilaiset, jotka saavat aikaan tuloksia.

        Jaa että mitä se maksaa? Vähemmän se maksaa kuin se, ettei tehdä mitään - keskellä lamaa - jonka jälkeen tulee taas nousukausi.

        yrittäjä? Älä viitsi...

        "Vaikka sinun ovikelloasi ei nyt soitettu ja tultu kysymään, että voidaanko me nyt varmasti sinunkin mielestäsi palkata yhteyspäällikkö, niin se ei todellakaan tarkoita, että tyyppi olisi "ilmestynyt tyhjästä"."


      • tässä kirjoitti useampi
        ulkopuolinen .. kirjoitti:

        yrittäjä? Älä viitsi...

        "Vaikka sinun ovikelloasi ei nyt soitettu ja tultu kysymään, että voidaanko me nyt varmasti sinunkin mielestäsi palkata yhteyspäällikkö, niin se ei todellakaan tarkoita, että tyyppi olisi "ilmestynyt tyhjästä"."

        Niin en minä ole yrittäjä. Tuliko mieleen, että tähän keskusteluun on osallistunut aika moni ihminen. Mutta en ole myöskään mukana tuossa markkinointijutussa. Ihmettelen vain katkeruuttasi. Et selvästi ymmärrä asioista mitään, haluat vain purkaa pahaa oloasi.


      • euroa
        tykkänään kirjoitti:

        Josko nyt joku(hallintojohtaja?) vastaisi mitä nämä uudet viestintäpanostukset keskellä lamaa oikein maksavatkaan...
        Uusi yhteyspäällikkö on ilmestynyt kuin tyhjästä. Ja sitten oikein konsultti palkataan viestintästrategiaa tekemään. Mistä on kyse ja mitä maksaa?

        Viestintäprojekti maksaa 9800 euroa. Urakkahinta. Tekijöitä ei löytynyt kaupungin sisältä. Valtuustoseminaarissa kuultu.
        Ettekö te valittajat voisi osaltanne ryhtyä itse parantamaan Jämsän mainetta ja elinoloja, kun noin fiksuja kriitikkoja olette. Toinen vaihtoehto on muuttaa johonkin parempaan kuntaan. Kyllä tietäjiä aina tarvitaan.


    • OlliL

      moi,


      lyhyesti selvitystä äijästä.


      eli tämä uusi jämsän äijä on yritykseni 3Dolli oyn käsialaa.
      -> www.3dolli.fi

      ei kai meikäläisen yrityksen laskutustiedoista tämän äijän suhteen
      suuremmin haittaakaan pitäisi olla jos niitä hieman avaan eli tässäpä
      uteliaille sitä tietoa: eli teippauskustannukset kirjastoauton
      kylkeen maksoivat reipas pari tonttua, kirjanmerkeistä
      kirjastolle tuli hintaa joitakin kymmeniä senttejä per merkki
      (ja tietty nuo alihankintatyöt teippauksesta ja tulostuksesta
      meni paikallisille yrittäjätovereille). erilaisia kuvia mainoksiin
      yritykseni on kaupungille äijästä tehnyt muutaman satasen edestä.

      tämän enempää en ala firmani kustannusrakennetta täällä purkamaan mutta
      jos jotain oikeasti meikäläisen laskutusperusta kiinnostaa enemmänkin niin
      tervetuloa vaan toimistoomme jämsänkoskelle niin tarjoilen kahveetkin.



      lisäksi selvennys siis vielä että tämä uusi äijä ei ole mitenkään
      tekemisissä aikaisemmissa viesteissä mainitun aavan&bangin kanssa
      vaan täysin meikäläisen yrityksen ideoima ja suunnittelutöiltään
      firmani ja yhteistyökumppaneitteni talkoilla tekemä juttu.

      uuden jämsän äijän luonteen kuvaukseen kuuluu että hän haluaa tulla
      kaikkien kanssa toimeen, ainahan tämä ei täysin voi onnistua mutta
      ainakin yritetään tällä tempauksella luoda laaja-alaisesti
      positiivista ja iloista meininkiä viestintään.


      pistin äijästä sivustonkin pystyyn -> www.äijä.net
      mutta tuo on siis vielä keskeneräinen,
      laittelen lisäinfoja äijästä sinne kun
      kerkiän joskus ehkä ensi viikolla.

      en lue tai kirjoita tällä palstalla kovinkaan säännöllisesti
      eli jos on tärkeätä kysyttävää niin vastailen spostillani kysyjille.

      toivon lisäksi vapaata positiivista ideointia ja kehittelyä äijä-teeman
      ympärille ja ottaisin mielelläni niitä vastaan ja siitä miten äijää
      voisi kehittää ja jalostaa tulevaisuudessa, kiitos.

      nyt nukkumaan,
      hyviä loppuviikkoja kaikille!

      yst.terv.
      olli levaniemi

      • ei mikään mollidolli

        Mielestäni, Olli, tuo Äijä on oikein hyvä. Sinunlaisia luovia, positiivisia tulevaisuuteen suuntautuvia kaivataan Jämsään. Menestyksellistä jatkoa yrityksellesi.


    • äijä2014

      Vieläkö teet uusia äijiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe